eitaa logo
دکترین بازار
119 دنبال‌کننده
72 عکس
8 ویدیو
1 فایل
کانال تبئین دکترین مارکت و بازار اسلامی ارتباط با ادمین @Mohammad_IMD
مشاهده در ایتا
دانلود
پارادایم یا وادی همان زمین کنش.دو سوپر پادادایم در عالم فعلی ظهور دارد . سوپر پارادایم اومانیسم (humanism) و ابر وادی تئوئیسم(خداگرائی) http://yon.ir/OjONg در اولی بشر مبنای تصمیمات است . بشر هر انچه را که تصمیم بگیرد صحیح است . به همین دلیل حق فقط برای بشر است. حقوق بشر زائیده همین تفکر است . یعنی در پارادایم ( هر پارادایمی با مرکز و پیرامونش تعریف می شود . هر انچه را که در مرکز است همه چیز با آن تعریف می شود و سایر عوامل به حاشیه می روند) بشر گرائی خدا در حاشیه است . لذا مالکیت نیر از نوع درجه یک می شود همان مالکیت خصوصی . با این تعاریف حقوف بشر زائیده تفکری است که خدا به حاشیه رفته است. ایجاد دوائر حقوق بشری در دانشگاه ها و حتی مراکز نظارتی پذیرش حاکمیت غیر خداست . اعلانیه جهانی حق خدا کجاست؟ ________ 🔖 کانال تخصصی تبیین بازار اسلامی و مارکت 📡 @I_M_Doctrine
توماس هابز انسان گرگ انسان است . فروید: انسان حیوان غیر قابل اعتماد است. سایر فیلسوفان : انسان حیوان ضاحک ، حیوان مدنی الطبع،حیوان ناطق و.. @I_M_Doctrine
دکترین بازار
توماس هابز انسان گرگ انسان است . فروید: انسان حیوان غیر قابل اعتماد است. سایر فیلسوفان : انسان حیوان
http://l1l.ir/4vgc 👈 با نگاه به نظر فیلسوفان و صاحبنظران اندیشه مدرن پی می بریم که نگاهشان به انسان صرفا حیوانی است و جهان را به منزله جنگلی بزرگی می دانند که انسان یک نوع حیوان آن است. نگاه داروین که بحث ماندن نژاد اصلح را مطرح می کند در کنار نگاه حیوانی به انسان در جنگل دنیا که وجود دارد در اقتصاد ( تامین منابع مالی محدود برای نیازهای نامحدود) اگراز نگاه کلی بنگریم برای منابع مالی محدودی که وجود دارد 7 میلیارد گرگ که به خون هم تشنه اند برای ماندن در تطور داروین برای کسب منابعی که به اندازه کل حیوانات در این جنگل نیست مالکیت خصوصی درجه یک که جولان دهد رحم و مروتی نیست. ‼️ اینجاست که خوی تکبر و دزدی و ... در تک تک این حیوانات متبلور است ⭕️ آدام اسمیت نیز در ثروت ملل خود اینگونه عنوان می کند در اقتصاد ، بازار افراد ناتوان را خود به خود حذف می کند. دقیقا سالها قبل از داروین این آدام اسمیت بود که ماندن نژاد اصلح را مطرح کرد . همانطور که در مبحث قبل() مطرح شد. چون در نگاه مدرن انسان محور است . مالکیت انسان مطرح است و توسط او همه چیز رقم می خورد لذا مالکیت او درجه یک است . ♨️ اما در اسلام خدا مالک همه چیز است. و بسط رزق توسط اوست پس منابع مالی محدود نمی شود و زمانی که قناعت مطرح باشد نیازها نامحدود نیست . آیا به راستی کدام اقتصاد در ایران جاری است؟ ______ 🔖 کانال تخصصی تبیین بازار اسلامی و مارکت @I_M_Doctrine
فلسفه همان حکمت نیست. حکمت گمشده مومن است. Ph.d همان فلسفه تبیین دکترین است. پس کسی که دکترین می دهد همان دکتر است و معادل اسلامی فقیه _____ @I_M_Doctrine
📢ا در سکوت رسانه‌ها در حال اجرایی شدن است! 🔴 لزوم هوشیاری در برابر طرح جدید 🔻درحالی ما در شرایط به سر می‌بریم که نه تنها گشایش اقتصادی رقم نخورده، بلکه چنین گشایش‌هایی منوط به واگذاری امتیازات و تعهدات بیشتری به غرب شده است. یکی از این تعهدات الزام‌آور، اجرایی شدن قوانین «» در نظام بانکی کشور است. این کمیته همانند سایر نهادهای بین المللی، سعی در یکسان‌سازی قوانین کشورها به شیوه غربی دارد. در سوئیس تشکیل میشود و وظیفه آن طراحی قوانین بین المللی بانک‌ها و اجرایی کردن این قوانین در کشورهای عضو و غیر عضو این کمیته است. 🔻پس از توافق ، نظام بانکی کشور امکان برقراری ارتباط و تعامل با غرب را نیافت؛ علت این امر سرباز زدن غربی‌ها از تعامل به خاطر رعایت نکردن قوانین نهادهای بین المللی هم‌چون “” و «کمیته بال» بوده است. دولت در دو سال گذشته تمام توان خود را در مسیر پیاده‌سازی غرب گذاشته است؛ تا جایی که در سال گذشته، در گام نخست سعی در اجرایی کردن قوانین مبارزه با تأمین مالی تروریسم (FATF) را داشت و در حال حاضر، قصد پیاده‌سازی قوانین کمیته بال -تحت عنوان «اصلاح نظام بانکی» کشور- را دارد. در دو سال اخیر، مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های رئیس بانک مرکزی و رؤسای بانک‌های کشور و همچنین متن مرحله اول اصلاح نظام بانکی، گویای الزام دولت برای اجرایی کردن این قوانین تا سال 2018 است! 🔻دولت و بانک‌ها برای سرپوش گذاشتن بر سر چنین آشکاری، از موج اصلاح‌خواهانه مردم برای حذف نظام مالی ربوی در حال سوء استفاده است تا نفوذ و تسلط قوانین غربی -که خود موجب ترویج و تجویز می‌شود- را در قالب و آن جلوه دهد! هیاهوی اصلاح نظام بانکی کشور در این روز‌ها، نه از روی جناب‌شان برای اسلامی و شرعی‌کردن بانک‌هاست، بلکه تنها از روی الزام و اجبار برای چیدن میوه ممنوعه تعامل با غرب و غربی‌سازی و پیاده کردن است! ♦️همان‌طور که یونسکو مصداق بارز نفوذ و تسلط غرب بر جمهوری اسلامی است، اجرایی شدن قوانین کمیته بال در نظام اقتصادی جمهوری اسلامی اولاً موجب کاهش ضریب کشور خواهد شد و ثانیاً با باز شدن درب‌های اقتصاد کشور به سوی غرب، امکان به عمق اقتصاد کشور را به و اقتصادی خواهد داد تا بتوانند با دامن‌زدن به جنگ‌های ارزی و اقتصادی، توان را از مردم و حکومت بگیرند. ___________________ 🔖 کانال تخصصی تبیین بازار اسلامی و مارکت 📡 @I_M_Doctrine
📸 yon.ir/xoTMG 🔴 امام خمینی (ره) فرمودند: « » 👈 امروزه پول بدل به و شده است. 👈 بانک‌ها پول را تبدیل به کلا کرده‌اند 🏛 اما بانک‌ها چگونه این کار را کرده‌اند؟ 👈 نرخ سود علی الحساب سپرده های مشتریان + نرخ هزینه‌های بانک را به عنوان بهای تمام شده پول + ۴ درصد کارمزد ( برای اعمال نظر علما ) را به عنوان سود احتساب می‌کنند در نتیجه مجموع اینها را میزان نرخ بهره وام بانکی در نطر می‌گیرند که به مشتریان وام می دهند ( مثلا بهای تمام شده پول ۱۴ درصد می شود و نرخ بهره وام خود را ۱۸ می گیرند) 🔻آیا با این‌ حساب می‌توانیم بگوییم پول کار نمی‌کند؟ 🔻 ✍ ارتباط با ادمین 👇👇👇👇 @Mohammad_IMD ________________ 📡 @I_M_Doctrine 📡 @reba_ir
📸 yon.ir/LnQ9W ✍ ما فکر می‌کنیم مکانی است برای تأمین مالی شرکت‌ها 🔸این موضوع تا جایی درست است که در بازار اولیه سهام یک کارخانه عرضه می‌شود اما پس‌ازآن در عمل به دلیل آنکه سهامدار در شرکت نمی‌تواند سهام خود را نقد کند با خریدوفروش آن ، سهامداران به سفته‌بازی دچار می‌شوند. ❌بعد از تأمین مالی شرکت‌ها عملاً خریدوفروش سهام در تولیدات یا تأمین مالی شرکت‌ها دخیل نیست ( ممکن است افزیش سرمایه مید فایده باشد اما عملاً شرکت خود را کنار می شکد )و با تفاوت قیمت خرید و فروش سهامداران سود می‌کنند یعنی عملا تولید شکل نمی‌گیرد در ضمن ، چند درصد شرکتهای تولیدی سهامی عام هستند که سرمایه گذاری در بورس می تواند به تولید کشور کمک کند ؟ 🔸به‌عنوان‌مثال خود تحلیل تکنیکال عملاً ابزاری است برای زمان کِی خریدن و فروختن ( یعنی بر اساس صورت مالی شرکتها یا سودآوری آنها نیست یعنی مولفه تولید عملاً کنار گذاشته شده است ) و حتی بازده سهامدار بخش عمده ای از آن با تغییر قیمت سهام نصیب سهامدار می شود به عبارت واضح‌تر این خریدوفروش‌ها نه چیزی را با امنیت‌تر می‌کنند نه تولیدی شکل می‌گیرد نه کار خاصی .... 🔸بر این اساس در بازار یا باید بخریم یا بفروشیم اگر سهام بخریم یعنی میدانیم در آینده این سهام رشد قیمتی دارد درواقع از طرف فروشنده سود می‌کنیم ( همان عمل قمار باز است که از ضرر رقیبش سود می‌کند که ان شاء الله توضیح داده خواهد شد) و بالعکس بر اساس تحلیل‌ها یا رانت‌های مختلف به تصمیم فروش می‌رسیم که باز اگر می‌دانیم قیمت سهام در آینده‌ای دور یا نزدیک کاهش پیدا خواهد کرد و اعلام نکنیم درواقع غش در معامله کرده‌ایم که کار اولی شبیه و دومی است. ✍ ارتباط با ادمین 👇👇👇👇👇👇👇 @Mohammad_IMD ___________________ 📡@I_M_Doctrine ✊ نهضت مردمی ممانعت ازجنگ باخدا 📡 @reba_ir
📸 yon.ir/FlHZu 🔴 اصولاً قمار دارای ۲ وجه است 🔻 ریسک مجدد و سود از ضرر طرف مقابل 👈برای نمونه قمار معروف ۲۱ به طور کلی و اجمالی به این صورت است 🔻 مجموع کارت‌هایی که انتخاب می‌کند قمار باز ، باید نزدیک به 21 باشد و بیشتر از آن نباشد و این نزدیکی به عدد 21 باید طوری باشد که از طرف مقابل بیشتر باشد تا برنده شود . 🔻 در بازی ۲۱ هر قماربازی که ریسک می‌کند که یک برگ بکشد تا به عدد ۲۱ نزدیک شود باید دوباره مبلغی را به بانک اعلام کند و آن مبلغ پیشنهادی را نیز به همراه داشته باشد که در صورت برنده شدن مبلغ موردنظر را از بانک برداشته و یا اگر ببازد باید مبلغ مورد نظر را به بانک پرداخت کند و اگر کل بانک را طلب کند و عدد کارت‌هایش به ۲۱ نزدیک‌تر باشد از طرف مقابل ، کل بانک یعنی مجموع آورده همه بازیگرها را صاحب می‌شود اگر ببازد که هیچ باید به همان اندازه پول به بانک پرداخت کند 👈 به سراغ بورس بروم 🔻در بورس، خریدار یا فروشنده سهام ( منظور از ای فرد کسی است که به سود سالانه شرکتها بسنده نکرده و با سفته بازی ِ تفاوت قیمتها خواهان کسب سود است ) بر اساس تحلیل‌ها و بررسی‌ها (روش تحلیل تکنیکال و ... که بعداً مفصل توضیح خواهم داد) تصمیم می‌گیرد سهمی را بخرد یا بفروشد و بررسی ای که صورت داده تصمیم می‌گیرد سهام مورد نظر را مثلاً در قیمت ۲۱ ریال خریداری یا به فروش برساند.(21 ريال در واقع نقطه اکسترمم قیمتی برای زمان کِی خریدن یا کی ِ فروختن است که سهامدار هر میزان به این عدد نزدیکتر بخرد یا بفروشد بیشتر سود می کند در واقع ریسک می کند که خود را به این عدد نزدیکتر کند ) 🔻لذا ریسک می‌کند که آیا الان زمان مناسبی برای خرید یا فروش هست یا نه، (زیرا هر چه به میزان اوج کاهش قیمت هنگام خرید یا اوج میزان قیمت هنگام فروش نزدیک‌تر باشد سود حاصل بیشتر خواهد بود) 🔻در نتیجه یا ریسک می‌کند که به نقطه اکسترمم نسبی قیمتی برسد یا خیر (در اینجا به عنوان مثال قیمت ۲۱ ریال) که اگر برسد که برنده است و بیشترین سود را از تفاوت قیمت به‌دست می‌آورد یا نه که در این صورت یا سود کمتری کسب می کند ( مانند کسی که در قمار 21 مبلغ اعلامی به بانک را هر میزان بیشتر اعلام کند در صورت برنده شدن بیشتر سود می کند ) 💢💢 با این اوصاف است که بیان می شود ریسک بیشتر بازدهی بیشتر دارد 🔻 یعنی در اصل از ضرر طرف مقابلش سود می‌کند؛ و یا اینکه خیر ریسک جواب نمی‌دهد و طرف مقابلش به عدد موردنظر نزدیک‌تر است لذا قمارباز طرف مقابلش از ضرر خریدار یا فروشنده مورد نظر سود می‌کند. 🔻اما یک مسئله اینجا نمود دارد و آن اینکه مبلغی را که قمارباز به بانک پرداخت می‌کند برای ریسک کار بعدی را نیز می شود شبیه به Margin Call در بورس نیز دید که ان شاء‌الله در توضیحات بعدی توضیح خواهیم داد. ✍ ارتباط با ادمین 👇👇👇👇👇👇👇 @Mohammad_IMD ______________ 📡@I_M_Doctrine ✊نهضت مردمی ممانعت از جنگ باخدا 📡 @reba_ir
http://yon.ir/wgc2m 1 از منتخب پایان نامه " دکترین بازار اسلامی " ❌ گزیده فصل اول - ریشه شناسی واژه ها 🔺🔻««» مكتب اعتقاد و اصالت به « » مابه ازاء واژه ي «اباحه» است كه از ريشه ي لاتيني«Liber» به معناي آزاد و رها، مشتق شده است. 🔻🔺 اصالت اباحه، تبيين مولفه هائی است كه چون بشر را «رها» می‌داند لذا همه چيز براي او «مباح» درنظر گرفته می‌شود و «حلال»، «حرام»، «مستحب» و «مكروه» نفي می‌گردند. ازاین رو لیبرالیسم را باید اباحه گرایی دانست. 🔸محصول ایدئولوژی لیبرالیسم در حوزه ی اقتصاد، اقتصاد اباحه یا Liberal Economy است. هنگامی که موضوعیت پیدا کرد ، به انسان این اجازه داده می شود که هرچه دلش خواست انجام دهد. 🔹 این اجازه ی مباح دانستن همه چیز ، منتج به «لسه فر» می شود. Lasseze Faire ❌در لسه فر آن چه که اجازه ی عرض اندام پیدا می کند، «هوای نفس» انسان است و نتیجه ی آن، «اصالت هوی» است. لسه فر یعنی انسان اجازه دارد هرکاری می‌خواهد انجام دهد و دراين راه هيچ امر و نهي، شرعي و غيرشرعي را برنتابد. مابه ازاء مفهوم لسه فر نيز، عبارت «يَتَصرَّفُ على هَوَاه»(هرچه كه بخواهد،انجام می‌دهد) درعربي بيان شده است. ⚠️نتیجه ی لسه فریسم در اقتصاد عملاً منتج به «بازار آزاد» می شود. در بازار آزاد، آنچه که اصالت دارد، سرمایه است 🔻🔺«واژه ي Capital از ريشه ي لاتيني Caput يا Capita ، به معناي سر و بالاترين قسمت هرچيزي است به نحوي كه بقاي زندگي آن چيز، بدون سر ممكن نباشد. 🔺🔻«این مفهوم در زبان عربی، معادل «رأس المال» خوانده می شود که درواقع همان مفهوم سرِ مایه را می رساند که «مایه» در زبان فارسی، برابر«مال» در زبان عربی می باشد. 🔸همان طور كه در بدن انسان، سر بالاترين و برترين قسمت، محسوب مي شود و علاوه بر انباشت داده ها و اطلاعات، فرماندهي كل بدن، اعضاء و جوارح، ديده باني و دريافت اطلاعات محيطي و محاطي، هم چنين تراوش اطلاعات را نيز به عهده دارد. ⭕️ سر به بدن مايه مي دهد و بدن نيز بدون سر امكان حيات و زندگي ندارد. در بازار آزاد، نيز آن چه موجب حيات و قوام ثروت است، كاپيتال يا سرمايه است. سرمایه میزانی از مال است که فرد در بازار شرکت می دهد و به دنبال کسب سود و افزایش بی حساب آن است. لذا قطعاً چنین رویکردی، منتج به تکاثر سرمایه و ثروت می شود ✍ ______________ ارتباط با ادمین 👇👇👇👇👇👇👇 @Mohammad_IMD _________________ 🔖 کانال تخصصی تببین دکترین بازار اسلامی و لیبرال 📡@I_M_Doctrine
http://yon.ir/rTbMV 2 از منتخب پایان نامه " دکترین بازار اسلامی " ❌ گزیده فصل اول - ریشه شناسی واژه ها 💢 🔻🔺«عبارتی فرانسوی است به معنی بگذار هر چه می خواهد انجام دهد. درست است که لسه فر یک واژه اقتصادی بود که توسط تبیین شد ، اما بسط این تفکر توسط افرادی چون ، و در حوزه های علوم اجتماعی، اخلاق، علوم سیاسی و... صورت گرفت که سبب شد لسه فر مبنای(سنگ بنا) تفکر اومانیسم و مدرنیسم در غرب قرار گیرد. 🔺🔻فلسفه لسه فر تبیین چرائی و چیستی این موضوع است که انسان اجازه دارد هرکاری که می خواهد انجام دهد و در این راه هیچ امر، نهی و شرعی را برنتابد. به عبارتی می توان آن را یکی از ستونهای پیدایش تفکر دانست یعنی برای کسب سود انسان می تواند به هر نحوی عمل کند. از این رو یکی از کتابهای اقتصاد لیبرال کتاب جِرِمی بِنِتام پدر ایئولوژی است به نام زیرا چون منفعت خوب است و منفعت می آورد پس باید انجام شود 🔺🔻در قرن اخیر ایدئولوژی که شالوده اکانومی نئولیبرال است. دو مدل عمده بازار آزاد در تفکر ها و نئومرکانتیلیسم را ارائه نموده است. 🔸اولی (بازار آزاد) به جدائی حکومت و فضای اقتصاد معتقد است و نقش حکومت را فقط تبیین قوانین و مقررات می داند تا کسب و کار، آزاد و شناور باشد. این دیدگاه سنتی است که به آدام اسمیت بر می گردد. 🔸 مدل دوم (نئومرکانتیلیسم) یا کورپوریتیسم، به اتحاد میان حکومت و فضای اقتصاد اعتقاد دارد. در این نوع منظر، یک حکومت ضروری است تا در موقع ضرورت چرخهای منافع اقتصاد را بچرخاند که البته باید برای جلب رضایت بنگاههای اقتصادی باشد این دیدگاه برگرفته از دیدگاه مرکانتیلیستهای قرن 17میلادی است و پیروانش ظاهراً پیروز این دو میدان هستند اما واقعیت رخ داده برتری نئومرکانتیلیسم به عنوان پشت پرده بازار آزاد است . 💢مرچنت محصول تفکر مکتبی مرکانتیلیسم ، مرچنت – سوداگرا - است. 💢فلسفه بورژوازی 🔺🔻برگرفته از واژه فرانسوی به معنای شهروند، به طبقه متوسط اجتماعی سوداگر(مرچنت) از سرمایه داران گفته می شود. 🔸اخلاق سوداگرانه بورژوازی، بشر مرچنت را به سوی بهره برداری هرچه بیشتر از دنیای مادی سوق می دهد. بسط این تفکر توسط مکتب نئوکلاسیک صورت گرفت. از دیدگاه آنان بر اساس لذت و رنج تعبیر می شود. 🔸از آنجا که بشر بورژوا به دنبال تمتع بیشتر و کار کمتر است، علم اقتصاد علمی می شود که با حداقل هزینه حداکثر رضایتمندی را برای بشر در دنیای مادی فراهم می آورد . 💢ایدئولوژی بورژوا در سایه آزادی اباحه () به دست آوردن ، برخورداری و تمنای تمتع مادی هر فرد که در زندگی مادی دنیا خلاصه می شود مهمترین هدف تفکر است. 💢دکترین بورژوا 🔺🔻محصول تفکر نئومرکانتیلیسم سبک زندگی بورژوازی است. بورژوا کسی است که تلاش و کوشش خود را صرف انجام معاملات تجاری سودآور می کند، برای او هر فعالیتی با نگاه ارزش پولی همراه است و در هر قدمی به سود و زیان آن می اندیشد. 🔸از نظر این آدم «جهان یک بازار بسیار بزرگ است. با عرضه و تقاضاهایش، بحرانهای خوب و بدش، سود و زیانش و پرسشی که همیشه بر سر زبانش این است که چقدر می ارزد؟ از آن چه میزان سود می توانم بسازم؟ احتمالاً پرسش نهائی او این است که قیمت کل دنیا چقدر است؟ دایره افکار او به انجام معاملات تجاری محدود است و تمام وقت خود را صرف انجام موفقیت آمیز تجاری می کند. 💢مارکت 🔺🔻 آن به واژه فرانسوی Marchiet و در فرانسه مدرن به Marché و در لاتین به واژه Mercātus می رسد. : در فرهنگ وبستر مکان و یا زمان فروش تعیین شده است. را این گونه تعریف می کند: هرکجا تولید کننده و مصرف کننده از یکدیگر تفکیک شدند، مکانیزمی شکل می گیرد که بین آن دو رابطه برقرار می کند. این مکانیزم هر چه که باشد من آن را بازار می نامم . ✍ ________________________ ارتباط با ادمین 👇👇👇👇👇👇👇 @Mohammad_IMD _______________________ 🔖 کانال تخصصی تبیین دکترین بازار اسلامی و لیبرال 📡@I_M_Docrine