🔸برگه ویزای یک یهودی که در سال ۱۹۳۵ میلادی وارد کشور فلسطین شد. روی برگه او به ۳ زبان توسط دولت فلسطین نوشته: اجازه داده میشود ایشان در فلسطین به عنوان پناهنده تحت قوانین پناهندگی سال ۱۹۳۳ اقامت کند
⚠️اما نه تنها میهمان به صاحب خانه تبدیل شد بلکه صاحب خانه آواره، اسیر و یا کشته شد
🆔@inaghd_ir
#آی_نقد #اسرائیل #فلسطین
⭕️شروع نقد و بررسی کمیک ایلیا
🔸میشه گفت ایلیا یکی از معروف ترین کمیک های ایرانی هست که بسیار تبلیغ شده
📣تیم آی نقد در حال نقد مجموعه کمیک های ایلیاست و تا زمان آماده شدن مقاله کاملش، به صورت پست نقد این کمیک در کانال بارگزاری خواهد ش
🔜منتظر نقد ایلیا باشید
🆔@inaghd_ir
#آی_نقد #ایلیا #نقد_کمیک
13.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️شروع نقد و بررسی آرکین
🔸همزمان با نقد ایلیا قراره نقد آرکین هم داخل کانال به صورت پست بهتون ارائه بشه تا وقتی که مقاله مفصلش کامل بشه
🔜منتظر نقد آرکین باشید
🆔@inaghd_ir
#آی_نقد #آرکین #نقد_انیمیشن
⭕️نقد کمیک ایلیا؛ جبهه شر اسطورهای
🔸در کمیک ایلیا، جبههی شیطانی به نمایندگی فردی به نام قائن معرفی میشه. حالا قائن کیه؟ در نگاه اسلامی اثری از محوریت شخصی به نام قائن در جبههی شیطان نیست. پس قائن از کجا اومده؟
🔸قائن در کتاب مقدس مسیحی/یهودی که یه عده آدم معمولی و حتی شیطانصفت نوشتن و عملا تحریفشده هستن، همون کسیه که هابیل رو میکشه. درواقع هابیل و قابیل در نگاه اسلامی، در ادیان تحریف شده تبدیل شده به هابیل و قائن
🔸حالا عجیب اینه که در کمیک ایلیا بهجای استفاده از اسامی و اعتقادات اسلامی، یه اسم مجعول و اسطورهای آورده شده! ما با غربیا فرق داریم و نباید در آثارمون واقعیت رو با توهمات ترکیب کنیم
🔸متاسفانه در بخشهای مختلفی از اثر، ترکیب نگاه اسطورهای، غیرواقعی و توهمی با واقعیتهای متافیزیکی، دیده میشه. بزودی نقد مفصل کمیک رو در ساحات مختلفی منتشر میکنیم تا آثار بعدی هم قویتر باشه و هم این اشکالات رو نداشته باشه
🆔@inaghd_ir
#آی_نقد #نقد_کمیک #ایلیا
⭕️نقد و بررسی آرکین؛ کمال هیچ پاداشی ندارد
🔸تمام ماجراهای آرکین از جایی شروع شد که یک جادوگر، جیس و مادرش رو نجات داد و به جیس یک سنگ خاص داد. همون اوایل فصل دوم که برای اولین بار شخصیت ویکتور رو در قامت مسیحایی و شفا دهنده میبینیم، میتونیم راحت بفهمیم که اون جادوگر همون ویکتور بوده. آخرشم معلوم میشه که ویکتور خودش اون سنگ رو به جیس داده تا چشمهاشو باز کنه و نذاره به کمال برسه
🔸ویکتوری که به کمال رسیده، قدرت خدایی داره و حتی المانهایی روش کار شده که تصدیق کننده این مطلبه. مثلا ستارههایی که داخل رداش دیده میشن مثل ستارههایی هستن که روی لباس و دهن خدایان شرقی به تصویر درومدن. حالا این خدا میخواد که رفیقش مانع از خداشدنش بشه. چرا؟
🔸چون ویکتور بعد رسیدن به کمال، حوصلهاش سر رفته. از نظر اون کمال هیچ پاداشی نداره و قدرت بینهایت جذابیتی نداره
⚠️فارغ از انبوه شبهاتی که این نگاه به قدرت بینهایت ایجاد میکنه، آرکین نشون میده که یک انسان میتونه به مقام خدایی برسه اونم توی جهان علمزدهای که هیچ خدایی احد و واحدی وجود نداره. همچنین کمال نهایی انسان پوچ و عبث نشون داده میشه و مخاطب از کسب درجات عالی عرفانی منع میشه
🆔@inaghd_ir
#آی_نقد #نقد_انیمیشن #آرکین
⭕️نقد و بررسی فیلم باغ کیانوش
🔸باغ کیانوش با بهرهگیری از فرم و سناریوی درجهیک خودش به بهترین نحو تونست محتوای باطنی خودش رو به مخاطب منتقل کنه. همچنین با خلاقیتها و ایدههای خاصی که در طول این داستان شاهدش هستیم، هیجان و جذابیت فیلم چند برابر میشه
در مقاله زیر با تحلیل فرم و محتوای درهمآمیخته باغ کیانوش با ما همراه باشید👇
https://inaghd.ir/kianoosh-garden/
🆔@inaghd_ir
#آی_نقد #نقد_فیلم #باغ_کیانوش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗿قابل توجه اونایی که از غذایی که میخورن، توی فضای مجازی فیلم و عکس منتشر میکنن
🆔@inaghd_ir
#آی_نقد #سواد_رسانه
⭕️نقد کمیک ایلیا؛ مرگ مادر بدون عزاداری!
🔸در کمیک ایلیا، مادر ایلیا مریض احواله و پدرش هم شهید شده. وقتی مادرش در بیمارستان بستری میشه، ایلیا بیرون خونه در حال مبارزهست؛ اما در حین مبارزه زخمی میشه و تو بیمارستان به هوش میاد، سراغ مادرشو میگیره، ولی دکتر بیهوشش میکنه و این پنل تموم میشه
🔸در صفحهٔ بعدی، بدون هیچ مقدمهای، میبینیم که مادر ایلیا مرده و ایلیا هم سر قبرشه! نه خبری از عزاداری هست و نه ناراحتی ایلیا پر رنگ میشه؛ حتی سر قبر هم با رفیقاش در مورد همون قضایای مبارزه و... صحبت میکنن! یعنی اینجوریه که مادرش مرد دیگه، خوب بسه بریم ادامهٔ ماجرا
🔸در حالیکه نویسنده باید نقش خانواده رو در اثر پر رنگ کنه و وقتی یکی از اعضاء خونواده از دنیا میرن، حسابی این غم و بروز رفتارهای عاطفی رو به رخ مخاطب بکشه،که پیوند مادر/فرزندی هم مخاطب رو جذب کنه و هم تبلیغی باشه برای خونواده دوستی
🔸از ضعفهای مهم اثر همین کمرنگ بودن نقش خونواده(تقریبا هیچی) در پیشرفت ایلیاست؛ علیرغم اینکه بزرگان ما خونواده رو مهمترین هستهٔ تربیتی در جامعه میدونن، ایلیا به عنوان یه نوجوون، صرفا متکی بر شانس(که بعدا توضیح میدیم) و تلاش خودش، تبدیل به قهرمان میشه که این خیلی اومانیسمی، فردگرا و غربزدهست
🆔@inaghd_ir
#آی_نقد #ایلیا #نقد_کمیک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️نقد و بررسی آرکین؛ معنویتِ سیاه و شیطانی
🔸آرکین همان جادو است. در جهان انیمیشن آرکین، جادو معادل آرکین است. جیس و ویکتور قصد دارند تا با کمک علم به جادو برسند و از این جادو در راستای پیشرفت بشریت و درمان ویکتور استفاده کنند. اما بیشتر دستاوردهای آرکین سلاح است نه ابزار مفید
🔸پروفسور هایمردینگر که شخصیتی باتجربه و دنیا دیده است، بارها به جیس و ویکتور هشدار داد تا سراغ آرکین نروند چون نابودی در پی خواهد داشت. اما جیس و ویکتور با شعارهای زیبا و هوس پیشرفت به سخنان هایمردینگر توجه نکردند
🔸آرکین جادویی سیاه و پلید است و علاوه بر جادو، نماد معنویت هم هست. چون عجین شدن ویکتور با آرکین باعث میشود تا او به کمال رسیده و مقام خدایی کسب کند. این معنویت پوچ و تهی از لذت خطاب میشود و آرکین هم عامل جنگها و قتلعامهای بسیار زیادی میشود
🔸به عبارتی جادو، عرفان و معنویت، توسط انیمیشن آرکین مترادف دانسته شده و همگی تهی از معنا و قاتل مردم هستند. هدف کلی داستان هم این است که کمال عرفانی را پوچ، بیفایده و موخر قتلعام مردم معرفق کند
🆔@inaghd_ir
#آی_نقد #نقد_انیمیشن #آرکین
⭕️مهیار عیار و بدپوششی دروغین
🔸سریال مهیار عیار فارغ از تحلیل کامل محتواش، به شکل عجیبی سعی داره تاریخ رو تحریف کنه. در دوران صفویه:
زنان وقتی که بیرون میروند، تمام بدن و چهرهٔ خود را به شکلی که در سوریه مرسوم است با پارچهٔ سفیدی میپوشانند. بزرگترین توهین برای مردان ایرانی آن بود که کسی روی زن او را ببیند.
(وضعیت پوشاک زنان در عصر صفوی با تأکید بر سفرنامههای فرنگی، ص۵۰ و ۵۵)
🔸موهای افشون و لباسای تنگ بازیگران خانوم با واقعیت تاریخ که نمیخونه؛ اما بر فرض که در ایران پوشش اینطوری بوده باشه، سیاستگذار و تولیدکنندهٔ «عاقل» صداسیما باید اون جنبهای از تاریخ رو پر رنگ کنه که برای جامعهٔ امروز ثمره داشته باشه
🔸مثل غربیا که هر چی فیلم جدید در مورد قرون وسطی یا حتی همین دو سه قرن پیش میسازن، تمرکزشون روی پوشش درباریه که برخلاف مردم عادی که کاملا پوشیده بودن، اشراف بازتر لباس میپوشیدن. یعنی پر رنگ کردن جنبهای از واقعیت برای تأثیرگذاری روی مخاطب امروزی
🔸جالبه که در سریال ملاصدرا الگوی خوبی از پوشش زنان در همین دوران صفویه رو دیدیم؛ اما اینکه صداسیما تصمیم گرفته در سریال جدیدش زن ایرانی رو با موی افشون و لباس چسب نشون بده، یعنی تسریع انقلاب جنسی در بین قشر مذهبی و تلویزیونبین، در دستور کاره
🆔@inaghd_ir
🆔@Filmosophy
#آی_نقد #نقد_سریال #مهیار_عیار