eitaa logo
حوزه دانشگاهیان علم و صنعت
181 دنبال‌کننده
856 عکس
251 ویدیو
113 فایل
ارتباط با ادمین: @iust_hodat_ir_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸️می دانيد كه در دوران اختناق و در آن هنگامى كه دستگاه جبار (پهلوی) براى جدا كردن روحانيون از تحصيل كرده‏ های دانشگاهی، از تمام وسايل استفاده می کرد، يك عده روحانىِ آگاه و عالم و عاقل و مصلحت بين و مصلحت شناس داشتيم كه ارتباطشان را با دانشگاه ها مستحكم می كردند. 🔸️بهترين جلسات سخنرانی هاى علمايى مثل شهید مطهرى و امثال ايشان، در دانشگاه ها بود و شهید دكتر مفتح رضوان‏ اللّه‏ عليه يكى از پُركارترين و فعال ترين اين‏ گونه روحانيون بود. 🔰حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
📝 گزیده جلسات مجازی اقتصاد از منظر روایات ✅ کسی که طلب رزق را تعطیل کند و فقط بخواهد از طرق غیبی برایش رزق نازل بشود ، اتّفاقا رزق برایش نازل نمی شود. ✅طلب، تکلیف شماست نه این که لزوما دلیل روزی شما باشد. ِ عَنْ أَيُّوبَ أَخِي أُدَيْمٍ بَيَّاعِ الْهَرَوِيِّ قَالَ: كُنَّا جُلُوساً عِنْدَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع إِذْ أَقْبَلَ الْعَلَاءُ بْنُ كَامِلٍ فَجَلَسَ قُدَّامَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع فَقَالَ ادْعُ‏ اللَّهَ‏ أَنْ‏ يَرْزُقَنِي‏ فِي دَعَةٍ فَقَالَ لَا أَدْعُو لَكَ اطْلُبْ كَمَا أَمَرَكَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ. ✅بنابراین طلب از منظر دین تکلیف است برای هر کسی که نیروی اقتصادی به شمار می رود مثل مردانی که سرپرست خانواده اند و باید نفقه تأمین کنند و کسانی که مضطرّ هستند. عَنْ كُلَيْبٍ الصَّيْدَاوِيِّ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع ادْعُ‏ اللَّهَ‏ لِي‏ فِي‏ الرِّزْقِ‏ فَقَدِ الْتَاثَتْ عَلَيَّ أُمُورِي فَأَجَابَنِي مُسْرِعاً لَا اخْرُجْ فَاطْلُبْ. ✅ببینید این نگاه اسلامی چقدر فاصله دارد با نگاه سرمایه داری که از قول آدام اسمیت گفته می شود که برای رسیدن اجتماع به رفاه، انسان ها با همان غریزه هایشان، به دنبال رفاه باشند. البته بعدا خودشان دیدند که این نگاه اشتباه است و لذا کلّی قید به آن زدند اما با این وجود هنوز از اصل حرفشان کوتاه نیامده اند. @slamic_economy 🔰حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
1642733314_-224376.mp3
26.78M
🎧 صوت جلسه هفتم مجازی سال ۹۹ اقتصاد از منظر روایات @slamic_economy 🔰حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
-659742974_-224375.docx
20.7K
📋 خلاصه جلسه هفتم مجازی سال ۹۹ اقتصاد از منظر روایات @slamic_economy 🔰حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
📝 تلخیص جلسه دهم 🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 🤲 (پس از حمد الهی و سلام و صلوات بر پیامبر و اهل بیت (ع) و لعن اعداء ایشان و دعا برای سلامتی امام زمان (عج) و دعا برای سربازی و سرداری امام زمان (عج)) 📍 موضوع بحث در این جلسه الگوبرداری از در است. 🔻 موضوع جلسه گذشته استفاده از الگوهای در بحث بود. بحث این بود که با مبنای تطابق و اینکه هستی منطبق با انسان و آینه انسان است لذا ترکیب و روابط نظام تکوین می تواند انسان از جمله بحث را برای ما آشکار کند. شاید این مسیر یکی از راه های تولید علوم انسانی اسلامی باشد که مورد تأکید رهبر انقلاب است. 