eitaa logo
کانال سواد رسانه "شهیدمرتضی آوینی" "سید شهیدان اهل قلم"
36 دنبال‌کننده
657 عکس
270 ویدیو
15 فایل
نظریه پرداز در حوزه رسانه: شهید آوینی برای تلویزیون و سینما نقشی تسخیر کننده و مسحور کننده و در عین حال، غیر قابل مقاومت قائل است که طبعا برای مفسده آفرینی، آمادگی و قابلیت بیشتری دارند. @z_javaheri ســواد رسانه ای @Rahil_110 موسسه قرآنی شیفتگان وحی
مشاهده در ایتا
دانلود
: 🔴 «اگر انسان‌هایی كه مأمور به ايجاد تحول در تاريخ هستند، خود از معيارهای عصر خويش تبعيت كنند، ديگر تحولی در تاريخ اتفاق نخواهد افتاد.»
8.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⬅️ مامتکی به ابزار نیستیم! اما دنیای امروز دنیای ابزار است و اگر ما بر ابزار "تسلط" نیابیم چه بسا که وابسته آن شویم، ضعف وابستگی‌ست و ما با اتکال به خداوند بزرگ بر ابزار غلبه خواهیم کرد❗️ 💪 استقلال ما نیز در نفی همه وابستگی‌هاست... #⃣
🌷: ♦️ امید دشمن به ترس ماست و اگر نترسیم، مکر شیطان یکسره بر باد می‌رود. ما با ایمان پیش می‌رویم و دشمن وابسته به سلاح است؛ امّا دیگر تکلیف جنگ را آهن مشخص نمی‌کند. #⃣
🔸 او می گفت: نمی‌شود تکنولوژی غرب را گرفت و فرهنگ آن را "نه"! 🔸 #⃣
✴️ جادوی پنهان و خلسه نارسیستی یکی از احکام مشهوری که دربارۀ سینما و تلویزیون عنوان می‌شود این است که «این‌ها ظرف‌هایی هستند که هر مظروفی را می‌پذیرند؛ اینها «ابزار» هستند و این ما هستیم که باید از این ابزار درست استفاده کنیم». … و کسی هم از خود نمی‌پرسد که اگر اینچنین بود، چرا ما بعد از یازده سال از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران هنوز نتوانسته‌ایم از تلویزیون و سینما آنچنان که شایسته است استفاده کنیم. بنده هرگز صلاح نمی‌دانم که برای اقامۀ حجت و دلیل به گفتار غربی‌ها متوسل شوم، چراکه از یک سو اعتقاد دارم آن‌ها خود قادر به شناخت حقیقی خود و جامعۀ خود نیستند و از سوی دیگر، هرچه را که از قول آن‌ها ذکر کنیم باز هم هستند کسانی که در همان باب، اقوالی کاملاً مخالف بر زبان و قلم خویش رانده‌اند؛ زیرا که تفرقه و تشتت آرا از لوازم ذاتی و لاینفک تمدن غرب است... 🔗 http://www.aviny.com/article/aviny/Chapters/Jadoipenhan.aspx بخشی از مقاله جادوی پنهان و خلسه نارسیستی به قلم سید شهیدان اهل قلم، ❇️ به نظرتان اگر شهید آوینی امروز در بین ما حضور داشتند و این اوضاع ولنگار و مسئولین خطرناک و کشندۀ فضای مجازی را می‌دیدند چطور مقاله می‌نوشتند و به‌جای واژه‌های جادوی پنهان و خلسه نارسیستی چه واژه‌هایی به‌کار می‌بردند؟! 📝 «کریمی»، عضو جبههٔ اسلامی در فضای مجازی
🚫 نفوذی 🚫 🔵 بزرگوار که رسانه رو مهم‌ترین ابزار تمدن غرب برای ترویج ایدئولوژی‌ش می‌دونست رو چه کسی از حوزه هنری اخراج کرد؟ 🔴حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی زم پدر زمِ اعدامی 🚫امثال محمدعلی زم که از پسرش زمان اعدام عارف بالله ساخت مانع امثال آوینی می‌شدن که می‌خواست جلو نفوذ غرب رو بگیره ⛔️حالا فکر می‌کنید کدام محمدعلی زمی الآن می‌خواد جلوی راه‌اندازی رو بگیره ✍ حجت‌الاسلام سید محمد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
: این بار انقلاب ربیع و انقلاب صیام بر هم افتاده‌اند تا آن یکی هستۀ جسم را بشکافد و این یکی هستۀ جان را. 🌷 🌙 به فرارسیدن ماه صیام در ماه فروردین 🌙
11.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 از زبان استاد طالب زاده 💢 عصر دیگری دارد آغاز می‌شود، آوینی ثابت کرد می‌توان...
اگر نباشد؛ در جنگِ روایت‌ها،‌ دشمن از فتح و نصرت ما، روایت یأس و شکست، خواهد ساخت! ✨به یاد سید شهیدان اهل قلم، که در ۲۰ فروردین ۷۲ در منطقه عملیاتی فکه، به یاران شهیدش پیوست.
🌠 : 🌏 کره ی زمین خسته است. 🌏 بشر بعد از قرن ها زمین گرایی و خودپرستی احساس می کند که نیازمند عالم معناست. ✨👈 او این عالم را دوباره باز خواهد یافت و به آن باز خواهد گشت. ♻💎♻💎♻💎♻
شاید جنگ خاتمه یافته باشد، اما مبارزه هرگز پایان نخواهد یافت! و زنهار این غفلتی که من و تو را گرفته، غفلت قیامت است... «»
☘🌿🍀🌿☘🌿🍀 سید شهیدان اهل قلم شهید مرتضی آوینی در این زمینه می نویسد: «ما معمولاً ذات وسایل را نادیده میگیریم و ساده لوحانه چنین خیال میکنیم که از هر چیزی می توانیم هر طور که میخواهیم استفاده کنیم حال آنکه چنین نیست تلویزیون و سینما ابزار و وسایلی نیستند که هر کس هر طور که بخواهد آنها را به کار برد و اصولاً ابزار هر چه بیشتر به سوی اتوماسیون و پیچیدگی تکنیکی حرکت کند محدودیتهای بیشتری را بر اختیار و اراده آزاد انسان تحمیل می‌کند. 🌺🌹🌺🌹🌺 🖋ادامه این سخن مک لوهان که «رسانه همان پیام است.» به همین معناست که «رسانه موجبات و اقتضائاتی دارد که از آن نمیتوان گریخت» بشر ،امروز جز معدودی از متفکران - آن هم متفکرانی که با تفکر عرفان نظری میاندیشند - قرنهاست که از این نحوه تفکر دور افتاده اند و دربارۀ اشیاء فقط به کاربرد و کارایی آنها میاندیشند حال آنکه تفکر دینی اصلاً انسان را به سوی پرسش از ذات اشیاء و ماهیت آنها میراند»