eitaa logo
وایپ
1.3هزار دنبال‌کننده
426 عکس
82 ویدیو
0 فایل
##گروه مستقل## تمامی مطالب کانال و سایت تولیدی گروه روبش است. ارتباط با مدیر @W_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 تناقضات ذهنی و دورویی در کودکان درصورت بی‌تدبیری شبکه پویا 🎥 زمان زیادی از پخش چندباره‌ی سریال «گاندو» از شبکه‌ی «آی فیلم» نمی‌گذرد! فیلمی که بخاطر جذابیت و ارزش‌مداری جایگاه ویژه‌ای در خانواده‌های ایرانیِ پایبند به ارزش‌های ملی‌‌ مذهبی پیدا کرد، تا آنجا که فرزندان کوچک هم پا به پای والدین نشستند و آن را تماشا کردند و حتی نسبت به برخی از بازیگران عُلقه یافتند.
❓ناگهان دخترکان ده، یازده ساله سوالات‌شان تغییر کرد: «مگه ممکنه رسول، مذهبی نباشه!؟» «من تو فضای مجازی دیدم که اون بازیگره سیگار می‌کشید، امکان نداره! تو گاندو مامور بودا!!» «چرا خانما تو فیلما چادر دارن اما عکسای بی‌حجاب هم دارن!؟» ⁉️ چه پاسخی باید داده می‌شد؟! اینکه بازیگر، کارش ایفای نقش است، آن‌ها را قانع نمی‌کرد، چون توان فهم آن را در این سطح نداشتند که چطور کسی که در زندگی واقعی، اقدام به ضدارزش‌های عرفی می‌کند، می‌تواند در فیلم، یک فرد پایبند باشد؟! دیگر اینکه بازیگر، انتخاب می‌کند که برای پول، شهرت و یا حتی علاقه به کارش، تابع قواعدی باشد که برایش تعیین می‌شود، برای آن‌ها که در سن جسارت هستند و آزادی از پول و شهرت و... خاص سن‌شان است، قانع‌کننده نبود. ❗️خلاصه دچار تناقضی شده‌اند که هنوز هم با آن درگیرند. 🔻باتوجه به نکات گفته شده، شبکه پویا و نهال باید دقت ویژه‌ای در این موضوعات داشته باشند و اقدامی نکنند که سبب شود کودکانی که هنوز پختگی مواجهه با تناقضات حوزه‌های عملکردی افراد را ندارند، درگیر چنین موضوعاتی بشوند. این شبکه با توجه به استعدادهای فراوان کودکان و نوجوانان، قطعا می‌تواند از افرادی استفاده کند که به قوانین عرفی‌ مذهبی پایبند بوده و در رسانه‌ی ملی و فضای مجازی‌شان که آیینه‌ی زندگی واقعی‌شان است، دارای ثبات رفتاری باشند. 🔻بی‌توجهی به این موضوع، برای مخاطبینی که هنوز توان درک آن را ندارند، موجب ایجاد چالشی مهم و تناقضات ذهنی می‌شود. 🔻همچنین در فراپیام خود، به این تفکر دامن می‌زند که پایبندی به ارزش‌ها تنها در حوزه‌ی کاری مهم است و برای رسیدن به آرزوهایی چون شهرت، ثروت و... می‌توان دورو بود. 🔻رسانه‌ی ملی، باید پاسدار ارزش‌ها باشد نه آنکه خودش از تناقضات جامعه‌ی رها، متاثر باشد! ثبات رفتاری مجریان و بازیگرانی که به‌طور خاص برای کودکان برنامه می‌سازند، سبب ایجاد امنیت روانی و فکری برای مخاطبین کودک می‌شود، موضوع مهمی که غفلت از آن عواقب سختی خواهد داشت. کودکان به اندازه‌ی کافی در مدرسه و جامعه‌ی واقعی و فضای مجازی با این تناقضات درگیر هستند. اگر رسانه‌ی ملی به آن دامن بزند، غوغایی خواهد شد که مصداق این جمله است: از طلا بودن پشیمان گشته‌ایم، مرحمت فرموده ما را مس کنید. 📝زهرا خندان 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
♨️شگرد تبلیغاتی خواننده مستهجن لس‌آنجلسی نشر اخبار دروغ است 🔻ساسان یافته معروف به ساسی خواننده مستهجنی است که بارها ثابت کرده با گروه پشت صحنه و حامیانش که دنباله‌ی «ابی» خواننده مفنگی لس‌آنجلسی و رادیو جوان هستند دست به هر کاری برای تبلیغات می‌زنند. تبلیغاتی سازمان یافته و فکر شده که غالبا از درگاه رسانه‌های داخل ایران به انتشار گسترده می‌رسد.
🔻از جدیدترین تبلیغات دروغ آنان، انتشار ویدیویی ساختگی از داریوش فرضیایی بود که ساسی مانکن ادعا کرد با عمو پورنگ لایو (پخش زنده) گذاشته و او قرار است در کنسرت آتی او در استانبول حضور یابد! 🔻پس از آن داریوش فرضیایی دروغ او را برملا کرد و گفت کارهای مهمتری از صحبت با این فرد مستهجن دارد اما در هر صورت با ضریب دادن رسانه‌ها به این خبر دروغ، خواسته وی عملی شده بود! 🔻پس از آن، نمایه‌ای تبلیغاتی از این خواننده با شکل و شمایل زمان قاجار و گریم‌های ناصرالدین شاه قاجار و امیرکبیر منتشر شد که این اتفاق با اعدام «علی‌محمد باب»؛ بنیانگذار بهائیت همزمان شد. اما این شگرد مؤثر نیفتاد و انتشار گسترده‌ای نیافت. 🔻آخرین خبر تبلیغاتی این خواننده لس‌آنجلسی با همکاری خبرنگار بد سابقه‌ای است که انتشار اخبار زرد و جهت‌دار وی تمامی نداد! در طی روزهای گذشته خبری مبنی بر حضور این خواننده در مسقط عمان و احتمال دستگیری و استرداد او به ایران منتشر شد که به نظر می‌رسد حواشی مربوط به آن خبر یک شگرد تبلیغاتی کثیف دیگر بود. با توجه به بررسی‌های صورت گرفته تنها احتمال می‌رود لغو کنسرت وی در مسقط صحت داشته باشد و هیچ‌یک از اخبار شامل؛ حضور او در مسقط، لغو کنسرت و دستگیری او به واسطه ایران و بازگشت لحظه نودی وی به اروپا تائید نشده است. یکی از نزدیکان ساسی مانکن تنها لغو کنسرت او را تأیید کرده و گفته در آلمان حضور دارد. علاوه‌بر این رسانه‌های رسمی نیز این خبر را تأیید نکردند. در صورتی که حتی با فرض صحت این اتفاقات و تصمیم بر رسانه‌ای نشدن آن در رسانه‌های رسمی نیز، پای این اخبار به فضای مجازی باز شد! 🔻آنچه از بررسی رفتارها و عملکرد او و گروهش بر می‌آید، چینش عملیاتیِ دقیق و انکار ناپذیر مبتنی بر افکار شیطانی است! این مهم از رصد فضای داخل ایران و تبلیغات تا انتخاب اشعار، موسیقی و گریم و.. را دربر دارد. 🔻اعمال شیطانی این گروه در برهه‌ای از زمان به ثمر نشست اما با گذشت زمان و حصول پختگی و افزایش هوشمندی رسانه‌ها و افرادی که به انتشار و تحلیل اخبار مرتبط با ساسی می‌پرداختند، افول یافت. در حال حاضر نیز لازم است سطح پختگی و عملکرد هیجانی رسانه‌ها ارتقای بیشتری یابد و منطبق با برنامه‌ریزی و خواسته این افراد پیش‌ نرود تا افولی که آغاز شده با سرعت بیشتری پیش رود. 🔻ادعای افول این فرد گزاف نیست چرا که اخیرا تنها در همراه کردن همسان‌های خود موفق شد و همراهی اقشار عموم جامعه کاهش چشمگیری نسبت به گذشته داشت. بنابراین باید مدیریت فضا ادامه یابد تا زمانی که این افراد و شیاطین پشت صحنه وی کاملا حذف شوند. 📝سيدعماد جلیلی 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
📌سنجرخان؛ نمایشی قابل قبول از یک قهرمان 🔰رسانه‌ی تراز انقلاب اسلامی، باید همواره درصدد باشد تا برخلاف فضای حاکم بر صنعت قهرمان‌سازیِ فانتزیِ غرب، قهرمانان واقعی را برای عموم به تصویر بکشد؛ الگوهای واقعی که به مخاطب حس سلحشوری و افتخار را القا کنند.
