eitaa logo
آی نقد | inaghd.ir
5.3هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
1.7هزار ویدیو
8 فایل
کانال رسمی وبسایت آی نقد_تحلیل تخصصی‌فیلم، انیمیشن، انیمه، بازی، کمیک و مانگا 💡ارتباط با ما: @Hossein_abk 🌐سایت: www.inaghd.ir آی نقد در سایر پیام رسان ها: https://yek.link/inaghd.ir 🌹نشر با ذکر منبع بلامانع است
مشاهده در ایتا
دانلود
☑️تجربیات شما 👤با دیدن شخصیت کودکی ویل و مدل موهاش در سریال استرنجز تینگز، تصمیم گرفتم موهام رو بلند بکنم. در حالی که تا یه مدت قبل، سال ها از موی بلند متنفر بودم و موهام رو خیلی کوتاه نگه می‌داشتم ⚠️پ.ن: شخصیت های محبوب تاثیر گذاری زیادی میتونن روی مخاطب داشته باشن و بچه ها الگوپذیری بالایی ازشون دارن. تا حدی که حتی در رفتار ازشون تقیلد می کنن. اگر احیانا تاثیرات بدی رو از شخصیت ها روی بچه ها دیدیم باید الگوی مصرف رو تغییر بدیم یا کنترل کنیم 🆔@inaghd_ir
🐲نقد و بررسی انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم 📜افسانه‌ای از زندگی وایکینگ ها با اژدها که به مدد نوجوانی خوش قلب و با ذکاوت تبدیل به یک زندگی مسالمت آمیز و بانشاط شده و دفع شر دشمنان به وسیله این موجودات رقم می خورد 🎥در فیلم ها و سریال های این اثر، داستانهایی نمایش داده می شوند که حکایت از آموزش رفتارهای فردی و اجتماعی به مخاطبان نوجوان دارد 🧐چرا برای انتقال این مفاهیم متوسل به تاریخ مجهول و متوحش وایکینگ ها شده؟ 🔸تم تاریخی برای انتقال مفاهیم و ماندگاری در ذهن مخاطب بسیار موثر است. البته اکثر تمدن ها از اسلوب های فرهنگی مشخص برخودار هستند که با اهداف سینمای غرب همخوانی ندارد. پس بهترین گزینه تاریخ وایکینگ هاست که به قدری مجهول است که قدرت کم و زیاد کردن از آن برای نویسنده راحت تر است و هم از نظر توحش، هم سنخ تر با فرهنگ مورد نظر غرب است 🤔حالا چرا وجود موجوداتی به نام اژدها(یا شاید موجودات ماورایی دیگر) این همه پررنگ شده؟ به طوری که از ذهن مخاطبان، انتظار می رود وجود آنان را(بر حسب عادت و مقتضای سن) به آینده نیز تعمیم دهند 🔸به دلیل عجز دستگاه فلسفی غرب در مخالفت با وجود متافیزیک که این مسئله هم با نگاه ماتریالیستی و اومانیستی و اهداف امپریالیستی غرب در تضاد است. پس چاره را در هرمنوتیک و عرفانی جستجو می کنند که با دستگاه هژمونی خود همسو باشد و آن چیزی جز عرفان کابالا و اعتقاد به جادو و اجنه نیست 🕎تمام نماد ها از شکل موجودات به تصویر کشیده شده تا رفتارها و سکانس ها در این اثر بر این اساس‌ انطباق داده شده 🆔@inaghd_ir
🎇نقد و بررسی انیمیشن بچه زرنگ 🎥این انیمیشن حرف نگفته ای باقی نمی ذاره اما رفرنس ها و مراجع جالبی داره و یکسری نکات درونی خاص خودش رو داره که ارزش داره موشکافی بشن. از مباحث فوق پیشرفته فلسفی و اعتقادی که توی داستان جا داده شده تا روانشناسی نسل z ⚠️این مقاله داستان رو لو میده 👌اگر تماشا نکردید حتما برید برای تماشا که ارزشش رو داره برای مطالعه نقد این انیمیشن جذاب که قطعا حقش اون سیمرغ بلورین بوده بزنید روی لینک زیر👇 https://inaghd.ir/bache_zerang/ 🆔@inaghd_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖱چگونه دستگاه مورس پیام‌رسان‌های رقیب را به زباله دانی تاریخ انداخت؟ ‌ 📍مستند « نظم و بی‌نظمی » 🆔@inaghd_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☝️قصد تطهیر اصلا نداریم ولی خوبه که ویدیوی کامل این مصاحبه هم دیده شه ✂️یک برش توسط رسانه کل مفهوم این ویدئو رو مدت ها برای مردم عوض کرده(از ثانیه ۳ به بعد دیگه پخش نشده بود) ⚠️به همین سادگی گول می خوریم 🆔@inaghd_ir
🎮 چند نفر گیمر در ایران است؟ ▫️گزارش مصرف بازی در کشور که توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تهیه شده و در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ منتشر شده است ✅قراره هر روز یک پست و مطلب در مورد مصرف بازی های رایانه ای در کشور با اسناد و منابع و مدارک منتشر کنیم و آمار و ارقام رو براتون بررسی کنیم ❤️منتظر باشید 🆔@inaghd_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚑فیلم کوتاه آمبولانس 🥺در بدترین شرایط به فکر دیگران بودن چقدر خالصانه اس. کسایی که برای حفظ جون دیگران جون خودشون اهمیتی نداره. هم رزمنده هم پرستار 🆔@inaghd_ir
🎮بررسی گیمرهای ایران 🔸میانگین سنی گیمرها: ۲۳ سال 🔹تعداد گیمرها(حداقل یک ساعت بازی در هفته): ۳۴ میلیون نفر 🔸متوسط بازی: ۹۵ دقیقه در روز 🔹شاهد رشد تعداد گیمرها با سرعت ثابت در هر سال هستیم 🔸بیش از ۵۰درصد گیمرها آنلاین بازی می کنند ✍تحلیل: میانگین سنی نشان می دهد که بزرگسالان هم اهل بازی هستند اما نسبت جوانان، کودکان و نوجوانان بیشتر است میانگین ۹۵ دقیقه در روز میانگین بالایی است و از مهم بودن رسانه گیم در سبد مصرفی جامعه خبر می آورد 🆔@inaghd_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎌این ویدیو توسط یک زوج ایرانی_ژاپنی ساکن ژاپن ساخته شده تا واکنش فرد ژاپنی به شنیدن دیدگاه ایرانی ها به کشور ژاپن نشان داده شود 🔸به عنوان مثال در کلیپ شخص عنوان میکند اینترنت ایران از ژاپن بهتر است 🔹در آن جا هم جنس های ارزان، بی کیفیت هستند و برای استفاده از اینترنت مناسب لوازم خانگی مناسب و غیره باید هزینه‌ زیادی بپردازید که هرکسی توانایی آن را ندارد 🔸در دنیا ژاپن به تکنولوژی معروف است اما آنها عنوان می‌کنند که بیشتر این مسائل جوسازی رسانه ای است 🔹شخص ژاپنی تایید میکند درصد خودکشی در ژاپن خیلی بالاست و به نوعی مردم ژاپن افسرده اند 🆔@inaghd_ir
🤦‍♂ آبروریزی برای جایزه صلح نوبل 😐در سیاسی بودن جایزه صلح نوبل همین بس که اسکای نیوز به عنوان یک رسانه مشهور، تصویر نرگس محمدی بازیگر سریال ستایش را به جای نرگس محمدی‌ای که به او جایزه داده‌اند را منتشر کرده! چرا؟ چون اصلا طرف در داخل و خارج، برای غیر سرویس‌های امنیتی شناخته شده نیست... ☝️در راستای معرفی پشت پرده این قبیل جوایز دیدن دو قسمت مستند در سرزمین سرگرمی توصیه می شود: 🔸در سرزمین سرگرمی - نوبل بدون ادبیات https://www.doctv.ir/Program/278879 🔸در سرزمین سرگرمی - اسکار می رسد به... https://www.doctv.ir/Program/275270 ⚠️قبلا هم دیدن مستند در سرزمین سرگرمی رو پیشنهاد داده بودیم اگه یادتون باشه 🆔@inaghd_ir
