انجمن روانشناسی ایران و کنگره هایی که در سرفصل آنها حتی عناوین مرتبط با روانشناسی اسلامی یافت نمی شود!
http://eitaa.com/islamic_psychology
6.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تزکیه شرط است...
آیا با این اوصاف که امام (ره) فرمودند، علم برای یک روانشناس اسلامی کافی است؟!
آیا درمان شناختی برای حل مسائل کفایت میکند؟!
http://eitaa.com/islamic_psychology
💠 تحلیل روان شناختی دعای ابو حمزه
✅توسط دکتر جان بزرگی
☣ماه مبارک رمضان
🕰هرشب ساعت ۲۲
📆شروع جلسات: ۲۵ فروردین (اول ماه مبارک رمضان ۱۴۴۲)
📨 لینک ورود به جلسه (لطفاً با گزینه مهمان وارد شوید):
https://www.skyroom.online/ch/janbozorgi98/maheramezan
#مابهمشاورهاجتهادیمیاندیشیم
#عبورازمشاورمُقلّدبهمشاورمُوَلّد
#پشتیبانیها
#مانعزدائیها
http://eitaa.com/islamic_psychology
✨بیشتر از آنچه می خوانید "فکر" کنید.
✨ اگر به صِرف خواندَن عادَت کُنید در بین سَطرها مَحدود می شوید.
✨آن وقت "نوآوَر" نمی شَوید.
#شهید_صدر
http://eitaa.com/islamic_psychology
بسمه تعالی
《دی اس ام》زدگی!
👈آیا دانشجویان روانشناسی و مشاوره ما می دانند به جز DSM، نظام های تشخیصی دیگری نیز برای مشکلات روانشناختی وجود دارد؟!
اینک تعدادی از این نظام ها:
۱. طبقه بندی بین المللی بیماری ها موسوم به ICD
۲. راهنمای تشخیصی روان پویشی موسوم به PDM
۳. خوشه های مک هوگ: مک هوگ، روانپزشک، با ابراز نارضایتی از از اینکه DSM علائم را از علت بیماری روانی جدا کرده است، گروه بندی جالبی از اختلالات را در چهار خوشه ارائه داد.
۴. ملاک های حوزه تحقیق موسوم به RDoC: یک طبقه بندی مبتنی بر علوم اعصاب
۵. نظام های تشخیصی مختص فرهنگ: دست کم تا کنون نظام های تشخیصی مبتنی بر فرهنگ در آمریکای لاتین، کوبا، چین، و ژاپن مورد استفاده قرار می گیرند.
و ما؟!
در انتظار نسخه 6 از کتاب DSM!
واقعا چرا؟!
http://eitaa.com/islamic_psychology
قابل توجه سلبریتی های محترم👆
مسئولیت شما نسبت به اعتقادات مردم بسیار سنگین تر است!
http://eitaa.com/islamic_psychology
یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا کُتِبَ عَلَیکُمُ الصِّیامُ کَما کُتِبَ عَلَی الَّذینَ مِن قَبلِکُم لَعَلَّکُم تَتَّقونَ﴿۱۸۳﴾
ای افرادی که ایمان آوردهاید! روزه بر شما نوشته شده، همانگونه که بر کسانی که قبل از شما بودند نوشته شد؛ تا پرهیزکار شوید.
سوره بقره، آیه ۱۸۳
...یعنی این روزه، پلکانی به سمت تقوا و وسیلهیی برای تأمین آن در وجود و دل و جان شماست. تقوا این است که انسان در همهی اعمال و رفتار خود مراقب باشد که آیا این کار مطابق رضای خدا و امر الهی است، یا نه. این حالت مراقبت و پرهیز و برحذر بودن دایمی، اسمش تقواست...
مقام معظم رهبری، خطبه های نماز جمعه تهران، ۱۰/۱۰/۱۳۶۹
http://eitaa.com/islamic_psychology
*🔰شبکه ملی اشراق برگزار میکند*
❇️اولین مدرسه فصلی روانشناسی و مشاوره اشراق
📆تاریخ برگزاری:
27اردیبهشت لغایت13 خرداد
📅زمان ثبت نام: 22فروردین لغایت20 اردیبهشت
💰هزینه ثبت نام:
1.500.000 تومان
🎁تخفیف های ویژه:
*در صورت انتخاب کل مدرسه*
1️⃣ اعضای شبکه اشراق 70% (500.000 تومان)
2️⃣ عموم شرکت کنندگان 50% (750.000 تومان)
*✔️با امکان تقسیط*
*✳️با ارائه گواهی معتبر*
وزارت بهداشت(اداره کل طب سنتی و مکمل)
انجمن مشاوره ایران
شبکه ملی اشراق
بنیاد ملی خانواده
🆔لینک ثبت نام:.
https://b2n.ir/h86173
📞شماره دبیرخانه:
88890898 - 09352529605
http://eitaa.com/islamic_psychology
10.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کیفیت معرفی ماه مبارک رمضان(به ویژه برای کودکان و نوجوانان)
امروز در شبکه پویا (یا نهال) که حقیقتا به آنها ارادت دارم و صمیمانه قدردان زحمات برنامه ریزی شده شان هستم، بخشی را دیدم که حیفم آمد بررسی نکنم
در لابلای برنامه ای، زمانی که قصد این بود که ماه مبارک رمضان به بیانی کودکانه معرفی شود، اینطور گفته شد که در این ماه باید از اذان صبح تا اذان مغرب چیزی نخوریم
این حرف گرچه صحیح است اما آیا این بیان ناقص می تواند برای کودکان و نوجوانان جذابیتی ایجاد کند؟
مساله در حقیقت این است که احیانا خود ما هم هنوز فلسفه روزه داری و حکمت آن را به درستی درک نکرده ایم
تبدیل این بیان شیوای استاد شهید مطهری (ره) و مواردی از این دست به بیان مناسب برای سن کودکان و نوجوانان، جذابیت معرفی را بیشتر می کند
این دهان بستی دهانی باز شد
تا خورندۀ لقمههای راز شد
لب فرو بند از طعام و از شراب
سوی خوان آسمانی کن شتاب
گر تو این انبان ز نان خالی کنی
پر ز گوهرهای اجلالی کنی
طفل جان از شیر شیطان باز کن
بعد از آنش با ملک انباز کن
چند خوردی چرب و شیرین از طعام؟
امتحان کن چند روزی در صیام
چند شبها خواب را گشتی اسیر؟
یک شبی بیـدار شو دولت بگیر...
http://eitaa.com/islamic_psychology