eitaa logo
آکادمی هنری ماه نو
1.5هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
163 ویدیو
0 فایل
یک مهارت جدید را شروع کن، و از خودت یک قدم جلوتر باش. #یک_قدم_جلوتر... academy.isoa.ir 02537830811 09038003463 پشتیبان: @isoapr_admin مشاوره: @isoapr_amoozesh
مشاهده در ایتا
دانلود
دوره مبانی فیلم کوتاه 《در این دوره روی سه اصل موضوع، پیش تولید و پس تولید یک اثر، برای شناخت فیلم کوتاه صحبت می‌کنیم.》 🗓 دوشنبه‌ها ⏱ ساعت ۱۵ 🔘 نوع دوره: حضوری مشاهده جزئیات و ثبت‌نام: 🌐 reg.isoa.ir .
. 🔹کارگردانی (متوسطه) هادی نادری . 🔴آخرین فرصت برای ثبت‌نام تا قبل از شروع جلسه دوم (۱۵ آذرماه) . 🆔 @isoa_pr | تماس با کارشناس آموزش 🆔 @isoapr | مدرسه اسلامی هنر
با سلام ❗️پیرو ابلاغ ستادملی مقابله با کرونا، به اطلاع می‌رساند به مدت ۲ هفته: 🛑 تمام جلسات و نمازهای جماعت لغو و مجموعه راس ساعت ۱۸:۳۰ تعطیل می‌شود. 🛑 کلیه کلاس‌های حضوری آموزش آزاد و عالی تعطیل است. 🛑 کتابخانه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ جهت امانت کتاب فعال است. 🛑 کارمندان ساعتی با اولویت دورکاری مشغول خدمت باشند. 🛑 اعضای محترم هیأت علمی الزامی برای حضور ندارند. 💠 اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی مدرسه اسلامی هنر 🆔@amozesh_a_isoa
. 🔹مثنوی‌خوانی سید ابوالقاسم حسینی (ژرفا) . 🔴آخرین فرصت برای ثبت‌نام تا قبل از شروع جلسه دوم (۴ آذرماه) . 🆔 @isoa_pr | تماس با کارشناس آموزش 🆔 @isoapr | مدرسه اسلامی هنر
. 🔹خوشنویسی عبدالله عبدالله‌زاده . 🔴آخرین فرصت برای ثبت‌نام تا قبل از شروع جلسه دوم (۳ آذرماه) . 🆔 @isoa_pr | تماس با کارشناس آموزش 🆔 @isoapr | مدرسه اسلامی هنر
. 🔹مبانی فیلم کوتاه داوود جلیلی . 🔴آخرین فرصت برای ثبت‌نام تا قبل از شروع جلسه دوم (17 آذرماه) . 🆔 @isoa_pr | تماس با کارشناس آموزش 🆔 @isoapr | مدرسه اسلامی هنر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ❇️ . «تا نزاید بخت تو فرزند نو خون نگردد شیر شیرین خوش شنو» یک‌سری اندیشه‌ها برای شما مثل خون است؛ برای خودت مایه قوام و دوام هست اما آن را نگهدار و بگذار قوام بیاید. خوب که قوام آمد، آن وقت می‌تواند مایه‌ی حیات دیگران هم بشود. در واقع اندیشه همینگونه است. لذا زمانی باید بگذرد تا معرفت‌ها بتواند از مرحله‌ی درونی عبور کند و پختگی پیدا کند که برای دیگران قابل عرضه باشد. مصراع دوم تفسیر مصراع اول است. یعنی ما آدم‌ها نیاز به یک تولد دوباره داریم. این که باید زمانی بگذرد تا خون، شیر شود موقوف و موکول به این هست که بخت تو یک زایش نو و یک تولد دوباره پیدا کند. . 🔘جلسه اول دوره مثنوی‌خوانی 🔘سید ابوالقاسم حسینی (ژرفا) . 🔸مدرسه اسلامی هنر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ❇️ . انسان با داستان به دنیا می‌آید، با داستان زندگی می‌کند و با داستان می‌میرد. ما هر لحظه از زندگی‌مان در حال شروع یک اتفاق هستیم. ما در حال داستان سازی هستیم؛ خود ما شخصیت‌های داستانی هستیم. یعنی از نئاندرتال‌ها تا انسان‌های خردمند تا دوره‌های مختلف روشنفکری در تاریخ بشر، شما به هرجایی نگاه بکنید، تمدن هند و شوش تا بین النهرین تا یونان و روم، بشر همیشه با داستان‌ها و افسانه‌ها زندگی کرده، هویت خودش را از داستان‌ها گرفته. شما حتی در ادیان مقدس هم نگاه بکنید، در اصول بودایی، اندیشه کنفسیوس و حتی کتب آسمانی از زبور تا قرآن، همه‌ی اینها را نگاه کنید، هر مفهومی، هر ایده‌ای خواسته انتقال پیدا کند در قالب داستان بوده است. . 🔘جلسه اول دوره نویسندگی خلاق (آنلاین) 🔘سید احمد بطحایی . . 🔸مدرسه اسلامی هنر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ❇️ . این را بدانیم که ابوالفضل بیهقی کتاب خودش را در عصر غزنویان نوشته؛ مثلا داستان حسنک وزیر در سال ۴۵۰ هجری قمری گویا نوشته شده است. سال ۴۵۰، فرخ‌زاد پسر مسعود حاکم و امیر غزنویان بوده؛ بیهقی چطور می‌توانسته از مسعود بد بنویسد؟ بیهقی در روزگار غزنویان تاریخش را نوشته و به‌نحوی نوشته که شما مسعود را در پایان تاریخ بیهقی، دستمال چرکی می‌بینید که باید آن را از دست پرت کرد. او چطور مسعود غزنوی را برای شما تصویر می‌کند، در حالی که زیر سایه‌ی پسران مسعود نشسته است و دارد می‌نویسد. این همه‌ی هنر بیهقی است. . . 🔘جلسه اول دوره کهن‌خوانی 🔘یاسین حجازی . 🔸مدرسه اسلامی هنر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ❇️ . در حقیقت در هر اتفاق، به هر متن و هر روایت که مبتنی‌بر واقعیت باشد می‌گوییم ناداستان. وقتی می‌گوییم که این کتاب داستان هست، یعنی نویسنده با تکیه بر تخیل خودش متنی را نوشته؛ شاید اصلا اتفاقاتی که در آن کتاب ذکر می‌شود برای نویسنده هیچ‌وقت اتفاق نیفتاده باشد. اما قشر دیگری از متن‌ها هستند که مبتنی بر واقعیت می‌باشند. یعنی وقتی کتاب خسی در میقات را خواندیم، می‌دانیم حتما اتفاقاتی که در این کتاب مطرح شده، واقعا برای نویسنده پیش آمده و نویسنده از تجربه‌ی خودش دارد این کتاب را می‌نویسد. بنابراین کتاب‌ها و متن‌هایی که تکیه بر واقعیت ندارند، داستان و متن‌هایی که مبتنی بر واقعیت هستند ناداستان نامیده می‌شوند. . . 🔘جلسه اول دوره مستندنگاری 🔘زهرا کاردانی . 🔸مدرسه اسلامی هنر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ❇️ . آیا ما به دنیا آمده‌ایم که فیلم بسازیم؟ ملاک و هدف، فیلمسازی نیست؛ این یک مسیر است. در هر یک از رشته‌های هنری مثل سفالگری، مجسمه‌سازی، خوشنویسی، نقاشی، معماری و... اگر خلاقیت داشته باشی، موفق هستی. . . 🔘جلسه اول دوره کارگردانی (متوسطه) 🔘هادی نادری . 🔸مدرسه اسلامی هنر
استاد فرهیخته و گرامی؛ جناب آقای داوود جلیلی انتخاب شایسته اثر شما به‌عنوان بهترین فیلمنامه سینمایی در بخش "روایت قلم" در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت را به شما تبریک می‌گوییم و از خداوند منان آرزوی توفیقات روزافزون‌تان را داریم. . مدرسه اسلامی هنر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ❇️ . اولین عضوی که در روایت وجود دارد، راوی است. راوی کسی است که روایت را تعریف می‌کند؛ آن روایت را می‌سازد و به دیگران منتقل می‌کند. روایت حاصل تلاش راوی است. هر روایت به‌طور کلی جزء کوچکی از یک حقیقت بزرگ است. عضو دوم، مروی است. مرویِ یک حادثه، اتفاق، یک شخص یا هر چیزی مثل فنجان می‌تواند باشد. مروی، آن چیزی است که راوی می‌خواهد تعریف کند. خود مروی هم قسمتی از یک حقیقت بزرگ است. . . 🔘جلسه دوم دوره مستندنگاری 🔘زهرا کاردانی . 🌐 اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی مدرسه اسلامی هنر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ❇️ . در برابر کاغذ حرف بزنید. با کاغذ مثل یک رفیق برخورد کنید. باید از کمال‌گرایی پرهیز کرد. کمال‌گرایی باعث توقف شما می‌شود. نویسنده‌های بزرگ هم اینگونه نبودند؛ بارها متن‌ها، کتاب‌ها و داستان‌هایشان را بازنویسی کرده‌اند. با کمال‌گرایی به ترس می‌رسید؛ ترس از این‌که متن شما نقد شود. کمال‌گرایی باعث می‌شود اضطراب سراغ شما بیاید و از نوشتن بترسید. ما در مسیر پیشرفت و یادگیری هستیم. . . 🔘جلسه اول دوره آنلاین نویسندگی خلاق 🔘یونس عزیزی . 🔸مدرسه اسلامی هنر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ در این دوره روی سه اصل موضوع، پیش تولید و پس تولید یک اثر، برای شناخت فیلم کوتاه صحبت می‌کنیم. 🔘جلسه اول دوره مبانی فیلم کوتاه 🔘داوود جلیلی 🔸مدرسه اسلامی هنر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ وقتی دو نفر چیزی را می‌دانند، به هم نمی‌گویند؛ مگر اینکه هدفی دیگر و ضروری در میان باشد. بنابراین اگر به این اطلاعات نیاز دارید، باید انگیزه و محرکی برای گفتگو خلق کنید که بزرگتر و مهم‌تر از خود اطلاعات باشد. اگر نیاز دارید که یک ایدئولوژی، یک حرف درست، یک حقیقت بلاشک را به مخاطب بگویی، باید برای او ضرورت دراماتیک ایجاد کنید. برای دراماتیزه کردن معرفی، این اصل را به کار ببندید؛ معرفی را به دستاویز تبدیل کنید. شخصیت‌های شما خودشان، دنیاشان، گذشته‌شان و همدیگر می‌شناسند. اجازه دهید تا از آنچه می‌دانند به عنوان دستاویزی برای رسیدن به آنچه که می‌خواهند استفاده کنند. نمونه‌ای از این مورد را در تاریخ بیهقی بخوانیم. "و پیغام آمد نزدیک وی به زبان بوالحسن عقیلی که پسرم محمد را چنان که شنودی، بر درگاه ما اسب عبیر خراسان خواستند و تو امروز خلیفت مایی و فرمان ما به این ولایت بی اندازه می‌دانی. چه اختیار کنی که اسب تو اسب شاهنشاه خواهند یا اسب امیر عراق." 🔘جلسه چهارم دوره آنلاین کهن‌خوانی 🔘یاسین حجازی 💠 اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی مدرسه اسلامی هنر