دفترچه #گناهانِ یک شهید ۱۶ ساله
در تفحص شهدا، دفترچه یک شهید ۱۶ ساله که گناهانِ هر روزش را مینوشت پیدا شد!
#گناهان یک هفته او اینها بود
شنبه: بدون #وضو خوابیدم
یکشنبه: خنده بلند در جمع
دو شنبه: وقتی در بازی گُل زدم، احساس #غرور کردم
سه شنبه: #نماز_شب را سریع خواندم
چهارشنبه: فرمانده در سلام کردن از من پیشی گرفت
پنجشنبه: #ذکر روز را فراموش کردم
جمعه: تکمیل نکردن ۱۰۰۰ #صلوات و بسنده به ۷۰۰ صلوات
دارم فکر میکنم چقدر از یه پسرِ شانزده ساله کوچکترم
و اونا دنبال چی بودند و ما دنبال چی هستیم.
✅کانال جهاد تبیین
@jahade_tabein1
بزرگترین قبرستان جهان، قبرستان وادی السلام در شهر نجف عراق میباشد!
مساحت اين قبرستان مسلمانان، در حدود 1486 هکتار بوده
و از 1400 سال قبل تاکنون برای مردم نجف شناخته شده است.
✅کانال جهاد تبیین
@jahade_tabein1
🔴 لایحه ای که مسیر ولنگاری را هموار می کند
🔻سال ها پیش، عده ای می گفتند که به چند تار #مو، گیر ندهید!
🔻وقتی #مانتوها کوتاه شد، گفتند که گیر ندهید!
🔻وقتی #شلوارها کوتاه شد، گفتند که گیر ندهید!
🔻وقتی مانتوها و لباس های #چسبان و بدن نما آمد، گفتند که گیر ندهید!
🔻وقتی #ساپورت آمد، گفتند گیر ندهید!
🔻وقتی مانتوی #جلوباز آمد گفتند گیر ندهید!
👈 تا رسیدیم به امروز که برخی کشف #حجاب می کنند. این بار هم عده ای می گویند گیر ندهید!!!
⬅️ اما بدتر از گیر ندهید های بالا - که حاصل افکار التقاطی یا سطحی نگری و یا عدم فهم صحیح از شریعت است - این است که شما لایحه ای بنویسی که #هنجارشکنان بتوانند راه در رو برای کارهای خود پیدا کنند؛ یعنی نه تنها محکم جلوی آنها نایستی، بلکه با فهم غلط، زمینه #عادی_سازی همه افعال فوق را با یک لایحه خنده دار فراهم کنی!
✅کانال جهاد تبیین
@jahade_tabein1
خلاصه اشکالات مطرح در برنامه جهان آرا راجع به لایحه عفاف و حجاب
۱. بدیهیات قانون نویسی رعایت نشده
۲. نقش فراجا را به عکاس و رابط تقلیل داده
۳. بجای طرح حجاب شرعی مسئله را به کشف حجاب تنزل داده
۴.معیار تکرار عمل نامعلوم است
۵.عدول از اقتدار نظام اسلامی و اندیشه و رفتار عملی امامین انقلاب
۶.نبود اقتدار و روح در لایحه و واگذاری آن به اعمال قدرت بجای اقتدار
۷. مسائل دینی را خرج قدرت کرده اند
۸. نویسندگان جنگ ترکیبی را قبول ندارند و متناظر نقشه و عمل دشمن لایحه نداده اند
۹. حجاب بعنوان نماد فرهنگ زده شده، حال اعتبار فرهنگ به اعتبار نما هاست
۱۰. حجاب از عنوان حکم شرعی بهعنوان هنجار اجتماعی تقلیل یافته
۱۱. اشکال معرفتی: چشم انداز طرح مشکل دارد و نوک دماغی عمل شده
۱۲. انفعال و شتابزدگی که آفت هر قانون نویسی است در این لایحه پررنگ است
۱۳. اختصاص لایحه به بانوان
۱۴.نامعلوم بودن حریم خصوصی (ماده ۸)
۱۵.کمک به دو قطبی واقعی
۱۶. حد کشف حجاب نامعلوم
۱۷. خالی کردن صحنه از مدافعان حریم با هوشمند سازی صرف
۱۸. نبود زیرساخت هوشمند و عدم شمول همه جایی دوربین ها
۱۹. اجازه علنی دادن به هنجارشکنان است
۲۰. قانون بدون روایت
۲۱. طرح سفارشی نوشته شده و باید به جمع نخبگانی سپرده بشود
۲۲. لایحه بدنبال قضازدایی است
۲۳. طرح انگار برای دوران گذار تابستان است
۲۴. شم اقتصادی طرح زیاد است و به بیانی دنبال جبران کسری بودجه
۲۵. تبعیض در بین افراد،بعضی جرم کشف حجاب را خریده و کار خود را بکنند. (نفوذ را جدی بگیریم)
✅کانال جهاد تبیین
@jahade_tabein1
8.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 شناسایی زنان بیحجاب با هوش مصنوعی
🔹این تصاویر در خیابان ولیعصر تهران و در چند روز گذشته ضبط شده است. ضابطان پلیس از زنان بیحجاب تصویر گرفته و با استفاده از هوش مصنوعی هویت آنها را شناسایی میکنند. در برخی موارد نیز پرونده قضایی تشکیل و به قوهقضائیه ارسال شده است.
✅کانال جهاد تبیین
@jahade_tabein1
⭕️پاسخ محکم یک استاد دانشگاه به گزافه گویی های مصی علی نژاد
🔸دکتر هادی ابراهیمی استاد علوم سیاسی دانشگاه
🔹یکی از بارزترین و خشن ترین تروریستها در سالهای اخیر که متأسفانه به شکل هدفمند، حجاب و عفاف و نجابت و اخلاق و ادب مخاطبان خصوصا بانوان این سرزمین را هدف قرار داده و با طرح کمپین هایی مانند چهارشنبه های سفید و نه به حجاب اجباری، میدان داری رسانه ای کرده، قطع یقین معصومه علی نژاد قمی کلایی معروف به مصی علی نژاد است
🔹مصی علینژاد مستخدم و مزدور سازمان سیا که با پوشش های مختلف، قراردادهای کلان مالی می بندد و باج خواهی و کاسه گردانی این خانم طماع آنقدر شور شده که حتی داد اپوزیسون های خارج نشین را هم درآورده است
🔹ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید
👉🏻 yjc.ir/00ZWhk
✅کانال جهاد تبیین
@jahade_tabein1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅مناظره استاد قرائتی با مولوی عبدالحمید در سیستان و بلوچستان
✅عبدالحمید به کسی دیگه میگه جواب قرائتی را بده، اما خود عبدالحمید هم میگه من بلد نیستم.
✅کانال جهاد تبیین
@jahade_tabein1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️️خاطرات باور نکردنی یک جانباز در محضر مقام معظم رهبری ✓ باورنکردنی است ولی حقیقت دارد...
✅کانال جهاد تبیین
@jahade_tabein1
درون کاخ اسکندی ات بمان‼️
🚨مولوی عبدالحمید در منزلش در زاهدان حصر خانگی شده !؟
🔻براساس اخبار تایید نشده از منابع غیر رسمی ، پس از ممنوع الخروج شدن عبدالحمید در تاریخ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ و بازداشت چند ساعتی وی در فرودگاه بینالمللی زاهدان متاسفانه سیگنال های از تماس هایی از دفتر وی با سازمان استخبارات عربستان سعودی دریافت شد، فلذا وی را در ساعت ۶صبح امروز پنجشنبه ۲۵خرداد ۱۴۰۲ در منزل و دفتر امام جمعه زاهدان ، بدون امکان تردد و خروج از محدوده حصر خانگی شد.
ظاهرا این شخص بدلیل اخلال در امنیت ملی و تحریک اغتشاشات استان در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ و اوایل سال ۱۴۰۲ در فرودگاه بینالمللی زاهدان حین عزیمت به کشور عربستان سعودی جهت حج تمتع ممنوع خروج گردیده و مقادیری اسناد از وی کشف و ضبط شده و ساعاتی نیز جهت ادای توضیحات بازداشت بوده.
#امنیت_اتفاقی_نیست
پ.ن:
📌با توجه به ممنوعیت وی از رفتن به حج و با وجود اینهمه مشکلات موجود در سیستان و بلوچستان که ایشان مدام از آن مینالیده، بهتر است هزینه های سفر مکه را به خانوادهای فقیر در اون منطقه هزینه کند و دوران حصز خانگی اش را به استغفار بابت دروغهای که گفته بپردازد.
🔴 باید مراقب دختران و زنان خود باشیم!
🔻 نزدیک به یک ماه پیش که برابر بود با تاریخ شنبه ۳۰/اردیبهشت/۱۴۰۲، «شهروز سخنوری» معروف به «الکس» به جرم «قاچاق انسان به قصد فحشاء» به دار مجازات آویخته شد و به سزای اعمال خود رسید.
🔻 این فرد با راهاندازی شبکه قاچاق دختران ایرانی و بهکارگیری آنها در صنعت اسکورت سرویس، موجب به فحشاء کشاندن دختران ایرانی میشد. مطابق خوداظهاری صورت گرفته توسط الکس، وی از این طریق درآمد ۷۰ میلیارد تومانی داشته و در جای دیگر نیز درآمد دلاری خود را ۷۳۳ هزار دلار بیان میکند! «شاینا برقی»؛ مادر الکس که عامل سازمان اطلاعاتی CIA آمریکا است، به الکس گفته بود: «استراتژی سازمان سیا این است که باید از دختران شیعه از طریق صنعت پورن، پول ساخت»!
🔻 همه این اقدامهای دشمنان ما در راستای «آندلسیزاسیون» جمهوری اسلامی ایران است که اوج آن در فتنه سال ۱۴۰۱ با عنوان «فتنه فمینیستی پورنوتوپیای فرانسوی» با شعار «زن، زندگی، آزادی = بخوانید: زن، هرزگی، نابودی» است. لذا باید مراقب دختران و زنان خود باشیم و در این راه، هر دو اقدام سخت و نرم را با جدیت دنبال کنیم و همانطور که خداوند در قرآن میفرمایند، از سرزنش هیچ سرزنشکنندهای نهراسیم. در اقدام سخت؛ نیازمند فعالیتهای اطلاعاتی-امنیتی و فعالیتهای پلیسی-قضایی؛ چه به صورت حضوری از طریق پلیس امنیت اخلاقی و چه به صورت غیرحضوری از طریق نظارت دوربینی و در اقدام نرم؛ از طریق فعالیتهای گسترده فکری، فرهنگی و رسانهای میبایست به مبارزه با این پروژه خطرناک بپردازیم و با هیچ کس و هیچ جا مماشات و تعارف نداشته باشیم؛ همانطور که دشمنان ما با هیچ کس و هیچ جا مماشات و تعارف ندارند!
✅کانال جهاد تبیین
@jahade_tabein1
مختصری از زندگی نامه امام جواد علیه السلام محمد بن علی بن موسی مشهور به امام جواد و امام محمدِ تقی (۱۹۵-۲۲۰ق) امام نهم شیعیان اثناعشری است. کنیه او ابوجعفر ثانی است و ملقب به جواد و ابن الرضا بود. ملقب شدن او به جواد را به دلیل کثرت بخشش و احسان او دانستهاند.
امام جواد علیه السلام نهمین امام شیعیان اثنیعشری و
نام محمد بن علی بن موسی کنیه ابوجعفر و ابوعلی زادروز۱۰ رجب، ۱۹۵ق.زادگاه مدینه مدت امامت۱۷ سال ( ۲۰۳ تا ۲۲۰ق)شهادت آخر ذیالقعده، ۲۲۰ق.مدفن کاظمین محل زندگی مدینه، بغدادلقب(ها)جواد، تقی، ابن الرضاپدرعلی بن موسی بن جعفرمادرسبیکه همسر(ان)سمانه مغربیه، ام فضل فرزند(ان)علی، موسی، حکیمه، زینب، فاطمه، امامه طول عمر۲۵ سال و مدت امامت
امام جواد ۱۷ سال امامت کرد که با حکومت مأمون عباسی و معتصم عباسی همزمان بود. براساس نقل بیشتر منابع، امام جواد(ع) در آخر ذیالقعده سال ۲۲۰ق در ۲۵ سالگی مسموم و به شهادت رسید. در میان امامان شیعه، وی جوانترین امام در هنگام شهادت بوده است. او در کنار جدش موسی بن جعفر(ع) در مقبره قریش در کاظمین به خاک سپرده شد.
سنّ کمِ او در هنگام امامت (هشت سالگی)، سبب شد تا شماری از اصحاب امام رضا(ع)، در امامت او تردید کنند؛ برخی عبدالله بن موسی و عدهای احمد بن موسی شاهچراغ را امام خواندند و گروهی به واقفیه پیوستند؛ اما بیشتر آنان امامت محمد بن علی(ع) را پذیرفتند.
سفارش هاى امام جواد عليه السلام
تُحَفِ العقولِ: قالَ لَهُ رجُلٌ أوصِني ، قالَ عليه السلام : و تَقبَلُ ؟ قالَ : نَعَم ، قالَ : تَوسَّدِ الصَّبرَ ، و اعتَنِقِ الفَقرَ ، و ارفُضِ الشَّهَواتِ ، و خالِفِ الهَوى ، و اعلَمْ أنّكَ لَن تَخلُوَ مِن عَينِ اللّه ِ ، فانظُرْ كَيفَ تَكونُ .
تحف العقول : مردى به امام جواد عليه السلام عرض كرد: مرا سفارش فرما. حضرت فرمود: مى پذيرى؟ عرض كرد: آرى. فرمود: شكيبايى را بالش خود ساز و فقر را در آغوش گير و شهوت ها را به دور انداز و با هوس بستيز و بدان كه تو از چشم خدا پنهان نيستى. پس، بنگر كه چگونه اى.
مناظره امام جواد(ع) با یحیی بن اکثم
پرسش : ماجرای مناظره امام جواد(علیه السلام) با یحیی بن اکثم چه بود؟پاسخ اجمالی:
مامون مناظره ای بین امام(ع) و یحیی بن اکثم تشکیل داد. یحیی از امام(ع) پرسید: درباره شخصى كه مُحْرِم بوده و در آن حال حيوانى را شكار كرده است، چه مى گوييد؟ امام صورت های متعددی برای سوال بیان کردند و از یحیی خواستند مشخص کند منظورش کدام وجه از آنهاست. يحيى بن اكثم از اين همه فروع كه امام(ع) براى اين مسئله مطرح نمود، متحير شد و... زبانش به لكنت افتاد ... امام بعد از بیان جواب از یحیی سوالی کردند یحیی از پاسخ دادن به سوال عاجز ماند... .
يحيى گفت: درباره شخصى كه مُحْرِم بوده و در آن حال حيوانى را شكار كرده است، چه مى گوييد؟(1)
امام جواد (ع) فرمود: آيا اين شخص، شكار را در حِلّ (خارج از محدوده حَرَم) كشته است يا در حرم؟ عالم به حكم حرمت شكار در حال احرام بوده يا جاهل؟ عمداً كشته يا بخطا؟ آزاد بوده يا برده؟ صغير بوده يا كبير؟ براى اولين بار چنين كارى كرده يا براى چندمين بار؟ شكار او از پرندگان بوده يا غير پرنده؟ از حيوانات كوچك بوده يا بزرگ؟ باز هم از انجام چنين كارى ابا ندارد يا از كرده خود پشيمان است؟ در شب شكار كرده يا در روز؟ در احرامِ عُمره بوده يا احرامِ حج؟!
يحيى بن اكثم از اين همه فروع كه امام براى اين مسئله مطرح نمود، متحير شد و آثار ناتوانى و زبونى در چهره اش آشكار گرديد و زبانش به لكنت افتاد به طورى كه حضار مجلس ناتوانى او را در مقابل آن حضرت نيك دريافتند.
ابو جعفر (ع) فرمود: به من بگو در مورد مردى كه در بامداد به زنى نگاه مى كند و آن نگاه حرام است، و چون روز بالا مى آيد آن زن بر او حلال مى شود، و چون ظهر مى شود باز بر او حرام مى شود، و چون وقت عصر مى رسد بر او حلال مى گردد، و چون آفتاب غروب مى كند بر او حرام مى شود، و چون وقت عشأ مى شود بر او حلال مى گردد، و چون شب به نيمه مى رسد بر او حرام مى شود، و به هنگام طلوع فجر بر وى حلال مى گردد؟ اين چگونه زنى است و با چه چيز حلال و حرام مى شود؟
يحيى گفت: نه، به خدا قسم من به پاسخ اين پرسش راه نمى برم، و سبب حرام و حلال شدن آن زن را نمى دانم، اگر صلاح مى دانيد از جواب آن، ما را مطلّع سازيد.
ابو جعفر (ع) فرمود: اين زن، كنيز مردى بوده است. در بامدادان، مرد بيگانه اى به او نگاه مى كند و آن نگاه حرام بود، چون روز بالا مى آيد، كنيز را از صاحبش مى خرد و بر او حلال مى شود، چون ظهر مى شود او را آزاد مى كند و بر او حرام مى گردد، چون عصر فرا مى رسد او را به حباله نكاح خود در مى آورد و بر او حلال مى شود، به هنگام مغرب او را «ظِهار» مى كند(4) و بر او حرام مى شود، موقع عشار كفاره ظهار مى دهد و مجدداً بر او حلال مى شود چون
نيمى از شب مى گذرد او را طلاق مى دهد و بر او حرام مى شود و هنگام طلوع فجر رجوع مى كند و زن بر او حلال مى گردد.
(4) . ظِهار عبارت از اين است كه مردى به زن خود بگويد: پشت تو براى من يا نسبت به من، مانند پشت مادرم يا خواهرم، يا دخترم هست، و در اين صورت بايد كفاره ظِهار بدهد تا همسرش مجدداً بر او حلال گردد. ظِهار پيش از اسلام در عهد جاهليت نوعى طلاق حساب مى شد و موجب حرمت ابدى مى گشت، ولى حكم آن در اسلام تغيير يافت و فقط موجب حرمت و كفاره گرديد.
(5) .
مريم
قَالَ إِنِّي عَبْدُ اللَّهِ آتَانِيَ الْكِتَابَ وَجَعَلَنِي نَبِيًّا
ﻧﻮﺯﺍﺩ [ ﺍﺯ ﻣﻴﺎﻥ ﮔﻬﻮﺍﺭﻩ ] ﮔﻔﺖ : ﺑﻲ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﻣﻦ ﺑﻨﺪﻩ ﺧﺪﺍﻳﻢ ، ﺑﻪ ﻣﻦ ﻛﺘﺎﺏ ﻋﻄﺎ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ ﻣﺮﺍ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ .(٣٠)
مريم
وَجَعَلَنِي مُبَارَكًا أَيْنَ مَا كُنتُ وَأَوْصَانِي بِالصَّلَاةِ وَالزَّكَاةِ مَا دُمْتُ حَيًّا
ﻭ ﻫﺮ ﺟﺎ ﻛﻪ ﺑﺎﺷﻢ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺑﺎﺑﺮﻛﺖ ﻭ ﺳﻮﺩﻣﻨﺪم ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ، ﻭ ﻣﺮﺍ ﺗﺎ ﺯﻧﺪﻩ ﺍم ﺑﻪ ﻧﻤﺎﺯ ﻭ ﺯﻛﺎﺕ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ .(٣١)
مريم
يَا يَحْيَىٰ خُذِ الْكِتَابَ بِقُوَّةٍ وَآتَيْنَاهُ الْحُكْمَ صَبِيًّا
ﺍﻱ ﻳﺤﻴﻲ ! ﻛﺘﺎﺏ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻗﻮﺕ ﻭ ﻧﻴﺮﻭﻣﻨﺪﻱ ﺑﮕﻴﺮ ; ﻭ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﻛﻮﺩﻙ ﺑﻮﺩ ، ﺣﻜﻤﺖ ﺩﺍﺩﻳﻢ .(١٢)
✅کانال جهاد تبیین
@jahade_tabein1