eitaa logo
این روزها
66 دنبال‌کننده
641 عکس
350 ویدیو
1 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨 این یک خبر عادی نیست، بلکه رسوایی اطلاعاتی آمریکا و غرب پشت این خبر پنهان است: 🚫🔒❌ تیک‌تاک چینی برای ۱۷۰ میلیون آمریکایی ممنوع شد... 🤯 مقامات آمریکا: داده‌های مردم آمریکا نباید دست چین بیفتد. این امنیت ملی ما را به خطر می‌اندازد. 💡 حالا جا دارد که صاحب هر عقل سلیمی از خود بپرسد مگر آمریکا با داده‌ها و اطلاعات مردم کشورهای دیگر چه می‌کند که مردم سایر کشورها باید از شبکه‌های اجتماعی آمریکایی و غربی استفاده کنند و اطلاعاتشان دست آنها بیفتد ولی استفاده مردم کشور آمریکا از شبکه اجتماعی چینی امنیت ملی آمریکا را به خطر می‌اندازد؟! 💂🏻‍♂مقامات و سیاستمداران داخلی که با شعار آزادی بر طبل رفع فیلتر شبکه های اجتماعی خارجی می‌کوبند، کلاه خود را کمی بالاتر بگذارند، شاید واقعیت‌هایی حیاتی را دیدند. 🏷
🤲🏼 راهی میان‌بر برای استجابت دعا و برآورده شدن حاجت ☑️ آیت الله بهجت رحمت الله علیه: 🔸 «یکی از چاره‌جویی‌های شرعی برای استجابت دعا و برآورده شدن حاجت خود، این است که شخصی که حاجت یا گرفتاری دارد، دعا کند و از خدا بخواهد که تمام گرفتاری‌های مشابه گرفتاری او را از تمام مومنین و مومناتی که گرفتار هستند برطرف کند و یا هر حاجتی نظیر حاجت او دارند بر آورده شود؛ 💡 زیرا در این صورت مَلَک برای خود انسان دعا می‌کند و دعای ملک مستجاب می‌شود. این گونه دعا کردن در حقیقت دعا برای خود به طور معکوس است». 🏷
8.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌙 ذکری فوق‌العاده مخصوص ماه رجب 🤲🏻 من پرودگار شما نیستم؛ اگر کسی این ذکر را بگوید و او را نبخشم... ذکری فوق‌العاده مخصوص ماه رجب 🎤 آیت‌الله میرباقری صوت کامل 🏷
❇️ دنیا لهو و لعب‌ و بازی‌ است‌. آن‌ را بازی‌ بدان‌ و خوب‌ بازی‌ کن ☑️ مرحوم حاج اسماعیل دولابی (ره): ▫️ دنیا لهو و لعب و بازی است، آن را بازی بدان و خوب بازی کن و از آن لذّت ببر تا خستگی‌ات در رود و در امر آخرت شاداب و سر حال باشی و بتوانی رشد کنی. دو گروه ضرر کردند؛ ▪️ یک گروه که دنیا را جدّی گرفتند و دائم حرص و غصّه خوردند و ظلم کردند و جِر زدند، که در نتیجه هم دنیایشان تلخ و مشقّت‎بار شد و هم آخرتشان را که نقطه‎ی مقابل دنیاست به بازی گرفتند. ▪️ گروه دوم هم که تارک دنیا شدند و در بازی شرکت نکردند و چون خستگی شان را در بازی برطرف نکردند، در امر آخرت هم چندان رشدی نکردند و بهره‎ای نبردند. 💡 آداب شرع، مقرّرات بازی دنیاست. وقتی خوب و با شادی بازی کردی، نماز و عبادتت هم قشنگ و زیبا می‎شود. ▫️ مرتّب به خود بگویید کارهای دنیا درست می‎شود. آن را شوخی و بازی بگیرید؛ امّا خوب بازی کنید. 📚منبع: کتاب مصباح الهدی (نگرش و روش عرفانی اهل محبت و ولاء) 🏷
حاج حسین خلجی - خوابم‌ نمیبره‌ تا ندم‌ آقا‌ بهت‌ سلام.mp3
4.55M
🎧 خوابم‌ نمیبره‌ تا ندم‌ آقا‌ بهت‌ سلام 🎤 حاج حسین خلجی 🏷
🔑 محاسبه‌ی نفس، کلید اصلی خودسازی ✅ امام علی علیه السلام: ⚖️ اى بندگان خدا، خود را بسنجيد، پيش از آنكه شما را بسنجند و از خود حساب بكشيد، پيش از آنكه از شما حساب كشند. 📜 عِبَادَاللهِ! زِنُوا أَنْفُسَکُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ تُوزَنُوا، وَ حَاسِبُوها مِنْ قَبْلِ أَنْ تُحَاسَبُوا 📘 نهج‌البلاغه، خطبه ۹۰
📜 تشرف سيد بحرالعلوم در مسجد سهله ☑️ عالم جليل آخوند ملا زين العابدين سلماسی (ره) فرمود: ▪️ روزی در مجلس درس فخر الشيعه، آية اللّه علامه بحر العلوم (ره) در نجف اشرف نشسته بوديم، كه عالم محقق جناب ميرزا ابوالقاسم قمی -صاحب كتاب قوانين - برای زيارت علامه وارد شدند. آن سـال، سـالی بود كه ميرزا از ايران برای زيارت ائمه عراق (ع) و حج بيت اللّه الحرام آمده بودند. كسانی كه در مجلس درس حضور داشتند كه بيشتر از صد نفر بودند، متفرق شدند. فقط من با سه نفر از خواص اصحاب علامه، كه در درجات عالی صلاح و ورع و اجتهاد بودند، مانديم. محقق قمی رو به سيد كرد و گفت: شما به مقامات جسمانی (به خاطر سيادت) و روحانی و قرب ظـاهـری (مـجـاورت حـرم مـطـهـر اميرالمؤمنين (ع)) و باطنی رسيده‌ايد. پس از آن نعمتهای نامتناهی، چيزی به ما تصدق فرماييد. ▪️ سـيد بدون تامل فرمود: ▫️ شب گذشته يا دو شب قبل [ترديد از ناقل قضيه است] برای خواندن نماز شـب بـه مسجد كوفه رفته بودم. با اين قصد، كه صبح اول وقت به نجف اشرف برگردم، تا درسها تعطيل نشود. [سالهای زيادی عادت علامه همين بود.] وقـتـی از مـسـجـد بـيرون آمدم، در دلم برای رفتن به مسجد سهله شوقی افتاد، اما خود را از آن مـنـصـرف كردم، از ترس اين كه به نجف اشرف نرسم، ولی لحظه به لحظه شوقم زيادتر می شد و قلبم به آن جا تمايل پيدا می كرد. در هـمـان حـالـت ترديد بودم كه ناگاه بادی وزيد و غباری برخاست و مرا به طرف مسجد سهله حركت داد. خيلی نگذشت كه خود را كنار در مسجد سهله ديدم. داخل مسجد شدم، ديدم خالی از زوار و مترددين است جز آن كه شخصی جليل القدر مشغول مناجات با خدای قاضی الحاجات است آن هـم با جملاتی كه قلب را منقلب و چشم را گريان می كرد. حالم دگرگون و دلم از جا كنده شد و زانوهايم مرتعش و اشكم از شنيدن آن جملات جاری شد. جملاتی بود، كه هرگز به گوشم نـخـورده و چشمم نديده بود، لذا فهميدم كه مناجات كننده، آن كلمات را نه آن كه از محفوظات خود بخواند، بلكه آنها را انشاء می‌كند. در مـكان خود ايستادم و گوش می‌دادم و از آنها لذت می‌بردم، تا از مناجات فارغ شد. آنگاه رو به من كرد و به زبان فارسی فرمود: 🔸 مهدی بيا. ▫️ پيش رفتم و ايستادم. دوباره فرمود كه پيش روم. باز اندكی رفتم و توقف نمودم. برای بار سوم دستور به جلو رفتن داد و فرمود: 🔸 ادب در امتثال است. [يعنی تا هر جا كه گفتم بيا. نه آن كه به خاطر رعايت ادب توقف كنی.] ▫️ من هم پيش رفتم تا جايی رسيدم كه دست ايشان به من و دست من به آن جناب می‌رسيد. ايشان مطلبی را فرمود. 🔘 آخـوند ملا زين العابدين سلماسی می‌گويد: ▪️ وقتی صحبت علامه (ره) به اين جا رسيد، يك باره از سخن گفتن دست كشيد و ادامه نداد و شروع به جواب دادن محقق قمی راجع به سؤالی كه قبلا ايشان پرسيده بود كرد. آن سؤال اين بود، كه چرا علامه با آن همه علم و استعداد زيادی كه دارند، تـالـيفاتشان كم است. ايشان هم برای اين مساله دلايلی را بيان كردند، اما ميرزای قمی دوباره آن صحبت حضرت با علامه را سؤال نمود. سيد بحرالعلوم (ره) با دست خود اشاره كرد كه از اسرار مكتومه است. ⬅ «برکات حضرت ولی عصر (عج)» اثر سید جواد معلم 🏷
14031103_46583_128k.mp3
32.88M
❇️ بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی بخش خصوصی 🗓 ۱۴۰۳/۱۱/۰۳ 💯 با انتشار حداکثری سخنرانی‌های مقام معظم رهبری، جهاد تبیین کنید. ♨️ 🏷
رمز فهمیدن اسرار قرآن، داشتن طهارت باطن است ☑️ علامه حسن‌زاده رحمة الله علیه: 💧 ظاهرت بايد طاهر باشد تا توانى ظاهر قرآن را مس كنى و باطنت بايد پاک باشد تا توانى باطنش را دريابى‏ «لا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ‏.» 📚 هزار و یک کلمه جلد دوم کلمه ۲۴۶ 🏷
💡 بیان علت غیبت امام زمان علیه‌السلام توسط آیت الله بهجت (ره) ☑️ آیت الله بهجت (ره): ▫️ سبب غیبت امام زمان (عج)، خود ما هستیم؛ ⚠️ زیرا دستمان به او نمی‌رسد، وگرنه اگر در میان ما بیاید و ظاهر و حاضر شود چه کسی او را می‌کشد؟! آیا جنیان آن حضرت را می‌کشند، یا قاتل او انسان است؟! ما از پیش در طول تاریخ ائمه علیهم‌السلام، امتحان خود را پس داده‌ایم که آیا از امام تحفّظ (=محافظت) و اطاعت می‌کنیم و یا اینکه او را به قتل می‌رسانیم؟! ❗️ انحطاط و پستی انسان به‌حدی است که قوم حضرت صالح علیه‌السلام ناقه صالح را با اینکه وسیله ارتزاق و نعمت آنها بود، پی کردند، چنان‌که قرآن کریم درباره آن می‌فرماید: 📜 «لهَا شِرْبٌ وَ لَکمْ شِرْبُ یوْمٍ معْلُومٍ؛ ▫️ یعنی، 📃 یک روز آب سهم شما باشد و روز دیگر سهم آن». ▫️ آن ناقه، یک روز آب چاه را می‌خورد و در عوض به آنها شیر می‌داد! 🚨 بنابراین، همان گونه که ممکن است عُقلا خزینه و انبار نعمت خود را نابود کنند ـ همچنان که ناقه صالح را کشتند ـ امکان دارد که ما انسان‌های عاقل! نیز امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف را که تمام خیرات از اوست و از ناقه صالح بالاتر و پر فیض‌تر است برای اغراض شخصیه (=انگیزه ها ‌و اهداف شخصیِ) خود به قتل برسانیم! ⬅️ در محضر بهجت، جلد ۱، صفحه ۹۱ (ره)
💡 شفاعت را باید از این دنیا با خود ببریم ... ما آن اندازه از شفاعت بهره می‌بریم که به امام عصر (عج) شبیه و با ایشان همسو شده‌ایم. ☑️ مرحوم علامه حسن زاده رحمة الله: ▫️ انسان بايد بداند كه شفاعت را بايد از اين جا با خود ببرد و آن قدر كه با انسان كامل، يعنى امام عصرش عجل الله تعالى فرجه سنخيت دارد به همان اندازه از شفاعت بهره مند است و با قرآن و عترت پيوسته است، پس هم قرآن شفيع است و هم عترت و ممكن است كه شخص شفيعى هم شفيع جمعى شود، عاقل را اشاره كافى است! ⬅️ کتاب پندهای حکیمانه در آثار استاد علامه حسن زاده آملی 🏷
❇️ نشانه های ظهور (پست هشتم) 🗓 پیشگوییهاى محقق‏ شده در طول تاریخ‏ (بخش ششم): 💠 پیشگویی پنجم: شورش صاحب الزنج‏ 💠 پيشگويى ششم: ظهور علم در شهر قم‏ 📃 در پست‌های قبلی گفتیم که "برخی از حوادث یا علاماتى را كه روایات از وقوع آنها پیش از ظهور خبر داده ‏اند، مدتها پیش از ظهور اتفاق‏ افتاده اند، معصومین علیهم السّلام، این حوادث بزرگ را مرتبط با ظهور معرفى مى‏ كرده ‏اند تا نسل معاصر آن حوادث و آنها كه پس از چنین جریاناتى زندگى مى ‏كنند به درستی پیشگوییهاى این اخبار توسط معصومین علیهم السّلام، پى ببرند و نسبت به وقوع دیگر حوادث اطمینان نسبى و قلبى پیدا كنند و چشم‏ انتظار دیگر جریانات و در نهایت ظهور حضرت مهدى علیه السّلام باشند." در این پست دو مورد دیگر از این پیشگویی ها را بررسی می کنیم. 💠 پیشگویی پنجم: شورش صاحب الزنج‏ ✳️ از جمله احادیثی که در آنها صحبت از این شخص شده است، حدیثی است که پیش از این (در پست های قبلی) از ابن عباس آوردیم. جریان صاحب الزنج و قومش در تاریخ از این قرار ثبت شده است که وی شخصی بود که در سال ۲۵۵ ق. (همزمان با میلاد حضرت مهدی علیه السّلام) قیام کرد. نامش علی بن محمد بود و علی‏رغم این‏که از حیث عقاید و تفکرات با اهل بیت، علیهم السّلام، اختلاف داشت، گمان می‏ کرد که از علویان است. طی مدت ۱۵ سال در جامعه چنان فسادی به راه انداخت‏ که نهایتا در سال ۲۷۰ ق. دستش را به قتل‏‌عام مردم آلوده کرد. وی، علاوه بر انتساب خویش به علویان، عمده مطلبی که در شورش خود روی آن تکیه می‏‌کرد این بود که به‏‌طور اساسی به کارگران و طبقه زحمت‏کش جامعه، خصوصا بندگان و غلامان تحت سرپرستی دیگران توجه داشت و از این جهت به وی صاحب الزنج یا سرور بندگان لقب داده بودند(۱). فساد زیادی در جامعه اسلامی به پا کرد و دولت عباسی را به شدت به زحمت انداخت و ساکنان بصره و بسیاری دیگر از شهرها را با قتل و غارت و سرگردانی تحت فشار قرار داد. این واقعه تاریخی هم خود دلیل بزرگی برای صدق حدیث و گوینده آن است. 💠 پيشگويى ششم: ظهور علم در شهر قم‏ ✅ از جمله احاديث نقل‏ شده ذيل اين عنوان، حديث زير می باشد كه از امام صادق عليه السّلام روايت شده كه فرمودند: 🔸 كوفه از [حضور] مؤمنين خالى خواهد شد و علم از آن رخت برخواهد بست همانند مارى كه به سوراخ (لانه) خويش خزيده باشد سپس در شهرى كه به آن قم می گويند، نمايان می‌شود و آنجا معدن علم‏ و فضل می‌گردد به طوری كه هيچ مستضعفى از لحاظ دينى روى زمين باقى نمی‌ماند. حتى عروسان حجله‏ نشين، كه اين جريان نزديك ظهور قائم عليه السّلام می‌باشد تا انتهاى حديث(۲). اين موضوع در دهه گذشته پيش آمده است و عظمت امامان، عليهم السّلام، را زمانى متوجه مى‏شويم كه بدانيم امام از ظهور علم دينى در قم در حالتى خبر می‌دهند كه حتى موقعيت مكانى اين شهر در زمان ايشان هنوز ناشناخته بود و ساكنان آن هم بت‏ پرست و آتش‏ پرست بودند و پس از گذشت قريب هزار و دويست سال اين شهر مركز مطالعات و شهر علم شيعه گشت. اين حديث را در اينجا، از اين جهت ذكر كرديم كه صراحتا به هجرت علم از كوفه (نجف اشرف) به شهر قم پيش از قيام حضرت حجت عليه السّلام به جهت ستمهاى پادشاه و كشتار و رانده شدن علما (از آن ديار) اشاره می‌كند. ⬅️ شش ماه پایانی، ص: ۴۲ - ص ۴۵ (۱). تاريخ الغيبة الصغری، ص ۷۲. (۲). ستخلو الكوفة من المؤمنين و يأزر عنها العلم كما تأزر الحيّة في جحرها، ثم يظهر العلم ببلدة يقال لها قم، و تصير معدنا للعلم و الفضل حتى لا يبقى في الأرض مستضعف في الدين حتى المخدرّات في الحجال، و ذلك عند قرب ظهور قائمنا ... الحديث. منتخب الأثر، ص ۴۴۳؛ امينى، ابراهيم، حوارات حول المنقذ، (دادگستر جهان) ص ۲۹۶؛ يوم الخلاص، ص ۴۸۰. 🏷