eitaa logo
اسلام تمدنی
168 دنبال‌کننده
36 عکس
18 ویدیو
0 فایل
📝یادداشتهای سیدرضا غضنفری طلبه عصر انقلاب فرهنگ،تربیت،تشکیلات،سیاست و هرچه به انقلاب ما مرتبط است. و کاین من نبی قتل معه ربیون کثیر... 🆔@islam_tamadddoni ✍️@s_reza_qazanfari
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️شهید حسن نصرالله : من دعا نمی‌کنم خدایا از عمر من کم کن و به عمرِ حضرت آقا اضافه کن ، نه! می‌گویم خدایا بقیه‌ی عمرِ مرا بگیر و به عمرِ ایشان اضافه کن ، چرا که او عمودِ بلندِ خیمه است! 🆔 @islam_tamadddoni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺سید حسن نصرالله (ره): ما هم سلاح هسته‌ای داریم! ‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‎‌‌‍‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🆔 @islam_tamadddoni
13980318_29173_192k.mp3
3.39M
🔴مقاومت هزینه دارد اما هزینه سازش با دشمن بیشتر از هزینه مقاومت است... | امام خامنه ای | 🆔 @islam_tamadddoni
14030708 شهادت سیدحسن.mp3
11.51M
🎙وظیفهٔ ما بعد از شهادت سید مقاومت چیه❓ 01:52: چگونه تحلیل کنیـــــــم⁉️ 02:53: چـگونه تبیین کنیـــــــم⁉️ 06:50: نکات‌کلیدی‌دربیانات‌مقام‌ معظم‌رهبری درباره مقـــاومت💯 11:20: اولویت‌هـــــــــــای تبیین💯 13:27: اقدامات جبهه مقـاومت و همراهی مردم💢 14:57: غفلت‌از سنت‌های‌معنوی 16:57: به‌گذشته‌مراجعه‌کنیم✅ 19:42: خدا را یـــــــــــــــــاد کنیم✅ 20:30: نکات مهم درباره مطالبـه انتقـــــــــــــــــــــام♨️ 22:24: فرق مطالبه با دخالت در انتقـــــــــــــــــــــام♨️ 26:44: نگاهی به دو پیام اخیــــر مقام معظم رهبری⭕️ 🆔 @islam_tamadddoni
تحلیل قرآنی از وضع موجود - 14030708 - استاد عابدینی.mp3
15.28M
💠 ده تذکر مهم از استاد عابدینی در شناخت شرایط بوجود آمده پس از شهادت سید حسن نصرالله ۱. راز شدت و سرعت اتفاقات در آخرالزمان ۲. شهید پس از شهادتش با امکان والاتری اهدافش را دنبال می‌کند. ۳. برای مديريت بحرانها، باید از ذکر و توسلات برای ثبات قدم بهره گرفت. ۴. در لحظات خاص و اضطرار باید تبعیت از ولی شدیدتر باشد تا اضطراب ما را زمین‌گیر نکند. ۵. زمان مقابله با دشمن، وقت تسویه حساب در داخل نیست. ۶. اگر مؤمنین ثبات قلب پیدا کنند، در دلهای کافران رعب و ترس می‌افتد و در محاسبات به اشتباه می‌افتند. ۷. در مهار سگ هار، باید سر و مغز فرمانده را نشانه بگیریم و منافع او را تهدید کنیم که در این نبرد آمریکاست. ۸. دشمن ضربه‌هایی را که خورده، پنهان می‌کند تا مومنان مایوس باشند از شکست آنها. ۹. رهبری نقشه‌های دشمن را دور می‌زند هرچند که نقشه رهبری برای خودی‌ها مجهول باشد. جهل به نقشه رهبر نباید باعث فشار و مطالبه از ایشان بشود. ۱۰. انرژی آزاد شده از هیجان مؤمنین در شهادت سید حسن نصرالله باید با "آرامش فعال" جهت ‌دهی بشود. ▪️زمان : ۳۰دقیقه 🆔 @islam_tamadddoni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️هشدار امام‌خامنه‌ای: در تاریخ، توابین را مدح نمی‌کنند؛ چون دیر جنبیدند. 🆔 @islam_tamadddoni
فقه سنتی و پویا در نظر امام خمینی(ره) در بیانات امام راحل (ره) همواره توجه ویژه ای به فقه و فقاهت شده است. در سال های آخر دهه 60 مرزبندی بین فقه سنتی و پویا بسیار جلوه میکند و حضرت امام(ره) به صورت صریح نظر خود را در این باره بیان میفرمایند .ایشان کارآمدی فقه را در حکومت دینی تایید و تاکید میکنند و برخلاف عده ای که همواره بدنبال بحث از تاثیر زمان و مکان در اجتهاد و تغییر در شیوه فقاهت بودند ، همان فقه سنتی و اجتهاد جواهری را تخلف ناپذیر میدانند.ایشان صراحتا میفرمایند:«اين جانب معتقد به فقه سنتى و اجتهاد جواهرى هستم و تخلف از آن را جايز نمیدانم؛ اجتهاد به همان سبك صحيح است » جریان غرب زده و تجدد خواه همواره تحت تاثیر مناسباتی که دنیای مدرن برای انسان های امروزی ایجاد کرده بدنبال پس زدن علم دینی و یا اصلاح معرفت دینی میباشد . به تبع این نگاه، در علم فقه نیز زمان و مکان را عامل عبور از فقه سنتی میدانند؛ در صورتی که حضرت امام(ره) همواره نسبت به فقه سنتی و عدم جواز به عبور از آن هشدار میدهند.بر پایه ی این برداشت ، حضرت امام معتقد بودند که حوزه علمیه قم باید برای تربیت فقهای سنتی حساس باشند. ایشان خطاب به مسئولین امر هشدار می‌دهند که «اگرتقويت نكنيد اينها را به همان فقه كه تا كنون بوده است؛ به همان فقه سنتى، اگر فقها تحويل جامعه ندهيد، علما تحويل جامعه ندهيد، مطمئن باشيد كه نمى‏گذرد يك نيم قرن، الّا اينكه از اسلام هيچ اسمى ديگر نبايد باشد» حضرت امام (ره) فقط به این مقدار اکتفا نمیکنندو پیامد های تحول در اجتهاد جواهری وفقه سنتی را بسیار خطرناکتر دانسته و به شورای مدیریت حوزه علمیه قم یاد آور میشوند که :«قضيه تحصيل هم بايد به نحوى باشد كه فقه سنتى فراموش نشود. و آن چيزى كه تا به حال اسلام را نگه داشته است، همان فقه سنتى بوده است. و همه همتها بايد مصروف اين بشود كه فقه به همان وضعى كه بوده است، محفوظ باشد. ممكن است اشخاصى بگويند كه بايد فقه تازه‏ اى درست كرد كه اين آغاز هلاكت حوزه است و روى آن بايد دقت بشود» عبور از فقه سنتی از نظر امام راحل (ره) که متعدد این زنگ خطر را به صدا در آورده اند عامل هلاکت حوزه میباشد. حال این سوال مطرح میشود که چطور هم باید فقه سنتی را حفظ کرد و همچنین همواره آنرا پویا دانست؟ در نظر عده ای نمیتوان گفت فقه سنتی قابلیت پاسخ به تمام مسائل دنیای پیرامون خود را دارد و باید خط تغییر و جدید شدن فقه کهنه را پیگیری کنیم که حضرت امام صراحتا کهنه پنداری فقه را کار خناسان میدانند ،ایشان خطاب به ملت میفرمایند:«از آن جمله دست از فقه سنتى كه بيانگر مكتب رسالت و امامت است و ضامن رشد و عظمت ملتها است، چه احكام اوليه و چه ثانويه كه هر دو مكتب فقه اسلامى است، ذره‏ اى‏ منحرف نشوند و به وسواس خناسان معاند با حق و مذهب گوش فرا ندهند و بدانند قدمى انحرافى، مقدمه سقوط مذهب و احكام اسلامى و حكومت عدل الهى است» و همچنین در نامه‌ای که سال 1366 به حاج احمدآقا نوشته‌اند همچنان یادآور می‌شوند که «فرهنگ فاسد غرب و شرق اقتضا میکند كه با وسائل عظيمى كه در دست دارند در تمام ساعات روز به دروغ‏پردازى و تهمت و افتراء بر فرهنگ الهى اسلام بتازند، و در هر فرصتى قوانين الهى جمهورى اسلامى و اصل اسلام را بكوبند و وابستگان به آن را مرتجع كهنه ‏پرست فاقد شعور سياسى بخوانند، و قوانين اسلام را كافى براى اين زمان ندانند. به بهانه آن‏كه قوانينى كه هزار و چهارصد سال بر آن گذشته قدرت اداره امور را ندارد، كه دنيا نوآوردهايى دارد كه در آن اعصار نبوده و بعض اشخاص مدعى اسلام نيز اين مطلب را تكرار كرده و میکنند» ✍سیدرضا غضنفری 🆔 @islam_tamadddoni
فقه سنتی و پویا در نظر امام خمینی(ره) پس همانطور که از بیانات امام راحل(ره) بر می آید ایشان به هیچ وجه زیر بار کهنه پنداری فقه شیعه نمیروند .باید دانست عینک تجدد، سنت را امری متعلق به گذشته و دارای تاریخ مصرف میداند و لاجرم کسانیکه عینک تجدد بر نگاهشان نشسته فقه را از مصادیق سنت و کهنگی میدانند و عبور از آن را در دنیای مدرن لازم میشمارند. در اندیشه امام (ره) فقه کهن با فقه کهنه فرق دارد ؛ فقه کهن است ولی کهنه نیست . اما همانطور که مستحضر هستید حضرت امام بت شکن در ارائه احکام جدید فقهی و متناسب با دنیای امروز هستند و از فضای جامعه و تغییرات آن نیز مطلع میباشند و ماهیت تجدد را خوب میشناسند ؛ایشان با قاطعیت و شجاعت خود توانست حصارهای حاصل‏‎ ‎‏از جمود و سطحی نگری را در هم شکند؛ روح تازه ای در کالبد اجتهاد و‏‎ ‎‏فقاهت بدَمَد و داعیه دار اداره جامعه با فقه هستند همانطور که فرموده اند:«حكومت در نظر مجتهد واقعى فلسفه عملى تمامى فقه در تمامى زواياى زندگى بشريت است، حكومت نشان دهنده جنبه عملى فقه در برخورد با تمامى معضلات اجتماعى و سياسى و نظامى و فرهنگى است، فقه، تئورى واقعى و كامل اداره انسان از گهواره تا گور است» این بیانات ایشان در کنار رویکرد فقهی ایشان در فهم موضوعات و تغییر حکم آنها میتوانند فقه پژوهان را به این برساند که اهمیت حفظ فقه شیعه در نگاه ایشان هیچ تنافی با پویایی فقه در نظر ایشان ندارد همانطور که خودشان نیز این مهم را صراحتا بیان کرده اند : « اما در مورد روش تحصیل و تحقیق حوزه‎ ها، این جانب معتقد به فقه سنتی و اجتهاد جواهری هستم و تخلف از آن را جایز نمی دانم، اجتهاد به همان سبک صحیح است، ولی این بدان معنا نیست که فقه اسلام پویا نیست، زمان و مکان دو عنصر تعیین کننده در اجتهادند، مسأله‎ ای که در قدیم دارای حکمی بوده است. به ظاهر همان مسأله در روابط حاکم بر سیاست و اجتماع و اقتصاد یک نظام ممکن است. حکم جدیدی پیدا کند، بدان معنی که با شناخت دقیق روابط اقتصادی و اجتماعی و سیاسی همان موضوع اول که از نظر ظاهر با قدیم فرقی نکرده است، واقعاً موضوع جدیدی شده است که قهراً حکم جدیدی می طلبد، مجتهد باید با مسائل زمان خود احاطه داشته باشد« با تعابیر فوق به نظر میرسد پویایی فقه در نظر حضرت امام(ره) متوجه تغییر در موضوعات است و شناخت موضوعات ، فهم اجتماعی و همچنین درک صحیح از نسبت حکم و موضوع میتواند پویایی فقه را حفظ کند. برای اداره جامعه با فقه نیاز به فقه جدیدی نداریم بلکه نیازمند فهم جدید از دنیای جدید هستیم که تبعا احکام را تغییر میدهد. جریان تجدد خواهِ موجود گریز تغییر زمان و مکان را عامل اصلاح معرفت دینی و فقاهت میداند اما در نظر این اندیشمند بزرگ دینی زمان و مکان دو عامل در تحول موضوع هستند و بصورت مستقیم تحولی در حکم شرعی ندارند و این موضوع حکم است که تغییر کرده و بلتبع هر موضوعی حکم خودش را دارد که البته فهم جدید از موضوعات بسیار پیچیده است و نیاز به التفاط دقیق به دنیای مدرن دارد ؛این مهم نظر ایشان را در پویایی فقه با دسته ای که همه موضوعات نوظهور را قدیم میفهمند جدا میکند ،این دسته از فقها میگویند همه پاسخ ها در فقه کنونی موجود است در صورتی که موضوعاتی نوظهور را که با ذات موضوعات گذشته تفاوت های بسیاری دارند جدید نمیفهمند و نتیجه این خواهد شد که فقیه حکمی بدون تناسب با حقیقت موضوع میدهد و ناکار آمد تلقی میشود که موجب طرد فقه و فقاهت از بستر اداره ی جامعه خواهد شد . در مجموع طبق نظر حضرت امام خمینی(ره) فقه سنتی کار آمدی را برای کسانیکه مسلط به فهم دنیای مدرن هستند دارد و به هیچ وجه عبور فقه سنتی را جایز نمیدانند بلکه فقه سنتی را پویا میپندارند. پس از فهم نظر امام (ره) و بررسی نظر امام خامنه ای (مدظله العالی) در این مسئله ، در مراحل بعدی باید نسبت ایده ی امامین انقلاب را با ایده های موسوم به فقه نوین و پویای موجود سنجید.‏ ✍سیدرضا غضنفری 🆔 @islam_tamadddoni
هدایت شده از صراط مستقیم
📸 💠 توصیه‌های استاد تحریری به نیت پیروزی جبهه‌ی مقاومت 🔹 نماز استغاثه به آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف 🔹 دعای سریع الاجابه 🔹 دعای هفتم صحیفه‌ی مبارکه‌ی سجادیه 🔹 دعای الهی عظم البلاء ✍کانال نشر بیانات استاد تحریری 💠 صراط مستقیم
یا رب این نامه سیه کردهٔ بی فایده عمر هم چنان از کَرَمت برنگرفته است امید ... 🆔 @islam_tamadddoni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نظر امام خمینی (رحمت الله علیه) در مورد ورود روحانیون یه کارهای اجرایی. 🆔 @islam_tamadddoni
🔹بسا هست که اولین جهاد تو جهاد با خود عقیده‌ات است. اول باید با عقیده‌ات جهاد کنی و عقیده درست و صحیح و حق را به دست بیاوری. بعد که حق را کشف کردی، باید در راه حق جهاد کنی‌. 📚شهید مطهری، انسان کامل 🆔 @islam_tamadddoni
💢 طلاب کامل‌الانقطاع تلاش کنند و این چهار جبهه را از یهود بگیرند 💢 توصیه بسیار مهم آیت الله به طلاب 🔸 الان سنگرهای کلیدی عالم توسط یهود فتح شده و در دست یهود است. چهار سنگر کلیدی فرهنگ، ثروت، قدرت و دانش. این چهار سنگر الان دست یهود است: ۱. علوم انسانی در تمام دانشگاه‌ها: علوم انسانی تکلیف را برای علوم تجربی معین می‌کنند. علوم تجربی کارگزاران علوم انسانی هستند، علوم تجربی مثل موم در دست علوم انسانی است علوم تجربی با تمام ابهتش در دست علوم انسانی موم است و علوم انسانی تکلیفش را معین می‌کند. یهود علوم انسانی را در دانشگاه‌های عالم تسخیر کرده است یعنی نویسندگان و تئوریسین‌های علوم انسانی عموماً یهودی هستند ... / ۲. ثروت؛ بانک‌ها هستند که ابتکار عمل را در دست دارند و پول اختراع کردند ... / ۳. قدرت سیاسی؛ سازمان ملل قاضی بزرگ بین المللی است و ... / ۴. فرهنگ: هالیوود دارد مطالب را از راه هنر و سینما در اخلاق و روحیات و افکار جوان‌های شما به کار می‌برد ... 🔸 به طلاب عزیز هم عرض می‌کنم به صورت کامل الانقطاع کار کنید که بتواند پشت سر دشمن بروید و این چهار گوشه را بگیرید. هم‌تان غم‌تان این باشد. می‌گویید چطوری می‌شود؟ حالا که این چهار تا را گرفته است، آن‌ها از غفلت ما استفاده کردند ما اگر که غافل نبودیم پیروان کتاب تحریف شده نباید پیروان کتاب تحریف نشده را شکست بدهند، مؤمن نبودیم که این‌طور شد. اگر مؤمن بودیم اینطور سرمان نمی‌آمد، وانتم الاعلون ان کنتم مؤمنین. 🌿 متن کامل را در تصویر مطالعه نمایید. 🆔 @islam_tamadddoni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زین پس بجای چگورا از یحیی سنوار بگویید... چقدر جای اقا مرتضی اوینی خالیست... 🆔 @islam_tamadddoni
. 🩸اکنون که مرگ حتمی است، بگذار مرگی را انتخاب کنیم که آبستن زندگی باشد و سازندگی‌هایی بیاورد و آگاهی‌هایی متولد کند و روح‌هایی را حرکت دهد. باید مرگی را انتخاب کنیم که زندگی را بارور کند. | کتاب "عاشورا" 🌹 🆔 @islam_tamadddoni
به تو خو کرده ام، مانند "سربازی" به "سربندش" تو معروفی به دل کندن... مونالیزا به لبخندش تو تا وقتی مرا سربار می بینی، نمی بینی درخت میوه را پرُبار خواهد کرد پیوندش! به تو تقدیم کردم از همان اول، دلت را زد... بهای شعر هایم را بپرس از آرزومندش! به دنیا اعتباری نیست، این حاجی بازاری نه قولش قول خواهد شد نه پا برجاست سوگندش گریزی نیست جز راه آمدن با مردم پابند همیشه کفش تقدیرش گره خوردست با بندش به غیر از رفتنت چیزی اگر هم بوده، یادم نیست چنان شعری که میماند به خاطر آخرین بندش چه حالی داشتم با رفتنت؟ "سربسته" می گویم شبیه حال مردی شاهد اعدام فرزندش... شاعر : حسین زحمتکش 🆔 @islam_tamadddoni