۰•━══❀🔅﷽🔅❀══━•۰
🌟«اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج»🌟
#تقویم_روز
☀️ امروز پنج شنبه:
6 شهریور ۱۳۹۹شمسی
7 محرم ۱۴۴۲ قمری
27 اگوست 2020 میلادی
🌟حدیث روز:
قالَ الاِْمامُ الْعَسْكَري(عليه السلام):
«مَنْ كانَ الْورَعُ سَجِیتَهُ، وَ الْكَرَمُ طَبیعَتَهُ، وَ الْحِلْمُ خُلَّتَهُ كَثُرَ صَدیقُهُ.»: [ بحار الأنوار ، ج 78 ، ص 379 .]
كسی كه پارسایی خوی او، و بخشندگی طبیعت او، و بردباری خصلت او باشد دوستانش بسیار شوند.
🗓وقایع و مناسبت های روز
✔️بستن اب فرات به روی امام حسین علیه السلام و یارانش به دستور ابن زیاد و توسط عمربن سعد 61 ق
🌹امروز متعلق است به:
🔆 امام حسن عسگری علیه السلام
┈┈•✾•🍀🌺🍀•✾•┈┈
💐با ما همراه باشید؛
📚معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
╔═🦋🌴════╗
@howzehpajohesh
╚════🌴🦋═╝
پژوهش حوزه علمیه خراسان
#نشست_پژوهشی #هیئت_اندیشه_ورز 💻سومین نشست مجازی (وبینار) #اقتصادنا 📈#بورس در ترازوی عدالت⚖️ 🎤#دکتر
♦️♦️♦️
⏯راههای شرکت در نشست:
1️⃣ ثبتنام در سامانه آموزش مجازی حوزه (LMS) به نشانی
http://lms.hozehkh.com/panel/courses/view/33
و انتخاب «دوره سلسله نشستهای اقتصادنا» و ورود از طریق سامانه به نشست (این روش مزایای زیر را خواهد داشت:
✅استفاده از صوت و متن نشست
✅اطلاعرسانی نشستها و برنامههای بعدی هیئت اقتصاد
✅امکان همکاریهای آینده)
2️⃣ لینک مستقیم نشست از طریق صفحه وب به نشانی
https://b2n.ir/880383
3️⃣پخش زنده از طریق صفحه اینستاگرام هیئت به نشانی
https://www.instagram.com/eghtesadhozehkh
🔶🔶🔶جهت راهنمایی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره ٠۵١-٣٢٠٠۵٢٠۶ تماس حاصل نمایید یا به مدیر کانال با شناسه کاربری @eqtesadhozeh پیام دهید.
@eghtesadhozehkh
#هیئت_اندیشه_ورز_اقتصاد_و_الگوی_پیشرفت_اسلامی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان
┈┈•✾•🍀🌺🍀•✾•┈┈
💐با ما همراه باشید؛
📚معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
╔═🦋🌴════╗
@howzehpajohesh
╚════🌴🦋═╝
#نکته_پژوهشی
🤔معنای اعم و اخص تحقیق/تفاوت تحقیق با اثر
تولید شده در گروه کلاس مجازی روش تحقیق توسط طلبه گرامی #سید_علی_ارحمی :
💎"معنای اعم تحقیق" همان کشف رابطه است.
بنابراین کتاب، مقاله و پایاننامه، همه تحقیق هستند.
💎تفاوت تحقیق با آثار مکتوب:👇
پایان نامه، مقاله، کتاب و.... این ها خروجی تحقیقاند.
توضیح:
برای شروع یک کار اول نقشه کشی صورت می گیرد و مرحله دوم اجرا و مرحله سوم خروجی است.
بنابراین أثر (مقاله، کتاب، فیلم و ...) تدوین شده و خروجی تحقیق است.
زمانی که سخن از تفاوت تحقیق با اثر میزنیم، باید توجه کنیم که تحقیق معنایی اخص هم دارد:
سیستم و فرآیند کشف رابطه و حل مسئله!
تحقیق به معنای اخص خود لزوما از استانداردهای نگارشی استفاده نمیکند، بلکه از استانداردها و روشهای معرفتی استفاده میکند.
مراحل👇
1)ایده پردازی
2)رسیدن به مسئله
3)تصویر (نقشه راه)
4)اجرای نقشه
5)تدوین
(تحقیق به مثابه یک فرآیند و سیستم دارای اجزایی مرتبط با هم است)
اجزای فرآیند تحقیق (اجرای نقشه) عبارتند از:
1. دادهها: گزاره هایی که ما در منابع می بینیم و در رسیدن به کشف رابطه میتواند کمک کند.
دادهها ورودی تحقیق هستند که با مراجعه هوشمند به منابع به دست میآیند.
2. اطلاعات: دادههای طبقهبندی شده
با سنجش و گزینش دادهها و ارتباطدهی آنها با موضوع، اطلاعات به دست میآید.
3. نوآوری که مرحله نهایی و نتیجه تحقیق است.
نوآوری حاصل پردازش اطلاعات و چینش اطلاعات در کنار یکدیگر است.
تولید محتوا: #پژوهش_مدرسه_امامعلیعلیهالسلام
📚معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
╔═🦋🌴════╗
@howzehpajohesh
5.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رسولخدا صلی اللّه علیه و آله و سلّم:
«کُلُّکُم راعٍ وَ کُلُّکُم مَسئولٌ فَالاِمام راعٍ وَ هُوَ مَسئولٌ و الرَّجُلُ راعٍ عَلی اَهلِه وَ هُوَ مَسئُولٌ وَ المَرئَةُ راعِیَةٌ عَلی بَیتِ زَوجِها وَ عَلی وُلدِه فَکُلُّکُم مَسئوُلٌ عَن رعیته».
همه شما نسبت به آنچه عهده دار شده اید مسئولید، زمامدار و امام مسئول ملّت، مرد مسئول خانواده، زن مسئول امور منزل و فرزندان است پس هر کس نسبت به انجام وظایف و حقوقی که به او واگذار شده مسئول است.
┈┈•✾•🍀🌻🍀•✾•┈┈
💐با ما همراه باشید؛
📚معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
╔═🦋🌴════╗
@howzehpajohesh
╚════🌴🦋═╝
🌴🌻🌴🌻🌴🌻🌴🌻🌴
السلام علیک یا أباعبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک علیکم منی جمیعا سلام الله أبدا مابقیت وبقی اللیل والنهار ولاجعله الله آخر العهد منی لزیارتکم السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی أولاد الحسین و علی أصحاب الحسین
منزلگه عشاق دل آگاه حسین است
بیراهه نرو سادهترین راه حسین است
از مردم گمراه جهان راه مجویید
نزدیکترین راه به الله حسین است
◾️عاشورای حسینی تسلیت باد◾️
┈┈•✾•🍀🌻🍀•✾•┈┈
💐با ما همراه باشید؛
📚معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
╔═🦋🌴════╗
@howzehpajohesh
╚════🌴🦋═╝
#معرفیپایگاهاینترنتی
#تخصصی
#امامحسین(سلام الله علیه)
پایگاه تخصصی امام حسین(علیهالسلام)
به طور #اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سیدالشهدا علیهالسلام میپردازد و #معرفیجهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان #هدف خود قرار داده است.
با توجه به این هدف، «کربوبلا» #مخاطبین خود را تمام انسانهای حقجو، اندیشمند و متفکری میداند که بدون هیچ عنادی، تشنه دستیابی به سرچشمه معرفتند و با جان و دل، حق و حقیقت را قبول میکنند.
#خطمشیپایگاه
1⃣ارائه مقالات تخصصی؛
2⃣اطلاعرسانی روزانه اخبار؛
3⃣درج سخنرانیهای معرفتی؛
4⃣انتشار اشعار آیینی و عاشورایی؛
5⃣بانک تصاویر موضوعی و دلنوشته های ادبی.
از جمله امکاناتی است که سعی شده در این پایگاه به آنها پرداخته شود.
#همچنین سامانه «پرتال هیئات»، محلی برای ثبت اطلاعات هیئات سراسر کشور به شمار میآید که بستری مناسب جهت اطلاعرسانی کلیه مراسمهای مذهبی و برنامههای هیئات در طول سال محسوب میشود.
آدرس اینترنتی پایگاه
karbobala.com
ــــــــــــــــــــ
با تشکر از واحد پژوهش حوزه علمیه امام جعفرصادق(سلام الله علیه) تایباد
┈┈•✾•🍀🌻🍀•✾•┈┈
💐با ما همراه باشید؛
📚معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
╔═🦋🌴════╗
@howzehpajohesh
╚════🌴🦋═╝
۰•━══❀🔅🔆﷽🔆🔅❀══━•۰
#تقویم_روز
☀️ دوشنبه:
10 شهریور 1399 شمسی
11 محرم ۱۴۴۲ قمری
31 اگوست 2020 میلادی
🌟حدیث روز:
قال حسین بن علی (ع) «مَنْ زارَنی بَعْدَ مَوْتی زُرْتُهُ یوْمَ الْقیامَةِ وَ لَوْ لَمْ یکنْ الَّا فی النَّارِ لَاخْرَجْتُهُ»؛
امام حسین علیه السلام می فرمایند: هرکس مرا بعد از شهادتم زیارت کند، او را در قیامت زیارت خواهم کرد و اگر در آتش باشد، او را نجات میدهم.
فضل زیارة الحسین علیه السلام، ص. ۴۰.
🗓 وقایع و مناسبت های روز:
🔸سالروز تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا (1362 ش)- روز بانکداری اسلامی
🔸روز تجلیل از اسرا و مفقودان 11 محرم
🌷امروز متعلق است به:
🔆 امام حسن مجتبی علیه السلام
🔆 امام حسین علیه السلام
┈┈•✾•🍀🌻🍀•✾•┈┈
💐با ما همراه باشید؛
📚معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
╔═🦋🌴════╗
@howzehpajohesh
╚════🌴🦋═╝
#فراخوان_آثار_پژوهشی
🔷پانزدهمين فراخوان آثار پژوهشي حوزه علميه خراسان پایان یافت.
حجت الاسلام جواد معين در گفتگو با روابط عمومي حوزه علميه خراسان با اعلام این خبر گفت: پانزدهمين فراخوان آثار پژوهشي در راستاي ارتقاء كيفي و كمي پژوهش هاي ديني حوزه علميه خراسان به منظور پاسخ گويي به نيازهاي جامعه، نظام اسلامي و جامعه بين الملل، از 20 اسفندماه 1398 آغاز شد.
🔶دبير پانزدهمين فراخوان آثار پژوهشي حوزه علميه خراسان افزود: تعداد 3715 اثر به اين دبيرخانه ارسال شد كه از اين ميان تعداد 3414 اثر در قالب مقاله، 135 كتاب، 147 پايان نامه و تحقيقات پاياني سطح دو و 19 اثر در قالب نرم افزار و طرح و ايده ثبت شده است.
🔻حجت الاسلام معين در خصوص آمار شركت كنندگان دراين فراخوان گفت: از ميان آثار رسيده تعداد 1693 اثر سطح يك، 930 اثر سطح دو، 212 اثر سطح سه و تعداد 323 اثر توسط طلاب سطح چهار ارسال گرديد كه از اين تعداد، 3158 اثر سهم طلاب برادر و 557 اثر سهم مشاركت طلاب خواهر بوده است.
🔺وي در خصوص زمان اعلام نتايج گفت: فرآيند ارزيابي و داوري آثار از همان ابتداي آغاز فراخوان، به صورت روزانه و آنلاين انجام شده است و اميدواريم نتايج نهايي و اسامي برگزيدگان تا مهرماه 1399 اعلام شود.
✅علاقمندان مي توانند جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره 32008327- 051 (دبيرخانه آثار پژوهشي حوزه علميه خراسان) تماس حاصل نمايند،
┈┈•✾•🍀🌸🍀•✾•┈┈
💐با ما همراه باشید؛
📚معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
╔═🦋🌺════╗
@howzehpajohesh
╚════🍀🦋═╝
#فصلنامه_علمی_تخصصی
✅در ادامه روند تحوّلی فعالیتهای پژوهشی حوزه علمیه خراسان، دومین شماره از دوفصلنامه علمی تخصّصی «تاریخ و سیره اهلبیت علیهمالسلام» منتشر شد.
📕مقالات این شماره به قلم 11 نفر از پژوهشگران و اساتید حوزوی و دانشگاهی نگارش شده است:
1️⃣تبیین گفتمان سلمان فارسی در دفاع از ولایت علوی؛
2️⃣چرایی نبرد پیامبر (ص) با قریش از منظر تحلیل کیفی و بافت کنش؛
3️⃣تحلیل شخصیتِ حکومتی معاویه در اندیشههای علوی با تکیه بر نامههای نهجالبلاغه؛
4️⃣جنگ نرم در حکومت پیامبر اسلام(ص)؛
5️⃣واکاوی گزارشهایی از زندگی جابربنیزید جُعفی (راوی امامین صادقین)؛
6️⃣علل حضور امیرالمؤمنین(ع) در شورای شش نفره.
🔶این دوفصلنامه علمی تخصّصی برای سومین شماره خود نیز (بهار و تابستان99) از مقالات علمی طلاب، اساتید و پژوهشگران حوزه و دانشگاه در عرصه تاریخ و سیره اهلبیت(ع)، استقبال میكند. علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارائه مقاله و نیز دریافت مقالات منتشر شده، میتوانند با شماره 32008673-051 (دفتر نشریات مدرسه تخصصی قرآن و عترت) تماس حاصل نموده و یا به سامانه نشریه به آدرس http://has.journals.hozehkh.com مراجعه نمایند.
🔷گفتنی است، این دوفصلنامه در ابتدای سال 1398 ، با صاحب امتیازی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان و اجرای مدرسه تخصّصی قرآن و عترت شروع به فعالیت نموده و در تیرماه 1398 از معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پروانه انتشار (به شماره ثبت 85438) دریافت کرده است.
┈┈•✾•🍀🌼🍀•✾•┈┈
💐با ما همراه باشید؛
📚معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
╔═🦋🌺════╗
@howzehpajohesh
╚════🍀🦋═╝
#نشست_پژوهشی
#هیئت_اندیشه_ورز
سلسله نشست های 《زن،خانواده و سبک زندگی 》
1️⃣اولین نشست ،با عنوان: 《ساحتهای مدیریت زن درخانواده》 ،
🎤باحضور استاد: سرکارخانم انسیه ملکیان
🗓سه شنبه ۱۱ شهریور،ساعت۱۰ صبح
📌به صورت #آنلاین
🔗 لينك دوره مورد نظر:
lms.hozehkh.com/panel/courses/view/3570
💢برگزار کننده: واحدپژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها
با مشارکت هیئت اندیشه ورز خانواده، تعلیم و تربیت و سبک زندگی💢
┈┈•✾•🍀🌸🍀•✾•┈┈
💐با ما همراه باشید؛
📚معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
╔═🦋🌺════╗
@howzehpajohesh
╚════🍀🦋═╝
هدایت شده از اطلاع رسانی برنامه های هیئت اندیشه ورز اسلام، ادیان و ارتباطات میان فرهنگی
💢 هیئت اندیشه ورز اسلام، ادیان و ارتباطات میان فرهنگی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان برگزار می کند.
💢چهل و هشتمین نشست از سلسله نشست های «کلمه سواء»
🔶موضوع: مقتل شناسي امام حسين (عليه السلام) با رويكرد پاسخ به شبهات وهابيت
🎤سخنران: آیت الله نجم الدین طبسی (زید الله عزه)
🗓 زمان : چهارشنبه 12شهریور ماه ۱۳۹۹
⏰ ساعت 5 عصر
📍 نشست به صورت زنده برگزار می گردد.
🌐 ورود به نشست زنده 🌐
برای ورود، گزینه میهمان را انتخاب نمایید.
#کلمه_سواء 48
#ویژه_محرم
#محرم
#نشست_مجازی
#هیئت_اندیشه_ورز_اسلام_ادیان_ارتباطات_میان_فرهنگی
💎کانال و سایت رسمی هیئت اندیشه ورز اسلام، ادیان و ارتباطات میان فرهنگی:
🔗 پیامرسان ایتا
🔗 پیامرسان سروش
🔗 روبیکا
🔗 اینستاگرام
🔗 سایت هیئت اندیشه ورز اسلام، ادیان و ارتباطات میان فرهنگی
#پرسش_پاسخ
⁉️جامعه پس از حسین(ع)چه شد؟
◾️▪️سه شهر در حادثه عاشورا از امام حسین(ع) تمکین نکردند که عاقبتشان به اختصار این است:
1️⃣مردم مدینه در زمانی که باید از حسین(ع) تبعیت می کردند نافرمانی کردند.وقتی که سیدالشهدا(ع) شهید شد پشت سر عبدالله ابن حنظله قیام کردند ولی از یزید شکست خوردند. قبلا نوشتیم که سه روز جان،مال و ناموس مردم مدینه بر سپاه شام حلال شد. بسیار زنان و دخترانی که مورد تجاوز قرار گرفتند و صدها یا هزاران فرزند نامشروع این حادثه، امروز در تاریخ به اولاد الحرّه مشهورند.
◾️◾️آن قدر مردم کشته شدند که خون، قبر پیامبر را نیز گرفته بود. تمام کسانی که زنده ماندند بر پیشانیشان داغ زدند و نوشتند: هذا عبد من عبید یزید؛این بنده ای از بندگان یزید است.....در تاریخ به فرمانده سپاه یزید لقب «مسرف» به معنی «خونریز بی حد و حصر» دادند
2️⃣بعد از مدینه نوبت به مکه رسید.لشكر خونخوار یزید به رهبری حصین ابن نمیر در بالاى كوههاى مكه كه مشرف بر خانه ها و مسجدالحرام بود، اجتماع كردند و با منجنيق، پيوسته سنگ و نفت بر مكه و مسجدالحرام مى افكندند. تاریخ می نویسد این قوم که به هیچ مبنایی اعتقاد نداشتند پارچه هایی از پنبه و كتان به نفت آلوده مى ساختند و بر خانه خدا مى انداختند و آنها را آتش می زدند تا آنكه كعبه معظّمه سوخت و بناى آن منهدم گشت و ديوارهاى آن فرو ريخت؛ خداوند بر مکیان رحم نمود و یزید به درک واصل شد و الا باید امروز در تاریخ از کشتار مردمان مکه داستانها می نوشتند.
3️⃣کوفیانی که حاضر نشدند از سیدالشهدا(ع) تبعیت کنند بعد از حسین(ع)سه قیام کردند که هر سه قیامشان به غیر از شکست چیزی نداشت:
▪️توابین یعنی همان مومنین وقت نشناس که حدودا ۴۰۰۰ نفر بودند؛ جز شکست و شهادت حدود ۱۰۰۰ نفرشان سودی نبرد.
▪️مردم کوفه مختار را هم تنها گذاشتند.بنا بر اقوال مورخین، ٦٠٠٠ نفر از یاران مختار از مصعب ابن زبیر امان خواستند و مختار را تنها گذاشتند. مصعب دستور داد که همگی را گردن زده و آنها را به قتل رساندند. گفته شده که دو هزار نفر از این تعداد، عرب و چهارهزار نفر ایرانی بودند.
▪️قیام سوم کوفیان هم که به رهبری زید فرزند امام سجاد بود جز شکست سود دیگری نبرد.
▪️علامه شهیدی از کوفیان به "زبردست نوازان زیردست آزار" یاد می کند. مردمی که به امام حسین(ع)تمکین نکردند، اسیر دست حجاج ابن یوسفی شدند؛ که طبق گفته تاریخ، بیش از ۱۰۰هزار نفر از مسلمانان را گردن زد.
▪️این است عاقبت مردمانی که ولی به حق خود را به وقت نشناخته و تبعیت نکنند.
السلام علیک با ابا عبدالله
🚩🚩الایااهل العالم قتل الحسین وبکربلا عطشانا🚩🚩
🏴جز غم عشق تو ما را نبود سودایی
عشق سوزان تو آغشته به آب و گل ما
┈┈•✾•🍀🌼🍀•✾•┈┈
💐با ما همراه باشید؛
📚معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
╔═🦋🌺════╗
@howzehpajohesh
╚════🍀🦋═╝