فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 انگیزه اصلی قاتل امام جمعه کازرون، چه بود؟
معرفی شخصیت و برخی سوابق قاتل #شهید_حجت_الاسلام_خرسند توسط حجتالاسلام سهرابپور، استاد و مشاور حوزه علمیه این شهر
✍️ یادداشتی از آیت الله العظمی سبحانی؛
❇️ ابعاد مختلف شخصیت حضرت امام خمینی(ره)
🔅امام نه تنها در مراحل علمی، پیشتاز این مسیر بوده، بلکه در مراحل اجتماعی و سیاسی نیز یک فرد آگاه از وضع زمان و آشنا به درد و درمان بود و نهیب او بر مستکبران و سلطه جویان، تازیانه ای بود که پشت آنان را می لرزاند و نقشه های آنان را بر باد میداد.
🔅مقام عرفانی و فلسفی، فقاهت و اجتهاد، ذوق ادبی و آشنایی او به لطایف کلام، آگاهی او از سیاست های جهانی، اخلاق آموزنده و سازنده او و مناجات های تکان دهنده نیمه شب وی، همه و همه پرتوی از ابعاد گسترده شخصیت او می باشند؛ ولی آن چه می توان در این باره گفت، این است که او دارای دو خصیصه گرانقدر بود که همه آثار و تجلیات را به دنبال داشت که عبارتند از:
1. ایمان به مبدا و معاد؛ به گونه ای که گویی پرده ها از جلوی دیدگانش کنار رفته و ماورای طبیعت را به رای العین مشاهده می کرد.
2. عشق به هدف و آرمان های اسلامی و ایثارگری همه جانبه در راه آن.
این دو عنصر، از صفات بارز و عناصر چشمگیر شخصیت او به شمار می رفتند و روی این اساس، به برخی از ابعاد شخصیت وی اشاره می نماییم:👇👇
http://hawzahnews.com/detail/News/494
#استاد_تحریری
متقین اگر مسیر تقوا را بروند راه برایشان خیلی روشن می شود.
امام علی علیه السلام می فرماید: اینها(متقین) در دنیا به بهترین وجه مسکن گزیدند.
نه اینکه مسکن گرفتند، منظور سکونت است. ممکن است اجاره نشین هم باشند، از نظر مواهب زندگی هم کم داشته باشند، امّا با یک آرامشی زندگی میکنند چون میدانند که چگونه زندگی کنند.
امّا بعضیها نه، باغ و خانهی پنج هزار متری هم دارند، امّا همواره درگیر هستند. چون نفهمیده اند که زندگی چیست، سبک زندگی ایمانی و تقوایی چیست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 ببینید| وداع با ماه مبارک رمضان
استاد فیاضبخش
📍توجه داشته باشید که هنگام وداع، شب آخر ماه است و نه روز آخر!
پرهیز از تکلف
حضرت امام صادق (ع):
خداوند به پیامبر اکرم (ص) فرمود : بگو :
من از شما مزد رسالت نمی خواهم و من از متکلفان نیستم.
پیامبر هم فرمود: ما پیامبران و اولیا از تكلف بیزاریم، پس تقوا پیشه کن و صبر و استقامت داشته باش تا خدا تو را از تكلف بی نیاز کند و سرشت ایمانی به تو دهد و سرگرم غذایی نباش که پایانش مدفوع است و پوشاکی که پایانش پوسیدگی و خانه ای که پایانش ویرانی و مالی که پایانش به ارث ماندن و دوستانی که پایانشان جدایی و عزتی که پایانش ذلت و متانت و هیبتی که پایانش ستم و ناسپاسی و عیشی که پایانش حسرت است."
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
منبع: #بحارالانوار ج70 ص395 - 394
منبع: #مفاتیح_الحیاه ص70
آیت الله #جوادی_آملی
♦️#اجابت_دعا♦️
خداوند به حضرت عیسی (ع) وحی نمود:
همچون طوفان زده ای به درگاه من دعا کن که یاوری ندارد و در ان هنگام دلت را برای من دلیل کن، در خلوت و تنهایی ات و زیاد به یاد من باش، با چاپلوسی به من نزدیک شو و صدای غمگین و اندوهناک خود را به من برسان.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
منبع: #المراقبات ص ۲۳۴
حاج میرزا #جواد_اقای_ملکی_تبریزی
رابطه تلويزيون و رشد شناختي و يادگيري در كودك
تماشاي تلويزيون بدون توجه به محتواي آن، تأثيرهاي نامطلوب متعددي بر توان يادگيري كودك مي گذارد. به اين ترتيب كه اولا باعث بي قراري شده، تمركز كردن را مشكل مي كند. كودكاني كه بيش از ٤ ساعت در روز تلويزيون تماشا مي كنند، معمولا نمي توانند بيشتر از چند دقيقه با بازي يا پازل معين سرگرم شوند؛ علت اين امر احتمالا اين است كه تغيير دائم صحنه هاي تلويزيون توانايي آنان را براي پرداختن به يك فعاليت معين مختل مي كند.
دوم اينكه برخلاف انتظار بيشتر والدين، نتيجه تحقيقات حاكي از آن است كه دايره لغات كودكاني كه زمان درازي تلويزيون مي بينند به گستردگي آن هايي كه كمتر تلويزيون مي بينند نيست، چون كودكان براي يادگيري لغات جديد بايد چيزي را كه مي شنوند تمرين كنند.
سوم، تلويزيون در يادگيري روش مطالعه و خواندن، اختلال ايجاد مي كند. برخي تحقيقات نشان داده وقتي تلويزيوني وارد خانه اي مي شود مهارت هاي كتاب خواندن در كودكان آن خانه كندتر از كودكاني است كه تلويزيون ندارند.
و بلاخره اين كه، تماشاي زياد تلويزيون موجب مي شود جاذبه دنياي اطراف براي كودك كمتر شود. وقتي كودك ساعت ها در حالي كه جذب جريان فيلم شده بي حركت مي نشيند، بيشتر از اين كه مشتاق يا كنجكاو يا خلاق شود، منفعل مي شود؛ در اين حال، بيشتر مطالبي كه كودك جذب مي كند به درستي طبقه بندي نمي شود و بيشتر گيجش مي كند. بنابراين، يادگيري مؤثر اتفاق نمي افتد.
كتاب پرورش خلاقيت
دروتي جي. سينگر و جروم ال. سينگر
دكتر حميد عليزاده و دكتر عليرضا روحي
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ استاد رائفی پور
📝 امام تحریف شده 1
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ استاد رائفی پور
📝 امام تحریف شده 2
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با دیدن این گیف متوجه میشید چرا حتما باید ماهی رو خوب بپزید!
این کرمها با ورود به معده انسان باعث بیماری دردناک آنیساکیاسیس میشن که فقط با عمل جراحی میتونید ازش نجات پیدا کنید!
🔴 #بی_تعلقی_به_دنیا
💠 امام #خمینی می فرمودند: زمانی که رضا خان عمامه ها را برمی داشت، من برای #خریدن نان بیرون رفته بودم.
💠 از بزرگی که عمامه اش را برداشته بود پرسیدم #حالتان چطور است؟ ایشان گفت: الحمدلله. به ما گفتند که عمامه تان را بردارید. من عمامه ام را به زنی #فقیری دادم که برای بچه اش پیراهنی درست بکند و الان هم نانی خورده ام و تا ظهر هم خدا #بزرگ است.
💠امام #خمینی می فرمودند: من هنوزم در حسرت بی #تعلقی او به دنیا هستم. این افراد به تعبیر روایات ما #ثروت درون دارند حتی اگر ظاهر آنها ثروتمند نباشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حامیان حقوق حیوانات ببینن
📖 #نهج_البلاغه #نامه25
دستور امیرالمؤمنین به مامور جمع آوری مالیات
این بیانات رو امیرالمؤمنین زمانی مطرح کردند که هیچ حرفی از حقوق حیوانات مطرح نبود
استاد #حامد_کاشانی
#حدیث_منبر_استاد_عالی
🔻 روزه چشم و گوش
🔸حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند :
« اذا صمت فلیصم سمعک و بصرک و شعرک و جلدک »
🔹 آنگاه که روزه می گیری باید چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه دار باشند. (یعنی از گناهان پرهیز کند.)
📚 الکافى ، ج۴ ، ص۸۷ ، ح۱
┄┅═✧❁یازهرا❁✧═┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥⭕️ سخنان آتشین آیت الله وفسی خطاب به برخی مسئولین :
🔻 ننگ بر ذلّت شما...!
#برسد_به_دست_مسئولین
[ به مناسبت جسارت به بانوی چادری و تجمع علیه عفاف و حجاب ]
🔻چرا افسادطلبان در کشور آزاد هستند؟
🔴 ترویج تکخوانی زنان، نسخه رئیس کمیسیون فرهنگی-اجتماعی شورای شهر تهران برای دینداری جوانان!
محمدجواد حق شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در اقدام عجیب و خارج از عرف تک خوانی یک زن آوازه خوان که دعای ربنا را به سبک شجریان خوانده منتشر کرد و در پاسخ به یکی از کاربران نوشت: برخی چنان در بند ظاهرند که نمیتوانند مناجات یک بانوی مسلمان را باخدای خویش بیتوجه به متن دعا و روز بلند معنایی آن در حد یک دقیقه را بشنود
حقشناس در توجیه کار خود به دانا گفت: اگر با صدای این خانم چهار جوان به مراسم احیای شب قدر بیایند یک پیروزی است!
📌پ.ن: این اقدام با واکنش تندی از سوی کاربران فضای مجازی مواجه شده است.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 تفاوت نگاه امام(ره)!
🔻داستان پیرزنِ کاسه به دستی که امام بارها تعریف کرد..
🔹امام: کار این پیرزن خیلی لطافت روحی میخواهد!
⚠️آخوند فاسد بدتر از شاه و ساواک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 سخنی از امام(ره) که هیچ کس از سیاسیون باور نکرد!
#تصویری
🌀امام خمینی(ره): این سنت الهی است! تجربه هم ثابت کرد!
💠 «هر چه بیشتر ما خضوع بکنیم برای ظالم، ظالم بیشتر فشار میآورد. وقتی که مهیا بشویم برای جلوگیری از ظالم، ظالم عقب مینشیند. هر چه زیادتر فشار بیاورید، او عقبتر مینشیند. یک قدم شما که عقب بنشینید، او جلو میآید. یک قدم شما جلو بروید، او عقب میرود. این سنت الهی است! و مطلبی بود که با تجربه، خودِ شما ثابت کردید که شما وقتی قدمها را برداشتید طرف اینکه طاغوت نباید باشد، رفت از بین و تمام شد؛ بساطشان را برچیدند و رفتند. و شما حالا باید این را حفظش بکنید.»
📌صحیفه امام، ج۱۰، ص۱۳۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#راههای_طلب_حلالیت
🎥آیا خداوند گناهانی که در حق دیگران انجام دادیم و به دلایلی نمی توانیم از آنها حلالیت بطلبیم را هم خداوند می بخشد؟
#استادمحمدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 در روز قیامت از کدام نعمت ها سئوال می شود
🎙حجت الاسلام و المسلمین حیدری کاشانی
آيا كسي كه به خدا، پيامبر (ص) و امامان (ع) ايمان نداشته باشد به جهنم مي رود؟.mp3
734.6K
#سوال
📝آيا كسي كه به خدا، پيامبر (ص) و امامان (ع) ايمان نداشته باشد به جهنم مي رود؟
🔈 استاد محمدی
Panahian-Clip-RahkariBarayeMoghabeleBaYekVijeghyKatanakDarEnsan-64k.mp3
1.59M
🎵راهکاری برای مقابله با یک ویژگی خطرناک در انسان
➕نکتهای درباره تربیت فرزند
#کلیپ_صوتی
✅پرسش:
حق الناس دقیقا شامل چه مواردی میشود؟
🌺پاسخ:
✅حَقُّالناس حقوق مردم بر ذمه انسان است؛(مهمترین معنی حقالناس حقوق مردم بر یکدیگر است. حقوقی که شامل حفظ جان و مال و آبروی افراد میشود.) که در برابر حقالله (حقوق خدا بر ذمه بندگان) قرار دارد.
✅حقالناس به حقوق مالی اختصاص ندارد و جان و آبروی افراد را نیز دربرمیگیرد.
✅برخی از حقوق مردم عبارت است از: سرقت، قَذْف، غیبت و سخنچینی. حقالناس با توبه و شهادت در راه خدا که با آن همه گناهان پاک میشود، بخشیده نمیشود. حقالناس باید جبران شود یا صاحبحق آن را ببخشد.
👇👇👇
♨️سوال:
🔰کسی که روزه ماه رمضان را نمی گیرد، آیا باید زکات فطره بپردازد؟
✍️پاسخ:
✅کسى که موقع غروب شب عید فطر بالغ و عاقل و هشیار است و فقیر و بنده کس دیگر نیست، باید براى خودش و کسانى که نانخور او هستند، هر نفرى یک صاع که تقریباً سه کیلو است، گندم یا جو یا خرما یا کشمش یا برنج یا ذرّت و مانند اینها به مستحقّ بدهد، و اگر پول یکى از اینها را هم بدهد کافى است. [۱] و تفاوتی بین انسان روزه دار و غیر روزه دار نیست. به عنوان مثال اگر سرپرست خانواده ای روزه نمی گیرد، بر او واجب است هم فطریه خود و هم فطریه زن و بچه اش را بپردازد.
پی نوشت:
[۱] توضیح المسائل مراجع، ج ۲، ص ۱۶۹؛ امام خمینی، تحریرالوسیلة، ج ۱، ص ۳۱۵.
👇👇👇
♨️سوال:
🔰فلسفه پرداخت زکات فطره و دلایل وجوب آن چیست؟
✍️پاسخ:
✅ یکی از واجبات مالی که باید با قصد قربت پرداخت شود، زکات فطره یا همان فطریه است. مسلمانان بعد از یک ماه روزهداری در ماه مبارک رمضان در روز عید فطر که اولین روز از ماه قمری شوّال است؛
معمولاً قبل از شرکت در نماز عید فطر؛ مبلغی را به عنوان فطریه پرداخت میکنند. این مبالغ؛ جهت کمک به فقرا و مستمندان و دیگر مواردی که در فقه آمده است، هزینه میشود.[۱]
💥الف. حکمت پرداخت زکات فطره
فلسفه عبادات که از طرف شارع مأمور به انجام آن هستیم، بهطور کامل مشخص نیست، اما با توجه به دلائل عقلی یا وجود برخی از روایات؛ میتوان برخی از حکمتهای عبادت را نام برد. درباره زکات فطره نیز روایاتی رسیده است که بیانگر حکمت پرداخت آن است:
۱. زکات فطره باعث قبولی و تمامیت روزه میشود. در روایتی از امام صادق(ع) اینگونه آمده است: «همانا دادن زکات فطره از جمله عوامل تمامکننده و کمالبخش روزه است همانگونه که صلوات بر پیامبر(ص) از جمله عوامل تمام کننده نماز میباشد؛ چرا که هرکس روزه بگیرد ولی زکات فطره را عمداً ترک کند و ادا نکند، مانند آن است که روزهای نگرفته است. همانگونه که هرگاه کسی نماز بگذارد ولی صلوات بر پیامبر(ص) نفرستد مانند آن است که نماز نگذاشته است...».[۲]
خداوند عبادت بدنی؛ مثل روزه را با عبادت مادی (پرداخت فطره) در هم آمیخته است و یکی را تکمیل کننده دیگری نامیده است تا بدین سبب، نتایج روزهداری که از جمله آن، درک شرایط مستمندان و فقیران است؛ در مرحله عمل نیز تحقق پیدا کرده و روزهداران با درک آن شرایط؛ اقدام به کمکهای مالی به آنان کنند و ثمره روزهداری خویش را در عمل کامل کنند.[۳]
۲. خودداری از پرداخت زکات فطره، شاید به مرگ زودرس بیانجامد. در روایتی از امام صادق (ع) آمده است:
«از جانب اهل و عیالت زکات فطره را ادا کن و همه را در نظر بگیر و از آنها کسی را فراموش نکن، چرا که اگر فردی از آنها را ترک کنی من بر فوت او خوف دارم». راوی میگوید: عرض کردم منظور از فوت چیست؟ آنحضرت فرمود: «مرگ».[۴]
برطبق این روایت؛ زکات فطره؛ صدقهای است که روزهداران برای حفظ جان خود و خانوادهشان پرداخت میکنند.
۳. در برخی روایات که در تفسیر آیه شریفه «قد افلح من زکیها»[۵] آمده است؛ منظور از «زکیها»، پرداخت زکات فطره است[۶] که میتواند یکی از مصادیق تزکیه نفس باشد. بنابراین، پرداخت زکات فطره میتواند موجب پاکسازی روح از رذایل اخلاقی باشد؛ زیرا پرداخت مقداری از مال به فقرا، انسان را از بُخل دور کرده و حس همنوع دوستی و خدمت به دیگران را در وجودش پرورش دهد.
💥ب. دلایل وجوب پرداخت زکات فطره
شیخ مفید در اینباره میگوید: «زکات فطره بر هر مسلمانی که آزاد و بالغ باشد و استطاعت پرداخت داشته باشد، واجب است؛ دلیل بر وجوب پرداخت زکات فطره روایات است: [مانند اینکه؛] عبدالرحمن بن حجاج از امام صادق(ع) روایت کرده است که فرمود: فطریه بر هر شخصی که زکات بر او واجب بوده؛ واجب است».[۷] بنابراین، فقهای شیعه با توجه به روایات و اجماعی که بین آنها در اینباره وجود دارد، قائل به وجوب زکات فطره شدهاند.[۸]
پی نوشت:
[۱]. ر. ک: «موارد پرداخت زکات فطریه»، سؤال ۶۱۴۹۵؛ «زکات فطره»، سؤال ۶۲۲۶؛ «زمان پرداخت فطریه»، سؤال ۱۷۱۳۳.
[۲]. صدوق، محمد بن علی، من لا یحضره الفقیه، ج ۲، ص ۱۸۳، قم، دفتر انتشارات اسلامى، ۱۴۱۳ق.
[۳]. ر.ک: «آثار تربیتی روزه»، سؤال ۱۴۸۵۹.
[۴]. کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، ج ۴، ص ۱۷۴، تهران، دار الکتب الاسلامیه، ۱۴۰۷ق.
[۵]. اعلی، ۱۴.
[۶]. قاضی نعمان، دعائم الاسلام، ج۱، ص ۲۶۶، قم، مؤسسه آل البیت(ع)، ۱۳۸۵ق.
[۷]. شیخ مفید، محمد بن محمد، المقنعه، ص ۲۴۷، قم، کنگره شیخ مفید، ۱۴۱۳ق.
[۸]. ر. ک: محقق حلی، شرائع الاسلام، ج ۱، ص ۱۵۸، قم، اسماعیلیان، ۱۴۰۸ق.