eitaa logo
جهاد کبیر
408 دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
5.9هزار ویدیو
1.1هزار فایل
♻ امام خامنه ای: حوزه فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد ♻ عرصه جنگ نرم بصیرتی عمارگونه واستقامتی مالک اشتروار میطلبد به نیت حاج قاسم ها🌹 لطفا محتوای کانال رو انتشار بدید آی دی کانال خود را به آی دی ذیل ارسال نمایید. ناحیه حبیب ابن مظاهر(ره)
مشاهده در ایتا
دانلود
🇮🇷 ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران گرامی باد. 🌺 🔸 شهید سردار سلیمانی عزیز: ▫️ "برادران، رزمندگان، یادگاران جنگ؛ یکی از شئون عاقبت به خیری «نسبت شما با جمهوری اسلامی و انقلاب» است. والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت به خیری همین است. ▫️والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت به خیری، رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد. در قیامت خواهیم دید، مهمترین محور محاسبه این است." 🇮🇷 @jahaade_kabir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ما فقط باید در راه خدا باید بجنگیم، نه به خاطر ثروت، نه هوای نفس، نه پول، نه ریاست و مقام... ▫️۱۲فروردین زادروز سردار شهید حاج ابراهیم همت @jahaade_kabir
🇮🇷چرا امام خمینی(ره) مخالفِ افزودن لفظ دموکراتیک در عنوان نظام سیاسی کشور بود؟ 🔴پرسش و پاسخ تاریخی از رهبرمعظم انقلاب ♦️اوّلِ انقلاب، کلمات دمکراسی و دمکراتیک و امثال آن، در زبان همه خیلی تکرار می‌شد. حاج احمدآقا پیغام آورد که امام می‌گویند این کلمات را . ♦️ قبل از آمدن امام گاهی گفته شده بود «جمهوری دمکراتیک اسلامی»؛ اما امام روی همان «جمهوری اسلامی» تأکید داشتند. شاید بعضیها تعجّب می‌کردند که کلمه دمکراتیک این‌قدر حسّاسیت ندارد. ♦️ولی این حسّاسیت، درست و بجا بود؛ به خاطر این‌که نفس کلمه با خودش یک ‌بار فرهنگی می‌آورد؛ نشان‌دهنده یک احساس است و آن احساس در انسان بتدریج تقویت می‌شود.۱۳۷۸/۱۱/۰۴ @jahaade_kabir
🇮🇷امام خامنه ای: ♦️ «جمهوری اسلامی، از لحاظ معنای تحت اللفظی بر دو پایه استوار است: یکی جمهور مردم؛ یعنی آحاد مردم و جمعیت کشور، این ها هستند که امر اداره کشور و تشکیلات دولتی و مدیریت کشور را تعیین می کنند، و دیگری اسلامی؛ یعنی این حرکت مردم، بر پایه تفکر اسلام و شریعت اسلامی است. این یک امر طبیعی است. در کشوری که اکثریت قریب به تمام آن مسلمان هستند، آن هم مسلمان مؤمن و معتقد و عامل، که در طول زمان، ایمان عمیق خودشان را به اسلام ثابت کرده اند و نشان داده اند، در چنین کشوری، اگر حکومتی مردمی است، پس اسلامی هم هست.» ♦️«مردم اسلام را می خواهند. این از روز اوّل گفته شد و در طول سال های متمادی نیز تجربه گردید. امروز هم واضح ترین حقیقت در نظام ما این است که آحاد و توده مردم از نظام حاکم بر کشور می خواهند که مسلمان باشد... و اسلام را در جامعه تحقق ببخشد. این حکومت و این نظام، با این نام در دنیا اعلام شد و تشکیل گردید. مردم هم رأی دادند، و نام جمهوری اسلامی را حاکی از اسلام دانستند لذا آرایشان را به نام جمهوری اسلامی در صندوق ریختند. @jahaade_kabir
آیا رأی مردم در رفراندوم به جمهوری اسلامی برای نسل‌های بعد هم الزام‌آور است؟ الف – نوع و رژیم حکومتی یک کشور، یا با کودتا یا اشغال توسط دشمن و یا با انقلاب مردم متغیر می‌شود، نه این که هر چند سال یک بار یا در هر فصل و نسلی دوباره در مورد اصل یک نظام حکومتی رأی گیری شود. ب- اگر چنین بود که هیچ حکومتی در هیچ کجای دنیا، ثبات و اعتباری نداشت. واقعا در کجای دنیا چنین اتفاقی افتاده است؟ چرا در امریکا و اروپا که بسیاری از احزاب و مردم با دولت‌ها و سیاست‌ها مخالف بوده اند و حتی خود را 99 درصدی و حاکمان را 1 درصدی خوانده اند به هیچ وجه سخن از انتخابات جدید در خصوص اصل نظام و رژیم حکومتی حاکم به میان نمی‌آید!!؟؟ ج - اگر اکنون نیز کسانی بخواهند نظام جایگزین خود را طلب کنند زمانی موفق خواهند شد که بتوانند بطلان تئوریک نظام موجود را به اثبات برسانند. چنانکه امام خمینی ره در مقطع پیروزی انقلاب با اثبات بطلان شاهنشاهی، مدل نظام سیاسی جمهوری اسلامی را مطرح کرد. د – بخش عظیمی از نسل جدید با راهپیمای های عظیم مردمی میلیونی هر ساله در سراسر کشور ، مشارکت گسترده در انتخابات ریاست جمهوری ، مجلس ، شورا ها و مجلس خبرگان رهبری و ...که از میانگین جهانی مشارکت هم بیشتر است، درحال اعمال حق حاکمیت بر سرنوشت خود هستند. اینان کسانی‌اند که با حقانی یافتن مبانی دینی و عقلانی این نظام به دفاع همه جانبه از آن می‌‌پردازند. بنابراین باید توجه داشت که تعیین سرنوشت تنها در مقابله با نظم موجود نیست و دفاع از نظام جمهوری اسلامی نیز بدون شک، اِعمال حق تعیین سرنوشت از طرف نسل حاضر است. به رغم تحمیل سختی‌های فراوانی چون ناامنی داخلی، جنگ خارجی، ترور بسیاری از شخصیت‌های دینی و سیاسی و نیز تحریم اقتصادی و خیانت‌های داخلی ... و به رغم انتقاد به بسیاری از عملکردها، هنوز نه تنها اکثریت مردم و به ویژه نسل جدید با این نظام مخالفتی ندارند، بلکه با حضور جدی، دائمی و مستمر خود در صحنه‌های گوناگون، تأیید و حمایت خود را اعلام می‌دارند [کاری که در هیچ کشوری صورت نمی‌گیرد]. پس، اکثریت مردم ، طرفدار و خواهان و حامی این نظام هستند و در این تردیدی نیست، لذا رأی‌گیری مجدد برای اصل نظام معنا و مفهومی ندارد و هر وقت مردم نخواستند، خودشان دوباره انقلاب می‌کنند. نه این که هر چند نفر مخالفی دور هم جمع شوند و بگویند: چون امروز ما چند نفر مخالف هستیم و این رأی گیری در نسل گذشته بوده است، پس مجدد رأی گیری شود! @jahaade_kabir
🔺 رصدخانه انتخابات 🔺 🔵 اصلاح طلبان از یاس و ناامیدی از مشارکت مردم در انتخابات می گویند،‌ اصولگرایان از مدیریت جهادی و جوانگرایی و چرخش مدیریت در اداره کشور 🔸 احمدی‌نژاد در جمع هوادارانش در میدان ۷۲ نارمک : کسانی گفتند اگر مردم را آزاد بگذاريم فساد می كنند. من به آنها گفتم، خود شما چه كسی هستيد؟ جزء مردم هستيد‌ ؟ دامنه محدوديت وسيع است. بخشی از اين محدوديت در اطلاع رسانی است. مردم محدود هستند و نمی توانند خبردار شوند كه چه می گذرد و چه كسی تصميم می گيرد؟ / شعار مردم: احمدی بت شکن، کلید رو بگیر از حسن! 🔸 احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس: احمدی‌نژاد حتما تایید صلاحیت می‌شود. دبیر شورای نگهبان یک درجه تخفیف دادند 🔸 ابطحی فعال سیاسی اصلاح طلب: معتقدم که سال کم نشاط، کم مشارکت و پر فشارتری نسبت به گذشته خواهیم داشت‌. امیدوارم این حس ناامیدی به مشارکت مردم و فعال کردن جامعه تبدیل شود. این آرزوی من است؛ اما گمان من این نیست که چنین اتفاقی می افتد. 🔸 پروانه سلحشور نماینده مجلس دهم‌؛ اینطور به نظر می‌رسد که با توجه به تداوم مشکلات معیشتی و سختی‌های زندگی هنوز در مردم اقبالی نسبت به انتخابات ۱۴۰۰ دیده نمی‌شود. 🔸 مرعشی: دبیر شورای نگهبان با ۱۰ سال سن بیشتر از آیت الله هاشمی، او را به دلیل کهولت سن، رد صلاحیت کرد .نظرسنجی‌ها تا امروز از حدود ۵۰ درصد مشارکت خبر می‌دهند که این عدد برای شرایط امروز ایران عدد خوبی نیست . 🔸 غلامعلی رجایی، فعال سیاسی: اصلاح‌طلبان در حال حاضر و با توجه به فضایِ حاکم بر عرصه سیاسی، سه گزینه را پیش روی خود می‌بینند. اسحاق جهانگیری، محسن هاشمی و جواد ظریف 🔸 محمد جواد ظریف، ضمن رد شایعه تشکیل ستاد انتخاباتی گفت : احتمالا از نظر شایعه سازان الان هم سفر استانی به تاجیکستان آمده‌ام! از عموم شایعه سازان، سریال سازان و قصه پردازان تقاضا دارم بگذارند وزیر خارجه برای منافع ملی به وظایف و ماموریت های خود بپردازد. 🔸 محسن هاشمی هم‌گفته: گزینه حزب کارگزاران برای انتخابات ریاست‌ جمهوری نیستم چرا که در حال حاضر جبهه اصلاح‌طلبان در این مورد تصمیم می‌گیرد. 🔸 روایتی جدید از پاسخ ابراهیم رئیسی به احتمال کاندیداتوری در انتخابات ۱۴۰۰ ؛ من به چیزی غیر از قوه قضائیه فکر نمی‌کنم. 🔸 رستم قاسمی وزیر سابق نفت؛ هنوز تصمیم نهایی برای کاندیداتوری در ۱۴۰۰ را نگرفته ام . ۵۰ درصد کابینه ام را از جوان ها انتخاب می کنم‌.معتقد به دیپلماسی اقتدار هستم نه دیپلماسی التماس . 