eitaa logo
بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
424 دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
637 ویدیو
686 فایل
تاریخ معاصر ایران و دانشنامه انقلاب اسلامی
مشاهده در ایتا
دانلود
🔆موضع با بصیرت آیت‌الله ربانی شیرازی از مرجعیت امام خمینی قدس سره الشریف 🔹«با توجه به مخاطراتی که برای اسلام عزیز پیش‌بینی می‌شود، لازم است مسلمانان به شخصی مراجعه کنند که علاوه بر تفوق علمی و عملی، به اوضاع جهان واقف و در قبال حوادث صابر، و با شهامت هرچه تمام‌تر از حریم مقدس قرآن دفاع نماید و مصداق کامل «اما من کان من الفقهاء...» و « و أما الحوادث الواقعة...» باشد. و فعلا به نظر حقیر، حضرت آیت‌الله العظمی آقای خمینی، بزرگ‌مرجع تقلید شیعیان -ادام الله ظله- واجد چنین صفاتی هستند. (نهضت امام خمینی ج1 ص87) 🇮🇷 @IRANeMOASER
⚫️پیام تسلیت امام خمینی قدس سره به مناسبت شهادت آیت‌الله ربانی شیرازی 🔹انقلاب اسلامی در ابتدای مسیر خود فرزندان زیادی را از دست داد. مجاهدانی با بصیرت که همت را با خون شهادت در هم آمیختند و مسیر انقلاب را با صلابت هرچه تمام‌تر ادامه دادند. یکی از فرزندان رشید امام و انقلاب، مرحوم ربانی شیرازی بود که امام خمینی قدس سره پس از شهادت ایشان در بخشی از پیام خود نوشتند: 🔰«مرحوم ربانی شیرازی در طول زندگانی شرفتمندانه خود، چه قبل از انقلاب و چه بعد از آن، در مقابل باطل و باطل‌ها ایستاد و از خود نرمش نشان نداد. او در حبس‌ها و زجرها و ناملایمات با قامت راست انسان‌های متعهد ایستادگی کرد و تسلیم نشد.» 📷متن کامل پیام تسلیت امام را در عکس پیوست شده بخوانیم. 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه #اطلاعات ۱۹ اسفند ۱۳۵۸ 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه #کیهان ۱۹ اسفند ۱۳۵۸ 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه #جمهوری_اسلامی ۱۹ اسفند ۱۳۵۸ 🇮🇷 @IRANeMOASER
نقد دهباشی.pdf
258.9K
📂سواد تاریخی حسین دهباشی در بوته آزمایش/ نقد حاشیه‌های حسین دهباشی بر کتاب حکمت و سیاست 🔸یکی از آثاری که در حوزه تاریخ شفاهی در دولت به چاپ رسیده؛ کتاب حکمت و سیاست حاصل گفت و گوی حسین دهباشی و همکارانش با است و از آن‌جا که حوزه تاریخ‌شفاهی بیش از حوزه‌های دیگر نیازمند نگاه انتقادی است؛ این اثر نیز به نقد اهل نظر رسیده و اشتباهات فراوان و غیرقابل توجیه آن تبیین شده است. 🔹مقاله‌ای که پیش روی شماست؛ «نقدی بر حاشيه‌نگاری تاریخی حسين دهباشی بر خاطرات حسين نصر» است. نویسنده این مقاله در مقدمه می‌نویسد: 🔸«در بررسی اين اثر، در حوزه‌های مختلف از معرفی رجال و آثار گرفته تا تبيين مفاهيم و نقل وقايع تاريخی، اشتباهات فراوانی به چشم می‌خورد كه پذيرفتنی و توجيه‌پذير نيست. 🔹مواجهه با اين حجم از در حاشيه‌نگاری يک اثر در حوزه تاريخ شفاهی، سرسام‌آور و موجب تعجب و تأسف محافل علمی و تاريخی است. ورود عناصر غير متخصص به حوزه حساس تاريخ، منجر به چنين نتايجی خواهد شد. سخنان پرمناقشه دكتر نصر نيز نيازمند نقد مستقلی است كه به اميد خداوند در فرصت آتی منتشر خواهد شد.» 🔸امید است جناب دهباشی به جای به تمرین در زمینه فن تاریخ‌نگاری بپردازد تا خواسته یا ناخواسته به آلوده کردن ذهن تاریخی ملت ایران دچار نشود. 📂مقاله «نقدی بر حاشيه‌نگاری تاریخی حسين دهباشی بر خاطرات حسين نصر»،فصلنامه 15خرداد شماره61-60، منتشر شده است. 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه #اطلاعات ۲۰ اسفند ۱۳۵۸ 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه #کیهان ۲۰ اسفند ۱۳۵۸ 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه #جمهوری_اسلامی ۲۰ اسفند ۱۳۵۸ 🇮🇷 @IRANeMOASER
📸سرفصل خطاهای فاحش حسین دهباشی در حاشیه نگاری کتاب حکمت و سیاست 🔹این روزها نوشته آقای حسین دهباشی در خصوص #قم_مقدسه مورد نقد و نفی جدی اهل اطلاع و حتی مسئولین رسمی قرار گرفته است.سخنانی که در بهترین فرض ناشی از بی دقتی و عمل احساسی نویسنده آن است. 🔸البته بی دقتی های ایشان محدود به نوشته های ژورنالیستی اش نیست و آثار شبه علمی او نیز مورد نقد جدی تاریخ پژوهان است. ◀️مقاله نقد حواشی آقای دهباشی را بخوانید: 🔹🔸 https://eitaa.com/iranemoaser/2303 🔹سرفصل اشکالات حواشی او بر کتاب حکمت و سیاست را در عکس نوشته ضمیمه شده می توانید ببینید. مواردی همچون: تبیین غلط مفاهیم دینی توضیحات غلط پیرامون شخصیت #آیت_الله_کاشانی خلط آشکار در خصوص دوره مرجعیت آیت الله بروجردی و... ⁉️به راستی کسی که با ابتدائیات دانش تاریخ آشنا نیست و در حاشیه نگاری یک اثر تاریخ شفاهی، به اندازه یک مقاله علمی #غلط نوشته است، چگونه ادعای تاریخ پژوهی دارد؟؟ 🇮🇷 @IRANeMOASER
⁉️یاران امام چه کسانی هستند؟ 🖊توییت نوشت تاریخ نگار انقلاب اسلامی "یاران امام نه آنهایی هستند که به عنوان اصلاح طلب(بخوانید ) نان را می خورند و آش آمریکا را هم می زنند و نه آن فروهشتگان اند که عنوان را یدک می کشند و در انتظار پست و مقام اند. یاران امام آن راست قامتان و انقلاب آفرینانی اند که نام و یادشان را می لرزاند و کاخ نشینان را به وحشت می اندازد." 🇮🇷 @IRANeMOASER
🔰 ما که اتکائمان به خداست 🔹از کی تایید بخواهیم؟ ما که اتکائمان به مبدا غنی مطلق است، از کی خواستار جهات مادی بشویم؟ ما که با تکبیر این جبهه‌ها را فتح می‌کنیم، از کی بخواهیم که با ما همراهی کند؟ ما از خدا می‌خواهیم؛ ما از خدا می‌خواهیم که با آن جنود غیبیه که دارد و با آن ملائکه الله که هست، به ما #کمک بفرماید و می‌فرماید 📅 امام خمینی(ره) | ۱۱ آذر ۱۳۶۰ 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه #اطلاعات ۲۱ اسفند ۱۳۵۸ 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه #کیهان ۲۱ اسفند ۱۳۵۸ 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه #جمهوری_اسلامی ۲۱ اسفند ۱۳۵۸ 🇮🇷 @IRANeMOASER
