eitaa logo
بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
422 دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
637 ویدیو
686 فایل
تاریخ معاصر ایران و دانشنامه انقلاب اسلامی
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️پیام امام خمینی به مناسبت شهادت آیت‌الله مطهری ‏‏بسم الله الرحمن الرحیم‏ ‏‏انا لله و انا الیه راجعون‏ ‏‏🔹اینجانب به اسلام و اولیای عظیم‌الشأن آن و به ملت اسلام و خصوص ملت مبارز‏‎ ‎‏ایران ضایعه اسف‌انگیز شهید بزرگوار و متفکر و فیلسوف و فقیه عالی‌مقام مرحوم آقای‏‎ ‎‏حاج شیخ ـ قدس سره ـ را تسلیت و تبریک عرض می‌کنم. تسلیت در‏‎ ‎‏شهادت شخصیتی که عمر شریف و ارزنده خود را در راه اهداف مقدس اسلام صرف‏‎ ‎‏کرد و با کج‌روی‌ها و انحرافات مبارزه سرسختانه کرد، تسلیت در شهادت مردی که در‏‎ ‎‏اسلام‌شناسی و فنون مختلفه اسلام و قرآن کریم کم‌نظیر بود. 🔸من فرزند بسیار عزیزی را از‏‎ ‎‏دست دادم و در سوگ او نشستم که از شخصیت‌هایی بود که حاصل عمرم محسوب‏‎ ‎‏می‌شد. در اسلام عزیز با شهادت این فرزند برومند و عالِم جاودان ثُلمه‌ای وارد شد که‏‎ ‎‏هیچ چیز جایگزین آن نیست. و تبریک در داشتن این شخصیت‌های فداکار که در زندگی و‏‎ ‎‏پس از آن با جلوه خود نورافشانی کرده و می‌کنند. من در تربیت چنین فرزندانی که با‏‎ ‎‏شعاع فروزان خود مردگان را حیات می‌بخشند و به ظلمت‌ها نور می‌افشانند، به ، مربی انسان‌ها و به امت اسلامی تبریک می‌گویم. من گرچه فرزند عزیزی را که‏‎ ‎‏پاره تنم بود از دست دادم لکن مفتخرم که چنین فرزندان فداکاری در اسلام وجود‏‎ ‎‏داشت و دارد. مطهری که در طهارت روح و قوّت ایمان و قدرت بیان کم نظیر بود، رفت‏‎ ‎‏و به ملأ اعلی پیوست، لکن بدخواهان بدانند که با رفتن او شخصیت اسلامی و علمی و‏ ‎‏فلسفی اش نمی‌رود.‏ ‏🔹تروریست‌ها نمی‌توانند شخصیت انسانی مردان اسلام را ترور کنند. آنان بدانند که به‏‎ ‎‏خواست خدای توانا با رفتن اشخاص بزرگ در مبارزه علیه فساد و استبداد و‏‎ ‎‏استعمار مصممتر می شوند. ملت ما راه خود را یافته و در قطع ریشه‌های گندیده رژیم‏‎ ‎‏سابق و طرفداران منحوس آن از پای نمی‌نشیند. اسلام عزیز با فداکاری و فدایی دادن‏‎ ‎‏عزیزان رشد نمود. برنامه اسلام از عصر وحی تاکنون بر شهادت توأم با شهامت بوده.‏‎ ‎‏قتال در راه خدا و راه مستضعفین در رأس برنامه‌های اسلام است. ‏‏مَا لَکُم لاتُقاتِلونَ فِی سَبیلِ الله ِ‏‎ ‎‏وَالمُستَضعَفینَ مِنَ الرّجالِ وَالنّساءِ وَالولدانِ. ‏‏🔸‏‏اینان که شکست و مرگ خود را لمس نموده و با این رفتار غیرانسانی می‌خواهند‏‎ ‎‏انتقام بگیرند یا به خیال خام خود مجاهدین در اسلام را بترسانند، بد گمان کرده‌اند. از هر‏‎ ‎‏موی شهیدی از ما و از هر قطره خونی که به زمین می ریزد، انسان‌های مصمم و مبارزی‏‎ ‎‏به وجود می‌آید. شما مگر تمام افراد ملت شجاع را ترور کنید والاّ ترور فرد هر چه بزرگ‏‎ ‎‏باشد، برای اعاده چپاول‌گری سودی ندارد. ملتی که با اعتماد به خدای بزرگ و برای‏‎ ‎‏احیای اسلام بپا خاسته با این تلاش‌های مذبوحانه عقبگرد نمی کند. ما برای فداکاری‏‎ ‎‏حاضر و برای شهادت در راه خدا مهیا هستیم.‏ ‏🔹اینجانب روز پنجشنبه سیزده اردیبهشت 58 را برای بزرگداشت شخصیتی فداکار و‏‎ ‎‏مجاهد در راه اسلام و ملت، عزای عمومی اعلام می‌کنم و خودم در روز‏‎ ‎‏پنجشنبه و جمعه به سوگ می‌نشینم. از خداوند متعال برای آن فرزند عزیز اسلام رحمت‏‎ ‎‏و غفران و برای اسلام عزیز عظمت و عزت مسئلت می نمایم. سلام بر شهدای راه حق و‏‎ ‎‏آزادی.‏ ‏‏روح الله الموسوی الخمینی‏ (صحیفه امام، ج7، صص179-178) 🇮🇷 @IRANeMOASER
✳️شعار یکپارچه مردم در عید فطر 1357 برای برپایی حکومت اسلامی/1 گزیده‌ی از کتاب روزهای حماسه و نور 🔹در ساعت 8:45 نماز عید فطر در به امامت دکتر و با حضور جمعی حدود 12000 نفر در نیاوران برگزار شد و در ساعت 10 پس از پایان سخنرانی دکتر مفتح و دکتر ، جمعی حدود 13 الی 14 هزار نفر به سمت جنوب شهر حرکت کردند و اقدام به راهپیمایی کردند. شمار راهپیمایان در طول مسیر به بیش از 100.000 نفر رسید. منابع خارجی، این تظاهرات را بزرگ‌ترین تظاهرات مردم ایران علیه حکومت پهلوی تا آن زمان خواندند. 🔸پس از پایان نماز عید فطر به امامت آقای در غرب ، شماری از اجتماع‌کنندگان با شعارهای ضددولتی به سمت میدان آریاشهر (فلکه صادقیه) رفتند. 🔹صبح این روز، تظاهراتی در خیابان نواب با حضور جمعی حدود 7 الی 8هزار نفر برپا شد. در این تظاهرات حدود 3000 نفر از زنان نیز حضور داشتند. تظاهرکنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته بود:«تشکیل هدف جامعه است.» 🔸در ساعت 13:30 حدود 7000 نفر از مردم تهران پلاکاردهایی که روی آن نوشته شده بود:«ما خواستار هستیم»، در دست داشتند و شعارهایی علیه رژیم دادند. این عده در خیابان‌های فرح (سهروردی)، و عباس‌آباد (شهید بهشتی)، به سمت تخت‌طاووس (خیابان شهید مطهری) اقدام به تظاهرات کردند. 🔹نماز عید فطر در به امامت آقای و با حضور جمعی حدود 3000 نفر برگزار شد و در پایان؛ نمازگزاران تظاهراتی علیه رژیم برپا کردند... در این تظاهرات بر اثر تیراندازی مأموران یک طلبه به نام آقای به شهادت رسید و 4 نفر مجروح شدند. به دنبال شهادت حجت‌الاسلام اوسطی، اعلامیه‌ای صادر کرد و در آن نوشت: «آقای شیخ علی اوسطی تهرانی طاب ثراه... در روز عید سعید فطر به دست مأمورین جلاد به ضرب گلوله از پای درآمد...» همچنین در این اعلامیه از مردم دعوت شد تا در مراسمی که شب چهارشنبه سوم شوال (برابر با 57.6.14) بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه آقای مرعشی نجفی برای بزرگداشت این شهید برگزار می‌شود. تظاهرات این روز شهر قم تا ساعات پایانی روز ادامه داشت. 🔸در ساعت 8:30 مراسم نماز عید فطر با حضور جمعی حدود 3000 نفر و به امامت آقای در مسجدنو شیراز برگزار شد. پس از پایان مراسم نمازگزاران برای شنیدن سخن به مسجد جامع رفتند و به مردم حاضر در آن مسجد پیوستند. در پایان تظاهراتی با حضور حدود 15000 نفر برپا شد. 🔹پس از اقامه نماز عید در ، تظاهراتی با حضور حدود 6000نفر از جوانان این شهر برپا و شیشه‌های چندین بانک شکسته شد. 🔸در ساعت 9:30 پس از پایان مراسم نماز عید فطر در ، حدود 2000 نفر از مردم هنگام خروج از مسجد گلشن تظاهراتی برپا کردند و در حمایت از امام شعار دادند. ساواک در گزارش دیگری اعلام کرد که از ساعت 11 الی 12:15، 200.000 نفر از «قشریون مذهبی» به همراه 100.000 نفر از زنان چادری در حالی که پلاکاردهایی در دست داشتند و علیه رژیم شعار می‌دادند اقدام به برپایی تظاهرات کردند. 🔹پس از برگزاری نماز عید فطر در برخی از مساجد ، حدود هزار نفر در حالی که عکس‌هایی از امام و پلاکاردهایی که روی آن‌ها شعارهایی نوشته شده بود در دست داشتند، اقدام به راهپیمایی کردند. در ساعت 10:30 حدود 5000 نفر از مردم کرمانشاه در مسجد جامع این شهر تجمع کردند و آقای عبدالجلیل جلیلی پس از بیان سخنانی، قطعنامه‌ای را مبنی بر لزوم استقرار تحت رهبری امام خمینی، اجرای کامل قانون اساسی و... قرائت کرد. 🇮🇷 @IRANeMOASER
✳️شعار یکپارچه مردم در عید فطر 1357 برای برپایی حکومت اسلامی/1 گزیده‌ی از کتاب روزهای حماسه و نور 🔹در ساعت 8:45 نماز عید فطر در به امامت دکتر و با حضور جمعی حدود 12000 نفر در نیاوران برگزار شد و در ساعت 10 پس از پایان سخنرانی دکتر مفتح و دکتر ، جمعی حدود 13 الی 14 هزار نفر به سمت جنوب شهر حرکت کردند و اقدام به راهپیمایی کردند. شمار راهپیمایان در طول مسیر به بیش از 100.000 نفر رسید. منابع خارجی، این تظاهرات را بزرگ‌ترین تظاهرات مردم ایران علیه حکومت پهلوی تا آن زمان خواندند. 🔸پس از پایان نماز عید فطر به امامت آقای در غرب ، شماری از اجتماع‌کنندگان با شعارهای ضددولتی به سمت میدان آریاشهر (فلکه صادقیه) رفتند. 🔹صبح این روز، تظاهراتی در خیابان نواب با حضور جمعی حدود 7 الی 8هزار نفر برپا شد. در این تظاهرات حدود 3000 نفر از زنان نیز حضور داشتند. تظاهرکنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته بود:«تشکیل هدف جامعه است.» 🔸در ساعت 13:30 حدود 7000 نفر از مردم تهران پلاکاردهایی که روی آن نوشته شده بود:«ما خواستار هستیم»، در دست داشتند و شعارهایی علیه رژیم دادند. این عده در خیابان‌های فرح (سهروردی)، و عباس‌آباد (شهید بهشتی)، به سمت تخت‌طاووس (خیابان شهید مطهری) اقدام به تظاهرات کردند. 🔹نماز عید فطر در به امامت آقای و با حضور جمعی حدود 3000 نفر برگزار شد و در پایان؛ نمازگزاران تظاهراتی علیه رژیم برپا کردند... در این تظاهرات بر اثر تیراندازی مأموران یک طلبه به نام آقای به شهادت رسید و 4 نفر مجروح شدند. به دنبال شهادت حجت‌الاسلام اوسطی، اعلامیه‌ای صادر کرد و در آن نوشت: «آقای شیخ علی اوسطی تهرانی طاب ثراه... در روز عید سعید فطر به دست مأمورین جلاد به ضرب گلوله از پای درآمد...» همچنین در این اعلامیه از مردم دعوت شد تا در مراسمی که شب چهارشنبه سوم شوال (برابر با 57.6.14) بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه آقای مرعشی نجفی برای بزرگداشت این شهید برگزار می‌شود. تظاهرات این روز شهر قم تا ساعات پایانی روز ادامه داشت. 🔸در ساعت 8:30 مراسم نماز عید فطر با حضور جمعی حدود 3000 نفر و به امامت آقای در مسجدنو شیراز برگزار شد. پس از پایان مراسم نمازگزاران برای شنیدن سخن به مسجد جامع رفتند و به مردم حاضر در آن مسجد پیوستند. در پایان تظاهراتی با حضور حدود 15000 نفر برپا شد. 🔹پس از اقامه نماز عید در ، تظاهراتی با حضور حدود 6000نفر از جوانان این شهر برپا و شیشه‌های چندین بانک شکسته شد. 🔸در ساعت 9:30 پس از پایان مراسم نماز عید فطر در ، حدود 2000 نفر از مردم هنگام خروج از مسجد گلشن تظاهراتی برپا کردند و در حمایت از امام شعار دادند. ساواک در گزارش دیگری اعلام کرد که از ساعت 11 الی 12:15، 200.000 نفر از «قشریون مذهبی» به همراه 100.000 نفر از زنان چادری در حالی که پلاکاردهایی در دست داشتند و علیه رژیم شعار می‌دادند اقدام به برپایی تظاهرات کردند. 🔹پس از برگزاری نماز عید فطر در برخی از مساجد ، حدود هزار نفر در حالی که عکس‌هایی از امام و پلاکاردهایی که روی آن‌ها شعارهایی نوشته شده بود در دست داشتند، اقدام به راهپیمایی کردند. در ساعت 10:30 حدود 5000 نفر از مردم کرمانشاه در مسجد جامع این شهر تجمع کردند و آقای عبدالجلیل جلیلی پس از بیان سخنانی، قطعنامه‌ای را مبنی بر لزوم استقرار تحت رهبری امام خمینی، اجرای کامل قانون اساسی و... قرائت کرد. 🇮🇷 @IRANeMOASER
✳️شعار یکپارچه ملت در عید فطر 1357 برای برپایی حکومت اسلامی/2 گزیده‌ی از کتاب روزهای حماسه و نور 🔸پس از برگزاری نماز عید فطر با شرکت جمعی حدود 50.000 نفر در تعدادی از مساجد ، حدود 2000 نفر از مردم این شهر به سمت خانه آیت‌الله سیدحسن طباطبایی قمی حرکت کردند و در مقابل خانه ایشان اجتماع نمودند؛ شمار تجمع‌کنندگان پس از مدتی حدود 6000نفر شد. در ساعت 9 آیت‌الله طباطبایی به همراه تجمع‌کنندگان به سمت مسجد جامع کرج حرکت کرد. در مسجد جامع شخصی به نام آقای سیدهادی بروجردی با بیان مطالبی مبنی بر لزوم تشکیل ، قطعنامه‌ای قرائت کرد که آزادی زندانیان سیاسی، بازگشت امام به وطن، انحلال مجلسین و... از جمله مواد آن بودند. 🔹پس از پایان مراسم نماز عید فطر در جمعی بیش از 50.000 نفر اقدام به برپایی راهپیمایی کردند. 🔸پس از پایان نماز عید فطر در مسجد حظیره ، گروهی از مردم اقدام به راهپیمایی کردند. روزنامه اطلاعات در گزارشی شمار تظاهرکنندگان را حدود 50.000 نفر اعلام کرد. 🔹مردم اعتصاب خود را با برپایی نماز عید فطر پایان دادند. در این شهرستان به عنوان اعتراض به جنایات رژیم، نماز جماعت حدود 8روز تعطیل بود 🔸در ساعت 11:15 پس از برگزاری نماز عید فطر در مسجد جامع گالیکش-استان - حدود 1200 نفر از مردم این شهر ضمن سینه‌زنی، شعارهایی در حمایت از امام و علیه رژیم شاه سردادند. 🔹پس از پایان نماز عید فطر در ، تظاهراتی با حضور هزاران نفر از مردم این شهر برپا شد. تظاهرکنندگان چندین بانک، سینما، اداره اوقاف و... را شکستند و برخی را آتش زدند. 🔸در ساعت 10 حدود 3000 نفر از مردم پس از برگزاری نماز عید فطر و سخنرانی آقای محققی در مسجد جامع، به مناسبت فرا رسیدن چهلمین روز درگذشت آخوند ملاعلی معصومی همدانی با در دست داشتن پلاکاردهایی... به طرف گورستان حرکت کردند. در گورستان نیز آقای سیدفاضل حسنی در حضور جمعی حدود 10.000 نفر سخنرانی ایراد کرد. این عده پس از برپایی راهپیمایی و سردادن شعار علیه رژیم به شهر بازگشتند و در ساعت 14:30 پراکنده شدند. 🔹در ساعت10:30 شماری از مردم در حالی که عکس‌هایی از امام در دست داشتند و شعار می‌دادند راهپیمایی کردند. در این تظاهرات شماری از زنان نیز حضور داشتند. راهپیمایان برقراری را خواستار شدند. 🔸در ساعت 16 تظاهراتی با حضور حدود 1000 نفر در نزدیکی بازار برپا شد که با حمله پلیس پایان یافت.(روزهای حماسه و نور، ج3، صص502-494) 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۶۱ 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۶۱ 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۶۱ 🇮🇷 @IRANeMOASER
🔻سال روز اولین بیانیه انقلابی امام خمینی (قدس سره )/بخش اول 🔆 ١۵ اردیبهشت سال روز صدور اولین امام خمینی (قدس سره)است. بیانیه ای پرشور و البته عمیق که دنیای سکوت آن روزگار را شکست و نوری شد در و استبداد. به مناسبت این روز بیانیه تاریخی امام انقلاب را خواهیم خواند: ❇️بسم الله الرحمن الرحیم‌ 🔹قال الله تعالی: قُلْ انَّما اعِظُکُم بِواحِدَهٍ انْ تَقُومُوا لِلّهِ مَثنی‌ وَ فُرادی‌. 🔸خدای تعالی در این کلام شریف، از سرمنزل تاریک طبیعت تا منتهای سیر انسانیت را بیان کرده، و بهترین موعظه‌هایی است که خدای عالم از میانه تمام مواعظ انتخاب فرموده و این یک کلمه را پیشنهاد بشر فرموده. 🔹این کلمه تنها راه اصلاح دو جهان است. قیام برای خداست که ابراهیم خلیل الرحمن را به منزل خلّت رسانده و از جلوه‌های گوناگون عالم طبیعت رهانده‌ خلیل‌آسا درِ علم الیقین زن /ندای لا احبّ الآفلین زن‌ 🔸قیام للَّه است که را با یک عصا به فرعونیان چیره کرد و تمام تخت و تاج آنها را به باد فنا داد و نیز او را به میقات محبوب رساند و به مقام صَعْق و صَحْو کشاند. قیام برای خداست که خاتم النبیین- صلی الله علیه و آله- را یک تنه بر تمام عادات و غلبه داد و بت‌ها را از خانه خدا برانداخت و به جای آن توحید و تقوا را گذاشت و نیز آن ذات مقدس را به مقام قابَ قوسیْن او ادنی رساند. 🔹خودخواهی و برای خدا ما را به این روزگار سیاه رسانده و همه جهانیان را بر ما چیره کرده و کشورهای اسلامی را زیر نفوذ دیگران درآورده. 🔸قیام برای منافع شخصی است که را در ملت اسلامی خفه کرده. قیام برای نفس است که بیش از ده میلیون جمعیت شیعه را به طوری از هم متفرق و جدا کرده که طعمه مشتی شهوت‌پرست پشت میزنشین شدند. 🔹قیام برای شخص است که یک نفر [رضاخان]را بر یک گروه چندین میلیونی چیره می‌کند که حَرْث و نسل آن‌ها را دستخوش شهوات خود کند. قیام برای نفع شخصی است که الآن هم چند نفر کودک خیابان‌گرد را در تمام کشور بر اموال و نفوس و اعراض مسلمانان حکومت داده. 🔸قیام برای نفس اماره است که را تسلیم مشتی کودک ساده کرده و مراکز علم قرآن را مرکز فحشا کرده. قیام برای خود است که موقوفات مدارس و محافل دینی را به رایگان تسلیم مشتی هرزه‌گرد بی‌شرف کرده و نَفَس از هیچ کس در نمی‌آید. 🔹قیام برای نفس است که را از سر زن‌های عفیف مسلمان برداشت و الآن هم این امر خلاف دین و قانون در مملکت جاری است و کسی بر علیه آن سخنی نمی‌گوید. 🔸قیام برای نفع‌های شخصی است که که کالای پخش فساد اخلاق است، امروز هم همان نقشه‌ها را که از مغز خشک رضا خان بی‌شرف تراوش کرده، تعقیب می‌کنند و در میان توده پخش می‌کنند. 🔹قیام برای خود است که مجال به بعضی از این داده که در پارلمان بر علیه دین و روحانیت هر چه می‌خواهد بگوید و کسی نفس نکشد. 🔸هان ای روحانیین اسلامی!ای علمای ربانی!ای دانشمندان دین‌دار!ای گویندگان آیین دوست!ای دین‌داران خداخواه!ای خداخواهان حق‌پرست!ای حق‌پرستان شرافتمند!ای شرافتمندان وطن‌خواه!ای وطن‌خواهان باناموس!موعظت خدای جهان را بخوانید و یگانه راه اصلاحی را که پیشنهاد فرموده بپذیرید و ترک نفع‌های شخصی کرده تا به همه سعادت‌های دو جهان نایل شوید و با زندگانی شرافتمندانه دو عالم دست در آغوش شوید. 🔹انّ للَّه فی ایّام دهرکم نفحاتٌ الا فتعرّضوا لها ؛ امروز روزی است که نسیم روحانی الهی وزیدن گرفته و برای قیام اصلاحی بهترین روز است، اگر مجال را از دست بدهید و قیام برای خدا نکنید و مراسم دینی را عودت ندهید، فرداست که مشتی هرزه گرد شهوت‌ران بر شما چیره شوند و تمام آیین و شرف شما را دستخوش اغراض باطله خود کنند. امروز شماها در پیشگاه خدای عالم چه عذری دارید؟ 🇮🇷 @IRANeMOASER
🔻اولین بیانیه انقلابی امام خمینی قدس سره الشریف بخش دوم 🔹همه دیدید کتاب‌های یک نفر تبریزی بی‌سر و پا [کسروی] را که تمام آیین شماها را دست‌خوش ناسزا کرد و در مرکز تشیع به و - روحی له الفداء- آن همه جسارت‌ها کرد و هیچ کلمه از شماها صادر نشد. 🔸امروز چه عذری در محکمه خدا دارید؟ این چه و است که شماها را فرا گرفته؟ ای آقای محترم که این صفحات را جمع‌آوری نمودید و به نظر علمای بلاد و گویندگان رساندید! خوب است یک کتابی هم فراهم آورید که جمع تفرقه آنان را کند و همه آنان را در مقاصد اسلامی همراه کرده از همه امضا می‌گرفتید که اگر در یک گوشه مملکت به دین جسارتی می‌شد، همه یک‌دل و جهت از تمام کشور قیام می‌کردند. 🔹خوب است دینداری را دست کم از بهاییان یاد بگیرید که اگر یک نفر آنها در یک دیه (ده) زندگی کند، از مراکز حساس آن‌ها با او رابطه دارند و اگر جزئی تعدی به او شود برای او قیام کنند. 🔸شماها که به حق مشروع خود قیام نکردید، خیره‌سران بی‌دین از جای برخاستند و در هر گوشه زمزمه بی‌دینی را آغاز کردند و به همین زودی بر شما تفرقه‌زده‌ها چنان چیره شوند که از زمان رضا خان روزگارتان سخت‌تر شود. وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهاجِراً الَی اللهِ وَ رَسولِهِ ثُمَّ یُدرِکْهُ الْمَوتُ فَقَد وَقَعَ اَجْرُهُ عَلَی اللهِ ١١ شهر جمادی الاولی ١٣۶٣ ١۵ ارديبهشت١٣٢٣ سید روح الله خمینی 🇮🇷 @IRANeMOASER
✳️ اعترافات تکان دهنده یکی از سران حزب توده پس از و جاسوسی ◀️ در آستانه ١۵ اردیبهشت/ سال‌روز انحلال حزب توده 🔹 در اعترافاتش، به بخشی از خیانت‌های جناح چپ در ایران پرداخت و گفت: مسئله وابستگی جریان‌های چپ و بخصوص حزب توده به ابرقدرت شرق است که هم این وابستگی منجر به اعمال و خيانت‌ها و توطئه‌هایی شده است که توده مردم مستضعف بر آن آگاهی دارند و همین باز زمینه را برای هرگونه پذیرش بکلی از بین برده است. 🔸یکی در آن مسئله خلع سلاح مجاهدانی است که با و از تبریز آمده بودند و در پارک اتابک اقامت داشتند و دولت وقت برای اینکه این نیروی مردمی را از هرگونه امکان عمل و تاثیر در سیاست آن روز ایران باز بدارد تصمیم به خلع سلاح گرفت و این خلع سلاح به دست کسانی مثل و دیگران صورت گرفت که منتسب به جناح چپ بوده‌اند. 🔹همچین مسئله است که پس از آمدن قشون سرخ به انزلی و آمدن ایرانیانی که در قفقار و بخصوص در چاه‌های نفت کهکیلویه بودند و ایدئولوژی مارکسیتی را پذیرفته بودند ائتلافی برای پیروزی این انقلاب و توسعه‌اش به سراسر ایران صورت گرفت و حکومتی هم تشکیل داده شد ولی در این حکومت باز عناصر چپ با دست اندازی به تمامی قدرت سرانجام کار را به توطئه‌ای نشاندند و میرزا ناچار شد به جنگل پناه ببرد و خود همین شکاف بزرگی در میان نیروهای انقلابی گیلان پدید آورد که سر آخر منجر به این شد که رضاخان و حکومت ارتجاعی مرکز که دست نشانده انگلیسی‌ها بود میدانی بیابد و کار را به پایان برساند. 