🗓 برنامههای #امروز_حوزه_هنری
🔸سهشنبه بیستودوم خرداد ۱۴۰۳
🆔 @hozehonari_ir
#طنز
روش پخت موقعیت کمیک «در مکتبخانه طنز»
◽️به همت #دفتر_طنز حوزه هنری یکصدو دوازدهمین مکتبخانه طنز با عنوان «روش پخت موقعیت کمیک» برگزار میشود.
◽️ رضا ساکی در این کارگاه، شگردها و تکنیکهای #طنزنویسی را آموزش میدهد و با علاقهمندان به حوزه طنز به مرور داستانها، مجلات و کتابهای طنز میپردازد، او مدیر پایگاه خبری گلونی، نویسنده طنز و از همکاران سابق گلآقاست.
📌 ورود برای عموم علاقهمندان آزاد است.
🗓چهارشنبه ۲۳ خرداد
⏰ساعت ۱۶ تا ۱۸
🏢 حوزههنری، طبقه دوم، ضلع شرقی اتاق ۳
🆔 @hozehonari_ir
«نقد ادبی: چیستی، چرایی و چگونگی»
🔸بیستو هفتمین نشست تخصصی اندیشکده ادبیات پایداری با عنوان «نقد ادبی: چیستی، چرایی و چگونگی» برگزار میشود.
🔸این نشست به همت گروه مطالعات بینارشته ای ادبیات انقلاب اسلامی و با حضور استاد حمیدرضا شعیری، نویسنده و منتقد ادبی برپا میشود.
⏰ چهارشنبه ۲۳ خرداد، ساعت ۱۵ تا ۱۷
🏢سالن صفارزاده حوزه هنری
🔸حضور مجازی از طریق [این پیوند]
📌 حضور برای عموم آزاد است.
🆔 @hozehonari_ir
حوزه هنری انقلاب اسلامی
#نشست 🔷 اولین نشست تخصصی «جایزه داستان و بازآفرینی» باعنوان «اسطوره در بازآفرینی» برگزار میشود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید| اولین نشست تخصصی
«#جایزه_داستان_و_بازآفرینی» باحضور دکتر علی عباسی
🔸 ویدئوی کامل نشست را در کانال [ آپارات] ببینید.
🆔 @hozehonari_ir
فیلم«به عبارتی» برخوردی شوخطبعانه با موضوعی غمانگیز است
🔷 هادی مقدم دوست در جدیدترین نشست «نور، صدا، دوربین، خنده» گفت: «به عبارتی» ، فیلمی است که فیلمساز میخواهد نگاه شوخ طبعانه داشته باشد یعنی با اینکه اصل موضوع مضحک نیست و شاید حتی دردناک باشد، اما فیلمساز میخواهد با موضوع غمانگیز، شوخ طبعانه برخورد کند و این نوعی از شروع کار طنز است.
🔷 وی اظهار داشت: فکر میکنم «به عبارتی» هسته کمدی رمانتیک هم دارد و یک کار طنز محزون و غمگین عاشقانه است. این اثر، فیلمی جسورانه است و با جرأتورزی کارگردان تولید شده است.
🔷 محمدمهدی کتیراچی کارگردان فیلم «به عبارتی» درباره طنز عاشقانه این فیلم تاکید کرد: اهل طنز و کمدی زیاد نیستم و وقتی طاها محمدی (بازیگر نقش اصلی فیلم) زحمت متن را کشید طنزهای زیادی در نقش بود. عشق در این قصه یکی از پارامترها برای کاراکتر کاوه در «به عبارتی» نیست اما او سعی دارد آن را بدست بیاورد و همچون مسافرکشی و خرید سربازی در آن موفق باشد.
🔷 طاها محمدی نیز به تجربه حضورش در نقش کاوه فیلم «به عبارتی» اشاره کرد و گفت: بخشی از این فیلمنامه برگرفته از زندگی شخصیام است و میخواستم در این فیلم سختیهایی که کشیدهام را به بیان طنز نشان دهم.
🔷 جدیدترین نشست «نور، صدا، دوربین، خنده» با محوریت نمایش و بررسی #فیلم_سینمایی «به عبارتی» با حضور محمدمهدی کتیراچی کارگردان اثر، هادی مقدم دوست کارشناس این جلسه و عوامل این فیلم در سالن سوره #حوزه_هنری برگزار شد.
🔷مشروح گزارش این نشست را در این [لینک] بخوانید.
🆔 @hozehonari_ir
داییسبیل در دگرخند!
🔸یکصدو هفتاد و چهارمین نشست تخصصی «دگرخند» با نگاهی به کارنامه محمد پورثانی #طنزنویس پرکار مطبوعات ایران، برگزار میشود.
🔸این نشست به همت #دفتر_طنز حوزه هنری و با همکاری معاونت امور رسانهای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا میشود.
🔹 با حضور :
◽️مریم پورثانی (استاد دانشگاه)
◽️ استاد احمد عبدالهینیا (کاریکاتوریست)
◽️ استاد سیامک ظریفی (روزنامهنگار و طنزپرداز)
◽️سیدعمادالدین قرشی (نویسنده و پژوهشگر)
🔹با اجرای: مهدی فرجالهی
🗓چهارشنبه ۲۳ خرداد
⏰ساعت ۱۷:۳۰
🏢تماشاخانه مهر حوزه هنری
🆔 @hozehonari_ir
رویاهای شخصی که به «تو خواب میکائیل هستی» رسید
🔷 #تیمور_آقامحمدی نویسنده «تو خواب میکائیل هستی» گفت: در این کتاب سعی کردم با نگاه تجربهگرا و بیباک که مصالح بزرگسالانه را کمتر در نظر میگیرد و ذات پرسشگر دارد، به میکائیل بپردازم.
وی تاکید کرد: میکائیل در جایگاهی قرار گرفته که میتواند پرسشگری کند و اندیشیدن به رویاهای شخصی من را به نگارش «تو خواب میکائیل هستی» واداشت.
🔷 این نویسنده در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: یکی از مسائلی که به داستان نوجوان ضربه میزند پیشفرضها است. میکائیل و شخصیتهای این کتاب تمام نوجوانان را نمایندگی نمیکنند و من در «تو خواب میکائیل هستی» نخواستم بگویم این نوجوانی است که اینگونه فکر میکند و واکنشش هم اینطور است و حتی به نظرم عدم انطباق چندان مسئله نیست. ممکن است این نوجوان با نوجوان مثالی ذهن ما متفاوت باشد ولی ما نمونههایی از آن را هم در زمانه خود میبینیم.
🔷 نهمین جلسه از «دوشنبهها به وقت کتاب» به رمان «تو خواب میکائیل هستی» نوشته تیمور آقامحمدی اختصاص داشت و با حضور نویسنده اثر و حمید بابایی مجری کارشناس این سلسله نشست در سالن اوستا #حوزه_هنری برگزار شد.
📌مشروح این گزارش را در [پایگاه خبری حوزه هنری] بخوانید.
🆔 @hozehonari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ویدئو
🎥ببینید| #مستند کوتاه ناجی خلیج گرگان
🔸روایتی از خدمت #شهید_جمهور برای خلیج گرگان
🔹به روایت تنها ساکن جزیره آشوراده
🆔 @hozehonari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ویدئو
در بیان این سه ، کم جنبان لبت
از ذهاب و از ذهب وز مذهبت
🎥ببینید| #مثنوی_خوانی به روایت دکتر محمدرضا سنگری
◽️جلسات مثنویخوانی چهارشنبهها ساعت ۸ تا ۹ صبح، در طبقه چهارم اتاق ۴۰۲ #حوزه_هنری، برگزار میشود.
◽️ورود برای عموم آزاد و رایگان است.
🆔 @hozehonari_ir
#رویداد
«اولین رویداد ملی داستانکوتاه گوهر»
🔷 به همت حوزه هنری البرز «اولین رویداد ملی #داستان_کوتاه_گوهر با محوریت مبارزات #زنان در دوران پهلوی برگزار میشود.
🔹 موضوع اصلی :
مبارزات زنان در دوران پهلوی اعم از ایستادگیها، رشادتها و مظلومیتها
🔹 موضوع ویژه :
مبارزات و مقاومتهای زنان استان البرز در برابر ظلمها و استبداد حکومت پهلوی
🗓 مهلت ارسال آثار تا ۳۱ خرداد
◽️ ارسال #آثار از طریق پیامرسانهای ایتا و تلگرام به شماره:
۰۹۰۲۰۳۷۷۳۲۴
◽️جهت کسب اطلاعات بیشتر و مطالعه پیوست پژوهشی به [سایت حوزه هنری البرز] مراجعه کنید.
🆔 @hozehonari_ir
🗓 برنامههای #آخر_هفته_حوزه_هنری
🔹چهارشنبه تا جمعه ۲۳ تا ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
🆔 @hozehonari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ویدئو
رویایی در دل کوه
🎥ببینید| فیلم کوتاه «کوه»
🔸دوازدهم ژوئن، روز جهانی منعِ کار کودکان است ؛ فیلم کوتاه کوه با نگاهی به کودکان کولبر در حوزه هنری استان #کردستان تولید شده و نشانگر رنج #کودکان_کار است.
🔸این فیلم به کارگردانی تیمور قادری در چند جشنواره ملی و بینالمللی مورد تحسین قرار گرفته است.
🆔 @hozehonari_ir
قصه زندگی پدر، از زبان دختر
«هر چه پیش میرفتم و تقلا میکردم از خاکریزهایمان خبری نمیشد. ناامیدی بر من غلبه میکرد. ضعف بدنم بیشتر و بیشتر میشد. هر بار که موج انفجار زیر آب فرویم میکرد و بیرون میآمدم، راهم در بین نیها گم میشد و به دور خودم میچرخیدم.»
📖(بریدهای از کتاب «دریاچه ماهی» ، نوشته مهرنوش یعقوبی که به تازگی در انتشارات #سوره_مهر به چاپ رسیده است.)
مهرنوش یعقوبی نویسنده «دریاچه ماهی» دختر مصطفی یعقوبی است. او که همواره خاطرات پدرش برایش جذاب و شنیدنی بوده، تصمیم میگیرد این خاطرات را بنویسد. از #غواصان کربلای ۴، تا شهادت فرماندهاش شهید محمود مرادی، از درسهایی که پدرش گرفته تا رنجهایی که کشیده، از شهادت بهترین دوستش تا تنهاییاش در سد دز.
📌کتاب دریاچه ماهی را [انتشارات سوره مهر] خریداری کنید.
🆔 @hozehonari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ویدئو
🎥 ببینید | اکران آنلاین«مسافری از گانورا»
◽️اکران آنلاین انیمیشن سینمایی #مسافری_از_گانورا به کارگردانی سیداحمد علمدار و تهیهکنندگی سید محمدحسین علمدار از سهشنبه ۲۲ خرداد در «فیلم نت» آغاز شد.
◽️این فیلم به زودی در اپلیکیشن «شاد» نیز اکران آنلاین میشود.
◽️«مسافری از گانورا» داستان یک موجود فضایی است که به زمین سفر می کند و با کمک پسری معلول و دوستانش به جستجوی فرمانروای گمشده سیاره گانورا میپردازد تا صلح را به سرزمینش بازگرداند.
🎟️ [تماشای آنلاین]
🆔 @hozehonari_ir
جشنواره ملی شعر طنز «عدليّهِ»
🔸 دومین جشنواره ملی شعر طنز عدليّهِ #دادخند در سه بخش و با جوایز ارزنده برگزار میشود.
◽️بخش عمومی (فرهنگ همراه) آسیبهای همراه، جرائم همراه
فرهنگ سازی همراه
◽️بخش قضایی (قوه قوی)
غیر متقن بودن آراء قضایی، اطاله دادرسی ، اجرای ناقص و دیرهنگام احکام
◽️بخش ویژه(شعر با مطلع ...)
من اگر قاضی شوم...»
یا «قاضی اگر بودم...»
یا «اگر قاضی شوم روزی ...
🔸مهلت ارسال آثار : ۳۱ مرداد
🔸 اختتامیه جشنواره: شهریور ۱۴۰۳
🔸برای ارسال آثار و کسب اطلاعات بیشتر به این [سایت] مراجعه کنید.
🆔 @hozehonari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید| سریال #فانتزی «هیس، هیچی نیست!» ، مجموعهای نمایشی است که قسمتی از رویدادهای تاریخی جهان را برای نوجوانان تعریف میکند.
🔸«هیس، هیچی نیست» شنبه تا دوشنبه حوالی ساعت ۱۸ از شبکه دو سیما و چهارشنبه تا جمعه حوالی ساعت ۲۱ از شبکه امید پخش میشود.
🆔 @hozehonari_ir
راز و رمز رازداری در نشست مثنویخوانی
🔷 محمدرضا سنگری در هشتاد و چهارمین نشست #مثنوی_خوانی گفت: در مولانا با اتکا بر روایتی از پیامبر اسلامی (ص) میفرماید سه چیز را پنهان کنید«ذهب، ذهاب و مذهب».
🔷سنگری در ادامه رمز و راز را تشریح کرد و گفت: رمز تنها یک بار در قرآن بکار برده شده و آن هم در خصوص حضرت مریم است. رمز آن نشانه و نمود بیرونی است که ما را به امر دیگری که پنهان است رهنمود میکند. رمز آن چیزی است که در بیرون اتفاق میافتد و حرکت بعدی که در پس آن انجام میشود را به دنبال دارد که راز نامیده میشود.
🔷 وی با اشاره به اینکه در حوزه روایات هم به این نکته اشاره شده که رازهایتان را به دیگران نگویید، اظهار داشت: اول اینکه رمز و راز دیگران را بیان نکنید چراکه هر رازی که از دو بگذرد فاش میشود.
دومین مورد گفتن از داراییها است که ممکن است باعث آرزدگی دیگران شود. سومین چیزی که باید با دیگران مطرح نشود آرا، اندیشهها، دیدگاهها و ایدهها است چراکه هم امکان تغییر آنها وجود دارد و هم ممکن است مورد سرقت قرار گیرد. درضمن ممکن است ایدهها به پختگی نرسیده باشند. نکته دیگر که باید از فاش کردن آن خودداری کرد ارتباطهای آدمی است چراکه ممکن است ذهنیتساز در دیگران شود. همچنین درک و دریافتها ناگهانی خود را به زبان نیاورید.
🔷نشست مثنویخوانی محمدرضا سنگری هر چهارشنبه ساعت ۸ صبح در حوزه هنری برگزار میشود. نشست امروز به موضوع ضرورت رازداری اختصاص داشت.
مشروح این گزارش را در این [لینک] بخوانید.
🆔 @hozehonari_ir
#تسلیت
▪️شهادت امام باقر علیه السلام تسلیت باد🏴
یا اَبا جَعفَرٍ یا مُحَمَّدَ بنَ عَلِیٍّ
اَیُّهَا الباقِرُ یَابنَ رَسوُلِ اللّهِ
یا حُجَّةَ اللّهِ عَلی خَلقِهِ یا سَیِدَنا وَ مَولانا
اِنّا تَوَجَّهنا وَاستَشفَعنا وَ تَوَسَّلنا بِکَ اِلیَ اللّهِ
وَ قَدَّمناکَ بَینَ یَدَی حاجاتِنا
یا وَجیهاً عِندَاللّهِ اِشفَع لَنا عِندَاللّه
🆔 @hozehonari_ir
بازار تماشا در تماشاخانه ماه
🔹 به همت #دفتر_طنز حوزه هنری یازدهمین *کارگاه آموزشی بازار تماشا* برای علاقهمندان به نمایشنامهنویسی کمدی، کارگردانی کمدی، بازیگری کمدی....برگزار میشود.
⏰ شنبه ۲۶ خرداد، ساعت ۱۸:۳۰
🏢 حوزه هنری، #تماشاخانه_ماه
📌 ورود برای عموم آزاد و رایگان است!
🆔 @hozehonari_ir
🗓 برنامههای #امروز_حوزه_هنری
🔸شنبه بیستوششم خرداد ۱۴۰۳
🆔 @hozehonari_ir
#خبر
حمیدرضا شعیری :
زبان همچون اسب رام شده است
🔹دکتر حمیدرضا شعیری نویسنده و منتقد ادبی و با موضوع «نقد ادبی: چیستی، چرایی و چگونگی» گفت: زبان همچون اسب رام شده است و از خود سبقت میگیرد. عبور زبان از خودش به مثابه این است که زبان در این سبقت به سمت چیزی فراتر از زبان حرکت میکند که همان گفتمان است. از همینرو در قرنهای اخیر گفتمانهای متعددی شکل گرفته است.
🔹زبان در سبقت گرفتن از خود باعث میشود که وجوه، قابلیتها و ویژگیهایی بهدست آورد: یکی آنکه تصویرسازی میکند؛ دیگر آنکه زبان استعارۀ خود را رشد میدهد؛ و یا زبان دینامیک میشود و تولید حرکت میکند؛ موقعیت جدید به خود اختصاص میدهد و وجوه فرهنگی و اجتماعی خود را توسعه میدهد.
🔹وی در ادامه افزود: ما در نقد ادبی با چهار عنصر مواجهیم، و در همۀ رویکردها این چهار عنصر دیده میشود: ۱. انسان (سوژه)؛ ۲. جهان (جامعه، جهان بیرونی، فضای فیزیکی، فضای روانی، فضای اجتماعی و... که سوژه با آن مواجه است)؛ ۳. ادراک؛ ۴. ابژه (ارزش و ضد ارزش)؛ ۵. تنِ ادراکی.
🔹بیست و هفتمین نشست تخصصی گروه مطالعات بینارشتهای ادبیات انقلاب اسلامی #اندیشکده_ادبیات_پایداری با حضور دکتر حمیدرضا شعیری نویسنده و منتقد ادبی و با موضوع «نقد ادبی: چیستی، چرایی و چگونگی» برگزار شد.
📌مشروح گزارش این نشست را در [پایگاه خبری حوزه هنری] بخوانید.
🆔 @hozehonari_ir
«خیابان ۲۰۴»؛ یک روایت صادقانه از غمانگیزترین حج تاریخ
محمدرضا بهبودیفر دقیقترین آدمی است که توی زندگیام دیدهام. توی صوتهایی که از مجید مرزانی گرفته بودم، یک جا میگوید: «من ساعت هفت و هشت دقیقه رمی اَم را انجام دادم.» حساب ساعت و دقیقه و باقی کارهایش در همین اندازه باریک و ظریف است. شغل او اینطور ایجاب میکند یا شخصیت خودش از ابتدا اینگونه بوده نمیدانم. مصاحبه با او از این جهت که عضوی از گروه تفحص شهدا بوده اهمیت دارد. اما مهمتر از آن، او کسی است که شهید غضنفر رکنآبادی را از بین مجروحان #حادثه_منا پیدا کرده، آخرین نفری که او را دیده است.
.
📖بریدهای از کتاب «خیابان ۲۰۴» به قلم #زهرا_کاردانی که انتشارات سوره مهر منتشر کردهاست. کاردانی در این اثر کوشیده تا راوی صادقی باشد از حادثه دلخراش منا در سال۱۳۹۴ که در جریان انجام مناسک حج رخ داد.
◽️«خیابان ۲۰۴» جزو معدود آثاری است که درباره فاجعه منا از زبان شاهدان عینی آن نوشته شده است. نویسنده برای تکمیل کار خود تنها به خانواده شهدا بسنده نکرده و برای اولینبار پای صحبت تیم تفحص شهدا در عربستان نیز نشسته است؛ روایتی دسته اول از اولین شاهدان ماجرا که به گفته نویسنده در آن روزها با صحنههای تکاندهندهای مواجه شدهاند و حتی بعضی از آنها، تا مدتها برای کاهش فشارهای عصبی از قرص استفاده کردهاند.
حوزه هنری انقلاب اسلامی
«خیابان ۲۰۴»؛ یک روایت صادقانه از غمانگیزترین حج تاریخ محمدرضا بهبودیفر دقیقترین آدمی است که ت
زهرا کاردانی که پیش از این با کتاب «زن آقا»شناخته شدهاست، در این اثر انصاف را رعایت کرده و مراقب بوده تا احساسات ملیاش بر نوع نگارش و قلمش چیره نشود. با وجود آنکه فاجعه منا یک مسئله ملی بود، اما «خیابان ۲۰۴» یک روایت صادق است از آنچه در حج ۹۴ رخ داد.
📌کتاب خیابان ۲۰۴ را از [انتشارات سوره مهر] خریداری کنید.
🆔 @hozehonari_ir
ماجرای «الو گل آقا» از کجا شروع شد؟/هدایایی غیرقابل فروش
پورثانی که بود و چه کرد؟
محمد پورثانی، داستاننویس و طنزپرداز ایرانی است. در ۱۳۳۶ به جمع طنزپردازان مجلۀ توفیق پیوست و برای رادیو و تلویزیون نیز مطلب نوشت. با نامهای مستعار دایی سبیل، بوربورخان، بچۀ لواسان، ممد پرانتز، گُلگاوزبان، و گل مریم با نشریاتی چون یزدان، ترقی، امید ایران، آسیای جوان، سپید و سیاه، فردوسی، تهران مصور، کاریکاتور و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با فکاهیون، خورجین، اطلاعات هفتگی، استقلال ورزشی، طنز و کاریکاتور، و فاراد همکاری داشت. کار اصلی او نوشتن داستانهای طنز بود. اما مهمترین فصل فعالیتش، همکاری مستمر با هفتهنامه گلآقا از نخستین شماره تا آخرین شماره بود. در ۱۳۷۴ مؤسسۀ گلآقا از او تجلیل کرد. از آثارش میتوان به چلتیکه (۱۳۶۴)، لطیفههای بامزه برای بچههای بامزه اشاره کرد. وی در سال ۱۳۸۳ از دارفانی را وداع گفت.
🔷 صد و هفتاد و چهارمین #دگرخند با عنوان «دایی سبیل؛ نگاهی به کارنامه محمد پورثانی طنزنویس پرکار ایران» و با حضور میهمانانی چون احمد عبداللهینیا (کاریکاتوریست)، سیامک ظریفی (نویسنده، روزنامهنگار و طنزپرداز)، سیدعمادالدین قرشی (پژوهشگر) و مریم پورثانی (دختر استاد پورثانی، استاد دانشگاه)برگزار شد.
حوزه هنری انقلاب اسلامی
ماجرای «الو گل آقا» از کجا شروع شد؟/هدایایی غیرقابل فروش پورثانی که بود و چه کرد؟ محمد پورثانی، داس
🔷 سیامک ظریفی در این نشست گفت: محمد پورثانی روحیات خوبی داشت که باعث شد کیومرث صابری در مجله «گل آقا» از او بخواهد تا تلفنها را جواب دهد و با زبان طنز خود پاسخگوی خوانندگان نشریه باشد و از آنجا که ذهنی پر از سوژه و تسلط خوبی روی قالبهای مختلف داشت، پس از مدت کوتاهی ستون پرخواننده «الو گل آقا» را پایهگذاری کرد.
🔷 احمد عبداللهینیا (کاریکاتوریست) نیز تاکید کرد: ما هیچ طنزنویسی به این پرکاری پورثانی در مطبوعات نداشته و نداریم ضمن اینکه تنها طنزنویس ورزشی ایران بود.
وی در اشاره به خاطرهاش با پورثانی یادآور شد: دوستی ما در «گل آقا» اوج گرفت و ما به منزل هم رفت و آمد میکردیم و او هر وقت به منزل من میآمد کلی روزنامه و مجله متناسب با هر نوع سلیقه و سن همراه داشت و بعد رفتنش همه مشغول مطالعه میشدند. او شخصیت طنزش را در صحبت کردن و کتاب هدیه دادنش هم نشان میداد و وقتی کتاب هدیه میداد بزرگ در صفحه اولش مینوشت «غیر قابل فروش» و زیرش کوچک مینوشت تقدیم به فلانی.
🔷 سیدعمادالدین قرشی (پژوهشگر) هم در بخش دیگر این نشست بیان کرد: اینکه با گذشت ۲۰ سال از درگذشت مرحوم پورثانی دوستانش هنوز به یادش دور هم جمع میشوند و این میزان محبوبیت وجود دارد، جای تامل است و من فکر میکنم با مطالعه آثار وی و هم ردههایش میتوانیم به دوره طلایی طنز فارسی مطبوعاتی برگردیم.
📌مشروح گزارش این نشست را در این [لینک] بخوانید.
🆔 @hozehonari_ir