✳️دروغ بزرگ شبه روشنفکران در خصوص سیدجمال الدین اسدآبادی ❎بررسی اسناد ادعایی علیه سید جمال اسدآبادی/۱ 🔹در سال 1342 همزمان با اوج نهضت امام، دو تن از « » ماسونى به نام‏هاى «اصغر مهدوى» و «ايرج افشار» يكباره دفترى به نام مجموعه اسناد و مدارك چاپ‏ نشده دربارۀ سيد جمال‏ الدين مشهور به افغانى را به نمايش گذاشتند! 🔸ليكن نكتۀ درخور بررسى و شايان نگرش اينكه چه رازى در كار بوده است كه « »مرموز اين مرز و بوم پيوسته همزمان با نهضت‏ها و حركت‏هاى عالمان اسلامى بر ضد زورمداران حاكم و جهانخواران استعمارگر، به بررسى و پژوهش پيرامون زندگى و كاركرد مى‏ نشستند و روزى با دستاويز «دفاع» و گاهى به بهانۀ «افشاگرى»، بر ضد او قلم مى‏ زدند؟! در مقدمۀ «مجموعه» يادشده آورده است: 🔹... اسناد و كتب سيد كه در خانۀ امين‏ الضرب بوده است سال‏هاى دراز از طرف (امين‏ الضرب ثانى) حفظ و حراست شده است. دوست ارجمند من دكتر اصغر مهدوى، دانشيار دانشگاه تهران جميع آنها را از ميان خزانۀ گرانبهاى مكاتبات و نوشتجات پدرى خود مجزا ساخت و به من كه از افتخار دوستى و محبتش برخوردارم افتخار بخشيد.. 🔸نامبرده روشن نساخته است كه دكتر اصغر مهدوى با آن «شوق تمام» كه براى پخش اين «مجموعه» داشته است، چگونه در پى گذشت نزديك به پنجاه سال از عمر خود و بيش از هفتاد سال از شهادت سيد، يكباره همزمان با آغاز نهضت امام در انديشۀ جدا كردن اين «سندها» از به اصطلاح خزانۀ گرانبهاى مكاتبات و نوشتجات پدرى خود افتاده است؟! چه رازى نهفته داشته است كه «شوق» و آزمندى خود را براى پراكندن به اصطلاح سندهاى يادشده در درازاى ده‏ها سال از زندگى خود، پنهان كرده است؟! 🔹 براى آنكه بتواند آنچه را كه به نام مجموعه اسناد به بازار آورده است با نوشته‏ هاى ‏_زاده پيوند دهد و چهرۀ سيد را مرموز، پيچيده و ناشناخته بنماياند. ◀️در اين مجموعه چند برگ به اصطلاح «سند» كه نشان ‏دهندۀ فراماسونى بودن سيد مى‏ باشد آورده شده است كه مى‏توان گفت اصولاً آن «مجموعه» را تنها براى به نمايش گذاشتن اين سندها چاپ و پراكنده ساخته‏ اند. 🔹در این سند که ادعا شده توسط مرحوم سید جمال نوشته شده است آمده : در لیله عاشورا دهم شهر محرم الحرام داخل لج گردیدم و در آن زمان در مصر اقامت داشتم. سنه 1293 🔸با چشم‏ پوشى از پرسش‏هايى كه دربارۀ اين يادداشت از نظر «خط» مطرح است نكته‏ هايى در خور بررسى و نگرش است: 1. هر انسان باسوادى مى‏ داند كه «عاشورا» با دهم شهر محرم برابر است، و آوردن آن ‏دو به دنبال يكديگر، كارى نيست كه معمولاً از تحصيلكرده‏ هاى حوزۀ اسلامى سر بزند. 2. جملۀ «در ليله عاشورا... داخل لج گرديدم» و جملۀ «آن زمان در مصر اقامت داشتم» با يكديگر سازگارى ندارد؛ زيرا جملۀ نخستين به سبك و روش خاطره ‏نويسى است ليكن دومى با عنوان «در آن زمان» يادى از گذشته‏ هاست و نيز «اقامت داشتم» كه با فعل ماضى آمده است. اگر ‏_الدين به خاطره‏ نويسى خو داشته و رويدادهاى زندگى خود را در دفترى يادداشت مى‏ كرده است، آوردن جملۀ «در آن زمان در مصر اقامت داشتم»، چه مفهومى دارد؟ و اگر در روزگار ديگرى آن را نگاشته بايد ديد چه انگيزه‏اى او را به نگارش آن واداشته است؟! 3. نكتۀ سؤال‏ برانگيز ديگر اينكه در زير اين يادداشت مهر « ‏_الدين‌_حسينى 1277» زده شده است! مهر زدن پاى جمله ‏اى از خاطرات، آن هم به شكلى كه در كتاب يادشده ديده مى‏ شود، به هيچ وجه با عرف و عادت، سازگار نيست و اگر خوى سيد چنين بوده است بايد در زير همۀ يادداشت‏هاى او اين مهر ديده مى‏شد، ليكن در زير ديگر يادداشت‏هايى كه به نام او در كتاب يادشده آمده است، اين مهر ديده نمى‏شود. آيا سيد اين مهر را تنها براى اينكه ماسونى شدن خود را براى همگان روشن سازد، ساخته است؟! آيا سيد بر آن بوده است كه ننگ ماسونى را مانند چك بانكى با مهر و امضا از خود به يادگار گذارد؟! 🔻براستى اگر ما براى روشن كردن اين موضوع كه سيد، حتى براى دوره‏اى كوتاه به سازمان فراماسونرى سرنسپرده است، هيچ سند و برهانى نداشته باشيم آيا مدرك يادشده به تنهايى گويا و نمايانگر اين واقعيت نيست كه ماسونى بودن سيد از دروغ‏هاى ساخته و پرداخته مزدوران استعمار براى بدنام كردن و به زير سؤال بردن سيد است؟!(نهضت امام خمینی،ج۳، ص۸۰) 🇮🇷 @IRANeMOASER
✳️دروغ بزرگ شبه روشنفکران در خصوص سیدجمال الدین اسدآبادی ❎بررسی اسناد ادعایی پیرامون سید جمال اسدآبادی/۲ 🔹«سند» ديگر نامه‏ اى است كه «لژ كوكب الشرق» در قاهره به شخصى به نام «‏_الدين» نوشته و به او خبر داده است كه در جلسه اعضاى لژ با اكثريت آرا به عنوان رئيس لژ براى يك سال برگزيده شده است دربارۀ اين نامه نيز بايسته است نكته‏ هايى يادآورى شود: 1️⃣ اگر مقصود از « ‏ الدين » سيد جمال الدين اسدآبادى است؟ بايد با پيشوند «الشيخ» آورده مى‏ شد. در كشورهاى عربى عنوان «شيخ» براى روحانيان از اهميت ويژه‏اى برخوردار است و تنها در هنگام خوار داشتن از آوردن آن خوددارى مى‏شود. به ويژه اينكه لازمۀ محتواى نامۀ يادشده نيز تجليل بيشتر از سيد بوده كه به رياست لژ برگزيده شده است!! 2️⃣ اين نامه بدون آرم و سربرگ سازمان فراماسونرى است و در واقع نامۀ رسمى سازمان شمرده نمى‏ شود. آيا باور كردنى است كه سازمانى با آن سيستم پيچيده و گسترده، براى شخصيتى كه به رياست يكى از لژهاى آن برگزيده شده است، نامۀ غيررسمى و فاقد عناوين معمولى بفرستد؟! 3️⃣ آنان كه ماسونى بودن سيد را مطرح كرده‏اند، خود اعتراف دارند كه سيد پس از پيوستن به فراماسونرى، ديرى نپاييد كه از آن بيرون آمد و يا بيرونش كردند، بنابراين چگونه پذيرفتنى است كه عضو تازه واردى را كه هنوز بدرستى آزمايش نشده است، به رياست لژ برگزيده باشند؟! 4️⃣ تاريخ اين نامه سال 1878 مى‏باشد در صورتى كه سيد در همين سال بنا بر فرمان ارباب فراماسون‏ها () از مصر بيرون شده بود و اصولاً در مصر حضور نداشت تا به مراسمى در لژ فراخوانده شود. 🔸برگ‏هاى ديگرى نيز پيرامون ارتباط سيد با فراماسون‏ها در اين «مجموعه» آورده شده است كه اگر ساختگى نباشد دست‏ كم نمى‏ تواند براى اثبات ماسونى بودن سيد گواه درخور توجهى باشد و چون در اين دفتر براى بررسى زندگى سيد جمال و نقش مزدوران استعمار در ناپسند نماياندن چهرۀ سيد، مجالى نيست، ناگزير آن را مى‏گذاريم و مى‏ گذريم و برآنيم كه به يارى خداوند در فرصتى مناسب به بررسى زندگى سيد و نوشته‏ هاى ديگران دربارۀ او بنشينيم و از روى دروغ‏پردازى‏ها و نيرنگ‏ بازى‏ها و خيانت‏ هايى كه پيرامون سيد انجام گرفته است پرده برداريم. ليكن نكته‏ اى كه بايسته است پيرامون مجموعه اسناد و مدارك چاپ‏ نشده... ناگفته نماند اين است كه سازمان فراماسونرى، هيچ گاه رخصت نمى‏ دهد كه سندها، نوشته‏ ها و ديگر نشانه‏ هاى فراماسونى يكى از اعضاى سازمان، پراكنده شود و در دسترس مردم قرار گيرد، اكنون بايد ديد كه چگونه به اصطلاح «اسناد و مدارك» ماسونى بودن سيد را آشكارا چاپ و پراكنده ساختند؟! 🔹اسماعيل رائين آورده است: ... چون براى سيد بازماندگانى نبوده، نمى‏ دانسته است كه نوشته‏ ها، سندها و كتاب‏ هاى سيد در كجا و در دست چه كسانى قرار دارد؛ از اين رو به آن دست نيافته و سرانجام آن سندها و نوشته‏ ها چاپ و پراكنده گرديده است!! 🔸اين دسته از نويسندگان بر آن بوده‏ اند، چاپ و پخش مجموعه اسناد و مدارک چاپ‏ نشده دربارۀ را بر خلاف سياست سازمان فراماسونرى بنمايانند و اينگونه وانمود كنند كه با پخش اين «مجموعه» در واقعيت فراماسون‏ها غافلگير شدند، ليكن آنچه كه اي دروغ را بر ملا و نيرنگ‏ بازان را رسوا مى‏ كند، اين است كه نه تنها حاج امين‏ الضرب از اعضاى بوده است بلكه اصغر مهدوى و ايرج افشار كه «مجموعه» يادشده را دسته‏ بندى كرده و در دسترس مردم گذاشته‏ اند نيز از ماسون‏ها مى‏ باشند و اصولاً بيشتر آنان كه سيد را فراماسون وانمود كرده‏ اند، خود از سرسپردگان سازمان فراماسونرى مى‏باشند و «على‏ القاعده» سازمان پس از مرگ امين‏ الضرب به خانۀ او رفته و «اسناد ماسونيك» او را بيرون برده و لابد از بردن «سند»هاى «ماسونيك» سيد جمال «خوددارى ورزيده است»؟!! 