eitaa logo
انرژی بی نهایت (اهل بیت سلام الله علیهم)
6.4هزار دنبال‌کننده
700 عکس
473 ویدیو
34 فایل
✅ ارسال سؤالات، نظرات، پیشنهادات و انتقادات ایتا @Sadattma 🔵 محصولات تعاونی انرژی بی نهایت (سید مصطفی حسینی) https://eitaa.com/joinchat/2165440625C475c838795 اینستاگرام https://www.instagram.com/infinite_energy110
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺 اهمیت نشر معارف اهل بیت سلام الله علیهم 💠 اَلْحُسَيْنُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ إِسْحَاقَ عَنْ سَعْدَانَ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ مُعَاوِيَةَ بْنِ عَمَّارٍ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ رَجُلٌ رَاوِيَةٌ لِحَدِيثِكُمْ يَبُثُّ ذَلِكَ إِلَى النَّاسِ وَ يُسَدِّدُهُ فِي قُلُوبِ شِيعَتِكُمْ وَ لَعَلَّ عَابِداً مِنْ شِيعَتِكُمْ لَيْسَتْ لَهُ هَذِهِ الرِّوَايَةُ أَيُّهُمَا أَفْضَلُ قَالَ الرَّاوِيَةُ لِحَدِيثِنَا يَبُثُّ فِي النَّاسِ وَ يُسَدِّدُهُ فِي قُلُوبَ شِيعَتِنَا أَفْضَلُ مِنْ أَلْفِ عَابِدٍ. الکافي , جلد۱ , صفحه۳۳ 🔹 معاوية بن عمار گويد: به امام صادق سلام الله علیه عرض كردم: مرديست كه از شما روايت بسيار نقل می كند و ميان مردم انتشار می دهد و آن را در دل مردم و دل شيعيانتان استوار می كند و شايد عابدى از شيعيان شما باشد كه در روايت چون او نباشد كدام يك بهترند؟ 🔹 حضرت فرمودند: آنكه احاديث ما را روايت می كند و دلهاى شيعيانمان را استوار می سازد از هزار عابد بهتر است.
4.81M
🔵 احساسات بر مبنای جهل و تعقل بر مبنای علم
انرژی بی نهایت (اهل بیت سلام الله علیهم)
🌺 جلسه 29 #غررالحکم حدیث 1 تا 10
🌺 میتونید این فایل صوتی رو برای بچه ها تون پخش کنید و ازشون بخواید خلاصه نویسی کنن و براتون توضیح بدن فصل تابستان هست و بچه ها وقت خالی زیاد دارن
العنكبوت وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِينَ ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻱ [ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩﻥ ﺧﺸﻨﻮﺩﻱ] ﻣﺎ [ ﺑﺎ ﺟﺎﻥ ﻭ ﻣﺎﻝ ] ﻛﻮﺷﻴﺪﻧﺪ ، ﺑﻲ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺭﺍﻩ ﻫﺎﻱ ﺧﻮﺩ [ ﺭﺍﻩ ﺭﺷﺪ ، ﺳﻌﺎﺩﺕ ، ﻛﻤﺎﻝ ، ﻛﺮﺍﻣﺖ ، ﺑﻬﺸﺖ ﻭ ﻣﻘﺎم ﻗﺮﺏ ] ﺭﺍﻫﻨﻤﺎﻳﻲ ﻣﻰ ﻛﻨﻴﻢ ; ﻭ ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺧﺪﺍ ﺑﺎ ﻧﻴﻜﻮﻛﺎﺭﺍﻥ ﺍﺳﺖ .(٦٩)
🔴 پناه بردن به قرآن در فتنه ها 💠 پيامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) عَنْهُ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ إِذَا اِلْتَبَسَتْ عَلَيْكُمُ اَلْأُمُورُ كَقِطَعِ اَللَّيْلِ اَلْمُظْلِمِ فَعَلَيْكُمْ بِالْقُرْآنِ فَإِنَّهُ شَافِعٌ مُشَفَّعٌ وَ شَاهِدٌ مُصَدَّقٌ مَنْ جَعَلَهُ إِمَامَهُ قَادَهُ إِلَى اَلْجَنَّةِ وَ مَنْ جَعَلَهُ خَلْفَهُ سَاقَهُ إِلَى اَلنَّارِ وَ هُوَ أَوْضَحُ دَلِيلٍ إِلَى خَيْرِ سَبِيلٍ مَنْ قَالَ بِهِ صُدِّقَ وَ وُفِّقَ وَ مَنْ حَكَمَ بِهِ عَدَلَ وَ مَنْ أَخَذَ بِهِ أُجِرَ [أُوجِرَ] . ✅ و از آن حضرت روايت شده است كه فرمود: «هر گاه کارها چون شب ظلمانى برايتان مشتبه و تاريك گرديد، بر شما باد به قرآن، چون او شفيعى است كه شفاعتش پذيرفته و شاهدى است كه تصديق شده است، هر كس كه او را رهبر خويش گرداند وى را به بهشت رهنمون مى‌سازد و هر كس كه بدان پشت پا زند به جهنم سوقش مى‌دهد. 🔹 قرآن روشن‌ترين راهنما به سوى بهترين راه هاست هر كس كه براساس قرآن سخن گفت مردم وى را تصديق مى‌كنند و توفيق مى‌يابد و هر كسى كه بر اساس قرآن قضاوت و حكومت كرد بر اساس عدل حكومت نمود و هر كس كه آن را گرفت (و بدان عمل كرد) پاداش نصيبش مى‌گردد. عدة الداعي و نجاح الساعي ج ۱، ص ۲۸۶
🌺 تمسک به قرآن در فتنه ها 💠 پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله: اِذَا الْتَبَسَتْ عَلَيْكُمُ الفِتَنُ كَقِطَعِ اللَّيْلِ الْمُظْلِمِ فَعَلَيْكُمْ بِالْقُرآنِ ... و لَهُ ظَهْرٌوَ بَطْنٌ فَظاهِرُهُ حُكْمٌ وَ باطِنُهُ عِلْمٌ ... فيهِ مَصابيحُ الْهُدى وَ مَنارُ الْحِكْمَةِ وَ دَليلٌ عَلَىالْمَعْرِفَةِ لِمَنْ عَرَفَ الصِّفَةَ؛ 🔹 هنگامى كه فتنه ها چون پاره هاى شب تار بر شما مشتبه شود ، به قرآن روى بياوريد ... براى قرآن ظاهرى و باطنى است . ظاهر آن حكمت و باطن آن دانش است ...در قرآن چراغ هاى هدايت و نشانه هاى حكمت و راهنماى معرفت هست، براى كسى كه ويژگى اش را شناخت . [كافى ، ج 2، ص 599 ، ح 2]
🌺 افضل دارایی ها 💠 قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ مَنْ أَعْطَاهُ اَللَّهُ اَلْقُرْآنَ فَرَأَى أَنَّ رَجُلاً أُعْطِيَ أَفْضَلَ مِمَّا أُعْطِيَ فَقَدْ صَغَّرَ عَظِيماً وَ عَظَّمَ صَغِيراً . 🔹 رسول خدا (صلّى الله عليه و آله) فرموده: هر كس كه خدا قرآن به او داد و چنان پندارد كه به شخصی بهتر از او چيزى داده‌اند خير بزرگى را كوچك شمرده و كوچكى را بزرگ دانسته است. الکافي ج ۲، ص ۶۰۵
🌺 ثروتمند کیست 💠 قَالَ لِي أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : مَنْ قَرَأَ اَلْقُرْآنَ فَهُوَ غَنِيٌّ وَ لاَ فَقْرَ بَعْدَهُ وَ إِلاَّ مَا بِهِ غِنًى . 🔹 معاوية بن عمار گويد: حضرت امام جعفر صادق سلام الله علیه به من فرمودند: هر كه قرآن بخواند او بى‌نياز شود و نيازى پس از آن نيست، و گر نه (اگر قرآن بى‌نيازش نكند) هيچ چيز او را بى‌نياز نكند. الکافي ج ۲، ص ۶۰۵
🔵 اهمیت فهم روایات اهل بیت سلام الله علیهم 💠 عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ: يَا بُنَيَّ اِعْرِفْ مَنَازِلَ اَلشِّيعَةِ عَلَى قَدْرِ رِوَايَتِهِمْ وَ مَعْرِفَتِهِمْ فَإِنَّ اَلْمَعْرِفَةَ هِيَ اَلدِّرَايَةُ لِلرِّوَايَةِ وَ بِالدِّرَايَاتِ لِلرِّوَايَاتِ يَعْلُو اَلْمُؤْمِنُ إِلَى أَقْصَى دَرَجَاتِ اَلْإِيمَانِ حضرت امام جعفر صادق سلام الله علیه به نقل از پدر بزرگوارشان حضرت امام محمد باقر سلام الله علیه: پسرکم، منزلت شیعیان را به اندازه روایت آن ها (تعداد روایتی که می دانند و حدیث فهمی آن ها) و معرفتشان بشناس، که همانا معرفت فهم روایات است، و با فهم روایات شخص مومن به بالاترین درجات ایمان می رسد. 📚معاني الأخبار ج ۱، ص ۱
🔴 علت عدم ازدواج رسول اکرم صلوات الله‌ علیه‌ و آله با زنان انصار 💠 أَخْبَرَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عُمَرَ حَدَّثَنَا مُوسَى بْنُ مُحَمَّدٍ الأَنْصَارِيُّ عَنْ رَيْطَةَ عَنْ عَمْرَةَ بِنْتِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ قَالَتْ: قِيلَ لِرَسُولِ اللَّهِ أَلا تَتَزَوَّجُ يَا رَسُولَ اللَّهِ فِي نِسَاءِ الأَنْصَارِ فَإِنَّ فِيهِنَّ جَمَالا؟ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ: هُنَّ نِسَاءٌ فِيهِنَّ غَيْرَةٌ شَدِيدَةٌ وَلا يَصْبِرْنَ عَلَى الضَّرَائِرِ وَأَنَا صَاحِبُ ضرائر وأكره أن أسوأ قَوْمَهَا فِيهَا . 📚الطبقات الكبرى ج ۸ ص ۱۶۶ 📚انساب الاشراف للبلاذري ج ۱ ص ۴۶۳ 🔹 از رسول اکرم صلوات‌الله‌علیه‌وآله پرسیدند چرا با زنان انصار (اهل مدینه) که زیبا هم هستند ازدواج نمی‌کنید؟ ایشان فرمودند زنان انصار در این امر غیرت -زنانه- دارند (مخالف ازدواج‌های دیگر شوهر هستند) و تحمل پذیرش سختی‌ها (هوو) را ندارند. و من خود چند همسر دارم و نمی‌خواهم آن‌ها را در این امر که خوش نمی‌دارند -خویشاوندانشان را خوش نمی‌آید- وادارم.
🔴 غیرت زن کفر است 💠 قال امیرالمؤمنین سلام الله علیه: غَیرَةُ الْمَرْأَةِ کفْرٌ وَغَیرَةُ الرَّجُلِ ایمانٌ 🔹 حضرت امیرالمؤمنین سلام الله علیه: غیرت زن ها کفر و غیرت مردان ایمان است. وسايل الشيعه، حديث 25299
🔴 بهترین زنان 💠 ذَکرَ رَجُلٌ لِابِی عَبْدِاللَّهِ سلام الله علیه امْرَأَتَهُ فَاحْسَنَ الثَّناءَ عَلَیها، فَقالَ لَهُ ابُوعَبْدِاللَّهِ علیه السلام اغَرْتَها؟ قالَ: لا، قالَ: فَاغْرِها، فَاغارَها، فَثَبَتَتْ، فَقالَ: لِابِی عَبْدِاللَّهِ علیه السلام: انّی قَدْ اغَرْتُها فَثَبَتَتْ، فَقالَ: هِی کما تَقُولُ. (وسايل الشيعه، حديث 25295) 🌺 مردی در حضور امام صادق سلام الله علیه به توصیف و تمدیح زن خود پرداخت، حضرت به وی فرمود: آیا غیرت او را آزموده ای؟ (آیا زن دیگری گرفته ای و بر او هوو آورده ای تا میزان توصیف خود را بسنجی؟) مرد پاسخ داد: خیر. حضرت به وی فرمود: برو زن بگیر، مرد رفت و زن دیگری گرفت و همسر اول خود را به همان صورت دید، و به امام صادق علیه السلام گفت: او همان طور است که گفتم. حضرت فرمودند: بلی، همان طور است که گفتی، وقتی با گرفتن زن دیگر خُلق او ثابت ماند، همانطور است که توصیف کردی و ستایشش نمودی.
ملاک ایمان زنان (زن مؤمنه کیست؟) 💠 قال الصادق سلام الله علیه: انَّ اللَّهَ عَزَّوَجَلَّ لَمْ یجْعَلِ الْغَیرَةَ لِلنِّساءِ وَ انَّما تَغارُ الْمُنْکراتِ فَامَّا الْمُؤْمِناتِ فَلا، انَّما جَعَلَ اللَّهُ الْغَیرَةَ لِلرِّجالِ، لِانَّهُ احَلَّ لِلرِّجالِ ارْبَعاً وَما مَلَکتْ یمینُهُ وَلَمْ یجْعَلْ لِلْمَرْأَةِ الّا زَوْجَها فَاذا ارادَتْ مَعَهُ غَیرُهُ کانَتْ عِنْدَاللَّهِ زانِیة.(وسايل الشيعه، حديث 25292). 🌺 حضرت امام صادق سلام الله علیه می فرماید: خداوند غیرت را برای زنان قرار نداده است، لذا زن های غیرمؤمن غیرت می ورزند نه مؤمنه. خدای متعال غیرت را برای مردان قرار داده است زیرا برای مردان چهار زن و نیز کنیزان، حلال شمرده می شوند. ولی زنان تنها به شوهر خود می بایست اکتفا کنند و اگر زنی با غیر شوهرش همراه شود، زانیه محسوب می شود.
🔴 غیرت و حسادت زنان 💠 الإمامُ الباقرُ سلام الله علیه: غَيرَةُ النِّساءِ الحَسَدُ ، و الحَسَدُ هو أصلُ الكُفرِ ، إنّ النِّساءَ إذا غِرْنَ غَضِبنَ ، و إذا غَضِبنَ كَفَرنَ إلاّ المُسلِماتِ مِنهُنَّ .[الكافي : 5/505/4.] ✅ حضرت امام محمد باقر سلام الله علیه: غيرت زنان [از] حسادت است و حسادت ريشه اش كفر است. زنان هرگاه غيرت و رشك ورزند خشم گيرند و چون خشم گيرند به كفر گرايند، مگر زنان مسلمان.
🔴 باطل شدن حج به خاطر غیرت ورزیدن 💠 كَانَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فِيمَا بَيْنَ مَكَّةَ وَ اَلْمَدِينَةِ وَ مَعَهُ أُمُّ إِسْمَاعِيلَ فَأَصَابَ مِنْ جَارِيَةٍ لَهُ فَأَمَرَهَا فَغَسَلَتْ جَسَدَهَا وَ تَرَكَتْ رَأْسَهَا قَالَ لَهَا إِذَا أَرَدْتِ أَنْ تَرْكَبِي فَاغْسِلِي رَأْسَكِ فَفَعَلَتْ ذَلِكَ فَعَلِمَتْ بِذَلِكَ أُمُّ إِسْمَاعِيلَ فَحَلَقَتْ رَأْسَهَا فَلَمَّا كَانَ مِنْ قَابِلٍ اِنْتَهَى أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ إِلَى ذَلِكَ اَلْمَكَانِ فَقَالَتْ لَهُ أُمُّ إِسْمَاعِيلَ أَيُّ مَوْضِعٍ هَذَا فَقَالَ لَهَا اَلْمَوْضِعُ اَلَّذِي أَحْبَطَ اَللَّهُ فِيهِ حَجَّكِ عَامَ أَوَّلَ الإستبصار فيما اختلف من الأخبار ج ۱، ص ۱۲۴ 🔹حضرت امام صادق سلام الله علیه در سفری بین مکه و مدینه بود و همراه او ام اسماعیل نیز حضور داشت. امام از یکی از کنیزان خود بهره‌مند شد و به او دستور داد تا بدنش را غسل دهد. آن کنیز بدن خود را شست، اما سرش را نشُست. امام به او گفت: "وقتی می‌خواهی سوار شوی، سرت را هم بشوی." کنیز نیز این کار را انجام داد. وقتی ام اسماعیل (همسر امام صادق سلام الله علیه) دید موی سر آن کنیز خیس است، به شدت ناراحت شد و از روی ناراحتی موهای سر او را تراشید. سال بعد که امام صادق (علیه‌السلام) دوباره به همان مکان رسید، ام اسماعیل از ایشان پرسید: "این چه مکانی است؟" امام پاسخ داد: "این همان مکانی است که خداوند در آن سال حج تو را باطل کرد.
