فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سرداران رادان: عهد میبندم که آسایش خود را مشتاقانه فدای آرامش شهروندان بکنم
🔹️هیچ کس از چتر حمایت و خدمت فراجا بیرون نیست.
15.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
درددلهای سرداردرتنهایی تبیان توحیدی
https://splus.ir/tebyantohidi
♦️آیا کسی درباره آینده چیزی به "آیت الله خامنه ای" گفته است؟
🔸نکته ی رازآلود قاسم سلیمانی که درباره ی رفتار این روزهای رهبر ایران معنا پیدا میکند
🔸رهبر ایران به چیزی فراتر از اطلاعات میدانی اشراف دارد؟
#شبنامه
#جنگ_احزاب
۱۴۰۱/۱۰/۱۱
🔺دو بار کلمه ی "جنگ احزاب" از سوی رهبر ایران استفاده شده است.
✅بار اول در جلسهای با حضور قاسم سلیمانی، در اوج درگیری حزب الله لبنان با رژیم صهیونیستی بوده است.
✅بار دوم هم در ناآرامیهای اخیر !
ژنرال سلیمانی درباره آن جلسه میگوید: پس از آنکه بحرانی بودن وضعیت را بطور کامل برای رهبری توضیح دادم او بر خلاف نظری که کارشناسان و نیروهای میدانی داشتند تاکید داشتند بر اینکه این نبرد به نفع #مقاومت رقم خواهد خورد و مانند جنگ احزاب خواهد شد.
(نبرد احزاب از جمله نبردهایی بود که یک اتحاد حداکثری علیه مسلمانان رخ داد اما در نهایت به یک فتح تاریخی برای جبهه حق منتهی شد)
قاسم سلیمانی میگوید آن جلسه و آن جمله از رهبری آنقدر عجیب و متفاوت از حقایق میدان بود که با خودم گفتم "کاش او این را بر زبان نمی آورد"...
🔺 فرمانده شهید می گوید رهبر ایران در همان جلسه جمله ای هم در خصوص صهیونیستها و آنچه در ذهن دارند مطرح کرد که نه من و نه هیچ کسی از آن اطلاع نداشتیم به طوری که ظاهرا این اطلاعات از جایی فراتر از سرویسهای اطلاعاتی و نیروهای میدانی به او رسیده بود.
تحلیلی که به شدت جدید بوده و زمانی که آن را با سید حسن نصرالله در میان گذاشتم برای او بی اندازه راهگشا شد.
ماجرای مربوط به رخدادی بود که بین خواب و رویا برای سید حسن نصر الله رخ میدهد (که در آن حضرت زهرا(س) به او وعده ی پیروزی میدهد) که پس از همین پیشبینی آیت الله خامنه ای رخ داده است. (ماجرایی که بعدا حاج قاسم در مصاحبه با العالم به آن اشاره کرده است)
مسئله اینجاست که برخلاف تصور همگان، مسیری که رو به شکست بوده؛ مانند یک معجزه برای نیروهای مقاومت تغییر کرده و به ضربه ای تاریخی برای صهیونیستها تبدیل شده و آغازی بر استحکام #محور_مقاومت و شکل گیری "جغرافیای مقاومت" میشود...
🔺 آیا رهبر ایران در آن ماجرا به درستی از کلمه ی "جنگ احزاب" استفاده کرده است؟
بسیاری از کارشناسان غربی میگویند جغرافیایی که ایران و یارانش در منطقه بنا نهادهاند حدودا ۱۵ سال است که شکل گرفته است.
این یعنی همان زمانی که همه یقین داشتند شکست خوردهایم اما رهبر ایران از جنگ احزاب میگفته، دقیقا یک فتح بزرگ در حال رقم خوردن بوده است.
✅حاج قاسم درباره آن ماجرا میگوید: پس از آن صحبتهای رهبری بود که فهمیدم او چیزی فراتر از حقایق میدان، و اشرافی فراتر از دانستههای سرویسهای اطلاعاتی و عناصر میدانی دارد؛ و متاثر از آن باید آنچه میگوید را مورد توجه اطلاعاتی قرار داد.
این جمله نشان میدهد پیش بینی رهبر ایران که کاملا متفاوت از همه نگاهها بوده تا چه حد قاسم سلیمانی را تحت تاثیر قرار داده است.
رهبر ایران در خصوص ناآرامی های اخیر هم از کلمه ی "جنگ احزاب" استفاده کرد.
کلمه ای که کمی بعد وارد ادبیات چهرههای سیاسی شد، به طوری که حتی رئیس جمهور نیز در صحبت های اخیر خود از آن یاد کرد.
🔺 مسئله اینجاست که درجنگ 33 روزه و در سال 2006 هیچکس ماجرا را مانند جنگ احزاب (از این جهت که یک فتح بزرگ قرار است پشت آن باشد) نمیدید.
در سال 2006 که #مقاومت_لبنان رو به شکست بود و درصدِ پیروزی بسیار کم به نظر میرسید، گفتن از "جنگ احزاب" جرات میخواست.
ایشان گفتند و چند روز بعد ورق برگشت؛
و معادلات طور دیگری رقم خورد.
در نهایت بعد از گذشت 15 سال، امروزِ مقاومت با آن روزها، و اوضاع بحرانی دشمنانِ مقاومت هم با آن روزها هرگز قابل مقایسه نیست!
✅با در نظر گرفتن این رویداد مهم، حالا اظهارات رهبر ایران که کودتای شهریور 1401 را "جنگ احزاب" مینامد معنا پیدا میکند.
در سالهای بعد چه چیزی پیش روی ایران و دشمنان این کشور خواهد بود؟
چرا رهبر از جنگ احزاب سخن گفت؟
آیا فتح مکه نزدیک است؟
مرور زمان به این سوالات پاسخ روشن خواهد داد...
#فتح_بزرگ
#قاسم_سلیمانی
#جغرافیای_مقاومت
#شبنامه
حتما بخونید 👆👆👆👆
جبهه مقاومت - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency
https://www.mehrnews.com/tag/%D8%AC%D8%A8%D9%87%D9%87+%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%88%D9%85%D8%AA
هدایت شده از زینبیه مدافعان حرم بهشهر
مفاتیح شناسی جلسه 33- 1401/10/8
مجری : موسه قرآن و عترت بشارت فردوس آل طاها
ادامه شرح دعای سحر جمعه یا قاضی حوائج السا ئلین مفاتیح ص83و84
توضیحات استاد:
بسم الله الرحمن الرحیم تتمه فراز اول دعای سحر جمعه "یا قاضی حوایج السایلین یا من یعلم ما فی ضمیر الصامتین" ای خدایی که حاجت درخواست کنندگان را برآورده می کنی و ای خدایی که ضمیر انسان های اهل سکوت را می دانی. یعنی اگر کسی حاجتی داشته باشد به زبان هم نیاورده باشد، تو آن را می دانی. یا اگر خودش هم متوجه نباشد؛ گاهی اوقات انسان حاجاتی دارد، خودش متوجه نیست که الآن نیازش چیست؛ وضعیتی است که متوجه احتیاجش نیست؛ ضمیری صامت دارد. لذا خدای متعال حاجت او را هم احسا می کند و درنظر می گیرد. از فرازهایی است که دریای بخشش خدا را متموج می کند. موج درش ایجاد می کند و زمینه استجابت دعا را فراهم می کند، این دو تعبیر "یا قاضی حوایج السایلین" و "یا من یعلم ما فی ضمیر الصامتین" که این هم می تواند مربوط به فراز بالا باشد و هم می تواند ادامه دعا که درخواست های عمومی درش هست. "صل علی محمد و آله واستجب دعایی" که البته بیشتر به ذیل می خورند "واستجب دعایی واغفر ذنبی و اوسع رزقی" خدایا دعای مرا مستجاب کن. گناهان مرا مرا ببخش. روزی مرا وسیع گردان. حوایج من را در حق خودم، در حق برادران ایمانی، در حق خانواده ام برآورده بفرما.
فراز سوم دعای سحر جمعه :"اللهی طموح الامال قد خابت الا لدیک ...
( دعای سحر جمعه سه فراز دارد که فراز اول و دوم آن با "اللهم "و فرازسوم با "الهی" شروع شد ).
فراز بعدی یک نوع مناجاتی است و یک نوع مناجات عاقلانه با خدای متعال است. خیلی تعبیر زیبایی دارد. ترجمه کنم. "اللهی طموح الامال قد خابت الا لدیک ... الا الیک" خدایا آرمان های بلند، آن نقطه عظمتش یا آن نقطه اوجش به آرزو تبدیل می شود که دیگر دست یافتنی نیست مگر نزد تو. انسان به خیبت و خلاصه به ناامیدی کارش منجر می شود در آرزوها. دیگر به این آرزوها دست پیدا نکرده. مگر کسی که آرزویی از سوی خدا داشته باشد. از خدا هرچه بخواهی شدنی است. و معکف همت ها، ورودی همت ها، همت ها هرجا شکل می گیرد؛ این همت ها همه تعطیل می شود. و رها می شود. به جایگاهی می رسد که قابل انگیزه و قابل تصمیم نیست. مگر به درگاه خدا. اگر انسان در درگاه خدا بندگی کند، همت هایش دوچندان می شود. همت هایش قوی می شود و توان رسیدن به درجات بلند و جایگاه بلند و همت های بلند را پیدا می کند. و روش عقول، مسیر عقل ها، سیروسلوک های عقلا و اهل فهم و اهل خرد، این جز به سوی تو، رو به افول است. یعنی رو به سوی تو است که؛ فقط برای تو است که این مذاهب راه پیدا می کند و نتیجه پیدا می کند. "فانت الرجاء" بنا براین امید تو هستی. اگر کسی واقعاً دنبال یک حقیقتی بگردد در عالم که امید به او ببندد، آن خداست و پناهگاه تو هستی. الیک الملتجا"؟؟؟ یا اکرم مقصود" ای گرامی ترین مقصد و مقصود. "و اجود مسؤل؟؟؟" ای بخشنده ترین درخواست شونده . اگر ما از هرکسی درخواستی کنیم، بخشنده ترین درخواست شوندگان خدای متعال است.
"هربت الیک بنفسی یا ملجا الهاربین و... الذنوب" خدایا بار گناه را به دوش کشیدم و به سوی تو پناهنده و فراری شدم. به کجا فرار کنم جز به درگاه رحمت تو. اگر از دشمنی فرار کنم تو به من پناه می دهی. اگر از عدل تو فرار کنم، به رحمت تو، به عفو تو فرار می کنم. این بار گناه را به دوشم می کشم. هیچ شافعی ندارم من! به درگاه تو. کسی که واسطه بشود بین من و تو مگر معرفت تو و اینکه من خدایا تو را می شناسم. " سوی معرفتی" تو را به چی می شناسم؟ به چه ویژگی و به چه خصلتی می شناسم؟ "فانک اقرب من رجا الطالبون؟؟؟" تو نزدیک ترین کسی هستی که طلب کنندگان امید به او دارند.
"و امل ....." رغبت کنندگان امید واقعی؛ ونه امید واهی؛ به او بسته اند. امیدی است که ارجمند است و نتیجه بخش است. خیلی ها امید واهی دارند به بعضی از انسان ها و به دیگران ولی اگر انسان ها امید واقعی به خدا داشته باشند، این می شود شافع انسان؛ شفیع انسان. امید به درگاه خدا خودش یک شفیعی است برای ما.
بعد خدا را صدا می زند با تعابیر بسیار زیبایی در آخر این دعا. "یا من فتق العقول بمعرفته" ای خدایی که عقل ها را به معرفت شکافته ای. انسان وقتی که دقت می کند، عقل و خرد می تواند زمینه معرفت انسان را شکوفا کند و انسان به خدا معرفت پیدا کند.
"و اطلق الالسن بحمده" ای خدایی که زبان ها را به حمد خودش باز کردی و گویا کردی. انسان هرچه در وصف و در مدح و ثنای خدا بگوید، این توفیق را خدا عطا کرده. این توان را خدا داده. زبان را گویا کرده به حمد الهی.
هدایت شده از زینبیه مدافعان حرم بهشهر
"و جعل من... لتادیه حقه" یا " فی کفاء لتادیه حقه" یا "فی کفاء انال به حقه" ای خدایی که هرچه که به من نعمت داده ای؛ به ما مکنت داده ای و ابزار عطا کرده ای، اینها برای ادای حق تو به کارمان می آید. هرچه نیاز ما برای بندگی، حتی برای زندگی هست؛ این هم شانی از شیون بندگی است دیگر اگر انسان دقت کند؛ خدا ابزارش را در اختیار انسان گذاشته. یک زندگی کامل، بدون دردسر می توانیم بوسیله ابزاری که خدا به ما عطا کرده؛ پنجگانه، غریزه های بسیار فوق العاده مربوط به نفس انسان و قدرت های روحی که در وجود انسان هست، همه اینها در وجود انسان ذخیره شده و ظرفیت سازی شده برای اینکه انسان به حق خدای متعال، به ادای حق پروردگار واقف بشود و این حق خدا را ادا کند. این خیلی جمله بلندی است. خیلی باید سرمایه گذاری کرد روی این جمله. انسان برعکس اینکه خیال می کند ما خیلی از ناتوانی ها و ضعف ها را داریم، خدای متعال ظرفیت سازی فوق الغاده کرده. خُب ما قدرت بارور سازی اش، به فعلیت آوردنش، به روز آوریش، اینها مسولیت انسانی ماست. این عقل ما هست که این ظرفیت ها را باید احسا بکند و ظرفیت ها را کشف بکند و ظرفیت ها را به فعلیت و به ملثه ظهور بروز برساند تا انسان بتواند بنده صالحی برای خدا باشد و حق پروردگار را، حق خالق اکبر را ادا کند.
از تو چه درخواستی دارم، ای خدایی که عقل مرا شکوفا کردی؛ ای خدایی که زبان مرا گویا کردی؛ ای خدایی که حواس ارزشمند و غریزه های شایسته و قدرت های روحی به من دادی برای سپاسگذاری و حق گذاری به درگاه تو، حاجت من این دوتا چیز است. "صل علی محمد و آل محمد" بر پیامبر و آل او درود فرست. " لاتجعل الشیان الی عقلی سبیلا" شیان را رهزن راه بندگی من قرار مده، مانع عقل من قرار مده. شیطان باعث نشود که از عقلم استفاده نکنم. "ولا للباطل علی عملی دلیلا" و باطل نتواند عمل مرا به بیراهه ببرد و فرصت های مرا خراب کند. این دعای بسیار زیبایی است. و در بعضی از تعابیر در دعاها دارد "لاتجعل الهموم علی عقلی سبیلا" که اینجا نشان می دهد که شیطان از راه ناامیدی انسان را از شکرگذاری و از زندگی مطمان و سرشار از آرامش یاد خدا محروم می کند و آرامش انسان را از انسان می گیرد. خیلی این دعای سحر جمعه دعای فوق العاده ای است، مخصوصاً این ذیلش، این آخرش. حتماً ان شاالله رویش تامل بیشتری بفرمایید. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته(پایان دعای سحر جمعه ص 83 و 84 مفاتیح) .
هدایت شده از زینبیه مدافعان حرم بهشهر
***************************************************
سوالات جلسه 33:
1. منظور از عبارت"یا من یعلم ما فی ضمیر الصامتین" در دعای سحر جمعه چیست؟
2.تفسیر کوتاه این عبارت دعای سحر جمعه چیست؟ ا"للهی طموح الامال قد خابت الا لدیک ...
3- یکی از شیوه های شیطان که انسان را از شکر گزاری و آرامش ناشی ازیاد خدا محروم می کند( بر گرفته از دعای سحر جمعه) بیان کنید؟