❄️ کارگاه «داستاننویسی طنز» با استاد داوود امیریان
داستاننویسی طنز هنرِ ایجاد موقعیتهای کمیک و غیرمنتظره با ابزار طنز و خلاقیت است که شوخطبعی خواننده را برمیانگیزد و میتواند در بستر تفریح و سرگرمی، نظرات و پیامهای اجتماعی را بازگو کند؛ مفاهیمی که گاه چنان تلخ و عریانند که تنها اینچنین میتوان منتقلشان نمود.
در کارگاه داستاننویسی طنز، موقعیتهای متنوع طنز را بررسی میکنیم و شیوۀ گسترش این موقعیتها را میآموزیم. چگونگی ساخت شخصیت کمدی و طراحی مکان طنز را یاد میگیریم و سپس به خوانش موشکافانه و تحلیل چند رمان و داستان مشهور طنز میپردازیم.
🏛️ این کارگاه در ۶ جلسه و به صورت آنلاین برگزار میشود.
💡این کارگاه به درد کسانی میخورد که هم به طنازی علاقمندند و هم دورۀ عناصر داستان را گذراندهاند و ساختار داستانی را میشناسند.
🔖به کسانی که این دوره را با موفقیت بگذرانند، مدرک معتبر یونسکو اعطا خواهد شد.
🕒 شنبهها ساعت ۱۸ تا ۲۰
🔗 جزئیات کارگاه و ثبتنام:
🌐 academy.isoa.ir
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
❄️ کارگاه «عکاسی با موبایل» با استاد مهدی طاهری
حیف نیست که گوشی هوشمند داشته باشیم و دوربین خوبی هم داشته باشد و ما از گرفتن یک عکس حرفهای ناتوان باشیم؟ مخصوصاً که فاصلۀ ما با عکاس حرفهای شدن به قدر شش جلسه کارگاه باشد!
در کارگاه عکاسی با موبایل با مفاهیم اولیۀ عکاسی آشنا میشوید، تفاوت دوربین حرفهای و موبایل را درمییابید و سپس به شناختی از امکانات دوربین موبایلی و تکنیکهای عکاسی با آن میرسید. عناصر و تکنیکهای بصری و اصول طراحی عکس را میشناسید و کادربندی، ترکیببندی، مدیریت پسزمینه و ویرایش موبایلی را میآموزید.
در پایان دوره، 15 عکس برگزیده، خروجی نهایی هنرجویان برای دریافت نمرۀ پایانی خواهد بود.
🏛️ این کارگاه در ۶ جلسه و به صورت آنلاین برگزار میشود.
💡این کارگاه پیشنیاز ندارد و برای همۀ کسانی که تلفن همراه هوشمند دارند و علاقمندند عکسهای حرفهای بگیرند و وارد بازار کار عکاسی شوند، مفید و مناسب است.
🔖 به کسانی که این دوره را با موفقیت بگذرانند، مدرک معتبر یونسکو اعطا خواهد شد.
🕒 سهشنبهها ساعت ۱۸ تا ۲۰
🔗 جزئیات کارگاه و ثبتنام:
🌐 academy.isoa.ir
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
❄️ کارگاه «آپارتمان ایرانی» با استاد مهدی ارج
فضای مسکونی در معماری ایرانی-اسلامی شاید یکی از مهمترین کاربریها است؛ چون انسان در این فضاست که زندگی میکند و بیشترین زمان عمر خود را در آن سپری میکند.
در این کارگاه علاوه بر آشنایی کلی با معماری ایرانی، باتوجه به دادهها و اطلاعاتی که به شما داده میشود، و معیارهای معماری ایرانی، میتوانید موارد آموزشی را روی منزل خودتان به صورت آزمایشی تمرین کنید.
در کارگاه «آپارتمان ایرانی» هم در مورد کلیات معماری صحبت میشود و هم دکوراسیون داخلی؛ به نحوی که موارد آموزشی حتی در کوچکترین منازل، کاملاً قابل اجراست.
🏛️ این کارگاه در ۶ جلسه و به صورت آنلاین برگزار میشود.
💡این کارگاه پیشنیاز ندارد و به درد همۀ کسانی میخورد به دکوراسیون و حالوهوای خانۀ خود اهمیت میدهند و دوست دارند آن را به بهترین شکلی که میشود بیارایند.
🔖به کسانی که این دوره را با موفقیت بگذرانند، مدرک معتبر یونسکو اعطا خواهد شد.
🕒 شنبهها ساعت ۱۹ تا ۲۱
🔗 جزئیات کارگاه و ثبتنام:
🌐 academy.isoa.ir
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
❄️ کارگاه «فتوشاپ مقدماتی» با استاد امید کُردی
میدانید که یادگیری فتوشاپ میتواند در زندگی شما تغییرات بزرگی به وجود آورد؟
فتوشاپ یکی از قدرتمندترین نرمافزارهای ویرایش تصویر و طراحی گرافیکی است که امکانات بینظیری در اختیار شما قرار میدهد تا تصاویر را به شیوههای خلاقانه و حرفهای ویرایش کرده و آنها را به صورتی منحصربهفرد تبدیل کنید.
در کارگاه آموزش فتوشاپ مقدماتی نیاز به هیچ پیشنیازی نیست. امید کردی در این کارگاه از صفرِ آشنایی با این نرمافزار، شروع میکند و هفده سرفصل را تدریس میکند؛ از شناخت تنظیمات این نرمافزار، ابزارهای پرکاربرد آن، انواع سلکشن، انواع ماسک و کاربردشان، آشنایی با انواع لایهها، فیلترهای پرکاربرد، روتوش تصاویر تا روشهای سرچ و پیداکردن عکس مناسب و استفاده از هوش مصنوعی فتوشاپ با شیواترین روش آموزش داده میشود.
🏛️ این کارگاه در ۸ جلسه و به صورت آنلاین برگزار میشود.
💡این کارگاه پیشنیاز ندارد.
🔖 به کسانی که این دوره را با موفقیت بگذرانند، مدرک معتبر یونسکو اعطا خواهد شد.
🕒 دوشنبهها و چهارشنبهها ساعت ۱۷ تا ۱۹
🔗 جزئیات کارگاه و ثبتنام:
🌐 academy.isoa.ir
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
❄️کارگاه «نقد فیلم» با استاد حمیدرضا قادری
شده تاکنون فیلمی را تماشا کنید، لذت هم ببرید، و بعدتر که اتفاقی جایی نقدی از آن خوانده باشید، متعجب شده باشید که «اینها کجای فیلم بود؟ چرا ندیدم؟ چرا نفهمیدم؟» و بعد با بینشی تازه به تماشای دوبارۀ آن فیلم نشسته باشید؟ اینطور به نظر میرسد که فیلم «دیدن» چیزی فراتر از گذاشتن کاسهای چیپس و تخمه و تاریک کردن اتاق و خیره ماندن به صفحۀ مانیتور و لذت تماشا است.
فیلمها به عنوان یکی از ساحتهای هنری مهم و تأثیرگذار در زندگی ما، میتوانند گسترۀ قابل توجهی از لذات و تجربیات را به ما منتقل کنند. بالا بردن سواد سینمایی با تحلیل و بررسی عمیق و اصولی یک فیلم، توجه به نسبت فرم و محتوا، چگونگی شخصیتپردازی و پیچشهای داستانی، میزانسن، موسیقی فیلم و ... میتواند به ما در آگاهانه دیدن و رسیدن به فهمی درست و تمامتر کمک کند.
در این کارگاه مواجههٔ نقادانه با فیلمها را میآموزیم.
🏛 این کارگاه در ۶ جلسه و به صورت آنلاین برگزار میشود.
💡این کارگاه پیشنیاز ندارد.
🔖 به کسانی که این دوره را با موفقیت بگذرانند، مدرک معتبر یونسکو اعطا خواهد شد.
🕒 چهارشنبهها ساعت ۱۸ تا ۲۰
🔗 جزئیات کارگاه و ثبتنام:
🌐 academy.isoa.ir
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
✴️ همایش نکوداشت استاد فرزانه دکتر سیدابوالقاسم حسینی ژرفا
🕣 امروز، چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲، ساعت ۱۹
🏛️ قم، چهارراه شهدا، اول خیابان معلم، ساختمان ستادی دفتر تبلیغات اسلامی، طبقه چهارم، سالن شیخ طوسی
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
🌼 میلاد باسعادت امیرالمؤمنین (ع) و روز پدر بر همگان مبارک
🌼 عیدانهٔ ما برای شما:
۱,۰۰۰,۰۰۰ ریال اعتبار هدیه برای ثبتنام در تمامی کارگاههای دورۀ زمستان و کارگاههای آنلاین (ضبطشده)
برای ثبتنام از اینجا اقدام کنید.
🌐 academy.isoa.ir
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
آکادمی هنری ماه نو
فیلودرام برگزار میکند (سلسلهجلساتِ خوانشِ نمایشی) جلسهی هشتم: نمایشنامهی «خالی بند» اثرِ انوره
فیلودرام برگزار میکند
(سلسلهجلساتِ خوانشِ نمایشی)
جلسهی نهم: نمایشنامهی «روسمرسهولم» اثرِ هنریک ایبسن
در این جلسهی فیلودرام به همراهمیِ استاد احمد شهدادی، پیرامونِ این اثر نمایشی به گفتوگو خواهیم نشست.
کارگردان: احمد اسدیان
نقشخوانان: سید صادق آتشزر، فاطمه عیوضی، آیناز صدیقیان و احمد اسدیان.
مدیرِ پروژه: سیدصدرالدین فردوسی
🕓 یکشنبه، ۸ بهمن ۱۴۰۲، ساعت ۱۶
📍مدرسه اسلامی هنر، سالن جلسات
✅ حضور برای عموم آزاد است.
🎥 پخش همزمان (لایو) در کانال ایتا مدرسه اسلامی هنر و اینستاگرام فیلودرام
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش همزمان (لایو) جلسه نهم خوانش نمایشی فیلودرام
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
آکادمی هنری ماه نو
🔻تعریفها با هم فرق دارد! میخوام بچهم معتاد نشه. این خط قرمز منه. حالا معتاد به چی میگی؟ اگه بچه
🔻در داستان چقدر باید به توصیفات و جزئیات پرداخت؟
این اصل کلی را باید بدانیم که «همۀ عناصر داستان باید در خدمت کلیت روایت باشند.» پس من در داستان، به جزئیات به مقداری که «نیاز» دارم باید بپردازم.
هر داستان اتمسفری دارد که باید به خواننده منتقل شود. پس باید ببینم بیان این جزئیات در روایت من تأثیری دارد یا خیر! تأثیر یعنی چه؟ یعنی اینکه آیا این توصیف، در خدمت انتقال اتمسفر روایت به مخاطب هست یا نه. چرا که جزئیات باید بتواند شخصیت و جغرافیا را بسازد. بنابراین هر آنچه در داستان بیان میشود باید کاری انجام دهد. اطلاعات بیهدف در داستان جایی ندارد.
🔺برشی از کارگاه «نویسندگی خلاق» استاد سیداحمد بطحایی
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
آکادمی هنری ماه نو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻از ادبیات دینی که حرف میزنیم، از چه حرف میزنیم؟
کلمهٔ دومی که میخوایم در موردش بحث کنیم، کلمهٔ «دین»ست. ما چه چیزی رو دین میدونیم؟
از دین که حرف میزنیم، از اسلام حرف نمیزنیم، از مسیحیت حرف نمیزنیم، از یهود حرف نمیزنیم، ما داریم راجع به دین به معنای کلی اون حرف میزنیم. دین، به همون چیزی که ما خودمون بهش میگیم اصول دین، به سه مسألهٔ اصلی فکر میکنه: توحید، معاد و نبوت. این، وجه اشتراک تمام ادیان توحیدیست. یعنی هر کسی که از دین حرف میزنه، با این سه مقوله وجه اشتراک داره.
ببینیم اگه این چیزی که ما تصور میکنیم راجع به ادبیات دینیست، آیا داستانهایی که در ذهن داریم، ربطی به یکی از این موضوعات (توحید، معاد، نبوت) داره یا نداره؟ آیا داستانی که شما مینویسید، منی که در فیلیپین نشستهم، اونی که در الجزایر نشسته، اونی که در فرانسه نشسته، اونی که در نپاله، جرقهای در او میزنه که ذرهای نسبت به حقتعالی دلش بلرزه؟ بگه من بارقهای از نور تجلی حضرت حق رو دیدم، ذرهای از اون معنویت به من منتقل شد یا نه؟
🔺برشی از کارگاه «داستان دینی» استاد مجید قیصری
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
آکادمی هنری ماه نو
🔻از ادبیات دینی که حرف میزنیم، از چه حرف میزنیم؟ کلمهٔ دومی که میخوایم در موردش بحث کنیم، کلمهٔ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻فضول دوستداشتنی!
این همون نگاه فضولی و کنجکاوِ دوستداشتنیه. چرا دوست داشتنیه؟ نه اینکه تو زندگی مردم سرک بکشیم، اینکه طرف چی کار میکنه چی کار نمیکنه به من چه مربوطه! اما اون چیزی که من میبینم بیخطره رو من ازش استفاده میکنم. اون میتونه برای ما ماجرا باشه.
طرف میگفت خونهٔ ما رو دزد زده بود. میگه همه ریختند دزده رو بگیرند ولی دزده رو پیدا نمیکردند. اینا مهمونی داشتند. میگه اومدیم خوابیدیم، اون وسطها دیدیم یکی داره جیغ میزنه. دزده از ترسش پریده بود زیر یکی از پتوها دراز کشیده بود که آب از آسیاب بیفته بعد فرار کنه که گرفتنش. این یه نمونه است، و خیلی ماجراهای دیگه.
من الان بخوام از اینها بهتون بگم انقدر از این چیزها تو ذهنم هست. تو ذهن شمام هست. باید اینها رو بیاری بیرون. بهش فکر کن. نگاه کنید اونی که تشنه باشه دنبال آبه. شما وقتی که بخواید داستان طنز بنویسید مطمئن باشید سوژه سراغت میاد. این یه مورد. دومین مورد اینه که حتما حتما با عشق بنویسید.
🔺برشی از کارگاه «داستاننویسی طنز» استاد داوود امیریان
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
آکادمی هنری ماه نو
🔻فضول دوستداشتنی! این همون نگاه فضولی و کنجکاوِ دوستداشتنیه. چرا دوست داشتنیه؟ نه اینکه تو زندگی
🔻من یک وقتهایی نوشتنم نمیآید، چه کار کنم؟
زندگی شما به عنوان داستاننویس به دو بخش تقسیم میشود؛ بخشی که در آن مینویسید، و بخشی که در آن نمینویسید. در هر کار تولیدی، اعم از تولید داستان یا تولید ماکارونی، دو مرحله وجود دارد: پیشتولید و تولید.
در مرحلۀ پیشتولید شما خود را برای تولید آماده میکنید. من اگر بخواهم درختی را قطع کنم، بخش اعظمی از وقتم به تیز کردن تبر خواهد گذشت. وقتی دارم تبر را تیز میکنم، اگر بپرسم «من الان درخت قطع نمیکنم، چیکار کنم؟» چطوری به نظر میرسد؟!
من یک هیزمشکنم که وظیفهام قطع درخت و خرد کردنش به قطعات مساوی است، و یک زمان زیادی را صرف تیز کردن تبر میکنم. و اگر بپرسید چرا درخت قطع نمیکنم، پاسخ ساده است! چون تبر تیز میکنم!
چرا من داستان نمینویسم؟ چون الان در پیشتولید داستانی هستم که یک هفته بعد، یک ماه بعد، یک سال بعد، ده سال بعد قرار است بنویسم. دارم قصههای اطرافم را در ذهنم جمع میکنم، دارم با دید دراماتیک به آدمها و ماجراهایشان نگاه میکنم تا درنهایت بنویسمشان.
پس هیچوقت نپرسید وقتی نوشتنم نمیآید چه کار کنم! کاری قرار نیست بکنید!
🔺برشی از کارگاه «جستار شخصی» استاد رامبد خانلری
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
آکادمی هنری ماه نو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻قلاب برای جذب مخاطب
اولین قلابی که میندازیم برای اینکه مخاطب جذب داستان ما بشه، این هستش که داستان ما جذاب باشه و بتونه اون قلاب رو بندازه تو ذهن مخاطب. پس این خیلی مهمه. یعنی هر چقدرم که بگیم ما پیاممون خیلی مهم و بزرگه، مخاطب باید همراه بشه چون من حرف خیلی گندهای دارم میزنم، اگر رسیدید به اینجا، هر جایی از کارِتون و حرفهتون، حتی اگه سالها هم باشه که دارید مینویسید، هروقت رسیدید به جایی که فکر کردید دارید حرف گندهای میزنید و مخاطب اصلاً باید جذب حرف گندهتون بشه، از فُرم غافل شدید و چسبیدید به اون محتوایی که میخواید بیان بکنید، بدونید که قافیه رو باختهاید و بدونید که دارید راه رو به خطا میروید.
شما به عنوان یک داستاننویس اولین کاری که باید بکنید این هست که این فکر رو داشته باشید برای اینکه مخاطبتون رو جذب بکنید و مخاطب با میل خودش بیاد به سمت داستان شما ...
🔺برشی از کارگاه «داستاننویسی پیشرفته» استاد فرشته نوبخت
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr