کنفرانس امنیتی منامه.pdf
4.05M
📚 گزیده ای از
"کنفرانس امنیتی منامه 2022"
پرده ای از یک جنگ ترکیبی
#محصولات
#تحلیل1401
🌐 صفحه معاونت راهبردی و توسعه راهبری سازمان تبلیغات اسلامی
🔰https://eitaa.com/ido_strategy
📌 این پادکست بنا دارد به دستهای از مسائل اجتماعی بپردازد که در تریبونهای رسمی به آن موضوعات پرداخته نمیشود یا صدای کمتری دارند. در فصل اول به موضوع "مرجعیت های اجتماعی" پرداخته شده است. سلبریتی ها، روحانیت و روانشناسان برخی از گروههایی هستند که در این فصل مورد بررسی قرار گرفته اند.
🎙 دوسیه توسط مرکز بررسی مسائل فرهنگی با همکاری اندیشکده هاتف تولید شده است.
✅برای دریافت این محصول می توانید از لینک زیر استفاده نمایید:
💠 https://ble.ir/1400_3_9
#خبر
#گروه_های_مرجع
#هاتف
🌐 صفحه معاونت راهبردی و توسعه راهبری سازمان تبلیغات اسلامی
🔰https://eitaa.com/ido_strategy
📚 گزارش نشست «هنر جنگ»
🖋 در این نشست علمی که سه شنبه 29 آذرماه 1401 برگزار شد، حجتالاسلام رضا عزت زمانی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، مسعود معینیپور مسئول معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی و علیرضا کمیلی فعال و کنشگر فضای مجازی به ارائه بحث و بررسی عملکرد دستگاههای تبلیغی و تبیینی در حوادث اخیر پرداختند.
✅ گزارش این نشست را که به همت کارگروه سیاستگذاری فرهنگی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام برگزار شد را می توانید از لینک زیر مطالعه نمایید:
💠 https://b2n.ir/f69405
#گزارش_نشست
#تحلیل1401
#باقرالعلوم
🌐 صفحه معاونت راهبردی و توسعه راهبری سازمان تبلیغات اسلامی
🔰https://eitaa.com/ido_strategy
📊 نتایج آخرین پیمایش موسسه بینا درباره وضعیت مصرف فضای مجازی کشور که پیش از وقایع اخیر انجام شده است نشان می دهد 44 درصد افراد بالای 18 سال در اینستاگرام حساب کاربری دارند و استفاده ی از این شبکه ی اجتماعی در بازه سنی 18 تا 34 سال به اوج خود می رسد، به طوری که متولدین 1376 تا 1382 در هفته حدود 10 ساعت از وقت خود را در این محیط سپری می کنند.
🖋 بعد از وقایع اخیر و دشواری دسترسی به اینترنت و همچنین فیلتر شدن اینستاگرام با نسلی رو به رو هستیم که به طور میانگین، تقریبا 2 تا 3 ساعت در روز، زمانشان خالی شده است و در واقع نمی دانند با این خلا چه کنند؟!
📌 چراکه عادتواره ی مصرف حول اینستاگرام شکل گرفته و حالا هیچ جایگزین مناسبی و درخوری ندارند. آنچه در میان تصمیم های مسئولین کشور در باره ی فیلتر کردن اینستاگرام کمتر مورد توجه قرار گرفته، «عادتوارهی مصرف» و زمانی است که نوجوانان ما نمی دانند با آن چه کنند.
🆘 در صورت عدم اتخاذ تدابیر صحیح و بهموقع این اعتیاد می تواند منجر به رفتارهای عصبی، بروزهیجانی ناهنجاری و خشونت در جوانان و نوجوانان بشود.
#توصیه_راهبردی
#نسلz
#بینا
🌐 صفحه معاونت راهبردی و توسعه راهبری سازمان تبلیغات اسلامی
🔰https://eitaa.com/ido_strategy
📚 پرونده ویژه «تجربه نگاری» به زودی منتشر خواهد شد.
📌 در این پرونده، هاتف به موضوع مهم تجربه نگاری پرداخته و به جمع آوری ایدهها و نگرشهای صاحب نظران این عرصه پرداخته شده است. از جمله مصاحبه شوندگان می توان از آقایان مومن، آقانوری، مبینی، صفایی و خانم حیدرنژاد نام برد.
🖋این مجموعه در قالب یک پرونده ویژه به زودی منتشر خواهد شد. علاقه مندان محترم پس از انتشار می توانند از طریق همین کانال و یا کانال هاتف این محصول را دریافت کنند. در ادامه به نقل پاره ای از نکات حائز اهمیت این پرونده میپردازیم.
🇮🇷 در ایران بیشترین فعالیت تجربهنگاری طی دهههای اخیر، مربوط به ثبت خاطرات دفاع مقدس و خانواده شهدا است، اگرچه عمدتاً در سطح انتشار خاطرات باقی مانده است و به مرحله بهرهبرداری در سیاستگذاری و نظریهپردازی وارد نشده است. بدون ثبت تجارب، حرکتهای فرهنگی به جای آنکه در طول هم و اصلاحکننده و تکمیلکننده یکدیگر باشند، به صورت منقطع و در عرض یکدیگر قرار خواهند گرفت.
✅ توفیق فرهنگی یعنی اینکه شما بتوانید در دورهای ارزشهایتان را در آرایش کلان جامعه یا در یک محیط اجتماعی جاری کنید. ما در تجربهنگاری فرهنگی بهگونهای برخورد میکنیم که انگار تجربهای به اسم توفیق فرهنگی نداشتهایم و اگر هم توفیقی بوده، بسیار محدود و جزئی است. مثلا موفقیت خانمی در یک شهرستان یا توفیق فرهنگی آقایی در گوشۀ هیأتی. گویا تجربۀ فرهنگی کلان اصلا وجود نداشته است. باید به مدیران نشان داد که در خلأ این تجربهنگاری ما از چه چیزهایی محروم میشویم و در تجربهنگاری است که جواب مسائلمان بدست میآید.
🎯 مهمترین کارزار ما، فهم نااندیشیدههای جمهوری اسلامی است، یکی از کارهای مهم برای درک نااندیشیدههای حوزۀ فرهنگی، مرور سالهای آغازین انقلاب است. تجربهنگاری فرهنگی سالهای اول انقلاب بهشدت به کار امروز ما میآید، چراکه روششناسی حل نااندیشیدهها را به دست ما میدهد و منابع کشفشدۀ حل معانی دشوار فرهنگی را به ما معرفی میکند
#گزارش_محصولات
#تجربه_نگاری
#هاتف
🌐 صفحه معاونت راهبردی و توسعه راهبری سازمان تبلیغات اسلامی
🔰https://eitaa.com/ido_strategy
💡گونه شناسی معترضین بازداشت شده
مجموع اینفوگرافیک گونه های معترضین شش تیپ اعتراضی
شمای کامل مقولات و مضامین گونه های معترضین
مشاغل معترضین و والدین
🔹تحلیل گفتگو با ۹۲ نفر از بازداشت شدگان در حوادث اخیر (۷۰ نفر مرحله اول+ ۲۲ نفر مرحله دوم)
#محصولات
#پژوهشکده_باقرالعلوم
#تحلیل1401
🌐 صفحه معاونت راهبردی و توسعه راهبری سازمان تبلیغات اسلامی
🔰https://eitaa.com/ido_strategy
📚 پرونده ویژه «جهاد تبیین» به زودی منتشر خواهد شد.
📌 در این پرونده، هاتف به "جهاد تبیین" میپردازد و سعی می کند از طریق گفت و گو و مصاحبه با صاحب نظران ما را از آخرین تاملات اندیشمندان پیرامون این موضوع آگاه کند.از جمله مصاحبه شوندگان این شماره می توان از آقایان اولیایی، نبوی، فارویی و مهدیزاده نام برد.
🖋این مجموعه در قالب یک پرونده ویژه به زودی منتشر خواهد شد. علاقه مندان محترم پس از انتشار می توانند از طریق همین کانال و یا کانال هاتف این محصول را دریافت کنند. در ادامه به نقل پاره ای از نکات حائز اهمیت این پرونده میپردازیم.
🇮🇷 در فضای دو قطبی باید بتوان محتوای ترکیبی که مجموعهای از جنبههای ارزشی، مسائل حق همراه جنبههای دفاع عاطفی و توجه به جنبههای مردمی است را مطرح کرد. ما نباید تمام توان خود را روی قطب مخالف بگذاریم و تمام مسائل ما این شود که چرا آن بدحجاب این طور است. در این فضا وقتی روی دو قطبی تمرکز بشود، تبیینی اتفاق نمیافتد و طبیعتا آنچه دستور دین است عمل نمی شود و فضای بی اخلاقی و تقابل متداول می شود.
✅ در نظام روایتگری درگیرکردن مخاطب بسیار مهم است، مخاطبان مجله و مستندمان افرادی نیستند که آن را میبینند، بلکه افرادی مخاطب ما هستند که در تیتراژ اسم آنها را میزنیم. به همین دلیل هم ارزش شبکههای اجتماعی به میزان افرادی است که با آن درگیر میشوند و کار میکنند. هر چقدر تعداد آدمهایی که درگیر موضوع میشوند بیشتر باشد، مخاطبان آن موضوع هم بیشتر خواهند شد.
🎯 اینطور نیست که مردم ایران به تصویر امروز باور نداشته باشند و یا معتقد باشند که برای وضع موجود زحمتی کشیده نمیشود، بلکه از آیندهای که بهسمت آن میرویم تصویر واضحی وجود ندارد و مردم با آن مشکل دارند.
ایران معاصر محل تعارض دو رؤیای بزرگ است؛ یعنی در جامعهای واحد انسانهایی دارید که هرکدام خواستنی ها و مسیر خاص خود را دارند و اگر نتوانیم این تعارض را مدیریت کنیم، جامعه به سمت پرتگاه خطرناکی می رود.
در این میان رؤیای انقلابیها، یا بهصورت شهود شخصی نزد انسانهای حماسهساز آن باقی مانده است یا در قالب گزارههای نظری و فنی ارائه میشود. در این صورت تصورکردن و شهود آن برای عموم بسیار سخت میشود و در قالب شعارهای سلبی در مقابل مدرنیته صورتبندی میشود. واقعیت این است که وضعیت اکنون رنج دارد و تحمل رنج در گرو تصاویر آینده و رؤیاهاست، اگر رؤیای جامعه ما رؤیای مدرنیته باشد، حتما این تصویر اجازه نمیدهد انقلاب اسلامی را بپذیریم.
🎥 صدا و سیما یا سازمان های سینمایی بدون توجه به اینکه فیلمساز یا آن کسی که میخواهد داستان را بنویسد یا بازگو بکند، چه رابطه ای با آن موضوع دارد، فراخوانهایی منتشر میکنند که در آنها سوژهها یا حتی موضوعاتی مطرح شده است. اگر مسئله شخصی و عمیق باشد و توضیح رابطۀ فرد با سوژه حسی باشد، به علاوه قواعد داستانی هم رعایت شده باشد، ممکن است که شانس این را داشته باشیم که درباره آن روایت پردازی خوبی داشته باشیم. این عدم ارتباط حسی بین موضوع و تولید کننده باعث می شود بیش از آن که از مسائل اساسی خودش بگوید، از فراخوانها و بیانیهها و شعارها بگوید؛ لذا نتیجۀ مطلوبی رخ نمیدهد.
#گزارش_محصولات
#جهاد_تبیین
#هاتف
🌐 صفحه معاونت راهبردی و توسعه راهبری سازمان تبلیغات اسلامی
🔰https://eitaa.com/ido_strategy
📌 علاقه 91% مردم ایران به موسیقی سنتی ایرانی
🖋 موسسه ی افکار سنجی بینا پیمایشی با محوریت «مصرف کالاهای فرهنگی» انجام داده است که در بخشی از این پیمایش به بررسی حوزه موسیقی پرداخته است.
📊 طبق این پیمایش 84 درصد مردم تاکنون موسیقی گوش داده اند و از بین این افراد در 5 سال اخیر ، 91 درصد موسیقی سنتی ایرانی، 85.6 درصد موسیقی محلس، 71.2 درصد موسیقی پاپ ایرانی، 49.8 درصد موسیقی های بی کلام، 35.9 درصد رپ ایرانی، 33 درصد انواع دیگر موسیقی خارجی و 30.3 درصد موسیقی کلاسیک خارجی گوش کرده اند.
