eitaa logo
آی نقد(inaghd.ir)
4هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
1.1هزار ویدیو
6 فایل
کانال رسمی وبسایت آی نقد_تحلیل تخصصی‌فیلم، انیمیشن، انیمه، بازی، کمیک و مانگا 💡ارتباط با ما: @Hossein_abk 🌐سایت: www.inaghd.ir آی نقد در سایر پیام رسان ها: https://yek.link/inaghd.ir 🌹نشر با ذکر منبع بلامانع است
مشاهده در ایتا
دانلود
🧐رب النوع عناصر اربعه؛ شرک یا توحید؟ 🔥در انیمیشن ها و انیمه های زیادی به شیوه های گوناگون شاهد نمایش عناصر هستیم. در این قبیل آثار شاهد کنترل کامل یا توانمندی عالی بر کنترل یا استفاده بر عناصر هستیم و گاهی شاهد خدا یا رب النوع عناصر هم هستیم. مثل انیمیشن آواتار یا ناژا 💧رب النوع یعنی موجودی که ذاتا جسم ندارد و مجرد است. اما موجودات جهان ما را به عنایت خداوند، تدبیر می‌کند و رشد می‌دهد. مثلا رب النوع آتش، یعنی بوجود آورنده و تدبیرکننده‌ی تمام آتش های جهان 🌬 البته تمام رب النوع ها وابسته به خداوند بوده و هیچ قدرتی از خود ندارند. یعنی برخلاف فیلم های هالیوودی که درباره‌ی رب النوع ها نگاه مشرکانه دارد، تمامی این موجودات با قدرت الهی موجودات زیرین را تدبیر می‌کنند و به نوعی واسطه‌ی خداوند هستند. نه اینکه روی پای خود بایستند و از خدا جدا باشند ✅در ثانی رب النوع های این عناصر نیز کاملا وابسته‌ی به خداوند بوده و همچون بعضی فیلم های هالیوودی، خدایانی مستقل نیستند 🆔@inaghd_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤موسیقی با کلام 🔆عشق الهی🔆 🌷به مناسبت عید مولود 🌸عید همگی مبارک 🆔@inaghd_ir
☑️تجربیات شما 👤تو بچگی با بازی کردن sims 2 از طرح کفش آل‌استار خیلی خوشم اومد، و الان بعد از گذشت سال ها، از این کفش ها خریدم. ⚠️پ.ن: جذابیت داستان ها و شخصیت ها الگوی مصرف به همراه داره به همین دلیل برای ترویج مد و کالا از رسانه ها استفاده میشه. حالا بعضیاش خوب و قشنگن بعضیاشونم زشت و هنجارشکن 🆔@inaghd_ir
🤔چرا همیشه فیلم های پیچیده پرستیژ بیشتری دارند؟ ⁉️چرا آثار نیهیلیستی(پوچ گرا) بیشتر ستایش می شوند؟ ⛔چرا فیلم های پوچ همواره جایزه هارا درو می کنند؟ 💡چگونه جلوی انها را بگیریم؟ و چرا پایان بد مصداق خوب بودن فیلم ها شده؟ 👌در این مقاله خواهیم خواند👇 https://inaghd.ir/null/ 🆔@inaghd_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🐯بچه زرنگ رو دیدید یا نه؟ 🔆پیشنهاد تماشا 😇امروز تعطیله وقتتون آزاده، برید سینما با خانواده بچه زرنگ ببینید. اینجوری یک عیدی باحال بهشون بدید این روز خجسته هم تو خاطرشون می مونه ✅یک انیمیشن خوب و جذاب و پرمحتوا که به بهترین شکل ممکن محتواش رو ارائه میده. راحت بگم دیدن این انیمیشن خرج و هزینه نیست براتون، سرمایه گذاری روی بچه هاتونه 🕰فردا نقد این انیمیشن روی وبسایب آی نقد منتشر میشه تا تمام زیر و بم و مراجع محتوای این انیمیشن رو براتون بریزیم بیرون 🌸عیدتون مبارک 🆔@inaghd_ir
📣از خبرها جا نمونید 🐑ببعی که جزو پر مخاطب ترین انیمیشن های شبکه پویا از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ محسوب میشه به صورت سه بعدی طراحی شده و یک سینمایی ۸۰ دقیقه ای ازش تولید داره میشه. حتی قرار بود توی جشنواره فجر پارسال هم منتشر شه اما به دلایلی نشد. یعنی خیلی تا اکرانش فاصله نداریم😃 🆔@inaghd_ir
🕰وقت تنگه 🤝آی نقد با همکاری موسسه عروج تقدیم می کند آخرین روزهای ثبت دوره «دنیای انیمه» اختصاصی والدین و مربی ها و «دوره اوتاکو» اختصاصی بچه ها و اوتاکوهای عزیز 🔺این دوره رو شخصا دیدم، و شخصا به همه‌ی والدین، مربیان، معلمان، مدیران‌فرهنگی، طلاب و حتی خود دانش‌آموزان توصیه میکنم 🔸 این تنها دوره آموزشی و کامل تحلیل دنیای انیمه هست که به زبان فارسی تولید شده و هیچ جای دیگه نمونه این رو پیدا نخواهید کرد 🔰 وقت تنگه، برای ثبت نام به آیدی @orooj_sup مراجعه فرمایید 👈بگید از طرف آی نقد اومدید تخفیف ویژه می گیرید👉 ✍ عباس صالحی 🆔@inaghd_ir
☑️تجربیات شما 👤با دیدن شخصیت کودکی ویل و مدل موهاش در سریال استرنجز تینگز، تصمیم گرفتم موهام رو بلند بکنم. در حالی که تا یه مدت قبل، سال ها از موی بلند متنفر بودم و موهام رو خیلی کوتاه نگه می‌داشتم ⚠️پ.ن: شخصیت های محبوب تاثیر گذاری زیادی میتونن روی مخاطب داشته باشن و بچه ها الگوپذیری بالایی ازشون دارن. تا حدی که حتی در رفتار ازشون تقیلد می کنن. اگر احیانا تاثیرات بدی رو از شخصیت ها روی بچه ها دیدیم باید الگوی مصرف رو تغییر بدیم یا کنترل کنیم 🆔@inaghd_ir
🐲نقد و بررسی انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم 📜افسانه‌ای از زندگی وایکینگ ها با اژدها که به مدد نوجوانی خوش قلب و با ذکاوت تبدیل به یک زندگی مسالمت آمیز و بانشاط شده و دفع شر دشمنان به وسیله این موجودات رقم می خورد 🎥در فیلم ها و سریال های این اثر، داستانهایی نمایش داده می شوند که حکایت از آموزش رفتارهای فردی و اجتماعی به مخاطبان نوجوان دارد 🧐چرا برای انتقال این مفاهیم متوسل به تاریخ مجهول و متوحش وایکینگ ها شده؟ 🔸تم تاریخی برای انتقال مفاهیم و ماندگاری در ذهن مخاطب بسیار موثر است. البته اکثر تمدن ها از اسلوب های فرهنگی مشخص برخودار هستند که با اهداف سینمای غرب همخوانی ندارد. پس بهترین گزینه تاریخ وایکینگ هاست که به قدری مجهول است که قدرت کم و زیاد کردن از آن برای نویسنده راحت تر است و هم از نظر توحش، هم سنخ تر با فرهنگ مورد نظر غرب است 🤔حالا چرا وجود موجوداتی به نام اژدها(یا شاید موجودات ماورایی دیگر) این همه پررنگ شده؟ به طوری که از ذهن مخاطبان، انتظار می رود وجود آنان را(بر حسب عادت و مقتضای سن) به آینده نیز تعمیم دهند 🔸به دلیل عجز دستگاه فلسفی غرب در مخالفت با وجود متافیزیک که این مسئله هم با نگاه ماتریالیستی و اومانیستی و اهداف امپریالیستی غرب در تضاد است. پس چاره را در هرمنوتیک و عرفانی جستجو می کنند که با دستگاه هژمونی خود همسو باشد و آن چیزی جز عرفان کابالا و اعتقاد به جادو و اجنه نیست 🕎تمام نماد ها از شکل موجودات به تصویر کشیده شده تا رفتارها و سکانس ها در این اثر بر این اساس‌ انطباق داده شده 🆔@inaghd_ir
🎇نقد و بررسی انیمیشن بچه زرنگ 🎥این انیمیشن حرف نگفته ای باقی نمی ذاره اما رفرنس ها و مراجع جالبی داره و یکسری نکات درونی خاص خودش رو داره که ارزش داره موشکافی بشن. از مباحث فوق پیشرفته فلسفی و اعتقادی که توی داستان جا داده شده تا روانشناسی نسل z ⚠️این مقاله داستان رو لو میده 👌اگر تماشا نکردید حتما برید برای تماشا که ارزشش رو داره برای مطالعه نقد این انیمیشن جذاب که قطعا حقش اون سیمرغ بلورین بوده بزنید روی لینک زیر👇 https://inaghd.ir/bache_zerang/ 🆔@inaghd_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖱چگونه دستگاه مورس پیام‌رسان‌های رقیب را به زباله دانی تاریخ انداخت؟ ‌ 📍مستند « نظم و بی‌نظمی » 🆔@inaghd_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☝️قصد تطهیر اصلا نداریم ولی خوبه که ویدیوی کامل این مصاحبه هم دیده شه ✂️یک برش توسط رسانه کل مفهوم این ویدئو رو مدت ها برای مردم عوض کرده(از ثانیه ۳ به بعد دیگه پخش نشده بود) ⚠️به همین سادگی گول می خوریم 🆔@inaghd_ir
🎮 چند نفر گیمر در ایران است؟ ▫️گزارش مصرف بازی در کشور که توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تهیه شده و در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ منتشر شده است ✅قراره هر روز یک پست و مطلب در مورد مصرف بازی های رایانه ای در کشور با اسناد و منابع و مدارک منتشر کنیم و آمار و ارقام رو براتون بررسی کنیم ❤️منتظر باشید 🆔@inaghd_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚑فیلم کوتاه آمبولانس 🥺در بدترین شرایط به فکر دیگران بودن چقدر خالصانه اس. کسایی که برای حفظ جون دیگران جون خودشون اهمیتی نداره. هم رزمنده هم پرستار 🆔@inaghd_ir
🎮بررسی گیمرهای ایران 🔸میانگین سنی گیمرها: ۲۳ سال 🔹تعداد گیمرها(حداقل یک ساعت بازی در هفته): ۳۴ میلیون نفر 🔸متوسط بازی: ۹۵ دقیقه در روز 🔹شاهد رشد تعداد گیمرها با سرعت ثابت در هر سال هستیم 🔸بیش از ۵۰درصد گیمرها آنلاین بازی می کنند ✍تحلیل: میانگین سنی نشان می دهد که بزرگسالان هم اهل بازی هستند اما نسبت جوانان، کودکان و نوجوانان بیشتر است میانگین ۹۵ دقیقه در روز میانگین بالایی است و از مهم بودن رسانه گیم در سبد مصرفی جامعه خبر می آورد 🆔@inaghd_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎌این ویدیو توسط یک زوج ایرانی_ژاپنی ساکن ژاپن ساخته شده تا واکنش فرد ژاپنی به شنیدن دیدگاه ایرانی ها به کشور ژاپن نشان داده شود 🔸به عنوان مثال در کلیپ شخص عنوان میکند اینترنت ایران از ژاپن بهتر است 🔹در آن جا هم جنس های ارزان، بی کیفیت هستند و برای استفاده از اینترنت مناسب لوازم خانگی مناسب و غیره باید هزینه‌ زیادی بپردازید که هرکسی توانایی آن را ندارد 🔸در دنیا ژاپن به تکنولوژی معروف است اما آنها عنوان می‌کنند که بیشتر این مسائل جوسازی رسانه ای است 🔹شخص ژاپنی تایید میکند درصد خودکشی در ژاپن خیلی بالاست و به نوعی مردم ژاپن افسرده اند 🆔@inaghd_ir
