eitaa logo
آکادمی هنری ماه نو
1.4هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
166 ویدیو
0 فایل
یک مهارت جدید را شروع کن، و از خودت یک قدم جلوتر باش. #یک_قدم_جلوتر... academy.isoa.ir 02537830811 09038003463 پشتیبان: @isoapr_admin مشاوره: @isoapr_amoozesh
مشاهده در ایتا
دانلود
قسم به معنی لایمکن الفرار از عشق که پر شده است جهان از حسین سرتاسر حمیدرضا برقعی مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
انسان باید گاهی خفه‌خون بگیرد و در سکوت به صدای سریان دیگر-ماهی، خرمگس، قاقم، بامبو، گربه، ارکیده، یا سنگریزه- گوش دهد. از کجا بدانیم مثلاً زنبور رمان نمی‌نویسد؟ فیزیک اندوه گئورگی گاسپادینف برگردان سهراب طاووسی مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
کسی از وی پرسید که مال تو چیست؟ گفت: مال من رضای خدای تعالی است و بی‌نیازی است از خلق و لامحاله هر که به حق راضی بود از خلق مستغنی بود. تذکره‌الاولیاء، ذکر ابوحازم مکی فریدالدین عطار نیشابوری مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
...ولی این‌که قصه‌ها از کجا می‌آیند؟ احتمالاً از تجربه‌های زندگی، از خواندن‌ها، چشم و گوش تیز داشتن، لذت نوشتن؛ و اینکه خدا باید دوستت داشته باشد. قصه‌ها از کجا می‌آیند اصغر عبداللهی مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
آکادمی هنری ماه نو
💠گعده هفتگی داستان | گعده هفتم ☕️اهالی داستان، چهارشنبه‌ها دورهم جمع می‌شوند، داستان می‌خوانند و در
💠گعده هفتگی داستان | گعده نهم ☕️اهالی داستان، چهارشنبه‌ها دورهم جمع می‌شوند، داستان می‌خوانند و درباره داستان گپ می‌زنند. 📍این گعدهٔ داستانی، با هدایت استاد یونس عزیزی، نویسنده، روزنامه‌نگار و مدیر انجمن ادبی ماها، در مدرسه اسلامی هنر برگزار می‌شود. ⭕️ داستان‌های امروز: داستان اول : چپکی، نوشتۀ احمد نوری داستان دوم: نظریه پنج‌شنبه، شهریار مندنی‌پور 🏛هنرستان، نبش کوچه ۲۰، مدرسه اسلامی هنر 🕔چهارشنبه ۳ مرداد، ساعت ۵ عصر 🔔از دستش ندهید. مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
آکادمی هنری ماه نو
🔻خط روایت و گفتمان‌های روایی همیشه ما یک روایت داریم و یک گفتمان روایی داریم. من یه خطِ قصه دارم که
🔻تصویرگری کتاب کودک؛ کلیشه یا نیاز؟ در تصویرگری داستان کودک با دو نوع متفاوت از تصویرگری روبه‌رو هستیم و دو شکل کتاب داستانی داریم: کتاب مصور و کتاب تصویری. اغلب کتاب‌هایی که در بازار نشر می‌بینیم، کتاب‌هایی هستند که اگر تصویر را از آنها حذف کنیم، هیچ اتفاقی نمی‌افتد؛ تصویر، ارزش افزوده ندارد! اگر تصویر فایده‌ای نداشته باشد جز زینت، باید در آن تردید کرد. در کتاب‌های مصور مثلاً داستان می‌گوید: «در دامنۀ کوهی سرسبز پیرزنی بود که پانزده گوسفند داشت و سه دختر» تصویرگر کوهی می‌کشد، در دامنه‌اش کلبه‌ای می‌گذارد و پیرزنی مشغول پشم‌ریسی، و سه دختر که پانزده گوسفند را می‌چرانند. چنین تصویری، بود و نبودش برای داستان یکسان است. البته کودکان خردسال، به تصویر متکی هستند. بنابراین کتاب‌های مصور برایشان خوب است و تخیلشان را هم محدود نمی‌کند. چون تجربۀ زیسته‌شان کم است. وقتی داستان می‌گوید «حسن به نانوایی رفت و با شاطر دعوایش شد. شاطر عصبانی شد و پارویش را بلند کرد»، باید نانوایی، تنور، شاطر، پارو، حسن و عصبانیت را با تصویر نشانش بدهی تا بتواند با فضا ارتباط برقرار کند. در داستان‌های مصور، تصویرگر خلاق نیست. انتظارمان این است که رنگ‌ها را بشناسد، فضا را بتواند تصویرگری کند، آناتومی آدم‌ها را نامتناسب نکشد. این‌ تصویرگر، مؤلف نیست. تصویر هیچ اضافه و کمی نسبت به داستان ندارد. کلمه تبدیل به رنگ و نقاشی شده است. اما داستان تصویری ... 🔺برشی از کارگاه «داستان‌نویسی کودک پیشرفته» استاد مصطفی رحماندوست 💡برای تهیهٔ این کارگاه می‌توانید از اینجا اقدام کنید. مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
درِ هر رحمتی را که خدا به روی مردم باز کند، کسی نمی‌تواند ببندد. جلوی هر رحمتی را هم که بگیرد، کسی جز او نیست که آن را بفرستد. قرآن کریم، سورهٔ فاطر، آیهٔ ۲ برگردان علی ملکی مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
سخت است تا آخرِ پاسَت سوت بزنی، بعد نگهبانِ آن یکی برجک جواب تو را بدهد، بعد نگهبانِ آن یکی برجک جواب او را؛ همین‌طور تمام هفت تا برجک، تا خود علی‌الطلوع صبح، که مبادا خواب‌شان ببرد. بند محکومین کیهان خانجانی مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
چو غنچه‌های دگر بشکفند ما برویم کنون بیا که صف سبزه را بیاراییم درین دو روزۀ هستی، همین فضیلت ماست که جور می‌کند ایام و ما شکیباییم ز سرد و گرم تنور قضا نمی‌ترسیم برای سوختن و ساختن مهیاییم دیوان پروین اعتصامی مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
در عمق وجودش آدم خوش‌قلبی بود. من هم خوش‌قلب بودم. اما زندگی مسئله‌اش قلب نبود. مرگ قسطی لویی فردینان سلین برگردان مهدی سحابی مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
چه دوستی باشد که می‌تواند به یک سخن، دوست خویش را از رنج خلاص کند و این کلمه را دریغ دارد؟ مقالات شمس مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
عزاداران حسین این بار، قامتی کوتاه‌تر داشتند و شانه‌های نحیف و تن‌های کوچک سیاه‌پوش. برادرم عکسی از روزنامه‌ای آلمانی‌زبان برایم فرستاده. چشم تنگ می‌کنم تا بهتر ببینم. کتیبۀ محتشم است. نشان مسلمانی خانوادۀ ما که وسط روزنامۀ کلیسایی در قلب اروپا خودنمایی می‌کند. کتیبه‌ای که زمین نماند فاطمه بهروزفخر مهمانگاه مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
خداوندا! آن را که تو یاری کنی به خذلان کس زیان نبیند و آن را که تو بر او ببخشایی به منع کس نقصان نگیرد و آن را که تو راه بنمایی به گمراهی کس از راه نرود. صحیفه سجادیه نیایش پنجم مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
مهاجر گفت: درس‌هایت را که خوانده باشی، امتحان‌هایت را که داده باشی، مدرک‌هایت را که گرفته باشی، ماجراهایت را که جُسته باشی، از جنگ‌هایت که جَسته باشی، سفرهایت را که رفته باشی و برگشته باشی، عاشقی‌هایت را که رسیده باشی و رسیده باشی و رسیده باشی، دیگر باید بنشینی و به یاد بیاوری و مراقب باشی که از یاد نبری. گفتم: پرت می‌گویی! ولی دیوانه‌وار... شیوا ارسطویی مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
💠نشست رونمایی و نقد مجموعه داستان «گردن‌کشان» «گردن‌کشان» مجموعه داستان‌های کوتاه هنرجویان دورهٔ داستان‌نویسی پیشرفته با استاد حمید بابایی است که به کوشش مدرسه اسلامی هنر توسط نشر صاد منتشر شد. داستان‌های این مجموعه با محوریت ستارخان به رشته تحریر درآمده است. این نشست با حضور اساتید گرامی آقایان ابراهیم اکبری دیزگاه، حمید بابایی، میرشمس‌الدین فلاح هاشمی‌نسب و یونس عزیزی برگزار می‌شود. 💡از همۀ شما دوستان دعوت می‌کنیم در این رویداد حضور داشته باشید. 🕓 چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ساعت ۱۶ 🏛️ قم، بلوار بسیج، نبش کوچه ۲۰، مدرسه اسلامی هنر مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr