انجمن علمی فقه و حقوق اسلامی
انجمن علمی فقه و حقوق اسلامی دانشگاه حضرت معصومه (س) برگزار میکند: " بازدید دانش آموزان از دانشگا
#گزارش_تصویری
بازدید علمی دانش آموزان پایه دوازدهم از دانشگاه حضرت معصومه(س) توسط انجمن علمی دانشجویی گروه فقه و حقوق و مترجمی زبان انگلیسی دانشگاه حضرت معصومه(س)
⚜با حضور افتخاری:
دکتر اباذر افشار
دکتر رجبی
سرکار خانم حصاری
سرکارخانم فاطمه قموشی رامندی
سرکار خانم سحر صباغی
🔹 با محور چرایی انتخاب ، رشتهی فقه و حقوق اسلامی و مترجمی زبان در کنکور سراسری . این بازدید در روز ۷ آذر ماه ۱۴۰۳ ساعت ۹ الی ۱۲ برگزار شد و دانش آموزان از سالن آمفی تئاتر دانشگاه حضرت معصومه، کتابخانه مرکزی، مرکز مشاوره، اتاق سایت ، سلف ، کارگاه های گروه هنر بازدید کردند.
کانال رسمی انجمن علمی فقه و حقوق دانشگاه حضرت معصومه (س)
https://eitaa.com/islamiclaw_hmu
انجمن علمی فقه و حقوق اسلامی
#گزارش_تصویری بازدید علمی دانش آموزان پایه دوازدهم از دانشگاه حضرت معصومه(س) توسط انجمن علمی دانشجو
38.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#گزارش_ویدیوئی
🔹 هدف از این بازدید آشنایی با امکانات آموزشی و پژوهشی و ظرفیت های دانشگاه و ایجاد انگیزه برای ادامه تحصیل در سطوح دانشگاهی و انتخاب دانشگاه حضرت معصومه(س) به عنوان یکی از اولویت های تحصیل و همچین رشته فقه و حقوق به عنوان یکی از رشته های کارآمد در رشته انسانی بود.
کانال رسمی انجمن علمی فقه و حقوق دانشگاه حضرت معصومه:
https://eitaa.com/islamiclaw_hmu
انجمن علمی فقه و حقوق اسلامی
انجمن علمی فقه و حقوق دانشگاه حضرت معصومه (س) با همکاری انجمن علمی فقه و حقوق دانشگاه شاهد و انجمن
انجمن علمی فقه و حقوق دانشگاه حضرت معصومه (س) با همکاری انجمن علمی فقه و حقوق دانشگاه شاهد و انجمن علمی فقه و مبانی حقوق دانشگاه حکیم سبزواری برگزار میکند:
" رادیو جنایت "🩸
- پادکست دوم : انتقام در دادگاه، پرونده ی ماریان باخمایر.
🕰 پنجشنبه شب ها ساعت ۲۱
📍فایل هر پادکست در کانال های ذیل بارگذاری خواهد شد:
Tel :
▫️@fegh_hoghoh
▫️@anjomanfiqhhogooghhsu
▫️@anjmnhqoqfqhhqoq
Eitaa :
▪️ @islamiclaw_hmu
Rubika:
▫️@jp_law_shahed
کانال رسمی انجمن علمی فقه و حقوق دانشگاه حضرت معصومه:
@islamiclaw_hmu
انجمن علمی فقه و حقوق اسلامی
انجمن علمی فقه و حقوق دانشگاه حضرت معصومه (س) با همکاری انجمن علمی فقه و حقوق دانشگاه شاهد و انجمن
Radio.jenayat2.mp3
10.74M
رادیو جنایت "2"
انتقام در دادگاه، پرونده ی ماریان باخمایر🩸
گوینده: مریم دهمرده .
کانال رسمی انجمن علمی فقه و حقوق دانشگاه حضرت معصومه:
@islamiclaw_hmu
💯به مناسبت روز دانشجو
انجمن علمی فقه و حقوق دانشگاه حضرت معصومه(س) با همکاری کتابخانه مرکزی برگزار میکند:
"اولین دوره مشاوره اطلاعاتی کاربردی"🕵♂️
🔹اولین جلسه: دکتر محمد رضا فلاح
• شناسایی، انتخاب، محدود کردن موضوع پژوهش
⏰️ ۱۳ آذر ماه ساعت ۱۳ الی ۱۵
🔹دومین جلسه : دکتر اباذر افشار
• نکتههای کاربردی نگارش پایان نامه و مقاله
⏰️ ۱۸ آذرماه ساعت ۱۳ الی ۱۴
🔹سومین جلسه: دکتر نوراحمدی
•پروپوزال نویسی
⏰️ ۲۵ آذر ماه ساعت ۱۳ الی ۱۵
🔹چهارمین جلسه: دکتر مختارنیا
• پایگاه های اطلاعاتی مناسب با رشته علوم انسانی
⏰️ ۲۷ آذر ماه ۱۳ الی ۱۵
📍اتقاق پژوهش اساتید و دانشجویان ارشد در کتابخانه مرکزی
لینک ثبت نام
https://hmu.porsline.ir/s/mp1
کانال رسمی انجمن علمی فقه و حقوق دانشگاه حضرت معصومه:
@islamiclaw_hmu
کانال رسمی کتابخانه مرکزی دانشگاه حضرت معصومه:
@lib_hmu_qom
انجمن علمی فقه و حقوق اسلامی
💯به مناسبت روز دانشجو انجمن علمی فقه و حقوق دانشگاه حضرت معصومه(س) با همکاری کتابخانه مرکزی برگزار م
انجمن علمی فقه و حقوق دانشگاه حضرت معصومه(س) با همکاری کتابخانه مرکزی برگزار میکند:
"اولین دوره مشاوره اطلاعاتی"🕵♂️
🔹اولین جلسه: دکتر محمد رضا فلاح
• شناسایی، انتخاب، محدود کردن موضوع پژوهش
⏰️ ۱۳ آذر ماه ساعت ۱۳ الی ۱۵
📍اتاق پژوهش اساتید و دانشجویان ارشد در کتابخانه مرکزی
لینک ثبت نام
https://hmu.porsline.ir/s/mp1
کانال رسمی انجمن علمی فقه و حقوق دانشگاه حضرت معصومه:
@islamiclaw_hmu
کانال رسمی کتابخانه مرکزی دانشگاه حضرت معصومه:
@lib_hmu_qom
راه اندازی مجدد پیج اینستاگرام انجمن علمی فقه و حقوق دانشگاه حضرت معصومه(س):
➡️@islamiclaw_hmu
از همراهی شما سپاسگذاریم.🌸
کانال رسمی انجمن علمی فقه و حقوق دانشگاه حضرت معصومه:
@islamiclaw_hmu
انجمن علمی فقه و حقوق اسلامی
💯به مناسبت روز دانشجو انجمن علمی فقه و حقوق دانشگاه حضرت معصومه(س) با همکاری کتابخانه مرکزی برگزار م
انجمن علمی فقه و حقوق دانشگاه حضرت معصومه(س) با همکاری کتابخانه مرکزی برگزار میکند:
"اولین دوره مشاوره اطلاعاتی کاربردی"🕵️♂️
🔹دومین جلسه: دکتر اباذر افشار
• نکته های کاربردی نگارش پایان نامه و مقاله
⏰ ۱۸ آذر ماه ساعت ۱۳ الی ۱۴
📍اتاق پژوهش اساتید و دانشجویان ارشد در کتابخانه مرکزی
کانال رسمی انجمن علمی فقه و حقوق دانشگاه حضرت معصومه:
@islamiclaw_hmu
کانال رسمی کتابخانه مرکزی دانشگاه حضرت معصومه:
@lib_hmu_qom
انجمن علمی فقه و حقوق اسلامی
انجمن علمی فقه و حقوق اسلامی دانشگاه حضرت معصومه(س) با همکاری انجمن علمی حقوق دانشگاه حضرت معصومه(س
#گزارش_تصویری
🔺️نشست بازخوانی بسترهای حقوقی قراردادهای های بیمه توسط انجمن علمی فقه و حقوق دانشگاه حضرت معصومه در روز ۱۳ آذرماه ساعت ۱۱ الی ۱۲:۳۰ با حضور افتخاری جناب آقای حسین شعبانی کارشناس بیمه دادگستری در دانشکده علوم انسانی سالن جلسات برگزار شد.
🔆بیمه، در دنیای پر از مخاطره امروز، فراتر از یک کسب وکار، نماد امید و آرامش است. صنعت بیمه در سالهای اخیر تحولات شگرفی را تجربه کرده است. با همدلی و تلاش همهجانبه، گامهای بلندی در مسیر رشد و توسعه این صنعت برداشته شده است.
گسترش بستر خدمت رسانی، نوآوری هرچه بیشتر، ارتقای فرهنگ بیمه و رویکرد تخصصی، استفاده روزافزون از فناوری های نوین از جمله ضرورت های صنعت بیمه در جلب رضایت هرچه بیشتر مردم عزیز ایران است.
کانال رسمی انجمن علمی فقه و حقوق دانشگاه حضرت معصومه:
@islamiclaw_hmu
#دنیای_فقه
🔺️بردگی از دیدگاه اسلام
بارها شنیده شده که برخی از جوانان مسلمان با کنجکاوی فراوان میپرسند که نظر اسلام درباره بردگی چیست؟ یا چرا آیین اسلام، قانون اجحافآمیز بردگی را پذیرفته و بر آن مهر تصدیق نهاده است؟
از سوی دیگر، پارهای از خاورشناسان مغرض نیز موضوع بردگی را دستاویز تاخت و تاز بر اسلام قرار دادهاند و به مسئله، حساسیّت بیشتری بخشیدهاند. البته دانشمندان اسلامی هم از پاسخگویی باز نمانده و مقالات و رسائلی در این باره نگاشتهاند که در خور بهرهگیری است. ولی آنچه که به عنوان جواب مسئله، بیش از دیگر پاسخها شهرت یافته این است که: اسلام، هر چند با بردگی موافقت نداشته اما شرایط و احوالی که در گذشته حاکم بوده است اجازه نمیداده تا بردگی را بکلی لغو کند، بویژه که طرفداران بردگی در روزگار گذشته، بسیار بودند و بردهفروشی یکی از ارکان اقتصادی کشورها به شمار میرفت. ناگزیر اسلام، راه دیگری را در پیش گرفت و مسلمانان را به آزادسازی بردگان تشویق کرد و ثوابهای فراوان برای این کار قائل شد تا بتدریج دوره بردهداری در تاریخ بشر به سرآید! اگر بخواهیم از سر انصاف درباره این پاسخ به داوری بپردازیم، باید اعتراف کنیم که جواب مذکور، قانعکننده نیست، و دردی را درمان نمیکند بلکه این ایراد را به ذهن میآورد که مگر در روزگار گذشته، شرک و بتپرستی هزاران طرفدار نداشت؟ و مگر بتپرستان مکه از این نمیترسیدند که چون خانه کعبه از بتها پاک شود، مشتریان بازارشان پراکنده گردند و قبائل بتپرست از آمدن به مکه خودداری ورزند؟ پس چگونه اسلام، راه مماشات با شرک و بتپرستی را نپیمود و از قدرت مشرکان خاور و باختر نهراسید، و به کسانی که از شکست اقتصادی ترس داشتند پیام داد:
يَٰأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوٓاْ إِنَّمَا ٱلۡمُشۡرِكُونَ نَجَسٞ فَلَا يَقۡرَبُواْ ٱلۡمَسۡجِدَ ٱلۡحَرَامَ بَعۡدَ عَامِهِمۡ هَٰذَاۚ وَإِنۡ خِفۡتُمۡ عَيۡلَةٗ فَسَوۡفَ يُغۡنِيكُمُ ٱللَّهُ مِن فَضۡلِهِۦٓ إِن شَآءَۚ إِنَّ ٱللَّهَ عَلِيمٌ حَكِيمٞ (سوره مبارکه توبه آیه 28).
«ای مؤمنان، جز این نیست که مشرکان مردمی پلیدند و از امسال به بعد، نباید به مسجدالحرام نزدیک شوند و اگر (بدلیل کاهش معاملات) از فقر و تنگدستی بیمناکید (بدانید که) اگر خدا بخواهد شما را از فضل خود بینیاز خواهد کرد و خدا دانا و حکیم است».
بنابراین، چنانچه اسلام کاری را بکلّی باطل و نادرست میدید، آن را اساساً انکار میکرد یا در طی مراحلی (مانند تحریم خمر) به نفی و رّد آن میپرداخت.
برخی از مسلمانان و خاورشناسان منصف، راه دیگری را برای پاسخگویی انتخاب کردهاند و مانند دکتر گوستاولوبون Gustavelebon در صدد بر آمدهاند تا نشان دهند که رفتار مسلمانان با بردگان، رفتاری انسانی و ملایم بوده است و بردگان آنها از این حیث، خوشبختتر از نوکران و کلفتهای اروپایی بودهاند، چنانکه مینویسد:
«آنچه مسلّم است برده، نزد مسلمانان بدان صورت که در نزد نصاری بوده، نیست و وضعی که بردگان مشرق در آن بسر میبرند، بمراتب بهتر از وضعی است که نوکران و کلفتهای اروپائی دارند غلامان زر خرید در مشرق، جزء خانواده محسوب میشوند و چنانکه پیش از این گفته شد حتی میتوانند با دختران آقایان و مالکین خود ازدواج کنند و در زمرة دامادان او در آیند و همچنین میتوانند به بزرگترین منصبها نائل شوند. در مشرق، غلام بودن عار و ننگ نیست و بدان اندازه که در مغرب، نوکر از ارباب خود فاصله دارد، در آنجا غلام از مالکش دور نیست و ارتباطش زیادتر و با او نزدیکتر است... تمام جهانگردانی که دربارة مسئلة بردگی در شرق به تحقیق پرداختهاند معترفند که این سر و صدای مغرضانهای که برخی از اروپائیان در اطراف آن براه انداختهاند، بکلّی بیاساس است.»
هر چند گفتار گوستاولوبون، به جای خود صحیح و دلنشین است، ولی اساس مسئله را حل نمیکند و توضیح نمیدهد که اصولاً چرا باید اسلام، بردگی را به تصویب رساند و این کار چه لزومی داشته است؟
✍🏻استاد مصطفی حسینی طباطبایی در کتاب "بردگی از دیدگاه اسلام " به این پرسش پاسخ داده اند.
کانال رسمی انجمن علمی فقه و حقوق دانشگاه حضرت معصومه:
@islamiclaw_hmu