🔹مسئله دیگر مسئله مدرس است و مخالفت او با رضاخان و ریاست جمهوری و جمهوری که می‌خواست رضاخان پدید آورد. در اینجا باز می‌بینیم که کسانی که باز از میان جناح چپ یعنی سلیمان میرزااسکندری رهبر اجتماعیون عامیون آن زمان در ایران بودند، یعنی سوسیال دمکرات‌های آن زمان بودند از رضاخان حمایت می‌کردند و حتی وزیر معارف کابینه او می‌شود و در حقیقت رضاخان را به عنوان نماینده بورژوازی ملی ایران در آن زمان معرفی می‌کند و این همان چیزی بوده است که شوروی‌ها درباره رضاخان قضاوت داشتند و قضاوت می‌کردند. و به این ترتیب رضاخان امکان یافت خود را نه به عنوان رئیس جمهور بلکه به عنوان شاه ایران بر تخت سلطنت بنشاند. 🔸بعد مسئله سال‌های ۲۰ تا ۳۰ است که این دوره مربوط می‌شود به حزب توده که در آنجا مسائل مختلفی گاهی اوقات به صورت بسیار جدی که به استقلال و تمامیت ارضی ایران مربوط بود؛ یعنی مثلا حکومت فرقه دمکرات در آذربایجان و حکومت دمکرات در کردستان با مسئله دادن امتیاز نفت شمال به شوروی‌ها و چیزهایی از این قبیل بوده است که همه مطلع هستند و بعد میزان خیانت و سرسپردگی و وابستگی حزب توده را به سیاست شوروی نشان می‌دهد و همه از آن مستحضر هستند. 🔹بعد مسئله ملی شدن صنعت نفت است، حکومت ملی دکتر مصدق است و مزاحمت‌ها و در حقیقت کارشکنی‌هایی که حزب توده با تظاهرات پی در پی با اعتصابات و با تبلیغ وارونه در حقیقت در برابر سیاست ملی دکتر مصدق زمینه چین حرکتی شد که به یک کودتای ارتجاعی و حرکت امپریالیستی انجامید. 🔸پس از آن هم باز مسئله موضع‌گیری‌های سازشکارانه و احيانا خیانتکارانه حزب توده ایران است در مقابل حکومت کودتا و آن جنبش باصطلاح اصلاحی شاه... یا در مورد اینکه حزب توده در زمانی اعلام کرد که حکومت مشروطه سلطنتی را که در آن شاه به اصطلاح سلطنت بکند نه حکومت که این شعار بورژوازی در سراسر دنیا بود، با این اظهار موافقت کرد. 🔹همه این‌ها نشانه خيانت‌ها و سازش‌ها و بند و بست‌های پشت پرده جناح چپ و حزب توده در ایران است. همین خیانت‌هاست که جناح چپ را بطور کلی و بالاخص حزب توده را از نظر مردم ایران، مردم ساده‌دلی که حقایق را به شکل ساده و بی‌پیرایه آن درک می‌کنند موجب شد که این مردم حزب توده را محکوم و مطرود بکنند. و جز عده بسیار کمی نادان و فریب خورده به این حزب رو نیاورند. 🔸مسئله دیگر که باز و را در ایران، امری که دارای چیز تازه‌ای نیست و جای پایی نمی‌تواند داشته باشد در می‌آورد، مسئله وابستگی بی‌قید و شرط حزب توده به شوروی که آن را بصورت یک آلت مطیع و فرمانبردار نسبت به شوروی و دخالت‌هایی که شوروی در ایران می‌خواهد در ایران به وسیله این حزب بکند و کرده است در می‌آورد.(روزنامه جمهوری اسلامی ١١ اردیبهشت ١٣۶٢) 🇮🇷 @IRANeMOASER
🔻اعتراف سرکرده منافقین به قتل 🔴به مناسبت سال‌روز شهادت مرحوم شریف واقفی 🔹مرحوم شریف واقفی یکی از هزاران قربانی جنایات سازمان مجاهدین خلق بود. «فرزندان عزیز آقای » در طول حیات ننگین سازمان‌ها خیانت‌ها و جنایات بی‌شماری را مرتکب شدند. آن‌ها حتی به اعضای رده‌بالای سازمان خود نیز رحم نمی‌کردند و در صورت مشاهده کوچک‌ترین گرایش اسلامی فرد مورد نظر را ترور می‌کردند. متن زیر بخشی از اعترافات سرکرده منافقین به جنایت خونین سازمان منافقین و شهادت مرحوم شریف واقفی است: 🔸«نام خائن شماره ۱ مجید شریف واقفی، فارغ التحصیل رشته برق دانشگاه صنعتی بود. او در اوایل سال ۴۸ به سازمان پذیرفته شد... او مدت های مدیدی چهره واقعی ضد خلقی خود را به اعتبار وجود برخی معیارهای نادرست در سازمان پوشانده بود و از این نظر توانسته بود به مدارهایی از مسئولیت ارتقا یابد. 🔹اما بالاخره على رغم همه سال هایی که واقعیت وجودی خود را، انگیزه های ناسالم خود را پوشانده بود و علی رغم همه کوشش های مذبوحانه اش برای فرار از انتقاداتش بالاخره لبه تیز مبارزه را بالای سر خود و ضعف ها و نارسایی های عمیق ایدئولوژیک خود دید. 🔸او در ظاهر انتقادات خود را قبول نمود و حتی به طور کتبی تحلیل هایی از انگیزدهای ناسالم و ضعف های عمیق خود به عمل آورد(البته سازمان هیچگاه ده‌ها انتقادی که برایش آشکار شده بود و کتبا آن را نوشته بود برای خوانندگان خود رو نکرد که بالاخره معلوم گردد دورو و دروغ‌گو کیست) و از این نظر قرار شد با خلع تمام مسئولیت هایش به کار توده‌ای برود؛ اما در بطن، او نه تنها حاضر نشده بود با ضعف‌ها و نارسایی‌های عمیق ایدئولوژیک و انگیزه‌های ناسالم خود که طی ماه‌ها کار توضیحی برایش آشکار شده بود مبارزه کند، بلکه با اتخاذ بدترین شیوه خائنانه در صدد پیدا کردن موقعیت مناسبی برای ضربه زدن به سازمان و منحرف کردن مسیر انقلابی آن برآمد... 🔹او که تا دیروز چون ماری افسرده از زخم های شمشیر تیز مبارزه ایدئولوژیک نیش های مسموم و زهرآگین خود را در پس ده ها انتقاد از خود، پنهان کرده بود یک باره به تکاپو افتاد. با چند تن از عناصر متزلزل و کسانی که در همان مراحل اول مبارزه ایدئولوژیک تصفیه شده بودند، تماس برقرار کرد و با اغوای آنان در صدد برآمد برای خود دار و دسته‌ای تهیه ببیند... 🔸او بالاخره بعد از چهار ماه توطئه خائنانه علیه سازمان موفق می شود دو نفر از افرادی که یکی از آنها به طور کامل از سازمان اخراج شده بود (خائن شماره ۳ و نفر دیگر که مراحل انتقادی خود را می گذراند (خائن شماره ۲) و یک نفر دیگر را به طور بینابینی (به نام مستعار AZ) با خود همراه سازند. به هر حال آنها مسلما نمی توانستند برای مدت طولانی از پشت بر ما خنجر بزنند. مچ آن‌ها بزودی گرفته شد و راز خیانتهای ۴ ماهه آنان از پرده بیرون افتاد. از طرف سازمان، خائن شماره ۱(شریف واقفی) و خائن شماره ۲(مرتضی صمدیه لباف) محکوم به اعدام شدند. 🔹 با اعدام خائن شماره ۱ او به سزای خیانتهایش رسید در حالی که خائن شماره ۲ توانست از مهلکه جان سالم به در ببرد اما به چنگ پلیس افتاد...»(شوریدگی در تذبذب،سیدحمید روحانی، ص ۱۵۷_۱۵۶) 🇮🇷 @IRANeMOASER
✳️ شیوه برخورد سازمان مجاهدین با اعضایی که را نمی پذیرفتند 🔻اعتراف سرکرده منافقین به قتل /2 🔹سازمان مجاهدین خلق نامی آشنا برای ایرانیان است و جنایات آنان فراموش‌شدنی نیست. این سازمان در ابتدا رنگ و بوی اسلام‌گرایی به خود گرفته و بسیاری از شخصیت‌های متعهد به اسلام را فریب داده بود اما در نهایت نفاق را کنار گذاشت و در سال 1354 طی بیانیه‌ای بلند تغییر ایدئولوژی خود را اعلام کرد و اعضای سازمان را که تغییر ایدئولوژی ندادند و به مذهب پایبند ماندند یا به اعدام محکوم کردند یا از خانه تیمی بیرون راندند تا به چنگ پلیس شاه بیفتند.(شوریدگی در تذبذب، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی، ص 133) شریف واقفی یکی از سازمانی‌ها بود که به مذهب پایبند ماند و در این راه کشته شد. بخش اول اعترافات قاتل وی را منتشر کردیم: 🔹🔸https://eitaa.com/iranemoaser/6115 ◀️و اینک بخش دوم: «..رفقای مارکسیست-لنینیست سازمان، قبل از تصفیه سایر افراد، در اقلیت آشکار بوده اند و این امر، مسأله تصفیه رفقایی که ایدئولوژی جدید را نپذیرفته اند.مورد ایراد شدید قرار میدهد. این کار عملا چیزی نیست جز تصفیه مخالفین- یعنی اکثریت - توسط یک اقلیت کوچک... رفقای مجاهد با اتخاذ این علی رغم خواست خود، کمکی به تبلیغ کمونیسم و نشان دادن محتوا وشبوة کمونیستها نکرده اند.. 🔸در شرایط وحشتناک و خفقان ایران، در حالی که اعضا و سازمان های انقلابی با از دو سه نفر از رفقای سازمانی خود را نمی شناسند... تصفیه این مبارز از سازمان بدون کمک به ایجاد برای فعالیت های آینده و حفظ آنها از دسترس پلیس، خطای بسیار عظیمی است که هیچ انسانی نمی تواند از تجسم آن متأثر و خشمناک نشود... 🔹.. به کجای جنبش کمونیستی لطمه وارد می آمد اگر رفقای رهبری سازمان با آشنایی که به همه افرادی که تغییر ایدئولوژی را نپذیرفته بودند داشتند به آنها کمک می کردند تا در نوعی ارتباط سازمانی با هم قرار گیرند و از این طریق تشکیل عناصر ضد رژیمی حفظ می شد؟!.. 🔸... در تصویری که خود مجاهدین ارائه می دهند، انسان مبارزی بوده است که به خاطر ایدئولوژی و اعتقاد خود مبارزه می کرده و می خواسته است که از امکانات که سازمان در اختیارش گذاشته بوده - سازمانی که او خود در فعالیت ها و امکان سازی هایش شریک بوده - به خاطر سازماندهی بر مبنای ایدئولوژی خود و مبارزه علیه رژیم استفاده کند. 🔹عدم توافق ما با ایدئولوژی ذره ای از قضاوت ما مبنی بر بشدت نادرست و وخامت آمیز بودن عمل سازمان مجاهدین، نمی کاهد، این حق هر مبارزضد رژیمی است که بر اساس بینش و اعتقادات خود مبارزه کند و اعتقادات دیگری را بپذیرد...(شوریدگی در تذبذب، سیدحمید روحانی، ص ۱۸۰-۱۷۹) 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۶۱ 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۶۱ 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۶۱ 🇮🇷 @IRANeMOASER
♨️فلسطین، صحنه آزمون الگوهای ناکارآمد مبارزاتی 🔻اعراب با علم دقیق به دلایل زوال و انحطاط مفرط خود در قبال مشتی یهودی دوره گرد، همچنان به مسیر و چپ‌گرایی اصرار دارند و حال آنکه قدم اول در راه مبارزه با صهیونیسم، خود شکستن و خود ساختن واقعی با ابزار و لوازم حقیقی است. در این مسیر، اسلام تنها راه عزت مسلمانان و راه رهایی از تمام اشغالگری هاست. 🔻 نوشتار پیش رو به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین که در کشورهای عربی به «‌یوم النکبه» معروف است نوشته شده است. این متن در نوع خود، نگاه جامع و قابل قبولی از آسیب شناسی وضعیت اعراب در قبال صهیونیسم، ‌به هنگام تأسیس رژیم نامشروع صهیونیستی ارایه کرده است؛آن گاه که دیدگاه‌های ملی و چپ‌گرا با تمام سوابق و داعیه خود، از جبهه ضدصهیونیستی ناکام بازگشتند؛ آن‌گاه که غیرت و صلابت عربی در مقابل ترس و زبونی یهودیان به زانو در آمد. 🔻تنها ملاحظه وارد بر متن، فقدان درک و فهم نویسنده از قدرت و ظرفیت اسلام در مواجهه با جبهه صهیونیستی پس از موفقیت‌های اسلام‌گرایانه به ویژه جهاد و حماس در فلسطین و حزب الله در لبنان است. البته شاید این درک و فهم وجود داشته باشد ولی تکبر و عدم شجاعت و اعتراف به جایگاه ایران اسلامی در تحقق ایده مذکور مانع از اصلاح این شکست تاریخی است. پیوند کامل مقاله 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۶۱ 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۶۱ 🇮🇷 @IRANeMOASER
📸 منادی حکومت اسلامی ⚫️به مناسبت سالگرد ارتحال مرحوم آیت‌الله 📍«مرحوم سید عبدالحسین لاری چهره‌ی برجسته و ممتازی بود که در حدود صد سال قبل، در استان فارس و به کمک عشایر غیور و دلیر این استان، مبارزات خودش را شروع کرد؛ با سلطه‌ی انگلیسها مبارزه کرد؛ برای استقرار نظام قانونی و مشروطیت مبارزه کرد؛ برای تشکیل حکومت اسلامی مبارزه کرد.»(1387/2/11) 🇮🇷 @IRANeMOASER
♨️اروپا محتاج توافق 📌جوزپ بورل با اشاره به سفر معاونش به تهران: ایران تا حد زیادی به سفر مورا «بی‌میل» بوده است. توافق به نفع ما اروپایی‌هاست، باتوجه به جنگ اوکراین شرایط تغییر کرده است و برای‌مان خیلی خوب خواهد شد که تامین‌کننده نفت خام دیگری داشته باشیم 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۶۱ 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۶۱ 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۶۱ 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۶۱ 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۶۱ 🇮🇷 @IRANeMOASER