eitaa logo
حجت الاسلام دکتر هدایی تبریزی
1.8هزار دنبال‌کننده
8.7هزار عکس
4.7هزار ویدیو
152 فایل
استاد حوزه و دانشگاه وکیل و نماینده مراجع عظام تقلید دارای اجازات علمی از مراجع تقلید دارای دو مدرک دکترای phdدانشگاهی کارشناس عالی مشاوره وراهنمایی کارشناس اخلاق و تربیت کارشناس طب اسلامی
مشاهده در ایتا
دانلود
⚫️⚫️🏴🏴🏴🏴⚫️⚫️ 🔲 امیرالمومنین که درود خدا بر او باد (هنگام دفن رسول خدا صلی الله علیه و آله) فرمود: همانا نيكوست جز در غم از دست دادنت، و ناپسند است جز در اندوه مرگ تو، تو بزرگ، و مصيبت‌های پيش از تو و پس از تو ناچيزند. 📚 حکمت۲۹۲ ☑️رحلت پیامبر اسلام صل الله علیه و آله و امام حسن مجتبی علیه السلام تسلیت باد. ⚫️⚫️🏴🏴🏴🏴⚫️⚫️
❇️ آیت الله مجتهدی تهرانی (ره) : 💠 در حدیث آمده است تمامی چشم ها روز گريان است، به جز سه چشم: ✅اول 《چشمی که نامحرم را ندیده باشد》 من پریروز به خانواده ام می گفتم که ما پنجاه سال پیش به مدت شش سال در یک خانه مستاجر بودیم ، در این مدت هرگز من زن صاحبخانه را ندیدم، نه عمداً و نه سهواً شما هم باید این طور باشید. اگر در خانه ای نا محرم هست ،دقت کنید. ✅دوم 《چشمی که در راه اطاعت خدا شب زنده دار است.》 سحرها از خواب بر می خیزد ، نماز شب می خواند ، و... چنین چشمی در روز قیامت گریان نیست. ( و لو اينكه سحر پا شده است و خوابش نبرده نشسته و چاي خورده است، همين خوب است. لازم نيست حتماً دعا بخوانيد؛ نه، خود بيداری شب، اثری دارد) ✅ سوم«چشمی که در دل شب از ترس خدا گریه کند» حاج میرزا علی موذن زاده بر روی منبر می گفت ما در نجف از صدای هق هقِ گریه حاج شیخ عباس قمی از خواب بلند می شدیم. ❇️❇️⚜⚜❇️❇️
⛔️ آخر نماز، کمک به از کارافتادگان، سراغ حرف‌ها و کارهای بیهوده نرفتن و اعتقاد به حساب و کتاب چه بدی دارد که بعضی‌ها از آن‌ها گریزانند. ✅ فَما لَهُمْ عَنِ التَّذْکِرَهِ مُعْرِضِینَ ★ کَأَنَّهُمْ حُمُرٌ مُسْتَنْفِرَهٌ ★ فَرَّتْ مِنْ قَسْوَرَهٍ 📖 چرا آنها این‌همه از تذکر قرآن فراری هستند؟ انگار گوره‌خرانی رم کرده‌اند؛ که از مقابل شیری در رفته‌اند. (۴۹ تا ۵۱ مُدَّثِر)
* 🔻لحظه لحظه قضایایی که در زندگي حضرت امام حسن مجتبی عليه السلام اتفاق افتاد، از مرگ سخت تر است؛ مصیبت هایی که برای مادر حضرت در کودکی و مقابل چشم ایشان اتفاق افتاد؛ تا غربت و مظلومیت و شهادت پدرشان؛ تا جسارت هایی که به پدرشان روی منابر می کردند و همچنین اذیت هایی که از اطرافیان خود کشیدند؛ تا جایی که حتي بعضي از اطرافيان حضرت به ران حضرت خنجر زدند یا ایشان را با لقب يا مُذلل المؤمنين،(ای ذلیل کننده مومنین) خطاب می کردند، يک سری هم زخم زبان ها را شروع كردند. 🔸واقعا چه قدر سخت است؛ اما آقا امام مجتبي علیه السلام فقط به خاطر مصالحی كه از ناحيه حق تعالي تعریف شده بود، بايد تحمل می کردند و كاملاً صبوری كردند. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
▪️داغی اگر نبود که گریان نمی شدیم ▪️لطفی اگر نبود مسلمان نمی شدیم ▪️یا ایّها الرّسول بدون دعای تو ▪️از پیروان عترت و قرآن نمی شدیم 🔳رحلت حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) تسلیت باد. 🌎
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰آیا پیامبر (ص) از حضرت خدیجه (س) فرزندی غیر حضرت زهرا (س) داشتند؟ ✍️پاسخ: ✅تمام فرزندان پیامبر(ص) که هشت فرزند بوده اند، همه به جز یکی از حضرت خدیجه(س) بوده است. البته طبری اشتباهی کرده و همه هشت فرزند پیامبر(ص) را از حضرت خدیجه دانسته است: «خدیجه براى پیامبر هشت فرزند آورد: قاسم و طیب و طاهر و عبد الله و زینب و رقیه و ام كلثوم و فاطمه. ابو جعفر گوید: تا خدیجه زنده بود پیامبر زن دیگر نگرفت و چون درگذشت» [۱] اما در واقع و طبق اسناد معتبر، جناب ابراهیم فرزند ماریه قبطیه بوده است و عبارت طبری بیشتر به سهو القلم شبیه است: «پیامبر(ص) را هفت فرزند بود، سه پسر و چهار دختر كه همه از خدیجه بودند مگر ابراهیم كه مادرش ماریه قبطى بود. این زن را با خواهرش شیرین، مقوقس به اسكندریه فرستاد. هیچ یك از زنان او پیش از او از دنیا نرفتند جز دو تن، و هیچ یك از فرزندان او پس از او در دنیا باقى نماندند مگر یك تن، و او فاطمه(ع) زوجه على بن ابى طالب(ع) بود كه سه ماه پس از پدرش از جهان رحلت كرد.» [۲] « هشام بن محمد بن سائب كلبى از پدرش ابو صالح، از ابن عباس نقل مى‏كند كه مى‏گفته است نخستین فرزند رسول خدا كه در مكه و پیش از بعثت متولد شد قاسم بود و كنیه آن حضرت هم به نام او و ابو القاسم بود. سپس به ترتیب زینب و رقیه و فاطمه و ام كلثوم متولد شدند و پس از بعثت پسرى به نام عبد الله ملقب به طاهر و پسرى به نام طیب متولد شدند و مادر همگى ایشان خدیجه دختر خویلد بن اسد بن عبد العزّى بن قصىّ بود، ... نخستین فرزند آن حضرت كه مرد قاسم و سپس عبد الله و هر دو در مكه مردند و عاص بن وائل سهمى گفت نسل او قطع و بى ‏عقب شد و خداوند متعال این آیه را نازل فرمود كه «سرزنش كننده تو بلا عقب است.» [کوثر/۱] واقدى از عمرو بن سلمة هذلى بن سعید بن محمد بن جبیر بن مطعم، از پدرش نقل مى‏ كند قاسم هنگام مرگ دو ساله بوده است. [۳] بنابراین پیامبر (ص) سه پسر داشته اند که دو تای آنها از خدیجه بوده و هر سه پسر قبل از پیامبر(ص) از دنیا رفته اند. و چهار دختر نیز داشته اند که همه آن ها از حضرت خدیجه (س) بوده است که به جز حضرت فاطمه (س) همه آن ها قبل از پیامبر (ص) از دنیا رفته اند. 📚منابع: [۱]. تاریخ ‏الطبری/ ترجمه، ج‏۴، ص:۱۲۸۸. [۲]. تاریخ‏ مختصرالدول/ترجمه، متن، ص:۱۲۹. [۳]. الطبقات‏ الكبرى/ترجمه، ج‏۱،ص:۱۲۳.
✅پرسش: با ادله نقلي و عقلي ضرورت وجود ولايت فقيه را چگونه ثابت کنيم؟ 🌺پاسخ: به صورت‌هاى گوناگونى مي‌توان «ولايت فقيه» را اثبات کرد. در اين‌جا به دليل عقلى و نقلى در مسئله «ولايت فقيه» اکتفا مي‌کنيم: 📌أ. دليل عقلى بدون شک از يک سو جامعه به زمامدار و رهبر نياز دارد. از سوى ديگر مسائل حکومتى امورى نيست که از حوزه دين خارج باشد: بلکه عناصر جهان شمول دين در اين زمينه به صورت يک نظام کامل در دين خاتم ارايه شده است و عقل نه تنها در دخالت دين در زمينه زمام‌دارى منعى نمي‌بيند، بلکه به مقتضاى حکمت بر ضرورت آن اصرار دارد. حال اگر حکومت را از منظر دين نگاه کنيم و وظيفه اصلى آن‌را صيانت از ارزش‌هاى الهى و آرمان‌هاى اسلامى و احکام شرعى بدانيم، عقل حکم مي‌کند، بر قله چنين حکومتى مي‌بايست کسى قرار بگيرد که به احکام الهى و وظايف دينى آگاهى دارد و مي‌تواند زمامدار مردم باشد. اگر معصوم در ميان مردم بود، عقل او را سزاوار اين منصب مي‌شمرد، ولى اکنون که او نيست، فقيهان عادل قادر بر اداره جامعه را لايق اين مقام معرفى مي‌کند. ☘️به ديگر سخن، عقل حکم مي‌کند که در رأس يک حکومت اعتقادى و آرمانى، بايد شخصى قرار بگيرد که از آرمان آگاهى دارد و در شريعت اسلام، که آيين احکام و قوانين الهى است، مصداق چنين شخصى فقيهان هستند. 📌ب. دليل نقلى: براى اثبات ولايت فقيه به روايات فراوانى استناد شده است که برخى از آنها عبارتند از: 1. رسول خدا(ص) فرمود: «اللهم ارحم خلفايى» (خدايا! جانشينان مرا مورد رحمت خويش قرار ده)، از آن‌حضرت‏ سؤال شد: جانشينان شما چه کسانى هستند؟ رسول خدا فرمود: «الّذين يأتون من بعدى يروون حديثى و سنّتى» (آنان که بعد از من مي‌آيند و حديث و سنّت مرا نقل مي‌کنند). 2. توقيع شريفى که مرحوم صدوق در کتاب «اکمال الدين» از اسحاق بن يعقوب نقل مي‌کند که حضرت ولى عصر(عج) در پاسخ به پرسش‌هاى او به خط مبارکشان مرقوم فرمودند: «أمّا الحوادث الواقعة فارجعوا فيها إلى رواة حديثنا، فإنّهم حجّتى عليکم و أنا حجّة الله عليهم» (در رويدادهايى که اتّفاق مي‌افتد، به راويان حديث ما مراجعه کنيد؛ زيرا آنان حجّت من بر شمايند و من حجّت خدا بر آنان هستم). موفق باشيد .
