eitaa logo
آکادمی هنری ماه نو
1.5هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
163 ویدیو
0 فایل
یک مهارت جدید را شروع کن، و از خودت یک قدم جلوتر باش. #یک_قدم_جلوتر... academy.isoa.ir 02537830811 09038003463 پشتیبان: @isoapr_admin مشاوره: @isoapr_amoozesh
مشاهده در ایتا
دانلود
آکادمی هنری ماه نو
38.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻بی‌قانونی‌ هنر، مهم‌ترین قانون هنر است! مهم‌ترین قانون هنر، بی‌قانونی اونه. اگر همهٔ نویسنده‌ها در تمام اعصار می‌کوشیدند از قوانینی که پیشینیان براشون تعریف کرده‌اند، تخطی نکنند، ما امروز این همه تنوع در روایت رو شاهد نبودیم. اما برای فهم داستان و برای شکستن قوانین، ما مجبوریم که قوانین رو بشناسیم و داستان رو بشناسیم. درنتیجه این رو در نظر داشته باشید که به هیچ‌وجه به عنوان نویسنده محدود به هیچ تعریفی و محدود به هیچ قالبی نیستید. ما نویسنده‌ها که تازه کارمون رو شروع کرده‌ایم باید تا می‌تونیم داستان بخونیم از کشورهای مختلف، از نویسندگان مختلف، از عصرهای مختلف، داستان‌های قرن هفده، هجده، نوزده، بیست، بیست‌ویک، هر چی که می‌تونیم بخونیم برای اینکه تجربه‌مون از مواجهه با داستان و روایت بیشتر بشه، تا بتونیم وقتی خودمون قلم به دست می‌گیریم یا پشت کامپیوترمون می‌شینیم برای نوشتن یک داستان، بتونیم بهترین اثری رو که می‌تونیم خلق کنیم. ما باید بر شانهٔ نویسندگان قبل از خودمون بایستیم اگر می‌خوایم قدمون بلندتر بشه! 🔺برشی از کارگاه  «داستان‌نویسی مقدماتی» استاد مصطفی انصافی مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
خیانت مثل سوختگی پشت دست است؛ خوب می‌شود، پوست تازه درمی‌آید، رنگ و شمایلش اما هیچ‌وقت مثل قبل نمی‌شود، همیشه هم جلوی چشم است. هر وقت نگاهت بهش بیفتد، آرام دست را پشت و رو می‌کنی یا می‌بری زیرِ میز. اگر هم ازت بپرسند، مجبوری لبخند بزنی و بگویی چسبیده به لبۀ داغِ فر یا آب‌جوش روی آن ریخته. آداب دنیا یعقوب یادعلی مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
ما را به جز تو در همه عالم عزیز نیست گر رد کنی بضاعت مزجات ور قبول کلیات سعدی مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
آکادمی هنری ماه نو
🔻بی‌قانونی‌ هنر، مهم‌ترین قانون هنر است! مهم‌ترین قانون هنر، بی‌قانونی اونه. اگر همهٔ نویسنده‌ها در
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧در فیدیبو منتشر شد: کارگاه صوتی داستان‌نویسی کاوه فولادی‌نسب در مدرسه اسلامی هنر اگر قرار بود که نویسندگی مبتنی بر استعداد باشه، مبتنی بر یک نیروی درونی پویا باشه، اگه یه آدمی همین‌قدر که به دنیا میومد توی جنگل ولش می‌کردیم، می‌تونست استعداد نویسندگی داشته باشه و روزی تبدیل به یه گابریل گارسیا مارکز بشه. سامرست موآم جملهٔ درخشانی داره میگه: نویسنده باید زندگی رو به تمامی زندگی بکنه. نویسنده مطالعه می‌کنه، نویسنده مشاهدهٔ میدانی می‌کنه؛ ما برای اینکه یه داستانی رو بنویسیم میریم تو دل مردم، این‌ور اون‌ور، جامعه رو نگاه می‌کنیم، با پژوهشگرها صحبت می‌کنیم، با خود مردم صحبت می‌کنیم، خلاقیت که از ناکجا نمیاد! همینگوی یه جملهٔ خیلی مهم داره میگه:«در داستان‌نویسی هیچ میانبری وجود ندارد». 🔺برشی از کارگاه «داستان‌نویسی(دورهٔ اول: نامه‌های یوسا)» استاد کاوه فولادی‌نسب 💡برای تهیهٔ این دوره در فیدیبو می‌تونید از اینجا اقدام کنید. مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
رفیق! نمی‌تونم بگم چقدر تعجب کردم وقتی دیدم عاشقش شده‌ام. حتی یه مدتی امید داشتم که ولم کنه ولی نکرد چون خودش عاشقم شده بود. فکر می‌کرد خیلی سرم می‌شه، چون چیزهایی که من می‌دونستم فرق داشت با چیزهایی که خودش می‌دونست. گتسبی بزرگ اسکات فیتز جرالد مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
... و تا دانه پریشان نکنی، خرمن بر نگیری! گلستان سعدی باب سوم در فضیلت قناعت مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
💠چهارشنبه عصرهایتان را خالی کنید برای گعدهٔ داستانی دوستانه برای دوستان داستانی که در قم زندگی می‌کنند، خبر خوبی داریم: ☕️اهالی داستان، چهارشنبه‌ها در مدرسه جمع می‌شوند، داستان می‌خوانند و درباره داستان گپ می‌زنند. 🗞مهم‌تر از همه اینکه اگر دوستان داستان‌نویس متقاضی باشند، می‌توانند تا روز شنبه داستان‌شان را ارسال کنند تا در جلسه بعدی خوانده شود و نقدها و نظرات دیگر اهالی داستان را بشنوند. 📍این گعدهٔ داستانی، با هدایت استاد یونس عزیزی، نویسنده، روزنامه‌نگار و مدیر انجمن ادبی ماها، در مدرسه اسلامی هنر برگزار می‌شود. ⭕️ داستان‌های امروز: داستان اول | پیش‌درآمد ماهور، نوشته محسن صابری داستان دوم | نور مثل آب است، نوشته گابریا گارسیا مارکز 🏛هنرستان، نبش کوچه ۲۰، مدرسه اسلامی هنر 🕔 چهارشنه ۹ خرداد، ساعت ۵:۳۰ عصر 🔔از دستش ندهید. مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
نه چیزی هست که بگویی، نه چیزی که با آن بگویی، نه چیزی که از آن بگویی، نه توانی برای گفتن، نه میلی به گفتن، اما باید گفت! فقط روزهایی که می‌نویسم آرتور کریستال برگردان احسان لطفی مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
آکادمی هنری ماه نو
🎧در فیدیبو منتشر شد: کارگاه صوتی داستان‌نویسی کاوه فولادی‌نسب در مدرسه اسلامی هنر اگر قرار بود که ن
🔻پرسپکتیو در روایت  ما در روایتگری یک چیزی داریم به نام «پرسپکتیو در روایت، مبتنی بر ارائۀ جزئیات». یعنی چه؟ نزدیک به 500 سال پیش در دوران رنسانس نقاش ایتالیایی «مازاتچو» علمی را ابداع می‌کند به نام «پرسپکتیو». پرسپکتیو می‌گوید ساختار عدسی چشم طوری است که اجسام دورتر را ریزتر می‌بیند و اجسام نزدیکتر را درشت‌تر. خیابانی در نظر بگیرید که دو طرفش درخت‌های سرو کاشته شده است. درخت‌های جلو را بزرگ و درخت‌های دورتر را کوتاه‌تر و محوتر می‌بینید. پرسپکتیو می‌گوید اجسامی که از ما دور می‌شوند، محوتر می‌شوند. حالا اگر کنار این ردیف درخت‌ها برج میلاد باشد، ما این برج را بزرگتر می‌بینیم و در ذهنمان هم می‌ماند. یعنی در عین حال که این پرسپکتیو وجود دارد، یک استثنائاتی مثل برج میلاد هم هستند که «کیفیت یادمانی» دارند. در داستان هم باید مشخص باشد که راوی کجای محور زمان ایستاده و روایتگری می‌کند؛ وقتی روایت را با جزئیات بسیار ارائه می‌کند، فهم مخاطب این است که راوی نزدیک به روایت ایستاده که حتی غرغرهای زیر لب مادر قصه و حرف شاگرد راننده موقع باز کردن در ماشین را با جزئیات بیان می‌کند. جزئیات، پرسپکتیو روایت را کوتاه می‌کند. پرسپکتیو روایت می‌گوید اتفاقی که در گذشته افتاده، جزئیات کمتری دارد و هر چه زمان نزدیک‌تر می‌شود بر حجم جزئیات افزوده می‌شود. شما می‌توانید اتفاقات امروز را دقیقاً تعریف کنید ولی نمی‌توانید بگویید دو ماه پیش در چنین روزی دقیقاً چه کردید ... 🔺برشی از کارگاه «داستان‌نویسی تکمیلی (دورهٔ اول: نامه‌های یوسا)» استاد کاوه فولادی‌نسب مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
خدایا! ضعفمان را راهی برای آزمایش بدکارها قرار مده. سوره ممتحنه، آیه ۵ برگردان علی ملکی مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
این‌طور بارم آورده بودند که بترسم. از همه چیز. از بزرگتر که مبادا بهش بر بخورد، از کوچکتر که مبادا دلش بشکند، از دوست که مبادا برنجد و تنهایم بگذارد، از دشمن که مبادا برآشوبد و به سراغم بیاید.  همنوایی شبانه ارکستر چوب‌ها رضا قاسمی مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
💠«والدین مؤثر، فرزندان مسئول»؛ جشنواره تخفیفی ۲۰+۲۰٪ واقعاً اگه بچه‌ای در محیط فرهنگی بزرگ بشه، عاقبت به خیر میشه؟ واقعاً کودکی که با کتاب بزرگ بشه مسیر بهتری رو در آینده پیش میره و انسان مسئولیت‌پذیر و جامعه‌سازی میشه؟ اگه اینطور باشه یعنی هیچ جنایتکاری کتاب نمی‌خونده؟! اما می‌دونیم هیتلر نه‌تنها کتابخون، که یه مجموعه‌دار بزرگ کتاب هم بود؛ یا تد باندی قاتل زنجیره‌ای دههٔ هفتاد امریکا یه دانشجوی درسخون روانشناسی بود! البته که کتاب یار مهربانه و رفاقت کودک با کتاب مهمه؛ اما پارامترهای تأثیرگذاری در انتخاب کتاب و چگونه خوندن اون هست که باید بدونیم و رعایت کنیم تا به نتیجهٔ مدنظرمون برسیم. همین دقت و توجه در انتخاب فیلم و انیمیشن کودک هم وجود داره. ✨امروز روز جهانی والدینه. اگه شما هم دغدغه‌مند تربیت کودکی هستید، کارگاه‌های  کودک‌و‌رسانه رو با ۲۰٪ تخفیف و ۲۰٪ بازگشت وجه به کیف‌پولتون تهیه و تماشا کنید. 🔸 چه کارگاه‌هایی؟ کتابخوانی/ کتاب‌نخوانی/ کتاب بد/ کودک‌وانیمیشنفقط ۱۲ و ۱۳ خرداد! 📍برای ثبت‌نام از اینجا اقدام کنید. مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
چون روزی و عمر بیش و کم نتوان کرد دل را به کم و بیش دژم نتوان کرد کار من و تو چنانکه رای من و توست از موم به دست خویش هم نتوان کرد رباعیات خیام مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr