eitaa logo
آی نقد | inaghd.ir
5.4هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.8هزار ویدیو
9 فایل
کانال رسمی وبسایت آی نقد_تحلیل تخصصی‌فیلم، انیمیشن، انیمه، بازی، کمیک و مانگا 💡ارتباط با ما: @Hossein_abk 🌐سایت: www.inaghd.ir آی نقد در سایر پیام رسان ها: https://yek.link/inaghd.ir 🌹نشر با ذکر منبع بلامانع است
مشاهده در ایتا
دانلود
آی نقد | inaghd.ir
⭕️ نگاه کالایی به زن 🔸اگر نگاه به زن کالایی شود، گفته می شود همان بهتر که برهنه باشد 🔸در اینجا نگا
⭕️قاچاق لباس‌های نامناسب 🔸میزان قابل توجهی از لباس‌های نامناسب از مسیر غیرقانونی وارد کشور می‌شود و نظارتی بر آنها نیست 🔸این لباس ها گاهی به شدت ارزان‌تر از لباس های پوشیده و عفیف هستند 🔸به نظرتون عجیب نیست که این مدل لباس‌ها قاچاقشون به نسبت بیشتره تا لباس های دیگه؟ 🆔@inaghd_ir
7.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️نقد و بررسی سریال حشاشین 🔸بررسی صحت تاریخی، بُرد بین المللی، تحلیل فرقه‌ای و تحلیل دینی سریال حشاشین 🔸 حشاشین در زیرلایه محتوایی خود چه هدفی دارد؟ چرا مصر به دنبال فرقه اسماعیلیه و حسن صباح رفته؟ نقدهایی که به این سریال شده چقدر درست است؟ واکنش ایران به این سریال چگونه باید باشد؟ 🔜پخش نقد تخصصی سریال حشاشین به زودی 🆔@inaghd_ir 👈عضو شوید
از معماریِ تکبر تا معماریِ تواضع 🔹به معماری فضاهای ورزشی و هنری دقت کرده‌اید؟ معمولا معماری این فضاها به نحوی ارائه می‌شود که حداکثرِ تشخّص و یونیک شدن را برای ورزشکار و یا هنرمندی که در فضا قرار می‌گیرد به بار بیاورد. برای مثال، مکان جشنواره‌های سینمایی مهم (اسکار و ...) به این نحو طراحی می‌شود که هنرمندان در شروع جشنواره، از روی فرش قرمزی که برای تن‌آراییِ آنها پهن شده است عبور کنند و سپس به مصاحبه با انبوه خبرنگارانی که مشتاقانه در انتظار عبور آنها از روی فرش قرمز هستند بپردازند تا این نوع طراحی، به حداکثرِ تشخّص و یونیک شدن آنها کمک کند 🔹این نوع طراحی، دقیقا همان چیزی است که اقتضاء سلبریتی پروری است که این روزها، شواهد مختلفی از آن، هم در طراحی مجموعه‌های هنری و سینمایی و هم در طراحی مجموعه‌های ورزشی (یعنی دو بستر اصلی سلبریتی پروری در فرهنگ معاصر غرب) مشاهده می‌شود 🔹حالا لطفا با دقت در این تصویر، این نوع معماری متکبرانه را مقایسه بفرمایید با معماری متواضانه‌ای که بر فضاهای هنری و ورزشی شهرهای سنتی ما (اعم از تعزیه‌خانه‌ها و زورخانه‌ها و ...) حاکم بود. برای مثال، در زورخانه‌های قدیم، درب ورودی زورخانه‌ها را بسیار کوتاه می‌ساختند تا هنگام ورود، ورزشکار مجبور شود تا به كلى خم شود تا از همان ابتداى ورود، درس تواضع و فروتنى را بياموزد: "ولا تمْشِ فی الْأرْض مَرحًا إِنَّك لنْ تَخْرقَ الْأَرْض وَلَن تَبلُغَ الْجبَالَ طولًا: و بر زمين با تکبر گام برمدار، چرا كه هرگز زمين را نمى‌توانى شكافت، و در بلندى به كوهها نمى‌توانى رسيد"(اسرا/۳۷). ✍ دکتر منان رئیسی 🆔@inaghd_ir
🇮🇷زن در ادبیات ایرانی 🌹 به تفاوت اساسی نوع نگاه به زن در فرهنگ ایرانی و غربی دقت کرده‌اید؟ در ترتیب نامگذاری اول اسم زنانه را می‌آوردیم و بعد اسم مردانه. مثلا ما می‌گوییم: زن و شوهر به جای: husband and wife 🌹 ما می‌گوییم: خواهر و برادر به جای: brother and sister 🌹 ما می‌گوییم: زن و مرد به جای: men and women 🌹 حتی ما می‌گوییم: زن و شوهر یعنی مرد در ارتباط با همسر، هویت "شوهر" پیدا می‌کند. ولی هویت "زن" دست نمی‌خورد به جای اینکه بگوییم: man and wife 🌹 در زبان فارسی، "زن" یک واژه و مفهوم مستقل هست برخلاف زبان لاتین که واژه زن، وابسته به مرد است: wo/man (زائده‌ای کنار مرد). به همین دلیل هست که برخلاف غربی‌ها که می‌گویند mankind ما می‌گوییم بشریت ⚠️ اینها را عرض کردم تا دائما یه عده‌ با اطلاعات سطحی و ناکافی، جایگاه و منزلت زنان غربی را به رخ زنان ایرانی نکشند. کاش قدر فرهنگ و تمدن خودمان را بیشتر بدانیم ✍ دکتر محمد منان رئیسی 🆔@inaghd_ir
🇮🇷زن در معماری ایران 🌹 در فرهنگ ما، تکریم زن منحصر به ادبیات نبوده و در معماری ما هم زن جایگاه ویژه‌ای داشت 🌹 برای مثال در معماری سنتی ما، برای کوبیدن درب خانه از دو ابزار متفاوت (کلون و کوبه) استفاده می‌شد؛ کوبه مردانه دارای صدای بم و کلون زنانه دارای صدای زیر بود تا صاحب خانه با شنیدن صدای هریک از آنها متوجه شود که مرد خانه باید درب را بر روی مهمان بگشاید و یا زن خانه 🌹 مثال دیگه، الگوی مسکن سنتی ما بوده که دارای دو فضای اندرونی و بیرونی بود تا زن بتواند در قسمت اندرونی، آزادانه و با حفظ شان و حریمش به فعالیت‌هایش بپردازد. 🌹 جالب آنکه این نوع تکریم زن، حتی در ترتیب نامگذاری فضاها هم رعایت می‌شده و اول اسم فضای زنانه را می‌آوردیم و بعد اسم فضای مردانه؛ یعنی می‌گفتیم اندرونی و بیرونی و نه بیرونی و اندرونی! همانطور که میگفتیم زن و شوهر و نه به سبک غربی‌ها شوهر و زن: man and wife ⚠️ اینها را عرض کردم تا دائما یه عده‌ با اطلاعات سطحی و ناکافی، جایگاه و منزلت زنان غربی را به رخ زنان ایرانی نکشند. کاش قدر فرهنگ و تمدن خودمان را بیشتر بدانیم ✍ دکتر محمد منان رئیسی 🆔@inaghd_ir
آی نقد | inaghd.ir
⭕️قاچاق لباس‌های نامناسب 🔸میزان قابل توجهی از لباس‌های نامناسب از مسیر غیرقانونی وارد کشور می‌شود و
⭕️شکاف طبقاتی و بی‌عدالتی 🔸قدرتمندترین رسانه های مردمی داخلی دست ثروتمندان یا تحت حمایت ثروتمندان هستند. مثل کانال های بزرگ، پیچ های پر مخاطب اینستاگرام و... 🔸ثروتمندان چون پول دارند به راحتی پیج یا کانال خود را تبلیغ می کنند و مخاطب بالایی دارند. تشنه توجه هستند و برای نمایش خود، سبک زندگی غرب‌زده خود را به نمایش می گذارند ⚠️تازه به دوران رسیده ها بیشتر اینگونه عمل می کنند تا ثروتمندهای اصیل 🔸این عمل باعث می شود تا طبقات پایین تر جامعه، شیک بودن، بروز بودن، باکلاس بودن و... را از تازه به دوران رسیده ها الگو بگیرند و مثل آنها لباس نامناسب بپوشند، پارتی بروند، سیگار بکشند و... 🔸چون دایره مخاطب تازه به دوران رسیده ها وسیع است این الگوها شناخته شده هستند و با درصد بالا، مقلدها در جامعه مورد توجه برخی قرار می گیرند و دیده می شوند ✅به همین دلیل است که گفته می شود امر به معروف مرفهین در اولویت اول است. طبقه بالا اگر کنترل شود بسیاری از ناهنجاری ها به جامعه نمی‌رسد 🆔@inaghd_ir
🥇اولین انیمیشن تاریخ جهان رو ایرانی ها تولید کردن! 🐐بر روی اثری باستانی که از شهر سوخته، فریم به فریم تصویر بزی در حال حرکت طراحی شده که مال بیش از پنج هزار سال پیشه! 🆔@inaghd_ir
💠نشست برخط نقد و بررسی فیلم های تل‌ماسه (Dune1&2) 🔹بررسی سکانس به سکانس فیلم تلماسه به همراه نقد مبانی فلسفی پرفروش‌ترین و ضددینی‌ترین فیلم سال ۲۰۲۴ 🔹یک‌شنبه شانزدهم اردیبهشت ساعت ۱۶ الی ۱۸ 🔹ورودی نشست: ۵۰.۰۰۰ تومان 🔹ثبت نام: @filmosophi 🆔@inaghd_ir
27.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥در این ویدئو نگاهی داشتیم به روند ساخت انیمیشن Wolfwalkers که هنرمندان این اثر اونو با تکنیک 2.5D اجرا کردن 🔸اما این تکنیک در بین انیمیشن های ۲ بعدی خیلی رواج داره ولی چیزی که اینکار رو منحصر به فرد می‌کنه اینه که تمامی فریم های این انیمیشن بصورت دستی کشیده شده 🆔@inaghd_ir