eitaa logo
جهاد تبیینJahaadtabyyn
170 دنبال‌کننده
24.1هزار عکس
23.1هزار ویدیو
97 فایل
مذهبی،سیاسی،قرآنی،اخبار،احادیث،نهج البلاغه،ورزشی،اطلاعات عمومی،اخبار،خنده،بهداشتی،سلامتی،حوادث و ...(موارد هنجار شکن و ضد اخلاقی، اسلامی، ولایی و قوانین ج ا ا توسط مدیران قابل حذف و پاک کردن در اسرع وقت در کانال است)جهاد تبیین فریضه ای قطعی،فوری و عینیست.
مشاهده در ایتا
دانلود
یکی از روزهای آخر عمر شاه در قاهره بود. خبرنگار بی بی سی از او پرسید: تجربه تبعید چگونه است؟ گفت: «امروز» من آینده را پشت سر گذاشته ام بیماری وجودم را تحلیل می برد و مثل پدرم در غربت خواهم مرد، ولی یک تفاوت وجود دارد که من توانستم شش سال بعد از مرگ او جنازه اش را به وطن برگردانم، ولی گمان نمیکنم دیگر جنازه ی من هم به ایران برگردد. خبرنگار پرسید: آیا احساس پشیمانی دارید؟ شاه جواب داد: «شاید در تقسیم املاک بین محرومان تعلل کردم. شاید نباید این طور با روحانیت در می افتادم و شاید نمی بایست مسیر غربی ترقی را چنین می پیمودم. باید تجارت مشروبات الکلی را قدغن میکردم. بعضی کاباره ها و سینماها را تعطیل میکردم و با مواد مخدر مبارزه میکردم. حالا بعد از مرگم تنها سگ خانوادگیمان برایم خواهد گریست و دیگر هیچ. ۱. ده دوران. خاطرات میرزاخانی، ص ٤٣٦
جنگ‌شناختی معاویه علیه سپاه امیرالمومنین(ع) معاویه بر تیری نوشت: «از بنده خیرخواه خدا! شما را آگاه کنم که معاویه می‌خواهد بند فرات را بر شما بگشاید تا همه غرق شوید! پس مراقب باشید!» و پرتاب کرد. تیر را یک نفر دید و دست به دست چرخید، شایع شد و جان گرفت. همزمان معاویه ۲۰۰ کارگر را به کمرگاه رود فرات فرستاد تا با بیل‌ها و زنبیل‌ها برای فریب حفاری کنند! تیر به حضرت امیر(ع) رسید فرمود: «هشیار باشید این حیله‌ای که معاویه بدان پرداخته نه درست است نه قابل انجام؛ او می‌خواهد شما را از جای [استراتژیک‌تان] براند! نادیده‌اش انگارید!» سپاه فریب صدای حفاری خورد و موقعیت را رها کرد؛ طوری که حضرت امیر(ع) هم ناگزیر شد با آخرین دسته به جای مرتفع برود! (واقعۀ صفین، ص۱۹۰) نظام علوی، مردم پایه بود؛ اما به تعبیر خود حضرت: «كَأَنَّنِي الْمَقُودُ وَ هُمُ الْقَادَةُ»(گویی من پیرو و آنها پیشوایند) در این فضا مرجفون برنده‌اند! اتفاقی که در لیلة‌الهریر و فردایش قرآن بر نیزه زدن بیشتر کارگر شد! و تاریخ همچنان در حال تکرار است! دکتر علی خسروی استاد روانشناسی و رسانه و علوم ارتباطات دانشگاه جامعه المصطفی
⏪🔴 قرآن و ابنای اسرائیل ⏪ 🔴 58- پیروان شیطان وَاتَّبَعُوا مَا تَتْلُو الشَّيَاطِينُ عَلَى مُلْكِ سُلَيْمَانَ(بقره/ 102)(1) ♦♦!! دوران فرمانروایی حضرت سلیمان(ع)، از ادوار مهم رواج سحر و جادوگری در تاریخ یهود است و پس از آن نیز نقش یهودیان در شیطان گرایی مهم و مؤثر بوده است.(2) شیطان به گواهی آشکار قرآن کریم، تنها نیست، بلکه «قبیله»، «ذریّه» و «جنود» دارد. «از عنوان «جنود ابلیس» به دست می آید که تمام ارواح شریره از ابلیس که رئیس آنهاست پیروی می کنند.»(3) پیروان شیطان تابع هیچ منطقی نیستند. خرافی اند و از روی تقلید کورکورانه یا پیروی از هوی و هوس یا تعصبات بی جا به جدال با حق و حق پرستان می پردازند(4) و بنی اسرائیل به دلایل گرفتاری به همین رذایل به دام شیاطین و پیروی از آنها درافتادند؛ یعنی «اینها که پیوسته عهدها و کتاب خدا را پشت سرافکندند، از چیزهایی پیروی کردند که شیاطین به زیان ملک سلیمان می خواندند»(5) تا در سایه سیاه سحر و جادوگری و اوهام و طلسمات، اساس ملک سلیمانی را که بر پایه ایمان و حکمت و عدالت استوار بود، متزلزل گردانند. بنی اسرائیل چنانکه پیشتر اشاره کردیم، در پیروی از شیاطین «تا آنجا پیش رفتند که پیامبر بزرگ الهی، سلیمان را نیز متهم ساختند که اگر عوامل طبیعی به فرمان اوست یا جن و انس از او فرمان می برند، همه مولود سحر است. آری این است راه و رسم بدکاران که همیشه برای توجیه مکتب خود، بزرگان را متهم به پیروی از آن می کنند.»(6) 1- بنی اسرائیل از آنچه شیاطین بر ضد فرمانروایی سلیمان(ع) می خواندند، پیروی کردند. 2- شریفی دوست، حمزه و مظاهری سیف، حمید رضا، شیطان گرایی، چ اول، قم: صهبای یقین، 1391، صص 70 و 73 3- ر.ک. اعراف/ 27 و کهف/ 50 و شعرا/ 94 و 95 و قرشی سید علی اکبر، قاموس قرآن، ج 4، چ دهم، تهران: دارالکتب الاسلامیه، 1367، صص 38- 39 4- ر.ک. مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج 14، چ شانزدهم، تهران: دارالکتب الاسلامیه، 1376، ص 12 5- طالقانی، سید محمود، پرتوی از قرآن، ج 1، چ سوم، تهران: شرکت سهامی انتشار، 1356، ص 240 6- مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج 1، چ نوزدهم، تهران: دارالکتب الاسلامیه، 1363، ص 372 (إل یاسین)
🔰 مراسم تجدید دیدار و شب خاطره گویی گردان امام حسین (ع) لشکر۳۱ عاشورا 👥 با حضور جمعی از رزمندگان دوران دفاع مقدس گردان امام حسین (ع) لشکر ۳۱ عاشورا 🔸 دورهمی و تجدید دیدار ب خاطره گویی سردار حاج یاسر زیرک فرمانده گردان امام حسین (ع) دوران دفاع مقدس 🗓 روز سه‌شنبه ۱۱ ديماه ۱۴۰۳ 🕌 در مسجد امیر محله سرخاب تبریز برگزار گردید. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ✍️ خبرنگار : حسین چناری @basijnewsir_azsh31 @basijnewsir_emamat