سالگرد شهادت شهید بهنام محمدی
متولد:۱۲ بهمن ۱۳۴۵
زادگاه:خرمشهر
شهادت:۲۸ مهر ۱۳۵۹
ملیت:ایرانی
محل دفن: تکه شهدای کلگه شهرستان مسجد سلیمان
وصیت نامه شهید بهنام محمدی
بهنام محمدی در وصیت نامه ی خود، چنین نوشته بود:بسم الله الرحمن الرحیم من نمیدانم چه بگویم. من و دوستانم در خرمشهر می جنگیم ولی به ما خیانت می شود. من می خواهم وصیت کنم، چون هر لحظه در انتظار شهادت هستم. پیام من به پدر و مادرها اینست که بچه هایشان را لوس و ننر نکنند. از بچه ها تقاضا دارم که امام را تنها نگذارند و همواره به یاد خدا باشند و به او توکل کنند. پدر و مادرها هم فرزندانشان را اهل مبارزه و جهاد در راه خدا تربیت کنند.
شهادت:
وقتی که جنگ شدت گرفت و حلقه محاصره خرمشهر تنگ تر شد، خمپاره ها امان شهر را بریده بودند. در خیابان آرش، درگیری شده بود مثل همیشه بهنام محمدی در این درگیری حضور یافت ولی نارحتی بچه ها دیگر مؤثر نبود زیرا او کار خودش را می کرد. اوضاع در کنار مدرسه امیر معزی( شهید آلبو غبیش) خیلی سخت شده بود. در این هنگام بچه ها بطور ناگهانی متوجه شدند که بهنام در یک گوشه افتاده است و خون از سر و سینه اش می جوشد. پیراهن آبی و چهار
خونه بهنام غرق در خون شده بود و شیر بچه دلاور خوزستانی چند روز پیش از سقوط خرمشهر در تاریخ ۲۸/مهر/۱۳۵۹ به شهادت رسید. محل دفن وی در تکه شهدای کلگه شهرستان مسجد سلیمان بود. طی یک مراسم باشکوه در سال ۱۳۸۹ مزار مطهر این شهید بزرگ با حضور مسئولان و مدیران استان خوزستان و هزاران نفر از اهالی شریف شهرستان مسجد سلیمان، در ورودی شهر مسجد سلیمان به قطعه شهدای گمنام انتقال یافت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تماس از شهید حججی 🌷
🔆 زنگ عبرت
🔴دور باطل خود ساخته
♦️دیشب شاهد پخش کلیپ سه دقیقه ای مهران مدیری از مردمی ترین بخش خبری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بودیم ‼️
♦️بگذریم از اختصاص سه دقیقه زمان که به صورت معمول در این بخش خبری به مهمترین سخنان مسئولین ارشد نظام هم چنین زمانی به ندرت اختصاص داده میشود!
چند سوال اساسی، ذهن را درگیر کرده که لازم است اگر مسئولی در آن سازمان، زنده است و میشنود پاسخگو باشد:
۱_دقیقا علت پخش این کلیپ پس از فروکش کردن اغتشاشات چیست؟!
۲_آیا قبل از پخش این کلیپ یکبار محتوای آن را بررسی نموده اید که خالی از هر گونه پشیمانی یا عذرخواهی نسبت به لجن پراکنیهای اخیر این به اصطلاح سلبریتی مفت خور از جیب ملت بود؟!
۳_ جناب مسئول بلدی تخیل کنی؟!
میشود در همان حالت خواب و بیداری همیشگی، چند ثانیه خودت را جای خانواده های مردانی که با آتش افروزی این نمک به حرامها از دست رفتند بگذاری که با دیدن این کلیپ که محتوایش صرفا توهین به شعور ملت شریف ایران بود چه خون دلی خوردند؟!
۴_ جناب مسئول یعنی هنوز سناریوی تکراری این قماش دستت نیامده؟ که در شروع فتنه دخیل میشوند و با تمام قوا آتش افروزی میکنند و به محض اینکه دیدند تیرشان به سنگ خورده و آتشهایشان به خاکستر نشسته با مظلوم نمایی و اندکی ادای پشیمانی، ماندگاریشان برای دور بعد لیدری اغتشاشات را برنامه میریزند؟!
۵_جناب مسئول! انسان عاقل چند بار از یک سوراخ نیش میخورد؟!
۶_شما را چه شده که بدیهیات را هم نمی بینید؟!
جناب به ظاهر مسئول؛ فراموش نکن تو هم دخیلی در خون کشته ها و بدان آه مظلوم دامنگیر است...
امام صادق (ع) :
ستمكار و كمك كار او و آنكه به ستم او راضى باشد هر سه آنان در ستم شريكند.
