مهدی یار:
🔴 باید هوشیار شوند یعنی خواب تشریف دارند...( برداشت آزاد حوزه انقلابی از کنایه رهبر معظم انقلاب به مسؤلان فضای مجازی کشور) به بهانه :
اعتراض دکتر خرمآبادی به سکوت مسئولان فضای مجازی
✅ حدود سه سال است که از معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور به معاونت نظارت بر دادسراها منتقل شدهام و بهلحاظ اینکه رسماً در فضای مجازی مسئولیتی به عهده ندارم، در طول این مدت بهرغم درخواستهای مکرر، بنا به مصلحت در خصوص مصائبی که در اثر کمکاری و بیتفاوتی مسئولین بر فضای مجازی کشور وارد شده، اظهارنظری نکرده و هیچ مطلبی در این کانال منتشر ننمودهام.
✅ امّا با توجه به اخطار و دستورات اخیری که مقام معظم رهبری مدظلهالعالی خطاب به مسئولان فضای مجازی کشور صادر فرمودند و سکوت مسئولین در قبال این دستورات و انفعال آنها نسبت به هجمه بیرحمانه و تروریستی دشمن به یاران سردار سرافراز شهید #حاج_قاسم سلیمانی و حذف مطالب آنها از فضای شبکههای اجتماعی «اینستاگرام» و «توییتر»، بهعنوان یک بسیجی آتشبهاختیار سکوت را جایز نمیدانم و مسئولین ذیربط را به هوشیاری و خروج از این وضعیت مرگبار فرا میخوانم.
✅ از مرکز ملی فضای مجازی که مدیریت آن بهرغم گذشت حدود شش ماه از حاکمیت دولت جدید، هنوز در دست فردی است که توسط رئیس دولت قبل معرفی شده، انتظاری نیست، امّا جای تعجب است که چرا اعضای انقلابی شورایعالی فضای مجازی که متشکل از رؤسای قوای سهگانه و نمایندگان نهادهای انقلابی و اشخاص حقیقی منتخب مقام معظم رهبریاند، به نحوی از خطر غافلند که امام جامعه در اخطاری توبیخگونه میفرماید: «این واقعیت که فضای مجازی زیر کلید مستکبران است، باید مسئولین فضای مجازی کشور را هوشیار کند»
✅ یک هفته از هشدار و اخطار و دستور مقام معظم رهبری دائر بر ضرورت هوشیار شدن مسئولین فضای مجازی گذشته؛ ولی هیچیک از مسئولین ذیربط نه تنها هیچ اقدامی در خصوص اجرای دستور مقام معظم رهبری انجام ندادهاند، بلکه حتی عکسالعملی که دلالت بر شنیدن این اخطار باشد از خود نشان ندادهاند و این وضعیت نگران کننده است.
✅ با توجه به دستور اخیر مقام معظم رهبری که فرمودند: « مسئولین فضای مجازی بهنحوی عمل کنند که دشمن نتواند به هرشکل و هرجا که اراده کرد، در فضای مجازی برخورد کند»، منتظریم مسئولین محترم فضای مجازی خصوصاً رئیس جمهور محترم و وزیر محترم ارتباطات، دستگاه قضایی و نمایندگان مجلس در عمل اعلام کنند که چه اقدامی دربرابر اقدامات تحقیرآمیز دشمن دائر بر حذف محتویات مرتبط با شهید سرافراز سردار سلیمانی در فضای مجازی کشور انجام خواهند داد و برنامههای خود برای اجرای منویات مقام معظم رهبری اعلام نمایند.
✍️ عبدالصمد خرمآبادی معاون اسبق فضای مجازی دادستان کل کشور
🌹 حوزه انقلابی
╭┅──────────────┅╮
🕌https://eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da
╰┅──────────────┅╯
🔴 مسئولی که در طی سه سال تحول بزرگی ایجاد کرد
🔹کشوری را تحویل گرفت که بعد از عهدنامه های گلستان و ترکمنچای ضعیف و خودباخته شده بود و وضع اقتصادی درستی نداشت.
🔹اما اراده کرد تا برای این کشور پیشرفت ایجاد کند برای همین غیر از آموزش به نیروهای انسانی کشور کارهای اساسی زیر را انجام داد
🔹در زمینه ی صنعت و برای پیشرفت صنایع ایران اعلام کرد هر صنعتگری که نوآوری داشته باشه و یه قدم به جلو برداره از جایزه ی ویژه دربار برخوردار میشه
🔹در زمینه ی معدن اجازه ی استخراج معادن را به تمامی ایرانیان داد و معافیت مالیاتی ۵ ساله برای اونها در نظر گرفت تا استخراج معدن جون بگیره و از طرفی اجازه ی استخراج به خارجی ها نداد تا ثروت های کشور به یغما نره
🔹در کشاورزی هم با آمایش سرزمین و بررسی این نکته که هر منطقه از کشور مستعد کاشت چه محصولی هست، بذرهای جدید وارد کرد و کشاورزی ایران را گسترش داد به طور نمونه وقتی از سود سرشار مزارع پنبه در آمریکا خبر دار شد کشت پنبه در ایران را رواج داد
🔹این فعالیت ها باعث شد که درآمد دولت به ۳ میلیون تومان برسه در حالی که مخارجش ۲ میلیون ششصد هزار تومان بود
🔹امیرکبیر فقط سه سال وقت داشت ولی یه تحول اساسی در کشور ایجاد کرد.
🔹 او یک مسئول به معنای واقعی کلمه بود.
✍️بیداری ملت
@bidariymelat
[1/10, 7:57 AM] Mohsen: *حدیثُ الْیوم(742)🌈💦*
قالَت فاطِمَةُ الزّهراء عليهاالسلام:
*اَلْبِشْرُ فى وَجْهِ الْمُؤْمِنِ يُوجِبُ لِصاحِبِهِ الْجَنَّةَ وَالْبِشْرُ فى وَجْهِ الْمُعانِدِ الْمُعادي يَقي صاحِبَهُ عَذابَ النّارِ.*
فاطمه زهرا عليهاالسّلام فرمود:
*خوشرويى با مؤمن، موجب دستيابى به بهشت مى شود و خوشرويى نسبت به غير مؤمن انسان را از عذاب آتش حفظ مى كند*
📚;فاطمة الزهرا بهجة قلب المصطفى، ج 1: 300
_*اللّهمّ صلّ علی محمّد و ءال محمّد*_
[1/10, 7:57 AM] Mohsen: توسی نیا (حاج اقا):
✍امام صادق (علیه السلام) مےفرمايند ،
يك مؤمن چهار چيز بايد داشته باشد :
➊ خانه وسيع
➋ سواري خوب
➌ لباس زيبا
➍ چراغ پر نور
شخصي پرسيد ما كه نداريم چه كنيم؟
حضرت فرمودند: اين حديث باطن هم دارد :
① منظور از خانه وسيع، صبر است كه بيان گر روح بزرگ است.
② مركب خوب، عقل است.
③ لباس زيبا، حيا است.
④ چراغ پر نور، علم است كه ثمره آن بندگي است.
📚كافي، جلد ٦
┄┅┅❅💠❅┅┅
[1/10, 7:57 AM] Mohsen: ◼️حال و هوای خانه بی فاطمه
👈عمار گوید: بعد از شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها به خانه مولا رفته و عرض کردم:
سیدی! انکم تامرون بالصبر علی المصیبه فما هذا الحزن الطویل؟
و ان شیعتک لا یقر لهم قرار باحتجابک عنهم و قد شق ذلک علیهم قال فالتفت الی و قال یا عمار ان العزا عن مثل من فقدته لعزیز...
آقای من! شما ما را به صبر در مصیبت امر می نمودید، پس این حزن طولانی چیست که شما را فراگرفته؟
همانا بخاطر در حجاب شدنتان بعد فقدان فاطمه، برای شیعیان دیگر قراری نمانده است و این مطلب برایشان بسیار سخت است.
مولا به من توجه نموده و فرمود:
ای عمار! تسلیت بر فقدان کسی مثل فاطمه، بسی سخت است...😭
الانوار العلویه، ص ۲۱۴
[1/10, 7:57 AM] Mohsen: ✳ شکر
▫امام جواد علیه السلام:
🔹نِعْمَةٌ لَا تُشْكَرُ كَسَيِّئَةٍ لَا تُغْفَرُ.
🔸نعمتی که شکر آن بجای آورده نشود، همچون گناهی است که آمرزیده نشده باشد.
📚 بحارالانوار جلد ۷۵ صفحه ۳۶۵
💎 مدرسه اهلبیت
@madraseh135
[1/10, 7:57 AM] Mohsen: 🔰 قرآن مونس امام...
✨ امام سجاد علیه السلام فرمودند:
✨ لَوْ مَاتَ مَنْ بَيْنَ اَلْمَشْرِقِ وَ اَلْمَغْرِبِ لَمَا اِسْتَوْحَشْتُ بَعْدَ أَنْ يَكُونَ اَلْقُرْآنُ مَعِي
✨ اگر همۀ مردم كه ما بين مشرق و مغرب عالم هستند بميرند من از تنهائى وحشت نكنم پس از آنكه قرآن با من باشد
📚 کافی ج۲ ص۶۰۲
[1/10, 7:57 AM] Mohsen: 💚 پاداش درود فرستادن بر فاطمه سلام الله علیها💚
پیغمبر_اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به فاطمه سلام الله علیها فرمودند:
«مَن صَلّی عَلَیْکِ غَفَرَ اللهُ لَهُ وَ اَلحَقَهُ بِی حَیْثُ کُنْتُ مِنَ الْجَنَّةِ» "
ای فاطمه! هر که بر تو صلوات فرستد؛ خدای متعال همهی گناهان او را، بدون استثناء، میبخشد و هر جا که من در بهشت باشم؛ خدا او را در بهشت به من ملحق میکند.
و این صلوات چقدر زیباست👇
«اَللّهُمَّ صَلِّ عَلیٰ فاطِمَةَ و اَبِیها وَ بَعْلِها وَ بَنِیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ»
📚 بحارالانوار جلد 43
التماس دعا
[1/11, 7:43 AM] Mohsen: «مولی امیرالمؤمنین علیهالسلام»:
اِذا وَسوَس الشیطانُ اِلی أحدِكُم، فَلْیَتعوَّذْ بِاللهِ وَلْیَقُل:
«آمنتُ بِاللهِ وبِرسولهِ صلیالله علیه و آله مُخلِصاً لَهُ الدّین».
هر گاه که شیطان یکی از شما را وسوسه کرد از شر آن به خدا پناه ببرید و بگویید «اَعوذُ بالله منَالشیطانِ الرجیم آمنتُ بِاللهِ و بِرسولهِ صلیالله علیه و آله مُخلِصاً لَهُ الدّین».
(خصال، ج ٢، ص ٦٣)
[1/11, 7:43 AM] Mohsen: 🌴سه چیز با ارزش
◇ قال رسول الله صلی الله علیه و آله: ثَلاثٌ مِن أبوابِ البِرِّ : سَخاءُ النَّفسِ ، وطيبُ الكَلامِ ، وَالصَّبرُ عَلَى الأَذى.
◇ سه چيز ، از درهاى نيكى است : سخاوت نفْس ، گفتار نيك ، و شكيبايى بر آزار .
📚تحف العقول، ص ٨
[1/11, 7:43 AM] Mohsen: مذمت سرگرمی زیاد
🔻امام علی علیهالسلام:
مَن كَثُرَ لَهوُهُ قَلَّ عَقلُهُ
❇️ كسى كه زياد به سرگرمى بپردازد، عقلش كم است.
📚 غررالحكم، ح 8426
[1/12, 7:30 AM] Mohsen: بسمه تعالی
*حدیث امروز*
امیرالمؤمنین عليه السلام:
لَولا خَمسُ خِصالٍ لَصارَ النّاسُ كُلُّهُم صالِحينَ: أوَّلُهَا القَناعَةُ بِالجَهلِ، وَالحِرصُ عَلَى الدُّنيا، وَالشُّحُّ بِالفَضلِ، وَالرِّياءُ فِي العَمَلِ، وَالإِعجابُ بِالرَّأيِ
اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند:
قانع بودن به نادانى،
آزمندى به دنيا،
بخل ورزى به زيادى،
رياكارى در عمل،
و خودرأی بودن
المواعظ العدديّة، صفحه 263
[1/12, 7:30 AM] Mohsen: ✨﷽✨
⚫️فاطمه (سلام الله علیها) ، مبارز عدالتخواهی
✍ فدک مفهومی نمادین دارد که به معنایی بزرگ اشاره میکند و مقصود از آن، فقط همان قطعه زمین غصبشده در حجاز نیست. و همین معنای نمادینِ فدک بود که آن مبارزه را از یک دادخواهی عادی با افقی محدود و دایرهای تنگ، به انقلابی با قلمروی وسیع و آفاقی گسترده تبدیل نمود.
