📣فراخوان طرح پژوهشی و مطالعاتی قرآن و مستشرقان
✍🏻با توجه به شبهات مطرح از سوی مستشرقان در مورد قرآن کریم و محتوای آن،
پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی جهت پرورش نیروی متخصص در حوزه نقد مطالعات قرآنی مستشرقان طرح پژوهشی و مطالعاتی قرآن و مستشرقان را برگزار می کند.
🔘شرایط:
- دانش آموخته حوزه علمیه
- اتمام سطح ۳ یا کارشناسی ارشد دانشگاه
- حداکثر سن ۳۵ سال(در صورت رزومه علمی قوی تا ۳۸ سال بلامانع است)
- آثار پژوهشی مرتبط
- آشنایی با یکی از زبان های خارجی (انگلیسی، عربی و ...)
❇️مزایا:
- گواهی پایان دوره
- حمایت مالی از آثار پژوهشی
- چاپ مقالات برتر
- واگذاری طرح های کلان پژوهشی
🔴علاقمندان رزومه علمی خود را تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ به آدرس زیر در پیامرسان ایتا ارسال نمایند.
👉https://eitaa.com/EsteshraqQuran
📱 نرم افزار موبایلی "فرهنگنامه و دانشنامه قرآنی رمضان"
🔶 بر گرفته از کلان پروژههای فرهنگ قرآن و دائره المعارف قرآن کریم
🔶 در بردارنده دهها مدخل اصلی و هزارها عنوان فرعی مرتبط با حوزه رمضان
🔶 نمایش درختی موضوعات
🔶 امکان اشتراک گذاری متن
🔶 جستجوی در عناوین و محتوا
📥 دانلود رایگان از کافه بازار👇
🌐 https://cafebazaar.ir/app/isca.quran.ramezan99
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
#نجف_لک_زایی
#حکمرانی_در_قرآن
✅استاد نجف لک زایی تشریح کرد:صلح حدیبیه؛ برقرارکننده امنیت برای مسلمانان
⬅️حجتالاسلام والمسلمین لکزایی با اشاره به صلح حدیبیه و جایگاه آن در صدر اسلام بیان کرد: رسول خدا(ص) با صلح حدیبیه امنیت را برقرار میکند و این کار برخلاف تصور عمومی است که حتماً باید امنیت را از طریق جنگ برقرار ساخت. ایشان تصمیم گرفتند برای عمره به مکه مشرف شوند، اما اتفاقاتی رخ داد که در نهایت به صلح انجامید و پس از صلح حدیبیه است که نگرانیهای دیگر قبایل از پیوستن به اسلام هم برطرف میشود و سوره فتح، سورهای است که فتح مبین را بر این صلح نهاده است.
💠به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به نقل از خبرگزاری ایکنا؛ جلسه پنجاه و نهم از نشستهای «حکمرانی در قرآن»، امروز ۲۵ فروردینماه به صورت مجازی و با سخنرانی حجتالاسلام والمسلمین نجف لکزایی، رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد که در لینک زیر ادامه متن آن را میخوانید؛
🌐http://dte.bz/mNjnF
34.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨ «ارمغان قران، باورهای راستین»
🔻شرح آیات اعتقادی قرآن (فیلم)
🎤 حجت الاسلام والمسلمین، دکتر محمد تقی سبحانی
📽 قسمت اول: معرفی برنامه
🏢مؤسسه معارف امامت اهل بیت (ع) با همکاری مؤسسه معارف اهل بیت (ع)
🗓 رمضان ۱۴۰۰ ه.ش
💠بانک جامع نشست های علمی،کرسی های ترویجی،کرسی های تخصصی و همایش های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
🌐https://eitaa.com/isca24/9379
6.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حکمرانی در قرآن کریم
ماه مبارک رمضان
با ارائه استاد نجف لک زایی
و دبیری دکتر مختار شیخ حسینی
هر روز
ساعت سیزده و چهل و پنج دقیقه
لینک : dte.bz/hokmconf
10.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💎 تفسیر دعای روز دوم ماه مبارک رمضان
👈 حجت الاسلام والمسلمین لک زایی معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی
❎مشاهده در یوتیوب
🌐https://youtu.be/ekv8b8zPkFA
❎مشاهده در آپارات
🌐http://m.aparat.com/v/rHYzt
💮 منتظر تفسیر دعای هر روز ماه رمضان باشید.
11.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💎 دعای #روز_سوم ماه مبارک رمضان و تفسیر آن
👈 با نوای #میثم_مطیعی
🌸 و تفسیر حجت الاسلام دکتر لک زایی معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی
❎مشاهده در یوتیوب
🌐https://youtu.be/W7yRuLuuqM8
❎مشاهده در آپارات
🌐http://m.aparat.com/v/qWo6i
💮 منتظر تفسیر دعای هر روز ماه رمضان باشید
#نکتههای_قرآنی_تمدنی_رمضان_1442
#حبیب_الله_بابایی
#پژوهشکده_مطالعات_تمدنی_واجتماعی
✅نکتههای قرآنی ـ تمدنی ۳ («آخرتاندیشی»، «سعی در عمل» و «خیرجهانی» )
✍️نویسنده: دکتر حبیب الله بابایی عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و رئیس پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی
⬅️آخرتاندیشی یکی از شاخصهای ممتاز تمدنی بین مسلمانان (در مقایسه با یهودیان و مسیحیان) است. تأثیر آخرتاندیشی در رفتارِ اجتماعی و اینجهانی از آن رو حائز اهمیت است که عملِ دنیوی برای آخرت («من اراد الآخره و سعی لها سعیها» 19/اسراء) با عملِ دنیوی برای دنیا («من کان یرید العاجله عجلنا له فیها ما نشاء لمن نرید» 18/اسراء) به جهت علت غاییِ متفاوتی که هریک دارد، متفاوت و متمایز از هم هستند:
اولا عمل دنیوی برای آخرت با انگیزههای الهی، اخلاقی، و انسانی شکل میگیرد؛ و ثانیا نیت ابدیت در رفتار، کیفیت عمل و حزماندیشی در مقام عمل و در نتیجه وزن عمل را در همین دنیا ارتقا میدهد. به بیان دیگر، هرچند نتیجۀ ظاهریِ عمل برای آخرت، نسیه است و نه نقد، لیکن همین نیت آخرتاندیشی موجب ارتقاء اخلاقی و اجتماعی عمل دنیوی در همین دنیا میشود (او چیزی نقدا همینجا و هماکنون به دست میآورد).
💠 از سوی دیگر، هرچند نتیجه ظاهریِ عمل برای دنیا، نقد است و نه نسیه، لیکن همین نقداندیشی و دنیااندیشی، سطح عمل و وزن آن را تنزل داده و بدان زوال میدهد (او چیزی را همینجا و هماکنون از دست میدهد). (ببینید آیۀ «ان کل ذلک لما متاع الحیاه الدنیا» 35/زخرف).
⬅️نکته آنکه، توجه به آخرت به مثابه چشماندازی دور و افقی مانا، همت و اهتمام فرد را بلندتر میکند، فرصت او را در همین دنیا برای نیل به آن غایت نامتناهی تنگتر نشان داده، و در نتیجه تلاش و کوشش فرد مومن را در همین دنیا بموقع و سریع و فشرده قرار میدهد. فشردگی عملهای نیک ما را به آستانههای خیر کلان و خیرجهانی نزدیکتر میسازد.
🌐https://eitaa.com/isca24/9383
33.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ارمغان_قرآن
#آیات_اعتقادی_قرآنی
#محمد_تقی_سبحانی
✨ «ارمغان قران، باورهای راستین»
🔻شرح آیات اعتقادی قرآن
🎤 حجت الاسلام والمسلمین، دکتر محمد تقی سبحانی
📽 قسمت ۱: آیه ۹ و ۱۰ سوره أسرء (إِنَّ هَذَا الْقُرْءَانَ یَهْدِى لِلَّتِى ... لَهُمْ عَذَاباً أَلِیماً)
🏢مؤسسه معارف امامت اهل بیت (ع) با همکاری مؤسسه معارف اهل بیت (ع)
🗓 رمضان ۱۴۰۰ ه.ش
https://eitaa.com/isca24/9384
🌷﷽🌷
#یادداشت_فلسفی
📚 مرجعیت علمی قرآن در عرصه مدیریت و راهبری فلسفه اسلامی(۱)
✍نویسنده:دکتر علیرضا اسعدی عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی
🔅مرجعیت علمی قرآن از مفاهیم نوپدیدی است که تعریف واحدی از آن ارائه نشده است. در اینجا مرجعیت علمی به معنای «اثرگذاری معنادار قرآن کریم بر فلسفه» است که بر مبانی مهمی همچون جامعیت، جاودانگی و پاسخگو بودن قرآن کریم به نیازهای اساسی انسان و . . . استوار است. مرجعیت علمی یا اثرگذاری می تواند به گونه های مختلفی نظیر منبع بودن؛ الهام بخشی؛ کمال بخشی؛ داوری( تایید/ حکمیت) و تغییر رویکرد و نگرش تصویر شود و شامل مباحث درون علمی و برون علمی هر دانش می شود. مباحث درون علمی به مطالعات و محتوای درون هر یک از علوم نظیر مفاهیم، مسائل و اصول و قواعد هر علم نظر دارد و مباحث برون علمی( فراعلم/ پیشاعلم) به آن دسته از مباحث که در خود آن علم مورد بررسی قرار نمی گیرد و مسئله آن علم به شمار نمی آید. این مباحث به طور کلی در مورد هر علمی و از جمله فلسفه عبارتند از: ۱) مبادی تصوری و تصدیقی ۲) روش شناسی ۳) راهبری و مدیریت علم.
🔅ما در اینجا به بررسی مرجعیت علمی قرآن در عرصه راهبری و مدیریت فلسفه می پردازیم. البته پیش از این نیز نقش قرآن و تعالیم وحیانی را در مورد روش فلسفی مورد بررسی قرار دادیم که کاملا با بحث مرجعیت علمی قرآن در ساحت برون علمی مرتبط است.
مرجعیت علمی در ساحت راهبری و مدیریت فلسفه به معنای بررسی اثرگذاری قرآن کریم بر رویکرد و جهت گیری کلی فلسفه و نیز اولویت بندی مسائل فلسفی است. اثرگذاری قرآن بر رویکرد فلسفه نیز خود از دو طریق امکان پذیر است. یکی از طریق نقش اثرگذار در تعیین اهداف فلسفه و دیگری از طریق شکل دهی به شخصیت فیلسوف مسلمان. از این رو در مجموع مباحث را در چند پست و در سه محور پی می گیریم. الف) نقش تعالیم قرآنی در شکل دهی به شخصیت فیلسوف مسلمان؛ ب) نقش تعالیم قرآنی در راهبری اهداف؛ ج) نقش تعالیم قرآنی در چینش مسائل فلسفی.
#فلاسفه_اسلامی #مرجعیت_علمی_قرآن #قرآن_کریم
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
🌼🌼 @asaadi99🌼🌼
10.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💎 دعای #روز_چهارم ماه مبارک رمضان و تفسیر آن
👈 با نوای #میثم_مطیعی
🌸 و تفسیر حجت الاسلام دکتر لک زایی معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی
💮 منتظر تفسیر دعای هر روز ماه رمضان باشید
✅ همایش ملی «فرهنگ انتظار و راهبرد مقاومت در مکتب شهید سلیمانی»
👈 به همت دفتر تبلیغات اسلامی
⏰ زمان ارسال چکیده مقالات: اول تیرماه ۱۴۰۰
⏰ زمان ارسال اصل مقالات: دوم مردادماه ۱۴۰۰
🔗 سایت:
http://isca.ac.ir/Portal/Home/
☎️ شماره تماس:
025-31156938