38.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برای ایران فردوسی پور باشید
.
من هم بعنوان یک بیینده و مخاطب منتقد برنامه نود و فردوسی پور بودم. اساسا هروقت و هرجا "فرد" از "سازمان" و "نهاد" بزرگتر و فراتر شد، آن رابطه مطلوب نخواهد بود و قطعا به حاشیه و انحراف کشیده میشود. البته هر "سازمان و نهادی" باید قدر "فرد نخبه" را بیش از دیگران بداند و از آنان غافل نشود. من هم موافق تعطیلی برنامه اش نبودم. حالا گویا انگار اصلا نظر من و امثال من چقدر ارزش دارد که موافق یا مخالف باشیم!!!!! اما این سخنرانی فردوسی پور در جمع نخبگان دانشگاه شریف که در همین کشور و امکانات همین کشور به این جایگاه رسیده اند بسیار با ارزش است. کسانیکه مستعد مهاجرت هستند، در جمع این افراد، این حرفها از فردی مثل فردوسی پور شنیدن دارد. شما میدانید که هر لحظه #مهاجرت برای #فردوسی_پور ممکن و سهل است. تا به امروز پس از لغو برنامه نود بر سر حرفش باقی مانده و در ایران ایستاده، علاوه بر این جوانان را تشویق به ماندن و جنگیدن می کند! این با ارزش است. حتی اگر هنوز منتقدش باشیم.
.
فردوسی پور میتوانست راه مزدک میرزایی را طی کند اما فردوسی پور باقی ماند. این ایران، به ماندن نیاز دارد. حتی اگر سخت باشد.
.
#علیرضا_زادبر
http://eitaa.com/islamic_psychology
instagram.pdf
2.86M
🚨اینستاگرام مرتبط با بدترین پیامدهای روانشناختی بر نوجوانان و جوانان ۱۶ تا ۲۴ ساله: نتایج پژوهشی در انگلستان
پژوهشی نشان می دهد که در بین ۵ شبکه اجتماعی فیسبوک، توییتر، یوتیوب، اسنپ چت و اینستاگرام، تاثیرات اینستاگرام بر خواب، تصویر بدنی، و فومو (نگرانی وسواسی از دست دادن چیزی در محیط مجازی) در بدترین وضعیت و بسیار منفی است.
در این پژوهش موارد دیگری نیز استنتاج شده است:
👈شبکه های اجتماعی اعتیادآورتر از سیگار و الکل توصیف شده است.
👈نرخ افسردگی و اضطراب جوانان و نوجوانان، طی ۲۵ سال اخیر، ۷۰ درصد بیشتر شده است و با استفاده از شبکه های اجتماعی مرتبط است.
حمایت عاطفی ادراک شده استفاده کنندگان از شبکه های اجتماعی، نسبتا بالا گزارش شده است.
#اینستاگرام، در مجموع، بدترین پیامدهای روانشناختی را بر افراد بر جای می گذارد. افراد ۱۶ تا ۲۴ ساله که از اینستاگرام استفاده می کنند، تصویر بدنی خود را بسیار منفی تر از دیگران ارزیابی می کنند و خواب آشفته تری داشته و همچنین نگران از دست دادن رویدادها در محیط اینستاگرام به صورت وسواسی هستند. این افراد همچنین به میزان بیشتری در معرض مشکلات اضطرابی و افسردگی هستند.
فایل مربوط به این پژوهش قرار داده شده است.
http://eitaa.com/islamic_psychology
5.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یک اندیشه پاک و عالی، کجا قرار پیدا می کند و از کجا فرار می کند؟
http://eitaa.com/islamic_psychology
حمایت جهانی از اقدام شجاعانه ادریسا گیه در نپوشیدن پیراهن منقش به نشان #همجنسگرایان در تیم پاریسن ژرمن، منجر به ترند ۱ شدن #weareallidrissa در توییتر شد
وی برای ادای پاره ای توضیحات فراخوانده شده و از همین حالا برچسب #همجنسگراهراس (هوموفوبیا) را دریافت کرده است!
یکی نیست بپرسه آزادی بیانه یا تفتیش عقاید؟!
http://eitaa.com/islamic_psychology
🔰اولين رويداد علم شهر قرآن و روان شناسي با همكاري هسته پژوهشي قرآن و روان شناسي دانشگاه تهران برگزار مي شود
🔻عناوين برنامه :
🔹 سخنراني جناب آقاي دكتر هادي بهرامي احسان (استاد گروه روان شناسي و معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران)
🔹 معرفي علم شهر قرآن و روان شناسی
🔹دستاوردها و خروجی های برتر دوره اول
🔹 سخنراني جناب آقاي احمدرضا اخوت (مدرس و مؤسس مدرسه دانشجويي قرآن و عترت دانشگاه تهران) پیرامون تدبر در قرآن همراه با پرسش و پاسخ
🔹تبیین چشم انداز پیش روی علم شهر با معرفی کارگروه های تخصصی :
▪️کارگروه روان شناسی
▪️کارگروه استعداد و شخصیت
▪️کارگروه رشد و نظم
▪️کارگروه تفکر
▪️کارگروه ساختار وجودی انسان
▪️کارگروه علوم تربیتی
❇️ همراه با نمایشگاه آثار و دستاوردهای کارگروه ها
🔸زمان: یکشنبه ۸ خرداد/ ساعت ۹ تا ۱۳
🔸 حضوری و مجازی
🔸 ویژه مخاطبان تخصصی
🔸 ثبت نام از طريق :
https://formafzar.com/form/1947n
🔸 مهلت ثبت نام تا ۴ خرداد
♻️ راه هاي ارتباطی:
✔️ ایمیل:
elmshahrqouranravan@gmail.com
✔️ اینستاگرام:
https://www.instagram.com/elmshahrravantarbiat
✔️ بله:
https://ble.ir/elmshahrqouranravan
✔️
بالاخره BBC از جمهوری اسلامی تعریف کرد!
اگر تمام محتوای #بی_بی_سی را بگردیم، یافتن خبر یا جمله ای که دستاوردی از جمهوری اسلامی ایران را به عنوان توفیق یاد کند، نمی یابیم (اگر کسی چنین چیزی یافته برای من ارسال کند!)
اما، بی بی سی (شاید دشمن رسانه ای شماره ۱ ما)، در یک جا از جمهوری اسلامی دفاع می کند: «سیاست تحدید نسل»!
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل...
http://eitaa.com/islamic_psychology
برخی راهکارهای قرآنی مقابله با غم نامطلوب
http://eitaa.com/islamic_psychology
🖼 بایدهای و نبایدهای رسانه ها
✅ بایدها
هر روز مشغول خواندن با بچه هایتان باشید.
کودکان را در معرض دامنه گسترده ای از شیوه های مختلف قرار دهید که خودشان را سرگرم کنند.
همراه با کودکانتان به برنامه های تلویزیونی نگاه کنید و از آن به عنوان ابزاری برای پی بردن به ارزش ها و تعاملات انسانی استفاده کنید.
سعی کنید هنگام غذا خوردن، هیچکس به تلویزیون نگاه نکند.
از بودن با هم در فضای خانواده لذت ببرید و گاهی اوقات از رسانه هم استفاده کنید، اما سعی کنید محدودیت های لازم را در این زمینه داشته باشید.
عادت های خوب مطالعه و خواب را تشویق کنید.
به بچه ها در تکالیف مبتنی بر استفاده از اینترنت کمک کنید و بر سایت هایی که آنها استفاده می کنند، نظارت کنید.
در مورد انگیزه های آگهی های بازرگانی بحث کنید.
به کودکانتان کمک کنید که به این درک برسند که هیچکس نمی تواند به اندازه شخصیت های پیام های تبلیغاتی بی عیب باشد (حتی اگر بهترین خوشبوکننده ها، خمیردندان های سفیدکننده و ضدکرم خوردگی ها را استفاده کنند!)
🛑 نبایدها
بگذارید نوزاد یا فرزند نوپای شما در معرض تلویزیون و بازی های رایانه ای باشد.
سعی کنید این ذهنیت را در کودک ایجاد کنید که هیچ سرگرمی ای به غیر از نگاه کردن به تلویزیون و بازی های ویدیوئی ندارند.
سریال های تلویزیونی را در اتاق دیگر نگاه کنید به این دلیل که کودکان بیشتر دوست دارند برنامه های خنده دار را (در اتاق جداگانه خودشان) نگاه کنند.
هنگام وعده های غذایی، مشغول خواندن، صحبت کردن با تلفن یا نگاه کردن به تلویزیون باشید.
در هر اتاق یک دستگاه تلویزیون داشته باشید.
اجازه دهید در اتاق خواب ها تلویزیون وجود داشته باشد.
اجازه دهید که در اتاق خواب هر کودکی رایانه وجود داشته باشد.
بگذارید برنامه های جدید پخش شود و تصور کنید که این فقط یک برنامه تلویزیونی است و می تواند در همه حال پخش شود.
اجازه دهید که بچه ها یا نوجوانان بعد از وقت خواب تلفن همراه در اتاق های خود داشته باشند.
برگرفته از: راهنمای ایجاد تاب آوری در کودکان و نوجوانان؛ کنت گینزبرگ؛ ترجمه مظاهری، رادفر، میری و خوش نظر (۱۴۰۰)، ص ۱۳۷؛ انتشارات ارجمند.
پیوند عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/islamic_psychology
ترفندهای رسانه ای مختلف جهت تخریب یک اثر گیرا
«سلام فرمانده» ابوذر روحی بسیار بیش از «جنتلمن》 ساسی مانکن گرفته است و این برای بسیاری دردآور است.
برای تخریب این اثر، ابتدا انتقادات به وزن و متن بود؛ تدریجا وارد انتقادات محتوایی شد و وقتی اینها اثر نکرد، ترفندهای «شناختی-هیجانی» وارد کار شده است.
دشمن، دشمن است. باید دشمن را شناخت و شناساند. راه این است.
بی بی سی، در مطلب تازه ای چند ترفند همزمان را به کار برده تا سلام فرمانده را از اعتبار بیندازد: انتقاد اندیشه وران دینی از محتوای اثر!، مقایسه این اثر با اثرات گذشته که به زعم بی بی سی الان خبری از آنها نیست!، قرار دادن اسم رهبر انقلاب در کنار اسامی روسای معلوم الحال چند کشور در گذشته، پیش کشیدن این بحث که این کارها حیف و میل پول مردم است و در نهایت فایده ای هم ندارد! این سیر بی بی سی مسبوق به سابقه است.
در یوتیوب و ... هم ترفندهای شناختی-هیجانی را ترکیب کرده اند و برای نمونه سرودهایی با وزن سلام فرمانده ساخته اند و به تمسخر آنها می پردازند. به زودی شاهد این سرودها در فضای مجازی خواهید بود!
سلام فرمانده به خوبی گرفته و کسانی که نمی توانند ببینند از عصبانیت دارند همه کار می کنند تا این سرود را تخریب کنند.
ترفندهای شناختی را می توان بهتر شناسایی و با آنها مقابله کرد. نگرانی جدی از ترفندهای شناختی با بار هیجانی است. کافی است کسی یکی دو بار سرودهای هم وزن سلام فرمانده را با ترکیبی که برایش ساخته اند و حالت تمسخر در آن منجر به واکنش های هیجانی در فرد می شود، گوش دهد و ببیند. در دفعات بعدی، ذهن واکنش متفاوتی به متن اصلی نشان خواهد داد. والدین عزیز، برای شوخی یا حتی کنجکاوی هم کلیپ های تولیدی جدید (مثل سلام پسمانده!) را نبینید! به انتشاردهندگان احتمالی بگویید اینها را نشر ندهند و بسیار مراقب فرزندانتان و تاثیر رسانه ها بر آنان باشید.
به امید اینکه روزی برسد که آنقدر سرودهای گیرا و دارای محتوای مناسب داشته باشیم که از تمام کوچه و خیابان هایمان ندای توحید به گوش برسد...
رهبر فرزانه انقلاب:《جواب کار فرهنگی باطل، کار فرهنگی حق است》.
سلام فرمانده کار فرهنگی حقی است که گویا پاسخ محکمی به کارهای فرهنگی باطل مثل جنتلمن ساسی مانکن و ... است و شکر خدا خوب هم گرفته. حمایتش کنیم، ترغیبش کنیم و مراقب باشیم در دام تخریبش نیفتیم...
http://eitaa.com/islamic_psychology
انحصارگری علمی!
ما در زمینهی کارهای تحقیقاتی و درج مقالات علمیِ خود در مجلات I.S.I گاهی دچار مشکلاتی میشویم. البته همانطور که ذکر کردند، حجم مقالاتی که از ما چاپ شده، خوب است؛ اما من اطلاع دارم - بخصوص در زمینهی علوم انسانی - که بعضی از مجلات I.S.I اصلاً مقالهی محقق ما را چاپ نمیکنند؛ چرا؟ به خاطر اینکه با مبانی آنها سازگار نیست. بله، ممکن است ما دربارهی فلسفه، روانشناسی، تربیت و دیگر مباحث حرفهایی داشته باشیم؛ پژوهشگر ما تحقیقی کرده و به نقطهیی رسیده - همان چیزی که ما میخواهیم - و مرزی را باز کرده که با خاستگاه این دانش - که غرب است و با ارزشهای آن هماهنگ است - سازگار نیست؛ لذا مقاله را چاپ نمیکنند! این هم پاسخ سادهلوحیِ بعضیها که خیال میکنند دنیای لیبرال - دموکراسی به معنای واقعی کلمه باز است و هرکس هرچه میخواهد، میتواند بگوید؛ نه، آنها حتّی پژوهش علمی را هم با میزان کار میکنند! این، از جملهی چیزهای هشداردهنده و عبرتانگیز است. اگر شما اطلاع ندارید، تحقیق کنید؛ خواهید رسید به آنچه من عرض میکنم.
ما شنیده بودیم که زمان استالین میگفتند حکومت استالین به پژوهشگاههای علمیِ خود میگوید من این نتیجه را میخواهم دربیاورید! علم، آزاد نبود. البته این قضیه را هم امریکاییها و غربیها میگفتند. آنوقتها ما یقین میکردیم که همینطور است، ولی الان بنده شک میکنم. از بس میبینم حرفهای خلاف میزنند، میگویم شاید این هم تهمتِ به استالین بوده! میگفتند - راست یا دروغ - اگر یک کاوش علمی، نتیجهاش برخلاف اصول دیالکتیک درمیآمد، استالین این را قبول نمیکرد؛ میگفت باید طوری تحقیق کنید که به این نتیجه برسد! الان ما در دنیای لیبرال - دموکراسی این را به چشمِ خودمان داریم میبینیم؛ منتها به شکل مدرن و منظم و با نزاکت و اتوکشیده و کراوات بستهاش! تحقیق علمیِ پژوهشگر مسلمانی که در فلان موضوع برخلاف چارچوبهای داوران I.S.I حرفی زده، قابل درج در آن مجله نیست!
بیایید روی ایجاد یک مرکز I.S.I اسلامی فکر کنید و در این خصوص با کشورهای اسلامی وارد مذاکره شوید. ما خوشبختانه در بین کشورهای اسلامی، پیشرفته هستیم. البته ایجاد این مرکز اسلامی معنایش این نیست که رابطهی خود را با مجلات I.S.I در دنیا قطع کنیم؛ نه، این مرکز را هم بهوجود بیاوریم تا متعلق به خودمان باشد؛ این هم بشود یک مرجع معتبر. از این کارها هرچه بیشتر بکنید، انشاءاللَّه به پیشرفت کشور بیشتر کمک خواهید کرد.
بیانات رهبری در دیدار جمعی از رؤسای دانشگاهها، ۱۳۸۳
نقل از گروه حلقه روانشناسی اسلامی در پیام رسان بله
http://eitaa.com/islamic_psychology