هر دریافت جدید سوراخی جدید حفر میکند، به مادهٔ بیشکل کمی زخم میزند و ما را خالیتر میکند. ما پُر به دنیا میآییم.
اگر به خودم برگردم
والریا لوئیزلی
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
پروردگارا! از کجا برایم خیری هست، حال آنکه جز نزد تو یافت نمیشود.
دعای ابوحمزه ثمالی
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
نه من آنم که ز فیض نگهت چشم بپوشم
نه تو آنی که گدا را ننوازی به نگاهی
مولانا
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
🔻از من یک پادکستر خوب در میآید؟
ذات همۀ رسانهها «سرگرمکننده» بودن است. پادکست هم باید سرگرمکننده باشد، پس باید قصه داشته باشد. برای پادکستر بودن باید دو تا ویژگی داشته باشیم: 1) قصهگو و قصهجو باشیم؛ 2) کنجکاو و فضول باشیم!
بعضی آدمها ذاتاً قصهگوهای خوبیاند؛ مثل آنهایی که خیلی خوب جوک تعریف میکنند، یا خیلی گیرا خاطره میگویند، یا خیلی جذاب فیلم تعریف میکنند. اساساً پادکست نبرد بین قصهگوهاست؛ کسانی که بهتر قصه میگویند و قصۀ بهتری میگویند. هر دو بسیار مهم است.
چرا محتوا در پادکست مهم است؟ چرا باید حتماً مقادیری علم در پادکست باشد؟ مخاطب پادکست درحقیقت آن مخاطبی است که کتاب میخواند و یک دوز نخبگانی دارد و دنبال چیز یاد گرفتن است. میخواهد چیزی به او اضافه شود. اگر پادکست شما محتوای لازم را نداشته باشد، شما را نمیشنود.
نزدیکترین قالب مکتوب به پادکست، جستار است؛ چراکه پادکست نیز مانند جستار ترکیبی از علم و روایت است. چه کسانی جستار مینویسند؟ آدمهایی که روی یک مسئله عمیق میشوند، کنجکاو و جستجوگرند. بنابراین برای پادکستر شدن، باید بدانید که کنجکاو بودن و ساده از کنار مسائل رد نشدن از ملزومات نوشتن پادکست است.
🔺برشی از کارگاه «نگارش پادکست» استاد هدی محمدی
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
آکادمی هنری ماه نو
40.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻چگونه فیلم ببینیم؟
همیشه یادتون باشه وقتی دربارهٔ فیلمی صحبت میکنید، اعم از اینکه اون رو تحلیل میکنید، نقد میکنید، مثبت یا منفی، در حقیقت به فرمی از فکر کردن و اندیشیدن دارید دست میزنید که لذت شما رو یک گام بالاتر میبره.
شما وقتی فیلم رو میبینید، یک لذت بصری و سمعی از دیدن فیلم روی پردهٔ سینما میبرید. حالا وقتی دربارهٔ فیلم حرف میزنید، اون رو نقد و تحلیل میکنید، چه با خودتون چه با دیگران، سطح لذت رو از یک مسئلهٔ سمعی و بصری به یک مسئلهٔ فکری و ذهنی ارتقا میدید.
هر متنی که شما در زبان فارسی دربارهٔ یک فیلم در جایی میخونید از چهار حالت خارج نیست:
یک) یک گزارشی از اکران یک فیلمه.
دو) یک ریویو یا مروری بر یک فیلمه.
سه) یک جستار نظری دربارهٔ یک فیلمه.
چهار) یک جستار انتقادی-تحلیلی دربارهٔ فیلمه.
🔺برشی از کارگاه «نقد فیلم» استاد حمیدرضا قادری
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
آکادمی هنری ماه نو
🔻چگونه فیلم ببینیم؟ همیشه یادتون باشه وقتی دربارهٔ فیلمی صحبت میکنید، اعم از اینکه اون رو تحلیل می
33.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻تلاشی انسانی برای ساخت جهان با کلمات
اساساً داستان چیه؟ میخوایم دربارهٔ ماهیت داستان صحبت بکنیم. اگر داستانی نوشته بشه اما مخاطبی نداشته باشه که داستان برای او جذاب باشه یا نباشه، اون داستان، داستان نیست؟ این مسئلهٔ مهمیه که به نظرم جای بحث داره.
داستان، روایت بخشی یا بخشهایی از زیست یک یا چند شخصیت داستانیه که در اون، در اثر یک کنش یا رویداد، حالت متعادل اولیهای بهم میخوره و در طول زمان حالت متعادل ثانویهای برقرار میشه.
داستان و به طور کلی ادبیات تلاشی انسانیه برای اینکه به وسیلهٔ اون، انسان و احساساتش، اشیا، مفاهیم، پدیدهها و جهان رو به کلمه تبدیل بکنه.
🔺برشی از کارگاه داستاننویسی مقدماتی» استاد مصطفی انصافی
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr