eitaa logo
آکادمی آزاد مدرسه اسلامی هنر
1.5هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
148 ویدیو
0 فایل
مدرسه اسلامی هنر #یک_قدم_جلوتر... academy.isoa.ir 02537830811 پشتیبان: @isoapr_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
واعطف علی بمجدک و احفظنی برحمتک پروردگارا با بزرگواریت بر من نظر کن و با رحمتت مرا نگاهدار. فرازی از دعای کمیل مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻غیرِ ممکن ادعایی که تورین مطرح می‌کنه هفتاد سال پیش، می‌گه ما تا پنج سال آینده ماشین‌هایی رو خواهیم داشت که بشرگونه فکر می‌کنند؛ نه تنها الان ما نمی‌تونیم ادعا کنیم که تا پنج سال دیگه بهش می‌رسیم با این همه پیشرفت‌هایی که در هوش مصنوعی شاهدش بوده‌ایم، بلکه یک نظر بسیار قوی و جدی وجود داره که هیچ‌وقت بشر به اونجا نمی‌رسه که کامپیوتری و هوش مصنوعی‌ای رو تولید کنه که بشرگونه باشه از همهٔ جهات! اینکه یک سیستم کامپیوتری توی یکسری حوزه‌ها مثل انسان عمل کنه و محاسبه کنه، به هیچ‌وجه به این معنا نیست که در همهٔ حوزه‌ها و در همهٔ قابلیت‌ها بتونه پابه‌پای انسان برسه. دلیلش چیه؟ دلیل خیلی مهمی که اینجا وجود داره این هست که حتی الان بعد از هزاران سال که از پیدایش انسان گذشته، و بعد از صدها سال که بر روی انسان و توانایی‌های ذهنیش کار شده، حتی الان نمی‌تونیم ادعا کنیم که اساساً هوش و مغز انسان رو کامل تونسته باشیم بشناسیم. 🔺برشی از کارگاه «هوش مصنوعی در تولیدمحتوا» استاد محمدمهدی چگینی مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
یه چیزایه آدم نباید ببینه. زن نباید ببینه بچه‌هاش مرده‌ن، خونه‌ش رُمبیده، زمینش پُکیده. اگه دید نباید بمونه باید بمیره. زندگی ئی طوری نبوده که بچه‌ها برن مادرا بمونن. که مردا برن زمینا بمونن. هرس نسیم مرعشی مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻بحران درون شخصیت است! تو داستان شخصیت‌محور، گره‌افکنی و بحران توی زنجیرهٔ حوادث نیست! اینو باید حواسمون باشه. توی داستان پلات‌محور، توی فیلمنامه، توی نمایشنامه‌های خیلی تراژیک و خیلی دراماتیزه‌شده، ما بحران رو باید توی رویدادها قرار بدیم؛ بهم ریختگی تعادل رو باید با زنجیرهٔ علّی نشون بدیم اما در داستان‌های شخصیت‌محور بحران در زنجیرهٔ وقایع اتفاق نمیفته؛ بحران، درونیِ شخصیت‌ها معمولاً اتفاق میفته و از خودِ شخصیت معمولاً شروع میشه. مثلاً شخصیت در یک موقعیت بحرانی قرار می‌گیره، یا چیزی رو از دست میده، یا چیزی رو به دست میاره، یا توی وضعیت خیلی اسفناکی قرار می‌گیره، یهو یه حقیقتی براش آشکار میشه، یهو بر اثر یه اتفاق پرده‌ای از جلوی چشمش برداشته میشه. درسته که اون اتفاق میفته و پرده از جلوی چشم این شخصیت برداشته میشه ولی بحران در درون شخصیت داره شکل می‌گیره. پس اینجا گره‌افکنی و بحران توی شخصیته. همهٔ اینهایی که گفتم به این معنا نیست که داستان شخصیت‌محور طرح و توطئه نداره. داستان شخصیت‌محور هم طرح و توطئه داره منتها فرقش با داستان پلات‌محور اینه که ... 🔺برشی از کارگاه «داستان‌نویسی مقدماتی» استاد فرشته نوبخت مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
ز تو دیده چون بدوزم که تویی چراغ دیده ز تو کی کناره گیرم که تو در میان جانی! خواجوی کرمانی مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
دشمنی ضعیف که در طاعت آید و دوستی نماید، مقصود وی جز آن نیست که دشمنی قوی گردد، و گفته‌اند بر دوستیِ دوستان اعتماد نیست تا به تملق دشمنان چه رسد، و هر که دشمن کوچک را حقیر می‌دارد، بدان ماند که آتش اندک را مهمل می‌گذارد. گلستان سعدی باب هشتم در آداب صحبت مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻مستند به مثابه شعر حماسی مستند «اینجا غزه» اثر مسعود فراستی   🔺در حاشیهٔ کارگاه «دیدن و فرم» استاد مسعود فراستی مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
تصمیم‌های خوب از تجربه‌های خوب میاد و تجربه‌های خوب از تصمیمات بد! مکانیک (۲۰۱۱) سایمون وست مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻تعریف‌ها با هم فرق دارد! می‌خوام بچه‌م معتاد نشه. این خط قرمز منه. حالا معتاد به چی میگی؟ اگه بچه‌ت مثلاً گاهی با دوستش سیگار بکشه، بهش میگی معتاد؟ اگه کلاً سیگاری بشه میگی معتاد؟ اگه سیگار بکشه، گاهی با دوستهاش یه ذره گل هم بکشه، اصلاً مرتب گل بکشه، یا نه اصلاً مصرف تریاک داشته باشه، شیشه بکشه چی؟ یعنی می‌خوام بگم که خط قرمز ما ممکنه در کلام یکی باشه، مثلاً همه‌مون میگیم برهنگی به نظر من ممنوعه، اعتیاد ممنوعه، رابطهٔ پرخطر جنسی ممنوعه، اما تعریف‌مون از اینها چیه؟ ممکنه همه‌مون روی اینها اشتراک داشته باشیم، ولی تعریف‌مون چیه؟ خیلی مهمه که تعریف‌مون چیه! چون تعریف‌هامون با هم متفاوته! اون طرفش هم همین‌طوره. اون طرفش یعنی چی؟ یعنی یه دره‌ایه که عمراً نمیذارم بچه‌م توش بیفته، از این طرف هم یه قله‌ایه که می‌خوام حتماً تو ذهن بچه‌م پررنگ و ارزشمند و مهم باشه. یعنی به عنوان مقصد و آرمان و هدف به بچه‌م معرفی کنم. مثلاً فرض کنید که من به بچه‌م میگم آرمان من اینه که بچهٔ باحیایی داشته باشم. حیا برای من خیلی مهمه...   🔺برشی از کارگاه «کتاب بد» استاد منصوره مصطفی‌زاده مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
وقتی آدم یک نفر را دوست داشته باشد، بیشتر تنهاست. چون نمی‌تواند به هیچکس جز به همان آدم بگوید که چه احساسی دارد، و اگر آن آدم کسی باشد که تو را به سکوت تشویق می‌کند، تنهایی تو کامل می‌شود. سمفونی مردگان عباس معروفی مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
❄️صدای پای دورهٔ زمستانه‌مون میاد. شما هم می‌شنوید؟ مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
من مُرده‌ام! اما اگر قرار باشد زیاد غمگین شوی بلند می‌شوم ... گروس عبدالملکیان مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
❄️ ثبت‌نام کارگاه‌های دورهٔ زمستان آغاز شد 📚🎬📷🎥📺🎞📝🎨🖊🖼️💻 🎙️چه دوره‌هایی؟ نویسندگی خلاق، داستان‌نویسی مقدماتی، داستان‌نویسی پیشرفته، داستان‌نویسی طنز، داستان دینی، نقد فیلم، عکاسی با موبایل، ادبیات و تصویرسازی، هوش مصنوعی، فتوشاپ مقدماتی، آپارتمان ایرانی. 🎙️اساتید دورهٔ زمستان؟ مجید قیصری، اردشیر رستمی، مصطفی انصافی، مهدی طاهری، امید کردی، سیدحمیدرضا قادری، سیداحمد بطحایی، فرشته نوبخت، مهدی ارج، روزبه شمشیری، داوود امیریان. ✅ آنلاین (همزمان) ☑️ ظرفیت محدود ✅ برای تمام افراد +۱۷ سال ☑️ اعطای مدرک بین‌المللی یونسکو ✅ تخفیف ویژه برای دانشجویان و طلاب ☑️ ۲۰ درصد تخفیف برای ۳ نفر اول ثبت‌نام کننده در هر کارگاه ✅ ۱۰ درصد تخفیف برای ۵ نفر دوم ثبت‌نام کننده در هر کارگاه ☑️ حمایت مادی و معنوی از تولیدات هنرجویان 🔗 ثبت‌نام تنها در سایت مدرسه: 🌐 academy.isoa.ir 🎨طراح پوستر: حسین احرامیان مدرسه اسلامی هنر ...
 ❄️برای دورهٔ زمستان تخفیف دارید؟ بله مثل همهٔ دوره‌های پیشین؛ 🔸تخفیف دانشجویی: فقط کافیست هنگام ثبت‌نام، وضعیت تحصیلی‌تان را ثبت کنید تا این تخفیف فعال شود. 🔸تخفیف وفاداری: ۱۰درصد به ازای هر دورهٔ پیوسته‌ای که هنرجوی ما بوده‌اید. پس اگر در دوره پاییز شرکت کرده باشید، در این دوره ۱۰درصد تخفیف خواهید داشت. 🔸تخفیف پیشتازی: ۳ نفر اول ثبت‌نام‌کننده در هر کارگاه ۲۰درصد تخفیف و ۵ نفر بعدی ۱۰درصد تخفیف خواهند داشت. 🔸تقسیط شهریه: با این امکان، هنگام ثبت‌نام تنها نیمی از شهریه رو پرداخت می‌کنید و نیمی دیگر را بعد از برگزاری جلسهٔ دوم کارگاه. ✴️ این تنوع تخفیف‌ها برای این است که برای همه شرایط شرکت در دوره ساده‌تر شود. بنابراین روشن است که هر هنرجو می‌تواند از یکی از این تخفیف‌ها استفاده کند. ✴️ دیگر اینکه تقسیط روی شهریهٔ کامل کارگاه انجام می‌شود. بنابراین در زمان ثبت‌نام دوره حواستان به این موارد باشد. ❄️از اینجا می‌توانید ثبت‌نام کنید. مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
❄️ ورکشاپ «ادبیات و تصویرسازی» با استاد اردشیر رستمی رابطهٔ تصویر و شعر در ادبیات و هنر ایرانی رابطه‌ای بسیار قدیمی است. از دیرباز کتاب‌های شعر همراه با نگارگری بوده‌اند. شاید به این دلیل که تصویر عناصری از داستان، احساسات و تجربیات شعری را به تصویر می‌کشد که خواننده را به درکی بهتر و عمیق‌تر می‌رساند. آنچه که اردشیر رستمی انجام می‌دهد، به عنوان یک هنرمند چندجانبه، این است که ارتباط بین هنر تصویرسازی و شعر را پررنگ کرده و در آثار خود به نمایش می‌گذارد. در ورکشاپ، به مباحث کشف خویشتن، فردیت در هنر، خوانش کتاب و بررسی اردشیرنامه پرداخته می‌شود. 🏛️ این کارگاه به دو صورت حضوری در مدرسه اسلامی هنر، و مجازی (همزمان) در محیط بیگ‌بلوباتن به‌صورت یک ورکشاپ یک‌ روزه در دو نشست یک‌ساعت‌و‌نیمه برگزار می‌شود. 💡این ورکشاپ برای همه کسانی که علاقمند به شعر، ادبیات و تصویرسازی هستند، محفلی گرم و پرخاطره خواهد بود. 💡پیش‌نیاز ندارد. 🔖به کسانی که این دوره را با موفقیت بگذرانند، مدرک معتبر یونسکو اعطا خواهد شد. 🕒 چهارشنبه ۴ بهمن، ساعت ۱۰ تا ۱۳:۳۰ 🔗 جزئیات کارگاه و ثبت‌نام: 🌐 academy.isoa.ir مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
❄️ کارگاه «داستان دینی» با استاد مجید قیصری داستان دینی با داستان مذهبی، تاریخی و اقتباسی-تاریخی فرق دارد اما خیلی‌ها همۀ این نوع داستان‌ها را در زمرۀ داستان دینی قرار می‌دهند و این، اشتباه است. اینکه اتفاقی در تاریخ دین را بازنویسی کنیم، یا با اقتباس از اتفاقات جنگ احد، داستانی بنویسیم، داستان دینی ننوشته‌ایم. این داستان‌ها تاریخی، اقتباسی، بازآفرینی یا مذهبی‌اند، اما دینی نیستند. پس داستان دینی چطور داستانی است؟ اصلاً تاکنون داستان دینی نوشته شده است؟ در کارگاه «داستان دینی» به این پرسش‌ها و حتی فراتر و عمیق‌تر از این‌ها می‌پردازیم و می‌آموزیم که چگونه تجربۀ معنوی را به داستان تبدیل کنیم. هنرجویان در پایان این دوره یک داستان به عنوان کار نهایی ارائه خواهند داد. 🏛️ این کارگاه در ۵ جلسه و به صورت آنلاین برگزار می‌شود. 💡پیش‌نیاز حضور در این کارگاه این است که نویسندگی خلاق را گذرانده باشید و عناصر داستان را بشناسید. 🔖به کسانی که این دوره را با موفقیت بگذرانند، مدرک معتبر یونسکو اعطا خواهد شد. 🕒 دوشنبه‌ها ساعت ۲۰ تا ۲۲ 🔗 جزئیات کارگاه و ثبت‌نام: 🌐 academy.isoa.ir مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
❄️ کارگاه «نویسندگی خلاق» با استاد سیداحمد بطحایی نویسندگی خلاق، خارج شدن از روش‌های سنتی آموزش و چهارچوب‌های معمول، پرورش خلاقیت و خلق روایتی نوآورانه است. در این کارگاه به شناختی آگاهانه از خود و جهان پیرامونمان می‌رسیم، به سراغ ترس‌ها، رؤیاها، خاطرات گذشته و خیالات آینده می‌رویم و خود را می‌یابیم و بی‌ترس، دست به قلم می‌شویم. توصیف و فضاسازی داستانی را تجربه می‌کنیم. مهارت خلق و پرداخت شخصیت را به دست می‌آوریم و تا پایان دوره، داستانی با فرم و شکلی مطلوب و مقبول می‌نویسیم. 🏛️ این کارگاه در ۷ جلسه و به صورت آنلاین برگزار می‌شود. 💡برای حضور در کارگاه نویسندگی خلاق هیچ پیش‌نیازی لازم نیست. 🔖به کسانی که این دوره را با موفقیت بگذرانند، مدرک معتبر یونسکو اعطا خواهد شد.   🕒 دوشنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۱۸ 🔗 جزئیات کارگاه و ثبت‌نام: 🌐 academy.isoa.ir مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr
❄️ کارگاه «داستان‌نویسی مقدماتی» با استاد مصطفی انصافی نوشتن داستان مانند ساختن یک دستگاه مکانیکی است که در آن اجزای مختلفی در کنار هم قرار می‌گیرند تا یک کل منسجم و یکپارچه ساخته شود. هرگاه اجزای این ماشین به درستی در کنار هم قرار بگیرند و چرخ‌دنده‌های آن به درستی در هم چفت و بست شوند، این ماشین درست کار می‌کند. در کارگاه داستان‌نویسی مقدماتی دربارۀ عناصر داستان صحبت می‌کنیم. اگر کسی قبلاً تجربۀ نوشتن در هر قالبی را داشته باشد و با چالش‌های نوشتن یک متن دست و پنجه نرم کرده باشد، این دوره به او کمک می‌کند تا با چالش‌های متن خود، خودآگاهانه‌تر برخورد کند و بفهمد کدام چرخ‌دنده‌ها درست کار نمی‌کنند. 🏛️ این کارگاه در ۸ جلسه و به صورت آنلاین برگزار می‌شود. 💡تنها پیش‌نیاز این دوره علاقه و انگیزه شرکت‌کنندگان آن است. 🔖به کسانی که این دوره را با موفقیت بگذرانند، مدرک معتبر یونسکو اعطا خواهد شد. 🕒 دوشنبه‌ها ساعت ۱۹ تا ۲۱ 🔗 جزئیات کارگاه و ثبت‌نام: 🌐 academy.isoa.ir مدرسه اسلامی هنر ... @isoapr