◾هریک از مستندات تاریخیِ مسلّم در این موضوع را که میخواهید، بررسی کنید. آیا ستیزی مادی یا اختلاف دربارۀ فدک به معنای محدود و واقعیت کمدامنۀ آن را میبینید؟! آیا مسابقهای را شاهد هستید که برای دستیابی به محصولاتِ آن زمین درگرفته است؟! محصولاتی که هرقدر هم در برآورد آن مبالغه و اغراق شود، بازهم آنقدر نیست که دو طرف، ارزشی برایش قائل بوده باشند.
◾هرگز چنین نیست! این دادخواهی، قیامی بر ضد بنیانهای حکومت بود؛ فریادی بود که فاطمه میخواست با آن، بنیادی را که سنگبنای تاریخ بعد از سقیفه بود، از جای برکند. برای اثبات این سخن، کافی است به خطبۀ فاطمه در مسجد و در برابر خلیفه و در میان آن جمع انبوه مهاجران و انصار نظر بیفکنیم که بیش از هرچیز بر مدار ستایش علی و تحسین مواضع جاودان وی در اسلام و اثبات حق اهلبیت میچرخد. فاطمه در این خطبه اهلبیت را وسیلههای رسیدن به خدا در میان بندگان، برگزیدگان ویژۀ خدا، جایگاه قداست الهی، حجت او و وارثان خلافت و حکومت پیامبرانش میشمرد و همچنین مسلمانان را توجه میدهد که به نگونبختی دچار گشتهاند، نسنجیده تصمیم گرفتهاند، به دوران پیشینیانشان بازگشتهاند، در پی سراب رفتهاند و کار را بهدست نااهل سپردهاند. این خطبه از فتنهای که مردم به آن درافتادهاند و از انگیزههایی سخن میگوید که باعث شد کتاب خدا را کنار نهاده و با حکم آن در مسئلۀ خلافت و امامت به مخالفت برخیزند.
◾پس مسئلۀ میراث و هدیه تنها به همان اندازه مطرح میشد که با موضوع سیاستِ کلان پیوند داشت. مسئله در دیدگاه فاطمه، مطالبۀ زمین و خانه نبود؛ بلکه از نگاه او مسئله، مسئلۀ اسلام و کفر، ایمان و نفاق، و نص (تعیین صریح) و شورا بود.
📚 کتاب فدک در تاریخ ، صفحه ۷۲ .
┄┄┅┅┅❅🌼❅┅┅┅┄┄
[1/12, 7:30 AM] Mohsen: ⚘⚘⚘رابطه دین با آزادی از نظر علامه مصباح یزدی⚘⚘⚘
.عده ای پنداشته اند که آزادی اصل و مقدم بر هر چیزی و از جمله دین است. زیرا اگر دین را اصل بدانیم و آزادی را پرتوی از آن، به هنگام پذیرش دین آزاد نخواهیم بود. به عبارت دیگر، پذیرش اصلِ دین وقتی ارزشمند و مستلزم اجر و ثواب الهی است که آزادانه و از روی اختیار باشد، و اگر آزادی را فرع و جایگاه آن را بعد از دین بدانیم، لازمه اش آن است که به هنگام پذیرش دین آزاد نباشیم و در نتیجه عمل ما هم عاری از اختیار می گردد. در حالی که انتخاب دین باید آزادانه صورت گیرد و ایمان، به عنوان یک عمل اختیاری که ریشه در ژرفای قلب آدمی دارد، چیزی نیست که با زور و اجبار بتوان بر کسی تحمیل کرد و از همین رو خداوند هم در قرآن کریم می فرماید: «لاَ إِکْرَاهَ فِی الدینِ قَدْ تَبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَی.» بنابراین، آزادی اصل و مقدم بر دین است و اساساً وجود واعتبار دین در پرتو آزادی معنا پیدا می کند. حال که جایگاه آزادی قبل از دین است و دین زاییده و محصول آزادی است، دین هرگز نمی تواند آزادی را محدود کند، چرا که هیچ نتیجه و فرعی نمی تواند اصل و اساس خود را در بند کشد و با این کار اعتبار خود را نیز از میان بردارد. بنابراین، افراد در محیطهای دینی باید از نهایت آزادی برخوردار شوند و احکام و قوانین دینی حق محدود کردن آزادی ها را ندارند.
قسمت اول استدلال فوق که انتخاب دین را در فضا و شرایطی آزاد قابل قبول و ارزشمند معرفی می کند و در تأیید آن به آیه «لا اکراه فی الدین» تمسک می جوید، سخنی موجّه می باشد، امّا قسمت دوم استدلال که چنین وانمود می کند: حتی بعد از پذیرش دین باید آزادی چنان محفوظ باشد که مقررات دینی هم نتواند گزندی به آن برساند، مغالطه ای بیش نیست. بعد از آن که انسان آزادانه دین را انتخاب کرد، مجموعه دین اعم از امور اعتقادی و دستورات عملی را نیز پذیرفته است و به لوازم این پذیرش که عمل و راه پویی در قالب این اعتقادات و فرامین عملی است گردن نهاده، آزادانه خود را تابع اوامر و نواهی خداوند متعال ساخته است.
گاهی نیز به برخی آیات قرآنی استناد شده است ،آیا
تی چون:
«لَسْتَ عَلَیْهِمْ بِمُصَیْطِر» تو بر مردم سیطره و تسلّط نداری.«مَا جَعَلْنَاکَ عَلَیْهِمْ حَفِیظاً وَ مَا أَنْتَ عَلَیْهِمْ بِوَکِیل» و ما تو را مسؤول(اعمال) آنها قرار نداده ایم و تو وکیل مردم و نگهبان آنان نیستی.«مَا عَلَی الرَّسُولِ إِلاَّ الْبَلاَغُ» پیامبر تنها باید پیامهای خدا را به مردم برساند و نه چیز دیگر.
«إِنَّا هَدَیْنَاهُ السَّبِیلَ إِمَّا شَاکِراً وَ إِمَّا کَفُوراً» ما راه را به او نشان دادیم، خواه شاکر باشد (و پذیرا گردد) یا ناسپاس.«فَمَنْ شَاءَ فَلَیُؤْمِنْ وَ مَنْ شَاءَ فَلْیَکْفُرْ» هر که می خواهد بپذیرد و هر کس هم نخواست کفر بورزد.
آنها با استدلال به این آیات چنان فریاد آزادی سر می دهند که گویا از خدا هم برای آزادی انسان دلسوزترند!
غافل از آن که در مقابل این آیات ، برخی آیات می فرماید: هرگاه خدا و پیامبر او چیزی را برای مردم برگزیدند و به آنها دستوری دادند، هیچ کس حق انتخاب و اختیار در مقابل آنها ندارد و باید تابع خواست آنها باشد:«وَ مَا کَانَ لِمُؤْمِن وَ لاَ مُؤْمِنَة إِذَا قَضَی اللَّهُ وَ رَسُولُهُ أَمْراً أَنْ یَکُونَ لَهُمُ الْخِیَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ» و یا آیه: «اَلنَّبِی أُوْلَی بِالْمُؤْمِنِینَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ» پیامبر از خود مردم به خودشان اولی است.تقریباً تمام مفسّرین این آیه شریفه را چنین تفسیر کرده اند که: تصمیم پیامبر بر تصمیم مردم مقدم است و وقتی او تصمیمی گرفت دیگران حق مخالفت در برابر تصمیم او را ندارند. بنابر این، این سخن که ''هر موقع دین در مقابل آزادی قرار گرفته است، دین شکست خورده است'' فاقد پشتوانه قرآنی است و نمی توان از منابع دینی برای آن مستندی یافت. چنان که آیات دسته اول به هیچ وجه مدعای دگراندیشان را اثبات نمی کند و برداشت آنها از مصادیق بارز تفسیر به رأی می باشد.
منبع
استاد مصباح یزدی، محمد تقی ، پرسشها و پاسخها ، ج 4 ، پلورالیسم و آزادی
[1/12, 7:30 AM] Mohsen: 🌹« آیتالله مصباح» 🌹
🌹«مظهر غیرت دینی»🌹
وطن امروز/ « آیتالله مصباح، مظهر غیرت دینی » عنوان یادداشت روزنامه وطن امروز به قلم محمدامین علیدوست است که میتوانید آن را در ادامه بخوانید:
حضرت آیتالله العظمی خامنهای دیروز در دیدار تصویری مردم قم به مساله مهم «غیرت دینی» پرداختند و آن را یکی از عوامل مهم قیام 19 دی مردم قم دانستند. البته ایشان وجه تمایز غیرت دینی و خشونت مذهبی را عنصر بصیرت و عقلانیت معرفی کردند. رهبر حکیم انقلاب فرمودند: «برخی تلاش و تبلیغ میکنند غیرت دینی را «بیمنطقی و خشونت» بنامند اما حقیقت این است که غیرت دینی همراه با عقلانیت و برخاسته از بصیرت است و بصیرت نیز شعبه و مظهری از عقلانیت است، ضمن اینکه در عمل نیز در اغلب موارد، غیرت دینی با عقلانیت همراه بوده است».
ایشان از همین رهگذر مرحوم آیتالله مصباح را یکی از مظاهر همین غیرت دینی معرفی کردند و فرمودند: «شاگرد شایسته امام، آیتالله مصباح نیز، هم در غیرت دینی در اوج بود و هم در عقلانیت یک فیلسوف به معنی واقعی کلمه بود».
بررسی سیره عملی و علمی مرحوم آیتالله مصباحیزدی نشان میدهد ایشان به واسطه همان غیرت دینی هر زمان که احساس تکلیف و وظیفه میکرد، به میدان مبارزه با افکار انحرافی و التقاطی آمده و از کیان دین و شریعت در برابر این تهاجمات دفاع میکرد.
آنجا که خطر القائات اسلام رحمانی را جدی یافت، به افشاگری علیه این جریان پرداخت و با استناد به آیات قرآن کریم مساله را تبیین و تشریح کرد: «مؤمن در جامعه اسلامی نباید محبت خود را چنان توسعه دهد که علاوه بر خوبان و مؤمنان جامعه، شامل هنجارشکنان و توطئهکنندگان علیه نظام اسلامی هم شود. در اسلام هم رأفت و هم غضب قرار داده شده است و هر کدام جایگاهی خاص دارند و باید به جای خود ظهور پیدا کنند. خداوند تنها «أرحمالراحمین» نیست؛ بلکه «أشدّ المعاقبین» و «عزیز ذوانتقام» هم هست. خداوند میفرماید: إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنتَقِمُونَ؛ ما از مجرمان انتقام میگیریم». بله! در اسلام، اصل رأفت و رحمت است اما باید با کسانی که مانع تحقق اهداف رحیمیه خدای متعال و به کمال رسیدن انسانها شوند، مبارزه و در صورت لزوم آنها را حذف کرد. قرآنی که آن همه آیات رأفت و رحمت دارد، چنین دستوراتی هم دارد: «فَاقْتُلُواْ الْمُشْرِکِینَ حَیْثُ وَجَدتُّمُوهُمْ» یا «وَلِیَجِدُواْ فِیکُمْ غِلْظَهً»؛ کفار باید از شما احساس درشتی کنند. نباید کفار گمان کنند شما همیشه آرام و خونسردید و زود تسلیم میشوید. قرآن در خصوص مؤمنین میفرماید: أَشِدَّاء عَلَى الْکُفَّار. لذا حضرت میفرماید: شعبه چهارم جهاد این است که مؤمن باید نسبت به کسانی که فسق و گناه، پیشه و ملکه آنها شده، از عمق دل، دشمن باشد و برای خدا و نه به خاطر منافع شخصی، بر آنها غضب کند. «فاسق» در مقابل «مؤمن» است و به کسانی گفته میشود که بنا دارند با ارزشهای اسلام
ی مخالفت کنند و اگر میدان پیدا کنند، نظام اسلامی را براندازند. باید با اینها دشمن بود و علاوه بر دشمنی قلبی، باید بر آنها خشم گرفت. اگر مؤمنان این وظیفه را انجام دهند، در مقابل، خدا هم بر دشمنان مؤمنان غضب میکند و روز قیامت آنقدر بر مؤمنان بخشش میکند که راضی شوند؛ «غَضِبَ اللهُ لَهُ وَ أَرْضَاهُ یَوْمَ الْقِیَامَهِ».
ایشان در پاسخ به کسانی که قرآن را وحی نمیدانند یا پیامبر را در انتقال وحی معصوم نمیدانند، میگوید: «این سخنان در حالى مطرح مىشود که هیچ عکسالعملى هم در قبال آنها نشان داده نمىشود. چرا؟ چون از قبل زمینهچینى کردند و ما را با تساهل و تسامح بار آوردند. چند سال مرتب به گوشمان خواندند و تبلیغ کردند که اهل تسامح و تساهل باشید و تعصب نداشته باشید. آنها مىگویند قرآن کلام خدا نیست، شما هم بگویید انجیل کلام خدا نیست، بگویید «ورجاوند بنیاد» کلام خدا نیست؛ خلاصه! شما هم فقط در مقابل آنها حرف بزنید و عکسالعملى غیر از این نشان ندهید، چرا که این با تساهل و تسامح سازگار نیست. قبلا آن زمینه را آماده کردهاند تا جوانهاى ما هرچه مىشنوند سرشان را پایین بیندازند و بگویند مهم نیست، چند کلمه حرف که بیشتر نمىزنند اما این شیاطین فراموش کردهاند که چند دهه پیش هم نظیر چنین حرکتهایى انجام شد و به دست مردانى بزرگ و داراى ارادههاى آهنین، نظیر مرحوم نواب صفوى و یارانش، آن حرکت شیطانى خاموش و خط بطلان بر آن کشیده شد. این افراد خیال کردهاند امروز با تبلیغ سیاست تساهل و تسامح، دیگر آن غیرتهاى نواب صفوىگونه از بین رفته و غافلند از اینکه الان نیز همان روح در پیکر جوانان بسیجى ما وجود دارد».
آیتالله مصباح نسبت به عواقب کمرنگ شدن غیرت دینی در بین جوانان حساس بود و نسبت به آن هشدار میداد: «اگر گفته میشود روحیه شهدا، همچون نواب صفوی را در خود حفظ کنید، معنایش این نیست که سلاح به دست گیرید و دیگران را بکشید، بلکه
منظور این است که آن روحیه را در خود ایجاد یا تقویت کنید؛ به گونهای که هر کس این روحیه را در شما میبیند، بفهمد اگر ادعای پیامبری کند، به سرنوشت کسروی مبتلا میشود. اگر این روحیه غیرتمندانه وجود نداشت، دشمن قدم به قدم جلو میآید و کار را به آنجا میکشاند که قرآن را هم انکار میکند و آن را کلام خدا نمیداند، یا کشته شدن امام حسین علیهالسلام را نتیجه خشونت جد ایشان در جنگ بدر میداند!»
به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar
[1/12, 7:30 AM] Mohsen: بسمه تعالی
*حدیث امروز*
*❣️محبت پیامبر وعلی علیهما السلام در قلب مومنین💞*
أنّ رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله قال لي:
يا عليّ، إنّ اللّه عزّ و جلّ رسخ حبّي و حبّك في قلوب المؤمنين،
و رسخ بغضي و بغضك في قلوب المنافقين،
و لا يحبّك إلّا مؤمن تقيّ،
و لا يبغضك إلّا منافق شقي.
یا علی خداوند حب من و تو را در قلوب مومنان وارد کرده و دشمنی من و تو را در قلوب کافران . تو را دوست نمی دارد مگر مومن پرهیزکار و تو را دشمن نمی دارد مگر منافق شقی
📚(المناقب للعلوی ص 159)
[1/12, 7:30 AM] Mohsen: خواب از دیدگاه طب
*خواب هلاکت:*🙄
خوابیدن در هنگام غروب آفتاب و از نگاه اسلام و طب سنتی خواب هلاکت نام گرفته است.
خوابیدن در هنگام غروب از دیدگاه اسلام و متخصصان طب سنتی مرگ آورترین خواب نام گرفته تا حدی که فرد وقتی از خواب بیدار می شود احساس می کند در دنیای دیگری است و برای مدتی ذهنش پاک شده است و اتفاقات روز را به خاطر نمی آورد.
خواب در هنگام غروب سودا را در بدن افزایش میدهد و موجب بدخلقی میشود
*خواب غفلت:*
خواب در مجالس پند و اندرز و خوابی که تمام زمان شب را در برمیگیرد.
*خواب حسرت:*
خواب شب جمعه است که تمام ملائکه در زمین جمع میشوند تا حوائج زمینیان را بالا ببرند.
*خواب شقاوت:*
خواب در وقت نماز صبح و ظهر و مغرب
*خواب عقوبت:*
خواب بعد از نماز صبح (قبل از طلوع آفتاب)
*خواب کسالت:*
خواب اول روز ( زمانی که برای کار و فعالیت است از 8تا11صبح)
*خواب راحت:*(قیلوله)
قیلوله( یک ساعت قبل از اذان ظهر خوبِ ولی بعد از نماز ظهر )
*خواب نعمت:*
خواب هنگام صبح ( بعد از طلوع آفتاب نیم ساعت تا یک ساعت )
*خواب رخصت :*
بعد از نماز عشا تا یک ساعت قبل از اذان صبح که یک ثلث شب را شامل میشود.
از ساعت 10:30 شب تا 3 صبح بهترین وقت خواب در ایران است.
*خواب لعنت:*
بین الطلوعین ( از سپیده اول صبح تا طلوع آفتاب)
آثار و برکات بیداری بین الطلوعین
بین الطلوعین *فاصله زمانی از طلوع فجر و اذان صبح تا طلوع آفتاب است که حدود یک ساعت و نیم طول میکشد.*
در روایات از *این زمان به ساعتی از ساعات بهشت یاد شده* و آثار و برکاتی برای آن بیان شده که انسان به این نتیجه میرسد که اگر میخواهد *خوشبختی و سعادت دنیا و آخرت* را داشته باشد و از بدبختیها ره
ایی یابد میبایست در این ساعات بهشتی بیدار بماند؛
*چرا که فرشتگان در حال تقسیم روزی هستند و اگر خواب بمانی از همه چیز باز ماندی.*
زیانهای مالی: اگر کسی در این ساعات بخوابد نمیتواند از خود دفع شر کند و خسارتی که به اصل سرمایه او میرسد را برطرف کند.
📚 خصال، ج2، ص622
ارسالی از طرف آقای زنگنه همشهری با ذوق و اهل مطالعه
[1/12, 7:30 AM] Mohsen: حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (دام ظله):
به دليل اينكه دين گفت نماز جلوي فحشا و منكر را ميگيرد ما خوب ميتوانيم بفهميم نماز ما مقبول است يا نه.
چون دين گفته نمازجلوی بدي را ميگيرد ما اگر
قرص خورديم و
سردردمان رفع نشد اين قرص اصلی نيست ، نماز آن است كه جلوی بدی را بگيرد و اگر نتوانست اين كار را بكند ، پس معلوم می شود ما نماز را خوانديم و اقامه نكرديم.
بدون ترديد ما می توانيم بفهميم نمازمان مقبول است يا نه ، اگر امتحاناتی پيش آمد ما نه بيراهه رفتيم نه راه كسي را بستيم معلوم ميشود نمازِ ما مقبول شد.
[1/12, 7:30 AM] Mohsen: ✨﷽✨
#یک_داستان_یک_پند
✍ از عارفی پرسیدند: «خدای را در روزیرسانی چگونه یافتی؟» گفت: «در خانه سگی دارم که مرا نگهبانی میدهد و در امر من است و از منزل من دور نمیشود و شبها در بیم میخوابد و وظیفهی خویش به خوبی انجام میدهد و تنها کار سختش روزی چند بار پارسکردن است و زمان دیدن من و نعمتی از من تشکر و دمجنباندنی. من نیز وظیفه خود میدانم و سر وقت بیمنت و بدون زحمتش غذایش میدهم. اگر انسان نیز از حدود الهی خارج نشود و ترک معصیت کرده و در فرمان خدا عمل کند و از او بترسد و یاد او را فراموش نکند، خداوند سر وقت روزی او را همانجا که نشسته است خواهد رساند و نیازی به دربدری و دویدن نیست.
اما سگی که صاحب برای خود برنمیگزیند و خود را در کوچه و خیابان آزاد و رها میبیند، ساعتها در پی لقمهاش باید بدود و بعد از خستگی لقمهای را اگر بیابد دیگر سگان از چنگ و دهانش خواهند ربود و بدونِ آرامش هر شب در کنجی از ترس جانش خواهد خوابید و در روز هر کسی بر او سنگ زده و آزارش خواهد داد و این سزای کسی است که در دنیا، قید تعبّد خدای از پای خود رها کرده است و صاحب خود نمیشناسد. چنین کسی روزها در پی روزی خود خواهد دوید و بعد از خستگی لقمهای در اضطراب و ترس از بنیبشر خواهد خورد و در برابر تلاش خود یکدهم از آن بهره و لذت نخواهد برد.»
عارف گفت: «عاقبت کار که اندیشیدم، دیدم بندِ بندگی خدا بر من، آرامش دنیوی و اخروی و روزی هر دو سرای در کمال راحتی است. کافی است ذکری بگویم و یادش کنم و در نماز شکرش کنم و معصیت و نافرمانیاش نکنم و برای او عمل صالحی که میتوانم دریغ نکنم، آنگاه مرا تصاحب خواهد کرد و بدون منّت و رنج، روزی مرا بر پیش پای من قرار خواهد داد.
[1/12, 7:30 AM] Mohsen: پيامبر (ص) فرمود: اى على! آيا ششصد هزار گوسفند مىخواهى يا ششصد هزار دينار يا ششصد هزار كلمه؟ حضرت على (ع) عرض كرد: اى رسول خدا! ششصد هزار كلمه. پيامبر (ص) فرمود: ششصد هزار كلمه را در شش كلمه جمع كن.
اى على! هر گاه ديدى مردم به مستحبّات اشتغال دارند تو به كامل ساختن واجبات بپرداز، و هر گاه ديدى مردم به كار دنيا مشغولند تو به كار آخرت مشغول شو، و هر گاه ديدى مردم به عيبهاى ديگران پرداختهاند تو به عيبهاى خود بپرداز، و هر گاه ديدى مردم به آراستن دنيا اشتغال دارند تو به آراستن آخرت مشغول شو، و هر گاه ديدى مردم به عمل فراوان مشغولند تو به عمل خالص بپرداز، و هر گاه ديدى مردم به خلق (خدا) توسّل مىجويند تو به خالق توسّل بجوى.
تحرير المواعظ العددية، ص: 431
[1/12, 7:30 AM] Mohsen: 🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃🌺
🍃🌺🍃🌸🍃🌺
🌺🍃🌸
🌸( کتاب نهج العباده دعای۷۱ از دعاهای زیباترین پرستنده امام سجاد علیه السلام):
بارخدایا به احسانت بر من برتو گستاخی می ورزم و برای کندی در برآورده شدن درخواست هایم تورا بازخواست می کنم و شاید در اجابت آن خواسته ام که کندی پذیرفته خیری برای من باشد، چرا که تو پایان کارها را نیک می دانی.
پس من ندیدم چون تو مولای بزرگواری که بر بنده ناچیزی چون من اینگونه بردباری ورزد ؛و این از آن رو است که تودرحسن روابط با من می کوشی و من آن را به تیرگی می برم؛تو بامن ابراز دوستی می کنی و من با تو دشمنی می ورزم گویی من بر تو منتی دارم ! و با این حال هیچیک از اینها تورا باز نمی دارد که نسبت به من مهربان باشی و برمن نیکی رواداری.
🌺🍃
🍃🌺🍃🌸🍃🌺
🌼🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃
[1/13, 7:50 AM] Mohsen: *دلـــیل ســـــکوت خــــــبری در ویــــن چیســــت؟*
در پس سکوت خبری از سوی مقامات رسمی کشورهای حاضر در گفتگوهای هسته ای با ایران چه میگذرد؟
اسپوتنیک - بسیاری از خبرنگاران پیگیر اخبار گفتگوهای وین اظهار می دارند که در این دور از گفتگو ها همه هیات ها سکوت خبری را پیشه خود کرده اند و اخبار چندانی تحویل رسانه های تشنه خبر نمی دهند.
اما به هر صورت خبرنگارها هیچ وقت آرام نمی گیرند و هر جور شده جسته گریخته تلاش می کنند از جایی خبری کسب کنند و خوب طبیعتا تحلیلگران هم این خبرها را جمع بندی می کنند تا بلکه به نتیجه ای برسند که پشت دربهای بسته چه می گذرد.
برخی هم بر اساس برخی اخبار واصله به گمانه زنی می پردازند که بنا است چه شود.
آنچه فعلا برای همه مسلم است این می باشد که دود سیاهی که چند ماه پیش از دودکش های وین متصاعد می شد کم کم رنگ سیاهی اش را باخته و خاکستری شده، خاکستری اش هم کمرنگ است و به سمت سفید متمایل می باشد.
همانند بسیاری از جلسات دیگر که برای تصمیم گیری نهایی برگزار می گردد حاضرین وین هم تصمیم گرفته اند تا سکوت خبری اتخاذ کنند تا حاشیه های خبری روی تصمیم گیری های آنها در گفتگو ها تاثیر نگذارد.
آنچه از حواشی به دست آمده نشان می دهد که طرفین ایرانی و آمریکایی این روزها خیلی به سمت یک توافق برای بازگشت آمریکا به برجام و بازگشت ایران به انجام تعهدات خود در این توافق نزدیک شده اند.
طی یک هفته اخیر هم برخی کشورها شروع کرده اند اموال بلوکه شده ایران را کم کم آزاد کنند تا بلکه پس از توافق بتوانند حسن نیتی نشان داده باشند.
آنچه جسته گریخته مطرح می شود این است که آمریکایی ها پیشنهاداتی را برای تضمین عدم خروج مجدد خود از برجام و رفع تحریم ها و اجرای آن مطرح کرده اند و پایه این پیشنهادات بر این اساس است که شرکت های بزرگ آمریکایی برای اجرای برجام وارد بازار ایران شوند و شروع کنند پروژه های بزرگی را اجرا کردن و یا توافق های بزرگ قبلی مثل خرید هواپیماهای بوئینگ و ... اجرایی گردد و همین مساله یعنی ورود کمپانی های بزرگ آمریکایی به بازار ایران می تواند موجبات نشان دادن جدیت آمریکا در شکستن تحریم ها و سوق دادن دیگر شرکتهای بین المللی به ورود به بازار ایران گردد همچنین شرایطی ایجاد کند که در صورتی که هر رئیس جمهوری بعدی ای بخواهد از برجام خارج شود با فشار لابی کمپانی های بزرگ که از حضور در بازارهای ایرانی منتفع می باشند مواجه گردد.
طبق این گمانه زنی ها همه کشورهایی که به بهانه تحریم های آمریکا پول های ایران را بلوکه کرده اند ملزم می باشند فورا همه پولهای ایران را آزاد کنند.
همچنین گفته می شود به عنوان جریمه ایران مطالبه کرده که حق استفاده از بند ماشه در برجام از آمریکا قبل از بازگشت اش به این توافق سلب گردد و بقیه اعضا یعنی 1+4 هم با این خواسته ایران موافق می باشند.
طبق برخی شنیده ها بنا بر این شده که فعلا ایران غنی سازی اورانیوم و استفاده از دستگاه های سانترفیوژ جدید را متوقف کند و اورانیوم غنی شده و دستگاه های سانترفیوژ پیشرفته زیر نظر سازمان بین المللی انرژی هسته ای در مکان یا مکان هایی قرار بگیرد و آمریکایی ها شروع کنند تحریم های خود را یکی یکی برداشتن و وقتی که همه تحریم ها برداشته شد اورانیوم غنی شده بالای 3.67 درصد و آب سنگین از ایران به کشور دیگری صادر گردد و ایران طبق برجام مقدار 300 کیلوگرم اورانیوم 3.67 درصد نگه دارد.
همچنین به آژانس بین المللی انرژی هسته ای اجازه داده شود که طبق برجام به بازرسی های خود ادامه دهد و فیلم های دوربین های آژانس در اختیار آن قرار گیرد تا دیگران مطمئن شوند برنامه هسته ای ایران از چهارچوب صلح آمیز بودن خود خارج نشده.
طبق همین اخبار جسته گریخته ایران اصرار دارد که بندی در توافق جدید گنجانده شود مبنی بر اینکه در صورتی که طرفهای مقابل به تعهدات خود عمل نکنند و یا حتی در اجرای آن تعلل کنند ایران حق داشته باشد پلمپ های آژانس را بشکند و همه اورانیوم غنی سازی شده و دستگاه های سانترفیوژ جدید را استفاده کند و برنامه اش از همان جایی که متوقف شده ادامه یابد و دیگران حق اعتراض نداشته باشند.
همچنین بحثی مطرح است مبنی بر اینکه این توافق ها به مصوبه جدید شورای امنیت هم منتهی گردد که در آن قید شود تحریم های خارج از چهارچوب مصوبات شورای امنیت سازمان ملل غیر قانونی می باشد و هیچ کشوری الزامی به اجرای آنها ندارد و هر کشوری اصرار به اجرای قوانین خارج از چهارچوب مصوبات شورای امنیت را داشته باشد تحت پیگرد حقوقی و جزایی شورای امنیت قرار می گیرد، مصوبه ای که می تواند شرایط مقابله با هر گونه تحریم احتمالی آتی ایالات متحده و یا خروج آن از توافق جدید را سخت تر کند و دیگر کشورها را ملزم به انجام تعهدات خود در قبال ایران از جمله آزاد سازی منابع مالی آن نماید.
علیرغم اینکه این مسایل ممکن است برای ایران
ی ها و آمریکایی ها منطقی به نظر آید اما ظاهرا برخی هم خیلی تمایل ندارند چنین توافقی منعقد گردد و تلاش دارند در این باره سنگ اندازی کنند.
اولین مجموعه را می توان اروپایی ها تلقی کرد که باور دارند در بحث تحریمهای ایران بیشترین ضرر را کرده اند در حالی که در صورت انعقاد توافق جدید به این شکل که کمپانی های آمریکایی بخواهند وارد بازار ایران شوند سر آنها بی کلاه می ماند مخصوصا که چینی ها از قبل با توافق 25 ساله حضور خود در بازارهای ایران را تضمین کرده اند و روسها نیز با توافق 20 ساله.
همچنین باید توجه داشت به دلیل بد عهدی اروپایی ها امروزه حتی اگر تحریم ها همین لحظه برداشته شود و هیچ معاهده و توافقی با هیچ کشور دیگری وجود نداشته باشد ایرانی ها در بازگشت به همکاری با اروپایی ها مردد خواهند بود چرا که طی سالهای اخیر اروپایی ها در نوبت های مختلف به قول معروف دست ایرانی ها را بدجوری در حنا گذاشتند.
کره ای ها هم دست به کار شده اند و امروزه دلواپس هستند در صورت اجرای گمانه زنی ها از توافق طرفین سر آنها به صورت اساسی بی کلاه بماند ونقره داغ شوند، مخصوصا که در چند سال اخیر آنها نه فقط بخش بزرگی از اموال ایران را بلوکه کردند بلکه حتی با اعمال مقررات عوارض گرفتن از اموال بلوکه شده ایران در کره دست به سرقت اموال ایرانیان در این کشور زدند امری که در نهایت منجر شد رهبری دستور منع ورود برخی کالای خارجی که عموما کره ای است را صادر کند و امروزه آنها مجبور می باشند هم اموال ایران را آزاد کنند هم اینکه دستشان از بازار ایران کوتاه است.
ظاهرا سعودی ها هم آرام ننشسته اند و هول هولکی به وین رفته اند تا ببینند می توانند کاری کنند که ایران حد اقل سود را از توافق احتمالی داشته باشد یا نه چون می دانند هر توافقی در وین می تواند به ضرر آنها باشد و موضع آنها در چانه زنی ها با ایران را ضعیف کند.
اسرائیلی ها که جای خود دارند و به قول معروف مستقیما درون هیات آمریکایی حضور دارند.
به هر صورت آنچه مشخص است این می باشد که مساله توافق وین بسیار بزرگتر از عربستان و اسرائیل و کره است و آنانکه در سکوت خبری پشت پرده نشسته اند و ریزه کاری ها را تدوین می کنند تصمیم خود را گرفته اند وبسیاری از این گمانه زنی ها بر اساس وقایع و اخباری است که خبرنگاران به دست آورده اند.
*دکــترعــماد آبـــشناس*
[1/13, 7:55 AM] Mohsen: یا صاحب الزمان ادرکنی:
سلام لطفا مطالعه بفرمائید وانتشاربدین.
شاید ۲۰ سال پیش کسی به مخیلهاش هم نمی رسید روزی در خیابانهای شهر، دخترانی را مشاهده کند که آن سالها مردم شاید آنها را در سالن های عروسی هم نمی دیدند... دخترانی بزک کرده با موهای پف کرده و بیرون ریخته و مانتوهایی کوتاه و تنگ و جلوباز و شلوارهایی تنگتر! این روند ۲۰ سال طول کشید تا به اینجا رسید. استعمار و استکبار صبر و حوصله زیادی دارد، بر عکس بسیاری از ماها
⬅️اولین کار، گرفتن چادر بود از زنان ما... گفتند چادر حجاب برتر است و میشود برتر نبود! بین خوب و خوب تر، خوب را هم انتخاب کنی به جایی بر نمیخورد .میشود مانتوی گشاد و مقنعه بزرگ پوشید و با حجاب بود(برگرفته از سخنان هاشمی رفسنجانی در نمازجمعه تهران )... حرف قابل قبولی بود؛ کسی نمیتواست به این حرف اعتراض کند، حتی اهالی مذهب
⬅️ گام دوم، گرفتن مقنعه بود... میشود روسری بزرگ سر کرد! هم تنوّع دارد هم حجاب است. یادم می آید روسریهایی بود با ضلع بیشتر از یک متر که تا کمر خانمها هم میرسید... خوب البته روسری مثل مقنعه نبود گاهی مو بیرون میزد
⬅️ در فیلمهای سینمایی هی مدل گذاشتن، زن های هنرپیشه مدل شدن و به تبع آن دختران جوان هم از آن ها یاد میگرفتند
⬅️چشم های ما متوجّه این آب رفتن نمی شد و آنقدر کم کم این کار را کردند که چشم ما عادت میکرد...
⬅️ مانند بچهای که جلوی چشم پدر و مادرش بزرگ میشود و قد میکشد و والدینش حس نمیکنند اما دیگران که کمتر او را میبینند و چشمانشان عادت نکرده، متوجه رشد هفتگی او میشوند... ما عادت کردیم به روسریهایی که هر روز آب میرفت و تبدیل شد به نواری باریک و بعضا توری... مانتوهایی که شاید بهتر باشد بلوز و پیراهن راحت نامیدشان تا مانتو...
⬅️ به هر حال کم کم کار به این جا کشید و مدام گفتند بیحجابی معضل فرهنگی است، برای حل آن باید کار فرهنگی کرد... سال ها گذشت و لباس ها آب رفت و کار فرهنگی در زمینه عفت و حجاب مشاهده نشد. برعکسش، فراوان کارهای ضد فرهنگ در کوبیدن حجاب و عفت و حیا و غیرت در فیلمهای سینمایی و مجلات و برنامههای عمومی یافت میشد...
⬅️ حالا هم که مد پوشش خانمها تغییر کرده، پوشیدن ساق شلواری (ساپورت) به جای شلوار... یعنی دیگر شلوار جین تنگ هم نه! ساق شلواری! و بدون تردید در یکی دو سال آینده این کنار می رود و برخی را ..........
⬅️ یعنی پس از آنکه چادر، مقنعه، مانتو و روسری از زنان گرفته شد، حالا رفته