🤦‍♂ آبروریزی برای جایزه صلح نوبل 😐در سیاسی بودن جایزه صلح نوبل همین بس که اسکای نیوز به عنوان یک رسانه مشهور، تصویر نرگس محمدی بازیگر سریال ستایش را به جای نرگس محمدی‌ای که به او جایزه داده‌اند را منتشر کرده! چرا؟ چون اصلا طرف در داخل و خارج، برای غیر سرویس‌های امنیتی شناخته شده نیست... ☝️در راستای معرفی پشت پرده این قبیل جوایز دیدن دو قسمت مستند در سرزمین سرگرمی توصیه می شود: 🔸در سرزمین سرگرمی - نوبل بدون ادبیات https://www.doctv.ir/Program/278879 🔸در سرزمین سرگرمی - اسکار می رسد به... https://www.doctv.ir/Program/275270 ⚠️قبلا هم دیدن مستند در سرزمین سرگرمی رو پیشنهاد داده بودیم اگه یادتون باشه 🆔@inaghd_ir
🎮بررسی گیمرهای ایران 🔸حدود ۵۰ درصد گیمر تفننی داریم و ۵۰ درصد گیمر مصمم و حرفه ای. این یعنی برای تعداد بالایی از گیمرها، گیم و بازی یک اعتیاد و فعالیت وقت گیر محسوی می شود 🔹میانگین دقیقه بازی کردن در هر روز هر رده سنی نمایان گر این است که بیشتر نوجوانان و جوانان برای بازی وقت می گذارند. اما به طور میانگین بزرگسالان و میانسالان هم به نسبت آنچه تصور می شود فعالیت بالایی در بازی کردن به طور روزانه دارند 🔸نسبت بازیکنان فعال روزانه نشان می دهد خردسالان و کودکان گرچه در طول روز کمتر اهل گیم هستند اما تعداد بیشتری از آنها به نسبت جمعیت کل مشغول بازی به طور روتین و روزانه هستند. جالب است که از نظر نسبی هر رده سنی، جوانان کمتر درگیر بازی های رایانه ای هستند به طور روزانه هستند. یعنی به صورت مرتب و هر روز گیمرهای این رده به نسبت سایر رده ها کمتر بازی می کنند 🔹اصلی ترین پلتفرم بازی موبایل ها هستند. پس بازی های موبایلی یکی از اصلی ترین و مهم ترین و پراستفاده ترین رسانه ها در کشور ما محسوب می شوند 🆔@inaghd_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😐یکم با آمریکا آشنا شیم 😑اونجا دزدی و سرقت مسلحانه و اینچیزا خیلی روتین و عمومیه گویا. هم از فرهنگی، هم رسانه ای(فیلم های سرقت از بانک و اینچیزا) و هم بخاطر آزادی اسلحه آمار جرم و جنایت آمریکا شدیدا بالاست به طوری که اصلی ترین علت مرگ کودکان در آمریکا اسلحه گرمه 😶این ویدئو هم جالبه شیر تو شیر آمریکاییه قشنگ 😶‍🌫اونایی که داشتن دزدی می کردن، زورگیر مسلح رو میگیرن، اسلحه اش رو میدن صاحب مغازه، جنسای دزدی رو هم می برن 🆔@inaghd_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎻موسیقی بی کلام 🎹زیبا و خاص... بین شاد و غمگین 🪕اسمش بهش میاد؛ "بی احساس" 🆔@inaghd_ir
