eitaa logo
آکادمی هنری ماه نو
1.5هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
162 ویدیو
0 فایل
یک مهارت جدید را شروع کن، و از خودت یک قدم جلوتر باش. #یک_قدم_جلوتر... academy.isoa.ir 02537830811 09038003463 پشتیبان: @isoapr_admin مشاوره: @isoapr_amoozesh
مشاهده در ایتا
دانلود
من در نفس خویش این قدرت و سرعت می‌شناسم که در خدمت مردان، یار شاطر باشم نه بار خاطر. گلستان سعدی باب دوم در اخلاق درویشان مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
وطن آدم اونجاست که خاطر آدم اونجا باشه. روایت ساکنان شهر اوز مهراوه فردوسی مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
حرف‌هایشان غصه‌دارت نکند چون عزت و آبرو یکسره دست خداست. سوره یونس آیه ۶۵ مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
به جای انتقام، از حقانیت فکرتان دفاع کنید... می‌خواهید جهاد کنید؟ دست از نزاع‌های فرقه‌ای بردارید. رضایت خدا جایی است که تعصب فرقه‌ای نیست. شرط اول علوی‌بودن مسلمان‌بودن است. بروید به جای این زره‌های آهنی و تاج خروس‌ها، زره علم بپوشید تا ایمانتان را حفظ کنید. مسافر ری (۱۳۷۹) داوود میرباقری مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
ناگهان آمدند و ناگهان رفتند. مثل باران آبادان که تا می‌آمدی فکر کنی می‌بارد، دیگر نمی‌بارید. چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم زویا پیرزاد مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
🔻شخصی‌زدایی از یک مضمون شخصی از نقطۀ شروع تا یک جایی، مسیر نوشتن جستار روایی و داستان یکی است. شاید تفاوت‌های کوچکی وجود داشته باشد اما لازمۀ هر دو این است که شما خود را به عنوان یک داستان‌نویس بشناسید. داستان‌نویس شدن کار سختی نیست اما شغل دشواری است؛ باعث می‌شود در زندگی کمتر از چیزی جا بخورید و صبورتر باشید و اگر الان حس می‌کنید از این خصوصیت دورید، باید روی این ویژگیتان کار کنید. شما امروز وارد پروسۀ نوشتن چیزی می‌شوید که شاید یکی دو سال زمان ببرد؛ یعنی فرآیندی است مبتنی بر صبر. وقتی جرقۀ نوشتن چیزی در ذهنتان زده می‌شود، هر چه بیشتر صبر کنید، آن را واضح‌تر می‌بینید، در شما بیشتر ته‌نشین می‌شود و جامع‌الاطراف‌تر می‌توانید به آن نگاه کنید. فرض کنید با کسی دعوایتان شده و کلی چیز بهم می‌گویید. از دعوا که دور می‌شوید، مرتب خودخوری می‌کنید کاش این را هم می‌گفتم، کاش آن را هم می‌گفتم. این «کاش» برای همۀ مشاغل دنیا یک گزینۀ روی میز است به جز نویسندگی! چون وقتی متن‌تان تمام می‌شود، هر آنچه گفتنی بود باید در متن‌تان می‌آمد. 🔺برشی از کارگاه «جستارشخصی» استاد رامبد خانلری مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻روایت، داستان نیست! حتماً وقتی داریم از استوری و داستان حرف می‌زنیم، داریم از یک قالب صحبت می‌کنیم. یعنی داریم از یک الگویی صحبت می‌کنیم که قصه باید توی اون گفته بشه. ولی وقتی داریم از روایت حرف می‌زنیم، این روایت می‌تونه قالب‌های مختلف و شکل‌های مختلفی داشته باشه. مثلاً می‌تونیم یک گزارشی رو روایت بکنیم، یک خبری رو روایت بکنیم، خاطره‌ای رو روایت بکنیم و بگیم. روایت سَیَلان داره، جریان داره، خیلی پایانش مهم نیست، گاهی‌اوقات حتی شروعش هم خیلی مهم نیست، و بیشتر اون جریانه، اون حرکته، اون سَیَلانه مهم هستش و اون زنجیره مهم هست ولی وقتی می‌خوایم قصه بگیم، باید از یک جای روایت یه چیزی رو بکشیم بیرون و منظمش کنیم، سلسله‌مراتب بهش بدیم، زنجیره‌وار بهش سروشکل بدیم و تبدیلش بکنیم به قصه. 🔺برشی از کارگاه «داستان‌نویسی مقدماتی» استاد فرشته نوبخت مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
وسعت کوچک رهایی را از نگاه اسیر باید دید کوه در رشته‌کوه بسیار است کوه را در کویر باید دید یاسر قنبرلو مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
🍉 یلدا مبارک 🎁 تخفیف ۳۰ درصدی همهٔ کارگاه‌های آموزشی به مناسبت یلدا 💠 کد تخفیف yalda1402 💠 برای ثبت‌نام از اینجا اقدام کنید. 🕛 مهلت ثبت‌نام تا ساعت ۲۴ جمعه اول دی‌ماه مدرسه اسلامی هنر @isoapr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻فقط تصویر! یه نکتهٔ مهم در مورد تصویر بگم؛ وقتی در مورد کودک زیر سن دبستان حرف می‌زنیم باید حساب کنیم که این بچه فقط داره تصویر می‌بینه. یعنی بالای سن دبستان، متن رو هم می‌خونه، تصویر هم اگر باشه می‌بینه. کودک زیر سن دبستان، ما داریم براش می‌خونیم، می‌شنوه و تنها چیزی که می‌بینه تصویره. پس اگه یک دقیقه، یک دقیقه و نیم روی یک صفحه ایستادید و دارید قصه می‌خونید، اون بچه یک دقیقه زوم روی اون تصویره! خیلی مهمه تصویری که داره می‌بینه چیه. تجربهٔ شخصی من از قصه‌های کربلا که برای بچه‌ها یه مدتی قصه‌گویی کردم، بعد کتاب شد، و کتاب توی پنج تا چاپ سه بار ادیت شد. سه بار ما دوباره از اول فایل چاپ دادیم. چرا؟ چون می‌دیدم که بچه‌ها مثلاً توی تصویرهای اولی که برای پردهٔ قصه‌گویی طراحی شده بود، دست بریدهٔ حضرت عباس پیدا بود. قصه که شروع می‌شد و می‌گفتم بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم، یه بچه‌ای از اون ور می‌گفت اون آقاهه چرا دستش بریده؟ اصلاً قصه رو دیگه گوش نمی‌داد! بچه دیگه قصه رو نمی‌شنید. تمام مدت ذهنش زوم بود روی اینکه ... 🔺برشی از کارگاه «کتاب بد» استاد منصوره مصطفی‌زاده مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
یا بفرما به سرایم یا بفرما به سر آیم غرضم وصل تو باشد چه بیایی چه بیایم غزلیات سعدی مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
ماری می‌گوید: برای آدم‌ها امکان دارد حتی وقتی فاصلهٔ معقولی بین‌شان ایجاد شده به هم نزدیکتر شوند. تاکاهاشی در جواب می‌گوید: البته که امکان دارد اما چیزی که برای یک نفر فاصلهٔ معقول است، شاید برای دیگری خیلی دور به نظر برسد. پس از تاریکی هاروکی موراکامی مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
دنیا نیرزد آنکه پریشان کنی دلی سعدی دیوان اشعار مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
چه فتنه بود حسن تو در جهان انداخت که یک دم از تو نظر بر نمی‌توان انداخت غزلیات سعدی مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
🔻به مغزتان بگویید گیر نده! کسانی هستند که بیهقی می‌خوانند تا تاریخ خوانده باشند. منِ یاسین حجازی هیچ علاقه‌ای به تاریخ غزنویان ندارم. کسانی هستند که تاریخ بیهقی را می‌خوانند تا خوب بنویسند. چطور می‌شود نویسنده باشی و بیهقی نخوانده باشی؟ درست است. اما من به سودای نویسندگی تاریخ بیهقی نمی‌خوانم. کسانی با تاریخ بیهقی خاطره‌بازی می‌کنند، و بیهقی می‌خوانند تا لذت ببرند، من با اینها همدلم. از چه چیز آن می‌خواهیم لذت ببریم؟ توصیف چرایی لذت خیلی امر شدنی‌ای نیست. اگر قرار است با من باشید، این دوره یک جور سفر است. در کولۀ خود چه باید داشته باشید؟ ابزار تحقیق را وابنهید، و هر آن چیزی که می‌تواند شما را متوقف کند رها کنید. سرِ کلمات مشکل گیر نکنید، چون شما قرار نیست یک متن ادبی بخوانید. شما بناست یک متن بخوانید. پس تنها کتاب را به همراه داشته باشید. همین. 🔺برشی از کارگاه «بیهقی‌خوانی» استاد یاسین حجازی مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr