eitaa logo
شذرات/ایمان نوروزی
296 دنبال‌کننده
321 عکس
315 ویدیو
11 فایل
در اینجا یادداشت‌ها و تجربیات و خاطراتم را در حوزه‌های مختلفی چون #نظام_خانواده، #اقتصاد و #تجارت_مردمی، #وطن_توحیدی (جهان اسلام)، #طب_اسلامی و... را خواهم نوشت. طلبه‌ای که در زمان انقلاب اسلامی و در عصر خمینی (عصر جدید) تنفس کرد و بالید.
مشاهده در ایتا
دانلود
14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یک جرعه محتوا 🖍 مقدمه 📽 بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون مساله سبک زندگی 🔹یکی از ابعاد اصلی به مفهوم اسلام عبارتست از است. 🔹یک نقطه اصلی وجود دارد و آن ایمان است. بدون پیشرفت ممکن نخواهد بود. ایمان به یک هدف ... بر اساس ایمان این سبک زندگی مشخص خواهد شد. 🔹در سبک زندگی از تقلید از غرب باید پرهیز کرد. ❗️هشداری جدی 🔶 جهت دریافت بیش از ۳۰۰ محتوای جمعیتی 👇 @nasle110 @nasle110 💠 نهضت مردمی جمعیت @andishekosar 📞 ۰۹۱۰۴۴۴۱۴۱۲
کتاب “روانشناسی در ترازوی نقد” استاد شهریار زرشناس 🔹 از جمله رشته‌های مورد توجه در است و علاقه‌مندان زیادی دارد، اما متأسفانه تا به حال اندیشمندانی که دغدغه علوم را دارند، اغلب به مذهب با مفاهیم روان‌شناسی غرب پرداخته‌اند و کمتر به شناخت و نقد جریان حاکم بر روان‌شناسی مدرن پرداخته شده است. 🔹چرا که، بسیاری از مسائل علوم انسانی از جمله مسائل مطروحۀ روان‌شناسی، پرسش‌ها و نیازهای اساسی یک جامعه است که هر اندیشمندی، متناسب با و شرایط و اقتضائات تاریخی و اجتماعی خود بدان پاسخ می‌دهد. 🔹بنابراین، با توجه به اهمیت تحول در علوم انسانی، باید گفت که علوم انسانی غرب به دلیل این که ناظر به جامعه و است و برگرفته از خود است، در نسبت با جامعه بیگانه می‌باشد و دستورها و روش‌های آن در این جامعه کاربرد ندارد، چرا که مبنای علوم انسانی مدرن مبتنی بر جهان‌بینی و تفسیری مادی و غیر توحیدی از عالم آفرینش، انسان، جامعه و تاریخ است. کتاب «روان‌شناسی در ترازوی نقد» به تبیین و نقد جریان روان‌شناسی غربی و مدرن می‌پردازد. ناشر: بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع)، سدید پی‌نوشت: نقد علامه مصباح به روانشناسی مدرن: یکی از علومی که است، همین ست. (مشاهده کلیپ علامه مصباح در نقد روانشناسی) شذرات؛ (پراکنده نویسی‌های منظومه‌وار طلبه‌ای ) @iman_norozi
مهمانان ویژه این هفته: آقای افکان از ترکیه 🌏جامعه‌شناسی شیعیان ترکیه و ظرفیت‌های اقدیر 🔻آقای افکان از اقدیر ترکیه در وطن توحیدی 📌گعده و مشاوره ازدواج‌های بین‌فرهنگی 🔻با حضور آقای دکتر شایب بحرینی ▫️دارای سه همسر از سه ملیت سعودی، امارات، مراکش ▫️سابقه ۴۵ سال مبارزه و ۲۰ سال زندان در بحرین، سعودی و انگلستان 🔹موکبی طب و مشاوره سبک زندگی برقرار می‌باشد. همراه با گعده موکب فداییان امیرالمومنین سه شنبه‌ها بلوار پیامبر اعظم، طریق المهدی. عمود ۸۵ موکب از ساعت ۱۶:۳۰ الی نماز مغرب برقرار می‌باشد. - تعارف ملل -گفتگوهای فرهنگی - گفتگوهایی در مورد سبک زندگی در گستره - پذیرایی - نماز جماعت شذرات؛ (پراکنده نویسی‌های منظومه‌وار طلبه‌ای ) @iman_norozi
35.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | ✳️ اهمیت بازنگری در طب 🗓 دیدار با جامعه پزشکی ۱۳۹۴/۰۵/۳۱ ➕@AMOLILARIJANI_IR
🔰 اهمیت بازنگری در طب 🔺 آیت الله آملی لاریجانی: پیش‌فرض‌های مهم فلسفی، اخلاقی و دینی در نوع نگرش خاص پزشکی امروز نهفته است، که برخی از فیلسوفان نیز بدان تصریح کرده‌اند و آن عدم توجه و عنایت به فرد انسانی است در کار طبابت. این بحث‌ها مربوط است به فلسفۀ طب؛ آنچه که انگلیسی زبان‌ها از آن به philosophy of medicine تعبیر کرده‌اند. تقریباً سه چهار دهه است که کتاب‌های فراوانی در این زمینه نگاشته‌اند. 🔸 مجموعه ای از این کتاب‌ها با عنوان philosophy and medicine به صورت مقالات یا مکتوبات مستقل گردآوری شده است توسط سرویراستاری به نام آقای Inglehart. این مجموعه تا به حال شاید بیش از 120 مجلد با عنوان philosophy and medicine شامل شده است، که انتشارات Springer هم آنها را چاپ و منتشر کرده است. برخی از این مجلدات موضوع خاصی دارد و برخی هم موضوع عام «فلسفۀ طب». این آثار، بسیار شایان توجه‌ و گرانقدرند. کاری به جهات پزشکی اثر ندارم؛ جهات فلسفی و مبنایی آن مهم است. 🔸 در یکی از این مجلدات بحث تغییر نگاه در طب را مطرح کرده‌اند؛ لذا می‌گویم که این بحث، صرفا بحثی دینی نیست. در طب فعلی، به ویژه در آمریکا و اروپا، نگاه به طب، نگاهی biomedical است. مقصود از این نگاه این است که طب، انسان را دستگاهی می‌داند که منشأ بیولوژیکی و تأثیر و تأثرات تکوینی دارد. 🔸 گویا علم طب، انسان را قطعه قطعه می‌کند. هر پزشکی بر کارکرد و ساختار بدنی خاصی توجه می‌کند و کیفیت تأثیر و تأثرات نیز از همان راه مکانیکی است؛ یعنی همان گونه که در یک تأثیر و تأثرِ mechanical، یک شیء علت است برای شیئی دیگر، مثلاً دست توپی را حرکت می‌دهد، در اجزای بدن نیز چنین است. بیماری به معنای عدم کارکرد است؛ یعنی فلان عضو function خود را ندارد و آن function خاص وقتی از قسمتی برداشته می‌شود، مرض رخ می‌نماید؛ یعنی مریضی را عدم کارکرد تکوینی این بخش از بدن می‌شمارند. 🔸 این نگاه پیش فرض‌هایی دارد؛ مثلاً مریض عبارت است از بدنی که یک قسمتش کار خود را انجام نمی‌دهد و فراتر از این مقدار خبری نیست. اگر هم توجهی فراتر هست، توجه خاص یک پزشک است از لحاظ انسانی خودش، نه اینکه علمش این توجه فراتر را القا کند. نگاه mechanical و monoistic s یا monistic در مقابل نگاه dualistic است؛ یعنی نگاه دوگانه و اثنینیتی بین بدن و روح یا بدن و نفس، یا همان mind و body یا spirit و body. علم پزشکی فعلی چنین تفکیکی ندارد. 🔸 این عدم تفکیک، یک مشکل اساسی ایجاد می‌کند و آن اینکه در مراجعۀ فرد به پزشک و تحقیقات پزشکی، به وی به عنوان یک بدن نگاه می‌کنند، نه یک فرد انسانی دارای روح و نفس. به تعبیر برخی از فیلسوفان طب، اگر نگاه پزشکی فعلی را بشکافیم، هم در سطح پیش‌فرض‌ها (presupposition)، هم در بحث معرفت شناسی epistemology و هم در سطح اخلاقی و ارزشی (normative)، لوازمی دارد که باید در آنها بازنگری کرد. پیش‌فرض در این نگاهِ biomedical این است که انسان وجودی تک ساحتی دارد که همان بدن است. در این نگاه اگر روح یا نفس mind را هم بپذیرند، آن را به عنوان یک کارکرد function می‌انگارند. 🔸 این سخن را در بحث‌های فلسفی نیز می‌گویند. بسیاری معتقدند که نفس و روح چیزی نیست جز کارکرد همین اجزای بدنی. این نگاه نه اخلاقی است نه دینی. به لحاظ فلسفی نیز نگاه واقعی نیست. این از پیش‌فرض‌ها. در بحث شناخت‌شناسی نیز می‌دانیم که عالم سراسر، علت و معلول است؛ ولی نه فقط علت و معلول مادی. اگر فرد انسانی را بدن پنداشتید، تأثیر و تأثرش به گونه‌ای مطرح می‌شود؛ اما اگر روح را در او پذیرفتید، به گونه‌ای دیگر خواهد بود و تأثیر و تأثرهایش شکل دیگری خواهد یافت. 🔸 از همه مهم‌تر، ساحت ارزشی و اخلاقی است. وقتی بیماری به پزشک مراجعه می‌کند، در نگاه biomedical بیمار شیئی در برابر پزشک می‌شود که پزشک می‌کوشد تا عدم کارکرد یک جزء را در او بیابد تا آن را دوباره فعال کند؛ همانند ماشینی که نزد تعمیرکار می‌برند تا قسمتی را که مشکل دارد، اصلاح کند. 🔸 اما اگر بیمار را انسانی دیدیم که پشت این مشکلات بدنی، روحی دارد که آن روح، حقیقت انسانی و منِ او را تشکیل می‌دهد و هر آنچه را که تلقی می‌کند، اوست، آن‌گاه نگاه پزشک به او فرق خواهد کرد. از این نگاه به humanistic model of thinking or viewing تعبیر می‌کنند یا در واقع humane. این نگاه، یک مدل انسانی از طب است که بیمار را یک فرد انسانی می‌ببیند و در نتیجه نگاه ما به بیماری و دارو فرق خواهد کرد؛ لذا پیشنهادی که برخی از فیلسوفان غربی‌ مطرح کرده اند و در مکتوباتشان نیز آمده، این است که تغییر روش لازم است. از جمله نویسنده‌ای به نام آقای Marcum کتابی دارد به نام an introductory philosophy of medicine. 🗓 دیدار با جامعه پزشکی ۱۳۹۴/۰۵/۳۱ ➕@AMOLILARIJANI_IR
7.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹هفده هزار پزشک که در سال ۱۴۰۰ و پس از دیدن نتایج دز اول در ساختمان یادبود لینکلن در واشنگتن دی سی جمع شدند. اما رسانه ملی ایران و شبکه های اینترنشنال،بی بی سی، منوتو و دیگر شبکه ها این تجمع ها و فریادهای این پزشکان را سانسور کردند و به مردم ایران دروغ گفتند که در اروپا و واکسیناسیون انجام شد و مردم بی خبر از همه جا در ایران به دنبال واکسن حتی در صف کشیدند و با خود فکر نکردند چطور بلافاصله پس از تولید واکسن به مقدار زیاد در کشور ارمنستان واکسن برای ایرانیان بود، چون همان زمان مردم اروپا و آمریکا وا کسن نمی‌زدند و هر روز تجمع می‌کردند. پی‌نوشت: 🔹اگر هزار نفر این‌ پزشکان به‌صورت مردمی به دعوت می‌شدند با آشنا می‌شدند چه اتفاقی می‌افتاد؟ 🔹چگونه می‌شود از ظرفیت طلبه‌های غیرایرانی وطن توحیدی برای ارتباط با اینها استفاده می‌شد. و هنوز فرصت هست و شاید بعد از عملیات وعده صادق انگیزه‌ها برای آمدن به ایران بیشتر باشد. می‌توان مقاومت را از نظام امنیتی به اقتصاد مقاومتی، ، معماری مقاومتی توسعه داد! جهانی که تشنه و بی‌خبر از معارف وحیانی با قرائت اهل بیت علیهم السلام است! 🔹گزارش با موضوع اهمیت بازنگری در طب در غرب و چاپ ۱۲۰ جلد کتاب در بن بست پزشکی سلولی توسط پزشکان متخصص در غرب. در این لینک و از اینجا و کلیپ تصویری آن را ببنید. شذرات؛ (پراکنده نویسی‌های منظومه‌وار طلبه‌ای ) @iman_norozi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 زبان فارسی صدای حامیان فلسطین در غرب 🔹از شعارهای فارسی تا نامگذاری مکان‌ها به زبان فارسی؛ وقتی زبان فارسی ابزار انتقال پیام حامیان فلسطین در غرب می‌شود. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 پی‌نوشت: 🔹فقط فقط با برند ظرفیت گسترش زبان فارسی در کل دنیا را داشتیم و داریم. ظرفیتی که فارسی و رایزنان فرهنگی با بودجه‌های میلیاردی در کشورهای مختلف از آن غفلت دارند! 🔹سه شنبه که آقای افکان ساکن اقدیر ترکیه مهمان موکب ما بود، و تا حالا در ایران زندگی نکرده بود، به دلیل علاقه زیاد به انقلاب فارسی را خوب می‌فهمید و بخاطر پیگیری اخبار رادیو و رسانه‌های فارسی زبان زبان فارسی را تقریبا پنجاه درصد قدرت تکلم داشت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نظر دکتر صالحی در مورد نان و برنج امروزی که فاقد ارزش غذایی شده و در فرایند سفید شدن و افزودنی های دیگر تبدیل به سم شده است! بر خلاف تصور عموم الان دیگه نان سنگک هم با آرد سفید پخت می شود. در هر شهری گندم کشت می شود مردم و شورای شهر باید آن را به دولت نفروشند تا سبوس آن را جدا کرده آرد سفید تحویل نانوایی های آنها دهند. از گندم سبوس دار خودتان نان پخته مصرف کنید. حتی شده مجددا در خانه های خود نان بپزید تا مسئولین آرد و نان مجبور شده به خواست ملت تن دهند.
16.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💬معلم مدرسه سفارت روسیه در تهران، معلم برتر سال 2023 روسیه شد الگ یانکوفسکی، معلم زبان و ادبیات روسی که در مدرسه سفارت روسیه در تهران تدریس می کند، به عنوان برنده مسابقه معلم سال روسیه انتخاب شد. یانکوفسکی در دیدار ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه با برندگان مسابقه "معلم سال روسیه" شرکت کرد و به ولادیمیر پوتین پیشنهاد بازگشایی مدارس روسی را در کشورهای دوست ارائه داد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 امام حسینی که رییس جمهور شد و خودش گفته برای کدام شهید گریه کنیم! پی‌نوشت: تفصیل روایت با بیان استاد میرباقری: ابن‌شبيب! اگر می‌خواهی بر کسی گريه کنی، فقط بر امام حسين(ع) گريه کن، «فانه ذبح کما يذبح الکبش»، هیجده نفر از جوانانی که شبيه نداشتند، در کنارش به شهادت رسيدند. آسمان‌ها و زمين‌ها بر شهادتش گريه کردند، چهار هزار ملک برای نصرت حضرت آمدند، ولی زمانی رسيدند که کار تمام شده بود، آنها غبارآلود و اندوهگين ماندند تا در کنار حضرت حجت(عج) خون‌خواهی کنند و شعارشان «يالثارات الحسين» است. پدرم از جدم امام سجاد(ع) حکايت کردند که وقتی سيدالشهدا(ع) به شهادت رسيدند، آسمان خون گريه کرد. در ادامه، حضرت پنج دستور فرمودند که هميشگی است، اما موطنش محرم است: ◀️فرمودند: فرزند شبيب! اگر بر سيد‌الشهدا(ع) گريه کردی تا اشکت بر گونه‌ات جاري شد، خدا هر گناهی که کردی ـ کم يا زياد، صغير يا کبير ـ را می‌بخشد. ◀️بعد دستور دوم را فرمودند که اگر می‌خواهی خدا را ملاقات کنی در حالی که گناهی نداشته باشی، سيدالشهدا(ع) را از نزديک و شايد هم از دور زيارت کن. حضرت در انتهای اين روايت فرمودند تلاش کن خودت را به ولايت ما برسانی. اگر کسی سنگی را دوست داشته باشد، خدای متعال او را با آن سنگ محشور می‌کند. محبت، خودش همراهی است. سعی کن به ولايت ما که سرچشمه‌اش محبت ما است برسی.» تفسیر حدیثی را که شهید جمهور در منبر خواندند را تفصیلش را حضرت استاد میرباقری تحت عنوان پنج دستور امام رضا علیه‌السلام برای سیر و سلوک عاشورایی بیان کردند 👇 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3029