eitaa logo
حوزه علمیه خواهران الزهرا(س)خوی
622 دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
1.5هزار ویدیو
521 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
همدلی و مهربانی پخش بسته های مواد غذایی و بهداشتی به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان 🔸حوزه الزهرا س خوی @hoze85
🌹🌹🌹 پخش بسته های غذایی و بهداشتی الزهرا س خوی @hoze85
🔸تهیه بسته معیشتی برای نیازمندان به مناسبت ماه مبارک رمضان س _ خوی ⭐️🌸⭐️🌸⭐️ @hoze85
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حوزه علمیه خواهران الزهرا(س)خوی
#گزارش_مشاور_محمدلو(۱۰) بسم الله الرحمن الرحیم در ادامه سلسله جلسات مجازی مشاوره این هفته هم گز
(۱۱) بسم الله الرحمن الرحیم در ادامه سلسله جلسات مجازی مشاوره این هفته هم گزارش عملکرد مشاور ارائه میشود 1⃣یک بحث درخصوص همسرداری و صمیمیت در روابط زوجین 👈به اضافه یک کلیپ سخنرانی درخصوص زندگی علوی و فاطمی 2⃣ ادامه مباحث تربیت فرزند با موضوع آزادی کودک 👈به اضافه یک نکته تربیتی کوتاه 3⃣تامل در یک بحث اخلاقی به نام تهمت 4⃣یک نکته آموزشی در خصوص امتحانات و درس خواندن در دوران کرونا 5⃣یک نکته هم در خصوص سوالات طلاب درخصوص روزه ماه مبارک رمضان 6⃣علاوه براین در گروه بصیرت افزایی و مشاوره های خصوصی هم تا حد توان در خدمت شما عزیزان هستم 📝محمدلو مشاور حوزه @hoze85
حوزه علمیه خواهران الزهرا(س)خوی
🚨در ادامه مباحث اخلاقی هفتگی بحث #تهمت را مطرح میکنیم ..که به بحث سوء ظن هم مربوط میشود. 1⃣ تعریف
بحث اخلاقی هفتگی مون بحث تهمت است که در این جلسه میخواهم تبعات تهمت در خانواده و جامعه را بیاورم . 🚨تهمت، تبعات و پیامدهایی دارد. یكی این است كه اعتماد بین انسان‌‌ها را از بین می‌‌برد و جامعه، جامعه‌‌ ناامنی می‌شود. وجود مقدّس حضرت صادق القول والفعل ،امام جعفر صادق(صلی الله علیه وآله) می‌‌فرمایند:«مَنِ اتَّهَمَ أَخَاهُ فِی دِینِهِ فَلَا حُرْمَةَ بَیْنَهُمَا»[کافی،ج۷،ص ۱۹ ] آن كسی كه به برادر دینی خودش تهمت بزند، دیگر حرمتی بین آن دو باقی نمی‌‌ماند. ذیل این حدیث شریف عرفای عظیم الشّأن بیان كرده‌‌اند: وقتی تهمت در جامعه‌‌ای به وجود آمد، طبیعی است حرمت از بین می‌‌رود و دیگر اعتماد در جامعه نیست. هیچ كس به كسی اعتماد ندارد و دیگر كسی نمی‌‌تواند، كسی را به عنوان رازدار خودش انتخاب كند. عجیب است كه پیامبر عظیم‌‌الشّأن(صلی الله علیه وآله) فرمودند: در جامعه‌‌ای كه اعتماد در آن از بین رفت، خیرات و بركات ظاهری و مادّی هم از بین می‌‌رود. نه معنویت، بلكه در مادیات خودشان هم، متضرّر می‌‌شوند. یكی از مطالبی كه عامل می‌‌شود این اتّفاق بیافتد، تهمت است. فرمودند: تهمت، اعتماد را از بین می‌‌برد و جامعه‌‌ای هم كه اعتماد نداشت، مسائل مادّی‌‌اش هم تحت الشّعاع قرار می‌‌گیرد و از بین می‌‌رود. غیبت به معنای این است که خصوصیت و چیزی که فردی مبتلا به آن است و نباید بگویی را می گویی. تهمت یعنی اینكه فردی خصوصیّتی را ندارد، و ما آن خصوصیت را به آن می بندیم یكی از راه‌های دوری از تهمت مراقبه است اولیاء الهی دائم این تذکر را داده‌‌اند كه انسان برای اینكه دچار تهمت نشود، اوّل باید مراقبه داشته باشد و قبل از آن، جامعه را به غیبت دچار نكند. حضرت موسی ابن عمران می‌‌فرماید: «شیطان به صورت انسان آمد و گفت: موسی! من اگر بخواهم جامعه‌‌ای را ناامن كنم، در آن جامعه تهمت را زیاد می‌‌كنم و برای اینكه بخواهم تهمت را در جامعه زیاد كنم، بستر غبیت را فراهم می‌‌كنم. اگر جامعه‌‌ای به غیبت دچار شد به تهمت دچار می‌‌شود.
