eitaa logo
آکادمی هنری ماه نو
1.5هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
162 ویدیو
0 فایل
یک مهارت جدید را شروع کن، و از خودت یک قدم جلوتر باش. #یک_قدم_جلوتر... academy.isoa.ir 02537830811 09038003463 پشتیبان: @isoapr_admin مشاوره: @isoapr_amoozesh
مشاهده در ایتا
دانلود
آکادمی هنری ماه نو
🔻فقط تصویر! یه نکتهٔ مهم در مورد تصویر بگم؛ وقتی در مورد کودک زیر سن دبستان حرف می‌زنیم باید حساب ک
🔻به مغزتان بگویید گیر نده! کسانی هستند که بیهقی می‌خوانند تا تاریخ خوانده باشند. منِ یاسین حجازی هیچ علاقه‌ای به تاریخ غزنویان ندارم. کسانی هستند که تاریخ بیهقی را می‌خوانند تا خوب بنویسند. چطور می‌شود نویسنده باشی و بیهقی نخوانده باشی؟ درست است. اما من به سودای نویسندگی تاریخ بیهقی نمی‌خوانم. کسانی با تاریخ بیهقی خاطره‌بازی می‌کنند، و بیهقی می‌خوانند تا لذت ببرند، من با اینها همدلم. از چه چیز آن می‌خواهیم لذت ببریم؟ توصیف چرایی لذت خیلی امر شدنی‌ای نیست. اگر قرار است با من باشید، این دوره یک جور سفر است. در کولۀ خود چه باید داشته باشید؟ ابزار تحقیق را وابنهید، و هر آن چیزی که می‌تواند شما را متوقف کند رها کنید. سرِ کلمات مشکل گیر نکنید، چون شما قرار نیست یک متن ادبی بخوانید. شما بناست یک متن بخوانید. پس تنها کتاب را به همراه داشته باشید. همین. 🔺برشی از کارگاه «بیهقی‌خوانی» استاد یاسین حجازی مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
خجالت‌آور است تماشای کسی که آخر عمری خود را موشکافی می‌کند و به این نتیجه می‌رسد تنها چیزی که با خود به گور می‌برد، شرم زندگی نکردن است. جزء از کل استیو تولتز مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
مادربزرگ می‌گفت: دل اندرون مادرها مثل پشت تلویزیون می‌مونه. سیم‌ها گوریده‌اند توی همدیگه. مادرها دلشون یه عالمه سیم داره که وصله به بچه‌شون. تو دل مادرها غوغاست. هفتهٔ چهل و چند گردآورنده فاطمه ستوده مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
واعطف علی بمجدک و احفظنی برحمتک پروردگارا با بزرگواریت بر من نظر کن و با رحمتت مرا نگاهدار. فرازی از دعای کمیل مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
آکادمی هنری ماه نو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻غیرِ ممکن ادعایی که تورین مطرح می‌کنه هفتاد سال پیش، می‌گه ما تا پنج سال آینده ماشین‌هایی رو خواهیم داشت که بشرگونه فکر می‌کنند؛ نه تنها الان ما نمی‌تونیم ادعا کنیم که تا پنج سال دیگه بهش می‌رسیم با این همه پیشرفت‌هایی که در هوش مصنوعی شاهدش بوده‌ایم، بلکه یک نظر بسیار قوی و جدی وجود داره که هیچ‌وقت بشر به اونجا نمی‌رسه که کامپیوتری و هوش مصنوعی‌ای رو تولید کنه که بشرگونه باشه از همهٔ جهات! اینکه یک سیستم کامپیوتری توی یکسری حوزه‌ها مثل انسان عمل کنه و محاسبه کنه، به هیچ‌وجه به این معنا نیست که در همهٔ حوزه‌ها و در همهٔ قابلیت‌ها بتونه پابه‌پای انسان برسه. دلیلش چیه؟ دلیل خیلی مهمی که اینجا وجود داره این هست که حتی الان بعد از هزاران سال که از پیدایش انسان گذشته، و بعد از صدها سال که بر روی انسان و توانایی‌های ذهنیش کار شده، حتی الان نمی‌تونیم ادعا کنیم که اساساً هوش و مغز انسان رو کامل تونسته باشیم بشناسیم. 🔺برشی از کارگاه «هوش مصنوعی در تولیدمحتوا» استاد محمدمهدی چگینی مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
یه چیزایه آدم نباید ببینه. زن نباید ببینه بچه‌هاش مرده‌ن، خونه‌ش رُمبیده، زمینش پُکیده. اگه دید نباید بمونه باید بمیره. زندگی ئی طوری نبوده که بچه‌ها برن مادرا بمونن. که مردا برن زمینا بمونن. هرس نسیم مرعشی مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
آکادمی هنری ماه نو
🔻غیرِ ممکن ادعایی که تورین مطرح می‌کنه هفتاد سال پیش، می‌گه ما تا پنج سال آینده ماشین‌هایی رو خواهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻بحران درون شخصیت است! تو داستان شخصیت‌محور، گره‌افکنی و بحران توی زنجیرهٔ حوادث نیست! اینو باید حواسمون باشه. توی داستان پلات‌محور، توی فیلمنامه، توی نمایشنامه‌های خیلی تراژیک و خیلی دراماتیزه‌شده، ما بحران رو باید توی رویدادها قرار بدیم؛ بهم ریختگی تعادل رو باید با زنجیرهٔ علّی نشون بدیم اما در داستان‌های شخصیت‌محور بحران در زنجیرهٔ وقایع اتفاق نمیفته؛ بحران، درونیِ شخصیت‌ها معمولاً اتفاق میفته و از خودِ شخصیت معمولاً شروع میشه. مثلاً شخصیت در یک موقعیت بحرانی قرار می‌گیره، یا چیزی رو از دست میده، یا چیزی رو به دست میاره، یا توی وضعیت خیلی اسفناکی قرار می‌گیره، یهو یه حقیقتی براش آشکار میشه، یهو بر اثر یه اتفاق پرده‌ای از جلوی چشمش برداشته میشه. درسته که اون اتفاق میفته و پرده از جلوی چشم این شخصیت برداشته میشه ولی بحران در درون شخصیت داره شکل می‌گیره. پس اینجا گره‌افکنی و بحران توی شخصیته. همهٔ اینهایی که گفتم به این معنا نیست که داستان شخصیت‌محور طرح و توطئه نداره. داستان شخصیت‌محور هم طرح و توطئه داره منتها فرقش با داستان پلات‌محور اینه که ... 🔺برشی از کارگاه «داستان‌نویسی مقدماتی» استاد فرشته نوبخت مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
ز تو دیده چون بدوزم که تویی چراغ دیده ز تو کی کناره گیرم که تو در میان جانی! خواجوی کرمانی مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
دشمنی ضعیف که در طاعت آید و دوستی نماید، مقصود وی جز آن نیست که دشمنی قوی گردد، و گفته‌اند بر دوستیِ دوستان اعتماد نیست تا به تملق دشمنان چه رسد، و هر که دشمن کوچک را حقیر می‌دارد، بدان ماند که آتش اندک را مهمل می‌گذارد. گلستان سعدی باب هشتم در آداب صحبت مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
آکادمی هنری ماه نو
🔻بحران درون شخصیت است! تو داستان شخصیت‌محور، گره‌افکنی و بحران توی زنجیرهٔ حوادث نیست! اینو باید حو
28.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻مستند به مثابه شعر حماسی مستند «اینجا غزه» اثر مسعود فراستی   🔺در حاشیهٔ کارگاه «دیدن و فرم» استاد مسعود فراستی مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
تصمیم‌های خوب از تجربه‌های خوب میاد و تجربه‌های خوب از تصمیمات بد! مکانیک (۲۰۱۱) سایمون وست مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
آکادمی هنری ماه نو
🔻مستند به مثابه شعر حماسی مستند «اینجا غزه» اثر مسعود فراستی   🔺در حاشیهٔ کارگاه «دیدن و فرم» استاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻تعریف‌ها با هم فرق دارد! می‌خوام بچه‌م معتاد نشه. این خط قرمز منه. حالا معتاد به چی میگی؟ اگه بچه‌ت مثلاً گاهی با دوستش سیگار بکشه، بهش میگی معتاد؟ اگه کلاً سیگاری بشه میگی معتاد؟ اگه سیگار بکشه، گاهی با دوستهاش یه ذره گل هم بکشه، اصلاً مرتب گل بکشه، یا نه اصلاً مصرف تریاک داشته باشه، شیشه بکشه چی؟ یعنی می‌خوام بگم که خط قرمز ما ممکنه در کلام یکی باشه، مثلاً همه‌مون میگیم برهنگی به نظر من ممنوعه، اعتیاد ممنوعه، رابطهٔ پرخطر جنسی ممنوعه، اما تعریف‌مون از اینها چیه؟ ممکنه همه‌مون روی اینها اشتراک داشته باشیم، ولی تعریف‌مون چیه؟ خیلی مهمه که تعریف‌مون چیه! چون تعریف‌هامون با هم متفاوته! اون طرفش هم همین‌طوره. اون طرفش یعنی چی؟ یعنی یه دره‌ایه که عمراً نمیذارم بچه‌م توش بیفته، از این طرف هم یه قله‌ایه که می‌خوام حتماً تو ذهن بچه‌م پررنگ و ارزشمند و مهم باشه. یعنی به عنوان مقصد و آرمان و هدف به بچه‌م معرفی کنم. مثلاً فرض کنید که من به بچه‌م میگم آرمان من اینه که بچهٔ باحیایی داشته باشم. حیا برای من خیلی مهمه...   🔺برشی از کارگاه «کتاب بد» استاد منصوره مصطفی‌زاده مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
وقتی آدم یک نفر را دوست داشته باشد، بیشتر تنهاست. چون نمی‌تواند به هیچکس جز به همان آدم بگوید که چه احساسی دارد، و اگر آن آدم کسی باشد که تو را به سکوت تشویق می‌کند، تنهایی تو کامل می‌شود. سمفونی مردگان عباس معروفی مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
❄️صدای پای دورهٔ زمستانه‌مون میاد. شما هم می‌شنوید؟ مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
من مُرده‌ام! اما اگر قرار باشد زیاد غمگین شوی بلند می‌شوم ... گروس عبدالملکیان مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr