eitaa logo
«متن و مقالات»
9 دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
2.5هزار ویدیو
373 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌مروری بر بیانات ۱۴ خرداد ۹۹ ✅قسمت اول 🔰محور بحث امروز، لزوم تحول در جامعه و مقابله با تحجر یعنی ایستادگی بر مشهورات غلط بود. امام خمینی امام تحول بود. محورها و مباحث تحول خواهی امام 1⃣ مبحث اول: امام که خود شخص متحول شده بود، ابتدا در حوزه در میان جمعی از حوزویان تحولی ایجاد کرد سپس این تحول را در میان مردم گسترش داد. 2⃣ مبحث دوم:محورهای تحول خواهی امام ۱. تحول ملت در توجه به مسائل مهم خود ۲.تحول در نگاه به خود و جامعه تبدیل احساس حقارت به احساس توانایی و عزت ۳.تحول در مطالبات اساسی مردم از مطالبات حقیر کوچک محلی و محدود به استقلال، آزادی، نه شرقی، نه غربی و مطالبات بزرگ انسانی و جهانی ۴. تحول در نگاه به دین از حوزه مسائل فردی به رسالت دین در نظام سازی، جامعه سازی، انسان سازی، تمدن سازی ۵. تحول در نگاه به آینده. نتیجه این تحول این بود که مردم امروز به ایجاد تمدن نوین اسلامی نگاه می کنند. ایجاد اتحاد عظیم اسلامی و تشکیل امت اسلامی ۶. تحول در مبانی معرفتی کاربردی. امام نظام سازی را و دیگر مسائل مورد نیاز برای اداره جامعه را به طور روشمند و قانونمند یعنی به همان روش فقه جواهری و به دور از بدعت و با استفاده صحیح از مباحث متعارف فقه وارد فقه نمود. ۷. تحول در جمع بین تعبد و نوگرایی. امام نوگرا در عین حال به شدت پایبند تعبد بود به خلاف بعضی روحانیون نوگرا که اگرچه به طور فردی متعبد بودند اما در مسائل اجتماعی این تعبد را نداشتند ۸. تحول در نگاه جوانان. امام اعتماد و تکیه عجیبی به جوانان داشتند و آنان را در مناصب مختلف گمارد در عین حال از ظرفیت‌های غیر جوان هم استفاده کردند. ۹. تحول در نگاه به ابر قدرت ها امام نشان داد ابرقدرتها شکست پذیر هستند. 3⃣ مبحث سوم: ارزیابی تحول بعد از امام اینها که از خصوصیات امام بود، برای درس گرفتن در جامعه امروز ماست. ما اگرچه در این ۳۰ سال حرکت تحولی داشته‌ایم اما چون هر جامعه زنده و پویایی، همچنان احتیاج به تحول داریم ما در مواردی تحول یافته ایم در علم امروز ما در دنیا مطرح هستیم. در عرصه دفاعی، توانایی های ما نزدیک به حد بازدارندگی است. در عرصه سیاست، امروز چهره نظام یک چهره با ابهت و قدرتمند در دنیاست. در برخی از زیرساخت ها هم تحول پیدا شده اما فعلیت نیافته در مواردی تحول مهمی نداشته‌ایم در مواردی عقب‌گرد ناپسند داشتیم حجت الاسلام ثقفی،
📌مروری بر بیانات ۱۴ خرداد ۹۹ قسمت دوم ادامه: 4⃣مبحث چهارم: الزامات تحول ۱. تحول خواهی، لزوماً به معنای اعتراض نیست تحول یعنی گرایش مستمر به بهتر شدن. یعنی میل به شتاب داشتن و اجتناب از تحجر و با فشاری بر مشهورات غلط ۲. تحول نیازمند پشتوانه فکری است. در هر زمینه ای ابتدا باید اندیشه مدون و شکل یافته داشت و این با اتکا به دارایی های معنوی یعنی احکام و مقررات اسلامی، آیات قرآن و کلمات اهل بیت میسر است. کسانی از انقلابیون که در ابتدا پشتوانه فکری نداشتند، امروز تبدیل به فسیل هایی شده اند مانند فسیل های کجرو در زمان شاه. ۳. تحول را با استحاله فکری نباید اشتباه گرفت. این منجر به مرگ تمدنی می شود مانند اندیشه تجدد در زمان شاه. ۴. تحول لزوما دفعی نیست. اگر هدف، درست انتخاب شد و راه طولانی بود، باید صبر کرد. اتکاء به یک دست هدایتگر قابل اطمینان این تحول تدریجی را به جلو می برد. ۵.تحول را با کارهای سطحی نباید اشتباه گرفت. کارهای متهورانه، عجولانه گاه برای فرونشاندن هوس، یک کار انجام می شود تحول یک کار عمقی است. سرعت را با شتاب‌زدگی نباید اشتباه گرفت. 5⃣ مبحث پنجم: فهرستی مثالی ازعرصه و موضوعات تحول ۱. در اقتصاد باید بند ناف کشور را از نفت قطع کرد ۲. بودجه بندی؛ بودجه باید ناظر به موضوع، مسئله و عملکرد باشد یعنی بودجه باید عملیاتی باشد عده ای این را می‌گویند اما عمل نمی‌شود. ۳. آموزش فایده محور، عمقی و کاربردی در دانشگاه، دبیرستان و حتی در دبستان، آموزش‌ها باید عمقی و کاربردی و نه حفظی باشد. درس هایی که هیچ فایده‌ای برای یک فرد تا آخر عمر او نخواهد داشت، اگر همین برنامه تحول آموزش و پرورش اجرا شود این تحول پیش خواهد آمد. ۴. حل مشکلات اجتماعی چون اعتیاد و عدالت ۵. توجه به مسئله خانواده و جمعیت و مسئله دهشتناک پیر شدن جامعه 6⃣مبحث ششم شرط تحول شرط مهم تحول، نترسیدن است. دشمن غیر از مقابله سخت افزاری در بخش نرم افزاری نیز تلاش می‌کند تصمیمات مهم و درست کشور را زیر سوال ببرد این فضای مجازی با برخورد های تیز و آزاردهنده را نباید ملاحظه کرد. ملاحظه دشمن را هم نباید کرد. حجت الاسلام ثقفی
🌴شناخت امام خمینی ( ره)در یک نگاه ...🌴 * نام:سید روح الله * نام خانوادگی: مصطفوی *سلسله نسب:موسوی خمینی *نام پدر:سیدمصطفی *نام مادر:هاجر *تاریخ تولد:یکم مهرماه ۱۲۸۱ *محل تولد:خمین * سال ازدواج:۲۷ سالگی/۱۳۰۸ * همسر:بانوخدیجه-دختر آیت الله میرزا محمدثقفی * فرزندان:۲پسر-۵دختر (مصطفی.صدیقه.فریده.سعیده.لطیفه.فهیمه.احمد) * مرتبه:آیت الله العظمی * تحصیلات حوزوی: اجتهاد *تخصص:فقه و اصول. فلسفه‌. عرفان.اخلاق. کلام.سیاست. * مشاغل:مدرس حوزه علمیه قم.مرجع تقلید.رهبری انقلاب اسلامی و ولی مسلمین و بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران *قیام خونین ۱۵خرداد سال ۱۳۴۲: ۶۱ سالگی * تبعیدبه ترکیه ۱۳۴۳: به دلیل مخالفت با موضوع کاپیتولاسیون * مهاجرت به نجف ۱۳۴۴: سیزده سال در نجف * شهادت فرزندش سیدمصطفی ۱۳۵۶: سرآغاز حرکت های اعتراض جدید *مهاجرت به کویت ۱۳۵۷: کویت اجازه ورود نداد *مهاجرت به فرانسه مهرماه ۱۳۵۷: حدود ۴ماه *بازگشت به ایران: بعد از۱۵ سال تبعید * ۲۲ بهمن ۱۳۵۷: پیروزی انقلاب اسلامی رهبری حکیمانه انقلاب و نظام: ده سال و جهارماه *نگارش وصیت نامه و ارایه یک نسخه به امانت نزد خبرگان: ۲۶ بهمن ۱۳۶۱ *بازنگری در وصیت نامه ۵ سال بعد و قرار دادن یک نسخه در آستان قدس و یک نسخه نزد خبرگان: ۲۹ آذر ۱۳۶۶ *خوانش وصیت نامه ۱۵ خرداد ۱۳۶۸: یک روز پس از عروج ملکوتی *مراسم تشییع ۱۷ خرداد ۱۳۶۸: بزرگ ترین رخداد تاریخ معاصر *تاریخ رحلت: ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ / ۸۷ سالگی *محل خاک سپاری: تهران- بهشت زهرا * مهمترین تالیفات فرهنگی: صحیفه امام -22 جلد دیوان اشعار شرح دعای سحر شرح ۴۰ حدیث شرح حدیث جنود عقل و جهل عرفانی تعلیقه بر فواید الرضویه تعلیقات علی شرح فصوص الحکم و مصباح الانس مصباح الهدایه الی الخلافه و الولایه سر الصلاة معراج السالکین و صلوة العارفین آداب الصلوة مناهج الوصول الی علم الاصول رسایل- دوجلد تعلیقة علی العروة الوثقی الطهارة - سه جلد مکاسب محرمه- دوجلد تعلیقة علی وسیلة النجاة تحریر الوسیله- دوجلد البیع- پنج جلد
20.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اختصاصی/ 📹 | چهره جهانی امام خمینی(ره) هادیان و مسئولان سیاسی بصیرتی شهید کمالی https://sapp.ir/meyar.pb eitaa.com/meyarpb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یادداشت اختصاصی/ * پانزده خرداد ۱۳۴۲ بسیاری از تحلیلگران قیام ۱۵ خرداد مردم مسلمان قم، تهران و سایر شهرهای ایران را سرآغاز انقلاب اسلامی می دانند که ابراز خشم مردم از دستگیری امام خمینی توسط رژیم شاه بود. رژیم شاه در خرداد سال ۴۲ با به‌کارگیری حداکثر خشونت و کشتار مردم، توانست اعتراض آنها را سرکوب کند و با به خاک و خون کشیدن مرد و زن پیر و جوان و حتی کودکان حاضر در راهپیمایی، زوال حکومت خود را تا ۱۵ سال به تاخیر اندازد، اما این جنایت چند پیام مهم برای مردم مسلمان ایران و رژیم شاه و حامیان او داشت . مردم بعد از این واقعه به این واقعیت پی بردند که رژیم شاه هیچ ارزشی برای آموزه های دینی و حتی جان مردم قائل نیست و امکان تحمل چنین حکومتی وجود ندارد، اما عدم گستره فهم و بصیرت قاطبه مردم، تحقق سرنگونی شاه را تا ۱۵ سال به تاخیر انداخت و از طرفی برای خود رژیم هم ثابت شد که هیچ مفاهمه ای بین او و مردم مسلمان ایران وجود ندارد، اما توانست با ابزار تبلیغات تا مدت ها بر این عدم مفاهمه سرپوش گذارند که البته با گسترش درک و بصیرت مردمی، حکومت دیکتاتوری از بین رفت. نکته حائز اهمیت در خصوص این رویداد در حال حاضر، تغییر جای جلال و شهید است که این روزها در فضای مجازی گسترش یافته است. به میزانی که صاحبان قلم و سخن کمتر از واقعیت‌های چنین رویدادهایی بگویند و بنویسند و جنایت های رژیم گذشته را برای نسل جوان فعلی تشریح ننمایند، کم نیستند افرادی که فکر و ذهن جوانان را دزدیده و از قاتل مردم ایران، چهره ای موجّه و خادم ترسیم نمایند. دکتر حبیب زاده