🔻 بحث امروز در مباحث تشکیلاتی است. به بیان مرحوم علامه در ذیل آیه ۲۰۰ سوره آل عمران، در بین ادیان دین اسلام کامل ترین را دارد. بین مذاهب اسلامی، شیعه که همان اسلام حقیقی است، به واسطه بحث و که قوام نظام اجتماعی است، قوی ترین نظام اجتماعی را دارد. اگر چه در طول تاریخ به واسطه شرایط تقیه و در دست نداشتن حکومت، مباحث اجتماعی شیعه کمتر از اهل سنّت مجال بیان و بسط داشته است. ولی به برکت نعمت این فضا ایجاد شده است که این معارف بسط پیدا کند. منظر نگاه به احکام اسلامی می تواند برای ما امکان این برای را ایجاد کند. قواعد این الگو گیری هم در خود شریعت آمده است تا ما دچار استحسان و قیاس نشویم اما ما تا نگاه کلان و اجتماعی نداشته باشیم، این قواعد را احصاء نمی کنیم و به کار نمی بندیم. 🔻 به یکی از ظرفیت های مهم برای الگو گیری در نماز است. بعنوان نمونه اینکه در روایات آمده است که اگر کسی همسایه باشد و تعمداً در نماز شرکت نکرد می توان خانه را بر سر او خراب کرد که حضرت آیت الله گلپایگانی می فرمودند این در زمره روایات تعالی(بیان امر متعالی) صرف نیست، بلکه قابل عمل است. این اهمیت حکم را می رساند. یا اینکه اگر در حالت عادی افزودن یا کاستن رکن مبطل نماز است اما در اگر انسان سهواً زودتر از رکوع سر برداشت، و دید که فرصت هست و می تواند رکوع برود، باید دوباره به رکوع بازگردد و این اضافه شدن و تکرار رکن نه تنها مبطل نیست بلکه به نظر بسیاری از فقها چه بسا واجب هم هست. لذا حضرت آیت الله بهجت می فرمود در این مسأله حکم جماعت بر حکم نماز مقدّم شده است. 🔻 اینکه هر کسی در هر جایی از برسد امکان ورود و اتّصال به جماعت دارد حتی بعد از نماز اگر صفوف به هم نخورده است اذان و اقامه نگوید و را شروع کند تا با هیأت جماعت همراه شود و حکم جماعت و صواب جماعت محقّق می شود. یعنی هرجایی از جماعت درک شود امکان لحوق به جماعت هست. امّا در عین حال از قبل از رکن رکوع، رکعت نماز برای شخص محسوب می شود و بعد از فرد می تواند اقتدا کند امّا از رکعت بعد برای او رکعت نماز محسوب می شود. در هم همینطور است که از هرجایی می توان وارد شد اما به محازات حجر الاسود طواف محسوب می شود. در این قایل الگو گیری است که در هر عضو جدید بتواند همراه شود امّا در عین حال رکن های تشکیلات هم روشن شود. 🖇 ادامه دارد... @karavani 🔰حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
🖇 ادامه تلخیص جلسه دهم 🔻 نمونه دیگر بحث شکیّات نماز است که به تفصیل بیان شده است. اینکه کدام شک مبطل هست و کدام نیست و در شک های غیر مبطل بنا را بر چه بگذار قابل الگو گیری در است. با این منطق که نماز به تعبیر روایات، است و لذا چنین ظرفیتی در وجود دارد. 🔻 بحث و اینکه صف اوّل صواب بیشتری دارد و حتی در صف اوّل نماز آن کسی که به امام نزدیکتر است صواب بیشتری دارد به این دلیل است که سایرین به واسطه او به امام متّصل می شوند. این برقرار کردن با امام چنین اثری دارد چون ارتباط دیگران و تبعیت عمل دیگران از طریق او است. خود بحث تبعیت از حکم و اینکه اگر کسی عمداً از امام جماعت جلو بیفتد نماز او اشکال پیدا می کند. نشان دهنده فرهنگ در جماعت است. 🔻 نسبت نماز های یومیّه جماعت که می تواند در مساجد متکثر برگزار شود با نماز جمعه که در یک منطقه و فاصله خاص یک نماز جمعه برگزار می شود تا جماعت ها متصل به یک جمات در جمعه شوند و نماز عید که در سال دو مرتبه در عید فطر و قربان برگزار می شود. و در زمان حضور معصوم، امام مسلمین آن را اقامه می کند. موکّد نماز های جماعت است و بالعکس. این است که نباید هیأت ها و مجموعه های فرهنگی بزرگ وقتی قوی می شوند، مجموعه های کوچک تر و محلّی تر هضم شوند و از بین بروند. بلکه اگر الگو صحیح باشد، هیأت های بزرگ، هیأت های کوچک را تقویت می کنند و اینها مؤکّد هم هستند. 🔻 بحث هم یکی از مهمترین این و توحیدی نماز است. که اگر یک حزب بخواهد یک را برای اعضای خود در نقاط مختلف یک کشور تثبیت کند چقدر باید فرهنگ سازی و فعالیت حزبی بکند؟ امّا در اسلام حتی همین مساله استقبال و رو به قبله بودن در لحظه لحظه عمر انسان حکم دارد. نه فقط در نماز بلکه در سایر اعمال خوردن، خوابیدن و ... هم این اتّجاه به قبله حکم وجوب یا استحباب یا کراهت و حرمت دارد. بعد وقتی از امام معصوم(ع) سوال می شود که چرا کعبه چهارگوش است؟ پاسخ داده می شود چون بیت المعمور که کعبه نازله آن است، چهار گوشه و ضلع دارد و بیت المعمور به این دلیل چهار رکن دارد که عرش الهی که بیت المعمور نازله آن است، چهار رکن دارد که تسبیحات اربعه است و در واقع عرش الهی نازله این چهار اسم است که چهار مرتبه از توحید را بیان کرده است. و اینکه برای توجه به امام است. ابراهیم(ع) وقتی که کعبه را تجدید بنا می کند دعا می کند که «و اجعل افئدة الناس تهوی إلیهم» که حضرت امام صادق(ع) ما اجابت دعای ابراهیم(ع) هستیم که مردم باید دلهایشان به ما مایل شود. اینکه تنها شخصی که در کعبه به دنیا می آید امیرالمؤمنین(ع) است. و که عمل خاصّ عبادی بیت الله الحرام است، غایت و روح آن ولایت است که تمام الحج لقاء الامام. شهر سازی ما هم بر مبنای الگوی نظام قبله است. اینکه قلب شهر مسجد است و قلب مسجد محراب آن است. و اینکه در مسجد باید و جریان بیابد. 🔻 اینکه نوافل فردی است ولی در فرائض اولی است. حتی اگر به تعبیر امام (ره) توجّه انسان در خلوت بیشتر باشد باز تأکید بر جماعت است. و تشریع نوافل برای تکمیل نواقص فرائض است. یعنی تربیت فردی در جهت و است. فرد ساخته می شود تا با رشد ویژه ای که پیدا می کند در جامعه سازی شرکت کند. فرد تا وقتی به نرسیده است هنوز فردیتش بر قرار است و باید این فردیت را تربیت کند و مراقبت کند در بعد رشد فردی تا و محقق شود. @karavani 🔰حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
📸 جلسات کادر حوزه دانشگاهیان علم وصنعت جهت برنامه ریزی سال تحصیلی 👤 حاضران: 🔸حجت الاسلام عالمی، مدیر حوزه دانشگاهیان 🔹جناب آقای صدری، معاونت راهبردی 🔸حجت الاسلام حقگو، مسئول تزکیه 🔹جناب آقای شاکری، مسئول تخصص 🔸جناب آقای ابوالفتحی، مسئول آموزش 🔹جناب آقای شعبانی فرد، مسئول رسانه 🔰حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
📝 امروز دشمن با تمام توان خود تمام اسلام را نشانه رفته است و برای اینکه دشمن را ناامید کنیم باید در مسیر پیروی از ولایت حرکت کنیم. خط ولایت خطی است که مسیر درست و راست و روشن را به ما نشان می‌دهد و اگر می‌خواهیم خود را محک بزنیم باید ببینیم چقدر پیروی از ولایت می‌کنیم و در مسیر ولایی هستیم و بدانیم که اگر غیرازاین باشد منحرف‌شده‌ایم. امروز ولایت، ملاک و معیار میزان است که راه را گم نکنیم پس باید مطیع محض باشیم. @harimeharam_ir 🔰حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
*‌اطلاعیه | * 👥 *‌سلسله کارگاه‌های لوازم انتخاب مسیر‌* 〰〰〰〰〰 📚 جلسه سوم: *‌* 🎙 با حضور: *‌آیت‌الله محمدباقر تحریری‌* ▪ *‌استاد اخلاق و تولیت حوزه علمیه مروی‌* 🗓 *‌پنج‌شنبه ۱۰ مهرماه‌* ⏰ *‌ساعت ۱۶ الی ۱۸‌* 🌐 *‌* ▪️حضور مجازی در این کارگاه برای *‌عموم برادران و خواهران‌* فراهم می‌باشد. جهت *‌ثبت‌نام‌* به شناسه زیر اطلاع دهید: @Entekhab_Masir_Admin‌ @entekhab_masir 🔰حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
💊 غذای تو بايد داروی تو باشد 🍽 امام رضا علیه السلام فرمودند: اصلاح و قوام بدن به خوردنی و نوشیدنی است، چنان كه فسادش نيز به همين دو تاست، اگر خوردنی و نوشيدنی را اصلاح كنی بدن سالم است و اگر آشفته و بی نظم باشد بدن نيز فاسد و پريشان خواهد بود. 🍽 تا غذای روزمره و عادات مربوط به تغذيه اصلاح نشود، درمان ثمر چندانی ندارد و گاهی خطر نيز دارد. همچنین امام کاظم علیه السلام دراین رابطه فرمودند: هيچ دارويی نيست مگر اين كه بيماری را تحريك می كند. 🍽حكما نیز می گويند: اگر پزشک درمان را با اصلاح غذا شروع نكند، ممكن است حتی بيمار طی درمان هلاك شود. شاید برای همین قرآن می فرمايد: «انظر الی طعامك» به غذایت نگاه کن. 🍽امام صادق علیه السلام نیز فرمودند: غذای تو بايد داروی تو باشد. پس اين كه از قديم گفته‌اند: بگو چه می خوری؟ و چگونه می خوری؟ تا بگويم: چه هستی و كه هستی! كاملاً درست است. 🔰حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
30.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
منتخبی از مجموعۀ اسناد حَلَقات «انسان ۲۵۰ساله» 🔘 جلوه‌های معنوی عاشورا 🗒 خطبه‌های نمازجمعه ۱۳۶۴/۷/۵ ۲۵۰ساله @sahba_nashr 🔰حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
🔶 گام دوم: منشأ اثر بودن عمل اختياری انسان 👈 حقیقت عمل 🔸حقیقت عمل انسان آن چیزی نیست که در بیرون دیده می شود یا با یکی از حواس قابل حس باشد، زیرا بعضا ظاهر عمل گناه و عمل صالح یکسان است. 🔸حقیقت عمل، حیثیت صدور فعل از فاعل است و صالح بودن یا ناصالح بودنش نیز وصفی است که به جهت موافقت یا مخالفت با امر و نهی الهی، به آن عمل استناد داده می شود. بنابراین حقیقت عمل، قائم به ذات انسان است و لذا دائماً همراه با او است و از او جدا نمی شود هر چند سالها از انجام آن عمل گذشته باشد. 🔸بنابراین عمل، این گونه نیست كه از انسان صادر شده، و سپس تمام بشود، بلكه عمل دائماً باقی و اثرگذار است آنچنانکه علوم حصولی برای انسان -مادامی که در دنیاست- همین گونه است؛ به طور مثال دودوتا چهارتایی كه در دبستان آموختید با دقیق‌ترین رابطه‌هایی كه در دانشگاه می آموزید در ذهنتان در كنار هم اثر می‌گذارند و اثرگذاری آنها بدون تاریخ است، هرچند ورودشان در وجود شما تاریخ‌دار بوده است. به همین صورت، اثر أعمال ما در نسبت آن‌ها با وجود ما نیز بدون تاریخ است. بنابراین تمام اعمال سابق و اعمال الآن ما، در وجود ما حال هستند و تمام اعمال ما یکجا موجودند و در یکدیگر تأثیر و تأثر نیز دارند. 🔰حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
🔸 دفتر فرهنگی دانشکده مهندسی صنایع و حوزه دانشگاهیان علم و صنعت برگزار می‌کنند: دوره مطالعاتی «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» 🗓 شروع دوره: ۱۲ و ۱۶ مهر ماه ⚠️ کلاس به صورت مجازی و به تعداد محدود حضوری خواهد بود. ⏰ برادران: شنبه‌ها ساعت 17:30 ⏰ خواهران: چهارشنبه‌ها ساعت 17 🗣 استاد: حجت الاسلام و المسلمين جواد فرجی ✅ جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام و همچنین دریافت لینک ورود به کلاس به آیدى @IUST_sanaye پیام دهید. @iefarhangi 🔰حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
⚠️ جدیت کنید در تحصیل، جدیت کنید در یاد گرفتن معارف الهی، جدیت کنید در اینکه خودتان را خوب بار بیاورید. 🔻هان ای عزیز! اگر خوابی بیدار شو. از غفلت تنبه پیدا کن و دامن همت به کمر زن و تا وقت است فرصت را غنیمت شمار و تا عمر باقی است و قوای تو تحت تصرف توست و جوانی بر قرار است و اخلاق فاسد بر تو غالب نشده و ملکات رذیله بر تو چیره نگردیده چاره ای کن و دوایی برای رفع اخلاق فاسد و قبیح پیدا کن. (صحیفه امام، ج 6، ص 386) (شرح چهل حدیث، حدیث 25، ص 24) 🔰حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
📝 *تلخیص جلسه یازدهم * 🌹 *بسم الله الرحمن الرحیم* 🌹 🤲 (پس از حمد الهی و سلام و صلوات بر پیامبر و اهل بیت (ع) و لعن اعداء ایشان و دعا برای سلامتی امام زمان (عج) و دعا برای سربازی و سرداری امام زمان (عج)) 🕋 ایام دهه ذیحجه است که در روایات آمده که حتی این ایّام افضل از ایّام ماه مبارک رمضان است. ماه ذیحجه علاوه بر دهه اوّل ایام مهم دیگری هم مانند عید غدیر و مباهله دارد گه از ایام مهم در سیر ولایی است. 📍 موضوع بحث در این جلسه *الگوبرداری از در با محوریت موضوع حج* است. 🔻 در جلسات گذشته بحث ما به دو محور الگوگیری از و الگو گیری در در رسید. الگو گیری از تشکیلات در نظام تکوین و بهره مندی از تطابق تشکیلات با برای بقای تشکیلات مطرح شد و بیان شد *هرچه تشکیلات توافق با هستی داشته باشد سبب بقای تشکیلات و توافق اسباب هستی با تشکیلات می شود.* 🔻 ضرورت اخلاص و نیت الهی در هم این اثر را دارد که به فرد و تشکیلات بقا می دهد. خداوند سبحان مسبب الاسباب است لذا *هماهنگی با خداوند سبحان یعنی هماهنگی با مسبب الاسباب.* لذا همه هستی با او همراهی پیدا می کنند و کار بقای بیشتری پیدا می کند. 🔻 *در هم مانند کتاب ، هر موجودی که آیه ای از آیات تکوینی الهی است غرضی دارد و مجموعه آنها که به مثابه یک سوره در کتاب تکوین هستند، غرضی دارند و همه هستی به عنوان یک کلّ واحد غرض کلّی را دنبال می کند.* همه هستی را خداوند خلق کرده و هدایت می کند و بر این اساس همه هستی با همه کثرتی که دارد، وحدت توحیدی دارد و در نسبت با همدیگر و در نسبت با هدایت انسان قابل الگو گیری است. البته باید بر مبنای غایت و سیر هدایت هر موجود و مأموریتی که در نسبت با انسان دارد شناخته شود تا روشن شود چگونه و در چه مرتبه ای می توان از آن کرد. 🔻 در یک درخت میوه در عین کثرت ثمرات، هر میوه در عین شباهت ظاهری، یک خلقت اختصاصی دارد و حتی در رنگ و طعم در عین یک مشابهت کلّی یک طعم و رنگ اختصاصی دارد و تکراری در تجلی و خلق الهی نیست. در عین حال *این همه کثرت منافی وحدت نیست. بلکه توحید کثیر شکل می گیرد.* یعنی در عین پذیرش کثرات غرض کلی و روح کلّی واحد هست. 🔻 *این الگوی در عین کثرت در همه هستی وجود دارد.* در نظام بدن انسان هر سلول وظیفه و مأموریت خاصّ دارد، در عین حال همه در ذیل یک عضو مأموریت واحد پیدا می کنند و همه اعضا در نظام کلی بدن مأموریت خاص دارند و در عین حال کلّ بدن هم وحدتی دارد. 🔻 در یک مبدأ و غایت هرچه وحدت شدید تری پیدا کند، کثرات تشکیلات موجب تفرقه نمی شود. بلکه *شدّت و تنوع سلیقه ها و استعدادها و توانایی ها در ذیل غرض کلّی موجب موحد بیشتر می شود.* 🔻 استفاده از ظرفیت در الگوسازی و تحلیل و تجویز یکی از ظرفیت های تولید علوم انسانی الهی و اسلامی است. *علوم انسانی ما کاملاً متناظر با علم تجربی است امّا علوم تجربی نه به تقریر موجود غربی بلکه علوم تجربی که مبتنی بر نظام عقلی و تعقّل است.* چرا که انسان و نظامات تشریعی انسان متناسب و متناظر با نظام تکوین است. 🖇 ادامه دارد... @karavani 🔰حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
🖇 ادامه تلخیص جلسه یازدهم 🔻 بحث دوّم بحث الگو گیری از در بود. که در این زمینه ظرفیت اجتماعی و تشکیلاتی احکام الهی مورد توجّه قرار گرفت. اگر نگاه ما به احکام این باشد که به تعبیر مرحوم علامه احکام شرعی اتّصال بین حقایق قبل از دنیا و مبدأ انسان به حقایق بعد از دنیا و معاد انسان و به بیان دیگر ربط بین حقایق مصالح نفس الامری احکام و حقایق بهشت و جهنم آخرت که ثمره عمل به احکام یا عمل نکردن به آنها است و ربط بین این دو حقیقت خود از سنخ حقیقت است، نوع نگاه ما به احکام دیگر نگاه به اعتبار صرف نیست. بلکه *اعتبارات شرعی در واقع حقایقی هستند که به لسان اعتبار ارائه شده اند.* 🔻 در و نسبت آن با بحث و مراتب احکام جماعت نماز یومیّه و نماز جمعه و نماز اعیاد مورد توجّه قرار گرفت. و ظرفیت هایی که احکام نماز و به خصوص احکام جماعت در بحث تشکیلات دارد، اشاره شد. 🔻 الگوی دوّم الگوی حج است که مناسبت هم با این ایّام دهه اوّل ذیحجه دارد و مقداری در جلسه گذشته بحث شد. در این ایّام که دل ها متوجّه بیت الله الحرام و مناسک حجّ است، با مبنای اینکه زمان ها منازل سلوک الی الله هستند، این ایام هم در و هم در و آثار خاص دارد و لذا *در بحث تشکیلات هم می شود الگوی جریان حج را به عنوان یکی از عظیم ترین احکام الهی دانست که برای سوژه های بسیار فراوانی دارد.* یکی از این ظرفیت های الگوگیری بحث استقبال به قبله بود که در جلسه قبل اشاره شد. 🔻 کعبه مظهر تامّ یک است. لذا ویژگی های کعبه و احکام بیت الله، و احکام حج، دلالت تام در حوزه تشکیلات توحیدی دارد. 🔻 *حرکت تمام انبیا و اوصیاء متکی بر کعبه است.* از هبوط آدم یا اقامت او که اوّلین خیمه را آدم در محلّ کعبه زد و بعد جبرئیل آمد و گفته شد که خیمه خود را جابجا کند چون این محلّ، محل عبادت است. تا ابراهیم(ع) و امر به بنای کعبه و میلاد امیر المؤمنین(ع) در کعبه که تنها کسی است که برای تولد امر شد وارد کعبه شود در حالی که بقیه بعثت پیامبر(ص) از مکّه و تغییر قبله تا آنجا که قیام قائم(عج) هم از کنار کعبه شروع می شود. @karavani 🔰حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸الآن شما به یک بچه دبستانی هم بگویی کسی انفاق کرده برای خودنمایی، آن انفاق به درد فرد نیازمند هم خورده، ولی برای بوده؛ فایده دارد یا فایده ندارد؟ می‌گوید فایده ندارد! 🔸این که اهمیت در ذهن ما جا گرفته را باید قدر دانست. در دنیا چنین چیزی وجود ندارد ... @qasemian_ir 🔰حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
🎓 درست است که محیط های اسلامی و انقلابی در کشور زیاد است اما هیچ کدام مانند دانشگاه مشغول ساختن انسان هایی نیست که با تخصص و دانش خودشان، باید در فردای این مملکت، چرخی از چرخ های زندگی را حرکت بدهند. 🎓 البته از این جهت، حوزه ی علمیه مختصراً وجه شباهتی با دانشگاه دارد؛ اما آن هم باز تفاوت های خیلی زیادی دارد. در امر اداره ی آینده ی کشور، دانشگاه جلوتر و مهم تر است. دانشگاه است که مدیران و سیاسیون و مهندسان آینده ی کشور را تربیت می کند؛ متخصصان و دانشمندانی که باید در زمینه های مختلف زندگی کشور را اداره کنند. 🎓 پس ببینید دانشگاه این قدر مهم است. اگر دانشگاه جایی شد که در آن تربیت دینی به درستی انجام بگیرد، می توان اطمینان پیدا کرد که فردا مدیران کشور و همه کسانی که چرخی از چرخ های کشور در دستشان است، اسلامی هستند و با دید و نگرش اسلامی حرکت خواهند کرد. 🔰حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
🔸 مسابقه فرهنگی هنری "در مسیر حسین(ع)" ویـــــــژه دانـــــشگاهـیان علم و صنعت 📝 سوگواره ای از تجربیات، خاطرات، هنر و اندیشه عاشورایی موضوعات: 🔸 خاطرات محرم و پیاده روی اربعین 🔸 سبک زندگی حسینی در گام دوم انقلاب (فردی، خانوادگی، اجتماعی و سیاسی) قالبهای هنری مسابقه: ✏️ جمله کوتاه / دلنوشته / متن ادبی / خاطره / داستان کوتاه 🎨 عکس / پوستر / خوشنویسی / تصویرسازی / نقاشی / کاریکاتور 🎬 فیلم / مستند / کلیپ / تیزر / پادکست / موشن گرافیک قالب های ارسال آثار: 🔹 متن ، عکس ، فیلم ، صوت نکته: 🔹 ارسال آثار در سایر قالب های هنری در چارچوب موضوعات مسابقه نیز امکانپذیر می باشد 🔹 آثار دریافتی در سایت و شبکه های اجتماعی انتشار می یابد زمان ارسال آثار: 🔸 10 لغایت 25 مهر ماه 99 مــلاک انتخاب آثار برتر: 🔹 آثار حاوی پیام آموزنده و کاربردی باشد 🔹 آثار دارای نگاه نو و خلاقانه باشد جــــوایـــز مسابقه: 🔸650 تـومـان نـفر اول 🔸450 تـومـان نـفر دوم 🔸350 تـومـان نـفر سوم 🔸و 14 جـایزه 50 تـومانی نحوه شرکت در مسابقه: 🔹 فایل آثار را به پیامرسان بله یا سروش به آیدی زیر ارسال فرمایید سروش: sapp.ir/admin_nahadiust بله: ble.ir/admin_nahadiust 🔹 مشخصاتتان را بطور کامل ذکر فرمایید. شامل: (نام و نام خانوادگی، شماره همراه ، شماره دانشجویی، رشته تحصیلی یا محل کار ) برای دریافت اطلاعات تکمیلی مراجعه فرمایید به: http://nahadiust.ir/darmasirehosayn 🔰حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
-2101010687_-210201.mp3
23.74M
🎧 صوت جلسه هشتم مجازی سال ۹۹ اقتصاد از منظر روایات @slamic_economy 🔰حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
-779608319_-210199.docx
21.8K
📋 خلاصه جلسه هشتم مجازی سال ۹۹ اقتصاد از منظر روایات @slamic_economy 🔰حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir