بسمه تعالی
چهل حدیث امیر مومنان علیه السلام به زبان اسپانیایی درایام غدير
توسط مؤسسه فرهنگی وهنری اندیشه شرق چاپ و منتشر شد.
امام خامنه ای دام ظله: "اسلام به ما میگوید باید جامعهی اسلامی با دستور اسلام اداره و هدایت شود و زندگی کند. اسلام میگوید با دشمنان متعرض بایستی با قدرت برخورد کرد؛ باید مرزبندی روشن و شفاف با آنها به وجود آورد. اسلام میگوید فریب دشمنها را نباید خورد. این، خط روشن امیرالمؤمنین است؛ امروز هم ما همین خط روشن را احتیاج داریم." 05/4/1398
"زندگی امیرالمؤمنین سر تا پا درس است. آن چیزی که در میان رفتارهای امیرالمؤمنین - که شامل همهی خصلتهای نیک یک انسان و یک زمامدار است - انسان مشاهده میکند و برترینِ این خصوصیات برای امروز ماست، مسئلهی بصیرتبخشی و بصیرتدهی به کسانی است که نیاز به بصیرت دارند؛ یعنی روشن کردن فضا. در همهی ادوار، این شجاعت بیپایان، این فداکاری عظیم، در خدمت آگاه کردن مردم، عمق دادن به اندیشهی مردم و ایمان مردم به کار رفته است...
امیرالمؤمنین اهل بصیرت دادن است. امروز ما به این بصیرت احتیاج داریم. امروز دشمنان دنیای اسلام، دشمنان وحدت اسلام، با ابزارهای دین وارد میشوند، با ابزارهای اخلاق وارد میشوند؛ باید هشیار بود. آنجائی که میخواهند افکار عمومی مردم غیرمسلمان را فریب بدهند، نام حقوق بشر را میآورند، نام دموکراسی را میآورند؛ آنجائی که میخواهند افکار عمومی دنیای اسلام را فریب بدهند، نام قرآن را میآورند، نام اسلام را میآورند؛ در حالی که نه به اسلام و قرآن اعتقادی دارند، نه به حقوق بشر اعتقادی دارند. این را امت اسلامی باید بداند." بیانات رهبری دام ظله:05/4/1389
آنچه می خوانید پاسخ های حجت الاسلام والمسلمین محسن ربانی، از فعالان باسابقه حوزه عملیه در منطقه آمریکای لاتین به پرسش های خبرنگار مااست.
ایشان سال ها پس از انقلاب اسلامی به عنوان رایزن فرهنگی در آرژانتین فعالیت می کرد. در مقطعی معاون بین الملل سازمان مدارس و حوزه های علمیه خارج از کشور بود و هم اکنون مدیر موسسه فرهنگی وهنری موسسه اندیشه شرق است.
با عرض سلام وتبریک این ایام خجسته حج ابراهیمی و فرارسیدن دهه ولایت وامامت و عید الله الاکبر عید سعید غدیر خم ،چرا چهل حدیث مولا امیر مؤمنان علیه السلام رابه زبان اسپانیایی ترجمه وچاپ نمودید؟
الف.ضرورت ترویج مکتب جهانی اهل بیت علیهم السلام در سطح جهان
جامعه مسلمانان در آمریکای لاتین اعم از تازه مسلمانان و غیر آنان نیاز مبرمی به شناخت پیشوایان معصوم علیهم السلام و الگو پذیری از آن ها دارند. شکست وانحطاط روز افزون فرهنگ غربی و در نتیجه نا امیدی وسرخوردگی مردم مظلوم جهان از مکاتب بشری و مادی گرای غربی و شرقی، اهمیت این موضوع را دوچندان کرده است.معرفی چنین شخصیت های درخشانی برای مردم جهان اعم از مسلمان و غیر مسلمان از اهمیت والایی برخوردار است.
مطالعه و بررسی عوامل رشد روز افزون اسلام گرایی در این جوامع نشان می دهد یکی از عوامل جذابیت اسلام برای غیر مسلمین وجود الگوهای والای انسان های تربیت شده در مکتب وحی است.شخصیت امیر مومنان علی علیه السلام یک شخصیت محبوب بین المللی و بین الادیانی است.
اندیشمندان دیگر ادیان و همه مذاهب اسلامی درباره این وجود نورانی کتاب ها و مقالات ارزشمندی را به رشته تحریر در آورده اند.
یکی از اندیشمندان مسیحی به نام جرق جرداق چندین جلد کتاب در باره مولای متقیان نوشته اند. تحت عنوان: الامام علی صوت العداله الانسانیه، امام علی علیه السلام صدای عدالت انسانی . در سر تاسر این اثر زیبا و وزین عشق و محبت نویسنده به مولا موج می زند. ایشان اذعان می کند که علی علیه السلام مربوط به عالم انسانی است و اختصاص به مسلمانان ندارد. ای کاش نسل جوان ما به ویژه با این آثار بی نظیر مأنوس می شدند تابیش از پیش قدرشناس مکتب ناب و اصیل اسلام و مکتب اهلبیت علیهم السلام باشند.
به لطف خدا در این مجموعه حدیثی از بین سخنان گهربار اولین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت علی علیه السلام، چهل حدیث انتخاب شده و توسط اینجانب به زبان اسپانیایی ترجمه شده است. ویراستاری این اثر گرانسنگ را جناب آقای شیخ مصطفی السالوادوری انجام داده است.
ب- ذکر ویاد حضرت امام علی علیه السلام یکی از برترین عبادت ها وموجب برکت است .ذکر فضائل حضرت باعث طهارت روحی انسان و پاکی او از گناهان است.
اشعار بدون نقطه وتکرار ۱۱۰ بار نام مبارک امام علی ع در وصف مولی امیرالمومنین علیه السلام
سروده رضا وهابزاده (خاموش)
🌹🌹🌹🌹🌹
علی عالی علی اعلی
علی والی علی والا
علی روح همه دلها
علی سرلوح هر املا.
علی کرّارعلی سردار
علی سرّوعلی اسرار
علی سرور علی سالار
علی حاء وعلی طاها.
علی اکمل علی کامل
علی اعلم علی عامل
علی عدل و علی عادل
علی درّ کلام ما .
علی اعلم علی اکرم
علی محرم علی مرحم
علی هم دم علی همدم
علی لوُءلوُء علی لا لا .
علی احکم علی حاکم
علی صائم علی دائم
علی سلم و علی سالم
علی سرّ دعای ما
علی علم همه عالم
علی حکم و علی محکم
علی حالُ علی الاحوال
علی اول ولّی ما.
علی کی درکلام آمد
علی کو در مرام آمد
علی روح سلام آمد
علی مُهر کلام ما
علی مُلک و علی مالک
علی سِلک وعلی سالک
علی حُلو عَلی' حالک
علی داروی دردما.
علی اسعد علی مسعود
علی احمد علی محمود
علی کو در حرم مولود
علی آگاهی دلها.
علی طاهر علی اطهر
علی داور علی محور
علی محو روی داور
علی آرام دل مارا.
علی دُرّ کلام الله
علی صهر رسول الله
علی روحُ عَلَی الاَرواح
علی آدم عَلی حوّا .
دلم مملوّمِهر او
علی را مهر عالم گو
مگو اصلا علی را هو
ملک مَهو روی مولا.
معلّم درهمه عالم
ومهو علم او آدم
علی اعلا عَلَی الآدم
علی اعلا عَلَی الموسی.
علی را دم دهم هردم
دهم درراه او سرهم
علی وردم علی روحم
علی آرامه ی دلها .
علی صلح و علی صالح
علی سمع و علی سامع
علی مدح وعلی مادح
علی روح دل اعما .
علی هم اسم الله و
علی همراه الله و
علی را گو ولی الله
صداسرده علی مولا.
علیحمد وعلی حامد
علی مرد و علی واحد
علی را در سماء مائد
علی دارد محمدرا .
علی امرو علی آمر
علی راحِم علی عامر
علی ماه وعلی ماهر
همه مهو روی مولا .
علی درّ وعلی گوهر
علی واکرده اوهر در
کسی اسم علی آرد
رود همّ همه دلها
علی دلداده همسر
دل آرام علی همسر
و کرده مدح او همسر
علی را همسری والا .
