eitaa logo
امام حسین علیه السلام
125 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1.2هزار ویدیو
134 فایل
اخبارفرهنگی وسیاسی ارتباط بامدیر: @seied135 لینک کانال امام حسین علیه السلام: https://eitaa.com/joinchat/827654202C7ef1054c37
مشاهده در ایتا
دانلود
عرض ارادت کودک خردسال مشگین تپه ای از توابع استان قزوین به سرداران رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی و جاویدالاثر شهید مدافع حرم الیاس چگینی 🌹🇮🇷♥️🇮🇷🌹
⁉️ ⁉️💯شبهه: در روایات آخرالزمان به مرگ سفید به عنوان نشانه ظهور اشاره شده است، این روایت را می‌توانیم با ویروس کرونا تطبیق دهیم زیرا کرونا باعث سفید شدن ریه افراد می‌شود. ✅جواب: در برخی روایات برای ظهور امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) نشانه‌هایی ذکر شده است. برخی از این نشانه‌ها *حتمی* هستند و برخی دیگر *حتمیت ندارند*. 👈نشانه‌های حتمی ظهور، نشانه‌هایی هستند که قطعاً واقع خواهند شد و ارتباط شدیدی با ظهور دارند. علائم حتمی ظهور، پنج نشانه می‌باشند: 1️⃣خروج یمانی، 2️⃣خروج سفیانی، 3️⃣نداکننده‌ای که از آسمان ندا می‌دهد، 4️⃣فرو برده شدن در بیداء، 5️⃣کشته شدن نفس زکیه .[۱] حضرت صادق (علیه‌السّلام) فرمودند: «پنج علامت قبل از قیام قائم (عج) است: خروج یمانی و سفیانی، نداکننده‌ای که از آسمان ندا درمی‌دهد، فرو برده شدن در بیداء، کشته شدن نفس زکیه .»[۲] 👈علائم غیرحتمی، با ظهور ارتباط شدیدی ندارند، زیرا ممکن است برخی از آن‌ها اصلاً واقع نشود، ولی ظهور تحقق یابد و احتمال دارد برخی از نشانه‌ها حادث شود، ولی ظهور توأم و همزمان با آن‌ها شکل نگیرد و بدین بیان که: این نشانه‌ها، بیان‌گر ظرف تحقق ظهور هستند، مانند اینکه گفته شود: نامه رسان هنگامی می‌آید که هوا صاف باشد. منظور این است که نامه رسان در زمان نامساعد بودن هوا نخواهد آمد، نه این که هر وقت هوا صاف بود او می‌آید. در باب علائم ظهور نیز مراد این است که حضرت مهدی (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) در غیر این اوضاع ظهور نخواهد فرمود، نه این که هر وقت این اوضاع پدیدار شد، حضرتش باید ظهور کند .[۳] در روایات بسیاری، به علائم غیر حتمی ظهور اشاره شده است. با توجّه به اینکه این روایات جنبه پیش‌گویی نسبت به حوادث آینده دارند، باید با دقت بیشتری به سند و مضمون آن‌ها بنگریم. 👌از جمله روایاتی که به بیان نشانه‌های غیر حتمی می‌پردازد، روایتی است که ابن ابی زینب نعمانی، شیخ مفید و شیخ طوسی آنرا در کتب خود نقل کرده‌اند. در این روایت از امیرالمومنین (علیه‌السلام) نقل شده: «پیش از آمدن قائم (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) چند اتفاق می‌افتد: مرگ سرخ، مرگ سفید، ملخ در فصلش و ملخ در غیر فصلش. ملخ‌ها مانند خون، سرخ رنگ خواهد بود. مرگ سرخ با شمشیر و مرگ سفید به وسیله طاعون می‌باشد .»[۴] 👆اسناد مختلفی برای این روایت ذکر شده است که همه آن‌ها دارای ضعف هستند. مثلاً در سلسله رجال سند ابن ابی زینب نعمانی که از سایر اسناد کامل‌تر است، شخصی به نام «محمد بن حسان رازی» قرار دارد که توسّط نجاشی و ابن غضائری به شدت تضعیف شده است .[۵] شیخ صدوق با سند خود همین روایت را از امام صادق (علیه‌السلام) نقل کرده است .[۶] در روایت صدوق، فقط به موت ابیض و اسود اشاره شده و حرفی از «ملخ» به میان نیامده. در این روایت یک توضیح اضافی هم درباره‌ی تعداد کشته‌شدگان «مرگ سرخ و سفید» بیان شده، به این صورت که بر اثر این دو اتفاق، از هر هفت نفر، پنج نفر کشته می‌شوند .[۷] شیخ صدوق این روایت را با شش واسطه نقل کرده است: محمد بن الحسن بن احمد بن ولید [۸] - الحسین بن الحسن بن أبان [۹]‏ - الحسین بن سعید اهوازی [۱۰] - صفوان بن یحیی البجلی [۱۱] - عبد الرحمن بن الحجاج البجلی [۱۲] - سلیمان بن خالد الاقطع [۱۳].‏ همه‌ی این افراد ثقه و قابل اعتماد هستند، پس این روایت از نظر سندی، صحیح است. معنای روایت هم مشخص است، دو اتّفاق در نزدیکی زمان ظهور (به صورت غیر حتمی) رخ خواهد داد: جنگ و بیماری طاعون. مشکل اصلی در تطبیق این نشانه‌ها بر حوادث زمان ماست. مثلاً در خونین‌ترین جنگ تاریخ (جنگ جهانی دوم) حدود ۶۰ میلیون نفر کشته شدند که از حدود ۲ میلیارد نفر جمعیت آن موقع جهان، درصد بسیار ناچیزی است. یعنی از هر صد نفر، سه نفر کشته شدند. در این روایت، به بیماری طاعون تصریح شده است. بیماری کرونا، غیر از طاعون است. منشأ کرونا، ویروسی است که ریه‌ها را درگیر می‌کند. اما طاعون بر اثر انتقال باکتری یرسینیا پستیس(Yersinia pestis) اتفاق می‌افتد. ویروس‌ها با باکتری‌ها، تفاوت‌های اساسی دارند .[۱۴] 👾چیزی که الآن در حال رخ دادن است، فراگیری یک بیماری ویروسی است که تا به امروز(۵ ماه قبل) کمتر از ۳۰۰ هزار مبتلا داشته است و ۴ درصد از این افراد کشته شده‌اند .[۱۵] تعداد کشته شدگان کرونا نسبت به جمعیت جهان، یک ده هزارم است. به عبارت دیگر، از هر ده هزار نفر، یک نفر از جمعیت زمین را کشته است. 👌به هر صورت، در این روایت به بیماری طاعون اشاره شده است که در بدترین اپیدمی آن که مربوط به شیوع طاعون خیارکی در ۷۰۰ سال پیش (حدود ۱۳۰۰ میلادی و ۷۰۰ هجری قمری) بوده، درصد زیادی از مردم جهان را از بین برد .[۱۶] خوشبختانه از سال ۱۸۹۴ با کشف باسیل (باکتری) عامل این بیماری، با استفاده از آنتی بیوتیک‌هایی مانند استرپتومایسن کاملاً قابل کنترل و درمان است. ❕خلاصه: شیخ صدوق روایتی ص
حیح السندی نقل کرده که در آن وقوع یک جنگ بزرگ و یک طاعون همه‌گیر را که در آن پنج هفتم مردم جهان کشته می‌شوند، جزء نشانه‌های غیر حتمی ظهور بیان شده است. عامل طاعون، باکتری یرسینیا پستیس است. این روایت ربطی به بیماری کرونا که عامل آن ویروسی است و تلفات اندکی داشته، ندارد!؟ https://chat.whatsapp.com/LwYrl7DO0mE2n2B3D3knng ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ 👆پی‌نوشت: [۱]. http://wikifeqh.ir/%D ۸%B ۹%D ۹%۸۴%D ۸%A ۷%D ۸%A ۶%D ۹%۸۵%۲۰%D ۸%AD%D ۸%AA%D ۹%۸۵%DB%۸ C%۲۰%D ۸%B ۸%D ۹%۸۷%D ۹%۸۸%D ۸%B [۲]. علی بن حسن بن بابویه، الامامة و التبصرة من الحیرة، مدرسة الإمام المهدی عجّل الله تعالی فرجه الشریف‏، چ ۱، قم، ۱۴۰۴ ق، ص ۱۲۸. شیخ صدوق، کمال الدین و تمام النعمة، اسلامیه، چ ۲، تهران، ۱۳۹۵ ق، ج ۲، ص ۶۴۹. [۳]. http://http//wikifeqh.ir/%D ۸%B ۹%D ۹%۸۴%D ۸%A ۷%D ۸%A ۶%D ۹%۸۵_%D ۸%BA%DB%۸ C%D ۸%B ۱%D ۸%AD%D ۸%AA%D ۹%۸۵%DB%۸ C%E ۲%۸۰%۸ C_%D ۸%B ۸%D ۹%۸۷%D ۹%۸۸%D ۸%B ۱ [۴]. ابن ابی زینب نعمانی، الغیبة، نشر صدوق، چ ۱، تهران، ۱۳۹۷ ق، ص ۲۷۸. - شیخ مفید، الارشاد فی معرفة حجج الله علی العباد، کنگره شیخ مفید، چ ۱، قم، ۱۴۱۳ ق، ج ۲، ص ۳۷۲- شیخ طوسی، کتاب الغیبة، دار المعارف الاسلامیه، چ ۱، قم، ۱۴۱۱ ق، ص ۴۳۸. [۵]. احمد بن علی نجاشی، رجال النجاشی، موسسة النشر الاسلامی، چ ۶، قم، ۱۳۶۵ ش، ص ۳۳۸. - ابن الغضائری، الرجال، مؤسسه علمی فرهنگی دار الحدیث، چ ۱، قم، ۱۴۲۲ ق، ص ۹۵. [۶]. شیخ صدوق، کمال الدین و تمام النعمة، اسلامیه، چ ۲، تهران، ۱۳۹۵ ق، ج ۲، ص ۶۵۵. [۷]. همان منبع. [۸]. شیخ طوسی، الفهرست، مکتبة المحقق الطباطبائی‏، چ ۱، قم، ۱۴۲۰ ق، ص ۴۴۲. [۹]. آیت الله خویی، معجم رجال الحدیث، بی‌نا، چ ۵، بی‌جا، ۱۴۱۳ ق، ج ۵، ص ۲۱۲: چهار وجه برای وثاقت ایشان ذکر شده است که مهم‌ترینش این است که ایشان جز رجال کامل الزیارات است. [۱۰]. شیخ طوسی، الفهرست، مکتبة المحقق الطباطبائی‏، چ ۱، قم، ۱۴۲۰ ق، ص ۱۴۹. [۱۱]. احمد بن علی نجاشی، الرجال، ص ۱۹۷. [۱۲]. احمد بن علی نجاشی، الرجال، ص ۲۳۷. [۱۳]. علامه حلّی، رجال (الخلاصة)، الشریف الرضی، چ ۲، قم، ۱۴۰۲ ق، ص ۷۷. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @imamhuseinn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 گزارش خبر ساعت ۲۱ سیما از دروس حوزه های علمیه 💯 💡 برگزاری ۱۵ درس خارج فقه معاصر جهت در موضوعات: پزشکی، بورس و بازار سرمایه، پول، رمز ارزها و بیت کوین، شخصیت حقوقی، قانون گذاری، حقوق کودک، حقوق شهروندی، نظام سیاسی، شبکه های اجتماعی، سرمایه گذاری استارت آپ ها، نظام اقتصادی اسلام و... ✅ شرکت هزاران نفر از طلاب در دروس خارج فقه معاصر ✅ نامه مهم ۳۵ تن از اساتید برجسته و مدیران علمی کشور به آیت الله اعرافی و اعلام حمایت و همراهی با دروس خارج فقه معاصر💯 🗞 متن نامه و اسامی امضا کنندگان👇 🔗 https://b2n.ir/127849 @imamhuseinn
🌀 / ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🔴 مقاومت ؛ ؟‼️| این میوه شیرین در دکان آقایان نیست ❀💠❀ 🖌 📍جهانگیری: «بگذارید مردم طعم شیرین مقاومت را بچشند» 🖍️چند نکته در این خصوص: 🔹حتماً ملت ما مقاومت کرد و طبق وعده الهی «ان مع العسر یسرا» طعم شیرین مقاومت خود را خواهد چشید، اما خواهشاً مقاومت ملت و تدبیر رهبری برای خالی ماندن دست ترامپ را مصادره نکنید. ملت ایران به خاطر «غرور مقدس» که امام به آنان نسبت می‌داد و پیشینه تاریخی و ریشه کربلایی خود و مبتنی بر راهبرد‌های رهبر انقلاب تحمل کرد و این تحمل البته ۴۲ ساله است. ❀💠❀ 🔹 سؤال اساسی این است که اگر موعد چشیدن شیرینی مقاومت است، این مقاومت، محصول ایستادگی دولت است؟ اگر هزار حسن هم در دولت وجود داشته باشد، دولت را «دولت مقاومت» نمی‌شناسیم. ❀💠❀ 🔹 در این دوران سخت، نیرو‌های مسلح و مجموعه‌های خارج از دولت با تمام توان در کنار دولت ایستادند، اما دولت، دولت مقاومت نبود. بعد از خروج ترامپ از برجام، رئیس‌جمهور محترم چند بار رفراندوم را در کانتکس مذاکره با امریکا طرح نکرد؟ چند بار امام حسن (ع) و صلح حدیبیه را به رخ نظام نکشید؟ پس حالا نباید خود را باغبان و آبیار میوه مقاومت معرفی کنید. ❀💠❀ 🔹 زخم زبان‌ها، کنایه‌ها و پناه بردن به رفراندوم برای شکستن مقاومت و دمیدن در اختلافات داخلی در وسط معرکه تحریم و ترامپ کار چه کسانی بود؟ اگر دولت را هم شریک در مقاومت بدانیم، همراهی با روند مقاومت بر او تحمیل شد. دولت به دنبال همراه کردن منتقدان و نخبگان در پروسه مقاومت نبود، بلکه دیگران دولت را به میدان مقاومت می‌کشاندند. ❀💠❀ 🔹 طرفداران «مذاکره در هر صورت» نباید میوه‌های شیرین مقاومت را در دکان خود بفروشند، در این باره حرف‌های بسیاری هست که برای خدا نباید گفت. ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
با سلام- پخش زنده ششمين جلسه از سلسله جلسات وبيناري(به وقت انديشه) با موضوع "تكنيكهاي اقناع در گفتمان سازي" با حضور دكتر اثباتي، امروز ساعت 15:00 پخش از طريق لينكهاي زير: https://rubika.ir/roshana_ir http://www.aparat.com/roshana_ir https://instagram.com/roshana_ir سامانه پيامكي با شماره 09054822707 آماده دريافت سوالات اعضاي محترم شبكه روشنگران فرهنگي مي باشد. اداره عمليات تبليغي و روشنگري معاونت فرهنگي بسيج
13.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽️ | ┄🌟┅❀💠❀┅🌟┄ 📍 موضوع : جریان تحریف ۵ 🎙️ سخنران : حجت‌الاسلام علی معبودی ⏱️ تاریخ : ۱۳۹۹/۱۱/۷ ┄🌟┅❀💠❀┅🌟┄
🔊 توجه توجه 🔊 با سلام- پخش زنده ششمين جلسه از سلسله جلسات وبيناري(به وقت انديشه) با موضوع "تكنيكهاي اقناع در گفتمان سازي" با حضور دكتر اثباتي، امروز ساعت 15:00 پخش از طريق لينكهاي زير: https://rubika.ir/roshana_ir http://www.aparat.com/roshana_ir https://instagram.com/roshana_ir سامانه پيامكي با شماره 09054822707 آماده دريافت سوالات اعضاي محترم شبكه روشنگران فرهنگي مي باشد. اداره عمليات تبليغي و روشنگري معاونت فرهنگي بسيج 🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🎞️ / ┄┅❀💠❀┅┄ ‼️ 🔴 شماها ساکت🤫 🔹شماها که هم حزبی تان همسرش رو کشت و زن را متهم کردید. 🔹 وزیر مسکن تان خبرنگار را زد و چشم بستید. 🔹 وزیر بهداشت تان پیرمرد را تحقیر کرد و دفاع کردید. 🔹 نماینده تان مامور را هتاکی کرد و سکوت کردید. 🔹 سال ۸۸ مامورین ناجا را زدید و بالاسرش سوت و کف زدید. 📍خلاصه: شماها ساکت🤫🤫 ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🎞️ / ♦️تاثیر یارانه در زندگی مردم از سال ۸۹ تا ۹۸ ┄┅❀💠❀┅┄