🎮بررسی گیمرهای ایران 🔸حدود ۵۰ درصد گیمر تفننی داریم و ۵۰ درصد گیمر مصمم و حرفه ای. این یعنی برای تعداد بالایی از گیمرها، گیم و بازی یک اعتیاد و فعالیت وقت گیر محسوی می شود 🔹میانگین دقیقه بازی کردن در هر روز هر رده سنی نمایان گر این است که بیشتر نوجوانان و جوانان برای بازی وقت می گذارند. اما به طور میانگین بزرگسالان و میانسالان هم به نسبت آنچه تصور می شود فعالیت بالایی در بازی کردن به طور روزانه دارند 🔸نسبت بازیکنان فعال روزانه نشان می دهد خردسالان و کودکان گرچه در طول روز کمتر اهل گیم هستند اما تعداد بیشتری از آنها به نسبت جمعیت کل مشغول بازی به طور روتین و روزانه هستند. جالب است که از نظر نسبی هر رده سنی، جوانان کمتر درگیر بازی های رایانه ای هستند به طور روزانه هستند. یعنی به صورت مرتب و هر روز گیمرهای این رده به نسبت سایر رده ها کمتر بازی می کنند 🔹اصلی ترین پلتفرم بازی موبایل ها هستند. پس بازی های موبایلی یکی از اصلی ترین و مهم ترین و پراستفاده ترین رسانه ها در کشور ما محسوب می شوند 🆔@inaghd_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😐یکم با آمریکا آشنا شیم 😑اونجا دزدی و سرقت مسلحانه و اینچیزا خیلی روتین و عمومیه گویا. هم از فرهنگی، هم رسانه ای(فیلم های سرقت از بانک و اینچیزا) و هم بخاطر آزادی اسلحه آمار جرم و جنایت آمریکا شدیدا بالاست به طوری که اصلی ترین علت مرگ کودکان در آمریکا اسلحه گرمه 😶این ویدئو هم جالبه شیر تو شیر آمریکاییه قشنگ 😶‍🌫اونایی که داشتن دزدی می کردن، زورگیر مسلح رو میگیرن، اسلحه اش رو میدن صاحب مغازه، جنسای دزدی رو هم می برن 🆔@inaghd_ir
mehdi_habibi_bi_ehsas_instrumental 128_050008.mp3
7.87M
🎻موسیقی بی کلام 🎹زیبا و خاص... بین شاد و غمگین 🪕اسمش بهش میاد؛ "بی احساس" 🆔@inaghd_ir
👣علل گرایش نوجوانان به گروه BTS 🔸گروه موسیقی BTS توانسته است از سه عنصرِ هویت متزلزل ،حس استقلال‌ طلبی و میل متفاوت بودن نوجوانان استفاده کند و با ایجاد یک هویت متناسب این نیازها، باعث جذب نوجوانان زیادی شود و از این طریق سبک زندگی نامناسبی را به آنان القاء نماید. 🔹میل به تفاوت و استقلال طلبی از اقتضائات دوره نوجوانی است‌. این دوره، دوره شکل گیری هویت شخص هم محسوب می شود و در صورت وجود تربیت و شرایط محیطی مناسب شاهد شکل گیری هویت مطلوب و همخوان هستیم. اما عدم توانایی والدین در تربیت و عدم درک متقابل والدین و فرزندان به علاوه بی فکری آموزش و پرورش و رسانه در حوزه هویت باعث نقص آشکار و تزلزل هویت در نوجوانان ایرانی شده 🔸همچنین، نوجوانان در دوره بلوغ عاطفی و به سر می برند و عدم تامین نیاز عاطفی توسط خانواده باعث می شود تا آنها در فضای مجازی و فضای خارج از خانواده برای تامین این خلا عاطفی تکاپو کنند. موسیقی های امیدبخش و پر احساس این گروه یکی از بسترهایی است که در ظاهر نیاز نوجوان را رفع می کند. پس نوجوان به آن وابسته شده و حتی در پیگیری اخبار و موسیقی ها افراط به خرج می دهد 🆔@inaghd_ir
🎮بررسی گیمرهای ایران 🔸به طور متوسط در هر خانواده دونفر اهل بازی هستند 🔹بعد از کرونا، تعداد بازیکنان، زمان بازی کردن گیمرها، افزایش مشارکت گیمرها و توزیع رده سنی بازیکنان شده است 🔸تفکیک رده سنی گیمرها و نسبت بازیکنان در هر رده سنی نشان می دهد جوانان بیشترین استقبال را از نظر تعداد از بازی ها دارند و کودکان به نسبت رده سنی خود بیشتر اهل بازی هستند 🆔@inaghd_ir
☑️تجربیات شما 👤من از کودکی انیمیشن، سریال و فیلم‌هایی میدیدم که روم تاثیر کوتاه مدت داشت. مثلاً شخصیت السا در انیمیشن یخ زده، دوونگی و مرد عنکبوتی. ولی یه انیمه بود که خیلی طولانی مدت روی اخلاقم، لباس پوشیدن، حرکاتم و علایقم تاثیر داشت که انیمه سگ های ولگرد بانگو شخصیت چویا ناکاهارا بود 👤این انیمه به اندازه ۳ سال روی من که در سن حساسی بودم(۱۵ سالگی) تاثیر داشت. چویا از لحاظ پوشش به نظرم خیلی جذاب بود. عضو مافیا بود و من رو علاقمند به این می‌کرد که جایی پیدا کنم شبیه به مافیا که عضو باشم. انقدر به چویا علاقه داشتم که به احترامش مصرف قرص و ورزش‌های بلند شدن قدم رو متوقف کردم که هم قدش باشم(قدش ۱۶۰ هست و من تا ۱۶۵ می‌تونستم رشد کنم ولی الان قدم ۱۶۰ هست). این شخصیت به شراب و سیگار علاقه مند هست و منی که این دو تا رو غیر اخلاقی، مضر و خلاف دستور اسلام می دونستم، به خاطر این شخصیت به این دو تا هم حساسیتم رو کم کردم ولی استفاده نکردم 👤برای اینکه خودم رو شبیهش کنم یه کلاه گرفته بودم و با کت های مردونه بابام روی دوشم میذاشتم(با وجود اینکه دخترم) و یا حرکات چهره مثل نیشخند رو شبیه چویا انجام میدادم ⚠️به نظرم یکی از دلایلی که اون موقع روم تاثیر داشت علاوه بر سنم این بود که من افسرده بودم و کسی هم خبر نداشت و من همش با این شخصیت تصویر سازی میکردم و نسبت بهش علاقه مند شده بودم و تا این حد روم تاثیر گذاشته بود ☝️اکثر همسالان من به "دازای اوسامو" علاقه مند هستن که به راحتی حرف از خودکشی میزنه و دست هاشون رو باند پیچی میکنن 🆔@inaghd_ir
Cvrtoon_-__Izmir_March_(_GandomMusic.ir_).mp3
4.7M
🎇چالش داریم 📱با این موسیقی میکس از عملیات درست کنید بفرستید تا هم خودمون منتشر کنیم هم جاهای دیگه 🎼اگرم موسیقی های خوب و باحال داشتید میکس خورشون ملس بود بفرستید ⚠️لازم نیست میکس طولانی بسازید، میکس های کوتاه رو بیشتر می پسندیم و باحال باشه دیگه🤗 👈مخصوصا اون تیکه اش که صدای چیلیک چیلیک(گلنگدن) تفنگ میاد 🆔@inaghd_ir
☑️تجربیات شما😍 👤سلام وقتتون بخیر 📖امروز کلاس سواد رسانه داشتیم اولین جلسه بود و بچه‌ها کلا هیچکس اشتیاقی بهش نداشت. اعتقاد داشتن کتاب کلی چرندیات رو قراره به خوردمون بده که آره همه جا بده جز ایران و فیلمای ایرانی و... 😌گروه من کنفرانس داشتن. بعد از کنفرانس وقت بود و من اجازه خواستم چیزی اضافه بر سازمان بگم 😃اونجا "آی‌نقد" رو به بچه‌ها معرفی کردم و چند نمونه از فعالیت‌هایی که کردین رو براشون تعریف کردم. بخصوص درباره انیمه اتک ان تایتان گفتم که بعد بحث کشیده شد سمت صهیونیست و پیروزی دیروز فلسطین مقابلشون و.‌.. 👌خلاصه بچه‌ها خیلی استقبال کردن اصلا توقع نداشتم و خودمو واسه یه دعوا آماده کرده بودم ولی همه خوششون اومد. درکل خیلی خوشحالم با آی‌نقد آشنا شدم که به واسطه‌ش بتونم ذره‌ای هم که شده تبلیغات مثبت انجام بدم و از دعوا و درگیری جلوگیری کنم 🙏پ.ن: ما هم خوشحالیم و ممنونین از داشتن چنین مخاطبین فعالی و اینکه تونستیم رسانه خوبی برای نشر محتوای مفید باشیم 🆔@inaghd_ir
🎮بررسی گیمرهای ایران 🔸سبک بازی بزرگسالان و میانسالان به ما می فهماند که بازی برای این رده سنی حالت وقت گذرانی(مترو، ترافیک، اتوبوس، حین کار🙃 و...) دارد. اما برای کودکان، جوانان و جوانان فراتر از وقت گذرانی و تفنن است 🔹محبوبیت سبک بتل رویال به ما می گوید اصلی ترین دلیل صرف اینترنت، وقت و پول برای بازی ها چیست. این سبک با توجه به جذابیت، بستر و تکاملی که داشته، به نسبت سایر سبک ها بیشتر عامل ایجاد اعتیاد به گیم و ترغیب به صرف هزینه و اجبار در مصرف اینترنت می باشد 🔸بازی های ماشینی بخاطر وسعت، سادگی و تنوعی که دارند جزو دسته بازی های محبوب و پر استفاده اند. در عین حال بازی های بتل رویال و ورزشی که محبوب تر هستند را می شود مشاهده کرد 🆔@inaghd_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✊بچه ها در فلسطین زود بزرگ می شوند ✌️شما هم از این میکس ها درست کنید بفرستید برامون 🇵🇸چالش میکس و استوریِ 🆔@inaghd_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✊اینجا‌ اسرائیل است 📱کاری از مسعود خسروجردی ✌️شما هم از این میکس ها درست کنید بفرستید برامون 🇵🇸چالش میکس و استوریِ 🆔@inaghd_ir
🎮بررسی گیمرهای ایران 🔸شخصیت های محبوب هر رده سنی ✍تحلیل: محبوبیت این شخصیت ها به هر دلیلی هم که باشد سخن از تاثیر گذاری این شخصیت ها روی مخاطبین دارد شخصیت های محبوب کودک و خردسال نشان از محبوبیت بازی های تفننی ساده و انیمیشن های کودک که راستان قابل فهم یرای کودک و خردسال دارند، دارد شخصیت های محبوب سایر رده های سنی نشان از محبوبیت ورزش فوتبال و سلبریتی های آن و بازی های اکشن امروزی دارند 🔸نسبت بازیکنان آنلاین در هر رده سنی چقدر است؟ ✍تحلیل: با توجه به دسترسی ۱۲۷٪ ایرانیان به اینترنت و فراگیری استفاده از اینترنت بعد کرونا، نشان از بیشتر شدن ضریب نفوذ اینترنت در کشور و به طبع استفاده بیشتر از بازی های اینترنتی شده است همچنین تحول بازی های اینترنتی مخصوصا سبک بتل رویال، تشویق جدی برای جذب بازیکنان به بازی های اینترنتی می باشد 🆔@inaghd_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✊فتح قریب 📱کاری از مدرسه تولید محتوا (@toolid_mohtava) ✌️شما هم از این میکس ها درست کنید بفرستید برامون 🇵🇸چالش میکس و استوریِ 🆔@inaghd_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✊وقت انتقام 📱کاری از گمنام ادیتور ✌️شما هم از این میکس ها درست کنید بفرستید برامون 🇵🇸چالش میکس و استوریِ 🆔@inaghd_ir