eitaa logo
حجت الاسلام دکتر هدایی تبریزی
1.8هزار دنبال‌کننده
8.7هزار عکس
4.7هزار ویدیو
152 فایل
استاد حوزه و دانشگاه وکیل و نماینده مراجع عظام تقلید دارای اجازات علمی از مراجع تقلید دارای دو مدرک دکترای phdدانشگاهی کارشناس عالی مشاوره وراهنمایی کارشناس اخلاق و تربیت کارشناس طب اسلامی
مشاهده در ایتا
دانلود
‌استاد سید جعفر شهیدی باید گفت به علّت عدم دخول ایمان در دل بنی امیّه و به تبع تبلیغات آنان ایمان سایر مؤمنان نیز متزلزل شد و با رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم دوباره به عقاید پیشین خود بازگشتند. اینان پیش از آن که مسلمان باشند می خواستند در سازمان تازه، مقامی را که جویای آن بودند به دست آورند. حسین علیه السلام به عنوان وارث حقیقی محمّد صلی الله علیه و آله وسلم و علی علیه السلام چگونه می توانست دین را هم در عرصه و هم در عرصه منسوخ شده ببیند و دم بر نیاورد؟ او هرگز نمی توانست دین را و هم مردمی را که نیازمند رهبری او هستند رها کند. این مردم با نامه های بسیاری که برای او فرستاده بودند حجّت را بر او تمام کردند. به هر حال حسین علی علیه السلام با مشاهده چنین وضعی دست به قیام زد؛ چون نمی توانست در برابر احیای بدعت ها و میراندن سنت ها و باشد. @jafar1352hodaei
متنی ❣👇 🍁☘🍁☘🍁☘🍁☘🍁☘🍁☘ ۶۰۰ هزار جملهای که پیامبر(ص) در ۶ بند به علی(ع) آموخت پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمود: اى على ۶۰۰هزار گوسفند مى خواهى یا ۶۰۰ هزار دینار یا ۶۰۰ هزار جمله؟ عرض کرد: اى رسول خدا! ششصد هزار جمله. پیامبر ص فرمود آن ۶۰۰ هزار جمله را در شش جمله جمع خلاصه مىکنم. ۱ـ هرگاه دیدی مردم به فضایل و مستحبات میپردازند، تو به کامل کردن واجبات بپرداز یا علیُّ إذا رَأیتَ الناسَ یَشتَغِلُونَ بالفَضائلِ فاشتَغِلْ أنتَ بِإتمامِ الفَرائضِ. ۲ـ هرگاه دیدی مردم سرگرم دنیایند، تو سرگرم آخرت شو و إذا رَأیتَ الناسَ یَشتَغِلُونَ بِعَمَلِ الدنیا فاشتَغِلْ أنتَ بعَمَلِ الآخِرَةِ. ۳ـ و هرگاه دیدی مردم به عیبهای دیگران میپردازند، تو به عییبهای خودت بپرداز؛ و إذا رأیتَ الناسَ یَشتَغِلونَ بِعُیوبِ الناسِ فاشتَغِلْ أنتَ بِعُیوبِ نفسِکَ. ۴ـ و هرگاه دیدی مردم به آراستن دنیا میپردازند، تو به زینت دادن آخرت بپرداز؛ و إذا رَأیتَ الناسَ یَشتَغِلونَ بتَزیینِ الدنیا فاشتَغِلْ أنتَ بتَزیینِ الآخِرَةِ. ۵ـ و هرگاه دیدی مردی به زیادی عمل میپردازند، تو به خالص کردن عمل بپرداز و إذا رَأیتَ الناسَ یَشتغِلونَ بکَثرَةِ العَمَلِ فاشتَغِلْ أنتَ بصَفوَةِ العَمَلِ. ۶ـ و هرگاه دیدی مردم به خلق متوسل میشوند تو به خالق متوسل شو و إذا رَأیتَ الناسَ یَتوسَّلُونَ بالخَلقِ فَتَوَسَّلْ أنتَ بالخالِقِ. ☘☘ منبع میزان الحکمه ج۳ص۲۴۰۳ 🌺@jafar1352hodaei
✊ امام حسین برای تجدید انقلاب اسلامی پیامبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) قیام کرد ▫️ حسين‌بن‌على (علیه‌السّلام) نه فقط براى حكومت آمد و نه فقط براى شهادت آمد؛ امام حسين (علیه‌السّلام) حركت كرد براى انجام يك واجبى كه آن واجب تا آن ساعت در اسلام انجام نگرفته بود و حتّى شخص خود پيغمبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) هم نميتوانست آن واجب را انجام دهد. ◾ اين واجب جورى است كه حتّى شخص پيغمبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) هم كه بشير و نذير است - يعنى رهبر انقلاب است، پديدآورنده‌ى انقلاب دينى است - نميتوانست آن را انجام دهد؛ يک نفر ديگرى بايد اين واجب را انجام ميداد كه ادامه‌ى وجود پيغمبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) باشد و بر همان خط و روى همان ممشا و خطّ‌مشى حركت كرده باشد و او حسين‌بن‌على (علیه‌السّلام) است. ▫️ آن واجب عبارت بود از تجديد انقلاب اسلامى، بعد از پديد آمدن ارتجاع؛ به خط باز آوردن قطار منظّم جامعه‌ى اسلامى، پس از خارج شدن اين قطار از خط. ◾ حسين‌بن‌على با عمل خود نشان داد كه هرگاه قطار منظّم جامعهى اسلامى از خط منحرف شد، ممشاى انقلابى اسلام هرگاه فراموش شد، بايد اين‌جور عمل كرد و اين‌جور بايد اين قطار را به خط باز آورد؛ و اين كارى بود كه طبعاً خود پيغمبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) نميتوانست بكند؛ چون در زمان رهبر يک انقلاب كه ارتجاع پيش نمی‌آيد؛ ارتجاع مربوط به بعد است. ▫️ پس مسئله‌ى حسين‌بن‌على (صلوات‌الله‌‌عليه) اين نبود كه خاندان پيغمبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) درصدد باشند كه حقِّ ازدست‌رفته‌ى خود را و حكومت غصب‌شده‌ى خود را مجدّداً پس بگيرند؛ اين يک مسئوليّتى بود بر دوش ائمّه‌ى اهل‌بيت (عليهمالسّلام)، از امام سجّاد (علیه‌السّلام) به این طرف. 📚 کتاب (علیه‌السلام)؛ ص۱۹۲-۱۹۳ | سخنرانی‌های آیت‌الله خامنه‌ای در محرم الحرام ۱۳۵۱ در هیات انصارالحسین تهران @jafar1352hodaei
هدایت شده از حاج آقا قرائتی
Panahian-Clip - PasohkBeYekSokhanMaroof.mp3
1.81M
📢استاد پناهیان: 🎵هر وقت تو حضرت علی بودی، من هم حضرت زهرا می‌شوم! 📌پاسخ اساسی به یک سخن مشهور در اختلافات خانوادگی و روابط زوجین 🆔 @ostad_qaraati 👈
1_25802930.ppt
756.7K
✅ پاورپوینت محرم 🔶جملات ناب شهید مرتضی آوینی درمورد کربلا و امام حسین(ع) 🌸کانال تربیتی یک مربی @yekmorabbi 👈
◾️اعمال شب عاشورا ۱ـ چند نماز برای این شب در روایات آمده است که یکی از آنها چنین است: چهار رکعت نماز که در هر رکعت بعد از سوره‌ حمد، ۵۰ بار سوره‌ توحید خوانده می‌شود. پس از پایان نماز، ۷۰ بار «سبحان الله والحمدالله و لا اله الاّ الله و الله اکبر ولا حول ولا قوة الاّ بالله العلیّ العظیم» خوانده شود. ۲ـ احیای این شب کنار قبر امام حسین(علیه السلام). ۳ـ دعا و نیایش. ◾️روز عاشورا ۱ـ عزاداری بر امام حسین(علیه السلام) و شهدای کربلا، در این مورد از امام رضا(علیه السلام) نقل شده است: هر کس کار و کوشش را در این روز، رها کند، خداوند خواسته‌هایش را برآورد و هر کس این روز را با حزن و اندوه سپری کند، خداوند قیامت را روز خوشحالی او قرار دهد. ۲ـ زیارت امام حسین(علیه السلام). ۳ـ روزه گرفتن در این روز کراهت دارد؛ ولی بهتر است بدون قصد روزه، تا بعد از نماز عصر از خوردن و آشامیدن خودداری شود. ۴ـ آب دادن به زائران امام حسین(علیه السلام). ۵ـ خواندن سوره توحید هزار مرتبه. ۶ـ خواندن زیارت عاشورا. ۷ـ گفتن هزار بار ذکر «اللّهم العن قتلة الحسین(علیه السلام).» ▪️روز دوازدهم محرم ورود کاروان اسیران کربلا به کوفه و شهادت حضرت سجاد(علیه السلام) در سال ۹۴ ه .ق. 📚پی‌نوشت‌ها: ۱- مصباح کفعمی، ص ۵۰۹٫ ۲- فرهنگ عاشورا، ص ۴۰۵، جواد محدثی. ۳- وسائل الشیعه، ج ۵، ص ۳۹۴، حدیث ۸٫ @jafar1352hodaei
👇👇👇 ♨️سوال: اگر کسی نذر کند که در روز تاسوعا و عاشورا در حسینیه یا مسجدی به عزاداران غذا بدهد، آیا می تواند پول آن را به مصرف دیگر برساند؟ ✍️پاسخ: ✅عمل به نذر و وفای به آن در هر صورت لازم است و مکلف باید طبق آن عمل کند؛ البته اگر به صورت صحیح و با تمام شرایط باشد، و از جمله شرایط این است که صیغه خوانده شود. البته لازم نیست به عربی باشد، بلکه اگر معنای صیغه عربی را برساند، کافی است. پس اگر بگوید: چنانچه حاجت من برآورده شود «برای خدا بر من (لازم) است که هزار تومان به فقیر بدهم یا در شب یا روز عاشورا در فلان حسینیه به عزاداران غذا بدهم » نذر او صحیح است.(۱) چنانچه اصل نذر بدین صورت انجام شود، به هر کیفیتی که نذر کرده، باید به جا آورد ونمی تواند پول آن را بدهد. اگر در نذر شرط کرده باشد که سفره ابوالفضل را مثلا در منزل بگیرد یا در مسجد یا در حسینیه یا به عزاداران غذا بدهد ، باید به همین شکل عمل شود. اگر در آن مکان نیازی به غذا نبود یا دیگران نیز غذا تهیه کرده بودند، می توان غذا یا نذر را در جای دیگری که مجلس عزای حضرت اباعبدالله(ع) برقرار است، به مصرف رساند. اگر صیغه نذر طبق شرایط نباشد،‌ آن نذر اعتبار ندارد، ولی می تواند به دلخواه خود با توجه به عهد و نیتی که کرده،‌ گوسفندی قربانی کند یا کار خیر دیگری انجام دهد یا غذایی به عزاداران بدهد. نکته مهم: باید در نذرها سعی کنیم که محدوده وسیع در نظر گرفته شود و با ذکر قید و شرط،‌خود را در محدودیت قرار ندهیم یا عملاً نذر را بی فایده یا با فایده اندک نکنیم، یا مال را در معرض تلف و ضایع شدن قرار ندهیم، مثلاً به جای نذر کردن چیز خاص،‌ در مکان و زمان خاص و...،‌ بهتر است نذر کنیم که آن را در مجالس امام حسین(ع) خرج کنیم. با این نذر، ‌محدوده عمل به نذر وسیع می‌شود و در هر جا و زمانی که مناسب تر است،‌ مصرف می‌شود و مشکلاتی که در سؤال فرض شده، پبش نمی‌آید. از نظر ثواب نیز نه تنها تفاوت نخواهد کرد،‌ بلکه چه بسا به جهت مصرف شده در جای بهتر و لازم‌تر، ثواب آن بیشتر باشد. پی‌نوشت‌ها: ۱. توضیح المسائل مراجع، ج ۲، ص ۵۴۱، مسئلة ۲۶۴۱. @jafar1352hodaei
ما شب کجا قرار داریم؟مقابل یا ناحق؟ مقابل ذریه پیامبریاکنار و ؟ *امشب صفمان را دوباره ببینیم حضور ماحمایت ازچه کسانی هست؟قبل از ذبح فرزند پیامبر،محاسبه کنیم کی هستیم؟چقدر دل اهل بیت پیامبر رالرزاندیم و سوزاندیم؟قبل از زمان،صف خود را مشخص کنیم کنار هستیم یاکنار شمر و یزید زمان. @jafar1352hodaei
❗️ 🍃استاد شیخ جعفر ناصری :گریه بر امام حسین گوهر وجود انسان را صیقل می دهد ، از آلودگی ها و غبارها پاک می کند و وجود انسان را طلایی می کند . @jafar1352hodaei
اولين و آخرين شهيد كربلا چه كساني بودند؟ متن پاسخ: روز عاشورا دشمن نابكار دوبار حملهء دسته جمعي بر اصحاب امام حسين(ع) كرد. در هر بار طبق نقل مقتل نويسان گروه زيادي شهيد شدند، چنان كه گفته اند: در حملهء اولي چهل يا بيش از آن كشته شدند، از جمله :اوهم بن اميه ، اميّة بن سعد ، بشربن عمر ، جابربن حجّاج ، حباب ابن عامر. براي اطلاع از اسامي اين عزيزان به كتاب قصّهء كربلا ص 279 نوشتهء علي نظري منفرد، منتهي الاءمال ج 1 ص 254 محدث قمي مراجعه فرماييد. جناب محدث قمي اسامي آن بزرگواران اين گونه ذكر مي نمايند: نُعَيْم بن عجلان ، عمران بن كعب بن حارث ، حنظلة بن عمرو الشيباني و... بنابراين اولين شهيد كربلا مشخص نيست چه كسي بود. طبق نقل ابن اثير در جلد چهارم كتاب كامل ص 79 و بلاذري در كتاب انساب الاءشراف ج 3 ص 204 آخرين شهيد شخصي به نام سوید بن ابی المطاع بود که زخمی شد و بعداً به شهادت رسید، كه در حملهء اوّل يا دوم مجروح شد و بين شهدا روي زمين قرار گرفته و بيهوش بود و شمشیر ش را دشمن برد، وقتي به هوش آمد شنيد حضرت اباعبدالله(ع) را شهيد كرده اند از اين رو با حربه و كاردي كه با خود داشت، بر منافقان كوفه حمله كرد و بالاءخره شهيد شد. @jafar1352hodaei
💢 حق الناس شب عاشورا، امام حسین(ع) به اصحاب خود فرمودند: "چه کسانی از شما به مردم بدهی دارند ؟" ضحاک بن عبدالله مشرقی و مالک بن نضیر گفتند: "ما هستیم" امام حسین(ع): "بیعت من از شما برداشته شد. شما نمی توانید همراه ما بجنگید." آن دو از تاریکی استفاده کردند و رفتند. 📚تاریخ طبری، ج 5 ، ص419 @jafar1352hodaei
هدایت شده از 🌍تبلیغات گسترده BRAND🌎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 کلیپ گریه عجیب رهبر انقلاب وسط مداحی محمود کریمی⬇️ 🅾 گلچین مداحی ۹۷ هرچی که بخوای🅾 🏴 نوحه سنگین وشور 🏴 مداحی واسه موبایل 🏴 مداحی واسه ماشین 📥 9 اپ زیر رو دانلود کن، مداحی‌هاش فوق‌العادست👇
هدایت شده از رادار انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢کسی که پدرش نفر اول مملکته ولی مثل بقیه مردم میره توی جمعیت عزاداری میکنه نه مثل بعضی از خواص بی بصیرت که توی جایگاه VIP زیر کولر گازی دنبال عزاداری‌ان... @mobahelegharn_21
💢آیا این که میگویند که حضرت عباس جز در لحظات آخر شهادت امام حسین را به لفظ خطاب نکرده است و تنها به الفاظ مولا و سید خطاب کرده حقیقت دارد!؟ ✅در این شکی نیست که حضرت عباس در لحظات آخر زندگی و در هنگامه شهادت برادرش را چنین مخاطب قرار داد: «نادی باعلی صوته ادرکنی یا » «با صدای بلند فریاد زد برادر مرا دریاب » 📚ابصار العین ص30 ✅اما این که حضرت جز در این لحظات آخر دیگر حسین(ع) را با تعبیر خطاب قرار نداده است قابل قبول نمی باشد و در موارد متعددی این تعبیر از علیه السلام واقع شده است . ✅آنجا که از حسین(ع) اجازه ورود به میدان می خواست، امام را چنین مخاطب قرار داد: «یا هل من رخصه » « ای برادر آیا اجازه به میدان رفتن را می دهی » 📚بحار الانوار ج45 ص41 ✅آنجایی که شمر برای عباس علیه السلام امان نامه فرستاد ، ایشان چنین پاسخ داد: « آیا می خواهی که و سرورمان حسین فاطمه را واگذاریم و در اطاعت ملعونان و فرزندان ملعون ها در آییم » 📚مثیر الاحزان ص55 در روز تاسوعا امام حسین را چنین مخاطب قرار داد: «ای آنان به سوی تو حرکت کرده اند» « یا اخی اتاک القوم » 📚تاریخ طبری ج5 ص416 📚انساب الاشراف ج3 ص391 ✅نتیجه گیری: بنابراین ادعای این که حضرت عباس جز در لحظات آخر زندگی دیگر امام حسین(ع) را با تعبیر برادر مخاطب قرار نداده است قابل نمی باشد. @jafar1352hodaei
هدایت شده از رخداد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 منبر تصویری 👆👆🌺 سخنران : پناهیان موضوع : پول در دست چه کسی باید باشد ؟ 💠منبرهای ۶۰ ثانیه ای 💠 @Tabligh60
هدایت شده از عارفین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥کلیپ تصویری سخنان شگفت انگیز شیخ عدنان، مفتی اهل سنت عربستانی درباره‌ی امام حسین(ع) و سرگردانی مجری در برنامه تلویزیونی! 🆔 : @Arefin
هدایت شده از آرشیو
@noheh313.mp3
4.53M
... 🎼پادکست صوتی... 🍃وقتی امام حسین وعده های بهتر از ابن زیاد به عمربن سعد داد ولی او جهنم ابدی را انتخاب کرد...❗️ 🎤 ... 🆔 : @Arefin
‼️رسیدن به جماعت در رکعت دوم 🔷س 657: اگر شخصی در رکعت دوم نماز جماعت به مسجد برسد و بر اثر جهل به مسأله، تشهد و قنوت را که باید در رکعت بعد بجا آورد، انجام ندهد، آیا نماز وی صحیح است؟ ✅ج: نماز صحیح است. ولیقضای تشهد را بجا آورد و دو سجده سهو، هم برای ترک تشهد بنابر احتیاط بر او واجب است. 📕منبع: khamenei.ir 🆔 @jafar1352hodaei
هدایت شده از خبرگزاری رسا
خوشه های معرفت1.mp3
1.19M
🔈 بشنوید| ترجیح دادن دنیا بر آخرت نشانه بی عقلی است 🔸آیت الله جوادی املی 🆔 @rasanews_agency
💢حکمت کارِ امام حسین(ع) حالا که کار از کار گذشته و حسین(ع) را کرده اند، میتوان کمی در حکمت کار او بیشتر اندیشید. از روزی که امام از حرکت میکنند، تا ظهر عاشورا یعنی چند ساعت پیش از افرادی را به سمت خود دعوت میکند، طلب یاری میکند، اما برخی را که حتی احتمال یاری وجود دارد را به یاری نمی طلبد. ✅حکمت کار امام چیست؟ مثلا حضرت به پیرمردی ۷۵ ساله بنام که در محاصره کوفه گرفتار است نامه مینویسد و اطلاع میدهد که من در کربلا هستم از طرفی حضرت در وصیت خود به برادرشان صرفا به هدف قیام اشاره میکنند و از او طلب یاری نمیکنند. یا در مسیر رسیدن به کوفه، امام با افراد زیادی روبرو میشوند که حتی برخی از آنها محبین اهل بیت بودند اما از اینها برای رفتن به کمک نمیخواهند ولی در همین مسیر حضرت برای زهیر که از امام فراری بود قاصد میفرستند و از او میخواهد پسر فاطمه را در این سفر یاری کند. حکمت کارِ امام چیست که در جایی از پیرمرد تا فرد فراری از خود را جذب میکند اما عده ای را به سادگی از کنارشان میگذرد؟! @jafar1352hodaei