eitaa logo
اسلام تمدنی
172 دنبال‌کننده
22 عکس
6 ویدیو
0 فایل
📝یادداشتهای سیدرضا غضنفری طلبه عصر انقلاب فرهنگ،تربیت،تشکیلات،سیاست و هرچه به انقلاب ما مرتبط است. و کاین من نبی قتل معه ربیون کثیر... 🆔@islam_tamaddoni ✍️@s_reza_qazanfari
مشاهده در ایتا
دانلود
بعضی چیزها بعد از مدتی میشود تکه ای از شخصیتت ،بعضی جاها بعد از مدتی میشود تکه ای از بهشتت که دنبالش میگشتی... وای از روزیکه دیگر نتوانی پا به سرزمین رویایی خودت بگذاری ،وای بروزیکه شخصیتت را گم کرده باشی ... نمیدانم چطور بگویم ،الفاظ در کنار هم برای گوشخراشی نمی آیند ، کلمات در ذهنم نامرتب رژه میروند و نمیتوانم درست بر زبانم جاریشان کنم. ارزش بعضی موقعیت ها در زندگی فقط با دوری از آنها برایمان درک میشود ،امروز حالی دارم که تمام زرق و برق های شهر با همه ی امکاناتش ،همه ی آدم های تحصیلکرده با دک و پوزشان ،همه ی خوراکی ها با رنگ و لعاب های رنگارنگش ،اینهمه تلاش متولیان شهری برای فریب چشمانمان ،هیچکدام نمیتواند مرا آرام کند گویا فقط مسکن هرساله ی خودم میتواند مرا به خودم‌بازگرداند . حقیقتا جهادی زندگی به قاعده ابد در دنیاست . چندسالیست که اولین روز بهارم را بدور از رژه شیطانی در شهر، در مناطق دور افتاده استان کرمان با کمترین امکانات و با بزرگترین قلب های دنیا جشن میگرفتم . راستش را بگویم دلم برای لهجه ی کرمونی تنگ شده،دلم برای طلوع آفتاب روستا تنگ شده، برای قلب مهربون بچه های قلعه گنج ،برای چهره های آفتاب خورده کودکان چاه زردان،برای شیرین زبانی محمد امین روستای کلات مالک ،برای چای ساده بی بی و برای همه کپرهای گرم چاه داد خدا دلتنگم ... ✍جامانده اردوی بهشت... 🗓۱ فرودین ۱۴۰۳ ⏰ساعت ۶ و ۳۷ دقیقه 🆔@islam_tamaddoni
🔲⭕️ *پروژه جاودانگی شما چیست؟ انسان تا سال ۲۰۴۵ به مرز جاودانگی و نامیرایی می رسد. این ادعا یا دست کم امیدی است که دیمیتری ایتسکوف دارد. هر چقدر موضوع جاودانگی و نامیرایی انسان دور از ذهن به نظر می رسد. اما از نظر تئوری، جاودانگی حداقل برای دیمیتری ایتسکوف غیرممکن نیست. دیمیتری ایتسکوف کیست؟ یک بیزنس من جوان، نیکوکار و میلیاردر روسی است. او ایده جاودانگی را دنبال می کند. چگونه؟ ایجاد سیستم‌های روباتیک پیشرفته، رابط‌های مغز و کامپیوتر و بدن‌های مصنوعی با هدف انتقال آگاهی و اطلاعات مغز یک انسان به مغز و بدنی مصنوعی است. اگر نخواهیم خیلی پیچیده صحبت کنیم؛ او می خواهد یک بدن ماشینی رباتیک درست کند. همچنین می خواهد آگاهی، حافظه و هوشمندی را از مغز انسان به ربات منتقل کند. او امیدوار است تا با انتقال یک کپی روباتیک از بدن انسان و انتقال هوشیاری و آگاهی مغز انسان به آن جسم روباتیک بتواند زندگی پس از مرگ را برای انسان فراهم نموده و او را جاودانه نماید. این اولین تلاش بشریت است؟ قطعا نه! تلاش انسان برای جاودانه شدن و نامیرایی از آغاز بشریت با ما بوده است. پروفسور ارنست بکر، انسان شناس فرهنگی آمریکایی، استاد دانشگاه های برکلی، سایمون فریزر و چند دانشگاه دیگر کتابی دارد به نام انکار مرگ که در سال 1973 با رویکرد روانشناسی و فلسفی به چگونگی واکنش مردم به مرگ می پردازد. او می گوید بیشتر کارهای ما آدم ها برای نادیده گرفتن یا اجتناب از مرگ است! او معتقد است تقریباً هر کاری که ما انسان‌ها انجام می‌دهیم ناشی از ترس ما از مردن است. او ادعا می‌کند که این وحشت باعث می‌شود ما در «پروژه‌های جاودانگی» شرکت کنیم، فعالیت‌هایی که با هدف تأمین «بودن همیشگی» ما در جهان است. پروژه جاودانگی چیست؟ بکر آن را اینگونه توصیف می کند: کاری که در آن ما چیزی را ایجاد می‌کنیم یا بخشی از آن می‌شویم که احساس می‌کنیم بیشتر از خود ما روی زمین باقی خواهد ماند. با انجام این کار، احساس می کنیم که در مقایسه با بدن فیزیکی که در نهایت می میرد، بخشی از چیزی ابدی می شویم که هرگز نمی میرد. پروژه جاودانگی می تواند ریشه فرزندآوری، خلق اثر هنری، ثروت اندوزی، ساختن امپراطوری و تقرییا هر کار دیگر مهم ما باشد! خب تا اینجا فهمیدیم که همه ما دانسته و نادانسته، خواسته و ناخواسته درگیر پروژه جاودانگی هستیم. این را اینجا نگاه دارید. دوباره برمی گردیم! عموم ادیان آسمانی جهان، یک تصویر آرمانی از سرنوشت بشریت ارایه کرده اند. جایی که منجی موعودی می آید که هر کدام از ادیان نام آن را به زبان خود چیزی گذاشته اند اما انگار فصل مشترک آنان این است که فردی آسمانی که جان جهان است می آید و انسان دوباره از نو تعریف می شوند و زمین به آسمان وصل می شود. خدا آنچنان نزدیک می شود که گویی در ما نفس می کشد. آیا ما آن روز خواهیم بود؟ جسماً شاید باشیم شاید هم نه! اما اگر از منظر پروژه جاودانگی نگاه کنیم می توانیم آن روز آن جا باشیم. بگذارید یک مثال ساده و پیش پا افتاده را با هم مرور کنیم: من امروز ۱۰۰ کتاب خوب برای کودکان یک منطقه محروم می فرستم، یک کودک یک کتاب را می خواند و زندگی اش متحول می شود (یک سال بعد). او بعدها می شود یک تاجر موفق (سی سال بعد)، سپس او خیریه ای تاسیس می کند (چهل سال بعد)، خیریه او باعث می شود که ده ها دختر از تن فروشی، ده ها پسر از شرافت فروشی نجات پیدا کنند (پنجاه سال بعد). یکی از ان دختران می شود معلم مدرسه ای و برای بچه های مدرسه الهام بخش است (شصت سال بعد) و ... من آن روز مرده ام. تمام سلول های بدنم تجزیه شده اند و به خاک تبدیل شده اند اما من همان خانم معلمی هستم که عاشقانه درس می دهد. همان کودکی دبستانی هستم که بعدها تبدیل می شوم به یک پزشک شرافتمند که نیمی از زمانش را صرف درمان رایگان می کند. همان نوجوان دبیرستانی هستم که فرصت می کند شعر بگوید و دنیا را رنگی تر کند. دقت کنید که صحبت از تناسخ و بازگشت به دنیا در قالب دیگری نمی کنم بلکه صحبت از جاودانه شدن و نامیرایی است به واسطه نیکویی و دانایی و زیبایی. ☑️⭕️ *تجویز راهبردی* اگر اینگونه بنگریم لازم نیست که در دوران ظهور آن ابرانسان حضور فیزیکی داشته باشیم. فقط کافیست که «پروژه های درست، مهم و متعالی» انتخاب کنیم و بگذاریم هستی این چرخه نیکوکاری را ادامه بدهد و ما را به انتهای جهان پیوند دهد! حالا که از پروفسور بکر صحبت کردیم بد نیست که به پایان زندگی او اشاره کنیم: زندگی بکر مارس ۱۹۷۴ در سن ۴۹ سالگی به پایان رسید، جالب است که فقط دو ماه پس از مرگش، جایزه بسیار معتبر پولیتزر را برای ادبیات غیرداستانی عمومی دریافت کرد. برای دیمیتری ایتسکوف آرزوی موفقیت می کنیم اما یادمان باشد چه چیزی را می خواهیم جاودانه کنیم! ✍مجتبی لشکر بلوکی 🆔@islam_tamaddoni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چنان زندگی کن که کسانی که تو را می‌شناسند و خـــدا را نمی‌شــناسند به واسطه آشنایــــی با تو با خـــدا آشنا شوند..! شهید مصطفـی چمـران 🆔@islam_tamaddoni
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم ♻️شب قدر در جبهه شهید ردانی‌پور 🆔@islam_tamaddoni
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 اهمیت نگاه عمیق به مسائل روز برای تشکیل تمدن اسلامی رهبر انقلاب: نگاه اجتهادی و عالمانه به عرصه‌‌های گوناگون، از علوم انسانی تا نظام تعلیم و تربیت رسمی، و از اقتصاد و بانکداری تا تولید فنی و فناوری، و از رسانه‌‌های مدرن تا هنر و سینما، و تا روابط بین‌‌الملل و غیره و غیره، همه از لوازم این تمدن‌‌سازی است. ۱۳۹۲/۰۲/۰۹ 🆔@islam_tamaddoni
🔴 کوتاه‌ترین خطبه نماز جمعه تاریخ اسلام أقصر خطبة جُمعه في التاريخ الإسلامي قالها الشيخ الغزي محمود الحسنات: "إذا أكثر من ٣٠ ألف شهيد و ٧٠ ألف جريح و مليوني مشرد لم يستطيعوا إيقاظ الأمه، فما لـكلماتي أن تفعل..؟! أقم الصلاه". ٢٦ رمضان ١٤٤٥ ٥ إبريل ٢٠٢٤ شیخ محمود الحسنات : «اگر بیش از ۳۰ هزار شهید و ۷۰ هزار مجروح و ۲ میلیون آواره نتوانستند امت اسلام را بیدار کنند، حرف‌های من چه می‌تواند بکند؟! نماز را اقامه کنید» ۲۶ رمضان ۱۴۴۵ ۵ آوریل ۲۰۲۴ پی‌نوشت: شیخ محمود الحسنات یکی از مشاهیر در جهان عرب است که صفحاتی با چند میلیون مخاطب در یوتیوب، فیس‌بوک و اینستاگرام دارد. 🆔 @islam_tamaddoni
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
مقام معظم رهبری :شهید اوینی یک الگو است. چه میجویی؟ ما همه ی انچه را که دیگران جز در مقام لفظ نشنیده اند در شهدا دیدیم... سید مرتضی اوینی ،همان مردی که اسمش را نهاد ها و سازمان های فرهنگی مانند نقل نبات تناول میکنند ، در ابتدای دهه هفتاد توسط همین نهاد و سازمان ها منزی شد و دیگر جایی جز اغوش شهدایی که روایتشان کرده بود نداشت.صدا و سیما،فرهنگ و ارشاد ،دانشکده هنر ،انجمن نویسندگان مسلمان و مجله سوره سازمان تبلیغات همگی اورا پس زده بودند حتی رئیس حوزه هنری جواب تلفنش را نمیداد و حال شده اند اوینی خواه و اوینی دان... ۲۰ فروردین سالروز شهادت اندیشمند شناخته نشده و هنرمند الهی شهید اوینی (ره) 🆔 @islam_tamaddoni
✓ آنان که مامور به تحول در عصر خویش هستند، اگر از قواعد عصر خود تبعیت کنند؛ هیچ تحولی رخ نخواهد داد. ✍ شهید سید مرتضی آوینی 🆔 @islam_tamaddoni
📌بخشی از سخنرانی تاریخی جاویدالاثر احمد متوسلیان در ۲۸ خرداد ۱۳۶۱ در پادگان زبدانی سوریه: 🔸اسرائیل را به سقوط مى‏‌کشانیم. روزى را نزدیک خواهیم کرد که اسرائیل چنان بترسد و در فکر این باشد که مبادا از لوله سلاحمان، به جاى گلوله، پاسدار بیرون بیاید. باشد که ما شبانگاهان بر سرشان بریزیم؛ همچون عقابان تیزپروازى که شب و روز برایشان معنا ندارد و باشد آنجایى به هم برسیم که با گرفتن هزاران اسیر از صهیونیست‏‌ها به جهانیان ثابت کنیم که ما به اتکا به سلاح ایمان‏مان مى‏‌جنگیم... 🆔 @islam_tamaddoni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آندلسی کردن ایران... دیدن مکرر این فیلم برای فعالان فرهنگی و تربیتی واجب است. بنظر شاهراه مقابله صحیح و پربازده در مسئله کنونی مسئله اموزش و پرورش و کار تخصصی روی نخبگان جامعه و خواص پروری میباشد. البته در شرایط کنونی نباید امکانات و عرصه های خود را از دست بدهیم و بایستی تمام ظرفیت موجود را جهت نیل به اهداف استفاده نماییم و هیچ ابزاری نباید روی زمین بماند. محدود کردن ابزار و امکانات در بستر کار تمدنی ابزار سازی برای دیگری ماست. 🆔 @islam_tamaddoni
لَّا يَسۡتَوِي ٱلۡقَٰعِدُونَ مِنَ ٱلۡمُؤۡمِنِينَ غَيۡرُ أُوْلِي ٱلضَّرَرِ وَٱلۡمُجَٰهِدُونَ فِي سَبِيلِ ٱللَّهِ ... وَفَضَّلَ ٱللَّهُ ٱلۡمُجَٰهِدِينَ عَلَى ٱلۡقَٰعِدِينَ أَجۡرًا عَظِيمٗا آن گروه از مؤمنانى که در خانه نشستند، با مجاهدانى كه در راه خدا با اموال و جان هايشان به جهاد برخاستند، يكسان نيستند خدا كسانى را كه با اموال و جان هايشان جهاد مى كنند به مقام و مرتبه اى بزرگ بر خانه نشينان برترى بخشيده است و هر يك را وعدۀ پاداش نيك داده، و جهادكنندگان را بر خانه نشينان به پاداشى بزرگ برترى داده است.(آیه ۹۵ سوره مبارکه نساء) تیغ تیز جهاد... اسلام برای ماندگاری خویش و برای احیای کلمه حق به مسلمان مجاهد نیاز دارد ،هر آدم خوبی مجاهد نیست.سبک زندگی؛ اهل قعود یا جهاد بودن ما را مشخص میکند. کسیکه اهل هزینه دادن برای دینش است، کسیکه آرزوهاش ،آرمانهایش و جهت گیری های زندگانیش را به افق امام زمانش تنظیم میکند میتواند ادعای یاری امام زمانش را داشته باشد. تیغ برّنده ی جهاد برگ برنده ی یک مسلمان انقلابیست که بایستی با معارف عمیق صیقل داده شود تا همیشه برنده تر از سلاح هر شیطانی باشد. نبود مبانی معرفتی که به زندگی منفعلانه می انجامد به وسیله یک شبه سعادت به نام (رفاه) هدف قرار گرفته شده است. رفاه زدگی و تجمل گرایی تیغ تیز جهاد را کند میکنند. کسانیکه جویای زندگی مرفهانه هستند نمیتوانند با معارفت عمیق کنار بیاید و اگر معرفتی هم به خوردشان بدهی آنرا با عینک رفاه زده خود تفسیر میکنند. سبک زندگی فقط با علم و معرفت اصلاح نمیشود بلکه باید در موانست با افراد شکل بگیردـ مجموعه های تربیتی برای یاری حضرت صاحب(عج) بایستی الگوی زندگی مجاهدانه بوده و همواره از رفاه زدگی بر حذر باشند. ✍سیدرضا غضنفری 🆔 @islam_tamaddoni