🔸 ضرغامی با اشاره به نامگذاری سال از سوی رهبر انقلاب گفته ؛ مانع زدایی یعنی بر هم زدن ساختار های پوسیده و ناکارآمد در نظام حکمرانی! جهش تولید نسبت مستقیم با خلاقیت دارد و بزرگترین دشمنان خلاقیت مدعیان پر قدرت و برخوردار از منافع وضع موجود هستند . "زیر میز زدن یعنی برخورد با همین ها" 🔸 محسن رضایی نیروهای انقلاب با مدیریت جهادی را دو ویژگی دولت آینده برشمرده و گفته جوانان و روحیه جوانی باید به اداره کشور برگرده چون حجم مشکلات اقتصادی کشور آنقدر زیاده که برای حل آن به انرژی جدید نیاز داریم . ظرف اداره کشور روز به روز کوچک تر شده باید بزرگتر کرد .اما دشمنان مدیریت جهادی ، بسیار آماده اند که اجازه ندهند این انفاق بیافتد ،گر نیروهای انقلابی با مدیریت جهادی برگردند بی کاری نمی مونه ، ایران میشه ایران بزرگ درمنطقه ، ۲۵ کشور با ایران اتحادیه تشکیل می دهند که انشالله مشکلی باقی نمی مونه @jahaade_kabir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🌸 🍀 🎥 ✅ موضوع: شاخص‌های انقلابی بودن 🍃🌻🍃 🌺 برگرفته از بیانات @jahaade_kabir
🇮🇷🌸 🍀 💢 اگر بخواهید در مقابل دنیا اظهار حیات بکنید، باید در انتخابات مشارکت کنید 🍃🌻🍃 💠 امام خمینی (ره): 🔻از مسائلی که ما در پیش داریم الان قضیه رئیس جمهور است. من کار ندارم کی می شود، به من مربوط نیست، من خودم یک دارم به هر که دلم می خواهد می دهم، شما هم همین طور. 🔹اما اگر بخواهید در مقابل دنیا اظهار حیات بکنید که بگویید ما بعد از گذشتن چندین سال زنده هستیم، باید مشارکت کنید. 🔸 اگر خدای نخواسته از عدم شما یک لطمه ای بر جمهوری اسلامی وارد بشود، بدانید که آحاد ما که این خلاف را کرده باشیم خدای نخواسته، مسؤول هستیم. مسؤول پیش خدا هستیم. 🔺 مسأله، مسأله ریاست جمهور نیست، مسأله، مسأله اسلام است، مسأله مسأله قواعد اسلام است، مسأله، مسأله است و مسأله ای است که باید ما همه به آن اهمیت بدهیم و بیشتر از هر وقت و بیشتر از هر سال و هر دوره باید ان شاء الله شرکت بکنیم. 🌺 امام خمینی- صحیفه نور؛ جلد ۱۹؛ صفحه ۱۹۵- ۱۳۶۴/۰۵/۰۸ @jahaade_kabir
💢حفظ جمهوری اسلامی و اجب است یا جان امام معصوم علیه السلام ؟(بخش اول) 📌▫️ اسلام، قائم به شخص امام نیست؛ بلکه قائم به اصل امامت است ✨ امام در اول فروردین ماه سال 1362 در بخشی از سخنان خود در جمع مسئولان نظام به این مهم اشاره کرده و می فرمایند: 🔹امروز ما مواجه با همه قدرت ها هستيم و آنها در خارج و داخل دارند طرح ريزى مى ‏كنند؛ براى اينكه اين انقلاب را بشكنند و اين نهضت اسلامى و جمهورى اسلامى را شكست دهند و نابود كنند. 📌▫️و اين يك تكليف الهى است براى همه كه اهمّ تكليف هايى است كه خدا دارد؛ 🔹يعنى، حفظ جمهورى اسلامى از حفظ يك نفر- ولو امام عصر باشد- اهميتش بيشتر است؛ 📌▫️ براى اينكه امام عصر هم خودش را فدا مى‏ كند براى اسلام و همه انبيا از صدر عالَم تا حالا كه آمدند، براى كلمه حق و براى دين خدا مجاهده كردند و خودشان را فدا كردند. ✨پيامبر اكرم(صلی الله علیه و آله و سلم ) آن همه مشقات را كشيد و اهل بيت معظم او آن همه زحمات را متكفّل شدند و جانبازى‏ ها را كردند؛ همه براى حفظ اسلام بوده است. 🔹اسلام يك وديعه الهى است پيش ملت ها كه اين وديعه الهى براى تربيت خود افراد و براى خدمت به خود افراد هست و حفظ آن بر همه كس واجب عينى است؛ 📌▫️يعنى، همه مكلف به حفظ آن هستیم تا آن وقتى كه يك عده ‏اى براى حفظ آن قائم بشوند كه آن وقت تكليف از ديگران برداشته مى‏ شود.[1] ✨امام خمینی(ره) فرمودند: حکومت که شعبه ای از ولایت مطلقه رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم ) است یکی از احکام اولیه اسلام است؛ و مقدم بر تمام احکام فرعیه حتی نماز و روزه و حجّ است»[2] 🔹 لذا امام راحل فرمودند:  مسئله حفظ نظام جمهورى اسلامى از اهمّ واجبات عقلى و شرعى است که هیچ چیز به آن مزاحمت نمى‏کند»[3] 📌▫️حفظ اسلام در رأس تمام واجبات است،که انبیاى عظام از آدم تا خاتم النبیین(صلی الله علیه و آله و سلم )در راه آن کوشش و فداکارى جان­فرسا نموده‏اند و هیچ مانعى آنان را از این فریضه بزرگ بازنداشته؛ و همچنین پس از آنان اصحاب متعهد و ائمه اسلام(علیه السلام )  با کوشش هاى توان­فرسا تا حد نثار خون خود در حفظ آن کوشیده‏اند»[4] ادامه دارد.... 🔻پی نوشت: [1].صحيفه امام؛ ج‏15؛ ص: 365 [2] صحیفه نور ،ج۲۰، ص۱۷۰ [3] صحیفه امام ج‏۱۹ ص ۱۵۳ [4] صحیفه امام ج‏۲۱ص ۴۰۳ @jahaade_kabir
💢حفظ جمهوری اسلامی و اجب است یا جان امام معصوم علیه السلام ؟(بخش دوم ) 📌▫️حفظ جان افراد و حتّی حفظ جان حاکم اسلامی ـ که رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم ) و ائمه(علیه السلام ) نیز از مصادیق حاکم اسلامی اند ـ جزء احکام فرعیّه اسلام می باشند. 🔹 اینکه در روایت آمده، نماز عمود اسلام است؛ یعنی کار عمود (ستون) ، حفاظت از کلّ بناست، و  حاکم اسلامی هم مجری اسلام است لذا نه ستون اسلام با خود اسلام برابری می کند نه حیات دنیوی مجری آن. 📌▫️ بلکه اصل اسلام، که یک نظام منسجم باشد، ارجحیّت بر برخی اجزاء و حیات دنیوی مجریانش دارد و حکومت اسلامی، نمود بیرونی این نظام منسجم فکری است. لذا حفظ نظام اسلام، بر هر امر دیگری اولویّت دارد. 🔹بر همین اساس است که حضرت علی (علیه السلام )  در لیلة المبیت، جای پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم ) خوابید. چون در آن موقعیّت، حفظ جان رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم ) عین حفظ اسلام بود؛ بخصوص که حضرتش برای تشکیل حکومت اسلامی راهی مدینه بود و حفظ اسلام بر حفظ جان علی (علیه السلام )  ارجحیّت دارد. 📌▫️باز بر همین اساس است که امام حسین (علیه السلام ) ، با علم به این که خودش و خاندان و یارانش شهید خواهند شد و اهلش به اسارت خواهند رفت، دست به قیام بر ضدّ یزید زد. چون اصل اسلام را در حیطه عمل، در خطر می دید. 🔹 شاهد این ادّعا آن است که وقتی مروان به حضرتش پیشنهاد نمود که با یزید بیعت کند ، فرمودند: «إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ وَ عَلَى الْإِسْلَامِ السَّلَامُ إِذْ قَدْ بُلِیَتِ الْأُمَّهُ بِرَاعٍ مِثْلِ یَزِیدَ» ما از آنِ خداییم و به سوی او باز می گردیم پس به اسلام باید والسّلام گفت (با اسلام باید وداع نمود)؛ چون امّت به حاکمی چون یزید مبتلا گشته است»[5] ✨ادامه دارد.. 🔻پی نوشت: [5] بحار الأنوار،ج‏۴۴،ص۳۲۶ @jahaade_kabir
💢حفظ جمهوری اسلامی واجب است یا جان امام معصوم علیه السلام ؟(بخش سوم) 📌▫️شکّی نیست که با وجود امام معصوم، امثال یزید نمی توانند نظام فکری اسلام را نابود سازند؛ چون این نظام در وجود معصوم، تبلور دارد. امّا امثال یزید می توانند مانع از نمود بیرونی این نظام شوند. 🔹 لذا امام حسین (علیه السلام ) جان خود را فدا می کند تا اجازه ی چنین کاری را ندهد. چون وقتی فرزند رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم ) توسّط یزید کشته شد، دیگر یزید نمی تواند به نام اسلام، حکومت نماید ؛ 📌▫️ و مردم نمی پذیرند که او حقیقتاً خلیفه  رسول خداست امّا اگر این اتّفاق نمی افتاد، او با نام اسلام، حکومت می کرد و افکار رژیم اموی به عنوان اسلام ترویج می گشت؛ و اسلام حقیقی عملاً از بین می رفت. 🔹 کما اینکه اگر حضرت علی (علیه السلام )  برای مصون ماندن از آزارها با ابوبکر بیعت می نمود یا حضرت زهرا(سلام الله علیها ) در دفاع از حقّ کوتاه می آمد، ما امروز چیزی به نام اسلام راستین در اختیار نداشتیم. 📌▫️ آن بزرگواران در برابر ابوبکر چنان رفتار نمودند که مشروعیّت او به عنوان خلیفه رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم ) برای همیشه تاریخ، زیر سوال رفت. 🔹البته توجّه شود که امام حسین (علیه السلام )، جان خودش را فدای اسلام می کند نه امامت خودش را. 📌▫️، می باشد؛ و امام معصوم، عین خود اسلام است لذا همان گونه که همه چیز باید فدای اسلام شود، همه چیز باید فدای امامت نیز بشود. امّا امامت قائم به فرد نیست تا با فدا شدن آن فرد، امامت نیز فدا گردد. 🌟(علیه السلام ) شخص خود را فدای اسلام نمود، امّا امامتش به امام سجّاد (علیه السلام ) منتقل گشت. ادامه دارد.. @jahaade_kabir
💢حفظ جمهوری اسلامی واجب است یا جان امام معصوم علیه السلام ؟(بخش چهارم) 📌▫️امروز نیز اگر امر دائر باشد بین حفظ نظام اسلامی و حفظ شخص ولیّ فقیه یا حفظ شخص امام زمان (عج)، حفظ نظام اسلامی، واجب تر است. 🔹 چرا که با حفظ نظام اسلامی، ولایت نیز حفظ می گردد؛ امّا نه در وجود شخص خاصّی. 📌▫️ لذا رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم ) از دنیا رفت و جای او را امیرمومنان (علیه السلام ) گرفت و با رفتن او، اسلام نرفت و به همین ترتیب ائمه(علیه السلام ) یک به یک به دیار باقی شتافتند و هیچگاه جایشان خالی نماند. 🔹با رفتن شخص امام زمان(عج) نیز خداوند متعال، زمین را خالی از حجّت نمی گذارد. لذا طبق روایات، آنگاه که حضرتش ظهور کرده، مدّتی حکومت نموده و رحلت فرمودند، امام حسین(علیه السلام ) رجعت نموده و حکومت می کنند. 📌▫️لذا اسلام، قائم به شخص امام نیست؛ بلکه قائم به اصل امامت است. 🔹حقیقت امر این است که امروز و در زمان غیبت معصوم، اسلام در قالب جمهوری اسلامی ایران و نظریّه ولایت فقیه نمودار گشته و در حال به اجرا در آمدن است؛ 📌▫️ اگر چه هنوز بسیار فاصله داریم با آن روز که موانع برطرف شوند و اسلام، تمام و کمال به اجرا درآید. 🔹ولی به هر حال، امروز اسلام با این نظام شناخته می شود لذا شکست این نظام و آسیب دیدن ـ نه شخص ولیّ فقیه ـ مساوی است با شکست . 📌▫️اگر خدای ناکرده این نظام برافتد، صدها سال طول می کشد تا اسلام راستین بتواند دوباره سر بلند شود. بر همین مبنا بود که امام(ره) فرمودند: 🔹«حضرات آقایان توجه داشته باشند که مصلحت نظام از امور مهمّه ای است که گاهی غفلت از آن موجب شکست اسلام عزیز می گردد»[6] ✨ادامه دارد.. 🔻پی نوشت: [6] صحیفه امام ،ج۲۰،ص۱۷۶ @jahaade_kabir
روزمان را با آغاز کنیم ✳️12 فروردین روز جمهوری اسلامی بر همه مجاهدان راه فضلیت مبارک باد سوره 48. فتح آيه 29 « وَ مَثَلُهُمْ فِي الْإِنْجيل كَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْئَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَى عَلَى سُوقِهِ يُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِيَغِيظَ بِهِمُ الْكُفَّارَ » ترجمه مثل پیروان پیامبرمانند زراعتى است كه جوانه را از زمین خارج كرده، پس آن را نیرو داده تا سخت شود و بر ساقهى خود بایستد، آن گونه كه كشاورزان را به شگفتى و شادى وامىدارد. تا خداوند به واسطه مؤمنان كفّار را به خشم آورد، ✳️✳️پيام ها 1- جامعه انقلابی باید خودكفا، مستحكم و مستقل باشد تا روى پاى خود بایستد(اقتصاد مقاومتی). «استوى على سوقه» 2- دین از سیاست جدا نیست. در كنار ركوع و سجود، موضعگیرىهاى قاطع و دشمن شكن لازم است. «ركّعا سجّدا... لیغیظ بهم الكفّار» 3- رشد كمى و كیفىجامعه انقلابی استکبارستیز ، مستکبران را عصبانى مىكند. «اخرج شطئه فازره... لیغیظ بهم الكفّار» 4- رشد و بالندگی انقلاب دل مومنان انقلابی را شاد و امیدوار می کند « يُعْجِبُ الزُّرَّاعَ» ✳️✳️✳️بیانات امام خامنه ای در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش۱۳۹۶/۱۱/۱۹ انقلاب یک موجود زنده است؛ اینهایی که خیال میکنند انقلاب یک جرقّه بود، زد و تمام شد، از شناخت حقیقت انقلاب خیلی دورند. نخیر، انقلاب یک حقیقت زنده است، یک موجود زنده است که تولّد دارد، رشد دارد، قِوام دارد و عمر طولانی دارد در صورتی؛ و بیماری دارد، مرگ دارد، نابودی دارد، در صورت دیگری؛ انقلاب این‌جور است؛ مثل هر موجود زنده‌ی دیگری. انقلاب چون موجود زنده است، پس افزایش دارد، رشد دارد، قوام‌یافتگی و کمال‌یافتگی برای آن وجود دارد. ببینید، قرآن کریم میفرماید: وَمَثَلُهُم فِی الاِنجیلِ کَزَرعٍ اَخرَجَ شَطئئَه فَئئازَرَه فَاستَغلَظَ فَاستَویّْ عَلیّْ سوقِه؛ یعنی مَثَل اصحاب پیغمبر، جامعه‌ی اسلامی -یعنی همان انقلابیّون- مثل یک گیاهی است که از زمین سر میزند، خودش را نشان میدهد، بعد بتدریج رشد میکند، بتدریج ساقه‌ی آن محکم میشود، بتدریج قد میکشد، بتدریج تبدیل میشود به یک موجودِ مستقرِّ بابرکتِ شگفت‌انگیز؛ شگفت‌انگیزی‌اش از کجا است؟ دنباله‌ی آیه میفرماید که «یُعجِبُ الزُّرّاع»؛ برای خود آن‌کسی که این گیاه را بر زمین نشانده، شگفت‌آور است، لِیَغیظَ بِهِمُ الکُفّار؛ دشمن را هم به خشم می‌آورد؛ انقلاب این[طور] است؛ روزبه‌روز میتواند رشد و تکامل پیدا بکند. انقلابیّونی که ایمانِ به انقلاب، دل آنها را انباشته است، امروز مستقرتر، ایستاده‌تر، آگاه‌تر، بصیرترند در پیمودن راه خود و در در نظر گرفتن پایان کار خود و آن هدفی که دنبالش هستند؛ امروز این‌جور است؛ انقلاب پیش رفته، انقلاب تکامل پیدا کرده؛ لذاست که بنده بارها گفته‌ام، تغییر و تحوّل جزوِ ذاتِ زندگیِ انسان است، پس جزو ذات انقلاب هم هست؛ منتها چه‌جور تغییر و تحوّلی؟ تغییر و تحوّلی که اصول و مبانی در آن به‌طور مستحکم ثابت میماند. اَلَم تَرَ کَیفَ ضَرَبَ اللهُ مَثَ‌ـلًا کَلِمَةً طَیِّـبَةً کَشَجَرَةٍ طَیِّبَةٍ اَصلُها ثابِتٌ وَ فَرعُها فِی السَّماّْءِ؛ اصل ثابت است، ریشه محکم است، پایه‌ها همان پایه‌های اصلی و مستحکم [است]؛ نتایج، ثمرات، حواشی، روز‌به‌روز نوشَونده و جلوه‌گر در عالم حیات، در محیط زندگی انسانها و جامعه، و تقدیم‌کننده و اهداکننده‌ی میوه‌های نو و میوه‌های جدید؛ این خصوصیّت انقلاب است، انقلاب ما این خصوصیّت را داشته. @jahaade_kabir
💠 امام مهدی (عج) : برای تعجیل در فرج بسیار دعا کنید! که فرج من ، فرج و گشایش کارشماست. 📚 (کمال‌الدین) @jahaade_kabir
✳️ تشکیل جامعه‌ی دینی؛ شرط تحقق مکارم اخلاق 🔻 انسان آن‌وقت انسان است که در او فزونی یابد؛ (ص) فرمودند: «بعثت لاتمم مکارم الاخلاق»؛ برای تمام کردن مکارم اخلاق مبعوث شدم. البته مکارم اخلاق، جز در اجتماعی که بر اساس اسلام و برمبنای قواعد اسلامی بنیان شده باشد، رشد نمی‌کند. پیامبران الهی گرچه نهایت کارشان تکمیل اخلاق بوده اما اول، جامعه‌ی الهی و دینی به‌وجود آورده‌اند. 👤 📚 از کتاب 📖 ص۶۶۴ @jahaade_kabir
3⃣1⃣۱ 🔻عدد مظلوم 📌▫️بحث ما درباره «دفاع از 13» است، این عددی که بدون ارتکاب هیچ جرم و جنایتی و بدون هیچ سابقه سوئی، این بشر ظالم ستمگر و این بشر جَهول ظَلوم ـ به تعبیر قرآن ـ او را محکوم کرده و برای او نحوست و شئامت قائل شده است 🔹 و گناهان و جرم ها و جنایات و تبعات و آثار سویی که این گناهان و جرم ها و جنایات دارد که تمام این ها را خود بشر مرتکب شده است، همه را ـ زیرکانه یا احمقانه ـ از دوش خودش برداشته است و به دوش چیزهای دیگری که آن ها را نحس ها و شوم ها نامیده، گذاشته است. 🔹 و در میان همه اشیایی که بشر برای آنها شئامت و نحوست قائل است اعداد سهم بیشتری دارند، حال روی چه حسابی، چه عرض کنم، ولی در مجموع بشر در این مسئله بیشتر پاپیچ اعداد شده است و در میان اعداد هم از همه ـ به اصطلاح ـ مظلوم تر و بیچاره تر و توسری خورتر عدد 13 بوده است. 📌▫️حال چه طور شده است که این عدد این طور توسری خور از کار درآمده است، باید جامعه شناسان، تاریخ شناسان، آن هایی که در تاریخ فکر بشر و تاریخ اقوام مطالعه دارند این را به دست بدهند و برای ما بیان کنند که چرا ؟ 1⃣اولاً عدد از هر شی ء دیگر بیشتر مورد این هجوم بشر واقع شده است، و 2⃣ثانیاً چرا در میان عددها عدد 13 از اعداد دیگر توسری خورتر از آب درآمده است؟ 🔹ما سابقاً خیال می کردیم که این امر اختصاص به ملت ما یا ملت های ما دارد؛ بعد اطلاع پیدا کردیم که ملت های به اصطلاح پیشرفته ـ یعنی اروپایی ها و آمریکایی ها ـ صد درجه بیشتر از ما به این عدد تهاجم کرده اند. 📌▫️ در میان ما من ندیده ام جز این که 13 صرف یا 13 فروردین و احیاناً سیزدهم هر ماه را، یعنی این روزهای معین را، مورد حمله و هجوم قرار بدهند و منحوس بشمارند و کم در مورد دیگر دیده ام... ✨ادامه دارد.. ✍استادشهید @jahaade_kabir
3⃣1⃣۲ 🔻ریشه فکر نحوست 13 📌▫️اساساً این فکر از کجا پیدا شده است؟ من نمی خواهم و همچنین نمی توانم در این وقت مختصر این ها را بحث کنم، چون از بحث قرآنی و حدیثی خودم می مانم. 🔹به طور اجمال عرض می کنم: به نظر من دو خاصیتی که در بشر هست سبب پیدایش فکر نحوست در اشیاء و اعداد شده است. 1⃣یکی این که بشر به طور کلی خودخواه است، یک حالت گریز از مرکزی در مسئله تقبل مسئولیت ها دارد، یعنی نمی خواهد مسئولیت شکست های خودش را متوجه خودش بکند. 📌🔹همیشه دنبال این می گردد که یک چیز دیگری پیدا کند و بگوید این بدی، این شکست، این بدبختی که پیدا شد، این من نبودم، این فکر من نبود، این خُلق من نبود، این روح من نبود، این عادت اشتباه من نبود، این جهل و نادانی من نبود که باعث این شکست شد، یک چیز دیگری بود. 🔹این یک علت بوده است که بشر برای این که از تقبل مسئولیت ها فرار کند، آمده است برای اشیاء، برای چهارشنبه، برای 13، برای 25، برای صدای کلاغ، برای صدای جغد نحوست قائل شده است. ✨ادامه دارد.. ✍استادشهید @jahaade_kabir
3⃣1⃣۳ 2⃣خاصیت دیگر، روح تنبلی است که در انسان می باشد. 🔹 انسان وقتی بخواهد علت قضایا را بفهمد، باید از طریق علمی و عقلی کاوش و تفکر و جستجو و تفحص کند تا علت واقعی اشیاء را درک کند، ولی با خیال، همه قضایا را زود می شود حل کرد. 📌▫️ اگر در جنگی شرکت کردیم و شکست خوردیم، چنانچه بنا بشود روی اصول دقیق علمی بررسی کنیم که چرا شکست خوردیم، دو ناراحتی دارد: ۱.یکی این که می رسیم به این که خودمان مسئول این شکست بودیم؛ ۲.دوم این که مدت ها باید زحمت بکشیم، به خودمان رنج بدهیم تا علت ها را به دست بیاوریم؛ بعد رنج دیگری متحمل شویم آن علت ها را از میان ببریم و وضع خودمان را اصلاح کنیم. 🔹 ولی با یک کلمه خودمان را راحت می کنیم، می گوییم علت این که ما در این جنگ شکست خوردیم این بود که مثلاً در روز چهارشنبه شروع کردیم یا روز 13 بود یا وقتی که از شهر خودمان خارج می شدیم سگی جلو ما درآمد عوعویی کرد و این نحوست داشت و شکست ما اثر عوعو آن سگ بود. ✨ادامه دارد.. ✍استادشهید @jahaade_kabir
3⃣1⃣۴ 🔻بیان قرآن کریم 📌▫️قرآن کریم این مسئله را به شکل عجیبی طرح می کند. اولاً به اقوام مختلفی نسبت می دهد؛ به آل فرعون، به مردم عاد و به مردم انطاکیه، که این ها در مقابل دعوت رسل اظهار تطیر می کردند 🔹یعنی فال بد می زدند و قرآن کریم در آیات زیادی با کمال صراحت این مطلب را می گوید که منشأ فال بد، هر شومی و نحوستی که وجود دارد، خارج از وجود خود بشر نیست؛ 📌▫️ یعنی بشر ممکن است فکر و عقیده اش فکر و عقیده شومی باشد؛ وقتی که فکر و عقیده اش سراسر خرافه و جهالت است، شومی در جهالت است. شومی جز در اخلاق فاسد در جای دیگری نیست. شومی جز در اعمال پلید در چیز دیگری نیست. 🔹 از نظر سعادت بشری، اگر بخواهیم حساب کنیم چه کشفی بزرگ ترین کشف ها در دنیاست، من خیال می کنم بزرگ ترین کشفی که در دنیا به حال بشر مفید و سعادتمند است و بسیار عمیق و ارزنده است ولی بشر کم تر می خواهد زیر بار آن برود این کشف است: 📌▫️ «دَواؤُک فیک وَ داؤُک مِنْک»(۱) ای بشر! دردت از خودت برمی خیزد، منشأ بدبختی تو خودت هستی نه چیز دیگر، سرنوشت شوم را خودت به دست خودت برای خودت به وجود می آوری، سرنوشت شوم تو به دست دیگری نیست و همچنین تبدیل سرنوشت هم جز به دست خودت نیست؛ چاره این شومی و این سرنوشت بد هم در وجود خود توست. 📖وَ کلَّ انْسانٍ الْزَمْناهُ طائِرَهُ فی عُنُقِهِ وَ نُخْرِجُ لَهُ یوْمَ الْقِیمَةِ کتاباً یلْقیهُ مَنْشوراً (۲). 📖«و هر انسانی، اعمالش را بر گردنش آویخته ایم و روز قیامت، کتابی برای او بیرون می آوریم که آن را در برابر خود، گشوده می بیند! (این همان نامه اعمال اوست!)» 🔹در عرب چون اصل فال بد زدن را از مرغ ها گرفته بودند و بعضی از مرغ ها را شوم حساب می کردند لهذا فال بد زدن را «تطیر» می نامند... ✨ادامه دارد.. 🔻پی نوشت ۱ـ دیوان الإمام علی(ع) ص175 (دواؤک فیک و ما تشعر و داؤک منک و ما تنظر) ۲ـ اسراء/ 13 ✍استادشهید @jahaade_kabir
3⃣1⃣۵ 🔻دو حدیث 🌟پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در کمال صراحت فرمود: «رُفِعَ عَنْ امَّتِی الطِّیرَةُ ـ در امت من تطیر و فال بد وجود ندارد.»(۳) 📌▫️خود پیغمبر اکرم اشیاء را به فال نیک می گرفت و هرگز فال بد نمی زد و از فال بد منع می کرد. فرمود: ✨ «إِذَا تَطَیرْتَ فَامْضِ وَ إِذَا ظَنَنْتَ فَلَا تَقْضِ ـ هر وقت به دلت بد آمد، با آمدن چیزی دلت چرکین شد و تطیر زدی، اعتنا نکن، مخصوصاً برو.»(۴) ✨باز فرمود: « لَا تُعَادُوا الْأَیامَ فَتُعَادِیکم ـ با ایام و روزگارها اعلام دشمنی نکنید که آن گاه آن ها دشمن شما می شوند.»(۵) 🌟امام صادق(علیه السلام ) فرمود: «تطیر چیزی است که اگر سخت بگیری بر تو سخت می گیرد، چون وقتی سخت می گیری خودت هستی که بر خودت سخت می گیری و اگر سست بگیری بر تو سست می گیرد؛ اگر اعتنا نکنی می بینی چیزی نبوده است.»(۶) خیلی جمله عجیبی است! ✨ادامه دارد.. 🔻پی نوشت ۳ـ وسائل الشیعة ج15 ص369 (رُفِعَ عَنْ أُمَّتِی تِسْعَةُ أَشْیاءَ الْخَطَأُ وَ النِّسْیانُ وَ مَا أُکرِهُوا عَلَیهِ وَ مَا لَا یعْلَمُونَ وَ مَا لَا یطِیقُونَ وَ مَا اضْطُرُّوا إِلَیهِ وَ الْحَسَدُ وَ الطِّیرَةُ وَ التَّفَکرُ فِی الْوَسْوَسَةِ فِی الْخَلْوَةِ مَا لَمْ ینْطِقُوا بِشَفَةٍ) ۴ـ وسائل الشیعه ج11 ص362 ۵ـ مستدرک الوسائل ج13 ص77 ۶ـ الکافی ج8 ص197 (الطِّیرَةُ عَلَی مَا تَجْعَلُهَا إِنْ هَوَّنْتَهَا تَهَوَّنَتْ وَ إِنْ شَدَّدْتَهَا تَشَدَّدَتْ وَ إِنْ لَمْ تَجْعَلْهَا شَیئاً لَمْ تَکنْ شَیئاً) ✍استادشهید @jahaade_kabir
