هدایت شده از خبرگزاری فارس
📸 لوح|جنایت واردات
رهبر انقلاب:
🔹یکی از کارهای لازم ،منع جدّی واردات بیرویه است. یک دستگاهی میگوید که ما وسیله ای را درست کردیم به یک سوّم قیمت، امّا فلان دستگاه دولتی که به این وسیله احتیاج دارد، میرود با تولیدکننده خارجی قرارداد میبندد، وارد میکند.
🔹اگر این کار در یک موارد مهمّی انجام بگیرد، باید اسمش را گذاشت جنایت، خیانت. ۹۹/۲/۱۷
@Farsna
هدایت شده از خبرگزاری فارس
اردشیر زاهدی: نگذارید سلطه آمریکا و انگلیس برگردد
وزیر خارجه رژیم پهلوی:
🔹ما نباید اجازه دهیم که دوباره استیلای آمریکا و انگلیس تکرار شود.
🔹 این را خطاب به جوانها میگویم كه تاریخ ۲۰۰ ساله اخیر ایران را بخوانند تا ببینند كه متأسفانه، همیشه اجنبیها به ایران زور گفتهاند.
🔹ایران باید قدرت داشته باشد تا بتواند در مقابل زورگویی خارجیها بایستد.
🔹یادم هست بچه كه بودم، پدر مرا با آن فضاحت دزدیدند و ما همینطور ویلان و سرگردان، بدون پدر و مادر مانده بودیم!
🔹از خانه میخواستیم برویم جایی، باید به سرباز روسی یا انگلیسی یا آمریكایی حساب پس میدادیم كه: از كجا آمدهایم و كجا میخواهیم برویم! توی خانه خودمان، با ما مثل دزدها رفتار میكردن. این وضع ما بود.
fna.ir/ex7n22
@Farsna
هدایت شده از امین
🌙 نظر رهبر انقلاب درباره اختلاف نظرات فقهی درباره رویت هلال
💢در قضیهی این عید فطر هم که فرمودند، به نظر من اینی که ما بگوئیم باید جوری بشود که همه، در یک روز عقیدهی به عید پیدا کنند، این نشدنی است؛ یعنی طبق مبانی فقهی ما نشدنی است؛ همهی فقها بر یک فتوا متفق بشوند؛ خوب، نمیشود. بالاخره یک فقیهی ممکن است پیدا بشود که نظرش چیز دیگری باشد؛ بنابراین اختلاف به وجود خواهد آمد. ما این اختلاف را خیلی بزرگ نکنیم؛ چه اهمیتی دارد؟ چه اشکالی دارد؟ یک نفری است، فتوائی دارد یا مقلدینی هم دارد، یا ندارد و طبق فتوای خودش عمل میکند...
💢 بنده خیلی از آقایان محترم و بزرگی که فتوایشان هم غیر از آن چیزی بود که مبنای حکم ما بود، متشکرم، اما در عین حال، به مخالفت تظاهری نکردند؛ این خیلی چیز مهمی است. دشمن البته ممکن است یک کلمه حرف بزند و این را بزرگ کنند و جنجال کنند و هیاهو کنند؛ ما تابع نغمهی دشمن که نیستیم.
📅بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان | 88/7/2
✅
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 عضو ستاد استهلال دفتر رهبر انقلاب: اختلاف در رویت هلال ماه از طرف مراجع امری فقهی است، مردم به نظر مراجع تقلید خود عمل کنند
@Farsna
هدایت شده از خبرگزاری فارس
«امیرعلی» و «فاطمه» فراوانترین نام انتخابی خانواده های ایرانی است که برای نوزادان خود در سال ۹۸ انتخاب کردهاند.
fna.ir/exozyx
@Farsna
هدایت شده از بیداری طلاب
🔘 از بام کعبه تا زیر چکمه...
♦️ انتخاب بلال حبشی سیاه پوست به عنوان مؤذن توسط پیامبر اسلام در 1400 سال پیش یک سند افتخار آمیز تاریخی برای حقوق بشر واقعی و عدم تبعیض نژادی است.
✍️ رونوشت به؛ خودباختههای متوهم که آروغهای غربیها را نظریههای ترقی میپندارند.
🌐 @sollam
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
هدایت شده از خانواده دانشگاه رضوی
#سبک_زندگی
🚫 من آدم رُکی هستم!
✅ تفاوت وقاحت و رکگویی؟
🔸رک به معناى ابراز نظر شخصى در مورد مسائلى است كه مربوط به خود ما میشود.
🔸مثلا من فلان غذا رو دوست ندارم و اگر در مورد علاقه من به خوراکی سوال بشه، با صراحت این مسئله رو بازگو میکنم؛ يا فرضاً دوستى از من میپرسه مياى بريم بيرون؟ اگه نخوام برم، براحتى بگم نه، الان حوصله ندارم.
🔸و اما گستاخی یا وقاحت در رابطه با نظرات ما در مورد ديگران است.
🔸مثلا من به دوستم میگم (خصوصا وقتی هیچ نظری از من خواسته نشده) چقدر چاق هستى! يا بگم این لباسی که پوشیدی چقدر زشته! وای... ببخشيد، آخه من خیلی رک هستم. فرق «رک بودن» و «وقاحت» رو بدونيم و هرچه در ذهنمون اومد رو در قالب رکگویی تحويل مردم ندهید.
🔹این نوع گستاخی را میشود مصداقی از مصادیق حقالناس دانست، حق الناس حقوقی است که انسان در رابطه با دیگران باید رعایت کند و رعایت نکردن حقوق دیگران باعث گرفتاری انسان هم در دنیا و هم در قیامت میشود.
💌 امام علی(ع) فرمودند: «خداوند حقوق بندگانش را مقدم بر حقوق خود قرار داد و کسی که حقوق بندگان را رعایت کند حقوق خدا را نیز رعایت خواهد کرد.
♦️ با امر به معروف و نهی از منکر اشتباه نگیرید.
🔸خانواده دانشگاه رضوی🔸
@family_razavi_ac
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥موشن گرافیک؛آیا لازم است در زندگی اجتماعی تا این حد دیوار دور خود بکشیم!؟
🔹آیا شما معمارهای خوبی هستید؟
@Farsna
هدایت شده از بیداری طلاب
♨️توئیت جالب، گویا و هنرمندانه یکی از روحانیون فعال توئیتر در مورد حجاب
✅استفاده هنرمندانه حجت الاسلام علی مهدیان از فضای فعلی جامعه و اجبار ماسک برای پیشگیری از سرایت بیماری کرونا برای تبیین فلسفه وجوب حجاب در جامعه قابل تحسین بوده و روش آن می تواند برای مبلغان و روحانیون در عرصه تبلیغ حجاب و سایر واجبات دین الگو باشد.
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺روز زیارتی مخصوص امام رضا(ع)
💠۲۳ ذی القعده روزی که همگان میتوانند با گفتن صل الله علیك یا ابالحسن، زائر امام رضا علیه السلام باشند.
@Farsna
امام جواد (ع) و تبیین چیستی «أدب» و کارآمدی آن در دنیا و آخرت
بنام پروردگار بصیر و دوستدار اهل بصیرت. سلام علیکم. طبق نقل سعد بن عبداللّه ابى خلف الأشعرى القمى (متوفاى 299 يا 301ق) در کتاب «المقالات و الفِرَق» (تصحیح و تعلیق دکتر محمّد جواد مشكور)، چاپ ۱۳۶۱ش، ص۹۹؛ و فضل بن حسن طَبرِسی (۴۶۸ یا ۴۶۹ق - ۵۴۸ق) ملقّب به امین الاسلام، (مفسّر، محدّث، فقیه، متکلّم، ادیب، لغوی، ریاضیدان شیعی)، در کتاب «إعلام الوری بأعلام الهدی»، چاپ ۱۴۱۷ق، ج۲، ص۱۰۶ و جمعی دیگر از دانشوران فرهیخته شیعه، امام جواد (ع) در در روز آخر ماه ذی القعده سال 220 ق، با دسیسه و دستور «مُعتصِم» (هشتمین خلیفه عباسی و از فرزندان هارون الرشید) به شهادت رسید. طبق این نقل، شب و روز پیش روی (سه شنبه 31 تیرماه 99 ش)، مصادف با شب و روز شهادت امام جواد (علیه السلام) می باشد؛ ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت این امام هُمام، از این فرصت طلائی بهره جسته، و در قالب این نوشته کوتاه، به نظاره تبیین چیستی «ادب» و کارآمدی آن در دنیا و آخرت توسّط ان بزرگوار می نشینیم. سخن آن حضرت در این راستا چنین است:
«وَ حَقیقَةُ الاْدَبِ: اِجْتِماعُ خِصالِ الْخیرِ وَ تَجافی خِصالِ الشَّرِ وَ بِالاْدَبِ یبْلُغُ الرَّجُلُ مَکارِمَ الاْخْلاقِ فِی الدُّنْیا وَ الاْخِرَةِ وَ یصِلُ بِهِ اِلَی الْجَنَّةِ» (دیلمی، ارشاد القلوب، ص 160) :
«حقیقت ادب و تربیت عبارت است از: دارا بودن خصلت های خوب، خالی بودن از صفات زشت و ناپسند. انسان به وسیله ادب - در دنیا و آخرت - به کمالات اخلاقی می رسد، و نیز با رعایت ادب نیل به بهشت می یابد».
آموزه تربیتی:
چه خوب است در همه حالات، پای بندی به «أدب» باشیم تا به خیر دنیا و آخرت دست یابیم. ان شاء الله.
(حوزه علمیه قم: سید حسین شفیعی دارابی، عصر روز دوشنبه 30 تیرماه 99ش= 28 ذی القعده 41ق).