در باب حجاب
◽️گفتاری از حجتالاسلام دکتر کدخدایی
مدیر گروه مطالعات جنسیت و خانواده
در جامعه شناسی یکی از نظریه های اصلی کنش متقابل نمادین است. اگر بخواهی نظامی را فرو بریزی نماد هایش را عوض کن. اگر لباسم عوض شود یواش یواش نوع کنش هایم متفاوت می شود...
📝مؤسسه شناخت
🆔 @ir_shenakht
🔴آیا #حجاب عامل دوگانه سازی است؟
آیا درشرایط فعلی ابلاغ و اعمال قانون حجاب میتواند چالش امنیتی ایجاد کند؟
#رصد شبکه های اجتماعی (بعنوان ویترینی از حال درون جامعه) میگوید مردم چالش غصه دار اقتصادی، ارز، دلار، انرژی،آلودگی هوا و.. را داغ میکنند تا قانون حجاب را.
╭•┅•🔸───•┅•╮
🌐مؤسسه شناخت
🔻 https://eitaa.com/joinchat/1828258374C648466e682
╰•┅•────🔹•┅•╯
درباره کشف حجاب
✍ حجت الاسلام علی مهدیان
🔹ماجرای کشف حجاب نه فقط یک حرام فردی یا اجتماعی بلکه حرام سیاسی است و این را خیلیها در زمان اغتشاش و بعد آن فهمیدند. و لابد فهمیدند که برای این حرام سیاسی که در ساحت درگیری اراده جبهه حق و باطل معنا یافته، باید تدبیری متناسب و به هنگام داشته باشند. نیاز به یک برنامه هماهنگ و متناسب با وضعیت جدید بود و طبیعتا یک وجه چنین برنامه ای، قانون بود. اما لایحه ای که رسانه ای شد، هر چند نکات مثبتی نیز دارد اما
🔹اما از بین نقدهای مختلف به این لایحه دو نکته به نظر من از همه جدی تر است.
اولا خطایی که «بالعیان» و با «تاثیرات جدی گفتمانی و جریان سازی» در حال انجام است را به نحو «مخفیانه» و «فردی» ، جریمه و کیفر میدهد. نقش «سایه ملموس قدرت» که برای مقابله با چنین «پدیده در حال فراگیری اجتماعی» بسیار ضروری است، صفر شده است. برای چنین امری راههای ساده ای وجود دارد مثل اینکه آن تذکر اولیه توسط نیروهای آموزش دیده مردمی تحت نظارت نیروهای انتظامی در فضای صمیمانه داده شود. همین تذکر انسانی یک پدیده اجتماعی است که «بروز و ظهور قدرت و اراده مقابله با جرم» است ولو به نحو صمیمانه انجام شود. چهره نگاری ها بعد این مرحله انجام شود.
🔹نکته دوم اینکه روح حاکم بر این لایحه احساس عقب نشینی واضحی را به مجریان و مردم القا میکند. این فهم در اجرا و اقدام مجریان موثر خواهد افتاد و مجرمین را متجری تر خواهد نمود. قانون نباید پیامش به جامعه انفعال باشد و این به اندازه خود کشف حجاب مدد دهنده به این حرام سیاسی است. بازتابهای این مدت لایحه در میان جریانهای مختلف را باید مشاهده نمود.
🔹در نهایت نیز البته حواسمان هست که نقد این لایحه ما را غافل از عوامل مختلف برنامه اقدام در مقابل این خطای موثر سیاسی نکند. کاری به آقایان مسوول فرهنگ کشور ندارم که به جای طراحی اقدام خود، مدافع تمام قد خبط و خطاهای این و آن شده اند. اما شما را به خدا تا کنون اقدام هدفمند و با برنامه ای در جهت گفتمان سازی و فرهنگ سازی و بیداری غافلین و آموزش جهال دیده یا شنیده اید؟
🔹در طرح و برنامه آینده آیا رها کردن فلان مالها و هایپرها و فلانیههای بالاشهر باز هم ادامه پیدا خواهد کرد؟ رها کردن دم کلفتهای اجتماعی و اقتصادی که اشرافیت میفروشند ادامه میابد؟
تمایز این جماعت پولدار پر مدعا را دیده اید؟ یا نه، آخر سر همان میشود در اقدام که قبلا هم بود؟ یعنی بی عدالتی و بی تناسبی اعمال مجازاتها.
خلاصه و در مجموع اینکه نمیدانیم دارید چه میکنید.
╭•┅•──•┅•╮
🌐مؤسسه شناخت
🔻 https://eitaa.com/joinchat/1828258374C648466e682
╰•┅•──•┅•╯
13.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به مناسبت سالروز درگذشت مرحوم هاشمی رفسنجانی
◽️ هاشمی رفسنجانی سر لیست ثابت کدام لیستهای انتخاباتی بود؟
🔹کاری از خانه طراحان انقلاب اسلامی
⊰❀🪧🪧🪧❀⊱
📝مؤسسه شناخت
🆔 @ir_shenakht
🎥 رهبر انقلاب : دستگاههای تبلیغاتی نگذارند تبلیغات دشمن بر روی افکار عمومی اثر کند
🔹آیت الله خامنه ای امروز در دیدار مردم قم: کار نرمافزاری عبارت است از دروغپردازی، فاصله انداختن بین واقعیت با فکر و تصور افکار عمومی؛ شما رو به قوت میروید، او تبلیغ میکند که شما دارید ضعیف میشوید. خودش دارد ضعیف میشود، تبلیغ میکند که دارد قوی میشود. شما تهدیدناپذیر میشوید، او میگوید: «من با تهدید شما را از بین میبرم.» تبلیغات این است. یک عدهای هم تحت تاثیر قرار میگیرند.
🔹امروز کار اساسی، کار مهم برای دستگاههای تبلیغاتی ما، برای دستگاههای فرهنگی ما، تبلیغات ما، وزارت ارشاد ما، صداوسیمای ما، فعالان فضای مجازی ما، کار اساسی این است که پردهی توهم اقتدار دشمن را پاره کنند، بشکنند، نگذارند تبلیغات دشمن بر روی افکار عمومی اثر کند. این کاری است که آن روز (قیام ۱۹ دی۵۶) قمیها کردند.
🆔 @ir_shenakht
🌐 www.shenakht.ir
جنگ شناختی چگونه ایجاد شد؟.mp3
3.05M
🎙 پادکست | جنگ شناختی چگونه ایجاد شد؟
👤دکتر رفیع الدین اسماعیلی
مدیر مؤسسه پژوهشی رسانه ای شناخت
⊰❀🪧🪧🪧❀⊱
📝مؤسسه شناخت
🆔 @ir_shenakht