محمد را علی امداد
محمد را علی داماد
گلی اطهر علی را داد
که او عطر همه گلها .
دلم مِهر ولی دارد
دمادم اسم اوآرد
سروری در دلم کارد
سرم گَردِ ره مولا
صدو ده مرحله اسم
علی آورده ام
که هر مصرا ع سردادم
مدد مولا مددمولا مدد مولا🍀🙏🙏
از علی ع آموز اخلاص عمل
*دوازده پیام مدیریتی از امیرالمؤمنین علی(علیهالسلام)که بایدبردیوارجان وبرتابلوی زندگی حک شود* ۱ _ به جای ازدیاد کارها به تداوم صحیح آنها بیندیشید. (حکمت ۲۷۰) ۲ _ برای رسیدن به هدفها و مقامهای بلند، همّت بلند داشته باشید. «خطبه ۲۱۱» ۳ _ از تجارب و اندرزها پند بگیرید و از آنها بهرهبرداری کنید تا دچار نقص نشوید . «خطبه ۱۷۵» ۴ _ از شدت سختی نهراسید، زیرا هراس، شکنندهتر از خودِ کار است و به گشایش امور امیدوار باشید. «حکمت ۱۶۶ و ۲۴۶» ۵ _ اگر به انجام مسئولیتی گردن نهادید، به آن وفا کنید. «حکمت۳۲۷ ۶ _ هیچ وقت کارهای اهم را فدای امور مهم نکنید. «حکمت ۲۷۱» ۷ _ پیش از پذیرش هر کاری، به دانش آن مجهز شوید. «حکمت ۴۳۹» ۸ _ خویشتن را اصلاح کنید تا خداوند کارهای شما را اصلاح کند. «نهج البلاغه» ۹ _ پستها، امانت و وسیله خدمتگذاریاند، نه منبع بهرهبرداری. «خطبه ۱۳۱» ۱۰ _ پستها میزان آزمایش شمایند، بکوشید تا سربلند بیرون آیید. «خطبه ۳۳» ۱۱ _ مشورتپذیر باشید، اگر مشورت نکنید، تباه میشوید. «نامه ۶۹» ۱۲ _ با زیردستان خود مانند پدری مهربان رفتار کنید. «نامه ۵۲»
#سخن_عشق
در این فضای مسموم و پرمرضی كه انسان امروز نفس میكشد و با این بیماری مرگآوری كه بر قلب و روح او غلبه كرده است، روشنفكری و هنر خارهایی هستند كه در خارستان شیطان میرویند. روشنفكران و هنرمندان اگر توبه نكنند و میثاق خویش را با خدا تجدید نكنند، لاجرم وابسته به حوزه فكری غرب هستند و خواهناخواه این تفكر تازه را با انقلاب اسلامی ایران ادراك نخواهند كرد و اگر با آن مبارزه نكنند، لااقل بدان بیاعتنا خواهند ماند.
...
#شهید_آوینی #سید_مرتضی_آوینی🌹🌹
هدایت شده از حوزه علمیه امام جعفر صادق( علیه السلام)
8.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
Video from محسن ربانی
ﻋَﻦِ ﺍﺑْﻦِ ﻋَﺒًﺎﺱٍ (ﺭﻩ) ﺃَﻧًﻪُ ﻗَﺎﻝَ:....
ﺍﺑﻦ ﻋﺒﺎﺱ ﻧﻘﻞ ﻣﻲﻛﻨﺪ ﻛﻪ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ﺻﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﻭ ﺳﻠﻢ ﺩﺭ ﻣﺴﺠﺪ ﺣﻀﻮﺭ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ ﻭ ﺟﻤﻌﻲ ﺍﺯ ﻣﻬﺎﺟﺮﻳﻦ ﻭ ﺍﻧﺼﺎﺭ ﻧﺰﺩ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺑﻮﺩﻧﺪ، ﻧﺎﮔﻬﺎﻥ «ﺟﺒﺮﺋﻴﻞ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ» ﺑﺮ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﻧﺎﺯﻝ ﺷﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﻛﺮﺩ: ﺍﻱ ﻣﺤﻤﺪ صلى الله عليه وآله و سلم ! ﺣﻖ ﺗﻌﺎﻟﻲ ﺑﺮ ﺗﻮ ﺳﻠﺎﻡ ﻣﻲﺭﺳﺎﻧﺪ ﻭ ﻣﻲﻓﺮﻣﺎﻳﺪ امیرالمؤمنین ﻋﻠﻲ علیه السلام ﺭﺍ ﺣﺎﺿﺮ ﻛﻦ ﻭ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺭﻭﺑﺮﻭﻱ ﺧﻮﺩﺕ ﺑﻨﺸﺎﻥ. ﺟﺒﺮﺋﻴﻞ ﺍﻳﻦ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺍﻟﻬﻲ ﺭﺍ ﺭﺳﺎﻧﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﺑﺮﮔﺸﺖ. ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ﺻﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﻭ ﺳﻠﻢ ﻫﻢ امیرالمؤمنین ﻋﻠﻲ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺭﺍ ﺣﺎﺿﺮ ﻛﺮﺩ ﻭ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺭﻭﺑﺮﻭﻱ ﺧﻮﺩ ﻧﺸﺎﻧﻴﺪ. ﺟﺒﺮﺋﻴﻞ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﻧﺎﺯﻝ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺧﻮﺩ ﻃَﺒَﻘﻲ ﺍﺯ ﺧﺮﻣﺎ ﺁﻭﺭﺩ ﻭ ﺑﻴﻦ ﺁﻥ ﺩﻭ ﺑﺰﺭﮔﻮﺍﺭ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩ ﻭ ﻋﺮﺽ ﻛﺮﺩ: ﺍﺯ ﺁﻥ ﻣﻴﻞ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ ﺁﻧﻬﺎ ﺧﻮﺭﺩﻧﺪ ﺳﭙﺲ ﺗﺸﺖ ﻭ ﺁﻓﺘﺎﺑﻪ ﻱ ﺁﺑﻲ ﺁﻭﺭﺩ ﻭ ﻋﺮﺽ ﻛﺮﺩ: ﺍﻱ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪا صلی الله علیه و آله و سلم ! ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺕ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺗﻮ ﺁﺏ ﺭﺍ ﺭﻭﻱ ﺩﺳﺘﻬﺎﻱ امیرالمؤمنین ﻋﻠﻲ ﺑﻦ ﺍﺑﻴﻄﺎﻟﺐ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺑﺮﻳﺰﻱ. ﻓﺮﻣﻮﺩ : ﺳَﻤْﻌﺎً ﻭَ ﻃَﺎﻋَﺔً، ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﻣﺮ ﻛﻨﺪ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﻣﻲﻛﻨﻢ، ﺁﻧﮕﺎﻩ ﺁﻓﺘﺎﺑﻪ ﺭﺍ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﺑﺮﺧﺎﺳﺖ ﻛﻪ ﺁﺏ ﺭﻭﻱ ﺩﺳﺘﻬﺎﻱ امیرالمؤمنین ﻋﻠﻲ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺑﺮﻳﺰﺩ.
امیرالمؤمنین ﻋﻠﻲ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﺮﺽ ﻛﺮﺩ: ﺍﻱ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪا صلی الله علیه و آله و سلم ! ﻣﻦ ﺳﺰﺍﻭﺍﺭﺗﺮﻡ ﻛﻪ ﺁﺏ ﺭﻭﻱ ﺩﺳﺘﻬﺎﻱ ﻣﺒﺎﺭﻙ ﺷﻤﺎ ﺑﺮﻳﺰﻡ. ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺍﻱ امیرالمؤمنین علی علیه السلام ! ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﭼﻨﻴﻦ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﻪ ﻣﻦ ﭼﻨﻴﻦ ﻣﺄﻣﻮﺭﻳﺘﻲ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ؛ ﻭ ﺁﺏ ﺭﺍ ﺭﻭﻱ ﺩﺳﺘﻬﺎﻱ امیرالمؤمنین ﻋﻠﻲ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﻛﻪ ﻣﻲﺭﻳﺨﺖ ﻗﻄﺮﻩ ﺍﻱ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺩﺭ ﺗﺸﺖ ﻧﻤﻲ ﺭﻳﺨﺖ. امیرالمؤمنین ﻋﻠﻲ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﻋﺮﺽ ﻛﺮﺩ: ﺍﻱ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪا صلی الله علیه و آله و سلم ! ﺁﺑﻬﺎ ﺭﺍ ﻧﻤﻲ ﺑﻴﻨﻢ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺗﺸﺖ ﺑﺮﻳﺰﺩ. ﻓﺮﻣﻮﺩ: «ﺍﻱ امیرالمؤمنین علی علیه السلام ! ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻥ ﺍﺯ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﺳﺒﻘﺖ ﻣﻲﮔﻴﺮﻧﺪ ﺩﺭ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺁﺑﻲ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺩﺳﺘﻬﺎﻱ ﺗﻮ ﻣﻲﺭﻳﺰﺩ ﺑﮕﻴﺮﻧﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺗﺒﺮﻙ ﭼﻬﺮﻩ ﻱ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺁﻥ ﺷﺴﺘﺸﻮ ﺩﻫﻨﺪ. »
(45) - ﺑﺤﺎﺭﺍﻟﺄﻧﻮﺍﺭ ﺝ 39 ﺹ 121، ﺑﻴﺮﻭﺕ، ﻧﺸﺮﺍﻟﻮﻓﺎﺀ.
ﺣﯿﺪﺭ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺻﺤﻦ ﻋﺮﺵ ﻣﻨﺒﺮ ﻣﯽ ﺭﻓﺖ
ﻫﻮﺵ ﺍﺯ ﺳﺮ ﻋﺮﺷﯿﺎﻥ ﺳﺮﺍﺳﺮ ﻣﯽ ﺭﻓﺖ
ﺁﻧــﻘــﺪﺭ ﮐــﻼﻡ ﻣﺮﺗــﻀــﯽ ﮔــﯿــﺮﺍ ﺑــﻮﺩ
ﺟﺒﺮﯾﻞ ﺑﻪ ﺷﻮﻕ ﻓﯿﺾ، ﺑﺎ ﺳﺮ ﻣﯽ ﺭﻓﺖ...
🌴گوهر معرفت 🌴
*به گزارش خبرگزاری فارس حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در یادداشتی تحت عنوان «روزی شعار کل جهان میشود علی(ع)»، نوشت:*
۱- این کلام را نمیدانم از کیست ولی از هرکه هست، حکیمانه به نظر میرسد، «غدیر، کربلای عوام بود و کربلا، غدیر خواص». در غدیر با آن که بیعت کرده بودند، عهد شکستند و «جفا» کردند. در کربلا، با آن که بیعت برداشته شده بود، پای پس نکشیدند و «وفا» کردند ...
امروز اما، این گزاره کامل به نظر نمیرسد و ادامهای دارد که ناگفته مانده است و آن، این که در انقلاب اسلامی، کربلا و غدیر به هم رسیدند و مردم این مرز و بوم بیآنکه در غدیر بوده و یا در کربلا حضور داشته باشند، بیعت بشکسته در غدیر و نابسته در کربلا را به یکدیگر گره زدند و آن عهد که در «الست» با خدای خویش بسته بودند «ارنی گویان» به میقات بردند. پرچم ولایت را که بیاعتناء به غدیر بر زمین مانده بود، برافراشتند و اسلام ناب به غارت رفته در کربلا را برپا داشتند و اینگونه بود که امام راحل ما میفرمود «من با جرأت مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسولالله - صلیالله علیه و آله- و کوفه و عراق در عهد امیرالمؤمنین و حسین بن علی- صلوات الله و سلامه علیهم- میباشند».
۲- آن روز پیامبر خدا(ص) در بازگشت از آخرین سفر حج، به محلی معروف به غدیر خُم رسیده بود. جایی که راه اهل مصر و مدینه و عراق و شام از هم جدا میشود. رسول خدا(ص) به ناگاه ایستاد و جلوتر رفتگان را پیام داد که بازگردند، حاضران را از رفتن بازداشت و همه را فرمود درنگ کنند تا در راهماندگان نیز از راه برسند. رخداد سرنوشتسازی در میان بود. خداوند تبارک و تعالی از ابلاغ پیامی خبر داده و خطاب به رسول اکرم(ص) فرموده بود «اگر این پیام را ابلاغ نکنی، رسالت خود را انجام ندادهای». این پیام چه بود که بیابلاغ آن دین خدا کامل نبود؟ ... جماعت که گفتهاند شمارشان بیش از صد هزار نفر بود گرد آمدند و رسول خدا(ص) بر منبری که از جهاز شتران ساخته شده بود ایستاد و درحالی که دست علی(ع) را بلند کرده بود، او را به عنوان وصی بعد از خود به حاضران معرفی فرمود و تاکید کرد « مَنْ کُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِیٌّ مَوْلَاهُ اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالاهُ وَ عَادِ مَنْ عَادَاهُ وَ انْصُرْ مَنْ نَصَرَهُ وَ اخْذُلْ مَنْ خَذَلَهُ ...
هر که من مولا و فرمانروای اویم علی مولای او است، خدایا دوست بدار آن کس که او را دوست میدارد، و دشمن بدار آن کس که او را دشمن میدارد». رسول خدا(ص) پیش از آن نیز بارها علی(ع) را به امامت و جانشینی خود معرفی فرموده بود.
۳- ماجرا بسیار بدیهی و همه فهم بود. اسلام برای تحقق به امام و پیشوا نیاز دارد. امامان(ع) که از آنها با عنوان «اولوالامر» نیز یاد شده است باید معصوم و برّی از گناه باشند چرا که به اطاعت از آنها امر شده است. «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ ... ای اهل ایمان از خدا و رسول و اولوالامر پیروی کنید». از دیگر سو، خدای سبحان به عدل و داد امر فرموده و به کارهای زشت و ناشایست امر نمیکند. از این روی در نگاه قرآن به وضوح و بیکمترین تردید میتوان دید که اولاً؛ امت به « امام» نیاز دارد و ثانیاً امام باید «معصوم» باشد و اما شناخت امام معصوم برای انسانها امکانپذیر نیست و تنها از کسی برمیآید که از احوال درون و بیرون و اعمال و رفتار و افکار پنهان و آشکار همگان با خبر باشد. یعنی فقط خدا. نتیجه خالی از ابهام آن که امامان بایستی از جانب خدا معرفی شده باشند. مگر میتوان این ادعای باطل را پذیرفت که خدا به اطاعت از امام معصوم فرمان داده باشد اما او را به مردم معرفی نکرده باشد؟! ...
۴- غدیر اما، منحصر به روز هجدهم ماه ذیحجه سال دهم هجری نیست. مگر آموزههای قرآن محدود به زمان است؟! ... از حضرت امام است که میفرمودند « غدیر منحصر به آن زمان نیست، غدیر در همه اعصار باید باشد و روشی که حضرت امیر(ع) در این حکومت پیش گرفته است، باید روش ملتها و دستاندرکاران باشد» و باز هم از آن بزرگوار است «ولایتی که در حدیث غدیر است به معنای حکومت است»
و این نیز از بیانات رهبر معظم انقلاب است «آن کسانى که سعى کردند اسلام را از مسائل اجتماعى و از مسائل سیاسى برکنار بدارند و آن را منحصر کنند به مسائل شخصى و مسائل خصوصى زندگى افراد و در واقع نگاه سکولار به اسلام داشته باشند جوابشان مسئله غدیر است». در غدیر سخن از حاکمیت حیاتآفرین اسلام در میان است و این همان نکته بر زمین ماندهای بود که در انقلاب اسلامی به صحنه آمد و اینگونه بود که غدیر و کربلا به یکدیگر گره خوردند و درپی آن مردمان این سرزمین سقف ظلمانی نظام سلطه را شکافتند و طرحی نو درانداختند و ... بخوانید!
۵- در میانه جنگ صفین مالکاشتر
با حسرت به عمار گفته بود؛ «کاش میتوانستیم علی(ع) را به عصری ببریم که مردم قدرش را بدانند و راه و رسمش را بر صدر بنشانند» و عمار به او دلداری داده بود که «آن روزها در راه است» و از مردمی خبر داده بود که در صلب پدران و رحِم مادران خویشند و چون آن عصر که مالک آرزو کرده بود فرا برسد، لبیکگویان از راه میرسند، مردمانی که از «من» و «ما» گذشتهاند و به خدا رسیدهاند. نه در سر سودای سود دارند و نه در دل، غم بود و نبود، دل در گرو اسلام ناب محمدی(ص) دارند و علی(ع) را امام و مولی و مقتدای خود میدانند.
نگاهی به تاریخ بیندازید! غیر از عصر خمینی و خامنهای، دوران و مردمانی را میبینید که با آنچه عمار نشانی آن را به مالک داده بود انطباق داشته باشد؟!
۶- بعد از ظهر عاشورا، ساعتی قبل از آن که مولای مظلوم ما «سر» بدهد، ندای «هل من ناصر» سر داده بود. فرزند رسولخدا(ص) چه کسی را به یاری میطلبید؟ در این سو که یارانش همه به خون غلتیده و در آن سوی، دشمنانش با شمشیرهای آخته به ریختن خونش ایستاده بودند! پس حسین روی سخن با که داشت؟ و کدام جماعت را به یاری میطلبید؟! حسین ما میدانست که کربلا آغاز راه است و عاشورا، شروع ماجرا ... بار دیگر نگاهی به تاریخ بیندازید! چه میبینید؟ آیا مولای شهید ما در آن بعد از ظهر غمزده یاران خود در عصر خمینی و خامنهای را به یاری نمیطلبید؟ تاریخ در چنته خود دوران دیگری را سراغ ندارد.
۷- محمد حسنین هیکل روزنامهنگار معروف و بلند آوازه مصر دو بار به دیدار امام خمینی(ره) آمده بود، ابتدا در پاریس و سپس در سال ۱۳۵۸ در تهران. او بعد از دیدار تهران، خاطرات خود از این دیدار را در کتابی نزدیک به صد صفحه منتشر کرده است. حسنین هیکل مینویسد « امام خمینی را یکی از اصحاب رسول خدا(ص) در صدر اسلام یافتم که با معجزه از تونل زمان عبور کرده و به قرن حاضر آمده است تا سپاهیان علی(ع) را که پس از شهادت او و به خون غلتیدن اهل بیتش(ع) بیفرمانده شده بودند، فرماندهی کند و من این توان را در او میبینم».
حسنین هیکل، ولایت فقیه را نمادی از حاکمیت علی علیهالسلام و در ادامه آن معرفی میکند و میگوید؛ ولایت فقیه یک «مین» بود که علی در صدر اسلام کاشت و خمینی در قرن بیستم زیر پای استکبار منفجر کرد ...
۸- هنری کیسینجر میگوید: «آیتالله خمینی، غرب را با بحران جدی برنامهریزی مواجه کرد، تصمیمات او آنچنان رعدآسا بود که مجال هر نوع تفکر و برنامهریزی را از سیاستمداران و نظریهپردازان میگرفت... هیچکس نمیتوانست تصمیمات او را از پیش حدس بزند، او با معیارهای دیگری غیر از معیارهای شناختهشده در دنیای امروز سخن میگفت و عمل میکرد. گویی از جای دیگری الهام میگرفت، دشمنی آیتالله خمینی با غرب، برگرفته از تعالیم الهی او بود. او در دشمنی خود نیز خلوصنیت داشت».
۹- ایمانوئل والرشتاین، جامعهشناس بلندآوازه آمریکایی با نگرانی میگوید؛ «مانع اصلی پیشروی ما دکترین ولایت فقیه امام خمینی است... همه نظریهها درگذر زمان کمرنگ و کهنه شده و به تاریخ میپیوندند، ولی نظریه ولایت فقیه [امام] خمینی هر روز پررنگتر و سرزندهتر میشود و مسلمانان بسیاری را به خود جلب میکند».
و صدها نمونه دیگر که با نگاهی -هرچند گذرا- به نقطهای که امروزه در آن ایستادهایم به وضوح قابل دیدن است و به جرأت میتوان گفت «روزی شعار کل جهان میشود علی(ع)».