14.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹ما تا وقتی که "دولت اسلامی" نداشته باشیم نمی توانیم "جامعه اسلامی" داشته باشیم
🔸مردم نسبت به مسؤلین موجود بی اعتماد شده اند
⚠️ میگه من با دلار کار نکنم اون وقت برادر رئیس جمهور بره صرافی بزنه تو اوج نوسان دلار؟!!
"استاد پناهیان"
هدایت شده از 🏅 زبان منجی | IELTS 🏅
🇮🇷مرور درس دوم به صورت متن
سلاااااام خدمت اعضای محترم و شیعیان امام زمان
ببین چخبره کانال 😍
ارتش مجازی جنگ نرم جمهوری اسلامی ایران 🇮🇷🇮🇷🇮🇷
در
درس
اول
کجا؟؟
صدا نیومد 😁
در درس اول
یاد گرفتیم
چگونه بگوییم
من هستم
تو هستی
او هست
ما هستیم و.....
گفتیم سه تا فعل داریم
am_is_are
هر سه فعل بالا به معنی بودن هستند
وا 😂
خب اگر سه فعل به معنی بودن هستند
خب فرقشون چیه؟؟ 😂
نخند 😡
چشم 😁
☺️خوبه؟
آره نخند داریم درس میدم بچه
آره
am_is_are
این سه فعل به معنی بودن هستند
اما فرقشان در این است که
I من
با فعل am می آید
یعنی
🔺I am.... من هستم
Youشما
Weما
They آنها
هر سه با فعل are می آیند
یعنی
🔺You are... شما هستيد
🔺We are... ما هستیم
🔺They are... آنها هستند
خب am که گفتی
Are
هم که گفتی
پس is چی؟
فعل is موندااا!
د صب کن بچه 😂
آره
فعل آخر فعل is است
He... او(مرد)
She... او(زن)
It... این
با فعل is می آیند
یعنی
🔺He is... او هست
🔺She is... او هست
🔺It is... این هست
پس سه فعل
am_is_are
معنی بودن گرفتند
گذشته ای این فعل ها چه می شود؟
am=was
Are=were
Is=was
مثلا 👇
🔺I am a boy
من یک پسر هستم
🔺I am happy
من خوشحال هستم
🔺I was happy
من خوشحال بودم
🔺 We are happy
ما خوشحال هستیم
🔺 We were happy
ما خوشحال بودیم
🔺 He is serious
او جدی است
🔺 He was serious
او جدی بود
🔺 Ali is ready(ردی)
علی آماده است
🔺Zeynab is kind
زینب مهربان است
..............................................
Have_has
هر دو به معنی داشتن هستند
فرقشون چیه؟
I
You
We
They
با
Have دار می شوند
🔺I have... من دارم
🔺We have... ما داریم
🔺You have... شما دارید
🔺They have... آنها دارند
Has چی؟
He
She
It
با.
has
دارا می شوند
🔺He has... او دارد
🔺She hasاو دارد
🔺It has این دارد
حالا گذشته ای has و have میشه
had
مثلا
🔺We have a book
ما کتاب داریم
گذشتش میشه
🔺We had a book
🔺He has a book
او یک کتاب دارد
🔺He had a book
او یک کتاب داشت
ارتش مجازی جمهوری اسلامی 🇮🇷✌️
لبیک یا خامنه ای
این گام
همان جهانی شدن مااست ✌️
یک یک ز موانع همه در حال عبوریم
آنقدر جلو رفته
که نزدیک ظهوریم
🇮🇷🇮🇷🇮🇷😍💥 لبیک یا خامنه ای 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
منتشر کن
خیلی از انقلابی ها منتظر چنین خبر هستند
@faalane_gomnam_eng
8.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔷بسیارمهم
#حکیم_خیراندیش
سلامت تن با استفاده از گرمی جات و ورزش
بیشترین مراجعات بیماری سرد است
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸
#مسافر🇮🇷🌷🍃
@iamshaher59
🍃✨🍃✨🍃✨🍃🌸
*حدیث کسا*
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم
عَنْ فاطِمَهَ الزَّهْراَّءِ عَلَیْهَا السَّلامُ بِنْتِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ قالَ سَمِعْتُ فاطِمَهَ اَنَّها قالَتْ دَخَلَ عَلَىَّ اَبى رَسُولُ اللَّهِ فى بَعْضِ الاَْیّامِ فَقالَ السَّلامُ عَلَیْکِ یا فاطِمَهُ فَقُلْتُ عَلَیْکَ السَّلامُ قالَ اِنّى اَجِدُ فى بَدَنى ضُعْفاً فَقُلْتُ لَهُ اُعیذُکَ بِاللَّهِ یا اَبَتاهُ مِنَ الضُّعْفِ فَقَالَ یا فاطِمَهُ ایتینى بِالْکِساَّءِ الْیَمانى فَغَطّینى بِهِ فَاَتَیْتُهُ بِالْکِساَّءِ الْیَمانى فَغَطَّیْتُهُ بِهِ وَصِرْتُ اَنْظُرُ اِلَیْهِ وَاِذا وَجْهُهُ یَتَلاَْلَؤُ کَاَنَّهُ الْبَدْرُفى لَیْلَهِ تَمامِهِ وَکَمالِهِ فَما کانَتْ اِلاّ ساعَهً وَاِذا بِوَلَدِىَ الْحَسَنِ قَدْ اَقْبَلَ
وَقالَ السَّلامُ عَلَیْکِ یا اُمّاهُ فَقُلْتُ وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا قُرَّهَ عَیْنى وَثَمَرَهَ فُؤ ادى فَقالَ یا اُمّاهُ اِنّى اَشَمُّ عِنْدَکِ راَّئِحَهً طَیِّبَهً کَاَنَّها راَّئِحَهُ جَدّى رَسُولِ اللَّهِ فَقُلْتُ نَعَمْ اِنَّ جَدَّکَ تَحْتَ الْکِساَّءِ فَاَقْبَلَ الْحَسَنُ نَحْوَ الْکِساَّءِ
وَقالَ السَّلامُ عَلَیْکَ یا جَدّاهُ یا رَسُولَ اللَّهِ اَتَاْذَنُ لى اَنْ اَدْخُلَ مَعَکَ تَحْتَ الْکِساَّءِ فَقالَ وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا وَلَدى وَیاصاحِبَ حَوْضى قَدْ اَذِنْتُ لَکَ فَدَخَلَ مَعَهُ تَحْتَ الْکِساَّءِ فَما کانَتْ اِلاّ ساعَهً وَاِذا بِوَلَدِىَ الْحُسَیْنِ قَدْ اَقَْبَلَ
وَقالَ السَّلامُ عَلَیْکِ یا اُمّاهُ فَقُلْتُ وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا وَلَدى وَیا قُرَّهَ عَیْنى وَثَمَرَهَ فُؤ ادى فَقالَ لى یا اُمّاهُ اِنّىَّ اَشَمُّ عِنْدَکِ راَّئِحَهً طَیِّبَهً کَاَنَّها راَّئِحَهُ جَدّى رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى الَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ فَقُلْتُ نَعَمْ اِنَّ جَدَّکَ وَاَخاکَ تَحْتَ الْکِساَّءِ فَدَنَى الْحُسَیْنُ نَحْوَ الْکِساَّءِ
وَقالَ السَّلامُ عَلَیْکَ یا جَدّاهُ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا مَنِ اخْتارَهُ اللَّهُ اَتَاْذَنُ لى اَنْ اَکُونَ مَعَکُما تَحْتَ الْکِساَّءِ فَقالَ وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا وَلَدى وَیا شافِعَ اُمَّتى قَدْ اَذِنْتُ لَکَ فَدَخَلَ مَعَهُما تَحْتَ الْکِساَّءِ فَاَقْبَلَ عِنْدَ ذلِکَ اَبُوالْحَسَنِ عَلِىُّ بْنُ اَبى طالِبٍ
وَقالَ السَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ فَقُلْتُ وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا اَبَاالْحَسَنِ وَ یا اَمیرَ الْمُؤْمِنینَ فَقالَ یا فاطِمَهُ اِنّى اَشَمُّ عِنْدَکِ رائِحَهً طَیِّبَهً کَاَنَّها راَّئِحَهُ اَخى وَابْنِ عَمّى رَسُولِ اللَّهِ فَقُلْتُ نَعَمْ ها هُوَ مَعَ وَلَدَیْکَ تَحْتَ الْکِساَّءِ فَاَقْبَلَ عَلِىُّ نَحْوَ الْکِساَّءِ
وَقالَ السَّلامُ عَلَیْک یا رَسُولَ اللَّهِ اَتَاْذَنُ لى اَنْ اَکُونَ مَعَکُمْ تَحْتَ الْکِساَّءِ قالَ لَهُ وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا اَخى یا وَصِیّى وَخَلیفَتى وَصاحِبَ لِواَّئى قَدْ اَذِنْتُ لَکَ فَدَخَلَ عَلِىُّ تَحْتَ الْکِساَّءِ ثُمَّ اَتَیْتُ نَحْوَ الْکِساَّءِ وَقُلْتُ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبَتاهُ یا رَسُولَ اللَّهِ اَتَاْذَنُ لى اَن اَکُونَ مَعَکُمْ تَحْتَ الْکِساَّءِ قالَ وَعَلَیْکِ السَّلامُ یا بِنْتى وَیا بَضْعَتى قدْ اَذِنْتُ لَکِ فَدَخَلْتُ تَحْتَ الْکِساَّءِ فَلَمَّا اکْتَمَلْنا جَمیعاً تَحْتَ الْکِساَّءِ اَخَذَ اَبى رَسُولُ اللَّهِ بِطَرَفَىِ الْکِساَّءِ وَاَوْمَئَ بِیَدِهِ الْیُمْنى اِلَى السَّماَّءِ
وَقالَ اَللّهُمَّ اِنَّ هؤُلاَّءِ اَهْلُ بَیْتى وَخاَّصَّتى وَحاَّمَّتى لَحْمُهُمْ لَحْمى وَدَمُهُمْ دَمى یُؤْلِمُنى ما یُؤْلِمُهُمْ وَیَحْزُنُنى مایَحْزُنُهُمْ اَنَا حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَهُمْ وَسِلْمٌ لِمَنْ سالَمَهُمْ وَعَدُوُّ لِمَنْ عاداهُمْ وَمُحِبُّ لِمَنْ اَحَبَّهُمْ اِنَّهُمْ مِنّى وَ اَنَا مِنْهُمْ فَاجْعَلْ صَلَواتِکَ وَبَرَکاتِکَ وَرَحْمَتَکَ وَغُفْرانَکَ وَرِضْوانَکَ عَلَىَّ وَعَلَیْهِمْ وَاَذْهِبْ عَنْهُمُ الرِّجْسَ وَطَهِّرْهُمْ تَطْهیراً
فَقالَ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ یا مَلاَّئِکَتى وَیا سُکّانَ سَمواتى اِنّى ماخَلَقْتُ سَماَّءً مَبْنِیَّهً وَلا اَرْضاً مَدْحِیَّهً وَلا قَمَراً مُنیراً وَلا شَمْساً مُضِیَّئَهً وَلا فَلَکاً یَدُورُ وَلا بَحْراً یَجْرى وَلا فُلْکاً یَسْرى اِلاّ فى مَحَبَّهِ هؤُلاَّءِ الْخَمْسَهِ الَّذینَ هُمْ تَحْتَ الْکِساَّءِ فَقالَ الاَْمینُ جِبْراَّئیلُ یارَبِّ وَمَنْ تَحْتَ الْکِساَّءِ
فَقالَ عَزَّوَجَلَّ هُمْ اَهْلُ بَیْتِ النُّبُوَّهِ وَمَعْدِنُ الرِّسالَهِ هُمْ فاطِمَهُ وَاَبُوها وَبَعْلُها وَبَنُوها فَقالَ جِبْراَّئیلُ یارَبِّ اَتَاْذَنُ لى اَنْ اَهْبِطَ اِلَى الاَْرْضِ لاَِکُونَ مَعَهُمْ سادِساً فَقالَ اللَّهُ نَعَمْ قَدْ اَذنتُ لكَ
فَهَبَطَ الاَْمینُ جِبْراَّئیلُ وَقالَ السَّلام
ُ عَلیْکَ یا رَسُولَ اللَّهِ الْعَلِىُّ الاَْعْلى یُقْرِئُکَ السَّلامَ وَیَخُصُّکَ بِالتَّحِیَّهِ وَالاِْکْرامِ وَیَقُولُ لَکَ وَعِزَّتى وَجَلالى اِنّى ما خَلَقْتُ سَماَّءً مَبْنِیَّهً وَلا اَرْضاً مَدْحِیَّهً وَلاقَمَراً مُنیراً وَلا شَمْساً مُضَّیئَهً وَلا فَلَکاً یَدُورُ وَلا بَحْراً یَجْرى وَلافُلْکاً یَسْرى ِالاّ لاَِجْلِکُمْ وَمَحَبَّتِکُمْ وَقَدْ اَذِنَ لى اَنْ اَدْخُلَ مَعَکُمْ فَهَلْ تَاْذَنُ لى یا رَسُولَ اللَّهِ
فَقالَ رَسُولُ اللَّهِ وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا اَمینَ وَحْىِ اللَّهِ اِنَّهُ نَعَمْ قَدْ اَذِنْتُ لَکَ فَدَخَلَ جِبْراَّئیلُ مَعَنا تَحْتَ الْکِساَّءِ فَقالَ لاَِبى اِنَّ اللَّهَ قَدْ اَوْحى اِلَیْکُمْ یَقُولُ اِنَّما یُریدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ اَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهیراً
فَقالَ عَلِىُّ لاَِبى یا رَسُولَ اللَّهِ اَخْبِرْنى ما لِجُلُوسِنا هذا تَحْتَ الْکِساَّءِ مِنَ الْفَضْلِ عِنْدَ اللَّهِ فَقالَ النَّبِىُّ وَالَّذى بَعَثَنى بِالْحَقِّ نَبِیّاً وَاصْطَفانى بِالرِّسالَهِ نَجِیّاً ما ذُکِرَ خَبَرُنا هذا فى مَحْفِلٍ مِنْ مَحافِلِ اَهْلِ الاَْرْضِ وَفیهِ جَمْعٌ مِنْ شَیعَتِنا وَمُحِبّینا اِلاّ وَنَزَلَتْ عَلَیْهِمُ الرَّحْمَهُ وَحَفَّتْ بِهِمُ الْمَلاَّئِکَهُ وَاسْتَغْفَرَتْ لَهُمْ اِلى اَنْ یَتَفَرَّقُوا
فَقالَ عَلِىُّ اِذاً وَاللَّهِ فُزْنا وَفازَ شیعَتُنا وَرَبِّ الْکَعْبَهِ فَقالَ النَّبِىُّ ثانِیاً یا عَلِىُّ وَالَّذى بَعَثَنى بِالْحَقِّ نَبِیّاً وَاصْطَفانى بِالرِّسالَهِ نَجِیّاً ما ذُکِرَ خَبَرُنا هذا فى مَحْفِلٍ مِنْ مَحافِلِ اَهْلِ الاَْرْضِ وَفیهِ جَمْعٌ مِنْ شیعَتِنا وَمُحِبّینا وَفیهِمْ مَهْمُومٌ اِلاّوَفَرَّجَ اللَّهُ هَمَّهُ وَلا مَغْمُومٌ اِلاّ وَکَشَفَ اللَّهُ غَمَّهُ وَلا طالِبُ حاجَهٍ اِلاّوَقَضَى اللّهُ حاجَتَهُ فَقالَ عَلِىُّ اِذاً وَاللَّهِ فُزْنا وَسُعِدْنا وَکَذلِکَ شیعَتُنا فازُوا وَسُعِدُوا فِى الدُّنْیا والاخره
این کتاب، سیر ۵۲ ساله«۱۳۴۵ تا ۱۳۹۷» بیانات رهبر معظّم انقلاب، حضرت آیت الله العظمی خامنهای(مدظله العالی)، در گشودن کور ترین گره تاریخ، یعنی دوران سرنوشتساز، درسآموز و عبرت انگیز حکومت امام حسن مجتبی علیهالسلام و به خصوص واقعه صلح ایشان با معاویه است.
قسمتی از متن کتاب 👇🏻
تیتر: هدف معاویه از جنگ با امام حسن مجتبی علیهالسلام؟
❗️طبق این متن مصلحت صلح امام حسن علیهالسلام کاملا واضح و مشهود است❗️👇🏻
کار بعدی معاویه چه بود؟ کار بعدی این بود که با همان لشکر جرّاری که در اختیار داشت، بر امام حسن تنها، بر امام حسنی که کسی در اطراف او از چهره های معروف نمانده بود مگر معدودی، بتازد، حسنبنعلی علیهالسلام را به شهادت برساند، سربازان و سرداران ممتاز را که صحابه پیغمبر بودند، از میان بردارد، بعد به قول شاعر«خلالک الجوّ فبیضی واصفری» در یک فضای آزاد، در یک محیط مساعد، تبلیغات خود را شروع کند، ده سالی، پانزده سالی بگذرد، دیگر نه نامی از علی بن ابیطالب و اهل بیت پیغمبر و معارف اسلامی باقی بماند، و نه خاطره ای از ماجراهای تلخی که امیر المؤمنین با معاویة بن ابی سفیان گذرانیده است...
#باید_تمام_زندگی_ام_مثل_او_شود
#ماه_محرم #کتابخوانی
💠 @sajdeh63
✅ دفاع از اسلام و آرمانهای انقلاب یک رسالت حسینی است
حجت الاسلام کعبی:
◻️ جریان #حزبالله و نیرویهای انقلابی باید برای خود اهدافی را ترسیم کرده و در جهت تحقق این اهداف نقشآفرین باشند.
اگر همه تماشاچی باشند قطعاً کارها پیش نخواهد رفت.
◻️ یکی از علتهای اصلی وقوع حادثهای کربلا تنها 50 سال بعد از ارتحال پیامبر اسلام این بود که افراد با نفوذ و نخبه در اثر تهدید، تزویر، تحریف و در راستای سیاستهای مخرب و ناامیدکنندهای که معاویه ایجاد میکرد از صحنه کنار رفتند و بیتفاوت شدند.
این افراد همه برای خودشان برنامهای فردی داشتند و درواقع نماز و واجبات خودشان را انجام میدادند اما نسبت به وضعیت سیاسی و #اجتماعی اسلام هیچ اقدامی نمیکردند که درنهایت منجر به آن حادثه شد.
◻️ جریان #غربگرا با اینکه ایرانی و مسلمان بوده و دارای سوابق انقلابی نیز هستند به این جمعبندی رسیدهاند که نمیتوان در حاکمیت دم از اسلام زد و برای اینکه کشور پیشرفت کند باید راه غرب را ادامه بدهیم.
◻️ این سیاست در دولت سازندگی درزمینهٔ اقتصادی پیاده شد که منجر به تورم شد که متأسفانه در دولت دوم خرداد نیز تکرار شد.
◻️ دولت نهم به این سمت نرفت اما در دولت دهم خودش علناً به سمت سیاستهای غیرسازنده و تعاملی با آمریکا رفت.
◻️ این دولت فعلی نیز از لحظه اول به این سمتوسو رفت و همه مسائل را به برجام گره زد و هنوز هم به دنبال این موضوع هستند.
جریان غربگرا یک جریان ذهنی نیست و در بدنهای اجرایی نفوذ کرده است.
◻️ جریان دوم، جریان #نفعگراست و جریان فکری نیست، بلکه به دنبال ثروت و قدرت است که معمولاً در انتخابات فعال میشوند و رایزنیهایی را با نمایندگان و کاندیداهای ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر انجام میدهند تا به منافعی برسند.
◻️ جریان #محافظهکاری نیز در کشور شکلگرفته که دوست دارند که انقلاب و ارزشهای انقلاب در کشور نهادینه شود، اما باید برای مصلحت کشور با همه جریانها و گروهها کارکرد.
◻️ جریان چهارم، جریان #مؤمنوانقلابی و حاضر درصحنه هستند که مرزبندی با دشمنان دارند و هم دنبال حاکمیت اسلام هستند و جهادی عمل میکنند و حاضرند برای نظام هزینه بدهند.
این افراد را در جبهه مقاومت، در کمکهای مؤمنانه و کمکرسانی به بیماران کرونایی دیده میشوند.
این جریان چهارم در میدان و صحنه هستند و تودههای ملت ایران اینگونه هستند و دلبسته به اسلام و انقلاب هستند.
◻️حضور درصحنه دفاع از اسلام و آرمانهای انقلاب یک #رسالتحسینی است.