🔰ضرورتی که در حوادث فتنه‌ی سال گذشته و سوءاستفاده از برخی مردم کردستان جای خالی‌اش بسیار حس شد. 🔰امروز رسانه ملی به سراغ یک قهرمان از صدها قهرمان کُرد رفته است. "سنجرخان وزیری"؛ هم دوره‌ی میرزاکوچک خان، مردی که در برابر استبداد خوانین ظالم و حتی رضاخان و استعمارگران روس می‌ایستد و سرانجام در این مسیر فدا می‌شود. 🔰سریال، صحنه هایی ناب از جنگاوری و رزم مردم کردستان را به تصویر می‌کشد؛ تصویری که رضاخان را مایوسانه به تهران برمی‌گرداند و فرمانده روس را یک مغلوب تمام عیار در برابر اتحاد خوانین محلی هم‌پیمان سنجرخان نشان می‌دهد؛ همچنین افراد زبون، خودفروخته و حسودی در نقش‌های مختلف از سودابه و اسد گرفته تا آصف و شریف‌الدوله و خلیل که بخشی از تاریخ آموزنده نه‌چندان دور ماست را به تصویر می‌کشد. 🔰"سنجرخان" نه افسانه جومونگ است و نه یانگوم و نه سایر سریال‌های رنگارنگ افسانه‌ای کره‌ای... بلکه تصویری‌ست از داستان واقعی رشادت ایرانی. 🔰صد افسوس در مقابل داستان‌پردازی زیبای سریال‌های کره‌ای که افسانه‌های خود را با صحنه‌پردازی و داستان‌سرایی به صورت باورپذیر به خورد مخاطب می‌دهند، هنوز سریال‌های ما دستمایه‌های داستانی نغز خود را دست‌ِ کم می‌گیرند و آن‌چنان که باید و شاید مورد پردازش قرار نمی‌دهند. 🔰چه خوب می‌شد اگر در این سریال از گویش زیبای کردی استفاده می‌شد، چند بازیگر اصلی زبده‌تر انتخاب می‌شدند و کمی رنگ به صحنه‌ها می‌پاشیدند. 🔰با این حال کار محمدحسین لطیفی و گروه سازنده "سنجرخان" با وجود ضعف‌های موردی، قابل تحسین است. چه در به نمایش درآوردن غنای فرهنگی کردستان و چه نمایش غیرت و فداکاری اهالی این خطه. امیدواریم این آغازی باشد بر معرفی قهرمان‌های سایر اقوام و بازنمایی هنرمندانه هویت ارزشمند ایرانی. 📝عالیه بهرام‌زاد 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
🔴غلبه حاشیه بر متن در انتقادات علیه هفت سر اژدها! 🔸بعد از پیروزی انقلاب، سعی داشتند با کودتا و جنگ تحمیلی و...، این درخت نازک و کوچک را از جا بکنند، غافل از آنکه این درختِ به ظاهر کوچک، ریشه‌ای هزار و اَندی ساله دارد و در زمین غنی ایران زمین تغذیه شده است.
🔸با قد کشیدن این درخت، کم‌کم آفت‌های زمین خود را نشان داد. گفتگوی تمدن‌ها و فرهنگ باز و عریان به بعضی از شاخه‌ها آسیب زد و بخشی از شکوفه‌ها را از بین برد. برای نابودی درخت باید از ترکیب راهبردها استفاده کنند، هم فرهنگ را عریان کنند و هم اقتصاد را سرمایه‌داری، اتحاد ملی را نشانه بروند و ناامیدی را در دل‌ها بپرورانند. اکثر این راهبردها را می‌توان در مجموعه «هفت‌سر اژدها» به تماشا نشست؛ سریالی که دست روی نقطه‌ی حساسی گذاشته که سبب می‌شود سطح تحلیل‌ افراد عادی از فضای پیچیده‌ی اقتصاد، آقازاده، قوه قضاییه، فساد سیستماتیک، قدرت رسانه و... تغییر کند. 🔸انتقاد به این مجموعه تنها با گذشت چند قسمت، شایسته نیست؛ لذا این نقد را اجمالا در حد این تعداد ببینید. برای نقد فیلم‌نامه بهتر است از این جمله که قاضی رضائی در جواب پسرش داد، استفاده کنیم: «اصل همه فاسدن، جسارت برخورد و مقابله با فساد رو می‌گیره و مردم رو ناامید می‌کنه» این جمله، نشان از «عمق بینشی» و «هدف درست» این فیلم‌نامه تا به اینجای کار دارد. این دست جملات و توجه همزمان به ابعاد مختلف زندگی از مواردی‌ست که با توجه به آن می‌توان به روند درست فیلم‌نامه پی برد. 🔸در نقد شخص کارگردان در استفاده از برخی مظاهر که شاید الزامی نداشته باشد مانند نمایش استعمال سیگار، ناخن‌های کاشت، لباس‌ تنگ و... باید به نیت ایشان نظری انداخت که در مجموع با توجه به عقبه‌ی کاری و اظهارات ابوالقاسم طالبی، به نظر می‌رسد نیت‌شان تنها به تصویر کشیدن واقعیت کثیف این جماعت و ابزاری برای نمایش شخصیت‌های منفی است. 🔸از طرفی باید دید نمایش این سکانس‌ها با سنت مطابقت دارد یا خیر؟ با توجه به زمان پخش برنامه، مخاطب عام است و نوجوانان و بعضا کودکان در حال تماشا هستند لذا نمایش مکرر پک زدن به سیگار، شایسته نیست حتی اگر از جانب شخصیت‌های منفی مجموعه باشد. با نشان دادن هاله‌ی دود، بیننده به هدف پی می‌برد؛ یا شاید نیازی به نمایش طولانی پیست اسکیت بانوان احساس نمی‌شد و پوشش برخی از بازیگران نیز شاید می‌توانست بهتر باشد. 🔸بنابراین این مجموعه در فیلم‌نامه و نیت شخص کارگردان نمره‌ی کامل می‌گیرد، اما همانطور که ذکر شد درمورد نمایش برخی اعمال و پوشش‌ها می‌توانست بهتر عمل کند و با اغماض از ضعف در بعضی بازی‌ها و طراحی لباس می‌توان گفت کفه به نفع نمایش این مجموعه در رسانه‌ی ملی است زیرا با کشش فیلم‌نامه، محتواهای بسیار دقیق، تازه‌ و جدی به مخاطب انتقال داده می‌شود. 🔸انتقادات بسیار زیاد این روزها بیشتر مشابه‌ هجمه‌های غیرمنصفانه‌ی هیجانی و زودهنگام است که یا از روی سطحی بودن نگاه منتقدین است یا به‌خاطر حمله به موضوع ناب این سریال است که خائنین را ناامید می‌سازد. دلیل هر چه باشد، شایسته نیست با کارگردان معلوم‌الحال و دغدغه‌مند و خوش‌نیتی چون طالبی اینچنین برخورد شود و مجموعه‌ای در این سطحِ تحلیل را به حاشیه برد و بر اصل غالب شود. 📝زهرا خندان 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙بخشی از موسیقی «تلک قضیه» تقدیم به «مهناز افشار» 🔺«مهناز افشار»، در روز عظیم قدس و خروش مردم که به واقع «طوفان‌ الاحرار» بوده، پستی با یادی از فیلم «شور عشق» نوشت: چقدر جوان بودیم امروز به تک تک شما جوانان سرزمینم که برای آزادی میجنگید، افتخار میکنم و کنارتان هستم. 🎙در قسمتی از قطعه‌ی دقیق «تلک قضیه» آمده: از جنبش‌های آزادی حمایت می‌کنی و جنبش‌های آزادی‌بخش را نابود می‌کنی. 🔺دقیقا همین است، این پست در روز قدس نشان داد که فاصله‌هاست بین آزادی‌ای که امثال «مهناز افشار» از آن دم می‌زنند تا آزادگی‌ای که مردم جهان در میدان عمل خواهان آنند. 🔺راستی خانم افشار! اگر آزادی را برای مردمت آرزو می‌کنی، آیا بهتر نبود که در وطنت می‌ماندی و تلاش می‌کردی! وطنت آنقدر برای امثال شما امن است که رفقایتان که مانند شما در میدان مجازی فعال بودند به عرصه‌ی بازی برگشتند و حتی به رسانه‌ی ملی پا گذاشتند! اگر روزی برگشتی، شاید توانستی شور عشق در پیری را به نمایش برسانی. 📝 زهرا خندان 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
✍متلک انداختن به اعدام سیره این شهدا نیست! 🔺سعید آقاخانی کارگردان سریال «نون.خ» که این روزها روی آنتن شبکه اول سیماست، از همان قسمت اول نشان داد که رویه قسمت‌های قبل را در پیش گرفته است! 🔺متلک‌پراکنی به اعدام به دلیل اتفاقات ساده و دیالوگ « شما نگران نباش، اینا آدم دارن که صندلی رو از زیر پات بکشه» در قسمت اول در سریال طنز تلویزیونی جایگاهی نداشت! 🔺فارغ از سایر نکات سریال، مبتنی بر رعایت انصاف خاطره آقاخانی از شهدا منتشر شد، اما اگر ایران بخواهد قاتلین شهدا را دستگیر و اعدام کند، ایشان در کدام سو خواهند ایستاد؟ مغلوب بازی رسانه ها و هشتگ نه‌به‌اعدام خواهد شد یا حق خواهد داد و از متلک پراکنی‌اش پشیمان خواهد شد؟ 📝 محمدجعفر هاشمی 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe