eitaa logo
شبکه ایران زنان
156 دنبال‌کننده
106 عکس
43 ویدیو
1 فایل
@ iranzanan بررسی عملکردها و عمل نکرده های مراکز اصلی و رسمی در مورد مسائل زنان و خانواده شما می توانید نظرات، پیشنهادات، اخبار، یادداشت ها، تحلیل ها و مطالب خود را برای ما ارسال کنید. ارتباط با شبکه ایران زنان: @iranzanan.com" rel="nofollow" target="_blank">info@iranzanan.com و @iranzanann
مشاهده در ایتا
دانلود
نقد دوباره عبدالکریم سروش به عریان شدن گلشیفته فراهانی: قدرت زن در هنر و دانش اوست نه در نمایش شرمگاه او/ درک و دانسته‌های این نافرهیختگان از فرنگستان سطحی و داوری ترازویشان سست است چندی پیش عبدالکریم سروش در انتقاد از رویه کسانی که خود را اپوزسیون جمهوری اسلامی معرفی می‌کنند، انتقاداتی مطرح و مشخصا گلشیفته فراهانی را به دلیل برهنگی مورد انتقاد قرار داد. تیغ تیز نقد سروش سوی کسانی بود که به نام تن‌مالکی و زنانگی و تنانگی، شرم و حیا و خانواده و اخلاق را از میان برمی‌دارند. در جانب دیگر گروهی به دکتر سروش تاختند که او حق زنان بر بدن خویش را به رسمیت نمی شناسد. سروش تا کنون دوبار به انتقادات آنها پاسخ داده است. وی در آخرین یادداشت خود دوباره به این موضوع پرداخته که خلاصه‌ای از آن را در ادامه می‌خوانید: ۱) دوران مدرن و پیشامدرن به ترتیب دوران حق‌مداری و تکلیف‌مداری است... تبدیل انسان تکلیف مدار به انسان حق مدار، ماحصل مدرنیته است. من، دینداری را یک حق، نه یک تکلیف می دانم. ۲) چالش بزرگ این دوره چالش حقوق و اخلاق است. شرم پایه اخلاق و بی‌شرمی بنیاد بی‌اخلاقی است. ۳) نقد من به دوران مدرن این است که توازن حق و تکلیف بهم خورده و غلبه مطلق حق بر تکلیف ایجاد شده. ۴) کسانی که از تنانگی‌ و فمینیزمی افراطی دفاع می کنند، دشمن شرم و شرف و اخلاق اند. گرفتار حسن و قبح مُدهای زمانه‌اند که گویی حقایقی ازلی و ابدی‌اند و همیشه درست بوده‌اند و درست خواهند ماند! عریانی و عورت‌‌نمایی که اکنون به گمان آنان بدل به فضیلت شده، تا چندی پیش یک رذیلت بود، و شاید فردا دوباره ورق برگردد و باژگونه رذیلت شود. گرفتار رسوم زمانه‌اند نه حقایقی جاودانه. نه مقدس اند، نه پایدار. ۵) می‌گویند این شرمگاه‌نمایی زنان، روح زمانه و رسم هنر مدرن است و نمی‌اندیشند که نه هر مدرنی نیکوست. فاشیسم هم پدیده‌ای بود کلاً و کاملاً مدرن! مارکسیسم هم... به‌علاوه دنیای مدرن حاوی گفتمان‌های گوناگون است. مگر ذاتی و گوهری دارد که به‌دست آنان افتاده و دیگر عقلا از آن بی‌خبرند؟ ازین گذشته اکنون که فیلسوفان دم از جامعه پست سکولار و مدرنیته های چندگانه (multiple modernities ) می‌زنند. ۶) می‌گویند حق آنان است که عریان شوند و بدن برهنه‌شان را به جنّ و انس و دیو و دد نشان دهند و نمی‌اندیشند که این هم حقّ آنان است که انتخاب دیگر کنند و آن را نشان ندهند. ۷) می‌گویند کسی حق قضاوت در باره برهنه‌شدنشان را ندارد و قضاوت‌گری را محکوم می‌کنند... نمی‌اندیشند که خود غرق در قضاوت‌اند و آن عمل را نیکو می‌شمارند و ملامتِ ملامت‌گران را بر نمی‌تابند. و با این قضاوت، درک ناقص خود از مقوله قضاوت نکردن را آشکار می‌کنند. ۸) می‌گویند برهنه‌شدن، تابوشکنی و سنت‌شکنی است و نمی‌اندیشند که نه هر تابوشکنی و سنّت‌شکنی نیکوست. اکنون کسی اگر بَرده شود یا برده‌گیری کند و آن را