eitaa logo
حجت الاسلام مهندس میرزایی
2هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
321 ویدیو
17 فایل
﷽ 🔷 کانال رسمی حجت الاسلام مهندس حسین میرزایی 🔹️بنیان گذارموسسه انشاء 🔹️عضو کمیسیون های فرهنگی و اصل ۹۰ مجلس 🇮🇷نماینده مردم شریف ایران در مجلس یازدهم🇮🇷 پل ارتباطی: @huseinmirzaie_d
مشاهده در ایتا
دانلود
💥 در کانال حجت الاسلام حسین میرزایی (نماینده مجلس شورای اسلامی) بررسی شد؛ استاد محسن نصری: علوم انسانی در دانشگاه باید بومی و اسلامی شود/ علم، ایمان و بصیرت در دانشگاه تراز انقلاب اسلامی 🔹مولف و مدرس دانشگاه با اشاره به اهمیت نظام دانشگاهی در جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: امام خمینی (ره) فرمودند حوزه و دانشگاه مبدا همه تحولات است، در دیدگاه رهبر معظم انقلاب نیز دانشگاه و نسل دانشجو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و بررسی دیدارهای ایشان در طول سال نشان می‌دهد که بیشترین دیدارها با نخبگان و جوانان است و این نشان از اهمیت این حوزه در نزد ایشان دارد. 🔹وی با اشاره به شاخص‌های دانشگاه تراز انقلاب اسلامی گفت: دانشگاه تراز انقلاب اسلامی یک منظومه سه ضلعی است که عناصر و روابط بین آن‌ها بسیار مهم است. این سه عنصر شامل جهاد علمی، معرفت دینی و بصیرت سیاسی است. دانشگاه و دانشجویی می‌تواند برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی موثر باشد که هر سه این عناصر را داشته باشد. 🔹مولف و مدرس دانشگاه با بیان اینکه علم، مهمترین عنصر هویت بخش دانشگاه است، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی جهاد علمی در کشور ایجاد شده است، هر چند در بین راه هستیم و به اهداف مدنظر در قله دست پیدا نکرده‌ایم اما تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است. 🔹وی ادامه داد: در سال ۱۳۵۷ بدون هیچ تحریم و جنگی علیه کشور ۱۷۵ هزار دانشجو داشتیم، کل فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ایران در دوران پهلوی اول و دوم حدود ۵۰۰ هزار نفر بودند و تولید علمی خاصی در کشور وجود نداشته است. در این میان دانشگاه تهران وجود داشت که اندیشه‌ها و تفکرات غربی را در کشور آموزش می‌داد، اما انقلاب اسلامی تحولی عظیم در حوزه علم ایجاد کرد. نصری خاطرنشان کرد: در بیش از ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۱۵ میلیون نفر فارغ التحصیل و ۴ میلیون دانشجوی در حال تحصیل داریم، در تولید علم در بخش‌های مختلف از جمله بیوتکنولوژی، هوا و فضا، فناوری هسته‌ای و… نیز قدم‌های بسیار بلندی داشته‌ایم. این در حالی است که با مشکلات فراوانی از جمله جنگ و تحریم اقتصادی و… روبرو بوده‌ایم. 🔹وی تصریح کرد: در حوزه جهاد علمی قدم بزرگی برداشته‌ایم اما به تعبیر رهبر معظم انقلاب همه موفقیت‌های علمی ما در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی یک آغاز بوده و راه عظیمی در پیش داریم و امروز در حوزه‌های مختلف مانند پزشکی، کشاورزی، علوم انسانی و… باید کارهای بزرگی صورت دهیم و جهاد علمی کنیم. 🔹مولف و مدرس دانشگاه گفت: در تولید علم، ایران رتبه ۱۵ دنیا و رتبه نخست کشورهای جهان اسلام را در اختیار دارد. همچنین در ۱۰ سال گذشته نخستین کشور از نظر سرعت تولید علم بودیم هرچند در دهه ۹۰ مقداری عقب ماندیم اما این یک آغازی عزت بخش است که باید با قدرت آن را ادامه دهیم. وی با اشاره به عنصر معرفت دینی تصریح کرد: نوعی از معرفت در دانشگاه تراز انقلاب اسلامی مدنظر است که همراه با ایمان، اخلاق و معنویت باشد، بنابراین دانشگاه ما در هر بخشی از جهاد علمی اگر موفق باشد، اما از اخلاق و ایمان بهره‌مند نباشد نمی‌تواند دانشگاه تراز انقلاب اسلامی باشد. نصری اظهار کرد: اگر قبل از انقلاب اسلامی دانشگاه ما از دین بهره‌مند نبود و دروس دینی و معنوی و تبیین معارف اسلامی در آن وجود نداشت، اما پس از انقلاب اسلامی قدم بزرگی در دینی شدن دانشگاه برداشته شده است، از جمله تدریس دروس معارفی در همه رشته‌ها. هرچند این قدم‌ها کافی نبوده اما حرکت مثبتی بوده است. 🔹وی با بیان اینکه در دانشگاه تراز انقلاب اسلامی علم و ایمان در هم ادغام شده‌اند، خاطرنشان کرد: تشکل‌های اسلامی و دانشجویان معتقد و مسلمان این اتفاق را رخ داده‌اند که اوج آن ۵ هزار شهید دانشجوی کشور است. مولف و مدرس دانشگاه گفت: در کنار سلوک و معرفتی دینی و آموزه‌های اسلامی شاهد هستیم که متخصصان علوم اسلامی ما در دانشگاه‌ها کرسی‌های تدریس پیدا کرده‌اند و همین موضوع کمک می‌کند تا به بسیاری از شبهات و سوالات دینی دانشجویان در دانشگاه‌ پاسخ داده‌ شود. 🔹وی با بیان اینکه بصیرت سیاسی عنصر سومی است که باید در دانشگاه تراز انقلاب اسلامی وجود داشته باشد، گفت: بصیرت سیاسی به معنی فهم و انتخاب درست حق از باطل در اتفاقات مربوط به اداره جامعه است. این بصیرت در همه حوزه‌های داخلی، خارجی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و… وجود دارد. با بهره‌مندی از بصیرت سیاسی می‌توانیم مصادیق حق از باطل را تشخیص دهیم. 🔹نصری تأکید کرد: دانشگاه تراز انقلاب اسلامی همان طور که دانشجو را به علوم و فنون و معرفت دینی تجهیز می‌کند باید او را به بصیرت سیاسی نیز مجهز کند تا علم و دین دانشگاه در اختیار انقلاب اسلامی و منافع و آرمان‌های ملی قرار گیرد... (متن کامل گزارش این نشست را در لینک زیر بخوانید) 👇 https://nedaesfahan.ir/150236 🆔 @huseinmirzaie_ir
💥 در کانال حجت الاسلام حسین میرزایی (نماینده مجلس شورای اسلامی) بررسی شد؛ حجت الاسلام هادی دهداری: هوش مصنوعی، مزایا و معایب در حکمرانی/ اجازه ندهیم کمپانی های بزرگ کنترل زندگی ما را در دست بگیرند 🔹وی با ذکر اینکه هوش مصنوعی هنر آینده است که به وسیله آن می‌توان حکمرانی کرد، گفت: هوش مصنوعی از ۲۰۰ سال پیش و زمان «آمپر» مطرح شد. آمپر بعد از انقلاب صنعتی به دنبال این بود که راهی پیدا کند تا کار انسان راحت‌تر شود. حجت الاسلام دهداری خاطرنشان کرد: در این میان فعل و انفعالات انسان بررسی شد به گونه‌ای که بتوان از ابزاری استفاده کرد تا به جای انسان این فعل و انفعالات را انجام داد. دوربین عکاسی در این میان نقش داشت و چند دهه بعد ابزاری مانند کامپیوتر شکل گرفت. 🔹وی در ادامه افزود: شروع کار کامپیوتر با ترانزیستوری در مقیاس یک چراغ بود، در حالی که با پیشرفت‌های امروزه این تجهیزات بسیار، بسیار ریزتر شده است. در ابتدا انسان به دنبال این بود که با ابزاری خاص، جمع و تفریق انجام دهد، تلاش کرد و در ایجاد این ابزار موفق شد و رفته رفته در این مسیر دست به اقدامات بیشتری زد. 🔹این پژوهشگر و برنامه نویس اظهار کرد: امروز انسان ابزارهایی برای تخیل کردن و ساخت تصاویر و… ایجاد کرده است. امروز با وجود ایجاد هوش مصنوعی، کامپیوتر می‌تواند ساعت‌ها با انسان صحبت کند و فرد متوجه این موضوع نشود. این سیر تحولی است که از زمان ساخت کامپیوتر ایجاد شده و امروز این ابزار محاسباتی هوشمندسازی شده، به درجه‌ بالایی از قدرت رسیده است که قابل مقایسه با گذشته نیست. 🔹وی ادامه داد: شاید تا بیست سال آینده با کامپیوترهایی مواجه شویم که میلیون ها برابر بیشتر از کامپیوترهای امروزی از توانایی برخوردار هستند. این توانایی فقط در تحلیل داده نیست و بلکه در ذخیره اطلاعات نیز وجود دارد. همان طور که تا همین چند سال پیش فلاپی و پس از آن سی دی محل ذخیره اطلاعات بود اما امروز فلش‌های بسیار کوچک، حجم زیادی از اطلاعات را در خود ذخیره می‌کنند و این سیر تحولی به سرعت ادامه خواهد داشت. 🔹حجت الاسلام دهداری تصریح کرد: امروز نرم افزارها و برنامه‌ نویسی‌ها به راحتی در دسترس هستند در حالی که در گذشته چنین نبود. این ابزار، امروز سهل الوصول شده است به گونه‌ای که برنامه‌ نویسی‌های قدرتمند سبب ایجاد ابزاری به نام جی پی تی شده است. چت جی پی تی (chatGPT) یک تحلیل‌گر زبان است که کار خود را در سطح‌های پیچیده‌ای از نظر مفهومی در کسری از ثانیه انجام می‌دهد. 🔹وی با بیان اینکه در هوش مصنوعی جدید، درک زبانی و درک معنایی بالا رفته است، گفت: در گذشته داده‌های کمی موجود بود اما امروز داده‌های کل وب که تاکنون به دست بشر بارگذاری شده می‌تواند در اختیار هوش مصنوعی قرار بگیرد و این می‌تواند به بهتر تحلیل کردن توسط آن کمک کند. این پژوهشگر حوزه فناوری و هوش مصنوعی اظهار کرد: هوش مصنوعی وقتی با سوالی روبرو می‌شود به بانک اطلاعاتی خود مراجعه می‌کند و سرنخ را به دست می‌آورد و این جستجو همراه با فهم و درک کلمات و معنا رخ می‌دهد. 🔹وی با بیان اینکه هوش مصنوعی محدود به چت جی پی تی نیست، خاطرنشان کرد: امروز با نوعی از هوش مصنوعی روبرو هستیم که با ما می‌تواند صحبت کند. در این میان می‌توان به اینترنت اشیا نیز اشاره کرد. در این میان ارتباط اشیا با هم به وسیله اینترنت صورت می‌گیرد و نتیجه آن تحلیل است. در اینجا انسان کنار گذاشته می‌شود و فرآیندها توسط اشیا صورت می‌گیرد. در واقع با هوش مصنوعی کنترل زندگی ما در اختیار نرم افزارها قرار می‌گیرد. این هوش در بسیاری از کارها مانند تشخیص بیماری به انسان کمک می‌کند. 🔹حجت الاسلام دهداری تصریح کرد: ربات‌هایی که وارد زندگی ما می‌شوند بیشتر از یک وسیله هستند و پشت آن‌ها یک هوش مصنوعی قرار دارد. شاید در کشور خود کمتر با آن روبرو بوده‌ایم اما در آینده تکنولوژی در این زمینه بیش از این پیشرفت می‌کند و با اتفاقات خاصی در این زمینه روبرو می‌شویم. 🔹وی با اشاره به مزایای هوش مصنوعی افزود: مزیت هوش مصنوعی این است که می‌تواند کارها را برای انسان ساده کند. هوش مصنوعی دستیار بسیار خوبی برای انسان است، به عنوان مثال می‌تواند یک دستیار قدرتمند برای یک برنامه‌نویس باشد. پیش از این با هوش مصنوعی در دوربین های کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی آشنا شده ایم. (متن کامل گزارش این نشست را در خبرگزاری رسا بخوانید) 👇 https://rasanews.ir/fa/news/733348 https://nedaesfahan.ir/150226 🆔 @huseinmirzaie_ir
🎙حجت الاسلام حسین میرزائی در گفتگو با صاحب نیوز: 💠 اقتصاد مقاومتی بدون حضور کارگران شدنی نیست 🔻اقتصاد مقاومتی تکیه‌بر درون و نگاه بر بیرون دارد و مردم‌نهاد، عدالت محور و دانش‌بنیان است و همه این‌ها به این برمی‌گردد که نیروی کار ماهر، پرتوان و توانا باشد و این بدان معناست که اقتصاد مقاومتی بدون حضور کارگران ماهر و توانمند شدنی نیست. 🖇snai.ir/1132373 🆔 @huseinmirzaie_ir
🎙حجت الاسلام حسین میرزائی در گفتگو با ایرنا: 💠 وزیر صمت را نمی توان مواخذه کرد/ عامل تورم ضعف در سیاستهای پولی و مالی دولت است 🔻باید پرسید مسئول قدرت خرید مردم و تورم بوجود آمده در ۱۰ سال گذشته چه کسی است؟ و آیا مسئول این اتفاقات وزیر صمت یا وزیر راه یا وزیر آموزش پرورش و ... است یا افراد دیگر؟ مسئول تورم بوجود آمده فرمانده اقتصادی دولت‌ها، معاون اول رئیس جمهور، وزیر اقتصاد، رئیس بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه هستند.می‌بایست ابتدا مجلس درخصوص سیاست‌های پولی و مالی دولت، این مسئولان را مواخذه کند، در شرایطی که این افراد توانستند ارزش پول ملی را حفظ کنند و نوسانات در وزارتخانه‌ها ایجاد شد، آن موقع وزیر مربوطه آن وزارتخانه را مواخذه کنند. 🖇https://irna.ir/xjMk3n 🆔 @huseinmirzaie_ir
💥سلسله نشست‌های برخط الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تماشاگه راز؛ نگاهی به اندیشه های عرفانی استاد شهید مرتضی مطهری 👤با حضور حجت الاسلام مهران آدرویش (پژوهشگر و کارشناس دینی) 🕗 سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴٠۲ ساعت ۲٠ همزمان با سالگرد شهادت استاد مطهری (ره) 📱در کانال ایتا حجت الاسلام حسین میرزایی (نماینده مجلس شورای اسلامی) 🆔 @huseinmirzaie_ir
🔹ویراست حجت الاسلام حسین میرزایی (نماینده مردم شریف اصفهان در مجلس شورای اسلامی) 🔹نام رمز خواهد شد؛ آنها که شعار زن، زندگی، آزادی میدادند، امروز در مقابل سکوت کرده اند، معلوم شد که مقصود و رضایتشان در نابودی دختران ایران است. 🆔 @huseinmirzaie_ir
🔹با عرض پوزش به دلیل اختلال در پخش زنده ایتا، لایو هم اکنون در روبیکا کانال حجت الاسلام میرزایی با همین آدرس در حال برگزاری است 🆔 @huseinmirzaie_ir
🔹جلسه «شرح نامه 53 نهج البلاغه» (نشست اول) 🔹با حضور حجت الاسلام حسین میرزایی (نماینده مردم شریف اصفهان در مجلس شورای اسلامی) ⏳زمان: پنج شنبه، 14 اردیبهشت 1402 از ساعت 15:30 الی 16:30 🏠 مکان: زیرزمین ساختمان نمایندگان مجلس واقع در خیابان جی، کوچه 21 👈 ورود برای عموم علاقه مندان آزاد است. 🆔 @huseinmirzaie_ir
🔹 نشست فوق العاده با رئیس حوضه آبریز زاینده رود مهندس الماسوندی 🔹️در این جلسه درخصوص اقدامات صورت گرفته درباره منابع آبی زاینده رود و نحوه و چگونگی بازگشایی‌های آب برای کشاورزان و جدول منابع و مصارف آب استان اصفهان بحث و گفتگو شد. 🔹در جلسه امروز پنج شنبه مورخ 14 اردیبهشت، حجت الاسلام حسین میرزایی و دکتر مهدی طغیانی از نمایندگان شهر اصفهان، حجت الاسلام نقدعلی نماینده خمینی شهر، مهندس زینیلیان معاون عمرانی استاندار و مهندس ساسان مدیر آب منطقه ای استان حضور داشتند. 🆔 @huseinmirzaie_ir
💥در کانال حجت الاسلام حسین میرزایی (نماینده مجلس شورای اسلامی) بررسی شد؛ حجت الاسلام مهران آدرویش: نقش شهید مطهری در تبیین جایگاه عرفان/ جمهوری اسلامی به نگاه دینی و عرفانی در جامعه عمق بخشید 🔹این پژوهشگر و کارشناس دینی با بیان اینکه اساس عرفان عملی طهارت روح است، اظهار داشت: امام خمینی(ره) به طهارت کم نظیر روح استاد مطهری شهادت داده است، یکی از شواهد این طهارت روح، این است که استاد مطهری قریب به چند دهه در عرصه‌هایی پژوهش کرد که علاقه شخصی خودش نبود، اما چون نیاز جامعه اقتضا می‌کرد در این مباحث ورود کرد، مانند پاسخ به شبهاتی که سوسیالیست‌ها و کمونیست‌ها مطرح می‌کردند و عده‌ زیادی از جوانان و دانشجویان ما را به خود جذب کرده‌ بودند. 🔹وی با بیان اینکه استاد مطهری در تبیین این مسائل جان خود را نیز گذاشت و به شهادت رسید، گفت: استاد مطهری برای هر سخنرانی شاید بیست ساعت مطالعه کرده، در حالی که این حوزه مورد علاقه‌اش نبوده است، اما چون احساس کرده که جامعه نیاز دارد که از تفکرات سوسیالیستی نجات پیدا کند، در این حوزه سخنرانی کرده و لذا این موضوع اگر مخالفت با نفس نیست، پس چیست؟ این از شواهد طهارت روح اوست. 🔹این پژوهشگر و کارشناس دینی خاطرنشان کرد: شاهد دیگر از اینکه استاد مطهری گرایش‌های عرفانی داشته، توجه به اساتید آن شهید بزرگوار است، اساتید او امام خمینی(ره)، علامه طباطبایی، آقای حداد، علامه تهرانی و میرزا علی شیرازی اصفهانی بودند، کسانی که در حوزه عرفان نظری و عملی برجسته بودند و استاد مطهری با ذوق و شوق در کلاس آن‌ها نشسته و این حلاوت در کلام ایشان کاملا مشخص است و شهید مطهری از روحیات عرفانی و معنوی این اساتید به خوبی بهره می‌برده است. 🔹وی با بیان اینکه شاهد دیگر از گرایش‌های عرفانی شهید مطهری آثار اوست، یادآور شد: وقتی به آثار شهید مطهری مراجعه می‌کنیم، می‌بینیم در جمع بندی و تبیین مطالب خود بسیار به اشعار عرفانی استناد می‌کند که شاهدی بر گرایش‌های عرفانی اوست، نمونه ای از این دیدگاه ها را می توان در کتاب «تماشاگه راز» از شهید مطهری مشاهده کرد. 🔹این پژوهشگر دینی افزود: شهید مطهری به علامه طباطبایی علاقه‌مند بود و می‌گویند حتی در کلاس‌های ایشان نیم خیز می‌نشست، وقتی به او می‌گویند چرا اینقدر به علامه علاقه داری، می‌گوید به خاطر این نیست که فیلسوف است، علاقه من به خاطر روحیات معنوی و عرفانی و محبت ایشان به اهل بیت(ع) است. 🔹وی افزود: یکی از مهمترین شواهد این است که خاستگاه عرفان اسلامی را خود اسلام می‌داند، این طور نیست که عرفان از هند و چین وارد دین ما شده باشد و عرفای ما وام‌دار این‌ها باشند، بلکه کتاب و سنت ما پر است از دیدگاه‌های عرفانی، و شهید مطهری معتقد است که خاستگاه صد درصد عرفان نظری و عملی اسلام است و مستندات بسیاری می‌توان در این زمینه ارائه کرد. درواقع ما عرفانی را قبول داریم که در راس آن فقیه و مجتهد دینی به عنوان استاد حضور داشته باشد. 🔹حجت الاسلام آدرویش ادامه داد: شهید مطهری با تیزبینی، پیش بینی می‌کرد اگر انقلاب اسلامی پیروز شود و شخصیتی مانند امام خمینی(ره) که استاد عرفان نظری و عملی بودند در رأس این نظام قرار بگیرد در آن صورت، استقبالی از طرف مردم نسبت به عرفان خواهیم داشت و عرفان نظری و عملی مورد حمایت قرار خواهد گرفت، بنابراین خوراک فکری این موضوع را باید فراهم کرد. 🔹پژوهشگر و کارشناس دینی ابراز کرد: با شهادت استاد مطهری در برهه‌ای از زمان خلائی ایجاد شد و افرادی از روی جهل یا مرض، از این خلأ سوء استفاده کردند و بخش زیادی از جامعه که به سمت عرفان نظری و عملی گرایش داشتند را گمراه کردند. وی گفت: خوشبختانه این خلأ با حضور علامه حسن زاده آملی پر شد و مطالب عرفان نظری و عملی به درستی در جامعه تبیین شد و جلوی بسیاری از انحرافات گرفته شد. 🔹وی با بیان اینکه از خدمات بزرگ انقلاب اسلامی همین بود که صدای عرفا را به گوش مردم رساند، اظهار کرد: شاید قریب به ۱۴۰۰ سال بود که عرفا جرأت نمی‌کردند صحبت و نظرات خود را عنوان کنند، شهید مطهری نیز می‌گوید، عرفا با رمز و کنایه مطالب خود را عنوان می‌کنند چون بدفهمی در این وادی زیاد است و سر خیلی‌ها را به بالای دار فرستاده است. حجت الاسلام آدرویش تأکید کرد: جمهوری اسلامی که در رأس آن یک استاد عرفان نظری و عملی قرار گرفت، حمایت‌های خوبی از عرفا کرد و صدای این قشر را به گوش جامعه ما رساند و به نگاه دینی و معارف دینی عمق بخشید، امامین انقلاب نیز تمام قد از فلاسفه و عرفا حمایت کردند و اجازه دادند که سخن آن‌ها شنیده شود. (متن کامل گزارش این نشست را در خبرگزاری حوزه مطالعه فرمایید) 👇 https://www.hawzahnews.com/news/1084497 https://nedaesfahan.ir/150294 🆔 @huseinmirzaie_ir
💠حضور در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه رهنان (غرب اصفهان) 🔻پاسخ به مطالبات مردمی و دیدار با امام جمعه محترم حجت الاسلام والمسلمین محمدی، در حاشیه نمازجمعه 15 اردیبهشت 1402 🆔 @huseinmirzaie_ir
💠استماع گزارش و بازدید از توانمندی‌های کتابخانه دیجیتال قائمیه اصفهان، با ارائه کتب ارزشمند دینی و فرهنگی رایگان به ۸ زبان دنیا 🆔 @huseinmirzaie_ir
💠ضبط برنامه رادیویی کافه رسانه (سفارش شما) در صداوسیما اصفهان و پاسخ به مطالبات و مسائل فرهنگی روز 🔻به سردبیری و مجریگری خانم رفسنجانی با حضور آقایان روح الله عباسیان (فعال فرهنگی اجتماعی) و متین فیروزآبادی (خبرنگار) 🆔 @huseinmirzaie_ir
💥سلسله نشست‌های برخط الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت «حکمرانی فضای سایبر» 👤با حضور مهندس محمدعلی شکوهیان‌راد - پژوهشگر و نویسنده مطالعات سایبرنتیک - مدرس دانشگاه تهران 🕣 سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴٠۲ ساعت ۲٠:۳٠ 📱در کانال ایتا حجت الاسلام حسین میرزایی (نماینده مجلس شورای اسلامی) 🆔 @huseinmirzaie_ir
هم اکنون👆 💥سلسله نشست‌های برخط الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت «حکمرانی فضای سایبر» 👤ارائه مهندس محمدعلی شکوهیان‌راد - پژوهشگر و نویسنده مطالعات سایبرنتیک - مدرس دانشگاه تهران 🆔 @huseinmirzaie_ir
🔹جلسه «شرح نامه 53 نهج البلاغه» (نشست دوم) 🔹با حضور حجت الاسلام حسین میرزایی (نماینده مردم شریف اصفهان در مجلس شورای اسلامی) ⏳زمان: پنج شنبه، ۲۱ اردیبهشت ۱۴٠۲ از ساعت ۱۵:۳٠ الی ۱۶:۳٠ 🏠 مکان: زیرزمین ساختمان نمایندگان مجلس واقع در خیابان جی، کوچه ۲۱ 👈 ورود برای عموم علاقه مندان آزاد است. 🆔 @huseinmirzaie_ir
💥در کانال حجت الاسلام حسین میرزایی (نماینده مجلس شورای اسلامی) بررسی شد؛ حجت الاسلام محمدحسین اریسیان: چرا جایگاه مسجد در جامعه امروز کمرنگ شد؟/ مساجد باید به‌روز و احیا شوند 🔹حجت الاسلام اریسیان دبیر ستاد اقامه نماز شهرداری اصفهان با بیان اینکه انقلاب اسلامی در مقابل تمدن شرق و غرب حرف جدیدی در دنیا می‌زند، اظهار کرد: امروز نیز در همین مسیر در حال حرکت هستیم و تا زمانی که تمدن اسلامی را شکل ندهیم، دارای مصیبت بسیار زیادی در روابط بین الملل خواهیم بود، زیرا اکنون جهان، تک قطبی است و حاضر نیست حرف دیگران را بپذیرد، بنابراین با تمدن اسلامی باید در مقابل تمدن غرب ایستاد. 🔹وی افزود: استفاده از کلمه «نوین»، یعنی نمی‌خواهیم به هزار سال قبل برگردیم، ما مبانی و اصول خود را از سلف صالح و قرآن و عترت می‌گیریم اما در دنیای جدید فعالیت داریم و از امکانات امروز استفاده می‌کنیم. 🔹دبیر ستاد اقامه نماز شهرداری اصفهان با بیان اینکه مهمترین جایگاه در بحث تمدن اسلامی، جایگاه مساجد است، گفت: مسجد به معنای پایگاه اصلی در تمدن نوین اسلامی باید مانند گذشته مورد توجه قرار گیرد. 🔹وی افزود: پیامبر اکرم (ص) وقتی وارد شهر مدینه شدند نخستین ساختمانی که ایجاد کردند مسجد بود و به این ترتیب مسجد به عنوان پایگاه همه فعالیت‌ها انتخاب شد. محل مراجعه مردم، مراودات، آموزش مردم، بسیج نیروها و… همین مسجد بود. اریسیان با بیان اینکه در ابتدای انقلاب اسلامی مساجد جایگاه ویژه‌ای داشت و در زمان دفاع مقدس مساجد پشتوانه جبهه بودند، گفت: گفته می‌شود جوانانی که آن زمان تربیت شدند شهید خرازی‌ها و همت‌ها و سلیمانی‌ها شدند؛ این بچه‌ها در مساجد پرورش پیدا کرده بودند. وی ادامه داد: در ابتدای انقلاب، پشتوانه حکومت، مساجد بودند و آنجا همه فعالیت‌های اجتماعی انجام می‌شد و این نقش مهم مسجد را در آن زمان نشان می‌دهد. اما متأسفانه از سال هفتاد به بعد مساجد کمی کنار گذاشته شدند و علت برخی مشکلات امروز و جریانات رخ داده اخیر نیز کنار گذاشتن سه سنگر از جمله سنگر مساجد، سنگر مدارس و سنگر خانه‌هاست. 🔹دبیر ستاد اقامه نماز شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه برای آینده نظام جمهوری اسلامی و تشیع باید به مساجد رجوع دوباره کنیم، گفت: استفاده از ظرفیت مساجد برای پیگیری امور اجتماعی و تعلیم و تربیت بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد. وی با بیان اینکه در گذشته روحانی در مسجد محل مستقر بود اما امروز اینچنین نیست، گفت: یکی از مشکلات ما این است که روحانیون را از محله دیگری برای حضور در مسجد محل دیگر دعوت می‌کنند و عدم شناخت کافی سبب برخی مشکلات می‌شود. 🔹اریسیان با بیان اینکه تعلیم ورزشی، آموزش نظامی، فعالیت‌های بسیج، کتابخانه‌ها، کانون‌های فرهنگی، مجالس آموزشی، عزاداری‌ها، دارالقرآن‌ها و.. از مساجد جدا شده‌اند، افزود: امروز برای بسیاری از این فعالیت‌ها مکان‌هایی جدای از مساجد ایجاد شده‌ که سبب شده است نقش مساجد کمرنگ شود. وی اظهار کرد: مردم و عده‌ای حکمرانان قصد خیر داشتند و حواسشان نبود که همه این موارد باید حول محور مساجد اتفاق می‌افتاد و متاسفانه امروز مساجد خالی شده است. 🔹دبیر ستاد اقامه نماز شهرداری اصفهان با بیان اینکه در گذشته، میدان امام (ره) با دو مسجد محور بود و بازار و کاخ در کنار مساجد قرار داشتند، خاطرنشان کرد: این یعنی دین باید بر اقتصاد و سیاست نظارت کند و محور این‌ها مساجد بوده است. در محلات قدیم نیز چنین شرایطی بوده است، مانند علی قلی آقا که محور مسجد است و کنار آن بازار، حوزه علمیه، حمام و… قرار دارد. در حالی که امروز بسیاری از امور از مساجد جدا شد. 🔹وی با اشاره به اینکه امروز شهرداری بر محله محوری تاکید می‌کند، گفت: این اقدام خوبی است اما صرفا این است که گنبد مسجد نو شود و از نظر فیزیکی ساختمان آن نوسازی شود؟ باید در کنار مساجد کتابخانه‌ها و فرهنگسراها، دارالقرآن‌ها و.. ساخته شود و اینگونه است که مساجد احیا خواهد شد. با همین هدف، طرح هجرت توسط حوزه‌های علمیه اجرا شد که نتایج موفقیت‌آمیزی داشت. در شهرها نیز اماکن مختلف باید در کنار مساجد شکل بگیرند و مسجد محور فعالیت‌ها باشد تا زمانی که صدای اذان بلند می‌شود مسجد محل حضور مردم شود. 🔹اریسیان با ذکر این نکته که در اغتشاشات اخیر، بسیاری از افرادی که در میدان بودند بچه‌های مسجدی نبودند و با دین فاصله داشتند، گفت: برای عدم تکرار این وضعیت مساجد باید احیا شود، مساجد که احیا شود مدارس نیز احیا می‌شود. (متن کامل گزارش این نشست را در خبرگزاری شبستان بخوانید) 👇 http://shabestan.ir/detail/News/1266487 https://nedayeesfahan.ir/150352 🆔 @huseinmirzaie_ir
💠بازدید حجت الاسلام حسین میرزایی (نماینده مردم شریف اصفهان در مجلس شورای اسلامی) از موسسه فرهنگی عمرانی مسجدسازان الزهرا (س) و استماع گزارش اقدامات و زحمات این مجموعه در مناطق محروم 🆔 @huseinmirzaie_ir
💠نشست مجمع نمایندگان شهرستان اصفهان با فرماندهان نواحی مقاومت بسیج شهر اصفهان 21 اریبهشت 1402 🆔 @huseinmirzaie_ir
💥 در کانال حجت الاسلام حسین میرزایی (نماینده مجلس شورای اسلامی) بررسی شد؛ مهندس محمدعلی شکوهیان راد: امروز، «سایبر» خود حاکمیت است/ ۴ گام برای تحقق حکمرانی سایبری 🔹شکوهیان راد پژوهشگر و نویسنده مطالعات سایبرنتیک اظهار کرد: اگر زمانی برای فضای سایبر اهمیت قائل بودیم، عده‌ای با دیده تردید به این ادعا نگاه می‌کردند؛ تصور این بود که این ادعایی اغراق گونه‌ است اما به دنبال چند اتفاق، دیگر در چنین شرایطی نیستیم. نخست ترویج گفتمان و ادبیات فضای سایبر از منظر حاکمیت و حکمرانی و دوم فضای فتنه‌گون سال گذشته علت این تغییر دیدگاه است. 🔹وی افزود: بابت این دو موضوع امروز شاهد هستیم که مسئله سایبر از جنبه حاکمیت خیلی بهتر درک شده و اکنون دیده تردید سابق به این موضوع وجود ندارد و ادبیات سایبر، مورد پذیرش قرار گرفته است. 🔹پژوهشگر و نویسنده مطالعات سایبرنتیک گفت: مشخصا پنج فتنه اصلی پس از انقلاب اسلامی در ابعاد اجتماعی خود را در توده مردم نشان داده است. مروری بر این فتنه‌ها نشان می‌دهد که جریان اطلاعات در هر پنج برهه فضا را متولی بوده است. وی ادامه داد: دامنه فتنه ۷۸ از فضای مطبوعاتی ایجاد شد و به قله رسید، شاید آن روز از حیث فنی فضای سایبر مانند امروز نبود اما کارکرد اصلی فتنه فضای سایبر آن زمان از نوع مطبوعات بود. در فتنه ۸۸، فضای سایبر به شرایط امروز نزدیک بود و شبکه‌های اجتماعی توییتر و فیسبوک جریان ساز بودند. سال ۹۶ و ۹۸ نیز بسترساز فتنه، فضای سایبر بود. سال ۱۴۰۱ نیز دشمن از تمامی فضای سایبر برای رقم زدن فتنه استفاده کرد و همه ظرفیت‌ها را با وجود مسدودیت برخی فضاها، به کار برد تا موفق شود. شکوهیان راد اظهار کرد: هرجا نظام با عنوان فتنه در میدان عمل مواجه شده، بسترساز آن فضایی است که متولی شناخت مردم و جریان ارتباطات است. 🔹حالا این سئوال مطرح می‌شود که در این شرایط چه باید کرد؟ وی تصریح کرد: چند دیدگاه وجود دارد؛ دیدگاه اول معتقد است فضای سایبر یک مقوله کاملا فنی است و بین فضای سایبر و موضوع حکمرانی هیچ ارتباطی قائل نیستند. این استاد دانشگاه تهران گفت: دیدگاه دوم به شدت دیدگاه اول دچار افراط در تفکیک بین فضای سایبر و حکمرانی نیست اما معتقد است که حاکمیت نسبت به فضای سایبر متولی ایجاد امکانات زیرساختی است. وی با بیان اینکه کسانی که در حوزه فضای سایبر، تکنوکرات هستند و فقط نگاه فن سالارانه دارند معتقد به دیدگاه نخست هستند، افزود: دیدگاه دوم را مشخصا در شخص وزیر سابق ارتباطات می‌دیدیم که به دنبال گسترش پهنای باند بود اما به اعتقاد وی در این پهنای باند اگر فرهنگ مردم دچار خدشه می‌شد ایرادی نداشت. 🔹شکوهیان راد خاطرنشان کرد: دیدگاه دیگر بین فضای سایبر و حاکمیت ارتباط نزدیک‌تری دارد و معتقد است که حاکمیت این زیرساخت‌ها را باید تنظیم و منطبق بر مقررات کند. عنوانی که تحت اصطلاح «حکمرانی فضای مجازی» در ادبیات برخی مسئولان می‌شنویم بیشتر از جنبه دیدگاه سوم است. وی با بیان اینکه دیدگاه چهارم می گوید باید به این نقطه برسیم که حاکمیت مهمترین بهره‌بردار فضای سایبر باشد، گفت: یعنی همان طور که اقتصاد و فرهنگ در اختیار حاکمیت است، فضای سایبر نیز باید حکمرانی شود. حکمرانی خوب که امروز در اسناد سازمان ملل مشاهده می‌کنیم ناظر به همین تلقی از فضای سایبر است. 🔹پژوهشگر و نویسنده مطالعات سایبرنتیک گفت: دیدگاه پنجمی نیز وجود دارد که براساس آن اقلیتی از مسئولان از این نگاه بهره می‌برند که در کشور ما نگاه امام جامعه است. این نگاه معتقد است که سایبر خود حاکمیت است. شکوهیان راد بیان کرد: به عنوان مثال تمامیت دولت تلاش می‌کند قیمت ارز را مهار کند در حالی که چند کانال تلگرامی نرخ دلار فردایی را اعلام می‌کنند، در این میان همه بخش‌های متولی کشور تلاش می‌کنند اما نمی‌توانند چون عملا فضای سایبر برای آنچه می‌خواهد رقم بزند عرصه سازی می‌کند. 🔹وی تصریح کرد: مادامی که حکومتی از فضای سایبر استفاده کند و مردمش مخاطب این فضا باشند و نتواند آن را به نفع آرمان‌ها و ارزش‌هایش مدیریت کند مثل این است که آن حکومت زیرساخت‌های زندگی را می‌دهد اما نرم افزارها را کسانی دیگر بر مردم آن جامعه تحمیل می‌کنند و متاسفانه این امروز در جامعه ما عینیت دارد. 🔹پژوهشگر و نویسنده مطالعات سایبرنتیک گفت: چهار حالت اول برای شناخت فضای سایبر است اما آنچه قابل اتکاست و براساس آن باید تصمیم گیری شود دیدگاه پنجم است یعنی بپذیریم که سایبر خود حاکمیت است. (متن کامل گزارش این نشست را در خبرگزاری ایرنا و ندای اصفهان بخوانید) 👇 https://www.irna.ir/news/85108620 https://nedayeesfahan.ir/150359 🆔 @huseinmirzaie_ir
💠حضور در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه سپاهان شهر، دیدار با امام جمعه محترم حجت‌الاسلام ملکیان، و پرسش و پاسخ با نمازگزاران در حاشیه نمازجمعه 🆔 @huseinmirzaie_ir
💥در کانال حجت الاسلام حسین میرزایی (نماینده مجلس شورای اسلامی) بررسی شد؛ «بازخوانی آثار و کتاب‌های استاد سید علی اکبر پرورش» 🔹حجت الاسلام جواد جلوانی با اشاره به کتاب در حال چاپ «حوالی ۵۷» که شامل مصاحبه با ۴۶ نفر از پیشگامان انقلاب اسلامی اصفهان است، اظهار کرد: در همه این ۴۶ مصاحبه، نام مرحوم پرورش ذکر شده و افراد زیادی عنوان می‌کنند که از استاد پرورش در مبارزات انقلاب خط می‌گرفتیم، در واقع رد پای استاد پرورش در جای جای فعالیت‌های انقلاب اسلامی وجود دارد. 🔹پژوهشگر تاریخ انقلاب اسلامی با مروری بر زندگی اجتماعی و سیاسی مرحوم پرورش افزود: استاد پرورش از نفرات اصلی راه اندازی تحصن ۱۰ روزه در منزل آیت الله خادمی و سخنران اصلی تجمعات انقلابی از جمله تظاهرات تاسوعا و مراسم بزرگ در آستانه ورود امام خمینی (ره) به ایران بود که با حضور جمعیت میلیونی در میدان امام (ره) اصفهان برگزار شد. 🔹وی گفت: استاد پرورش پس از پیروزی انقلاب اسلامی منتخب مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی شد و در بحبوحه مسائل سیاسی آن زمان، نقش‌های تأثیرگذاری ایفا کرد، وی همچنین با قبول مسئولیت در بخش‌های مختلف استان، ادارات و دستگاه‌ها را سر و سامان داد و در دهه ۶۰ نیز در کابینه دولت به عنوان وزیر آموزش و پرورش نقش ایفا کرد. مرحوم پرورش در دوران اصلاحات و پس از آن نیز در سازماندهی نیروهای خط امام نقش داشت و در جمعیت موتلفه نیز حضوری پررنگ ایفا می‌کرد. 🔹جلوانی ادامه داد: استاد پرورش آثار گوناگونی را در طول حیات پربرکت خود به رشته تحریر درآورد که برخی از آن قبل از انقلاب و تعدادی نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی تألیف شده است و این آثار ابعاد گسترده شخصیتی وی را به معرض نمایش می‌گذارد. وی با بیان اینکه «پیامبر در مکه» و «علی در مدینه» کتاب‌های دوگانه‌ای است که سال ۵۵ چاپ شده است، گفت: این کتاب‌ها شامل سخنرانی‌های مرحوم پرورش است که حکم کتابی انقلاب دارد و تداعی‌گر مبارزه با رژیم پهلوی به عنوان طاغوت زمان است. نکته جالب اینکه قبل از انقلاب و ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی این کتاب‌ها در تیراژهای گسترده به چاپ رسیده است. 🔹این پژوهشگر تاریخ انقلاب اسلامی ادامه داد: «قرآن و خطوط انفاق» عنوان کتاب دیگری از مرحوم پرورش است که قبل از انقلاب برای نخستین بار چاپ شده است. این کتاب شامل سخنرانی وی در افتتاحیه صندوق قرض الحسنه امام حسن مجتبی (ع) در اصفهان است. 🔹وی گفت: یکی از کتاب‌های فوق‌العاده مرحوم پرورش که الهام بخش مبارزان سیاسی سال‌های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی است، شامل مباحث مطرح شده در جلسات قرآنی او است. در این جلسات «سوره کهف» برای تفسیر انتخاب شده و جلسات در روزهای دوشنبه در مسجد آیت الله خادمی (با نام قدیم حاج‌رسولی‌ها) برگزار می‌شده است. این سوره داستان جوانمردانی است که برای حفظ دین خود هجرت می‌کنند، این کتاب در سال ۹۳ با نام «مردان آنجلس» تجدید چاپ شده است. 🔹جلوانی با بیان اینکه سخنرانی مرحوم پرورش در سال ۱۳۵۶ تحت عنوان «نقش عینی وحی» در مسجد امام علی (ع) اصفهان نیز به کتاب تبدیل شده است، افزود: شهید علی اکبر اژه‌ای از شهدای ۷ تیر، سخنرانان این مسجد را دعوت کرده و سخنان آن‌ها را نوشته و از آن جزواتی تهیه کرده که کتاب نقش عینی وحی شامل سخنرانی استاد پرورش در این مسجد و البته با نام مستعار «علی اکبر تربیت» به چاپ رسیده است. 🔹وی خاطرنشان کرد: مرحوم پرورش بر قرآن و نهج‌البلاغه و احادیث اهل بیت علیهم السلام تسلط عجیبی داشت که کتاب «پدیده جاهلیت از دیدگاه قرآن» نشان دهنده همین تسلط است. 🔹این پژوهشگر تاریخ انقلاب اسلامی بیان کرد: برخی کتاب‌های استاد پرورش حتی در کتابخانه منزل ایشان نیز موجود نیست، بنده از خانواده استاد علت را پرسیدم که پاسخی جالب داشت. علت آن فراری بودن استاد پرورش از اسم و رسم بود، او می‌گفت حتی از چاپ کردن کتاب‌های قبل از انقلاب نیز پشیمان هستم. وی گفت: خانواده مرحوم پرورش می‌گویند او در سال‌های آخر عمر خود بود که یک روز وانتی خبر کرد و کل کتاب‌های خود را بار کرده و فرستاد جایی که نمی‌دانیم، در واقع او می‌خواست از همه تعلقات جدا شود. 🔹جلوانی ادامه داد: مجموعه درس‌گفتار با عنوان «مدیریت از دیدگاه نهج‌البلاغه» کتاب دیگری است که زمان حضور مرحوم پرورش به عنوان وزیر آموزش و پرورش توسط ایشان بیان و به چاپ رسیده است. (متن کامل گزارش این نشست را در خبرگزاری مهر مطالعه فرمایید) 👇 https://www.mehrnews.com/news/5778129 https://nedayeesfahan.ir/150368 🆔 @huseinmirzaie_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پخش گزارش «نشست ماهانه مجمع نمایندگان استان اصفهان» به میزبانی شهرداری درچه از سیمای مرکز اصفهان 🔹 دستور جلسه: از مسئله آب استان تا تامین زمین برای نهضت ملی مسکن 🔹 با حضور مشترک معاونین استانداری در حوزه عمرانی و آب 🆔 @huseinmirzaie_ir