📒خواندنی | توصیه های رهبری بایـستی در خـود و محـیط پـیرامونش ایـمان و معـرفت و اراده را تقـویت کنـد.
「﷽」 سلمه الله 🌷 حبّ اهل بیت علیهم السلام باب ورود به حوزه محبت الهی و تنها راه وصول به عالم حقیقت است.
باسلام به استحضارمی رساند،استادهدایی تبریزی ،علاوه برایتادرپیام رسان تلگرام طلایی واینستاگرام نیز فعالیت دارندومطالب سه کانال(تلگرام_اینستاگرام_ایتا) متفاوت است واستادهرروز دریک کانال فعالیت دارند (البته سخنرانی های ایشان فقط در تلگرام طلایی بارگذاری می شود به دلیل کثرت مخاطبان این کانال نسبت به اینستاگرام وایتا). علاقه مندان می توانندازمطالب استاد دراینستاگرام وتلگرام طلایی نیز بهره مندشوند. آدرس چنین است : ایتا: Eitaa.com/jafar1352hodaei اینستاگرام : Https://WWW.instagram.com/jafar1352hodaei تلگرام طلایی : @jafar1352hodaei توجه داشته باشیدکه آدرس کانال چه درتلگرام طلایی وچه دراینستاگرام وچه درایتا یک چیز بوده وهرسه یک آدرس باحروف وکلمات یکسان است. باتشکر.موفق باشید.آمین @jafar1352hodaei @jafar1352hodaei
باسلام به استحضارمی رسانداستادهدایی فقط به شکل پیامکی وفقط باشماره روابط عمومی اش ۰۹۱۹۸۶۸۷۵۴۰درخدمت سوالات،استخاره ،تعبیرخواب ومشاوره خواهی وراهنمایی خواهی مردم شریف است. وقت ایشان بیش ازاین گنجایش نداشته وشرمنده مردم شریف هستیم. لطفا ازطرق دیگروباشماره های دیگراستادتماس گرفته نشود. @jafar1352hodaei
✅پرسش: ميگويند امامان صداي ما را ميشنوند .اين همه مردم از هر مليت و زباني حرم امام رضا می روند و هریک با زباني فارسي ترکي عربي اردو با امام رضا صحبت کرده و خواست ه هایشان را مطرح می کنند. امامان عرب چطور در يک زمان صداي اين همه مردم را مي شنوند و زبانشان را می فهمند؟ قسمت اول 🌺پاسخ: امام معصوم به اذن الهي بر همه زبان ها مسلط است . مناظره امام رضا با رئيسان مذاهب گوناگون جالب است دقت نماييد : 1-📌 مناظره امام رضا (علیه السلام) با جاثليق نصراني: در اين جا امام ـ عليه السلام ـ شروع به سخن کرد و فرمود: اي نصراني ! اگر به انجيل خودت براي تو استدلال کنم اقرار خواهي کرد؟ جاثليق گفت: آيا مي­توانم گفتار انجيل را انکار کنم؟ آري به خدا سوگند اقرار خواهم کرد هر چند بر ضرر من باشد. امام فرمود: هر چه مي خواهي بپرس و جوابش را بشنو. جاثليق: درباره نبوت عيسي و کتابش چه مي گويي؟ آيا چيزي از اين دو را انکار مي کني؟ امام: به نبوت عيسي و کتابش و به آنچه به امتش بشارت داده و حواريون به آن اقرار کرده اند، اعتراف مي کنم، به نبوت عيسي که اقرار به نبوت محمد(ص ) و کتابش نکرده و امتش را به آن بشارت نداده کافرم. آيا به قضاوت از دو شاهد عادل استفاده نمي کني؟ امام: آري. جاثليق: پس دو شاهد از غير اهل مذهب خود از کساني که نصاري شهادت آنان را مردود نمي شمارند، بر نبوت محمد اقامه کن و از ما نيز بخواه که دو شاهد بر اين معنا از غير اهل مذهب خود بياوريم. امام: اکنون انصاف را رعايت کردي. اي نصراني، آيا کسي را که عادل بود و نزد مسيح، عيسي بن مريم مقدم بود مي پذيري؟ جاثليق: اين مرد عادل کيست، نامش را ببر. امام: درباره يوحناي ديلمي چه مي گويي؟ جاثليق: به به ! محبوب ترين فرد نزد مسيح را بيان کردي. امام: تو را سوگند مي دهم. آيا انجيل اين سخن را بيان مي کند که يوحنا گفت: حضرت مسيح مرا از دين محمد عربي باخبر ساخت. به من بشارت داد که بعد از او چنين پيامبري خواهد آمد، من نيز به حواريون بشارت دادم و آن ها به او ايمان آوردند؟ جاثليق گفت: آري ! اين سخن را يوحنا از مسيح نقل کرده و بشارت به نبوت مردي و نيز بشارت به اهل بيت و وصيش داده است، اما نگفته است اين در چه زماني واقع مي شود و اين گروه را براي ما نام نبرده تا آن ها را بشناسيم. امام: اگر ما کسي را بياوريم که انجيل را بخواند و آياتي از آن را که نام محمد(ص ) و اهل بيتش و امتش در آن ها است، تلاوت کند، آيا ايمان به او مي آوري؟ جاثليق: بسيار خوب است امام به نسطاس رومي فرمود: آيا سِفْرِ سوم انجيل را از حفظ داري؟ نسطاس گفت: بلي، از حفظ دارم. سپس امام به رأس الجالوت (بزرگ يهوديان ) رو کرد و فرمود: آيا تو هم انجيل را مي خواني؟ گفت آري به جان خودم سوگند. فرمود سِفْرِ سوم را بر گير، اگر در آن ذکري از محمد و اهل بيتش بود، به نفع من شهادت ده و اگر نبود، شهادت نده. سپس امام سِفْرِ سوم را قرائت کرد تا به نام پيامبر رسيد، آن گاه متوقف شد و رو به جاثليق کرد و فرمود: اي نصراني ! تو را به حق مسيح و مادرش آيا قبول داري که من از انجيل باخبرم؟ جاثليق: آري سپس امام نام پيامبر و اهل بيت و امتش را براي او تلاوت کرد، سپس افزود: اي نصراني! چه مي­گويي، اين سخن عيسي بن مريم است؟ اگر تکذيب کني آنچه را که انجيل در اين زمينه مي­گويد، موسي و عيسي هر دو را تکذيب کرده اي و کافر شده اي. جاثليق: من آنچه را که وجود آن در انجيل براي من روشن شده است، انکار نمي­کنم و به آن اعتراف دارم. امام: همگي شاهد باشيد او اقرار کرد، سپس فرمود: اي جاثليق: هر سوال مي خواهي بکن. جاثليق: از حواريان عيسي بن مريم خبر ده که آن ها چند نفر بودند و نيز خبر ده که علماي انجيل چند نفر بودند؟ امام: از شخص آگاهي سوال کردي، حواريون دوازده نفر بودند و اعلم و افضل آن ها لوقا بود. اما علماي بزرگ نصاري سه نفر بودند: يوحناي اکبر در سرزمين باخ، يوحناي ديگري در قرقيسا و يوحناي ديلمي در رجاز، نام پيامبر و اهل بيت و امتش نزد او بود، او بود که به امت عيسي و بني اسرائيل بشارت داد. سپس فرمود: اي نصراني! به خدا سوگند! ما ايمان به آن عيسي داريم که ايمان به محمد(ص ) داشت، ولي تنها ايرادي که به پيامبر شما عيسي داريم، اين بود که او کم روزه مي گرفت و کم نماز مي خواند.
☘️ ادامه مناظره امام رضا (علیه السلام) با جاثليق نصراني: جاثليق ناگهان متحير شد و گفت: به خدا سوگند! علم خود را باطل کردي، و پايه کار خويش را ضعيف نمودي، گمان مي کردم تو اعلم مسلمانان هستي. امام: مگر چه شده؟ جاثليق: به خاطر اينکه مي­گويي عيسي ضعيف و کم روزه و کم نماز بود، در حالي عيسي حتي يک روز را افطار نکرد. هيچ شبي را (به طور کامل ) نخوابيد و صائم الدهر و قائم الليل بود. امام: براي چه کسي روزه مي گرفت و نماز مي خواند؟ جاثليق نتواتنست پاسخ گويد و ساکت شد (زيرا اگر اعتراف به عبوديت عيسي مي کرد، با ادعاي الوهيت او سازگار نبود. امام: اي نصراني، سوال ديگري از تو دارم. جاثليق، با تواضع، گفت: اگر بدانم پاسخ مي گويم. امام: تو انکار مي کني که عيسي مردگان را به اذن خداوند زنده مي کرد؟ جاثليق در بن بست قرار گرفت و به ناچار گفت: انکار مي کنم، چرا که آن کس که مردگان را زنده کند و کور مادرزاد و مبتلا به برص را شفا دهد، پروردگار است و مستحق الوهيّت. امام:حضرت اليسع نيز همين کار را مي کرد. بر آب راه رفت و مردگان را زنده کرد. نابينا و مبتلا به برص را شفا داد، اما امتش قائل به الوهيت او نشدند و کسي او را عبادت نکرد. حزقيل پيامبر نيز همان کار مسيح را انجام داد و مردگان را زنده کرد. سپس رو به رأس الجالوت کرده، فرمود: اي رأس الجالوت، آيا اين ها را در تورات مي يابي که بخت النصر اسيران بني اسرائيل را در آن زمان که حکومت با بيت المقدس مبارزه کرد، به بابل آورد، خداوند حزقيل را به سوي آن ها فرستاد و او مردگان آن ها را زنده کرد؟ اين واقعيت در تورات مضبوط است، هيچ کس جز منکران حق از آن را انکار نمي کنند. رأس الجالوت: ما اين را شنيده ايم و مي دانيم. امام ـ عليه السلام ـ: راست مي گويي، سپس افزود: اي يهودي اين سِفْر از تورات را بگير، و آنگاه خود شروع به خواندن آياتي از تورات کرد، مرد يهودي تکاني خورد و در شگفت فرو رفت سپس امام ـ عليه السلام ـ رو به نصراني کرد و قسمتي از معجزات پيامبر اسلام (ص ) را درباره زنده شدن بعضي از مردگان به دست او و شفاي بعضي از بيماران غير قابل علاج را به برکت او برشمرد و فرمود: با اينهمه ما هرگز او را پروردگار خود نمي دانيم، اگر به خاطر اين گونه معجزات، عيسي را خداي خود بدانيد بايد <اليسع> و <حزقيل> را نيز معبود خويش بشماريد، زيرا آنها نيز مردگان را زنده کردند و نيز ابراهيم خليل پرندگاني را گرفت و سر بريد و آنها را بر کوههاي اطراف قرار داد، سپس آنها را فرا خواند و همگي زنده شدند، موسي بن عمران نيز چنين کاري را در مورد هفتاد نفر که با او به کوه طور آمده بودند و بر اثر صاعقه مردند انجام داد، تو هرگز نمي تواني اين حقايق را انکار کني، زيرا تورات و انجيل و زبور و قرآن از آن سخن گفته اند، پس بايد همه اينها را خداي خويش بدانيم جاثليق پاسخي نداشت بدهد، تسليم شد و گفت: سخن، سخن تواست و معبودي جز خداوند يگانه نيست سپس امام ـ عليه السلام ـ در باب کتاب اشعيا از او و رأس الجالوت سوءال کرد. او گفت: من از آن بخوبي آگاهم. فرمود: اين جمله را به خاطر داريد که اشعيا گفت: من کسي را ديدم که بر دراز گوشي سوار است و لباسهايي از نور در تن کرده (اشاره به حضرت مسيح ) و کسي را ديدم که بر شتر سوار است و نورش مثل نور ماه (اشاره به پيامبر اسلام (ص ) ) گفتند: آري اشعيا چنين سخني را گفته است امام ـ عليه السلام ـ افزود: اي نصراني، اين سخن مسيح را در انجيل به خاطر داري که فرمود: من به سوي پروردگار شما و پروردگار خودم مي روم و <بارقليطا> مي آيد و درباره من شهادت به حق مي دهد (آن گونه که من درباره او شهادت داده ام ) و همه چيز را براي شما تفسير مي کند؟(54) جاثليق: آنچه را از انجيل مي گويي ما به آن معترفيم سپس امام ـ عليه السلام ـ سؤالات ديگري درباره انجيل و از ميان رفتن نخستين انجيل و بعد نوشته شدن آن به وسيله چهار نفر: مرقس، لوقا، يوحنا و متّي که هرکدام نشستند و انجيلي را نوشتند (انجيلهايي که هم اکنون موجود و در دست مسيحيان است )، سخن گفت و تناقضهايي از کلام جاثليق گرفت جاثليق بکلي درمانده شده بود، به گونه اي که هيچ راه فرار نداشت. لذا هنگامي که امام ـ عليه السلام ـ بار ديگر به او فرمود: اي جاثليق، هر چه مي خواهي سؤال کن، او از هر گونه سؤالي خود داري کرد و گفت: اکنون شخص ديگري غير از من سؤال کند، قسم به حق مسيح که گمان نمي کردم در ميان مسلمانان کسي مثل تو (باشد. (1) پي نوشت ها: 1. مجموعه آثار دومين کنگره جهاني حضرت رضا، 1366هـ. ش، ج 1 ص 432ـ 452 مقاله آيت الله ناصر مکارم شيرازي.
*ده سفارشِ علی بن موسی الرضا علیه السلام* *سفارش اول*🌹 در خوشحال کردن مردم بسیار بکوشید تا در قیامت خدا خوشحال تان کند. *سفارش دوم*🌹 تا می توانید سکوت اختیار کنید که سکوت موجب محبت می شود و راهنمای هر خیری است. *سفارش سوم*🌹 در خواندن سوره حمد استمرار بورزید که جمیع خیر در امور دنیا و آخرت در آن گرد آمده است. *سفارش چهارم*🌹 به روزی اندک خدا راضی باشید تا خدا نیز از عمل کم شما راضی باشد. *سفارش پنجم*🌹 در برقرار کردن صله رحم ثابت قدم باشید که بهترین نوعِ آن ، خودداری از آزار خویشاوندان است. *سفارش ششم*🌹 به کسی که از خدا نمی ترسد امید نداشته باشید که نه تعهد دارد ، نه نجابت و نه کرم. *سفارش هفتم*🌹 بسیار احسان کنید که خداوند در قیامت ، یک نصفه خرما را مانند کوه اُحد بزرگ می کند. *سفارش هشتم*🌹 حقُّ النّاس را رعایت کنید که دوستی محمد و آل محمد بدون آن پذیرفته نیست. *سفارش نهم*🌹 از بخششی که زیانش برای تو بیش از سودی است که به دیگران می رسد ، حذر کن. *سفارش دهم*🌹 بسیار مراقب کردار خود باشید تا مورد تهمت و اتهام قرار نگیرید ، که در آن صورت ، حقِّ ملامت نخواهید داشت. شهادت حضرت امام رضا (علیه السلام) بر همه پیروانش تسلیت باد
امام رضا عليه السلام می فرمایند : به (تقدیر) خداوند خوش‌بین باش، زیرا هرکه به خداوند خوش‌بین باشد، خداوند طبق گمانش رفتار خواهد کرد أحْسِنِ الظَّنَ بِاللهِ فَإنَّ مَنْ حَسَّنَ ظَنَّهُ بِاللهِ کانَ اللهُ عِنْدَ ظَنِّهِ
یک دقیقه مطالعه ⬅۵۴۹۸📘 حکایت روزی مردی فقیر، با ظرفی پر از انگور، نزد رسول الله آمد و به او هدیه داد، رسول الله آن ظرف را گرفت و شروع كرد به خوردن انگور و با خوردن هر دانه انگور تبسمی میكرد ، و آن مرد از خوشحالی انگار بال در آورده و پرواز میكرد، اصحاب رسول الله بنابه عادت منتظر این بودند كه آنها را در خوردن شریك نماید و رسول الله همه انگورها را خورد و به آنها تعارفی نكرد . آن مرد فقیر با خوشحالی فراوان از آنجا رفت . یكی از اصحاب پرسید: یا رسول الله عادت بر این داشتید كه ما را در خوردن شریك میكردید، اما این بار به تنهائی انگورها را خوردید!! رسول الله لبخندی زد و فرمود : دیدید خوشحالی آن مرد وقتی انگورها را میخوردم؟ انگورها آنقدر تلخ بود، كه ترسیدم اگر یكی از شما در خوردن تلخی نشان دهد خوشحالی آن مرد به افسردگی مبدل شود
ma93100204.mp3
3.38M
🎵 «محبتت آقامنو شفا داده» ، سال ۱۳۹۳ حسینیه بیت الرضا علیه السلام
دکلمه امام رضا.کریمی.mp3
10.03M
📁 «دهاتی ... » 🔉 با نوای: ☑️ ویژه شب شهادت امام رضا(ع)
4_750708911236972606.mp3
3.47M
🔊فایل صوتی 🔰تحمیل ولایتعهدی به امام رضا(ع)🔰 ┄┅═✧❁🌷یازهرا🌷❁✧═┅┄
امام حسن عسکری(علیه السلام): 🔺از افشای اسرار و ریاست طلبی بپرهیز که این دو به هلاکت میکشانند تحت العقول ص ۴۸۷ 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
🏴سرچشمه های جود و کرم مشهدالرضاست سرمنشا وجود و عدم مشهدالرضاست ▪️هستند کربلاو مدینه ، نجف ولی در معنی لغات ، حرم مشهدالرضاست من در قطار نه روی بال ملائکم وقتی که مقصد سفرم مشهدالرضاست تا عرش شوق پر زدن امشب گرفته ام چون آسمان پر زدنم مشهدالرضاست وقتی همیشه باز دمم کربلاست، پس باید یقین نمود که دم ، مشهدالرضاست یک گام تا بهشت دلم شور می زند قلبم دقایقی است که بد جور می زند با دست خود به زائر خود داده زاد را پا داده است هر که ز پایش فتاد را با دست خالی آمده این بار هم گدا خالی کنید گوشه باب الجواد را خوش گفته اند عالم آل محمدی امشب بگیر دست من بی سواد را یا باد آمده است که عرض ادب کند یا پرچمت دوباره تکان داده باد را صحن و رواق و گنبد و گلدسته ها تک است چشم حسود کور، بخوان ان یکاد را من عاشق حریم توام ثامن الحجج سلطان تویی ندیم توام ثامن الحجج قلبم شکست دست دلم را خدا گرفت هم بغض کرده زائرتان هم هوا گرفت چیزی نگفته حاجت دل را کریم داد اذن دخول خواندم و دست مرا گرفت نقاره خانه می زند این بار هشتم است یعنی مریض هشتم تان هم شفا گرفت حتی صدای ناله ز عرش خدا رسید تا بین صحن های شما ناله پا گرفت آن گوشه های پنجره فولاد، زائری اصرار کرد و بالاخره کربلا گرفت آه ای امید پیر و جوان ایها الرئوف من را به کربلا برسان ایها الرئوف بعد از زیارت تو دعا چیز دیگری است حال و هوای صحن شما چیز دیگری است شد قار قار، نغمه بلبل عجیب نیست در انعکاس صحن، صدا چیز دیگری است این خیل زائران حریمت همیشگی است دلدادگی مردم ما چیز دیگری است صدبار مشهد آمده یک بار کربلا چون مشهدالرضای شما چیز دیگری است در بین ذکر های شفابخش درد عشق الحق که یا امام رضا چیز دیگری است مُهر غلامی ات سند بندگی من آقا زیارتت هدف زندگی من بر سر در حریم شما بوسه می زنم گویی به روی دست خدا بوسه می زنم گفتی سه جا جواب مرا می دهی و من با شوق بوسه های شما بوسه می زنم احساس میکنم وسط بوسه های خود بر روی خاک کرب وبلا بوسه می زنم من می چشم شراب طهور بهشت را وقتی که بر ضریح رضا بوسه می زنم باید که جان به لب شوم از فرط اشتیاق حالیم اگر شود به کجا بوسه می زنم دور ضریح جامه احرام بر تنم مشغول این فریضه لبیک گفتنم هم خواستم عنایت شمس الشموس را هم وعده شفاعت شمس الشموس را از فرش تا به عرش معلی شنیده اند آوازه ی کرامت شمس الشموس را بعد از وفات هم بگذارید خواهشا بر دیده هام تربت شمس الشموس را با نسیه بهشت عوض، نه نمی کنم نقد حریم حضرت شمس الشموس را وقت وداع با حرم احساس می کنم در قلب خویش غربت شمس الشموس را با این دل شکسته و از غم هوایی ام فریاد می زنم که همیشه رضایی ام
🔴استفتائات از امام خامنه ای درباره اعمال خرافی در پایان ماه صفر ♦️ در شب اول ماه ربيع‌الاول از حدود نيمه‌شب تا اذان صبح افرادى با در دست داشتن شمع پشت درب مساجد مراجعه و با كوبيدن به درب مساجد و خواندن اذكارى توسل جسته و حاجات خود را طلب مى‌نمايند، البته اين عمل را تا هفت مسجد ادامه مى‌دهند و خصوصاً اين حال توسل در هنگام اذان صبح به اوج خود مى‌رسد و معتقد هستند بدين وسيله اتمام ماه صفر و آمدن ماه ربيع‌الاول را خبر مى‌دهند. نظر حضرتعالى در اين باره چيست؟ ♦️جواب: عمل مذكور مستند روايى ندارد و شيوه‌اى قابل تأييد نيست. اگر چه اصل اذكار و ادعيه و طلب حاجات از خداوند متعال عمل پسنديده‌اى است، لكن اشكال در شيوه عمل به نحو ياد شده است، آقايان علماى اعلام (دامت افاضاتهم) و مؤمنين (ايدهم الله تعالى) با پند و اندرز و موعظه و نصيحت از رواج چنين رفتارهايى كه چه بسا ممكن است منتهى به وَهْن مذهب گردد، جلوگيرى نمايند.
🔴پاسخی به شبهات پایان صفر  ❓آیا مژده‌ی پایان صفر به حضرت رسول اکرم(ص) و دق‌الباب مساجد؛ دلیل روائی دارد؟ ♦️یکی از خرافات و شایعاتی که در پایان ماه صفر در برخی نقاط کشورمان رونق گرفته، «مژده‌ی پایان صفر به حضرت رسول اکرم(ص)» و«دق‌الباب کردن 7 مسجد» و «روشن کردن شمع پشت در 7 مسجد» بعد از نماز مغرب آخرین شب صفر و قبل از اولین اذان صبح ماه ربیع‌الاول است.که عده ای ناآگاه این عبارت روائی «فَمَنْ بَشَّرَنِی بِخُرُوجِ آذَارَ فَلَهُ الْجَنَّة» را مستمسک عمل خرافی خود گرفته اند درحالی که اگر این روایت صحیح هم باشد لکن معنا و دلالت آن مطلب دیگری را افاده میکند. ♦️هدف از روایت، تضمین یا بشارت بر بهشت در مقابل خبر خروج از ماه نیست، بلکه این گفت‌وگو نشانه‌ای برای معرفی شخصیت صحابی ارجمند رسول‌خدا(ص)، ابوذر غفاری است. 🔴روایت وارده چنین است:  ♦️«از ابن عباس نقل شده که گفت روزی پیامبر (ص) به همراه تعدادی از اصحاب‌شان در مسجد قبا نشسته بودند،رسول خدا (ص) فرمود: اولین کسی که الان بر شما وارد می‌شود، مردی از اهالی بهشت است،[مردم عوام گمان کردند که این ورود به مسجد سبب بهشتی شدن است، لذا] برخی از اصحاب تا این سخن را شنیدند، برخاسته و از مسجد خارج شدند، تا دوباره وارد شده و اولین کسی باشند که بهشت بر او واجب می‌شود،پیامبر (ص) متوجه شده، و به بقیه اصحاب که نزد ایشان بودند، فرمودند: اکنون جماعتی در حال سبقت گرفتن از یکدیگر، بر شما وارد می‌شوند، (ولی از میان آنها) کسی که پایان یافتن ماه آذار (نام یکی از ماه‌های رومی معادل ماه خرداد و در آن زمان معادل ماه صفر) را بر من بشارت بدهد، اهل بهشت است، آن جماعت برگشتند و وارد شدند و ابوذر رضی الله عنه نیز همراه‌شان بود، پیامبر به آنها فرمود: ما در کدام‌یک از ماه‌های رومی هستیم؟ابوذر گفت: یا رسول الله! ماه آذار به پایان رسیده است. پیامبر فرمود: ای اباذر! من این مسأله را می‌دانستم ولی دوست داشتم قوم من بدانند که تو مردی از اهالی بهشتی، و چطور این‌گونه نباشد، در حالی که تو بعد از من به دلیل محبتت به اهل بیتم، از حرم من طرد (تبعید) می‌شوی، تنها زندگی می‌کنی و تنها می‌میری، و قومی که امر کفن و دفن تو را انجام می‌دهند، به واسطه‌ی تو خوشبخت می‌شوند، آنها دوستان من در بهشتی هستند که به پرهیزگاران وعده داده شده است.»   📚علل الشرایع شیخ صدوق (ج 1 / ص 175) 🔴چنانچه ملاحظه کردید، این روایت در مقام بیان جایگاه و منزلت این صحابی خستگی‌ناپذیر است و خبردادن از پایان یک ماه فقط نشانه‌ای است تا دیگران بفهمند او اهل بهشت است، نه به سبب یک بشارت ساده، بلکه به خاطر ایستادگی بر مودت اهل‌ بیت پیامبر(ص) و موضوع اصلاً ماه صفر نبوده، بلکه ماه رومی آذار بوده است. ♦️همچنین در «مفاتیح‌الجنان» شیخ عباس قمی آداب خاصی برای پایان ماه صفر ذکر نشده و تنها به ذکر اعمال شب اول ماه بسنده شده است. . ♦️اکنون که با رشد شبکه های اجتماعی هم این باور در فضای مجازی به شدت افزایش پیدا کرده است بر اهل ولاء فرض است که بدعت آشکار را به سمع و نظر همگان برسانند 🔴دق الباب مساجد: ♦️این خرافه، از خرافه‌ی مژده پایان صفر بی سندتر و بی منطق‌تر است و به همین دلیل شاهدیم که بیشتر بازیچه و دستآویز کسانی شده است که حتی برای حضور در مقابل مساجد، تقیّدی نداشته و شئون مسجد را نیز رعایت نمی‌کنند. حتی دیده شده که دختر و پسر نامحرم، در کنار هم و با بدحجابی کامل، نصف شب مقابل مساجد می‌ایستند که مثلاً دق الباب کرده و مژده دهند و در عین حال که در همان حالت نیز غرق در گناه هستند، وارد بهشت شوند! ♦️این رفتارها که بیشتر تقلید از فرهنگ و رسوم کلیسایی می‌باشد، نه تنها در اسلام و بالتبع عقلانیت جایی ندارد و خرافه است، بلکه موجب وهن (اهانت) اسلام نیز می‌شود و به همین دلیل شاهد ترویج آن از سوی کسانی هستیم که گرایش و تقید خاصی هم به اسلام ندارند. لذا مردم مسلمان، مسئولین مساجد و هم چنین دوایر ذیربط باید به شدت این گونه خرافات را تکذیب کرده و اجازه انجام و رواجش را ندهند. چنان چه مقام معظم رهبری در پاسخ استفتایی در مورد دق الباب مساجد، ضمن نهی، امر به جلوگیری از آنان نمودند: 🔲«عمل فوق‌الاشاره مستند روایی ندارد و شیوه قابل تأیید نیست، اگر چه اصل اذکار و ادعیه و طلب حاجات از خداوند متعال عمل پسندیده است، لیکن اشکال در شیوه عمل به نحو یاد شده است. آقایان علماء اعلام - دامت افاضاتهم - و مؤمنین - ایدهم الله تعالی - با پند و اندرز و موعظه و نصیحت از رواج چنین رفتارهایی که چه بسا ممکن است منتهی به وهن مذهب شود، جلوگیری کنند»
4_448967053303350089.mp3
13.14M
🏴دامـن آلوده و بار گناه آورده ام /با مداحى حاج محمود كريمى
4_5807413409079099737.pdf
572.8K
📚 کتاب باران فضیلت؛ در باب زیارت امام رضا(ع)
🧀 هرگز پنیر محلی استفاده نکنید ‼️ تب مالت یکی از بیماری های مشترک بین انسان و دام است و با توجه به اینکه در ساخت پنیر محلی شیر جوشیده نمیشه ، در نتیجه مصرف پنیر های محلی ابدا توصیه نمیشود ! اگر تمایل دارید پنیر محلی استفاده کنید ، حتما در آب نمک قرار داده شود ... احتمال انتقال تب مالت از دوغ ، قره قوروت و ماست محلی به علت اسیدی بودن آن خیلی کم است ، گاهی اوقات برخی از فروشندگان به منظور فروش ماست محلی پرچرب مقداری شیر خام بر روی آن می ریزند که یک لایه زرد رنگ بر روی ماست بسته میشود و این امر موجب انتقال تب مالت می شود ! در صورت مصرف شیر محلی ، باید این ماده غذایی به مدت 5 دقیقه بعد از جوش آمدن بر روی حرارت باقی بماند تا تمامی میکروب های آن کشته شود
🔴 شرایط استخدام سال98 در کانال سپاه قدس گذاشته شد ‌ ‌‌ ‌ ‌ ‌‌ کلیک کنید 👇 http://eitaa.com/joinchat/1830158346Cbf91171e86 http://eitaa.com/joinchat/1497825302Ced9bb6face 🔴خبر فوری♨️خبر فوری🔴 💥استخدام دانشکده افسری امام حسین(ع)💥 بر روی لینک زیر کلیک کنید....👇👇 کلیک کنید 👇 http://eitaa.com/joinchat/1647050752C17f69dc2b8 حتما بخونید‼️ ☝️نمونه سوالات و شرایط استخدام همین الان در کانال 👆 حتما بخونید‼️