تابو شکنی بداند، محکوم به ملامت عقلاست. ۹) می‌گویند زن مالک بدن خویش است و حقّ هر‌گونه تصرّفی در آن را دارد و نمی‌اندیشند که این حق مالکیت، همچون حقوق دیگرست و محدود به حدودی است. هیچ‌کس حق ندارد به دلیل مالکیت بر بدن خویش، خود را به فروش برساند و بَرده دیگری شود و یا چشم خود را درآورد، یا تن به ذلّت بدهد. ۱۰) گفته‌اند عریان شدن بخشی از هنر مدرن است. به این می‌گویند مغالطه ارجاع معلوم به مجهول! عملی را که چند و چونش معلوم است، به مفهومی ارجاع می‌دهند، یعنی هنر، که هیچ تعریف ثابت و معینی ندارد، و بلکه از نظر بعضی دانایان مدرن و پسامدرن، دوران جدید دوران مرگ یا پایان هنر است ( از هگل گرفته تا آرتور دانتو و بسیاری دیگر) ۱۱) می‌گویند این کار مبارزه‌ای‌ست برای رهایی از مردسالاری و تبعیض جنسیتی. بلی، آن رهایی نیکوست، ولی راهش این نیست. می‌دانم بعضی از فمینیست‌ها بدن زن را قدرت زن انگاشته‌اند، و بدن‌نمایی و بی‌پروایی جنسی را از جنس قدرت‌نمایی شمرده‌اند (empowerment) اما این افسونی شیطانی است که باطلی را به حق می‌آمیزد و نشانی بهشت را از مسیر جهنم می‌دهد. قدرت زن در هنر و دانش اوست نه در نمایش شرمگاه او. ۱۲) درک و دانسته‌های این نافرهیختگان از فرنگستان سطحی و داوری ترازویشان سست است. چیزکی از ارتجاع و قرون وسطا شنیده‌اند. اغلب اینان نه یک‌روز به کلیسا رفته‌اند و نه یک‌بار به جدّ در کنفرانسی دینی با دانشمندان جهانی نشسته‌اند تا بدانند تاریخ و جامعه مغرب زمین تا چه اعماقی دینی‌ست. تاریخ آمریکا تاکنون یک رئیس‌جمهور آتئیست یا غیرمسیحی نداشته و کلیساها و دینداران، به جد و قوّت درکارند که چنین نشود. @FarhikhteganOnline @iranzanan
هدایت شده از Sarasadat pad
🌐 در مجامع بین‌المللی مدافع حقوق ملت ایران هستیم | جنس ماموریت‌های این جایگاه دغدغه مردم است سکینه سادات پاد، دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی در جلسه تودیع پروانه وکالت خود در مشهد: 🔹 تا به امروز خودم را وکیل خیابانی مردم ایران دانسته و به این هویت افتخار می‌کنم و با اعتمادی که از سوی رئیس‌جمهور به جامعه وکلا و حقوقدانان اتفاق افتاد و با وجود شایستگی همه همکاران وکیل، سردفتران و اساتید خودم، قرعه فال برای در وسط میدان بودن به نام بنده افتاد، امیدوارم نماینده شایسته‌ای برای جامعه حقوقدانان در دولت باشم و بتوانم در هویت جدید، وکیل مردم، تماما در کنار آن‌ها بوده و از حقوق ملت نجیب و وفادار ایران دفاع کنم. مشروح🔻 https://www.irna.ir/news/85060693 https://qudsonline.ir/x9jHS https://shrr.ir/000eUS
هدایت شده از Sarasadat pad
هدایت شده از زنان ایران
تصویب کلیات لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار در مجلس 🔺 در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان با ۱۹۰ رای موافق، ۴۵ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۴۴ نماینده حاضر با کلیات این لایحه موافقت کردند. 🔺 پیش از رای گیری فاطمه قاسم پور، رییس فراکسیون زنان و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اعضای کمیسیون اجتماعی در جلسات متعددی با حضور مسئولان دستگاه‌های ذیربط در حوزه زنان بحث ها و تبادل نظرهای زیادی را انجام دادند تا این لایحه تکمیل شود. دین مبین اسلام نگاه ویژه‌ای به جایگاه زنان دارد و هرگونه سوءرفتار با زنان را مذموم تلقی کرده است؛ همچنین رهبر انقلاب نیز بارها در جلسات متعدد به حمایت از جایگاه زنان اشاره کرده‌اند و بر لزوم حمایت قانونی از زنان به ویژه در بستر خانواده تاکید جدی داشته اند. * به نقل از ایرنا @Zananeiran1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆متولیان شعار زن زندگی آزادی، آزادی زن را در چه می‌بینند؟ https://eitaa.com/women92 🔺دیدن این گزارش شاید مناسب فرزندان شما نباشد https://eitaa.com/women92 آینده جنبش های زنانه ایران را بنگرید
توران ولی مراد در گفتگو با ایسنا: تصویب مبارک لایحه تامین امنیت زنان/ گرفتاری با دو جریان نفوذ مردم در انتخابات بعدی مجلس به مخالفین رفع ظلم از زنان رای ندهند http://isna.ir/xdNFWG http://iranzanan.com/?p=3773 @iranzanan
توران ولی مراد: 🌱 برابری انسان ها از هر رنگ و نژاد (اصول ۱۹ و۲۰ قانون اساسی) مغایرتی با تعیین جریمه برای قانون شکن ندارد. 🌱 لازم نیست حقوقدان باشی تا این منطق را متوجه شوی. ولی برای داشتن درک سیاسی لازم است توان تحلیل سیاسی داشته باشی 🌱 قانون حجاب ذیل قانون اساسی نوشته شده و آیین نامه های اجرایی و مقررات مصوب دستگاه ها و دولت که جهت عملیاتی کردن قانون تهیه می شوند جایگاه قانونی دارند 🌱 منع از دریافت امکانات و خدمات متعلق به جامعه و عموم ابتدائی ترین جریمه برای قانونشکن است، همانگونه که محرومیت و زندان وسیله تنبه مجرم است. قانون شکن در ملاء عام محکوم است در دادگاه مردم. 🌱 خانمی که با عدم رعایت حجاب جذابیت های جنسی زنان را به نمایش می گذارد با معرفی زنان به عنوان ابزار تلذذ جنسی با تایید مردسالاری به کرامت و حایگاه انسانی زنان خیانت می کند. @iranzanan
🌱داستان کوتاه: "نوزادم، گوسفندم، مادربزرگ، خودم و اهالی روستای پایین محل" ☘️نوشته: توران ولی مراد ☘️مرداد۱۳۸۴ منتشر شده در صفحه ادبیات کیهان۱۳۸۴ در لینک زیر بخوانید: http://iranzanan.com/3781/
🔸سلسله نشست‌های *اَفرا* 🔹موضوع: نقد و بررسی محدودیت‌های اجتماعی زنان از سیاست‌گذاری تا فعالیت های آن ها 3⃣ *نشست سوم* 💠باحضور: _ حکیمه فریزاده؛ مدیرعامل مرکز نوآوری مانا _فرشته ولی مراد؛ مدیر شبکه ایران زنان 📆 | زمان: یکشنبه‌ ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ • ساعت ۱۵ الی ۱۷ 🏘| مکان: دانشگاه شهید‌بهشتی ؛ کافه بهشت ⭕️ورود برای عموم آزاد می‌باشد. Ĝ🌱| *اَفرا* 🌐| *@afra_sbu* @iranzanan
هدایت شده از محسن قنبریان
دختر و خدا! • مشرکان "فرشتگانِ آسمان" را "دخترانِ خدا" می خواندند! اما "دخترانِ زمین" را "بنده خدا" هم نمی دیدند! دخترکان یا در دخترکُشی می مردند یا در ضعف و زبونی نگه داشته می شدند که حتی از گرفتن حقوق اولیه شان عاجز بودند (وَهُوَ فِي الْخِصَامِ غَيْرُ مُبِينٍ)! • در فرهنگ مردسالار و پسرپرور، در واقع این خدا بود که زمین خورده بود؛ که "مدبّرات امر"ش، دختر خوانده می شدند! مظلومیت "دختر" و "خدا" با هم پیوند داشت! "دختر" برای "خدای دختران"؛ خدای "مردسالاران" هم "هوی" بود: "مَنِ اتَّخَذَ إِلَٰهَهُ هَوَاهُ "! اشتباه نکن این خدای زمینی، مونث را دختر خود نمی خواست، خود می خواست! خدا هم این تقسیم ناعادلانه شان را به رخ شان کشید: تِلْكَ إِذًا قِسْمَةٌ ضِيزَىٰ! اگر خدا محترم می شد، دختر هم؛ دختر عزیز می شد خدا هم! • خدا باید کاری می کرد! با جاهلیت چه بحث فلسفی کند؟! چگونه بفهماند خودش "لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ" است و فرشتگان هم "مجرد از ماده" اند و دختر و پسر ندارند؟! برای "متعمّقون"، چیزهایی گفت؛ حالا باید ذهن ها درباره دختر هم عوض می شد! خدا، "دختر پروری" کرد! قبل تر شروع کرده بود و حالا گزارش کار به جاهلیت می داد! • وقتی همه منتظر "پسرِ مسیحایی" بودند، نذر مادری (لَكَ مَا فِي بَطْنِي) را "برای خود"، "قبولِ حَسَن" کرد! اما او را "دختر" خواست! در سورپرایز تولد، وقتی مادر از دختر بودن کودکش تعجب کرد، گفت: "لَيْسَ الذَّكَرُ كَالْأُنْثَىٰ"! پسر مثل دختر نیست! (نفرمود: دختر مثل پسر نیست!) • خداوند "دخترِ برای خود" را (مُحرّر) می خواست نه "زاد و کالا"! پس بجای "يُنَشَّأُ فِي الْحِلْيَةِ" او را "أَنْبَتَهَا نَبَاتًا حَسَنًا" داد! فرقها دارند "نشو" با "نبات"... فاصله ها دارند "حلیه"(زیورهای عارضی) با "حُسن"(زیبایی ذاتی)...! "دخترِ برای خدا"، هم سنخ و هم سخن فرشتگان شد؛ فرشتگان، دختر نشدند اما دختران، فرشته شدند! از میوه های بهشت خورد! تو بگو اینبار "آدم"، بهشت بر زمین آورد! • "دخترِ برای خدا" حالا دیگر در "نزاع لفظی"(خصام) ، "بی زبان و عاجز" (غیر مبین) نبود! نباتش به آنجا رسید که "بیانی" رساتر از "زبان" هم میوه داد! در مخاصمه یهود لجوج علیه او و زیر سیل تهمت ها، "صبیّ در مهدش" بر پاکی او شهادت داد! مخاصمه اینقدر "بیّن" و معجزه بود که گروهی از آنسو افتاده، مولودش را "پسر خدا" خواندند! و اینبار خدا پسردار شد!!! • و خداوند این "دخترپروری" را بارها در تاریخ تکرار کرد! مریم(س)، فاطمه(س)، زینب(س)، معصومه(س) و...! ...هرجا که مظلوم می شد یا به دختران ظلم می شد! اصلا هروقت احتجاجِ مهم و خصامِ سرنوشت سازی داشت، از قبل "برای خود"، "دختری" را "أَنْبَتَهَا نَبَاتًا حَسَنًا" می داد! بجای نشو در جلوه و زینت، رشد در حُسن و زیبایی کند! برای موقف سقیفه، موقف عاشورا، موقف عفریت مستکبر، موقف آخر الزمان... خدا با دختر از مظلومیت ها درآمد و درآورد! 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۲/۲/۳۰ ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ایران، بهشت برهنه گرایان! 🔻 بنظر شما با تصویب لایحه جدید عفاف و‌حجاب، در بدترین حالت، چه اتفاقی برای فردی که با وضعیتی زننده مثلا با لباس شنا، در خیابان حاضر شود خواهد افتاد؟! 🔹کمی با ابعاد عجیب و غریب لایحه جدید عفاف و‌ حجاب آشنا بشید و در نهایت به این پرسش پاسخ بدید: آبی از این قوه و دولت و مجلس برای خانواده و زن گرم میشه؟ یا اصلا اراده موثری در این‌ها برای جلوگیری از غرق شدن مملکت در منجلاب اباحه گری جنسی سرمایه داری مرد سالار هست؟؟ عضویت: https://eitaa.com/joinchat/3260219638C2be0324dcb
هدایت شده از ریحانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 امام(ره) نقش زنان را فهمید 🔹حضرت آیت‌الله خامنه‌ای:👇 🔺امام نقش زنان را فهمید؛ والّا بودند بزرگانی از علما که ما با اینها بگومگو داشتیم، که اصلاً زنها در تظاهرات شرکت بکنند یا نکنند! آنها میگفتند زنها در تظاهرات شرکت نکنند. 🔺آن حصار محکمی که انسان به او تکیه میداد، خاطرجمع میشد، تا بتواند در مقابل اینجور نظراتی که از مراکز مهمی هم ارائه میشد، بایستد، حصار رأی امام و فکر امام و عزم امام بود. رحمت خدای متعال تا ابدالآبدین بر این مرد بزرگ باد. 🏴  ۱۳۹۰/۱۰/۱۴ 🌱 @Khamenei_Reyhaneh
جامعه و امتناع «خودبودن» نقدی بر سخنان اخیر دکتر خدایاری درباره حجاب دکتر ابوالفضل اقبالی اخیرا دکتر خدایاری‌فرد استاد روانشناسی در شیراز اظهاراتی را علیه حجاب مطرح کرده‌اند که کلیپ آن در فضای مجازی منتشر گردید. یکی از نکاتی که ایشان مطرح کرده‌اند این است که افراد اعم از محجبه و بی‌حجاب با پوشش اختیاری دارند هویت حقیقی و اصیل خود را نشان می‌دهند و این به نفع سلامت روان جامعه است. اما الزام به حجاب باعث اختلال در سلامت جامعه می‌گردد زیرا مانع «خودبودن» افراد می‌گردد. این یادداشت پاسخی به این سخن ایشان است. بحثی که ایشان مطرح نمودند گرته‌برداری ناقصی از نظریه‌ی «تفرّد»(Individuation) کارل یونگ روانشناس معروف است که ناظر به تبیین مراحل رشد و کسب استقلال هویتی افراد است که از رهگذر ایجاد تعادل میان ویژگی‌های مثبت و منفی و نیروهای متضاد وجود خود فرد محقق می‌گردد. نظریه تفرد یونگ به بیان ساده این است که فرد وقتی به استقلال هویتی دست می‌یابد که «خودبودن» خود را با تمام نیروهای و ویژگی‌های متعارض وجود خودش بپذیرد. حال این نظریه را با سخن دکتر خدایاری فرد مقایسه کنید! دکتر خدایاری می‌گویند جامعه باید تفرّد و خودبودن افراد را به رسمیت بشناسد! در حالی که یک اصل بدیهی در زندگی اجتماعی وجود دارد و آن هم لزوم سازگاری افراد با قوانین و هنجارهای اجتماعی است. حتی اگر لازمه این سازگاری، عدول از برخی ترجیحات، خواسته‌ها و انتخاب‌های فردی باشد. زیرا اساسا زندگی اجتماعی از رهگذر پذیرش واقعیت‌های فرافردی همچون قانون، هنجار، اخلاق و... به‌عنوان میانجی میان هویت‌های فردی افراد قابل تحقق است. جامعه تا جایی که ممکن است تفرّد و استقلال هویتی افراد را به رسمیت شناخته و تکثر وضعیت افراد را می‌پذیرد. اما قرار نیست دامنه این پذیرش به وجود تعارض میان فرد و دیگر افراد جامعه یا تزاحم میان وضعیت فرد و ساختارهای اجتماعی منجر گردد. اساسا تمدن و فرهنگ یعنی لجام زدن بر برخی تمنیّاتِ فردگرایانه! در حالیکه دکتر خدایاری برخلاف این اصل بدیهی دارد به جامعه و قانون توصیه به تمکین در مقابل خواهش‌های فردی می‌کند! اقتضاء این سخن، رواداریِ منفعلانه‌ی جامعه در برابر تفرّدهای متکثر جامعه است که نتیجه‌ای جز بی‌هنجاری و آنومی اجتماعی در بر نخواهد داشت. اگر بنا بر تمکین جامعه در برابر وضعیت‌های حقیقی افراد باشد، برای یک عده‌ای مقررات اداری، برای عده‌ای دیگر قوانین راهنمایی و رانندگی و برای برخی دیگر آیین‌نامه‌های آموزشی مانع تحقق فردیّت و خودبون‌شان است. در چنین وضعیتی که آقای دکتر خدایاری تجویز می‌کنند، آیا اساسا امکان زندگی اجتماعی وجود دارد؟ این پرسش از دکتر خدایاری وقتی پیچیده‌تر می‌شود که متوجه تسلط رسانه‌ها و نفوذ آنها در انعطاف‌بخشی به وضعیت‌های متکثر انسانی در عصر امروز باشیم. ما امروز بیش از هر زمانی با پدیده «تفرّد سیّال» مواجه هستیم. هویت‌های فردی در عصر مدرن و پست مدرن تحولات پرشتابی را تجربه می‌کنند و سیّالیت بی‌سابقه‌ای را نسبت به جوامع پیشین دارند. تمکین جامعه در برابر چنین وضعیتِ متکثر و منعطفی یک نتیجه بیشتر ندارد و آن هم زوال جامعه و فرهنگ است. https://eitaa.com/eqbali62
🔸🔸 «رسانه نخبگانی بانوان» برگزار می‌کند سلسله‌ نشست‌های مجازی پیرامون لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب 🔻 نقد و بررسی لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب سرکار خانم فخری ملک‌محمد؛ قاضی بازنشسته، وکیل پایه یک دادگستری، نویسنده و پژوهشگر 🔻 نوع نگرش به هویت زن در چهار دهه‌ی انقلاب اسلامی و تاثیر آن در مسئله حجاب سرکار خانم توران ولی‌مراد؛ دانش‌آموخته جامعه‌شناسی، مدیر شبکه ایران زنان 🔻دبیر نشست: سرکار خانم الهه‌سادات شفیعی پژوهشگر حوزه زنان 🔸🔸 زمان: پنج‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱ الی ۲۲:۳۰ 🔸🔸 لینک ورود به نشست مجازی: https://www.skyroom.online/ch/rnb1402/rnb https://eitaa.com/rnb1402
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸🔸 تعارض زن تراز انقلاب اسلامی و زن بار آمده در صحنه عمل نظام اسلامی 🔻 خانم ولی‌مراد، مدیر شبکه ایران زنان با اشاره به تعارض بین زن تراز انقلاب اسلامی و زن نظام اسلامی در صحنه عمل، گفت: دست آقایان جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب درد نکند که در حوزه زنان به یک نقطه رسیدند و آن هم نگاه ابزاری و جنسی نسبت به زن. دولت‌ها و مجلس‌ها همه با هم و دست به دست هم برای رفع مشکلات زنان و خانواده کاری نکرده‌اند و زن را با عرض معذرت موجودی معرفی می‌کنند که عقلش ناقص است، نمی‌فهمد، نمی‌داند و نمی‌تواند. محتاج قیم و نفقه بگیر و صدقه بگیر است. این خروجی عملکرد چهار دهه حکمرانی است. 🔸🔸 زن تراز انقلاب اسلامی آگاه، انتخاب‌گر و تصمیم‌ساز است 🔻 وی افزود: زن مسلمان هویت خودش را با انقلاب اسلامی، بازسازی و بازیافت کرد. زنی که به شرایط خودش و شرایط زمان آگاه است و در صحنه است. انتخابگر است. تصمیم‌گیر است. بعد در تداومش عزیزتر از خودش یعنی فرزندش را برای این انقلاب می‌دهد و به جنگ می‌فرستد. @rnb1402
5.mp3
5.3M
🔸🔸 انقلاب گرفتار دو جریان نفوذ فکری 🔻 خانم ولی‌مراد با اشاره به تحجر و غرب‌گرایی گفت: نظام برآمده از انقلاب اسلامی گرفتار دو جریان نفوذ فکری است که یکی به اسم اسلام متحجر است و همخوانی با نگاه انقلاب اسلامی به زن ندارد. یکی دیگر وقتی دیده به اسم اسلام راه را باز نمی‌کنند و تعطیل هستند، در دامن غرب سقوط کرده است. این دو جریان فکری در همه جا نفوذ دارند. در قانون نویسی و دولت و مطالعات زنان دانشگاه‌ها و حوزه و مسلط هستند، ولی آن چیزی که این وسط آسیب خورده است، زنان در نظام اسلامی هستند. جایگاه زن در این نظام گرفتار تعارض است. خروجی این تعارض، اعتراض پارسال است. @rnb1402
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸🔸 تنزل جایگاه پلیس و ندیدن جایگاه مردم در لایحه 🔻 خانم ولی مراد در پایان این نشست ابراز داشت: در ارتباط با نگرش نسبت به زنان ما می‌خواهیم خانواده ارام و شاد و سالم داشته باشیم، جوانان ازدواج کنند، فرزنداوری داشته باشند و جامعه عفیف داشته باشیم. باید بستر این‌ها فراهم شود. شما وقتی 15 میلیون مجرد دارید خب معلوم است در خیابان و پارک و پاساژ و مرکز خرید و فروش با آسیب مواجه هستید. پس من همچنان به عنوان ریشه به نگرش نسبت به زن نگاه می‌کنم و رفع تبعیض‌ها از زنان مبتنی بر نگرش انقلاب اسلامی و خوانش انقلاب اسلامی را راهگشا می‌دانم. @rnb1402
هدایت شده از نوشته‌ها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حضرت امام خمینی رحمت الله علیه ۷ تیر ۱۳۵۸: 🔸اسلام جلوی شهوات را می‌گیرد. اسلام نمی‌گذارد که لخت بروند توی این دریاها شنا کنند. «پوستشان را می‌کند!» با زنها لخت بروند آنجا، و بعد زنها لخت بیایند توی شهرها! مثل کارهایی که در زمان طاغوت می‌شد. همچو کاری اگر بشود، پوستشان را مردم می‌کنند. 🔹مسلمانند مردم. نمی‌گذارند زنها و مردها با هم داخل هم بشوند و توی دریا بریزند و به جان هم بیفتند. «تمدن» اینها این است! اینها از تمدن این را می‌خواهند. اینها از آزادی این را می‌خواهند! 🔸آزادی غربی می‌خواهند. و آن این است زن و مرد با هم لخت بشوند و بروند توی دریا [یا] بروند توی - نمی‌دانم - جاهای دیگر شنا کنند! این تمدنی است که آقایان می‌خواهند! این تمدنی است که در رژیم سابق تحمیل بر مملکت ما شد، که بعد از اینکه می‌رفتند زن و مرد در دریا، زنها همان طور لخت و همان طور لخت می‌آمدند توی شهر! مردم هم جرأت نمی‌کردند حرف بزنند. @zananegiii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه کسی در ایران بعد از انقلاب متهم ردیف اول بی حجابی امروزی است؟ مصرف کننده‌ی بی حجابی یا طراح و برنامه ریز و بستر ساز بی حجابی؟ @aghaeimohsen
🍀🌿معاونت امور زنان و خانواده و رفع مشکلات زنان و خانواده ها http://iranzanan.com/3787/ در این ایام مبارک که همه به سوی خداوند روی می آورند و از حق الناس حلالیت می‌طلبند و در آستانه روز عرفه لازم می دانم برخی از موارد گذشته را اصلاح کنم: گفته هایی در ارتباط با معاونت زنان از من در رسانه ها منتشر شده که به جهت رفع شبهه و ابهامات و جلو گیری ازبرداشت ناصحیح توضیحاتی لازم است. این که گفته ام خانم دکتر خزعلی خانم جلسه ای بوده اند، به دلیل ضعف اطلاعات من بوده است. چرا که گفته شده بود ایشان در امور زنان سازمان حج هستند برداشت من این بود که ایشان در بخش روحانیون و معین های کاروان ها هستند که به سوالات شرعی زائران پاسخ می دهند ولی بعد متوجه شدم که ایشان در معاونت بین الملل مدیریت خانم های زباندان را داشته اند و کارشان در راستای تبیین جایگاه زن ایرانی برای مخاطبان خارجی و به زبان های مختلف بوده است. ما در مقابل خداوند مسول هستیم و از این رو موظف به رفع شبهه ای هستم که ایجاد کردم. بدین وسیله از ایشان عذرخواهی می کنم. در مورد برخی دیگر از گفته هایم مبنی بر این که معاونت پولپاشی می کند به هیچ وجه معنا و منظور این نبوده که از بودجه سوء استفاده شده و در جهت بهره برداری شخصی خرج می شوند. بلکه منظورم صرف بودجه در راستای انجام کارهایی است که من معتقد بودم با "ماموریتی " که برای معاونت باید تعریف شود ، سازگار نیست . البته اطلاعات من بیشتر مربوط به دولت های قبل بود که با گروههای خاصی قرار داد می بستند لذا بدین وسیله اعلام می کنم که اصلا منظور حیف و میل کردن بودجه نبوده است. همچنین آنچه در مورد ستاد ملی زن و خانواده گفته‌ام که مسکوت مانده و کاری انجام نشده هرگز نفی فعالیتهای این معاونت در فعال نمودن این ستاد نبوده و جای تقدیر دارد که این ستاد دو بار در یک سال به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل شده و ۶ مصوبه داشته است . منظور از مسکوت بودن ستاد که در گفته های من آمده ضعف در اجرا و کند پیش رفتن مصوبات است که البته ارتباطی به معاونت امور زنان به عنوان دبیر ستاد ندارد. طرح ها از طریق کمیته ها به ستاد می آیند و منظور من سامان گرفتن ستاد ا ست به گونه ای که معاونین وزریر و وزرا در میانه راه راهیابی طرح ها به ستاد قرار گیرند تا در کشور طرح های ملی انجام گیرد. و به خوبی میدانم که این تعامل با ستاد در اختیار معاونت نیست و مسولیت بالاتر و عزم هیات دولت را می خواهد تا ساختار ستاد را تقویت کند. این ضعف مانع شکل گیری و عملیاتی شدن طرح های ملی است که وزارتخانه ها باید در آن فعال باشند. همین ضعف باعث شد که دولت یازدهم نه تنها مصوبات قبل را اجرایی نکند بلکه هیچ جلسه ستاد هم تشکیل نشود. دولت دوازدهم هم دو جلسه با عدم حضور اکثریت اعضای ستاد با هدف عملیاتی کردن یک طرح مورد نظر تشکیل داد و یک جلسه در خاتمه کار دولت تشکیل داد که نمی توانست کاری از پیش ببرد. موارد دیگری هم در سخنان سابق من بود که برخی مطابق با واقعیت نبوده امیدوارم در آینده بتوانم آن را جبران کنم لذا بدین وسیله از خانم دکتر خزعلی حلالیت می‌طلبم امیدواریم تلاش های مستمر و فعالیت از سر تعهد و دلسوزی در کار سرکار خانم خزعلی ، آینده بهتری را برای این معاونت رقم زند و آرزوی موفقیت ایشان در انجام طرح های ملی را داریم. توران ولی مراد 5 تیر 1402
26.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | پاد: سال‌ها در بسیاری از موضوعات دچار یک بیماری مزمن بودیم ▫️نخستین جلسه از سلسله نشست‌های هم‌اندیشی کنشگران در پیگیری حقوق مادی و معنوی زنان با حضور «سکینه سادات پاد» دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی و ۲۰ تن از کنشگران حوزه زنان برگزار شد. ▫️پاد، دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی در این نشست گفت که سال‌ها در بسیاری از موضوعات دچار یک بیماری مزمن بودیم که توسط مسئولان قبلی انکار می‌شد اما در صدد هستیم با توجه به ظرفیت قانونی دولت، حل این مسائل را تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری کنیم. 🔗حقوق و آزادی‌های اجتماعی
35.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | یک فعال حوزه زنان: گفتمان انقلاب اسلامی زن را مطالبه‌گر می‌داند توران ولی مراد، مدیر شبکه ایران زنان: ▫️گفتمان انقلاب اسلامی زن را مطالبه‌گر و ناظر به مسائل روز، موضوعات فرهنگی و اجتماعی می‌داند و زن رأی می‌دهد و رئیس جمهور و اعضای خبرگان را تعیین‌می‌کند و این نشانگر نقش پررنگ زنان در جمهوری اسلامی است.   🔗حقوق و آزادی‌های اجتماعی
باسلام از صاحب نظران و علاقمندان به حوزه زنان و خانواده دعوت می شود از طریق لینک زیر به کانال شبکه ایران زنان وارد شوند. https://eitaa.com/iranzanan
هدایت شده از Sarasadat pad
35.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 یک فعال حوزه زنان: گفتمان انقلاب اسلامی زن را مطالبه‌گر می‌داند توران ولی مراد، مدیر شبکه ایران زنان: ▫️گفتمان انقلاب اسلامی زن را مطالبه‌گر و ناظر به مسائل روز، موضوعات فرهنگی و اجتماعی می‌داند و زن رأی می‌دهد و رئیس جمهور و اعضای خبرگان را تعیین‌می‌کند و این نشانگر نقش پررنگ زنان در جمهوری اسلامی است.   حقوق و آزادی‌های اجتماعی ریاست جمهوری در تلگرام حقوق و آزادی‌های اجتماعی ریاست جمهوری در ایتا Sarasadat pad