✍🏼قرائت تنزیلیه آیه ۷ سوره رعد ، از زبان قیس بن سعد انصاری صحابی رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم 🍂 آیۀ تحریف شده: ✘ إِنَّما أَنْتَ مُنْذِرٌ وَ [...] لِكُلِّ قَوْمٍ هادٍ 🌾آیۀ تنزیلی: ✓ إِنَّما أَنْتَ مُنْذِرٌ وَ عَلِيٌّ لِكُلِّ قَوْمٍ هادٍ ✍🏼سلیم بن قیس رضوان الله علیه روایت کرده که: قیس بن سعد انصاری ( از شیعیان امیرالمؤمنین علیه‌السلام ) خطاب به معاویه -علیه اللعنة والعذاب- گفت: به جان خودم قسم با بودن علی علیه‌السلام و فرزندانش بعد از او، احدی از انصار و نه قریش و نه احدی از عرب و عجم در خلافت حق و نصیبی ندارد. ... او ( امیرالمؤمنین علیه‌السلام) کسی است که خداوند دربارۀ او می‌گوید: ( إِنَّما أَنْتَ مُنْذِرٌ وَ عَلِيٌّ لِكُلِّ قَوْمٍ هادٍ ) و به خدا قسم آیه این طور نازل شد که «علی هدایت کنندۀ هر قومی است» و شما نام آن حضرت را از قرآن حذف کردید.!! 📚كتاب سليم بن قيس الهلالي، ص۷۸۰
🔴 اگر مؤمن و شیعه از بلاد دیگر به بلاد ما پناهنده شود، آیا می توان او را إخراج نمود؟ 1⃣عن أبی بصیر عن أبی عبداللَّه قال: أَیُّمَا رَجُلٍ مِنْ شِیعَتِنَا أَتَی رَجُلًا مِنْ إِخْوَانِهِ فَاسْتَعَانَ بِهِ فی حَاجَتِهِ فَلَمْ یُعِنْهُ و هُوَ یَقْدِرُ إِلَّا ابْتَلَاهُ اللَّهُ بِأَنْ یَقْضِیَ حَوَائِجَ عِدَّةٍ مِنْ أَعْدَائِنَا یُعَذِّبُهُ اللَّهُ عَلَیْهَا یَوْمَ الْقِیَامة 📚کافی ج۲ص۳۶۶ امام صادق صلوات اللَّه علیه فرمود : هر مردی از شیعیان ما که نزد فردی از برادرش بیاید و از او در حاجت خود کمک طلب نماید، اما در حالیکه توانایی دارد او را یاری نکند، اللَّه او را گرفتار می کند که حوائج تعدادی از دشمنان ما را روا کند که اللَّه او در روز قیامت بر آن عذاب نماید! 2⃣عن عَلِیِّ بن جَعْفَرٍ عن أَبی الْحَسَنِ قال سَمِعْتُهُ یَقُولُ مَنْ قَصَدَ إِلَیْهِ رَجُلٌ مِنْ إِخْوَانِهِ مُسْتَجِیراً بِهِ فی بَعْضِ أَحْوَالِهِ فَلَمْ یُجِرْهُ بَعْدَ أَنْ یَقْدِرَ عَلَیْهِ فَقَدْ قَطَعَ وَلَایَةَ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ 📚کافی ج۲ص۳۶۶ علی بن جعفر گوید : شنیدم امام کاظم صلوات اللَّه علیه می فرمودند : کسی که فردی از برادرانش در برخی از احوالش برای پناه آوردن سراغ او بیاید، ولی با وجودی که بر آن قادر است او را پناه ندهد، قطعاً ولایت أللَّهِ عَزَّوَجَلَّ را بریده است! 3⃣عن عبیداللَّه بْنِ الْوَلِید الْوَصَّافِیِّ قال سَمِعْتُ أَباجَعْفَر یَقُولُ إِنَّ فِیما نَاجَی اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ بِهِ عَبْدَهُ مُوسَی قَالَ إِنَّ لِی عِبَاداً أُبِیحُهُمْ جَنَّتِی و أُحَکِّمُهُمْ فِیهَا قال یا رَبِّ و مَنْ هَؤُلَاءِ الَّذِینَ تُبِیحُهُمْ جَنَّتَکَ وَ تُحَکِّمُهُمْ فِیهَا قَالَ مَنْ أَدْخَلَ عَلَی مُؤْمِنٍ سُرُوراً ثُمَّ قَالَ إِنَّ مُؤْمِناً کَانَ فِی مَمْلَکَةِ جَبَّارٍ فَوَلَعَ بِهِ فَهَرَبَ مِنْهُ إِلَی دَارِ الشِّرْکِ فَنَزَلَ بِرَجُلٍ مِنْ أَهْلِ الشِّرْکِ فَأَظَلَّهُ وَ أَرْفَقَهُ و أَضَافَهُ فَلَمَّا حَضَرَهُ الْمَوْتُ أَوْحَی اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ إِلَیْهِ و عِزَّتِی وَ جَلَالِی لَوْ کَانَ لَکَ فِی جَنَّتِی مَسْکَنٌ لَأَسْکَنْتُکَ فِیهَا و لَکِنَّهَا مُحَرَّمَةٌ عَلَی مَنْ مَاتَ بِی مُشْرِکاً وَ لَکِنْ یَا نَارُ هِیدِیهِ و لَا تُؤْذِیهِ وَ یُؤْتَی بِرِزْقِهِ طَرَفَیِ النَّهَارِ قُلْتُ مِنَ الْجَنَّةِ قَالَ مِنْ حَیْثُ شَاءَ اللَّهُ 📚الکافی ج٢ص١٨٨ وصافي گوید : شنیدم امام باقر صلوات اللَّه علیه می فرمودند : از مناجات های بین اللَّه تعالی با حضرت موسی علی نبينا و آله و علیه السلام این بود که فرمود : همانا من بندگانی دارم که بهشتم را برای آنها مباح می کنم و آنها را در آن حاکم می گردانم! حضرت موسی علیه السلام فرمود : ای پروردگار! این کسانی که بهشتت را برایشان مباح می کنی و آنها را در آن حاکم می نمایی چه کسانی هستند؟! اللَّه تعالی فرمود : کسی که بر مؤمنی سروری داخل کند! سپس فرمود : همانا مومنی در مملکت جباری بود و آن جبار او را خوار و ذلیل نمود. پس از دست او به سوی مناطق مشرکین گریخت و بر مردی از أهل شرک وارد شد و آن مشرک به او مکان داد و با او مهربانی نمود و او را مهمان نمود! وقتی مرگ آن مشرک فرارسید، اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ به او وحي فرستاد : به عزت و جلالم سوگند که اگر برای تو در بهشتم جایی بود، حتماً تو را در آن سکونت می دادم، اما بهشت بر کسی که مشرک به من از دنیا برود حرام شده است! ولی ای آتش! او را بترسان ولی او را اذیت مکن! و رزق او صبح و شب برایش آورده می شود! من گفتم : از بهشت؟! فرمود : از هر جایی که اللَّه بخواهد! 4⃣عن جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عن أَبِیهِ عنِ النَّبِیِّ قال اللَّه تعالی الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ یَقْضِی بَعْضُهُمْ حَوَائِجَ بَعْضٍ و أَقْضِی حَوَائِجَهُمْ یَوْمَ الْقِیَامَة 📚مصادقة الاخوان ص۵۴ امام صادق صلوات اللَّه علیه از پدرش روایت نموده است که رسول اللَّه صلی اللَّه علیه و آله فرمودند : اللَّهِ تعالي می فرماید : مؤمنان با همدیگر هستند و برخی از آنها حوائج برخی دیگر را برآورده می کنند و من نیز حوائج آنها را در روز قیامت برآورده می کنم!