🔹بنابراين اگر واقعاً هم سندها و نوشته‏ هايى در خانۀ حاج امين‏ الضرب داشته، بى‏ ترديد از ديد پوشيده نبوده و چاپ و پخش اين سندها نيز بنا بر سياست انجام پذيرفته است و اصغر مهدوى و ايرج افشار تنها اجراكنندگان اين سياست بوده‏اند تا با اين شگرد و با بدنام كردن سيد، نهضت اسلامى ايران را به زير سؤال برند و تاج و تخت شاه و آز و نياز استعمارى امريكا را از خطر حتمى برهانند.(نهضت امام خمینی،ج۳، ص۸۲-۸۸) 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه #اطلاعات ۲۲ اسفند ۱۳۵۸ 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه #کیهان ۲۲ اسفند ۱۳۵۸ 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه #جمهوری_اسلامی ۲۲ اسفند ۱۳۵۸ 🇮🇷 @IRANeMOASER
📸سید جمال اسدآبادی در آینه تاریخ/۱ 🔹«روشنفكران» ماسونى به درستى مى‏ دانستند كه نوشته‌هاى تقى‏ زاده «چندان اعتبارى ندارد» از اين‏ رو بر آن شدند كه اين بار براى رويارويى با نهضت امام «مجموعۀ اسناد و مدارك» دربارۀ #سيد_جمال را به بازار آورند تا به خيال خام خود پايگاه مردمى رهبران روحانى را سست سازند و زمينۀ جوسازى و سمپاشى بر ضد آنان فراهم كنند و با به نمايش گذاشتن به اصطلاح «سند»هايى كه فراماسونى بودن سيد را پابرجا مى‏ سازد، زمزمۀ مشكوكى را كه #تقى‌زاده در سال 1297 بر ضد او آغاز كرده بود، به بار نشانند و بدين‏ گونه راه مبارزه را بر پيشروان برگشت‏‌ناپذير و نستوه انقلاب‏هاى اسلامى و مردمى ببندند و زورمداران و جهانخواران را از خطر انقلاب‏هاى اسلامى برهانند.(نهضت امام خمینی،ج۳،ص۸۰) 🇮🇷 @IRANeMOASER
📸سید جمال اسدآبادی در آینه تاریخ/۲ 🔹در پى آغاز نهضت امام در آذر ماه سال 1341 و قيام خونين و كاخ برانداز 15 خرداد 42 نيز مى‏ بينيم كه «روشنفكران» ماسونى، بار ديگر به تاخت و تاز بر ضد سيد جمال برمى‏ خيزند و قلم خود را در راه تيره و آلوده كردن چهرۀ او به كار مى‏گيرند و چون بدرستى دريافته بودند كه خطر نهضت امام براى رژيم شاهنشاهى ايران و استكبار جهانى، از نهضت‏ هاى پيشين بيشتر و ريشه‏ اى‏ تر است، يورش قلمى آنان به سيد جمال نيز كينه‏ توزانه‏ تر و دامنه‏ دارتر مى‏ شود. (نهضت امام خمینی،ج۳، ص۸۰) 🇮🇷 @IRANeMOASER
📸 سید جمال اسدآبادی در آینه تاریخ/۳ 🔹به دنبال خيزش سيد ابوالقاسم كاشانى بر ضد استعمارگران و دست‏ افزارهاى ايرانى آنان، مى‏ بينيم كه تقى‏ زاده بار ديگر به ياد سيد جمال مى‏ افتد و در مقاله‏ اى كه در سال 1344 مى‏ نويسد، پيرايۀ گذشتۀ خود بر ضد سيد جمال را به اسم اينكه «در مصر شنيده شد كه وى در آنجا در محفل فراماسونى داخل بوده و...» دوباره‏ نويسى مى‏كند و اين بار پيرايۀ ديگرى را نيز بر ضد سيد جمال مى‏سازد و ادعا مى‏ كند: «... مشاهده شد كه امين‏ الضرب كه خيلى مريد و شيفته وى بود نسبت به او كم‏ اعتقاد شده چو مى‏ گفت در عرض راه ديد كه سيد نماز نمى‌خواند»!! تا با اين شگرد شيطانى راه سيد جمال را بى‏ رهرو سازد و رهبر بازگشت‏ ناپذير آن روز ايران سيد ابوالقاسم كاشانى را به زير سؤال برد و مبارزۀ او با زورمداران و جهانخواران را به شكست كشاند.(نهضت امام خمینی،ج۳،ص۸۰) 🇮🇷 @IRANeMOASER
روزنامه جوان.pdf
311.4K
📰رجوعی دوباره به حافظه تاریخی ◀️متن یادداشت تفصیلی در معرفی کتاب / 21-12-98 🔹اگرچه همه دلسوزان اذعان دارند كه بازخوانی مقاطع چالش برانگيز تاريخ ، يكی از ضرورت‌های مغفول در تاريخ‌نگاری انقلاب اسلامی است اما مراعات جهات اخلاقی يا برخی ملاحظات سياسی يا احيانا در نظر گرفتن يا گروهی موجب گرديده كه برخی حقايق تاريخی چنان كه بايسته و شايسته هست، به گوش نسل‌های جديد و جوان نرسد. 🔸21اسفند1398؛ روزنامه جوان در صفحه تاریخ خود رجوعی دوباره به حافظه تاریخی داشت و بر پایه کتاب به بازخوانی آن مقطع حساس و سرنوشت‌ساز پرداخت. در بخشی از این گزارش می‌خوانیم: 🔹شيخ حسينعلی منتظری يكی از شارحان تئوری و ولايت فقيه است كه در كوران حوادث، سرگذشت پرحادثه ای را تجربه كرد. يك روز فقيه عاليقدر لقب گرفت، چندی بعد به عنوان مرجع نسل انقلابی معرفي گرديد و مدتی بعد در فرايندی شتاب‌زا، به جايگاه قائم مقام رهبری رسيد، اما ديرزمانی نگذشت كه سير نزولی جايگاه اجتماعی اش آغاز گرديد. مطرح شدن مفاسد سيدمهدی هاشمی كه باند تبهكار او نزديك به 30قتل نفس در پرونده داشت، نقطه آغاز نزول قائم مقام بود. 🏢راه‌های تهیه کتاب: 🔹نشانی: تهران، خیابان دیباجی جنوبی، خیابان شهید تسلیمی، کوچه زاور، کوچه گل (سمت راست)، کوچه دادآفرین، پلاک6. تلفن: 22579192_021 نشانی دوم: قم، خیابان گلستان، گلستان16، پلاک49. تلفن: 32904231-025 🇮🇷 @IRANeMOASER
⁉️این روزها که بیش‌تر در خانه هستید چه برنامه‌ای دارید؟ ✳️طرح خانه و کتاب؛ پیشنهاد ویژه بنیاد تاریخ‌پژوهی به مخاطبان فرهیخته 🔹این روزها به خاطر وضعیت خاص کشور و توصیه مسئولان بهداشتی بیش‌تر در خانه هستیم. از این فرصت می‌توانیم به بهترین وجه استفاده کنیم و برای کتاب‌هایی که خواندنشان را دوست داریم وقت بگذاریم. 🔸پیشنهاد ویژه ما برای شما: 1. نهضت امام خمینی -حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی 2. روزگار قائم‌مقامی-سهراب مقدمی شهیدانی-محمدجواد فرج‌نژاد 3. شریعتی در دادگاه تاریخ- حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی 4. روایت‌های ناروا- سهراب مقدمی شهیدانی 5. جوانان درباری و آرمانشهر-حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی 🏢راه‌های تهیه کتاب: 🔹نشانی: تهران، خیابان دیباجی جنوبی، خیابان شهید تسلیمی، کوچه زاور، کوچه گل (سمت راست)، کوچه دادآفرین، پلاک6. تلفن: 22579192_021 نشانی دوم: قم، خیابان گلستان، گلستان16، پلاک49. تلفن: 32904231-025 🔆گفتنی است کلیه آثار با چهل درصد تخفیف به مخاطبان محترم عرضه خواهد شد. 🇮🇷 @IRANeMOASER