راههای ایجاد صمیمیت و محبت در خانواده بین همسران برای ایجاد محبت و صمیمیت بین همسران اول کار این است که اولا فکر و ذهن خود را پاک و طاهر کنید افکار منفی و فکرهای منفی و ذهن خوانی نسبت به رفتارهای همدیگر نداشته باشید . اما راهکارهای عملی برای ایجاد صمیمیت بیشتر: ۱_استفاده از بهترین لقبها برای همدیگر عزیزم جانم و.. ۲_گفتگوی محبت آمیز : در روایت داریم که فرمودند :زیبا و دلنشین سخن بگوئید تا پاسخهای زیبا و دلنشین بشنوید. ۳_ابراز محبت کلامی و عملی در رابطه با دوست داشتن مدام تکرار کنید به همدیگر این دوست داشتن را ۳_سلام کردن و خدا حافظی کردن و به استقبال رفتن و بدرقه کردن صمیمانه ۴_خوشروئی و اخلاق پسندیده ۵_عفو و گذشت ۶_تشکرو قدردانی از زحمات همدیگر ۷_هر از چند گاهی با دادن هدیه محبت خود را ابراز کنید
حوزه علمیه خواهران الزهرا(س)خوی
🌺بحث سوم در تربیت فرزند بحث کرامت است . در حقیقت 1⃣محبت 2⃣قاطعیت 3⃣کرامت این هر سه برای تربیت فر
✅آزادی یکی از نیازهای کودک هست خط قرمز آزادی برای بچه های زیر ۷ سال فقط ۲ تاست ۱_کارخطرناک ۲_کار زشت  اول: کار خطرناک کار خطرناک، کاری است که به جسم یا روح کودک آسیب می‌زند؛ مثلاً بازی با چاقو، برق و یا اشیاء داغ برای جسم کودک خطرناک است. از آن سو دیدن فیلم‌ها یا کارتون‌های خشن هم برای روح او آسیب‌زا است. آزاد گذاشتن کودک به معنای آن نیست که ما به او اجازه بدهیم به جسم و روحش آسیب بزند. دوم: کار زشت مقصود ما از کار زشت، کاری است که برای بچه زشت باشد؛ مثلاً بازی با غذا برای بزرگ‌ترها زشت است؛ اما برای کودکان نه تنها زشت نیست؛ بلکه جذّاب هم هست. بازی کردن با آلت تناسلی، گفتن حرف رکیک و یا گاز گرفتن دیگران از جملۀ کارهای زشت است. ✅✅” انرژی‌هایی که خداوند مهربان و حکیم به وجود کودکان ما اهدا کرده است، باید تا قبل از هفت سالگی تخلیه شود. این انرژی‌ها تاریخ مصرف دارد و اگر در تاریخ مشخص شدۀ خود به مصرف برسد، پس از هفت سالگی به تدریج شاهد روحیه‌ای آرام در فرزندان‌مان خواهیم بود؛ البته نباید بلافاصله پس از هفت سالگی توقع گوشه‌گیری و ساکت شدن کودک را داشته باشیم.  اجازه بدید بچه تون از کودکی اش لذت ببره🍉 با بکن نکن خرابش نکنید! ✅✅” آزاد گذاشتن کودک یکی از اولین راه‌های استقلال دادن به او است. وقتی کودک در همان حدودی که مشخص شد، در محیط خانه رها شده و کسی در کارش دخالت نکرده و به هر بهانه‌ای او را امر و نهی نمی‌کند، از همان کودکی استقلال و ایستادن روی پای خود را تجربه می‌کند. بچه‌هایی که دائم امر و نهی شده و جلوی تجربه کردن‌ آن‌ها گرفته می‌شود، در کارهای خود به شدت متّکی به پدر و مادر می‌شوند.  پدر مادر ها حواستون هست؟؟!! ✅✅” امام کاظم علیه السلام فرمود: بازیگوشی (و شیطنت) بچه در دوران خردسالی پسندیده است، برای این‌که در بزرگ‌سالی بردبار شود. ایشان در ادامه فرمود: «شایسته نیست که کودک حالتی جز این داشته باشد» .  ” امر و نهی‌هایی که والدین برای مقابله با آزادی بچه‌ها به کار می‌برند، آسیب‌های زیادی دارد که یکی از آن‌ها ترسو شدن بچه‌ها است. 🚨آثار آزادی کودکان : ۱_ایجاد رابطه عاطفی میان کودک و والدین ۲_تخلیه انرژی و رسیدن به آرامش الف)آرامش مقطعی ب)آرامش دائمی ۳_دستور پذیری ۴_پاسخ به حس کنجکاوی ۵_کمک به استقلال کودک ۶_کمک به بزرگ شدن کودک 🚨آثار محدودیتهای بیجا و عدم آزادی در کودکان ۱_شرارت ۲_لجبازی ۳_افسردگی ۴_ترس ۵_از بین رفتن برخی علاقه های مثبت ۶_مخفی کاری ۷_از بین رفتن اقتدار والدین
"خوشحالم كه تو بچه منی! خوشحالم كه در كنارم هستی. خوشحالم كه خدا تو را به ما هدیه داده" و جملاتی از این دست در برابر جملاتی چون "كاش یكی برای چند ساعت تو رو نگه می داشت تا من نفس بكشم، از اولش هم تو رو نمی خواستیم، از وقتی به دنیا اومدی همه چی خراب شد، تو باعث شدی نتونم درس بخونم و..." كودک نباید از اینكه وجود دارد احساس گناه كند و با این حس بزرگ شود. در عوض می بایست خوشحالی مان را از وجودش و در كنارش بودن عنوان كنیم. @nooredideh
🚨نکات آموزشی برای طلاب 1⃣طلاب عزیز باتوجه به اینکه حوزه باز هست همه روزه 👈بنا براین طلاب عزیز بهتره دو به دو با هم هماهنگ بشند که درسهای حوزه را که مجازی خواندند را به طلابی که به اینترنت دسترسی ندارند برسانند . 👈البته با رعایت کامل موازین بهداشتی 2⃣نکته دوم اینکه دوستان عزیز طلبه، ما گروه بصیرت افزایی را برای مباحث سیاسی و فرهنگی شما تشکیل دادیم 👈 لطفا در کلاسهای درسی مجازی تون فقط و فقط به مطالب درسی تان برسید 👈و مباحث فرهنگی سیاسی تان را در گروه بصیرت افزایی حوزه مطرح کنید. تا جمع بندی دقیق تری از بحثهاتون داشته باشید . 📝 محمدلو مشاور حوزه
🚨یک مطلب هم در خصوص سوالات طلاب عزیز در باره ماه مبارک رمضان و روزه ان 👇👇 ✍️ بیانیه مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی درباره روزه‌داری امسال ◽️۱- افرادی که از توانایی و سلامت جسمی برخوردارند، واجب است فریضه روزه ماه رمضان را بجای آورند. ◽️۲- کسانی که مبتلای به بیماری کرونا هستند، با توجه به لزوم مراعات توصیه‌های پزشکی و مراقبت‌های ویژه و عدم توانایی روزه‌داری، بالطبع روزه بر آنها واجب نیست. ◽️۳- کسانی که از سلامت و توانایی کامل برخوردار نیستند، اگر روزه برای آنها ضرر دارد، نباید روزه بگیرند. امّا درمورد خوف ابتلای به بیماری کرونا که در فتوای برخی از مراجع تقلید نیز به آن اشاره شده؛ یادآوری سه نکته حائز اهمیت است:🔻 ◽️اولاً: ترس از مبتلا شدن به بیماری کرونا باید مستند به روزه گرفتن باشد؛ پس اگر خوف، ارتباطی به روزه نداشته باشد و در غیر ماه رمضان هم که بنای روزه‌داری نیست، چنین خوفی وجود داشته باشد، این خوف اعتباری ندارد و مجوز روزه خواری نیست؛ ◽️ثانیا:ً ترس باید منشأ عقلایی داشته باشد؛ یعنی عقلای این امر، باید این خوف را معتبر بدانند؛ یعنی روزه را سبب ابتلای به بیماری کرونا یا عدم بهبودی آن یا طول کشیدن درمان یا شدت آن یا بازگشت آن بدانند. در حالی که پزشکان حاذق نظری غیر از این دارند و مدعی هستند که روزه برای افراد سالم نه تنها سبب تضعیف سیستم دفاعی بدن نمی‌شود، بلکه سبب تقویت آن نیز خواهد شد. لذا افراد سالم باید روزه بگیرند و ترس از ابتلای به بیماری کرونا که روزه سبب آن نیست مجوز روزه‌خواری نمی‌شود؛ ◽️ثالثاً: چنانچه شخص خاصی بداند یا احتمال عقلایی بدهد که روزه گرفتن برای او ضرر دارد نه تنها روزه بر او واجب نیست بلکه صحیح هم نخواهد بود و این یقین یا احتمال شخص، مجوز روزه خواری برای عموم نیست. ❗️توجه! چنانچه فرد یا افرادی به هر دلیلی روزه بر آنها واجب نباشد، شرعاً مجاز به روزه خواری علنی در ملأ عام نیستند و این عمل حتی برای افراد معذور نیز حرام قطعی است. متن کامل:👇 https://hawzahnews.com/news/896842 @hagigatevasel