🔻 روایت تحریف/بخش ششم
🔴 نقد خاطرات منسوب به آقای منتظری
🔹آقای منتظری خود را در مرجعیت امام مؤثر میداند. این در حالی است که ایشان پیش از آغاز نهضت در سال 1341 در جرگهی مراجع قرار داشت و در میان کسانی که او را میشناختند و با نام او آشنا بودند، به عنوان یک مرجع مطرح بود حتی در دوران #مرجعیت_آقای_بروجردی در برخی از نقاط ایران مقلدینی داشت. چنان که در کتاب نهضت امام، آمدهاست:
🔸 ... مقامات جاسوسی و به اصطلاح امنیتی رژیم شاه در ابتدای تأسیس ساواک دربارهی حوزهی قم و مقامات برجستهیآن حوزه و شمار طلابی که در آن حوزه به تحصیل سرگرمند، نیز دربارهی مدارج تحصیلی و حقوق مستمری آنان، به تحقیق و تفحص دست زده و گزارشی تهیه کردهاند. در این گزارش دربارهی مراجع تراز دوم پس از حاج آقا حسین بروجردی (مرجع علی الاطلاق جهان تشیع) و شمار طلابی که در درس آنان شرکت میکنند و منطقهی نفوذ آنان نیز اطلاعاتی دادهاند.
🔹در این گزارش که در تاریخ 22/12/1335 داده شده، شاگردان درس امام را حدود پانصد نفر ذکر کرده و اعتراف کرده است که از لحاظ درس حائز اهمیت است و یادآور شده است که در ایالات مرکز و غرب ایران، مقلد دارد... این گزارش از سوی سرهنگ قلقسه رئیس دایرهی امنیت و مذاهب، به ادارهی سوم ساواک داده شدهاست.... (منبع: مقاله تأملاتی نظری و تاریخی در علل و انگیزههای پیدایش جریان آقای منتظری-حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی-فصلنامه پانزده خرداد شماره2 زمستان1383)
◀️ ادامه دارد...
🇮🇷 @iranemoaser
📜« آقای #وحید_خراسانی در هیئت عزاداران ابوالفضلیان شهر ری در ساعت 9:00 روز 42/3/11 ضمن موعظه گفت بلندگوها را که در خیابانها نصب شده تا #دستورات_اسلامی به گوش مردم برسد قطع میکنند و حال آنکه دستگاه فعلی صدای فاحشهها و مطربها را در خیابانها دایر مینماید.
من این موضوع را در مسجد سیدعزیزالله برای #اهالی_تهران خواهم گفت که به مردم عزادار شهر ری چه خواهد گذشت.»(حجتالاسلام حاج شیخ عباسعلی اسلامی به روایت اسناد ساواک ص212)
🔹پیش از عاشورای سال 1342 امام اعلی الله مقامه الشریف از مبلغان مذهبی دعوت نمود که برای دفاع از اسلام و علیه رژیم پهلوی دست به روشنگری بزنند.
🔸رژیم پهلوی به انحاء مختلف با این دعوت مبارزه کرد و حتی بلندگوی فضلای مشهور آن زمان از جمله آیتالله العظمی وحید خراسانی حفظهالله را قطع مینمود.
◀️در این سند واکنش قاطع ایشان و تهدید علیه رژیم به روشنگری را مشاهده میکنید.
🇮🇷 @iranemoaser
🔻 روایت تحریف/بخش هفتم
🔴 نقد خاطرات منسوب به آقای منتظری
🔹 در بخشی از کتاب #مجتبی_لطفی به نقل از آقای #منتظری ادعا شده بود درج نام امام در جراید به عنوان #مرجع_تقلید به خاطر مصاحبه ایشان بوده است. این ادعا نیز پیش از این در خاطرات منسوب به آقای منتظری منتشر شده بود:
🔸 ... پس از فوت آیتالله بروجردی از روزنامهها آمده بودند با طلبهها راجع به مراجع مصاحبه میکردند، ما آیتالله خمینی را مطرح کردیم و روزنامهها نام ایشان را جزو مراجع نوشتند...
تاریخنگار انقلاب اسلامی جناب سیدحمید روحانی در نقد این خاطره مینویسد:
🔹 اولا در آن روز اینگونه مرسوم نبود که خبرنگاران در کوچه و بازار راه بیفتند و با مردم یا طلاب مصاحبه کنند.
🔸 ثانیا نمایندگان و خبرنگاران روزنامهها در #قم به علت اینکه بلیت بختآزمایی، ورق قمار و کتابهای مستهجن میفروختند، از نظر روحانیان و طـلاب آنقدر منفور بودند که به خود جرأت نمیدادند به فیضیه و طلاب و روحانیان نزدیک شوند.
🔹 ثالثا آقای منتظری از نظر ارباب جراید و مطبوعات چهره شناخته شدهای نبود که خبرنگاران سراغ او بروند، تنها روحانیانی که در حوزه قم از نظر ارباب جراید شناخته شده بودند نویسندگان مجله « #مکتب_اسلام » بودند.
🔸 رابعا اگر خبرنگاری به سراغ آقای منتظری رفته بود و با او در زمینه مراجع گفتگویی کرده بود، بیتردید آقای منتظری یا تنظیم کنندگان خاطرات او آن را با آب و تاب بیان میکردند که خبرنگار روزنامهای مثلا به منزلم آمد، یا سر درس من حاضر شد و یا اینکه در مسیر راه جلوی مرا گرفت. آقای منتظری در خاطرات آنگاه که با کلمه «ما» و به صورت سربسته ادعایی میکند: «ما آیتالله خمینی را مطرح کردیم» نشان از این نکته دارد که شخصا نقشی نداشته است و میخواهد به اصطلاح خود را به گونهای «قاطی» کند!
🔹 خامسا این علمای تهران مانند #شهید_مطهری، #شهید_بهشتی و #شهید_محلاتی و حتی مرحوم سید محمد بهبهانی بودند که در گفتگو با برخی از ارباب جراید از مقام و موقعیت علمی امام سخن گفتند. آنگونه که شهید محلاتی روایت میکرد در ملاقات خصوصیای که برخی از ارباب جراید مانند عباس مسعودی در پی درگذشت آقای بروجردی با سید محمد بهبهانی داشتند، آقای بهبهانی صریحا اظهار کرده بود «آقای خمینی اگر به میدان بیاید از همه این مراجع شایستهتر است، حیف که اهلش نیست».
🔸 سادسا مقامات دولتی و کارشناسان #رژیم_شاه در امور روحانیت سالیان درازی پیش از درگذشت آقای بروجردی از مقام و موقعیت امام آگاهی داشتند، چنان که در پیش اشاره شد، سرهنگ قلقسه در گزارش خود در سال 1335، شمار شاگردان امام را و اینکه در کدام منطقه ایران مقلد دارد، بازگو کرده است، بنابراین امام به عنوان مرجع تقلید مطرح بود، نه اینکه آقای منتظری بنابر ادعای خود، او را مطرح کرده باشد و روزنامهها طبق گفته او «نام ایشان را جزو مراجع» نوشته باشند.(منبع: مقاله تأملاتی نظری و تاریخی در علل و انگیزههای پیدایش جریان آقای منتظری-حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی-فصلنامه پانزده خرداد شماره 5 سال1384)
◀️ ادامه دارد...
🇮🇷 @iranemoaser
👇 تاریخ عبرت آموز👆
🗓 ۲۲ آذر ۱۳۰۴ شمسی، با هدایت و تصمیم انگلیس خبیث، به منظور تغيير متمم قانون اساسي و تفويض و انتقال مقام سلطنت، مجلس مؤسسانی تشکیل! و سلطنت، از سلسله قاجار به فردی بی اصل و نصب و دین ستیز بنام رضا پالانی (پالاندوز)، ملقب به قلدر و میر پنج، انتقال یافت!
🏴 این روز را روز رسمی شروع "دوره دیکتاتوری رضاخانی (پهلوی) " نیز نام نهاده اند.
💠 امام خامنه ای حفظه الله:
‼️رضاخان را انگلیسیها بر سر کار آوردند، این حرف مخالفین او نیست بلکه اعتراف وابستگان اوست، برای یک ملت هیچ ننگی بالاتر از این نیست که حکام کشور را سفارت انگلیس بیارد و ببرد! ۷۷/۲/۲
‼️ملتی [عوام و خواصی] که در شهر تهران ایستادند و تماشا کردند که مجتهد بزرگی مثل شیخ فضلاللَّه نوری _را که از بانیان و بنیانگذاران و رهبران #مشروطه بود، به جرم اینکه با #جریان_انگلیسی و غربگرای #مشروطیت همراهی نکرد، ضد مشروطه قلمداد کردند، که هنوز هم یک عده قلمزن های ما، گوینده ها و نویسنده های ما همین حرف دروغ بی مبنای بی منطق را نشخوار می کنند و تکرار می کنند_ بالای دار کشیدند و دم نزدند!؟...
بعد چوبش را خوردند...
در همین شهر تهران مجلس مؤسسانی تشکیل شد و در آنجا انتقال سلطنت و حکومت به رضاشاه را تصویب کردند. این یک #گناه_ملی بود! ۸۴/۸/۸
💠 کلام و اعتراف تلخ میرزا کوچک خان: اگر به تذکرات حضرت آقا شیخ فضل الله نوری که مرجعی عامل و کامل و آینده نگر بود توجه می شد دیگر شاهد این رضا قلدر میرپنج نبودیم./۱۳۰۰ش
🌀مأخذ: جهاد تبیینی و دیگر منابع در فضای مجازی
🇮🇷 @iranemoaser
🔴تیتر پُرمعنای روزنامهی «وطن امروز» در خصوص حوادث اخیر عراق
🔻«سرزمین بیسر»
🔻عراق را میتوان از دو جهت «سرزمین بیسر» نامید. یکی از آن جهت که میزبان ارباب بیسر و سالار شهیدان است و دیگر از لحاظ بیرهبر بودن...
در ایران جنگ شد و در عراق هم جنگ شد؛
در ایران فتنه شد و در عراق هم فتنه شد؛
امّا ایران در تمام این بحرانها سَر داشت؛ رهبر داشت و دارد...
و این است راز تفاوت شیوهی برخورد با فتنهگران در ایران و عراق...
اینجا فتنهگران عفو رهبری میخورند و آنجا فتنهگران فریبخوردهی کم سنّ و سال، بدون حکم قانونی از تیر برق آویزان و کشته میشوند...
🇮🇷 @iranemoaser
32.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ماجرای سخنگوی دولت موفت
🔻شرح فعالیت های سیاسی #عباس_امیرانتظام قبل و بعد انقلاب
👈🏻 در اینستاگرام مارا دنبال کنید
➡️https://www.instagram.com/tv/B0Ah_ljAPrU/
🇮🇷 @iranemoaser
🔻 روایت تحریف/بخش هشتم
🔴 نقد خاطرات منسوب به آقای منتظری
🔹 در بخش از خاطرات منسوب به آقای منتظری آمده است:
... همه مراجع برای #آیتالله_بروجردی فاتحه گرفتند و هر کدام به تناسب موقعیت خود زودتر اعلام فاتحه میکردند آیتالله خمینی شاید نفر پانزدهم، شانزدهم بود که اعلام فاتحه کرد...(خاطرات ص189)
🔸 در نقد این کلام؛ استاد سیدحمید روحانی چنین می نویسد:
در این فراز از خاطرات تلاش شده است، به شکل مرموزی مقام علمی و اجتماعی #امام را به زیر سؤال ببرد و او را از نظر مقام و موقعیت در حوزه قم در رده «پانزدهم، شانزدهم» بنمایاند که لابد در ردیف فضلای تراز دوم حوزه قرار داشته است!! در صورتی که اعلام فاتحه از طـرف امام پس از دیگران نه به تناسب موقعیت، بلکه روی ادب و #فروتنی بود که نمیخواست در برپایی مراسم بزرگداشت، معارض دیگران باشد. اصولا دأب امام در اینگونه برنامهها این بود که میگذاشت همه کسانی که برآنند مراسمی برپا دارند، برنامه خود را اعلام کنند و به انجام برسانند، آنگاه که برپایی مراسم از طرف این و آن به پایان میرسید و دیگر از طرف کسی اعلام فاتحه نمیشد، امام مراسمی برپا میداشت.
🔹 نگارنده(حجت الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی) به یاد دارد که در پی درگذشت آقای حکیم در نجف اشرف در سال 1349، آنگاه که مراجع تراز اول و دوم، فضلا و اساتید حوزه، طلاب برخی شهرها و کشورها و حتی اصناف بازار مراسم فاتحه برپا کردند، امام آخرین نفری بود که برای آن مرحوم مراسم بزرگداشتی گرفت و دستور داد که در اعلام مراسم از طرف او، نام او را بدون هیچگونه عناوین و القابی ببرند، شماری از جوانان عرب و طلاب به دفتر مؤذن هجوم بردند و میخواستند گوینده را مورد ضرب و شتم قرار دهند که چرا از امام به صورت اهانتآمیز نام برده است. گوینده دست خط امام را به آنان ارائه داد که در آن تأکید شده بود از من جز به عنوان « #سید_خمینی » نام برده نشود. افق عرفانی و اخلاقی امام کجا و آن تحلیلهای ناسوتی و دنیازده کجا! (منبع: مقاله تأملاتی نظری و تاریخی در علل و انگیزههای پیدایش جریان آقای منتظری-حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی-فصلنامه پانزده خرداد شماره 5 سال1384)
◀️ ادامه دارد...
🇮🇷 @iranemoaser
🌀 خاطرات همسر امام، به قلم خودش: (14)
♨️ خانه بهدوشی و منزلی تنگ و تاریک
🔸... بعد از سه سال که در خانه «گذر عابدین» بودیم، صاحبخانه اطلاع داد که دخترش میخواهد در همین منزل بنشیند... صاحبخانه آدم خوبی بود اما حالا میخواست عذر ما را بخواهد، برای اینکه دخترش جا ندارد، احتیاج دارد... خانم [صاحب] خانه مادر خوبی بود و در بچهداری و سایر کارها خیلی به من کمک کرد، دختری داشت که دو سال از من کوچکتر بود. ما هردو با هم بازی میکردیم، مصطفی در واقع عروسکمان بود، ما هم بچه بودیم و هنوز درد و رنجی نکشیده بودیم. پس از چند ماه زن کارگری که مادربزرگم برای کمک برایم فرستاده بود و حقوقش را مادرم میداد رفت و زن دیگری که قبلاً در موقع اقامت چند ساله مادرم [در قم] به او خدمت میکرد، جای او را گرفت، دیگر کمکم قمی میشدم، دوستان و همسایگان مادرم – که آن زمان در قم بودند – از من دیدن میکردند و من هم به منزل آنان میرفتم و کمکم با آنان آشنا و رفیق شدم. ذاتاً دختری خوش مشرب و گرم و اهل معاشرت بودم که تتمهاش هنوز هست آقا همیشه میگفت «هیچکس مثل تو نیست» من خیلی پرشور و با نشاط و اهل شعر هم بودم.
🔹دردسرتان ندهم ، بنا شد از این خانه بلند شویم من از اینکه جابهجایی خودش نوعی تنوع است خوشحال بودم ... آقا سید محمد صادق [لواسانی] به آقا گفته بود حال که وضعت خوب نیست و شهریه هم نمیگیری خانه ارزانتری تهیه کن ... آقا وقتی خانه را دیده بود، گویا نپسندیده بود، آمد به من گفت شما هم برو آن را ببین من گفتم نه اگر شما میپسندید من حرفی ندارم ولی ای کاش رفته بودم و میدیدم و در آن خانه پا نمیگذاردم ...
📚زندگینامه بانو خدیجه ثقفی ( همسر امام ) ص 79-80 و 83
🇮🇷 @iranemoaser
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #کاپیتولاسیون به روایت دکتر سید حمید روحانی
♻️در این ویدئو تاریخچه کاپیتولاسیون در ایران از زمان صفویه به بعد بررسی شده است
🇮🇷 @iranemoaser
🔻 روایت تحریف/بخش نهم
🔴 نقد خاطرات منسوب به آقای منتظری
🔹 بخش دیگری از خاطرات آقای منتظری در حقیقت طعنه و ت#ضعیف_علمای_مشهد است که البته آقای منتظری آن را به امام نسبت میدهد:
🔸 یادم است این داستان را #مرحوم_امام برای من نقل کردند،ایشان فرمودند: مرحوم #آسید_ابو الحسن_اصفهانی که فوت شد، علمای مشهد جمع شدند که مرجع معین کنند، یکی از آقایان در آن جلسه میگوید آقای حاج آقا حسین قمی برای مرجعیت خوب است ولی ریشش دست پسرش آ سید مهدی است،آقای بروجردی هم خوب است ولی ریشش دست حاج آقا روح اللّه است، ما بیاییم آسید محمود شاهرودی را معین بکنیم که در اختیار خودمان باشد...مرحوم آیت اللّه آقای حاج میرزا مهدی اصفهانی (رحمت اللّه علیه)در آن جلسه گفته بودند پس این جلسه ما از جلسه #سقیفه کمتر نیست. ما آمدهایم ببینیم چه کسی اعلم و #لایق است یا اینکه ببینیم چه کسی ریشش دست ماست... .(خاطرات ص190)
🔹 این داستان را از قول #امام در خاطرات آوردهاند،لیکن #آقای_منتظری اگر به راستی چنین داستانی را بازگو کرده چرا لحظهای اندیشه نکرده است که چگونه امام در سخنرانیهای عمومی و یا نیمه عمومی خود هیچگاه به بازگو کردن این داستان نپرداختن و حتی به آن اشاره نکردند؟!آیا خردمندان و عقلای قوم هر آنچه میشنوند بیتأمل و نسنجیده بر زبان میآورند؟
🔸دور از نظر نیست که در ارتباط آقای منتظری با #علمای_مشهد هم آزردگی خاطری بوده است که به آوردن این داستان و یا ساختن آن به نام امام منجر گردیده است؟!در این داستان نه تنها علمای مشهد به زیر سؤال رفتهاند، بلکه مرحوم حاج آقا حسین قمی و آقای بروجردی نیز مورد اهانت قرار گرفتهاند. (منبع: مقاله تأملاتی نظری و تاریخی در علل و انگیزههای پیدایش جریان آقای منتظری-حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی-فصلنامه پانزده خرداد شماره 16 تابستان1387)
◀️ ادامه دارد...
🇮🇷 @iranemoaser
🔰امام خمینی(ره): اگربخواهيد گرههای كور #اقتصادى خود را با پناه بردن به کانون سرمايهدارى غرب حل كنيد، نهتنها دردى ازجامعۀ خويش را دوا نكرده ايد،كه ديگران بايد بيايند واشتباهات شمارا جبران كنند.
📝صحیفۀ امام، ج۲۱،ص۲۲۰
🇮🇷 @iranemoaser
💢دولت #خراصون
🔸🔸فراماسون ها در درازای سده گذشته با شعار «از فرق سر تا نوک انگشت پا باید فرنگی شویم تا ایران به توسعه و ترقی دست یابد» تلاش کردند ایران را به گنداب ذلت، رذالت، وابستگی و سیاهی و تباهی بکشانند. منظور از فرنگی شدن یعنی سقوط اخلاقی، ذلت پذیری، زبونی پشت کردن به ارزشهای انسانی، تن در دادن به همه زشتی ها،پلیدی ها ، کژی ها، نادرستی ها، خلاف کاری ها و غرق شدن در فساد و فحشا و خوی حیوانی و…
🔻امروز جناب رئیس جمهور بر آن است که این شعار یکصد ساله فراماسون ها را عملاً پیاده کند، با دروغ گفتن و اصرار بر دروغ، وعده های دروغ دادن حمایت از مفسدان اقتصادی، بازگذاشتن راه دزدی، رانت خواری، رشوه گیری، میدان دادن به قاچاقچی ها، بی تفاوتی در برابر فشارهای اقتصادی، تورم و گرانی و دردها و رنج هایی که امروز ملت مظلوم و ستمدیده ایران با آن دست به گریبانند بر آن است که ملت ایران را به سقوط اخلاقی بکشاند و بدینگونه ملت ایران را از فرق سر تا انگشت پا فرنگی سازد.
🔹لیکن ملت شریف ایران استوارتر از آن است که با این ترفندها و توطئه ها فریب بخورد و کژ راهه برود. قرآن کریم با اعلام قتل الخراصون به این دولت دروغ پرداز نفرین کرده است ملت ایران نیز امروز با شعار مرگ بر خراصون نفرت و انزجار خود را از این دولت دروغ پرداز اعلام می دارد.
🎙بخشی از سخنرانی دکترسید حمید روحانی در جمع اعتکاف کنندگان مسجد لولاگر. جمعه ۲۹ آذر ۹۸
🇮🇷 @iranemoaser