3⃣1⃣۶ 🔻آیات قرآن درباره قوم عاد 📌▫️به هر حال مسئله تطیر و فال بد زدن مسئله ای است که در اسلام به هر نام و عنوانی محکوم است و چنین چیزی وجود ندارد. در سراسر تعلیمات اصیل اسلامی شما کلمه ای در این موضوع پیدا نمی کنید. 🔹 ما کلمه نحس و یوم نحس را در دو جای قرآن داریم. خیلی جالب است؛ هر دو جا هم درباره قوم عاد است پس از نزول عذاب بر آن ها. 📖« إِنَّا أَرْسَلْنا عَلَیهِمْ ریحاً صَرْصَراً فی یوْمِ نَحْسٍ مُسْتَمِرٍّ ـ ما تندباد وحشتناک و سردی را در یک روز شوم مستمر بر آنان فرستادیم»(8) یا: 📖«فَأَرْسَلْنا عَلَیهِمْ ریحاً صَرْصَراً فی أَیامٍ نَحِساتٍ ـ سرانجام تندبادی شدید و هول انگیز و سرد و سخت در روزهایی شوم و پرغبار بر آنها فرستادیم»(9) 📌▫️کلمه «نحس» در این آیه را مفسرین دو جور معنی کرده اند؛ یکی این که مقصود این است که روز سرد و پر باد و غباری بوده است؛ چون روز سرد و پر باد و غباری بوده، قرآن «نحس» گفته است، زیرا کلمه نحس جز سختی و شدت یا ترسناک و وحشت زا بودن مفهوم اصلی دیگری ندارد. 🔹بعضی گفته اند (این به نظر من جالب تر است) مقصود این است که در یک روز شومی [چنین کردیم] خود قرآن در کمال صراحت اعلام می کند این مردم معذب شدند، چرا معذب شدند؟ 📌▫️به خاطر اعمال و افکارشان، به خاطر طغیان هایشان در مقابل امر الهی. 🔺آن روزی که مردم آن سرنوشت محتوم را از عمل خودشان پیدا می کنند و دچار نکبت و بدبختی می شوند، قرآن آن روز را روز می داند. 🔹 آن روز، دیگر نه چهارشنبه است نه پنجشنبه، نه جمعه، نه شنبه... و نه اول نه دوم نه سیزده... هر روزی که مردمی به کیفر اعمال خودشان گرفتار شدند و در عقوبت اعمال خودشان دست و پا زدند، بدانند در روز نحسی گرفتارند. خود قرآن توضیح می دهد: 📖«قُلْ هُوَ الْقادِرُ عَلی أَنْ یبْعَثَ عَلَیکمْ عَذاباً مِنْ فَوْقِکمْ أَوْ مِنْ تَحْتِ أَرْجُلِکمْ أَوْ یلْبِسَکمْ شِیعاً ـ بگو: او قادر است که از بالا یا از زیر پای شما، عذابی بر شما بفرستد یا به صورت دسته های پراکنده شما را با هم بیامیزد.»(10) ✨ادامه دارد.. 🔻پی نوشت 8 ـ قمر/ 49 9ـ فصلت/ 16 10ـ انعام/ 65 ✍استادشهید @jahaade_kabir
3⃣1⃣۷ 🔻وضع ما 📌▫️ممکن است شما بگویید الحمدللَّه ما که معذب نیستیم، پس ما در هیچ روز نحسی قرار نگرفته ایم؛ اتفاقاً ما الآن باید بفهمیم تمام روزهای ما نحس است؛ 🔹 روز اول فروردین ما هم نحس است؛ چون ما به نص قرآن مجید مردم معذبی هستیم، مردمی هستیم که خودمان به جان یکدیگر افتاده ایم. ما تمام ملل مسلمان، امروز در ایام نحسات به سر می بریم. آن عذاب الهی که می بینید، مظهر اعلایش اسرائیل است، چرا؟ 📌▫️اعمال خودمان. ما که قرن ها جز در راه جدایی و دشمنی و تحریک اعصاب علیه یکدیگر قدم برنداشته ایم طبیعی است که دشمن مسلط شود. 🔹 ما اگر بخواهیم از این نحس خارج شویم چه باید بکنیم؟ آیا برویم بیرون شهر، سبزه ها را گره بزنیم تا از نحسی خارج شویم؟! با سمنو پختن از نحسی خارج می شویم؟! با سبزه را در روز سیزده از خانه بیرون ریختن از نحسی خارج می شویم؟! 📌▫️ بیچاره! چرا خانه ات را در این روز رها می کنی و می روی به الدنگی؟! از خودت بیرون بیا، از این رفتار زشت خودت بیرون بیا، از این عادات زشتت بیرون بیا، از این افکار زشت خودت خارج شو، از این ملکات کثیف و پلیدی که گرفتارش هستی خارج شو. 🔹 آیا تو با آن کارها از نحوست بیرون می آیی؟! 13 چه گناهی دارد؟ خانه و زندگیت چه گناهی دارد؟ از سمنو چه کاری ساخته است؟! از سبزه گره زدن چه کاری ساخته است؟! به خدا ننگ این مردم است که روز سیزده را به عنوان سیزده بدر [بیرون ] می روند! 📌▫️ من نمی فهمم آن هایی که اسم تنویر افکار و پرورش افکار روی کار خودشان می گذارند چرا یک کلمه نمی گویند. بعضی برعکس، ترویج و تشویق می کنند!. ..روزی که سمبل خرافه و حماقت ماست روز تعطیلی است. بدانید این مسائل مال اسلام نیست، ابداً، نه 13 صَفَر نه غیر صفر. من حتی به تمام مدارک و اخبارش مراجعه کردم. ✨ادامه دارد.. ✍استادشهید @jahaade_kabir
راي آگاهانه به جمهوري اسلامي.pdf
391.5K
✅تحلیل‌سیاسی برای هادیان‌سیاسی @jahaade_kabir