💡 برای گوش دادن به موسیقی تنها 8 درصد مردم آلبوم می خرند.
💡 در سال 1400 حدود 8 درصد مردم در کنسرت های موسیقی شرکت کرده اند.
💡 حدود نیمی از جامعه علاقه مند به یادگیری موسیقی هستند.
💡 علاقهمندی به یادگیری موسیقی با افزایش تحصیلات افزایش مییابد.
#گزارش_پیمایش
#موسیقی
#بینا
🌐 صفحه معاونت راهبردی و توسعه راهبری سازمان تبلیغات اسلامی
🔰https://eitaa.com/ido_strategy
📌 برعکس تصویر کهنه و نخنمای نسلهای گذشته که «بازی کردن نون و آب نمی شه» با پیشرفت صنعت گیم، استریم حرفهای آنقدر درآمد بالایی ایجاد میکند که استریمر حرفه ای شدن به لیست آرزوهای بعضی از نوجوانان و جوانان ایرانی اضافه شده است. برای تعمیق این بازار و تبلیغ این روش برخی از استریمرها گاهی محتوایی مربوط به تغییرات زندگی خودشان منتشر می کنند تا نشان دهند استریم چه درآمد بالا و تاثیر زیادی در زندگی آن شخص گذاشته است.
📚 گزارشی که اکنون پیش روی شماست، حاصل جستجوهای اکتشافی موسسه ی بینا در حوزۀ بازی های الکترونیکی است که با نیت ایجاد یک درک کلی از فضای زیست بوم گیم کشور و البته معرفی گونه های جدید فعالیت در این زیست بوم تهیه شده است. این گزاش میتواند برای مدیران و پژوهشگران حوزه فرهنگی اجتماعی مفید واقع شود. این گزارش که در 30 صفحه آماده شده است می تواند به مخاطبان آشنا به حوزۀ گم نیز کمک کند تا، طبقه بندی مناسبی از آنچه میدانند در ذهن خود ایجاد کنند.
✅برای دریافت این محصول می توانید از لینک زیر استفاده نمایید:
💠 https://eitaa.com/ido_strategy/55
#گزارش_رصدی
#بینا
#نسلZ
🌐 صفحه معاونت راهبردی و توسعه راهبری سازمان تبلیغات اسلامی
🔰https://eitaa.com/ido_strategy
بازیگران صنعت گیم ایران را چقدر میشناسید؟.pdf
5.9M
📚 بازیگران صنعت گیم ایران را چقدر میشناسید؟
نقشه ی زیست بوم گیم کشور
#گزارش_رصدی
#بینا
#نسلZ
🌐 صفحه معاونت راهبردی و توسعه راهبری سازمان تبلیغات اسلامی
🔰https://eitaa.com/ido_strategy
📌 رقابت تلویزیون و اینستاگرام!
🖋 پیمایش اخیر موسسه بینا، در «حوزه خبر و خبررسانی» میزان پیگیری اخبار در جامعه و اهمیت خبر برای افراد را نشان می دهد؛ این پیمایش از افراد بالای 18 سال کشور به صورت نمونه گیری تصادفی و از طریق تلفن بوده است. داده ها قابلیت روایت کل جامعه اعم از شهر و روستا را دارد
براساس این پیمایش:
💡 11درصد افراد جامعه در طول روز، اصلا اخبار را پیگیری نمی کنند.
💡 24 درصد افراد جامعه اخبار تلویزیون را «بسیارزیاد» پیگیری می کنند و 43 درصد «تا حدی».
💡 27 درصد افراد جامعه اخبار اینستا گرام را «بسیارزیاد» پیگیری می کنند و 23 درصد «تا حدی»
💡 افراد زیر 25 سال کمتر از سایر افراد اخبار را دنبال می کنند.
📊 حدود دو سوم افرادی که به اینترنت دسترسی دارند اعلام کرده اند که با اخبار جعلی یا گمراه کننده رو به رو می شوند. نکته حائز اهمیت در دادهها این است که اینستاگرام در کنار مرجع سنتی و مهم تلویزیون، مرجعیت شایان توجهی برای پیگیری اخبار پیدا کرده است و در جامعه زیر 40 سال کشور مرجع اصلی خبر اینستا گرام است نه تلویزیون.
#گزارش_پیمایش
#رسانه
#بینا
🌐 صفحه معاونت راهبردی و توسعه راهبری سازمان تبلیغات اسلامی
🔰https://eitaa.com/ido_strategy
تبعات فرهنگی طرح مولد سازی.pdf
11M
📚 تبعات فرهنگی طرح مولد سازی
قانون محوری؛ رکن مهم فرهنگ عمومی
#هاتف
#یادداشت
#سیاستگذاری
🌐 صفحه معاونت راهبردی و توسعه راهبری سازمان تبلیغات اسلامی
🔰https://eitaa.com/ido_strategy
📚 تبعات فرهنگی طرح مولد سازی
قانون محوری؛ رکن مهم فرهنگ عمومی
📌 هدف اصلی مصوبه، فراهم کردن شرایط رشد اقتصادی با به جریان انداختن سرمایه غیرمولد دولت است اما در فضای اقتصادزدگی منطق سیاستها، وجوه دیگر این قانون کمتر مورد توجه قرار گرفته است. تبعات چنین فرآیندی در قانونگذاری -که تا امروز درباره این مصوبه طی شده- فارغ از هر نوع پیامد اقتصادی، برای فرهنگ عمومی آسیبزا خواهد بود.
🖋 در این یادداشت که به همت مرکز بررسی های راهبردی هاتف و توسط خانم دکتر نادری نژاد تهیه شده است، سعی می شود به صورت مختصر پس از تشریح فرهنگ عمومی، به تاثیراتی که این مصوبه می تواند در این مقوله داشته باشد بپردازد و چالش های آینده این نوع سیاست گذاری در فرهنگ عمومی را توضیح می دهد.
✅ برای دریافت این یادداشت می توانید از لینک زیر استفاده نمایید:
https://eitaa.com/joinchat/2236416218C1bb6634d0c
#هاتف
#یادداشت
#سیاستگذاری
🌐 صفحه معاونت راهبردی و توسعه راهبری سازمان تبلیغات اسلامی
🔰https://eitaa.com/ido_strategy
هدایت شده از سازمان تبلیغات اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹
#ویدئو
🔸 فراخوان حجتالاسلام قمی برای طرحهای مردمی در خصوص پوشش، عفاف و حجاب
🔹رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از عموم گروههای مردمی برای ارائه طرحهای اجرایی در خصوص پوشش، عفاف و حجاب دعوت کرد.
🔹گروههای مردمی میتوانند طرحها و ایدههای خود در خصوص پوشش، عفاف و حجاب را از طریق صفحه «طرحی برای حجاب» در پایگاه اینترنتی سازمان تبلیغات اسلامی به نشانی
🔗 https://nehzat.ir/fa/contacts
و یا ارتباط با شماره 09003505015 در شبکه های اجتماعی ارائه کنند.
#سازمان_تبلیغات_اسلامی
💠 @sazmantablighaat
🖋سومین شماره از مجله راهبردی-سیاستی «رسم» منتشر شد.
📚 «رسم» مجلهای راهبردی-سیاستی است که تلاش میکند پل اتصال کنشگران موثر در هر یک از میادین فرهنگ، هنر و رسانه با مدیران و سیاستگذاران میدانهای مذکور باشد.
📌 در سومین شماره از این مجله، یادداشتهایی با عناوین:
• مناسک پرتکرار
• معرکهگیری برای شهرت
• خاطرات استراتژیک مسافری از بیروت
• تحول زبانی (بیگانگی حوزههای علمیه با دانشهای روز زبانی)
• تنظیمگری در عصر رسانه های نوین (گفت و گو با سیدمحمدصادق امامیان)
• و...
به چشم میخورد.
✅ شماره قبلی این نشریه را می توانید از لینک زیر دانلود نمایید:
💠 https://eitaa.com/ido_strategy/61
#رسم
#خبر
#نشریه
🌐 صفحه معاونت راهبردی و توسعه راهبری سازمان تبلیغات اسلامی
🔰https://eitaa.com/ido_strategy
نشریه رسم - شماره 2.pdf
6.95M
📚 نشریه رسم – شماره دوم
تولید شده توسط هسته هنر و رسانه
📌 در این شماره میخوانید:
• روحانیون بلاگر؛ استحالهای برای جامعهی دینی
• از روش تا دانش تبلیغ؛ تاملی در تجربهی جهان مسیحی
• زیستجنبش؛ نگاهی به ابعاد اجتماعی اعتراضات و اغتشاشات اخیر
• حکمرانی مردمی در تولید داده فضای مجازی
• بازسازی نظام مجوزدهی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
• و...
#رسم
#نشریه
🌐 صفحه معاونت راهبردی و توسعه راهبری سازمان تبلیغات اسلامی
🔰https://eitaa.com/ido_strategy
🖋 در ماه های اخیر آشفتگی گفتمانی و تشتت روایی و غلبه روایت های کم اثر پیرامون موضوع حجاب به وضوح دیده می شود. از این رو در گام اول گفتگوها باید به دنبال شناسایی اثر بخش ترین روایت باشیم تا با پیگیری آن در گفتگوها و تبیین آن در نسبت با مخاطبین مختلف و بسته بندی رسانه ای مناسب به بهترین نتیجهها نزدیک شویم.
🔍 بدین منظور مرکز بررسی مسائل فرهنگی (هاتف) اقدام به برگزاری سلسله نشست هایی با عنوان « نقد و بررسی روایت های موجود در حل مسئله حجاب» از منظر کارشناسی به تبیین روایت برتر و دلایل کم اثر بودن یا اثر معکوس داشتن برخی روایت ها در مسئله حجاب نموده است.
⏰زمان: ۱۶ الی ۲۱ اردبیهشت ماه ۱۴٠۲
📍مکان: خانه اندیشه ورزان
✅ جهت اطلاع از جزئیات این نشست ها می توانید به آدرس زیر مراجعه نمایید:
💠 https://ble.ir/1400_3_9
#نشست
#حجاب
#هاتف
🌐 صفحه معاونت راهبردی و توسعه راهبری سازمان تبلیغات اسلامی
🔰https://eitaa.com/ido_strategy
📌 سیمای دینداری در دو سال گذشته!
🖋 با استناد به سنجش مولفههای مختلف در پیمایش های بینا میتوان گفت بخش قابل توجهی از جامعهی ایران دیندار هستند. با این حال مقایسه دو پیمایش پیرامون «سنجش وضعیت دینداری مردم» که یکی بعد از ماه رمضان 1399 و دیگری بعد از ماه رمضان 1401 انجام شده است نشان می دهد تعداد محدودی از شاخصها تغییرات معناداری داشتهاند.
⏱در این بازه زمانی حوادث خاصی اتفاق افتاده که می تواند عامل ایت تغییرات باشد؛ از جمله همهگیری کرونا، مواجهه مدام جامعه با شبکههای اجتماعی به خصوص اینستا گرام و تغیییر دولت.
براساس این پیمایش:
💡 در این دوسال، افراد با تحصیلات دانشگاهی بیشتر میزان اعتقاداتشان به معصومین 8درصد کاهش یافته است.
💡 اعتقاد به مهدویت بین افراد دارای تحصیلات بالا چهار و نیم درصد کاهش یافته است.
📊 طبق پیمایش های مذکور 15 درصد جامعه اصطلاحا بیدیناخلاق مدار هستند. (منظور آن دسته از مردماند که به احکام فقهی کاملا پایبند نیستند ولی احکام اخلاقی مانند صداقت را رعایت می کنند.) تاثیر این افراد بر جامعه بیش از درصدشان است و میتوانند حس مردم به بیدینی را عادیسازی کنند.
📉 مولفه موافقت با اسلام سیاسی در آخرین دهک دینداری به میزان قابل توجهی کاهش یافته و این گروه اجتماعی را مستعد بروز مخالف با جمهوری اسلامی کرده است؛ این درحالی است که چنین تغییرات بارزی، در دیگر بخشهای جامعه (دهک یک تا نه) مشاهده نشده است.
#گزارش_پیمایش
#دین
#بینا
🌐 صفحه معاونت راهبردی و توسعه راهبری سازمان تبلیغات اسلامی
🔰https://eitaa.com/ido_strategy