(اصول كافى جلد 4 صفحه 28)
🔆زنگ عبرت:
🔴تحلیل آماری شرکت کنندگان در اغتشاشات:
♦️کل شرکت کنندگان اغتشاشات در سراسر کشور فقط ۹۰ هزار نفر بودند یعنی حتی کمتر از #۲دهم_درصد که در روزهای آخر (چند روز قبل به کمتر از ۱۰ هزار نفر رسید)
🔹 تحلیل آماری دستگیر شدگان:
۹۵٪ مجرد
۸۰٪ فرزند طلاق یا مطلقه
۵۰٪ سابقه اعتیاد (مواد مخدر ، الکل و....)
🔹 انگیزه :
۶۵٪ هیجانی
۲۵٪ مالی
۱۰٪ برای بی حجابی
🔹 تحصیلات :
۸۰٪ زیر دیپلم
۲۰٪ بالای دیپلم
🔹 محدوده سنی :
۶۰٪ ۱۵ تا ۲۰ سال
۲۰٪ ۲۰تا ۳۰ سال
۲۰٪ بالاتر از ۳۰ سال
🔹 جنسیت :
۸۵٪ مرد
۱۵٪ زن (در اغتشاشی که به اسم آزادی زن بپا میشود، فقط ۱۵٪ شرکت کنندگانش زن بودند)
🔹 برداشت دستگیر شدگان از کشورشان ایران:
کشوری مخروبه، قحطی زده، بدون حاکمیت، اشغال شده توسط روسیه و چین (ذهنیتی که فضای مجازی تحت مدیریت دشمن برایشان ساخته)
🔹 بعضی از آن ها نه تنها شهدایی مثل همت، باکری و ... که حتی حاج قاسم سلیمانی را هم نمیشناختند.
♦️حمید رسایی
🌷#جهاد_تبیین🌷
بصیرت و روشنگری # دشمن شناسی # آسیب شناسی # اقتدار ایران اسلامی
بهترین کانال روشنگری درگام دوم انقلاب
دوستان خود رو به این کانال دعوت کنید
(سربازان جنگ نرم)
نشر حداکثری
👇👇👇👇
🌷جهاد-تبیین روشنگری🌷
@jahad1214 ایتا
🔻طریقۀ دیکتاتوری، طریقۀ گفتگو
🖋 مهدی جمشیدی
۱. نظر قطعیِ امام خمینی این بود که او بر «کرسیِ رهبری» تکیه بزند، امّا هرگز از این امر استقبال نکرد، بلکه خویش را به حاشیه راند تا حتّی در معرض چنین انتخابی نیز قرار نگیرد. در پی ارائۀ هیچ «مؤیّد»ی از سوی امام خمینی نبود تا مبادا به پشتوانۀ اینچنین نظری، ذهن دیگران را مرعوب و به خود متمایل سازد. نگفت و نهفت و از صحنۀ بازیِ قدرت گریخت، درحالیکه دیگرانی بودند که طلب و تمنّای قدرت داشتند، امّا چنین «برگ برنده»ای در اختیار نداشتند. آری، او بهدنبال رهبریِ امّت نبود، امّا «تقدیر» چنین میخواست.
۲. آنگاه که به قدرت دست یافت، «مخالفان» و «منتقدانِ» پیشین خویش را قلعوقمع نکرد و از قدرت نراند، بلکه با همۀ آنها مدارا کرد و از درِ لطف و مرحمت وارد شد. او در پیِ آنهمه ظلم و جفای نخستوزیرِ دهۀ شصت برنیامد و بر او نتاخت و از او انتقام نگرفت. اگر در گذشته که رئیسجمهور بود، صبر ورزید و مدارا کرد، اینک که رهبر شد، بسیار بیش از آنهنگام، طریق «پدرانه» و «دوستانه» را در پیش گرفت و موافقت و مخالفت با «خویش» را معیار حقّ و باطل ندانست.
۳. او «ولیّفقیه» است و «نائب امام معصوم»، امّا هرگز برای خویش، «قداست» نمیتراشد. مبدأ «مشروعیّت» است، امّا بر دین و مردم اصرار میورزد و از خویش سخن نمیگوید. میگوید نهفقط قابلمقایسه با حضرت امیر نیست، بلکه از قنبر، غلام آن حضرت نیز فروتر است. او میتوانست «دکّان قداستفروشی» بگشاید و خویش را دریچۀ امام معصوم معرفی کند، امّا هرگز بهگونهای سخن نگفت و عمل نکرد که از آن، بوی الوهی و آسمانی بودن برخیزد.
۴. او همیشه به «قانون»، ارجاع داده و قانون را فصلالخطاب دانسته است، نه خویش را. بارهاوبارها گفته است که باید قانون، ملاک عمل باشد و نباید «بدعتهای قانونگریزانه» ایجاد کرد. او نظر خودش را بر قانون حاکم نمیکند، بلکه حتّی آنجا که قانون برخلاف نظرش باشد، باز خویش را موظّف به «اطاعت از قانون» میشمارد و معترض نمیشود. او قانون را محترم میانگارد تا همگان دریابند که حتّی رهبر نیز از قانون عبور نمیکند. او برای خویش در برابر قانون، «استثناء» نمیتراشد و «تبصره» نمیزند و «ویژهخواری» نمیکند، بلکه همچون یک شهروند عادی، تابع و تسلیم قانون است.
۵. او قدرت را در خویش، متمرکز نساخته و خود را تبدیل به «قدرت متمرکز» نکرده است. مجال نداده که در اطرافش، «انباشت قدرت» به وجود بیاید و نهادها و قوا، «بیقدرت» و «صوری» شوند. از یک سو، عمدۀ بضاعتهای نظام در دولت، تجمیع و انباشته شده است و از سوی دیگر، او خود در پی «تفویض» و «واگذاری» برآمده و بسیاری از نیروهای سیاسی و اجتماعی در قالب شوراها و نمایندگیها و ... به «حضور مؤثّر» فراخوانده و قدرت در میان «کنشگران متنوّع»، توزیع کرده است. ازاینرو، امروز با «قدرت توزیعشده» و «کنشگریهای پخششده» مواجه هستیم.
۶. او جامعه را نیز بهصورت حداکثری، به «مشارکت» فراخوانده است و از نظریۀ «مردمسالاریِ دینی»، روایت رقیق و اقلّی نداشته است. مردمسالاریِ دینی به روایت او، جوهرۀ نظام است و مناسبات و معادلات سیاسی، وابسته به آن و برآمده از آن است. مردمسالاریِ دینی، محدود به انتخابات نیست و او «مردمسالاریِ انتخاباتی» را سقف و حداکثرِ مشارکت مردم در قدرت و تدبیر معرفی نکرده است، بلکه بر «مردمسالاریِ پساانتخاباتی» نیز اصرار ورزیده و فروع و اضلاعی را نیز برای حضور و فاعلیّتِ مردم در دورۀ پساانتخابات عرضه داشته است. او خواهانِ «حضور حداکثریِ مردم» است، نه گریزان از آن. او مردم را «رقیبِ» خویش نمیشمارد و نمیخواهد با تنگکردن دامنۀ انتخابها و کنشگریهای مردم، قدرتِ خویش را تثبیت کند، بلکه «مردمیسازی» را سازوکارِ نافع و قطعیِ نظام قلمداد میکند.
۷. او یک «رهبرِ گفتوگویی» است؛ آن هم نه «گفتوگوی ساختگی»، بلکه «گفتوگوی واقعی». گفتوگویی که در آن «استدلال»، غالب است و «برهان»، تعیینکننده. گفتوگو در «شرایط برابر» و «بدون هراس از عواقب گفتهها». منطق او، «تحکّم» و «فرمان» و «امر» و «تحمیل» نیست، بلکه «همراهسازی» و «استدلالپردازی» و «اقناع» و «مباحثه» است. آنگاه که با دانشجویان دیدار میکند، بهواقع «میشنود» و خود را در جایگاه «مخاطب مستقیم» مینشاند. به دانشجو حقّ میدهد که «صریح» بگوید و «شفاف» بخواهد و «انتقاد» کند؛ چه از او و چه از دفترش و چه از نهادهای منصوبش. هیچچیز از پیش، طرّاحی نشده است و تصنّعی نیست، بلکه مجال برای «گفتوگوی ساختارنیافته» فراهم شده است. گفتههای چالشی و منتقدانه نیز زیر آن سقف، محبوس نمیشوند و خاص آن جمع محدود نیستند، بلکه رسانهای میشوند.
السّلام عَلیک یااَنصارفاطِمةالزّهرا🌹
#کل_جمهوری_اسلامی_حرم_است.
💠جمهوری اسلامی حرم است و این
حرم اگر ماند، دیگر حرمها میمانند.
اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمیماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمّدی صلوات اللّه علیها.🤍
#شهیدسرافرازسپهبدسلیمانی🌹
#اللٰهُمَعَجِّلْلِوَلیِکَالفَرَجْبِهحَقِزینب✅
#باشهـــداوسیّدالشُّهداتــاظهــــور
6.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
8.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺کاریکاتور......
⚠️ پیشاپیش از توهین صورت گرفته شده و حرف هایی که مطرح می شود عذرخواهی می کنیم...
🔹پشت پرده ماجرای الناز رکابی و دیدار با وزیر ورزش و صحبت های جنجالی در مورد مسئولین مختلف...
#حجاب
#ایران
#زن_عفت_افتخار
♦️
🌷#جهاد_تبیین🌷
بصیرت و روشنگری # دشمن شناسی # آسیب شناسی # اقتدار ایران اسلامی
کانال روشنگری درگام دوم انقلاب
(سربازان جنگ نرم)
👇👇👇👇
@jahad1214
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷#جهاد_تبیین🌷
بصیرت و روشنگری # دشمن شناسی # آسیب شناسی # اقتدار ایران اسلامی
کانال روشنگری درگام دوم انقلاب
(سربازان جنگ نرم)
👇👇👇👇
@jahad1214