👣علل گرایش نوجوانان به گروه BTS 🔸گروه موسیقی BTS توانسته است از سه عنصرِ هویت متزلزل ،حس استقلال‌ طلبی و میل متفاوت بودن نوجوانان استفاده کند و با ایجاد یک هویت متناسب این نیازها، باعث جذب نوجوانان زیادی شود و از این طریق سبک زندگی نامناسبی را به آنان القاء نماید. 🔹میل به تفاوت و استقلال طلبی از اقتضائات دوره نوجوانی است‌. این دوره، دوره شکل گیری هویت شخص هم محسوب می شود و در صورت وجود تربیت و شرایط محیطی مناسب شاهد شکل گیری هویت مطلوب و همخوان هستیم. اما عدم توانایی والدین در تربیت و عدم درک متقابل والدین و فرزندان به علاوه بی فکری آموزش و پرورش و رسانه در حوزه هویت باعث نقص آشکار و تزلزل هویت در نوجوانان ایرانی شده 🔸همچنین، نوجوانان در دوره بلوغ عاطفی و به سر می برند و عدم تامین نیاز عاطفی توسط خانواده باعث می شود تا آنها در فضای مجازی و فضای خارج از خانواده برای تامین این خلا عاطفی تکاپو کنند. موسیقی های امیدبخش و پر احساس این گروه یکی از بسترهایی است که در ظاهر نیاز نوجوان را رفع می کند. پس نوجوان به آن وابسته شده و حتی در پیگیری اخبار و موسیقی ها افراط به خرج می دهد 🆔@inaghd_ir
🎮بررسی گیمرهای ایران 🔸به طور متوسط در هر خانواده دونفر اهل بازی هستند 🔹بعد از کرونا، تعداد بازیکنان، زمان بازی کردن گیمرها، افزایش مشارکت گیمرها و توزیع رده سنی بازیکنان شده است 🔸تفکیک رده سنی گیمرها و نسبت بازیکنان در هر رده سنی نشان می دهد جوانان بیشترین استقبال را از نظر تعداد از بازی ها دارند و کودکان به نسبت رده سنی خود بیشتر اهل بازی هستند 🆔@inaghd_ir
☑️تجربیات شما 👤من از کودکی انیمیشن، سریال و فیلم‌هایی میدیدم که روم تاثیر کوتاه مدت داشت. مثلاً شخصیت السا در انیمیشن یخ زده، دوونگی و مرد عنکبوتی. ولی یه انیمه بود که خیلی طولانی مدت روی اخلاقم، لباس پوشیدن، حرکاتم و علایقم تاثیر داشت که انیمه سگ های ولگرد بانگو شخصیت چویا ناکاهارا بود 👤این انیمه به اندازه ۳ سال روی من که در سن حساسی بودم(۱۵ سالگی) تاثیر داشت. چویا از لحاظ پوشش به نظرم خیلی جذاب بود. عضو مافیا بود و من رو علاقمند به این می‌کرد که جایی پیدا کنم شبیه به مافیا که عضو باشم. انقدر به چویا علاقه داشتم که به احترامش مصرف قرص و ورزش‌های بلند شدن قدم رو متوقف کردم که هم قدش باشم(قدش ۱۶۰ هست و من تا ۱۶۵ می‌تونستم رشد کنم ولی الان قدم ۱۶۰ هست). این شخصیت به شراب و سیگار علاقه مند هست و منی که این دو تا رو غیر اخلاقی، مضر و خلاف دستور اسلام می دونستم، به خاطر این شخصیت به این دو تا هم حساسیتم رو کم کردم ولی استفاده نکردم 👤برای اینکه خودم رو شبیهش کنم یه کلاه گرفته بودم و با کت های مردونه بابام روی دوشم میذاشتم(با وجود اینکه دخترم) و یا حرکات چهره مثل نیشخند رو شبیه چویا انجام میدادم ⚠️به نظرم یکی از دلایلی که اون موقع روم تاثیر داشت علاوه بر سنم این بود که من افسرده بودم و کسی هم خبر نداشت و من همش با این شخصیت تصویر سازی میکردم و نسبت بهش علاقه مند شده بودم و تا این حد روم تاثیر گذاشته بود ☝️اکثر همسالان من به "دازای اوسامو" علاقه مند هستن که به راحتی حرف از خودکشی میزنه و دست هاشون رو باند پیچی میکنن 🆔@inaghd_ir