🔻کارگاههایی که در هفتهٔ پیش رو برگزار میشوند، از این قرارند:
🍂کارگاه تولیدمحتوایفضایمجازی (تنها یکنفر ظرفیت باقیست)
دوشنبه ۲۹ آبانماه ۱۴۰۲
ساعت ۱۹ تا ۲۱
🍂کارگاه نویسندگیخلاق (تنها دونفر ظرفیت باقیست)
دوشنبه ۲۹ آبانماه ۱۴۰۲
ساعت ۱۶ تا ۱۸
🍂کارگاه روایتنویسی (ظرفیت تکمیل)
سهشنبه ۳۰ آبانماه ۱۴۰۲
گروه۱: ساعت ۱۶ تا ۱۸
گروه۲: ساعت ۱۸ تا ۲۰
🍂کارگاه فیلمنامهنویسیانیمیشن(ظرفیت تکمیل)
چهارشنبه ۱ آذرماه ۱۴۰۲
ساعت ۱۸ تا ۲۰
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
کسی که چند سال قبل بتواند به ماجرا شبیه چند سال بعد نگاه کند برندهٔ اصلی است.
هنر چاق بودن
رامبد خانلری
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
May 11
وَ مَناهِلُ الرَّجاءِ إلَیکَ مُترَعَة
و چشمههای امید به تو پر آب است.
دعای ابوحمزه ثمالی
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻اینجا قُمه یا رُم؟!
تجربه به من ثابت کرده وقتی دو شکل مختلف مینویسم خیلی برای مخاطبم جذابه. یکی نوشتن دربارهٔ آداب و رسومی در یک نقطهٔ دنیا که وقتی مخاطب میخونه میگه:«اِ چه جالب! چقدر مثل ما!»
مثلاً شما هر خونهٔ ژاپنی که میرید وقتی که میخواید از خونه بیاید بیرون، میبینید که کفشهاتون رو جفت کردند. کاری که مثلاً الان تو خیلی از خونهها نمیکنند اما قدیما مهمون که میاومد، یکی میرفت همهٔ کفشها رو جفت میکرد که احترام بذاره. الان کمتر اتفاق میفته. یکمی انگار بیکلاسیه که بریم این کار رو بکنیم. یا یه زمانی تو مساجد هم همینطور بود. بعضیها میاومدند کفشات رو جفت میکردند برای اینکه بگند ما به یک نمازگزاری داریم یه سرویسی میدیم. ولی در ژاپن مثلاً این هست.
یکی این نوع آداب و رسوم که وقتی طرف میخونه میگه که چقدر شبیه آداب و رسوم خود ماست، یکی هم اون قطبش؛ آداب و رسومی که وقتی طرف میخونه بگه که «اوه چقدر از ما دورند اینا» ...
🔺برشی از کارگاه «سفرنامهنویسی» استاد منصور ضابطیان
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
اگه خوابت نبره که نمیتونی بیدار شی!
فیلم استرویدسیتی (۲۰۲۳)
وس اندرسون
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
🔻کارگاههایی که در هفتهٔ پیش رو برگزار میشوند، از این قرارند:
🍂کارگاه خوانش خلاق۱
شنبه ۴ آذرماه ۱۴۰۲
ساعت ۱۸ تا ۲۰
🍂کارگاه داستاننویسیمقدماتی
یکشنبه ۵ آذرماه ۱۴۰۲
ساعت ۱۷ تا ۱۹
🍂کارگاه تولیدمحتوایفضایمجازی
دوشنبه ۶ آذرماه ۱۴۰۲
ساعت ۱۹ تا ۲۱
🍂کارگاه نویسندگیخلاق
دوشنبه ۶ آذرماه ۱۴۰۲
ساعت ۱۶ تا ۱۸
🍂کارگاه روایتنویسی
سهشنبه ۷ آذرماه ۱۴۰۲
گروه۱: ساعت ۱۶ تا ۱۸
گروه۲: ساعت ۱۸ تا ۲۰
🍂کارگاه کتاب بد
سهشنبه ۷ آذرماه ۱۴۰۲
ساعت ۱۸ تا ۲۰
🍂کارگاه فیلمنامهنویسیانیمیشن
چهارشنبه ۸ آذرماه ۱۴۰۲
ساعت ۱۸ تا ۲۰
🍂کارگاه خوانش خلاق ۲
چهارشنبه ۸ آذرماه ۱۴۰۲
ساعت ۱۸ تا ۲۰
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
تو در من جاری شدهای. خودت میدانی؟
حتماً میدانی.
شب یک شب دو
بهمن فرسی
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
یا رب چه بودم و به کجا رفتهام که من
هر گه به یاد خویش رسم گریه میکنم
بیدل دهلوی
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻مخاطب رو سرگرم کن!
شاید مهمترین علت تولیدمحتوا در فضای مجازی سرگرمکردن مخاطب باشه حتی اگه هدف ما سرگرمی نباشه. مثلاً ما میخوایم یه چیزی رو آموزش بدیم، یه چیزی رو معرفی کنیم، اگه نتونیم برای مخاطب سرگرمکننده باشیم، نمیتونیم به اون هدفی که مدنظرمونه برسیم. من نمیخوام اوقات فراغت مخاطب رو پُر کنم ولی روشی که برای تولیدمحتوا انتخاب میکنم، باید برای مخاطب سرگرمکننده باشه وگرنه رَدَم میکنه، استقبال نمیکنه، عبور میکنه، نِکست رو میزنه یا هر چیز شبیه به این.
حالا به قولی این فرامتن ماجراست. این پوستهٔ ماجرای یکسری صفحات محسوب نمیشه اما کمدینها، اونهایی که محتوای طنز تولید میکنند، همگی به طور خاص و ویژه تو نقطهٔ سرگرمی ایستادند...
🔺برشی از کارگاه «تولیدمحتوای فضای مجازی» استاد هدی محمدی
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
علی برخاست تا تنها روبروی دنیا بایستد. او سخت احساس غربت میکرد. با دست خویش بر آرزوهای خود، بر قلب خود، و بر ذوالفقار خود خاک ریخت و حسرتمندانه زمزمه کرد: از کف دادن محبوبها، عین غربت است.
بهشت ارغوان
کمال السید، برگردان ابوالقاسم ژرفا
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
خردمند آن است که درِ قناعت زند؛ که برهنه آمده است و برهنه خواهد رفت.
تاریخ بیهقی
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
🔻وقتی از کارگردانی حرف میزنیم، از چه حرف میزنیم؟
کارگردانی هنر تبدیل کلمات به تصویر است. بنابراین یک کارگردان باید هم نوشتن را بشناسد و هم با ابزار سینما و تصویر آشنا باشد. از روزی که کارگردان وارد فضای ساخت یک فیلم میشود، کار و سِمَت همۀ اعضای گروه، ابزار او محسوب میشود؛ و مهمترین کار او این است که از این ابزار خوب استفاده کند.
پس یک کارگردان باید بتواند خوب حرف بزند و حرفش را درست انتقال دهد؛ و آنچه را از بقیۀ گروه توقع دارد که برای فیلم اتفاق بیفتد، به طور کامل توضیح دهد و در عین حال خلاقیت بقیه را از بین نبرد. در گروهِ شما، به عنوان کارگردان، حداقل شش یا هفت نفر لیدر هست که قرار است کنار شما کار خلاقه انجام دهند؛ و کارگردان باهوش کسی است که از این نیرو برای پیشبرد فیلم، بهرۀ حداکثری ببرد.
کارگردانی در ظاهر، یک کار اجرایی است اما در باطن، کاری است که با نوشتن، فکر و خلاقیت همراه و در تعامل است.
🔺برشی از کارگاه «کارگردانی مقدماتی» استاد بهروز شعیبی
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr